کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفرنامه و تجربه مصاحبه در ساير كشورها
اگر برای مصاحبه به سفارت آمریکا در کشوری غیر از ترکیه، امارات متحده عربی یا ارمنستان مراجعه کرده اید، در این تاپیک تجربیات خود را با سایر کاربران سهیم شوید.
**************************
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2014 اينجا را كليك كنيد.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2013 اينجا را كليك كنيد.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2012 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2011 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2010 اینجا را کلیک کنید.
جهت مشاهده موضوع مشابه در انجمن برندگان سال 2009 اینجا را کلیک کنید.

انجام هرگونه پرسش و پاسخ و در مجموع هر پستی به جز موضوع سفرنامه در این تاپیک ممنوع است.
پاسخ
تشکر کنندگان: humsun ، حاجی واشنگتن ، matin86
------مصاحبه در فرانکفورت-------

سلام به دوستان عزیز مهاجر سرا، تشکر از تمام اطلاعات که اینجا در اختیار عضو‌ها میذارید، من در اینجا پروسهٔ کارهایی که انجام دادم را در اختیار دوستانی که ممکن هست در آینده از آلمان برندهٔ لاتاری بشن میزارم. من همسرم برنده لاتاری شد، و هفتهٔ اول اکتبر تاریخ مصاحبه در فرانکفورت هست. من خودم دانشجوی فوق کامپیوتر هستم و نزدیک به ۷ سال هست که در آلمان هستم، همسر دانشجوی دکترا و ۳ سال پیش به آلمان آمد. بعد از معلوم شدن تاریخ مصاحبه شروع کردیم به زدن واکسنها، ۱۰ روز مانده به روز مصاحبه، وقت دکتر سفارت رو گرفتیم، البته آخرین واکسن رو که دورهٔ دوم هپاتیت بود یک روز قبل از وقت دکتر زدیم،نزدیک‌ترین دکتر سفارت به ما در شهر دورتموند می‌باشد. ساعت ۷:۳۰، ۲۴ سپتامبر به ما وقت داد. تقریبا تمام مراحل چک ۳ ساعت طول کشید، ابتدا عکس از قفسه سینه، آزمایش خون، آزمایش ادرار، گرفتن فشار خون، ضربان قلب، و بعد از چک کردن کارت واسن، گفت که مشکلی‌ وجود نداره، و خودش مدارک رو به سفارت می‌فرسته. نفری هم ۲۱۱ یورو از ما پول گرفت، که بیمه‌ هم پولش رو نمیده. ما هفتهٔ آینده میریم فرانکفورت برای مصاحبه، بعد از برگشتن، کامل براتون مینویسم.
------------------روز مصاحبه------------------------
ما ساعت ٩:٣٠ صبح وقت داشتيم، جلو سفارت خلوت بود، از باجه بيرون سفارت بعد از چك كردن پاسپورت، يك شماره به ما دادن، كه تا آخر با همون شماره ما رو صدا ميزدن، بعد از گذشتن از در ورودي، و چك هاي امنييتي، وارد سفارت شديم، يك خانم همون جلو بعد از ديدن شماره ما، ما رو مستقيم به صندوق براي پرداخت پول فرستاد، ٦٦٠$ كه من با Visa-card پرداخت كردم، بعد منتظر شديم تا شمارمون رو تابلو اعلام شد، ابتدا از ما نفري ١ عدد عكس، بعد از همسر به ترتيب مدارك زير اصل، ترجمه و كپي رو درخواست كرد:
- شناسنامه
- نامه پليس
- عقد نامه
- آخرين مدرك تحصيلي
- ساپورت مالي
- رزومه
از من به عنوان همراه:
شناسنامه، نامه پليس، پايان خدمت
و بعد از گرفتن اثر انگشت گفت بشينين تا كنسول شما رو صدا بزنه.
بعد از ١٠ دقيقه كنسول ما رو صدا زد بعد از خوردن قسم، از همسرم سوالات زير را پرسيد:
- از كي آلمان هستي!
- آلمان چيكار ميكني؟
- ايران چي كار ميكردي!
- كي ازدواج كردين؟
- شوهرت كارش چي هست؟
و از من هم همين سوالات رو پرسيد، و راجب خدمت سربازي كه گفتم خريدم، جاي دولتي هم كار نكردم.
در آخر گفت كه پرونده شما كامل هست و مشكلي نداره، فقط يك سري كار اداري داره، تا يك ما ديگه email براتون ميزنيم كه پاسپورت رو پست كنين، من گفتم كه ما برنامه داشتيم كه كريسمس بريم، تا اون موقع ميشه؟ كه گفت اوايل دسامبر براتون email ميفرسيم، احتمالاً كريسمس ميتونين برين. عجيب بود كه به ما هيچ كاغذي نداد براي چك كردن خودمون در سايت !!!
اينم ماجراي ما تا اين مرحله
شماره کیس:2016AS000010XX تاریخ رویت قبولی:۵  May کنسولگری: فرانكفورت, تعداد افراد منظور در کیس :۲, ارسال فرمهای سری اول:23 May,
کارنت شدن کیس: ١٢ آگوست
, مصاحبه: ٦ اكتبر,
 آپدیت: ۲۸ دسامبر --- ۰۸ فوریه--- ۱۸ فوریه -۱۹ فوریه-۲۶ فوریه , ۱ مارچ , ۴ مارچ , ۷ مارچ
   دریافت کلیرنس:  ۱ مارچ  ,دریافت ویزا:۷ مارچ
ورود به آمریکا:۱۵  مارچ
دریافت گرین کارت:....جمع تقریبی هزینه‌ها:...
پاسخ
کوالالامپور، مالزی

سلام دوستان، ما هم ار مالزی مشغول پیش بردن پروسه لاتاری هستیم، به تدریج این پست رو هم آپدیت می کنیم، چون این پروسه خارج از ابوظبی، آنکارا و ایروان هست یه مقدار ناشناخته تره و شاید به درد آیندگان در مالزی بخوره. Smile
کیس ما شامل دو نفر هست و اطلاعات اولیه رو از امضا می تونین ببینین. عدم سوپیشینه رو از سفارت ایران و هم از مالزی تهیه کردیم که به زودی شرح این ماجرا رو هم اضافه می کنم.
ما روز 22 سپتامبر برای مدیکال چکاپ در کوالالامپور مالزی وقت داشتیم، وقت رو روز 16 سپتامبر گرفتیم، البته از یک ماه قبل اقدام کردیم که بهمون گفتن زوده (با توجه به این که مصاحبه ما 6 اکتبره) و باید 15 سپتامبر تماس بگیریم.

شرایط ما:
- من و همسرم هر دو 29 سال
- فقط کارت واکسن کودکی همراهمون بود که در کارت زرد بین المللی پاستور وارد شده بود. (هیچ کدام از واکسن ها رو در چند سال اخیر نزده بودیم)

شرح مدیکال:
- ساعت ۸.30 وارد مرکز شدیم. (البته ۹.30 وقت داشتیم)
- فرم های مخصوص رو پر کردیم که شامل مشخصات فردی، سوال در مورد ورود به یک لیست کشورهایی که بیماری خاصی در اون ها شیوع داره مثل چند کشور آفریقایی و... ، سوال در مورد بیماری ها و جراحی های قبلی،داروهایی که مصرف می کنیم، آدرس محل سکونت و محل استقرار در آمریکا می شد.
- مرحله بعد توسط پرستار وزن و قد اندازه گیری شد و تست بینایی.
- بعد از این مرحله نیم ساعتی نشستیم تا نوبتمون شد که با دکتر صحبت کنیم، دکتر دوباره سوالات فرم ها رو با ما کانفرم کرد، کارت واکسن رو به دقت چک کرد و گفت با توجه به سن فقط احتیاج به واکسن آنفولانزا هست اون هم به دلیل اینکه در ۶ ماهه دوم داریم می ریم برای مصاحبه و احتمالا ورود به آمریکا.
- آزمایش خون هم برای تشخیص تعدادی از بیماری ها و ... انجام شد.
- و در نهایت چکاپ کلی بدن توسط دکتر و همچنین اندازی گیری فشار خون انجام شد.
- پس از خروج نفری 310 رینگت مالزی (در این لحظه رینگت حدود 820 تومان است) پرداخت شد.
- پس از پرداخت مارو فرستادن برای انجام X-Ray که حدود ۱۰ دقیقه از کلینیک فاصله داشت. اون جا هم از ما دو عکس گرفتن و نفری مبلغ 25 رینگت دریافت کردند.
- جواب آزمایشات هم ۳ روز بعد آماده شد و در پاکت در بسته به همراه یک نسخه کپی تحویل ما شد.

مصاحبه ششم اکتبر هست (فردای روز نگارش این متن).

خوشبختانه مصاحبه ما انجام شد و یکضرب ویزا گرفتیم، جزییات مصاحبه و دریافت پاسپورت رو به زودی در ادامه همین پست کامل می کنم.

تا اونجا که بتونم مراحل بعدی رو هم همزمان پست می کنم.
[font=Tahoma]شماره کیس : 2016AS3XX | رویت قبولی : 2015/May/07 ساعت ۹ صبح | کنسولگری : Kuala Lumpur | تعداد افراد در کیس : ۲ | DS-260 : 14 May | کارنت شدن کیس : 12 Aug | نامه دوم : 25 Aug | مدیکال : 22 Sep | مصاحبه : 6 Oct | دریافت کلیرنس: یک ضرب | ورود به آمریکا: 12 Dec
[/font]
پاسخ
(2015-12-08 ساعت 05:17)Nazem نوشته:  دوستان سلام

اخیرا با معضلی به نام سفرنامه هایی که با فرمت PDF و در سایتهایی خارج از سایت مهاجرسرا بارگذاری می شود مواجه شدیم که متاسفانه بعضی از این سفرنامه هایی که حجم زیادی دارند غالبا کپی برداری شده از مطالب آزاد همین سایت بنام جمع آوری کننده هستند و مطلب جدیدی ندارند و این امر باعث کم رغبتی سایر دوستان در تولید محتوای جدید می شود و اصل روال سفرنامه نویسی که در این سایت از سالیان گذشته بابت شده بود را به مخاطره می اندازد و وقتی به گردآورندگان این مطالب هم تذکر داده می شود که این امر ترافیک سایت را کم می کند و حلاف قوانین سایت هست و همچنین پیامد های بعدی دارد متاسفانه با فرافکنی سعی در وارونه نشان دادن حقیقت می کنند و با بکار گیری الفاظی نظیر مهم نبودن ترافیک سایت برای ما!!! (سایتی که همه اطلاعاتشان را از آن بدست آوردند و همین مطالب را از همین سایت کپی کردند) و یا رفتار خارج از قاعده شان سعی در بهم ریختن نظم این انجمن دارند.

برای توضیح عرض می کنم که بنده و سایر مدیران مهاجرسرا دوست داریم این سایت با مطالب زیاد و مفید در اختیار همه کاربران قرار گیرد اما راه و روش آن احترام گذاشتن به نام مهاجرسراست و خروج از این سایت باعث پراکنده شدن مطالب می گردد.

برای مثال دوستانی که سفرنامه شان را بصورت PDF که توسط موتور های جستجو قابل ذخیره نیست در سایت های بارگذاری رایگان قرار می دهند و لینک آن را در سایت قرار می دهند نمی دانند که این سایت ها اعتباری ندارند و هر زمانی که دلشان بخواهد می توانند بدون اطلاع مطالب را از دیتابیس های خود خارج کنند. یا بعضی از این سایت ها به ازای هر دانلود مبالغی را به دارنده مطلب پرداخت می کنند که شاید قصد بعضی از این کاربران دریافت این مبالغ است.

بهرحال مدیریت سایت بشدت با این امر برخورد می کند و دست تک تک کسانی که بدون چشمداشت سفرنامه خود را در این تاپیک ها قرار می دهند را می بوسد.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان