کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
کارت اعتباری یا کردیت کارت چیست؟
#22
انجام خریدهای روزانه و بسیاری از پرداختهای مالی در آمریکا بدون استفاده از کارتهای اعتباری تقریبا اجتناب ناپذیر است. سایت رادیو کالج پارک برنامه خلاصه و مفیدی در مورد نحوه کارکرد کارتهای اعتباری تهیه کرده است. فایل صوتی این برنامه را از آدرس زیر دانلود کنید:

http://www.radiocp.com/?p=74
شماره کیس: AS93XX
نامه اول: 2007 4th April
ارسال مدارک: 9th May 2007
دریافت پاکت دوم: 23rd March 2008
مصاحبه: 6th May 2008
كليرنس: 13th May 2008
دريافت ويزا: 9th June 2008
دریافت کارت: 11th July 2008
پاسخ
SALAM,
MAN TAZE VAREDE US SHODEHAM,MIKHASTAM BEPORSAM MAN CHETOR MITOONAM CREDIT CARD BEGIRAM.BE MAN GOFTEH AND BAYAD AZ BANK "SECURITY CREDIT CARD" DARKHAST BEDAM.SHOMA CHE KAR KARDID?
LOTFAN RAHNAMAII KONID
MERCI
پاسخ
تشکر کنندگان: خانه
شما می تونید درخواست Secure credit بدید. روشش هم این طوره که مبلغی رو به عنوان اعتبار در بانک می گذارید و بانک به همون میزان برای شما کردیت کارت صادر می کنه. من در Citi باز کردم و توی این بانک شما از 300 دلار تا فکر کنم 25،000 دلار می تونید اعتبار باز کنید. بعد از 18 ماه هم اگر همه چیز روبه راه باشه و شما مشتری خوش حسابی بوده باشید پول شما رو بهتون بر می گردونن و شما دارای همون قدر کردیت پیش بانک می شید.
شماره کیس: 2008AS4xxx
دریافت اولین نامه: Mar/2007
دریافت نامه دوم: Nov/2007
مصاحبه: Dec/2007
آمدن کلیرنس : Feb/2008 - (بعد از 71 روز)
گرفتن ویزا: Apr/2008
گرفتن گرین کارت: 13 روز پس از ورود
پاسخ
samad نوشته: شما می تونید درخواست Secure credit بدید. روشش هم این طوره که مبلغی رو به عنوان اعتبار در بانک می گذارید و بانک به همون میزان برای شما کردیت کارت صادر می کنه. من در Citi باز کردم و توی این بانک شما از 300 دلار تا فکر کنم 25،000 دلار می تونید اعتبار باز کنید. بعد از 18 ماه هم اگر همه چیز روبه راه باشه و شما مشتری خوش حسابی بوده باشید پول شما رو بهتون بر می گردونن و شما دارای همون قدر کردیت پیش بانک می شید.

شما برای باز کردن یک حساب Credit card با یک بانک اول از همه احتیاج به Social Security Number دارید، برای باز کردن حساب معمولی با یک بانک پاسپورت هم کافیه. حالا اگر Social Security Number داشته باشید بعد باید یک کار خوب داشته باشید چون تا زمانی که کار خوب نداشته باشید کسی به شما کارت خوبی رو پیشنهاد نمی کنه (از بانک ها)، و هر چی کارت هم به شما پیشنهاد بشه یا Annual fee داره و یا هزینه های دیگه مثل سود بر هر خرید که انجام می دید و یا اصلا APR یا نرخ بهره خیلی بالا داره.

از زمانی که شما کار پیدا می کنید خود کردیت کارد کامپنی ها براتون آفر می فرستن فقط باید مواظب باشید که بدونید برای چه کارتی اپلای می کنید.
پاسخ
این سایت برای کسانی که کردیت کارتشون گم شده یا ازش سوء استفاده شده
http://www.ftc.gov/bcp/edu/microsites/idtheft/
یه شماره تلفن هم داره:
ID THEFT HOTLINE:0018774384338
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: saeedhei ، pegah ، sousangerd ، star4631 ، farzad24 ، smith ، afshinghwink ، مریم رف ، خانه ، behfaza
من جزو معدود آدم هايي هستم كه در ايران هم استفاده از Credit Card رو در اولين روزايي كه ارائه شد تجربه كردم. سيستم جالبيه اما من به دليل ضعف مديريت مالي خودم، ترجيح مي دم به جاي Credit Card، هميشه از Debit Card استفاده كنم.

آيا استفاده هميشگي از Debit Card و عدم استفاده از Credit Card در آمريكا هم امكانپذيره؟
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad24 ، hasti_banoo ، smith ، ozone ، afshinghwink ، behfaza ، Reza20002
حواستون باشه برای دیدن گزارش و یا نمره کردیت تون به هر سایتی اعتماد نکنید. حتی اونهاییکه بانک میده. این سایتها یک مدتی اطلاعات شما را اگه میدارند. در این مدت سایتهای متفرقه دیگه ایی نمیدونم چطوری این اطلاعات را میخوانند و هر ماه پولی از حسابتون برمیدارند. برای من این اتفاق افتاده و باید سریع شماره کارت اعتباری ام را عوض کنم.من از این سایت استفاده کردم:

freecreditreport.com
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
دوستان سلام
ما ايشالله شنبه صبح پرواز داريم ، متاسفانه كسي كه قرار بود بعد از رفتن به US كمكمون كنه مشكلي براشون پيش اومده و دو روز قبل از رفتن ما رو ......
مقصد ما واشنگتن بود ولي بعد از با خبر شدن از موضوع اين دوست ، انشالله مسير رو به سمت هوستون تغيير ميديم كه البته با هماهنگي هواپيمايي و اوكي دادن اين قضيه خدا رو شكر حله
از دوستان عزيز اگه كسي هست كه در حال حاضر ايران هستن و كريديت كارت دارن و ما ميتونيم از كارت ايشون استفاده كنيم براي گرفتن خونه لطفا كمك كنه ......
از كليه دوستان ممنونم
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، rs232 ، Afies ، فرامرز مسیبیان ، amir0_0amir ، taherifar ، msar ، milade
mahdis عزیز اگه منظورتان از کردیت کارت اینه که از ایران خونه یگیرید که اولا این کار تقریبا" ممکن نیست، بخاطر اینکه باید مدارک ارائه کنید و ندیده ممکنه به شما ممکنه خونه ندند و دوما" بهتره که برید اونجا خوب بگردید و بهترین گزینه رو انتخاب کنید.اونجا هم به محض رسیدن می تونید حساب بانکی باز کنید و برای اجاره خانه احتیاجی به کردیت کارت هم ندارید.در ضمن با اینکه جستجوی اینترنتی برای اجاره خونه بد نیست ولی اگه یه محله خوب رو انتخاب کنید و توی اونجا بگردید اکثر آپارتمانها تابلو اجاره زدند و برید یکی یکی ببینید بعد انتخاب کنید.برای ورود هم یه هتل یا مهمانخانه ارزان رو در نظر بگیرید که بهتره داخل شهر باشه تا نزدیک فرودگاه.نگران نباشید چون آشناهای ما هم مشكلي براشون پيش اومد و دو روز قبل از رفتن ما رو ......
پاسخ
البته بسیاری از جاهایی که خانه اجاره می دهند کردیت کارت نمی خواهند ولی به احتمال زیاد سوشال سکوریتی می خواهند که بکگراند چک انجام دهند. چون آنها شرکت هستند و اجازه ندارند که بدون ذکر سوشال سکوریتی گردش مالی داشته باشند و خانه را اجاره دهند. قبل از اینکه سوشیال سکوریتی بگیرید یا باید در هتل بمانید و یا اینکه از طریق craigslist یک اطاق از یک خانواده اجاره کنید که یک مقداری برای شما در بدو ورود مشکل است. بهرحال به نظر من اگر کسی را ندارید بهترین گزینه هتل و یا یک مسافرخانه است تا اینکه بعد از یک یا دو هفته بتوانید یک جای مناسب را پیدا کنید.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
برای حساب بانکی هم نهایتاً شماره سوشال سکوریتی لازمه اگر چه در ابتدا بدون شماره هم می‌شه حساب باز کرد. پیشنهاد من هم هتل یا متل هست (متل مزیتش به اینه که امکانات پخت و پز دارید و هزینه غذا پایین می‌آد).
پاسخ
دوستان سلام وقت همگي بخير
بعد از كلي فشار روحي بالاخره با كلي پرس و جو آشنايي پيدا كرديم توي دالاس ، و پرواز رو تغيير داديم . انشالله دوشنبه صبح ( 22 feb ) راهي هستيم
و خدا رو شكر اين آشنا يه سري كارا رو برامون دارن انجام ميدن
ممنونم از كليه دوستاني كه با پيغامهاشون ما رو اميدوار كردن
موفق و پيروز باشيد
شريف ترين دلها دلي است که انديشه آزار کسان در آن نباشد . زرتشت
زندگي تاس خوب آوردن نيست ، تاس بد را خوب بازي کردنه .
براي مشورت خردمندان را برگزين تا از ملامت و ندامت در امان باشي .
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، گریت کش ، فرامرز مسیبیان ، mahdii ، taherifar ، msar
با سلام خدمت همه دوستان
به خاطر دارم آرش عزيز (rs232) قبلا يك مطلب كامل و بسيار مفيد راجع به حسابهاي بانكي نوشته بود كه هر چه ميگردم يافت نميشود .آرش جان يا آن را دوباره بذار يا دوستان راهنمايي كنند كه كجا و چطور ميشود آن قسمت را پيدا كرد
همگي موفق باشيد
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، maxsupermax ، SH1A2R3 ، ghorbat ، azar1348 ، noobnoobi ، قصه گو ، آلیس-1980 ، r.bazargan
دوستان سلام
يك لينك پيدا كردم در خصوص credit card ارزش نگاه كردن داره. در مورد نحوه انتخاب و استفاده از كارت اعتباري توضيح ميده:

http://www.federalreserve.gov/creditcard
پاسخ
دوستان سلام

credit score بر اساس پاسخ به سوالات زير محاسبه ميشود:
1- آيا صورت حسابهاي خود را به موقع پرداخت ميكنيد؟
2- ميزان ديون شما چقدر است؟ استفاده ار كارت اعتباري تا حد اعتبار داده شده تاثير منفي در امتياز خواهد داشت (حداكثر تا نصف اعتبار داده شده از كارت اعتباري استفاده كنيد).
3- چند وقت از آغاز اعتبار شما گذشته است؟ هر چه زمان كوتاهتر باشد امتياز شما كمتر است ولي پرداخت به موقع ديون و مبلغ پايين بدهي ميتواند آن را جبران كند.
4- آيا اخيرا براي كارت اعتباري ديگري در خواست داده ايد؟ ارسال درخواستهاي متعدد كارت اعتباري به شركتهاي مختلف اثر منفي در امتياز شما دارد.
5- چه تعداد و چه نوع كارت اعتباري داريد؟ داشتن مجموعه اي از حسابهاي اعتباري (credit accounts) و وامهاي مختلف اثر مثبت در امتياز شما دارد ولي داشتن انواع حساب در موسسه هاي مالي (finance company accounts) و يا داشتن كارتهاي اعتباري مختلف امتياز منفي ميباشد.

برگرفته از:
http://www.federalreserve.gov/consumerin...tscore.htm

موفق باشيد.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان