کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در انگلستان
(2015-08-24 ساعت 13:37)الهام88 نوشته:  
(2015-08-12 ساعت 15:18)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-08-12 ساعت 14:50)الهام88 نوشته:  
(2015-08-12 ساعت 14:20)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-08-08 ساعت 06:51)الهام88 نوشته:  دوستان سلام
سوالی داشتم که اگر لطف بفرمایید و راهنمایی کنید،ممنون میشم
من کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران دارم،معدلم خیلی بالا نیست متاسفانه، اما کارشناسی ارشدم رو در یک موسسه غیر انتفاعی در رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته با معدل بالای 19.۵ گرفتم،موضوع پایان نامم خیلی،ابتکاری بود و مقاله هم ارائه کردم برای کنفرانس، میخواستم بپرسم،با این شرایط امکان اخذ پذیرش برای مقطع دکترا در انگلستان وجود داره؟ پروسه پذیرش دکترا در این کشور به چه صورت هست و اگر ممکنه با انجام چه کارهایی میتونم شانس پذیرشم رو در رشته مدیریت تکنولوژی یا دانش در مقطع دکترا در انگلستان بالا ببرم؟
ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
درود
شما مدارکتون رو در هر دوره به یه رشته گرایش دادین، این مشکل براتون بوجود میاره.من نمیدونم انتخاب کشور انگلیس رو هدفمند انتخاب کردین یا نه میخواین دربارش آگاهی پیدا کنین.
من خودم کشور آلمان و سیستمش رو به شما پیشنهاد میکنم، دانشگاه هاش رایگان هستن، هزینه خدمات پایین و رفاه بالا، و دکترا هم بورس میده با دستمزد که پژوهشیه.
من اگر خوب درباره انگلستان میدونستم بهتون میگفتم اما نمیدونم، و اینو میدونم هزینه دانشجویی و زندگی تو انگلیس بالاست.
اما درباره آلمان خوب میدونم، برگه هایی رو تو بخش دانشجویی و مهاجرت اروپا منتشر کردم، اونها رو خوب بخونین،سیستم وزارت علوم آلمان مدارک دانشگاه های آزاد، دولتی، غیرانتفاعی و پیام نور رو میپذیره، و چگونگیش برمیگرده به رشته، و ایالتی که ازش پذیرش میگیرن؛پرسشی باشه درخدمتم.
ممنون از راهنماییتون، بله من تصمیم اولیه و قطعیم آلمان بود،اما چون مدت زمان زیادی نیست که فارغ التحصیل شدم،و برای رفتن عجله دارم، احساس کردم سختی زبان آلمانی موجب طولانی شدن پروسه یادگیریش میشه، و حقیقتا یک کم هم تنبلی باعث شد،فکر کنم شاید بهتر باشه برای جلوگیری از اتلاف وقت، انگلستان رو انتخاب کنم. همونطور که گفتم پایان نامه خوبی ارائه کردم، دوست دارم دکترام روهم تو این رشته ادامه بدم، اما اولا رشته دکترای مرتبط به مدیریت دانش رو در آلمان، پیدا نکردم،بعد هم اطرافیان اطلاع دادند که دکترای مدیریت تو آلمان تقریبا غیرممکنه...اون هم دانشگاه غیرانتفاعی... بله حتما مطالعه میکنم مطالبتون رو،فقط ممنون میشم،راهنمایی بفرمایید در رابطه با مقطع دکترا در آلمان با شرایط من...
از دید من زبان آلمانی شیرین تر و خوشنشین تر از انگلیسی تو مغزه، چون من خودمم یاد گرفتمش و دارم بیشتر میخونم، و با اینکه آرتیکل داره، اما شکل گرامریش مانند زبان پارسیه، هرچیزی سخته، اما نباید مشکلات رو دودوتا چهارتا کرد باید به هدف فکر کرد و گرنه این چیزها که سختو دوره ذهنو از پای میندازه؛ اما خب مشکل زمان دارین و برنامه خودتون شما بهتر میدونین.
شما باید ببینین این رشته ای که میگین تو آلمان به چه واژه ای شناختته میشه، من یه آدرس گذاشته بودم که شاید بشه از راه -دااد- پیداش کرد، من باید برم آدرسشو تو بخش دانشجویی و آلمان گفته بودم اون رو پیدا کنین و جستجوشم به انگلیسیه، اگر پیدا نکردین به من بگین.
نه غیرانتفاعی مدرکش پذیرفته شدست تو وزارت آلمان، اما باید دید چه دانشگاهی در آلمان باشه چون هر ایالت رفتارش متفاوته، مانند ایالت نورد وستفالن که نه نیاز به کالج داره، نه ریز نمرات و مدارک تنها یه امتحان ورودی میگیره و پذیرش میدن.

باشه شما مدراکتون رو از دیپلم و پیش دانشگاهی یکبار دیگه به من بگین، و آخرین مدرک و رشته رو، من تو زمانی بهتر پیگیر میشم.
پوزش از،اینکه دیر جواب میدم
ممنون میشم اگر این لطف رو در حق من بکنید
دیپلم علوم انسانی معدل کل19:82
لیسانس مدیریت بازرگانی، معدل کل: 14:42
فوق لیسانس مدیریت فناوری اطلاعات، گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته، معدل :19:70 تا 19:80،چون هنوز معدل نهایی مشخص نشده
رشته مورد نظرم هم برای دکترا، مربوط به مدیریت دانش،مدیریت منابع انسانی، و یا رشته خودم،مدیریت فناوری اطلاعات، و یا مدیریت تکنولوژی، هست،
مدیریت دانش موضوع کار پایان نامم هست،که مربوط به مدیریت منابع انسانی هم میشه و میشه پروپوزال خوبی ازش برای دکترا دراورد،
مدیریت تکنولوژی هم صرفا مورد علاقه م هست،وگرنه پروپوزال آماده ای،براش ندارم
درود، خواهش میکنم،
شما اون برگه هایی که درباره سیستم و دانشجویی در آلمان رو ازش گفته بودم رو بخونین تا آشنایی پیدا کنین با راه دانشجویی تو این کشور.
شما تو -دااد- رشتتون رو گشتین؟
رشته شما به انگلیسی چی شناخته میشه، اینرو بگین من ببینم تو سایت ها هست یا نه.
مهمترین چیز تو پذیرش: نمرات دروس تخصصی، دانش زبان{که برمیگرده به پذیرشتون که به چه زبانی باشه و آیا دوزبانه انگلیسی آلمانی باشه یا نه، یا تنها به انگلیسی یا آلمانی باشه که توجستجوی دوره دانشگاهی میشه بهش پی برد}،نمرات میانیگن پایانی کارنامه، مقاله، معرفی نامه از استاد، هستن که بنا به هر رشته و ایالت دانشگاهی میتونن متفاوت باشن یا برخیشون نیاز نباشن.
شما تو رشته های مختلف ادامه دادین و نمیدونم تا چه اندازه اینها شاخه هاشون مشتکرکن، و همچنین دوره ای تو سیستم غیرانتفاعی گذروندین، مدرک غیرانتفاعی پذیرفته میشه اما اینکه مدارکتون از دانشگاه های مختلف باشن این کمی مشکل ممکنه داشته باشه تو پذیرشتون، که آیا نیاز بدونن به کالج فرستاده بشین یا نه و آیا بشه به دوره بالاتر رفت یا نه دوره پیشین رو دوباره خوند، اینها برمیگرده به دانشگاه ها و مراکز ارزیابی مدارکشون.
پیش از هرچیز باید دید رشته شما در آلمان وجود داره، و چه شاخه هایی داره.
پاسخ
تشکر کنندگان:
رشته های مورد نظر من به انگلیسی technology management, information technology management, و knowledge management هست،
بله سایت داد رو جستجو کردم،متاسفانه رشته های دقیقا منطبق با این چیزی که من میخوام پیدا نکردم.فقط human resource management تعداد اندکی بود که به چشمم خورد
همین من رو نگران میکنه،رشته مدیریت انگار خیلی محدود هست،
درست میفرمایید، به نظرتون چطور میشه دانشگاه رو قانع کرد که این دو رشته متفاوت در لیسانس و فوق لیسانس به واسطه سیستم آموزشی اینجا هست و در ایران،هردو زیر شاخه یک رشته هستند؟
یک سوال دیگه هم از حضورتون داشتم و اون این هست که به نظرتون با پیدا کردن استادی که رشته کاریش،تا حدودی،مرتبط باشه و مکاتبه باهاشون در رابطه با پروپوزال دکترا،درصورتیکه قانع بشند،همه موانع دیگه حل شدنی هست مثل متفاوت بودن رشته های مدارک تحصیلیم از نظر دانشگاه ؟


 
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-08-25 ساعت 17:23)الهام88 نوشته:  رشته های مورد نظر من به انگلیسی technology management, information technology management, و knowledge management هست،
بله سایت داد رو جستجو کردم،متاسفانه رشته های دقیقا منطبق با این چیزی که من میخوام پیدا نکردم.فقط human resource management تعداد اندکی بود که به چشمم خورد
همین من رو نگران میکنه،رشته مدیریت انگار خیلی محدود هست،
درست میفرمایید، به نظرتون چطور میشه دانشگاه رو قانع کرد که این دو رشته متفاوت در لیسانس و فوق لیسانس به واسطه سیستم آموزشی اینجا هست و در ایران،هردو زیر شاخه یک رشته هستند؟
یک سوال دیگه هم از حضورتون داشتم و اون این هست که به نظرتون با پیدا کردن استادی که رشته کاریش،تا حدودی،مرتبط باشه و مکاتبه باهاشون در رابطه با پروپوزال دکترا،درصورتیکه قانع بشند،همه موانع دیگه حل شدنی هست مثل متفاوت بودن رشته های مدارک تحصیلیم از نظر دانشگاه ؟


درود.
این 3 رشته ای که بالا نام بردین رو من تو سایت هایی که میشناسم دو تاشون رو پیدا کردم{technology management, و knowledge management} برای هر کدوم دوره های زیادی از دوره دیپلم {دیپلم دبیرستانی} تا ارشد پیدا کردم، و نیز شاخه های دیگری که تو چنین راستایی هستن، دوره های رایگان هم بودن و به زبان انگلیسی و آلمانی؛ نه اشتباه نکنین تو کشوری مانند آلمان به رشته و شاخه های مدیریت خیلی نگاه میشه و جایگاه بزرگی دارن،من زمانی که به رشته های مدیریتیش نگاه میکردم مخم سوت کشید؛ اما سیستم ها و کیفیت ها مختلفه، و مدیریت رو به بخش هایی تمیز میدن از هم، اما دوره دکترا رو به این نام ندیدم، شاید به نام های دیگری باشه، از دوستان میپرسم خبرشو میگم.

ببینین شما نمیتونین راهکاری رو پیدا کنین که این رشته شما تو ایران اشتراکو همخونی داشته و این رو دلیل کنین، چون شما دارین به آلمان پذیرش میگیرین، پذیرش شما به سیستم ایران دیگه نیست، و در سیستم و کیفیتی دیگری دانشجو میشین، پس جایگاه این رشته با چنین سیستمی در ایران کاربردی برای آلمان نداره؛مگر با ارزیابی اشتراکش پذیرفته بشه، سیستمش رو میگم، وگرنه چنین دانش و رشته ای نیاز و پایه گرداننده هر کشوریه برای پیشرو بودن، که آلمان هم داره و درش قدرتمنده اما به شکل و سیستم ویژه خودش.
بله برخی دانشگاه ها نیاز میدونن به پروپیزال{معرفی نامه}، بودنش بهتره، اینکه پروپوزال نیاز باشه،معدل بالا،کار علمی،رزومه خوب...اینها برمیگرده به دانشگاه و ایالت که هر کدوم با داشتن سیستم مشترک باز ویژگی های نیازی خودشونو دارن، اما داشته باشین بهتره.{تو سایت هر دانشگاه دربارش مینویسن}
اینو فراموش نکنین که وزارت علوم آلمان خیلی خوب و ریز سیستم، دانشگاه ها و مراکز داخل ایران رو زیروبم کرده و نشست هایی با وزارت علوم دانشگاهی ایران داشته، تو سایت آنابین دونه دونه نام دانشگاه ها و شهرستان هارو نام برده و مدارکشون رو ارزیابی کرده، که خوشبختانه دانشگاه ها و مراکز ها رو پذیرفته و بخوبی میدونه چی میگذره تو دانشگاه ها و بیرون از دانشگاه ها و مراکز ایران، این رو 100% میدونم که تفاوت مدارک و دانشگاهتون پذیرفته بشه یا نشه رو هیچ فردی نمیتونه بگه، و باید مدارکتون رو به دانگشاه یا مراکز ارزیابیشون بفرستین و اونها هستن که پاسخ نهایی رو میگن، و انتخابتون چندین دانشگاه باشه که به نتیجه برسین؛ درکنارش هم انگیزه نامه ای بنویسین که نشون بده شما توانایی و عشق به این رشته رو داشتین و سیستم ایران هم چنین بخش بندی ای داره و کارهاتون رو به شکل رزومه به دانشگاه بفرستین، از این راه میتونه بیانگر توانایی شما باشه و شاید دید مثبتی بشه.
پذیرفته شدن شما از دید یه استاد یا پرفسور تو چنین شاخه ای در دانشگاه آلمانی رو میفرمایین؟ بله دید و پذیرفته شدن شما از دید چنین افرادی خیلی کار رو آسون میکنه، و پیش از اون هم باید باز اونها مدارکتون رو ارزیابی کنن، شما اگر مقاله یا کار علمی ای رو دارین که درش نوآوری باشه{به زبان انگلیسی یا آلمانی} میتونین برای اساتید بفرستین تا اونها اگر پذیرفته بشین براتون درخواست ویزای دانشجویی بدن.
امیدوارم که به پاسختون رسیده باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان:
واقعا ممنون،،،اطلاعاتتون خیلی مفید و امیدوارکننده است،امیدوارم در زمینه رشته های مورد نظر در مقطع دکترا،بیشتر کمکم کنید.

 
پاسخ
تشکر کنندگان: سرباز هخامنشی
سلام دوستان
من 27 سالمه و می‌خوام برم کارشناسی مطالعات و جنسیت ( women and gender) در انگلیس( ترجیحا لندن) بخونم. می‌خواستم بدونم به نظرتون موفق می‌شم؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-08-27 ساعت 19:25)الهام88 نوشته:  واقعا ممنون،،،اطلاعاتتون خیلی مفید و امیدوارکننده است،امیدوارم در زمینه رشته های مورد نظر در مقطع دکترا،بیشتر کمکم کنید.


درود
از دوستانی که ازشون پرسیدم به من چیزهای مختلفی گفتن، برخیشون تو دوره bachelor{کارشناسی} همین رشته رو خونده بودن که تو آلمان بهش میگن: wirtschaftsinformatik {ویتشافتزینفورماتیک یا به فارسی میشه غلوم کامپیوتر اقتصادی}، که به انگلیسی میشه: -business information systems- اما از دوره دکترا گفت خبری ندارن.
وبیشترکه پرسیدم گفتن چون نمیدونم تو دانشگاه شما چه درسهایی رو پاس کردین، و این چیزی که در بالا گفته شد نامش یه ترکیبی هست از انفورماتیک و BWL ؛ و اینکه دانشگاه هایی که این رشته رو دارن باید با اونها گفتگو کنین{همون آدرسهایی که گفتم تو برگه ها} و اونها روشن تر بهتون میتونن بگن که چنین رشته ای رو چه دانشگاه هایی پذیرش میدن و دوره دکتراش به چه نامه و تو fachhochschule ها {فاخ هٌخ شوله ها} به چه نامی پذیرش داده میشه.
دوست دیگری گفتن باید برای این رشته ها رفت به دپارتمان اقتصاد و کامپیوتر، و اینکه همون wirtschaftsinformatik رو هم تو fachhochschule ها دارن هم میشه دکتراش رو تو دانشگاه گرفت. و این آدرس ها رو دادن برای دانشگاه: http://www.fom.de/ و https://www.wim.uni-mannheim.de/de/studi...nsstudium/
یکی دیگر از دوستان گفتن: تو ایران رشته مدیریت صنعتی رو تو دوره bachelor {کارشناسی} خوندن و دارن master{ارشد} رو تو آلمان در رشته Technology management میخونن،اما از دکتراش نمیدونن،و گفتن چیزی که شما خوندین رو شبیه به BWL میدوننو همچنین شبیه به Technsche BWL ، و همچنین به رشته ای که خودشون خوندن شبیه هست، BWL همون مدیریت بازرگانیه، و Technsche BWL میشه مدیریت صنعتی.

اینکه شما باید بدونین رشتتون تا چه اندازه به صنعت کشیده میشه، و یا تا چه اندازه به اقتصاد و به کامپیوتر، و اینکه کدوم شاخه رو میخواین ادامه بدین، تا من پاسخ روشنتری از دوستان بگیرم، چون برخی از شاخه های این رشته نیازی به پزوهش دانشگاهی نداره و بهمین دلیله که برای کاربردش تو fachhochschule بهش میپردازن. و ارزش مدرک fachhochschule ها از دانشگاه ها تو کاریابی بیشتره، چون تو دوره دانشجوییشون بیشتر با کار تو راستای رشته خودشون سروکار دارین تا درسهای پایه ای مانند دانشگاه، و fachhochshule دکترا نداره تا master هست که میشه ارشد و بیشترم نیاز نیست، و افرادی که تو fachhoch ها به رشته های مختلف که بیش از 700 رشته هست دوره میگذرونن میتونن برای دکترا به دانشگاه درخواست بدن همراه مدارکشون تا از اون دانشگاه دوم مدرک دکتر رو بگیرن و برخی دروس هم باید ازیابی بشه.

این دوستانی که من ازشون پرسیدم هشمون تو آلمان دانشجو هستن و یا تو کمپانی کار میکنن.
این گفتگو هم نمونش هست اگر خواستین بهتون بگم.
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-07 ساعت 16:04)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-08-27 ساعت 19:25)الهام88 نوشته:  واقعا ممنون،،،اطلاعاتتون خیلی مفید و امیدوارکننده است،امیدوارم در زمینه رشته های مورد نظر در مقطع دکترا،بیشتر کمکم کنید.


درود
از دوستانی که ازشون پرسیدم به من چیزهای مختلفی گفتن، برخیشون تو دوره bachelor{کارشناسی} همین رشته رو خونده بودن که تو آلمان بهش میگن: wirtschaftsinformatik {ویتشافتزینفورماتیک یا به فارسی میشه غلوم کامپیوتر اقتصادی}، که به انگلیسی میشه: -business information systems- اما از دوره دکترا گفت خبری ندارن.
وبیشترکه پرسیدم گفتن چون نمیدونم تو دانشگاه شما چه درسهایی رو پاس کردین، و این چیزی که در بالا گفته شد نامش یه ترکیبی هست از انفورماتیک و BWL ؛ و اینکه دانشگاه هایی که این رشته رو دارن باید با اونها گفتگو کنین{همون آدرسهایی که گفتم تو برگه ها} و اونها روشن تر بهتون میتونن بگن که چنین رشته ای رو چه دانشگاه هایی پذیرش میدن و دوره دکتراش به چه نامه و تو fachhochschule ها {فاخ هٌخ شوله ها} به چه نامی پذیرش داده میشه.
دوست دیگری گفتن باید برای این رشته ها رفت به دپارتمان اقتصاد و کامپیوتر، و اینکه همون wirtschaftsinformatik رو هم تو fachhochschule ها دارن هم میشه دکتراش رو تو دانشگاه گرفت. و این آدرس ها رو دادن برای دانشگاه: http://www.fom.de/ و https://www.wim.uni-mannheim.de/de/studi...nsstudium/
یکی دیگر از دوستان گفتن: تو ایران رشته مدیریت صنعتی رو تو دوره bachelor {کارشناسی} خوندن و دارن master{ارشد} رو تو آلمان در رشته Technology management میخونن،اما از دکتراش نمیدونن،و گفتن چیزی که شما خوندین رو شبیه به BWL میدوننو همچنین شبیه به Technsche BWL ، و همچنین به رشته ای که خودشون خوندن شبیه هست، BWL همون مدیریت بازرگانیه، و Technsche BWL میشه مدیریت صنعتی.

اینکه شما باید بدونین رشتتون تا چه اندازه به صنعت کشیده میشه، و یا تا چه اندازه به اقتصاد و به کامپیوتر، و اینکه کدوم شاخه رو میخواین ادامه بدین، تا من پاسخ روشنتری از دوستان بگیرم، چون برخی از شاخه های این رشته نیازی به پزوهش دانشگاهی نداره و بهمین دلیله که برای کاربردش تو fachhochschule بهش میپردازن. و ارزش مدرک fachhochschule ها از دانشگاه ها تو کاریابی بیشتره، چون تو دوره دانشجوییشون بیشتر با کار تو راستای رشته خودشون سروکار دارین تا درسهای پایه ای مانند دانشگاه، و fachhochshule دکترا نداره تا master هست که میشه ارشد و بیشترم نیاز نیست، و افرادی که تو fachhoch ها به رشته های مختلف که بیش از 700 رشته هست دوره میگذرونن میتونن برای دکترا به دانشگاه درخواست بدن همراه مدارکشون تا از اون دانشگاه دوم مدرک دکتر رو بگیرن و برخی دروس هم باید ازیابی بشه.

این دوستانی که من ازشون پرسیدم هشمون تو آلمان دانشجو هستن و یا تو کمپانی کار میکنن.
این گفتگو هم نمونش هست اگر خواستین بهتون بگم.
خیلیییی ممنونم دوست عزیز،که اینقدر پیگیر هستید و راهنمایی میفرمایید، باور بفرمایید انقدر نظرات و مشاوره های متفاوت گرفتم که کاملا سردرگم شدم تصمیم گرفتم کلا کشور مقصد رو عوض کنم
عذرخواهی من رو بپذیرید،چون یک سوال دیگه هم از حضورتون داشتم
اگر مثل این دوست عزیزی که فرمودید با لیسانس مدیریت صنعتی، مشغول تحصیل در کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی هست، بخوام در یک زیر مجموعه متفاوت از رشته مدیریت مثل همین مدیریت تکنولوژی، برای ارشد اقدام کنم (که متفاوت از رشته لیسانسم که مدیریت بازرگانیه، هست اما در یک گروه قرار دارن)، باید سفارت و دانشگاه مقصد رو قانع کنم،درسته؟
به چه صورت میتونم این کاررو انجام بدم؟ضمنا چون کارشناسی ارشد دومم محسوب میشه،این پروسه انجام شدنی هست؟چون ظاهرا حساسیت زیادی رو مستر دوم وجود داره...
یک دنیا سپاس از راهنماییتون
پاسخ
تشکر کنندگان:
خیلیییی ممنونم دوست عزیز،که اینقدر پیگیر هستید و راهنمایی میفرمایید، باور بفرمایید انقدر نظرات و مشاوره های متفاوت گرفتم که کاملا سردرگم شدم تصمیم گرفتم کلا کشور مقصد رو عوض کنم
عذرخواهی من رو بپذیرید،چون یک سوال دیگه هم از حضورتون داشتم
اگر مثل این دوست عزیزی که فرمودید با لیسانس مدیریت صنعتی، مشغول تحصیل در کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی هست، بخوام در یک زیر مجموعه متفاوت از رشته مدیریت مثل همین مدیریت تکنولوژی، برای ارشد اقدام کنم (که متفاوت از رشته لیسانسم که مدیریت بازرگانیه، هست اما در یک گروه قرار دارن)، باید سفارت و دانشگاه مقصد رو قانع کنم،درسته؟
به چه صورت میتونم این کاررو انجام بدم؟ضمنا چون کارشناسی ارشد دومم محسوب میشه،این پروسه انجام شدنی هست؟چون ظاهرا حساسیت زیادی رو مستر دوم وجود داره...
یک دنیا سپاس از راهنماییتون
[/quote]
------این متن اشتباهی فرستاده شده، امکان پاک کردنش نبود.---
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2015-09-08 ساعت 00:47)الهام88 نوشته:  
(2015-09-07 ساعت 16:04)سرباز هخامنشی نوشته:  
(2015-08-27 ساعت 19:25)الهام88 نوشته:  واقعا ممنون،،،اطلاعاتتون خیلی مفید و امیدوارکننده است،امیدوارم در زمینه رشته های مورد نظر در مقطع دکترا،بیشتر کمکم کنید.

خیلیییی ممنونم دوست عزیز،که اینقدر پیگیر هستید و راهنمایی میفرمایید، باور بفرمایید انقدر نظرات و مشاوره های متفاوت گرفتم که کاملا سردرگم شدم تصمیم گرفتم کلا کشور مقصد رو عوض کنم
عذرخواهی من رو بپذیرید،چون یک سوال دیگه هم از حضورتون داشتم
اگر مثل این دوست عزیزی که فرمودید با لیسانس مدیریت صنعتی، مشغول تحصیل در کارشناسی ارشد مدیریت تکنولوژی هست، بخوام در یک زیر مجموعه متفاوت از رشته مدیریت مثل همین مدیریت تکنولوژی، برای ارشد اقدام کنم (که متفاوت از رشته لیسانسم که مدیریت بازرگانیه، هست اما در یک گروه قرار دارن)، باید سفارت و دانشگاه مقصد رو قانع کنم،درسته؟
به چه صورت میتونم این کاررو انجام بدم؟ضمنا چون کارشناسی ارشد دومم محسوب میشه،این پروسه انجام شدنی هست؟چون ظاهرا حساسیت زیادی رو مستر دوم وجود داره...
یک دنیا سپاس از راهنماییتون

خواهش میکنم، شادم که کاری از دستم براومد، خب بهترین چیز اینه که شما در کنار آگاهی پیدا کردنتون، به مراکز ارزیابی و مشاوره ای سر بزنین و درباره این راه که میتونه تو هرکشوری متفاوت باشه بیشترو بهتر بدونین، و همچنین از خود دانشگاه ها که اگر هم دانشگاه های آلمان باشن با اینکه در یک سیستم یکپارچه وزارت کشوری هستن، در کنارش هم قوانین ایالتی دخیله که چه سیستمی داخلی بخواد شکل بده، و در کنار اینها هم شکل پذیرشی هر دانشگاه در هر ایالتی باز متفاوته برای رشته هایی که پذیرش میدند، پس زمان برنامه ریزی برای گرفتن پیرش باید به ایالت و شهرو دانشگاه هم نگاه کرد؛ یکی نیاز به معرفی نامه میدونه، یکی نیاز به نمرات میانگین و یا نمرات دروس تخصصی، یکی نیاز به مدارک نداره و آزمون میگیره، و...؛
اشکالی نداره هم میهن، باز هم اگر پرسشی هست تا بتونم درخدمتم.

سفارت برای ویزا دادن هرچیزی که دانشگاه{یا مرکز ارزیابیشون مانند -دااد-} بگه رو میپذیره از میزان دانش زبان تا شکل پذیرش و آغاز ترم، پس مشکل شما ابتدا سفارت نیست تنها دانشگاهه، و دانشگاه هم بستگی داره به مرکز ارزیابیش که در خودش باشه یا نه به مرکزی سپرده باشه، که اونها مدارک رو برای دانشگاه ها ارزیابی میکنن و پیشنهاد هایی و مشاوره هایی رو برای انتخاب شما میدند، وبهتره که به دانشگاه هایی که این مراکز رو ندارند مدرکتون رو بفرستین{اگر ممکنه وگرنه یه روال نرماله، نگرانی نداره}، چون این مراکز نگاه کلی دارن و ارزابیشون کلیه{تو تجربه ارزیابی نشون دادن}، و هزینه ای رو هم از 60 تا 80 یورو دریافت میکنن برای ارزیابی و هرچه انتخاب دانشگاهیتون بیشتر باشه هزینه ها کمی برای هر دانشگاهو ایالت بالاتر میره.
شما گفتین که لیسانس مدیریت بازرگانی دارین و میخواین به ارشد مدیریت تکنولوژی گرایش بدین و ادامه، درسته؟

نه من و نه هیچ فردی 100% نمیتونه بگه امکان پذیرش برای شما هست یا نه، بدلایل بالا که گفتم و اونها با ارزیابی ای که میکنن به شما میگند که چه دانشگاه هایی رو میتونین در چه شاخه هایی پذیرش بگیرین، پس دست بکار بشین.
از دید من شما اگر دو لیسانس دارین میتونین یک لیسانس رو برای ارزیابی بفرستین، شما که لیسانس بازرگانی رو دارید پس میتونید همون راهی که اون فرد رفته رو پیش برید،مگر مشکل زمانی بین دوره پیشترش باشه که نیازه هر دومدرک رو برای ارزیابی بفرستید، چگونگیش رو باید از خود مرکز ارزیابی بپرسین.

یه امتیازی هم دارید اینه که گفتین یه ایده نو رو مقاله نویسی کردین اگر درست یادم باشه، خود این به مرکز ارزیابی و دانشگاه نشون میده که شما انگیزه کار برای این رشته رو دارید، و همراهش معرفی نامه از دانشگاه هم باشه در کنار این رزومتون کارو آسونتر میکنه.
اگر دوست دارین با اون افرادی که گفتگو کردم یا همون فردی که برای نمونه گفتین هنوز اون متنش هست تو فیس بوک، براتون آدرسشو تو پیام خصوصی بفرستم؟

این گفتگو های پیوسته شاید با این بخش همخونی کاملی نداشته باشه، از مدیریت این بخش پوزش میخوام، با سپازگزاری فراوان و آرزوی تندرستی.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان