کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هدف از مهاجرتمان چیست؟؟؟
ميشه لطفن ادرس دوستاتون به من بديد باهاشون حرف بزنم شايد من آشتباه ميكنم .ولى خيلى از ايرانيها خ اينجا هستن هرگز واقيت را نميگن و به اينهايى ك ايران هستن دروغ ميگن . الهام خانم اگر من نيامدم ايران براى اين آست ك همه پلها را ايران پشت سر خودم خراب كرد الان دگه ايران براى من كارى نيست بيايم آگر ميتونستم يك لحظه اينجا نميمندم شايد چون از اول خيلى رويايى با اين مسله برخورد كردم وا ب هرف كسى بها ندادم ايران كارم خوب بود ولى فكر ميكردم اينجا فقط منتظر من است ومدرك من بهترين كارها را ب من ميدهند اگر حقيقت براتون تلخه وا چرته روياهاتون پاره كردم ببخشد .اول بيايد بعد قضاوت كنيد من از شما ميتونم بگم بهتر از شما اينجا را ميشناسم چون 4 سل است زندگيى ميكنم و نميخواستم كسيى را ناراهت كنم
پاسخ
تشکر کنندگان: itsmasoud ، fazelisaber ، amir2640 ، msar
مهمد جان اينها همه كشك است ايينجا به فارمسيست ك بالاترين حقوق داره ساتى 50 دلار ميدن به يك تك برق ساتى 15 تا 20 دلار با چند سال سابقه كار ميدن من هم گول اين سيتهاى كار يابى خوردم اينها همش كشك است اول بيايد بعد قضاوت كنيد. من فوق ايلكترونيك دارم .اگر بتونيد برى گرفتن كار بهتر منو راهنمايى كنيد خيلى ممنون هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
Job ID NNG-CTOLAMPARCH14
Company Name CyberCoders
Job Category Technology; Technology
Location Santa Monica, CA • Westwood, CA
Position Type Full-Time, Employee
Salary $110,000 to $140,000 per year
Experience 5-10 Years Experience
Desired Education Level Associates
Date Posted January 11, 2009
اینم لینکش sorna عزیز
http://hotjobs.yahoo.com/job-JTVH7EF5PC6...source=SRP
یه نمونه آگهی که همین الان سرچ کردم مهندسی نرم افزار گرایش معماری کامپیوتر ...بچه های مهندسی با این گرایش آشنا هستند... لطفاً فرا فکنی نفرمایید.
ممنون
امیر
امیر 2009as4###
پاسخ
تشکر کنندگان: hpsarvari ، fazelisaber ، HAZARA ، msar
محمد جان در اين سايت حقوق كامل در آمريكا است البته اين حقوق به سال است نه ماه يعنى اين دوست شما سالى 130000 دلار درامد داره نه ماهى.
payscale.com
پاسخ
تشکر کنندگان: fazelisaber ، msar
نه مثل اینکه شما اصولاً در فرا فکنی استاد هستید...حالا محمد یه سالیانه رو سهواً ماهیانه نوشته...شما اصلاً بحث رو عوض می کنید...در مورد آگهی که الان فرستادم چی دارید که بگید....الان میگید نه اینا همه الکیه! باید بیاید که ببینید! اینجا اخه. جیزه! آمریکا! اه اه اه اهBig Grin
لطفاً تجدید نظر بفرمائید
ممنون
امیر
امیر 2009as4###
پاسخ
تشکر کنندگان: fazelisaber ، msar
اقاى مهترم من اقا هستم نه خانم در ضمن من دهها جا تقاضاى كار دادم مصاحبه رفتم ولى نتونستم كار بگيرم اينجا الان حتا كار براى خود امريكا هها هم كار كم است ديگر واى به من خارجى شما خيلى از آوضاع اينجا بيخبريد لطفن به سخنان پرزيدنت آباما گوش كنيد تا آوضاع خراب اينجا را درك كنيد ميدونم همه شما فكر ميكند من دروغ ميگم يا آغراق ميكنم آميدوارم همه بيان اينجا وا موفق بشن
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، espahbod ، fazelisaber ، msar
سلام بچهاى گل در رابطه با حرفهاى اين اقا شوهر من 28 سال است امريكا زندگى ميكنه و مدير استور در امريكا آست كه 300 نفر براش كار ميكنند كمپانى تارگت آفردى كه امريكا هستن اين كمپانى ميشناسن .شوهره من هم ميگويد اينجا اقتصاد خيلى خراب است .افرادى با مدرك خيلى بالا ميان براى كارهاى پاين تقا ضا ميدن و چون خيلى آور كوليفاى هستن ما نميتونيم بهشهون كار بديم. ميگويد تا بحال اينقدر امريكا را بد نديده بودم از نظر آقتصادى خلاصه من را خيلى نااميد كرده. من مهندس شيمى دارم از دنشگاه تهران ولى فكر ميكنم تا درس نخونم آنجا و مدرك خوبى از دانشگاهها ى خود امريكا نگيرم نميتونم كار خوبى انجا بگيرم اخه رقابت براى كار خيلى زياد است.البته اينها گفته شوهرم است نه خودم من بايد 1 ماه ديگر برم ويزام بگيرم.دعا كنيد موفق بشم اخه 1سال و چند ماه هم در كليرنس بودم وا جوابم چند روز پيش اومد. من به حرفهاى سورنا آحترام دارم براى اينك ما ففط شنيديم و هنوز نديديم پس كسى ك انجا زندگى كرده بهتر از ما آطلا عات داره تا ما.
پاسخ
تشکر کنندگان: rasarasa ، espahbod ، fazelisaber ، HAZARA ، amir2640 ، msar
بحث مهاجرت (حتی اگر به سادگی مهاجرت از روستا به شهر یا از شهرستان به پایتخت باشه) پیچیده است و نمیشه در این مورد نسخه واحدی برای همه پیچید. به تعداد مهاجرین جواب برای سوال مطرح شده وجود داره. متاسفانه این روزها سرم خیلی شلوغ هست و نمیتونم مفصل وارد گفتگو بشم ولی لینک زیر میتونه مفید باشه:

http://www.bbc.co.uk/persian/interactivi...tion.shtml


میز گرد مهاجرت (صوتی سه قسمت):
http://www.radiocp.com/index.php?p=65&it...und_table3

این یکی را هم خیلی وقت پیش ارسال کرده بودم:
http://www.mohajersara.com/showthread.php?tid=15

مهاجرت و اعتماد به نفس:
http://www.radiocp.com/?p=62&item=mohajerat_1

مصاحبه با دکتر مهاجرانی در مورد مهاجرت:
http://www.radiocp.com/?p=54&item=Mohaajeraani_Complete

موفقیت یک مهاجر علاوه بر شرایط اقتصادی و اجتماعی به ظرفیتها، روحیه، توانایی و تا حدودی شانس و اقبال شخصی او بستگی دارد. تعریف افراد از موفقیت هم با هم متفاوت است و همه چیز را با پول نمی توان سنجید. نسل اول مهاجر مثل گیاهی است که آن را از ریشه در آورده و به باغچه دیگری منتقل کنید، عوامل زیادی در به ثمر نشستن یا پژمردن این گیاه در باغچه جدید موثر هستند (هر چه دقت به خرج دهید باز هم بخشی از ریشه های این گیاه در باغچه قدیمی باقی خواهد ماند و جایگزین نخواهد شد ). توصیه من به مهاجرین این است که قبل از ورود به محیط جدید تا حد توان در مورد آن مطالعه کنید، آداب و رسوم و تا حدی تاریخ مربوطه را بدانید، زبان را خیلی خیلی جدی بگیرید (ایرانیهایی در آمریکا هستند که بعد از 30 سال هنوز انگلیسی نمی دانند) و دایره روابط خود را به جامعه ایرانی محدود نکنید. هدفهای کوتاه مدت و بلند مدت برای خود مشخص کنید و در دو سال اول از مقایسه شرایط فعلی با شرایطی که در ایران داشتید اکیدا پرهیز کنید. اگر بعد از این مدت واقعیتهای موجود با ذهنیتهایتان تفاوت فاحشی دارد از برگشتن واهمه نداشته باشید و با خودتان روراست باشید. در نهایت اینکه سعی کنید زندگی در آمریکا را با تحصیل شروع کنید، محیط دانشگاه علاوه بر افزایش فرصتها برای یافتن کار مناسب، به تدریج و به شکلی مطلوب به تطبیق شما با زندگی در محیط جدید و یادگیری نرمهای اجتماعی و فرهنگی کمک خواهد کرد. این تاپیک محل مناسبی برای تبادل نظرات است. خواهش می کنم دوستان از لحن آرامتری استفاده کرده و بحث را به شکل عمیق تری دنبال کنند.
پاسخ
با سلام
درسته وضعیت کار تو امریکا یه مقدار بد شده اما میشه کار پیدا کرد یعنی وضع آمریکا از ژاپن بدتره امکان نداره در مورد دوست من که در آمریکا حقوق ماهیانه بالای 130000دلار داره میگیره درست متوجه شدید ماهیانه میگیره نه سالیانه شغلش امنیتی هست و در سازمانهای امنیتی آمریکا در بخش شبکه کامپیوتر که الان در دنیا حرف اول رو میزنه مشغول کاره
اصلا" گیرم که اقتصاد آمریکا فلج شده اصلا" کار گیر نمیاد و مردم دارن از گشنگی میمیرند ولی همانطور که مستحضرید این رکود موقتی هست و تا 1 ساله دیگه این مشکل برطرف میشه پس نگران نباشید.
موفق وپیروز باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: hpsarvari ، fazelisaber ، HAZARA ، msar
sorna نوشته: شما در مو رد امريكا خيلى رويا يى فكر ميكنيد اينجا خيلى سختيها ... با مدرك فوق ليسانس نتونستم كار پيدا كنم .اينجا براى مهندسى خيلى مدرك شما از كجا باشه مهم است يانى آز دانشگاه خوب مدرك داشته باشيد خيلى مهم است . آلان من در كمپانى پتكو كار ميكنم . به ماهييا غذا ميدم و شبها دليورى پيتزا ميكنم . تضميم گرفتم درس بخونم ولى هزينه خيلى بالاست وا با كار خيلى سخته البته تلاش ميكنم بتونم چند دورهاى فنى بگزرونم شايد بتونم كار بهترى پيدا كن. لبته من خيلى خدا را شكر ميكنم اين كار دارم خيلى از ايرانيا اينجا كارشون از دست دادن و بيكار هستن .

دوست عزیز sorna تجربه های شما برای دیگران کمک کننده ست. اینکه این بحث اینجا باز شده خیلی امیدوار کننده ست و نتیجه ی خالصش کمک به کسانی ست که هنوز مهاجرت نکردن. بنابراین فکر می کنم بهتره وقتی دوستی مثل sorna وقت میگذاره و تجربه ش را مطرح می کنه علاوه بر اینکه انتقاد می کنیم دقت هم بکنیم که این حرکت جای قدردانی داره. شک نیست که sorna یا رفقای دیگه ای که این طرف هستند با مطرح کردن تجربه شون چیزی به دست نمیارن جز اینکه میخوان به دیگران کمک کنن. من که به سهم خودم به این تلاش احترام میگذارم. بنابراین به نظرم کمی ملایمتر و دوستانه تر با موضوع برخورد کنیم برآیند این همفکری برای همه مثبت تر خواهد بود.
موضوع مشکلات اقتصادی فعلی در آمریکا خیلی چیزها را تحت تاثیر قرار داده. هرکس سختی شرایط اینجا را به شکلی مطرح می کنه. بعضی دوستان واضح تر می گن بعضی ها هم مثل من توی لفاله میگن "کمربند هاتون را سفت ببنید...".
رفقا، از نظر من هم شرایط اینجا سخت تر از اونی هست که اول به نظر میاد. من اصلا نمی خوام نگران بشید فقط میخوام که آماده تر بیاید به این طرف. خوب اگر دقت کنید میتونید از لابلای حرفهای کسانی که الان این طرف مرز هستند واقعیت ها را بیرون بکشید. من نمی خوام دلسرد بشیم ولی دقت کنید به اینکه چند نفر از رفقایی که تا پیش از آمدن خیلی هم فعال بودن توی سایت الان هیچ حضوری ازشون دیده نمیشه...

اما دوست عزیز sorna ممنون از اینکه تجربه های خودت را مینویسی. این تجربه ها برای دیگران و به خصوص رفقایی که در راه مهاجرت هستند میتونه بسیار کمک کننده باشه. من خوشحال می شم اگر موافق باشی موضوعهای مربوط به مشکل "ادامه تحصیل" و " کار" پیدا کردن را در تاپیک زندگی در آمریکا ادامه بدیم.
مثلا برای من سوال هست که شما بعد از 4 سال چرا نتونستید ادامه تحصیل بدید. شما به عنوان مقیم آمریکا برای دریافت وام دانشجویی با ساپورت دولت و انواع دیگر وامهای خصوصی واجد شرایط بودید و اوضاع اقتصادی هم که از 4 سال پیش بد نبوده. پس باید می تونستید وام بگیرید.
شهریه ی دانشگاه در آمریکا نجومی هست و معمولا کسی بدون وام نمی تونه پرداختش کنه. بنابراین اگر قرار باشه ماها از وام استفاده نکنیم اصولا فکر کنم بیشترمون امکان ادامه ی تحصیل را از دست خواهیم داد. تجربه ی شما و اینکه چرا تا الان ادامه ی تحصیل ندادید میتونه برای دیگران کمک کننده باشه. سوال اینجاست که شما پذیرش از دانشگاه گرفتید و بعد به خاطر هزینه و شاید اینکه نتونستید وام بگیرید نرفتید دانشگاه یا اینکه اصلا به خاطر هزینه دنبال پذیرش گرفتن و ادامه ی تحصیل نرفتید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Masoud ، ezbob74 ، سارا کوچولو ، rasarasa ، farzad24 ، espahbod ، fazelisaber ، HAZARA ، Ario79 ، msar
من نوشته های بعضی از دوستان نتیجه گیری میکنم:
1- در ایران تقاضای کار روی زمین ریخته و اوضاع اقتصادی ایران خیلی عالیه و از آمریکا بهتره و مشت خورده تو دهن استکبار.
2-کسایی که در آمریکا هستن توسط عوامل استکبار به زنجیر کشیده شدن و نمیتونن برگردن به کشور رویایی و مورد علاقه خودشون.
3-مرگ فقط مال همسایه است.

4- با تشکر.
-------------
Ali-j لطفا تاپیک را پاک نکن اگر میتونی جاهای ایراد دارش را ادیت کن یا به ما بگو این کارو با کمال میل انجام بدیم.
این تاپیک سند کامل و معتبر اینه که ایرانیها چه مردمان فراموشکاری هستند و وقتی که ماشینشون! از پل میگذره دیگه همه بدیها یادشون میره. همین مرده پرستی ما هم به هم دلیله که تا طرف زنده هست تف تو صورتش میندازیم و وقتی مرد گلاب رو قبرش میریزیم. به همین دلیله که وقتی کسی یک سال از سربازیش میگذره میگه به به عجب دوران خوبی بود...
پاسخ
تشکر کنندگان: سارا کوچولو ، espahbod ، hpsarvari ، saied-k ، fazelisaber ، maria2000 ، msar ، aazitaa
یک نکته: سن مهاجر تو این بحثها معمولا به چشم نمیاد ولی نتیجه رو 180 درجه عوض میکنه . اگر زیر 30 سال باشید و پاتون به کشورهای پیشرفته برسه و تا مدتی که درامد ندارین، خانواده خرجتون رو بده، زندگی براتون خیلی شیرین میشه، به هرچی بخواهین میتونید برسید ولی سن که بالاتر میره، مسئولیت به همون نسبت بیشتر و شرایط خیلی سختتر میشه.
اینه که برای یک سری جهنمه و برای یکسری بهشت.

پاسخ
تشکر کنندگان: shahram1347 ، farzad24 ، hpsarvari ، fazelisaber ، Ario79 ، msar
بچه ها من تاپیک رو به طور موقت قفل می کنم !! تا با نظر مدیران دیگر در مورد این تاپیک ، وضعیت تاپیک مشخص شه !! باور کنید فقط برای عدم فیلت.رینگ سایت این کار رو انجام می دم !!!Wink
به درخواست خود الهام پست هاش حذف شد . دوستانی هم که مایلند به من بگند !!
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
پاسخ
تشکر کنندگان: elham ، sousangerd ، msar
بچه ها تاپیک به کار خودش ادامه می ده !!فقط سعی کنید احساسی برخورد نکنید و همچنین با کسی هم کل کل نکنید و هر چه دل تنگتون خواست بگید ... !Big Grinفقط اگه دوست داشتید کمی هم رعایت حال سایت رو بکنید Wink
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
پاسخ
تشکر کنندگان: payam_prz ، sousangerd ، shahram1347 ، msar
payam_prz نوشته: من نوشته های بعضی از دوستان نتیجه گیری میکنم:
1- در ایران تقاضای کار روی زمین ریخته و اوضاع اقتصادی ایران خیلی عالیه و از آمریکا بهتره و مشت خورده تو دهن استکبار.
2-کسایی که در آمریکا هستن توسط عوامل استکبار به زنجیر کشیده شدن و نمیتونن برگردن به کشور رویایی و مورد علاقه خودشون.
3-مرگ فقط مال همسایه است.
...این تاپیک سند کامل و معتبر اینه که ایرانیها چه مردمان فراموشکاری هستند و وقتی که ماشینشون! از پل میگذره دیگه همه بدیها یادشون میره. همین مرده پرستی ما هم به هم دلیله که تا طرف زنده هست تف تو صورتش میندازیم و وقتی مرد گلاب رو قبرش میریزیم. به همین دلیله که وقتی کسی یک سال از سربازیش میگذره میگه به به عجب دوران خوبی بود...
ببین پیام جان، اول بگذار تکلیف یک مطلب را روشن کنیم تا بتونیم همفکری کنیم. وقتی ار اوضاع اقتصادی یا اجتماعی یا هر چیز دیگه در جایی صحبت می شه این معنی ش این نیست که در جای دیگه هیچ مشکلی وجود نداره. وقتی مثلا گفته می شه که بیکاری زیاد شده معنی ش این نیست که وضعیت همه چیز بد و خراب شده. پاسخی که شما به حرفهای زده شده میدی من را یاد این برخورد بعضی ها برای توجیه مشکلات اقتصادی مردم و بهانه تراشی برای وضعیت بد زندگی توده ی مردم میندازه. از یکی دو سال پیش مشکل اقتصادی آمریکا و دنیا شده تبدیل شده به یک ابزار برای اینکه برای مردم وانمود بشه :وضع همه ی دنیا خرابه و اگر در ایران شرایط اقتصادی بده جاهای دیگه از اینجا بدتره!! در صورتیکه همه ی ما می دونیم که واقعیت چیز دیگری ست... بگذریم. من میخوام بگم که وقتی کسی می گه در آمریکا آمار بیکاری رفته بالا و بیکاری تبدیل شده به مشکل اصلی تازه مهاجرین ، شما با این پاسخی که میدی و میگی "مگه توی ایران کار ریخته!!!" داری یک قضاوت ناکامل می کنی. مقایسه ی چنین موضوعی در ایران و آمریکا بحث دیگه ای ست که فعلا مطرح نیست. کم شدن کار و مشکل اقتصادی در آمریکا یک واقعیت هست همونطور که هزار و یک مشکل دیگه در ایران. بنابراین احتمالا با من موافقی که دست از حساسیت برداریم و تا جایی که می شه واقع بین باشیم تا این بتونه به همه در تصمیم گیری و "برنامه ریزی" برای آینده کمک کنه.

گفتی که "کسایی که در آمریکا هستن توسط عوامل استکبار به زنجیر کشیده شدن و نمیتونن برگردن به کشور رویایی و مورد علاقه خودشون". ببین پیام جان. ناراحت نشو ولی این به نظر من یک مغالطه ست. این حرف را شما باید به کسی بزنی که مثلا سی ساله آمریکا زندگی می کنه و همش غر می زنه. بله به اون می شه گفت اگر خیلی ناراحتی چرا ول نمی کنی و برنمی گردی. ولی این حرف در مورد کسی که تازه چند ماهه که اومده و اون هم درست در شرایطی که هر روز داره از دیروز بدتر می شه ، چندان درست نیست. بین ما موضوع "غر زدن" نیست رفقا لطفا چشمتون را روی واقعیت ها نبندید. من شخصا فرصت معینی برای خودم معلوم کردم. اکر در این فرصت معین مسیرم در اینجا سمت و سوی مورد نظرم را پیدا کرد که خیلی عالیه، وگرنه آمریکا که هیچ ، اگر توی خود بهشتم باشم نمی مونم کار و تخصصم را رها کنم و برای بقیه ی عمرم دلیوری انجام بدم فقط به خاطر اینکه به جای پراید تویوتا سوار بشم...من ایران را شخصا به خاطر رفاه ترک نکردم ، نه اینکه خیلی مرفه بودم، باکه به خاطر اینکه چیرهای دیگه برام مهم بود مثل تحصیل و تجربه ی زندگی در یک جامعه ی آزاد. بنابراین وقتی از ماهایی که تازه اومدیم این طرف حرفی میشنوی در نظر بگیر که این حرفها حرف کسی ست که فقط چند ماه از تو زودتر کشور را ترک کرده و به اینجا وارد شده. وقتی دارم این خطوط را مینویسم صحنه ای پیش چشمم هست که به سلامتی با دختر کوچولوت دست هم را گرفتید و دارید کشور را ترک می کنید تا زندگی تون را در یک جای جدید بسازید. اگر اینجا حرفی گفته می شه فقط به خاطر اینه که این مهاجرت برای دوستانی مثل شما و همه ی هموطنهای دیگه به بهترین و کم دردسرترین شکل ممکن انجام بشه چون همه می دونیم که مهاجرت به خودی خود چه کار سختیه. پس خواهش می کنم از "فراموشی" حرف نزن، دست کم در مورد من ، بیشتر "فراموش نکردن" داره اذیتم می کنه...
موضوع اینه که بیشتر افرادی که دارن مهاجرت می کنن تحصیلات بالایی دارن و آدمهای موفقی هستند، به نتایج نظر سنجی روی همین سایت نگاه کنید. افرادی زیادی از کسانی که دارن مهاجرت می کنن لیسانس ، فوق لیسانس ، دکتری و تخصص و PhD دارن و در ایران موفق هستند. این موضوع از طرفی میتونه پیش گویی کننده ی این باشه که این افراد بعدا در آمریکا هم موفق خواهند بود، ولی یک نکته ی دیگه هم در اینجا وجود داره و اون هم اینه که افرادی که جزو افراد برجسته و تحصیل کرده ی یک جامعه هستند شاید براشون سخت باشه که به جایی بیان که باید از جایی نزدیک به صفر همه جیز را شروع کنن. شما خودت میگی کار خوبی داری و این خیلی باعث خوشحالیه ، اما همین موضوع باعث می شه که مهاجرت شما حساس تر باشه چون شما سابقه ی کار حرفه ایت در ایران را که نمی تونی ناگهان از ذهنت پاک کنی. اگر کسی در ایران کار درست حسابی نداشته باشه و وضعیت پایداری نداشته باشه وقتی هم میاد اینجا خوب زیاد از نظر روحی و احساسی مشکلی پیدا نخواهد کرد.
برای اینکه مطلب را کوتاه کنم این را هم در آخر بگم. من وقتی داشتم میامدم به هزار در زدم تا بتونم از کسی که تازه آمده باشه اینجا یک سری اطلاعاتی که برام مهم بود بگیرم ولی متاسفانه اطلاعاتی که می خواستم و فقط هم از طریق تجربه ی فردی میتونست به دست بیاد را نتونستم بگیرم. من اگر جای شماها بودم از این فرصت استفاده می کردم برای اینکه برنامه ریزی دقیق تری بکنم. به پست های افراد قبل و بعد از اینکه بیان اینجا توجه کنید رفقا. به موضوعهایی که از جانب کسایی که زودتر از شما آمدن مهم تلقی می شه دقت کنید، اینها احتمالا موضوعهایی ست که شما هم وقتی بیاید اینجا پیش روی شما قرار خواهد گرفت، پس از پیش براش آماده باشید. به طور کلی این پیشنهاد را هم اضافه کنم که اگر کار خوب و پایداری در ایران دارید ، شاید بد نباشه به این فکر کنید که مهاجرتتون را در بیشتر از یک مرحله انجام بدید. یعنی کارتون را در ایران تعطیل نکنید چون این کار را همیشه میشه کرد. اگر بتونید یک فرصت حدود دوماهه بیاید و اینجا را از نزدیک ببیید و برآورد بکنید احتمالا بهتر می تونید تصمیم بگیرید. اگر در همین ابتدا اینجا کار گرفتید و شروع خوبی داشتید که بسیار عالیه و اونوقت میتونید با خیال راحت به طور کامل مهاجرت کنید.
حرف آخر: پیام جان و رفقای دیگه. اینقدر از "ایران" با نفرت حرف نزنید. باورتون نمی شه من ماههای آخر توی ایران دیگه حتی نمی تونستم رانندگی کنم. از همه چیز ناراحت و ناراضی بودم. این را می گم برای اینکه یادتون بیارم که این صحبت بین ما صحبت بین کسانیه که همه یک جا زندگی کردن و بزرگ شدن. اینها را می گم که من و دیگران را به "فراموشی" متهم نکنید. ولی با تمام این تفاسیر اون مملکت، مملکت ماست و میلیونها انسان دارن توش زندگی می کنن از جمله پدر ها و مادر های ما و کسانی که به ما زندگی و همه ی چیزهایی که برامون ارزشمنده را آموختند. همه ی مشکلات را همه ی ما میدونیم، ولی این باز هم دلیل نمی شه که از اون سرزمین به نفرت یاد کنیم. این نوع برخورد احساسی با موضوع ،نگرانی این را به همراه میاره که ممکنه سالها بعد از مهاجرت ، از جایی که بهش مهاجرت کردیم هم نفرت پیدا کنیم... فراموش نکنیم هیچ کشوری بهشت برین نیست. هرجایی خوبی داره ، بدی هم داره. این یک "واقعیت" بسیار بسیار مهمه... برای همه مون آرزوی بهترین ها را می کنم...
ارادت
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان