کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
هدف از مهاجرتمان چیست؟؟؟
با سلام خدمت تمامی دوستان در این انجمن : به نظر شما هدف از مهاجرت چه می تواند باشد که یه نفر اینقدر آرزوی ترک وطن داشته باشد وچرا؟شاید عده ای بگویند این انتخاب یک تصمیم کاملن شخصی است و ربطی به کسی ندارد .ولی دوستانه تر بگویم وقتی خود من که اینقدر موقع رسیدن نامه سر از پا نمی شناختم ،کم کم به زمان مصاحبه نزدیک می شوم با خود به این می اندیشم که برای چه باید مهاجرت کنم ،درست است که همه چی کاملن قانونی و طبیعی است ولی آدم خود را لحظه ای در زمان ترک وطن مجسم می کند، اینجاست که آدمی کمی نگران می شود؟پس باید چه کرد ،باید دایم با فکر وقلب خود به هدفی فکر کنیم که قرار است برای آن دست به چنین انتخابی بزنیم .رسیدن به چه چیزی که دست یابی به آن اینقدر پر ملامت است ،چه چیزی است که این وطن به ما نداده وباید برای دست یابی به آن از عزیز ترین کسانم برای همیشه(درست است برای همیشه ،چون دیگر برای همیشه ممکن است ما دایمی پیششان نباشیم) چشم پوشی کنیم . فکر کنم دارم عصبانیتان می کنم ، مرامحکوم به خوش خیالی که این یارو چه ویزای آمریکارو برای خودش نقد کرده کنید ویا محکوم به بچه وترسو بودن ولی خیالی نیست ،منتظر پیام های دلگرم کننده تان هستم ،حال شاید با خود بگویید این یارو که اینهمه از هدف حرف زد هدف خودش چیه؟خب برایتان می گویم ،برای من زندگی آغازی نامعلوم وپایانی حدس نزدنی دارد ،این یعنی چه ؟یعنی اینکه همانطور که بی خبر آمدیم بی خبر هم خواهیم رفت واین نگاه من به زندگی است .جوانی بدو ن دست یابی به کامروایی در وطن گذشت و زندگی رو به میانه می رود پس می خواهم خود را در دنیایی کاملن متفاوت بسنجم حال که شرایطش پیش آمده ،عده ای می گویند تو که نتوانسته ای گلیم خود را در سرزمین مادری از آب بیرون بکشی آنجا هم آسمان همین رنگی است ولی آنها نمی دانندکه من وامثال من اگر بخواهیم تمامی ارزشهای جامعه فعلی را تظاهر کنیم ،بلی زندگی کردن در اینجا خیلی راحت می شود ولی تا حالا که من نتوانسته ام ارزشهای جامعه را تظاهر کنم وسن از این حرفها گذشته ومن دیگر خودم را آزموده ام ،نمی توانم پس می خواهم جایی دیگر باشم به دور از سرزمین مادری.
پاسخ
هدف برای به نتیجه رسیدن بسیار ضروری است و انسان همیشه برای هر کاری باید هدفی تعیین کند و برای آن تلاش کند تا به نتیجه برسد بنده هدفم از مهاجرات این است که جایی بروم که امکان پیشرفت تحصیلی و عملی برام وجود داشته باشه دوست دارم با مردمی از اقوام و ادیان مختلف زندگی کنم دوست دارم مردم اون کشور به همدیگه احترام بگذارند دوست دارم مردم اون کشور نسبت به قوانین احترام بگذارند و مثل کشور عزیزمون پارتی بازی حرف اول رو نزنه دوست دارم به جایی مهاجرت کنم که جامعه مدرن و روشنفکر داشته باشه خلاصه این اهدافی بودن که من برای مهاجرت اون هم به کشوری مثل آمریکا دارم و از نظر خودم اینها دلایل قانع کننده ای هستند
پاسخ
تشکر کنندگان: Behinaz ، maria2000 ، msar ، hossein_1987
بنا به در خواست یکی از مدیران عزیز متن این تاپیک رو ترجیح دادم پاک کنم ولی اگر کسی از دوستان خواهان خوندن پیام من باشه با کمال میل میتونم براش با پیغام شخصی بفرستم!
در پایان این طومارم! از صمیم قلب آرزو میکنم که هر کسی که برای پیشرفتش آرزوش باشه که به این خاک برسه ایشالا به آرزوش برسه...
امیر 2009as4###
پاسخ
تشکر کنندگان: persia ، WIKIMAN ، elham ، mohammad_usa ، payam_prz ، M!LAD ، sousangerd ، fazelisaber ، HAZARA ، m.ghoreishi ، maria2000 ، msar ، hossein_1987
حرف دلمو زدی Amirbk جان ممنون ازت زیبا بود هرکی بخونه تحت تاثیر قرار می گیره اگر کسی به من بگه کجا دوست داری زندگی کنی میگم هر جا به غیر از ایران چرا راهه دوری بریم همین ترکیه همسایمون نمی دونم از بچه ها کیا رفتند اونجا من که اونجا زیاد بودم ازشون که بپرسید میگن ترکیه از ما 100 سال جلوتره با این حال من ایرانم رو دوست دارم اما برای پبشرفت باید از ایران دل کند.
ببینید دوستان ما ایرانی هستیم و در هیچ جای دنیا اعتباری نداریم پاسپورت ما اصلا" ارزشی ندارد ما برای رفتن به کشورهای مختلف باید اینقدر بدویم تا ویزا بگیریم برای اروپا و کاناداو آمریکا و ... که بیخیالش باشید اصلا" امکان نداره خیلی سخته ولی اگر شما سیتیزن آمریکا باشی با پاس آمریکا در فرودگاه مقصد مثل ژاپن جلوت فرش قرمز پهن میکنن تو فرودگاه فقط میپرسن برای چه مدت دوست دارید در کشورمون مهمان باشید شما بگید 6 ماه بهتون ویزای 1 ساله تو پاستون میزنه پس گرفتن سیتیزنی کشور معتبر برای ما ایرانیها حیاتیه.
به امید موفقیت همه دوستان
پاسخ
elham نوشته: کسی که واقعا هدف مهاجرت و زندگی در امریکا را نداره پس چرا باید در لاتاری شرکت کنه؟و این امتیاز را از بقیه سلب کنه؟

من با این جمله الهام خانم موافقم خیلیها هستند که الکی الکی شرکت میکنند به خصوص از وقتی که اینترنتی شده، هیچ هدفی ندارند و حتی هم قبول میشن ولی چون هدفی ندارند بعد از مدتی که در آمریکا هستند خسته می شوند و برمیگردند و این شانس بزرگ رو از کسانی که هدف بزرگ دارند میگیرند و این یک گناه نابخشودنیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: elham ، esnforce ، soniarazmi ، butterfly1987 ، fazelisaber ، HAZARA ، toti ، maria2000 ، msar ، nima24
VOA عزیز برای اینکه ""کاملن"" جواب شما رو بدم این متنو نوشتم امیدوارم نرنجی. در ضمن قبل از هر چیز عرض کنم که درسته که من بی خبر آمده ام، ولی به هیچ عنوان بی خبر نخواهم رفت. این نگاه شما به زندگی، نگاه نیست، نگاه نکردن است.
نه میخوام از چیزی یا جایی تعریف کنم نه میخوام پز بدم نه حالشو دارم که اصلا چیزی تایپ کنم. ولی مجبورم که اینو بنویسم:
1-تعریف وطن: وطن یعنی جایی که در آن احساس امنیت، شخصیت، اصالت و دلبستگی میکنید. کسی از بین ما هست که بگه در ایران اینها به راحتی به دست میان؟
وطن من جاییست که بچه چهار ساله ام وقتی از مسافرت چند ماهه دیدار بستگان بر میگردیم، با گریه از من نپرسد: بابا ما کشورمون را خودمون انتخاب میکنیم؟
وطن من جاییست که در آن برای بستن هر قرارداد با هر سازمان و ا.ر.گ.ا.ن د.و.ل.ت.ی مجبور به پرداخت 20 الی 50 درصد مبلغ قرارداد به عنوان ر.ش.و.ه با اسامی "شیرینی" و "وام جعاله" و "حق کارشناسی" نیستم.
وطن من جایی است که در آن برای گرفتن مجوز یک کارخانه ....لازم نیست سه سال تمام دستمال به اعضای شریف هر "سان.سور" بکشم.
وطن من جایی است که وقتی عاشق رشته دانشگاهی مورد نظرت باشی، مجبور نباشی تورت را داخل فرم انتخاب رشته پرت کنی تا بعد از هزار جور سهمیه، هر چی ته مونده بود به خورد کله ات فرو کنی.
وطن من جایی است که وقتی داری با همسرت به مهمانی میروی چند تا حیوان "هویجی" عقده ای جلوی ماشینت را نمیگیرند و به خودت و ناموست تا میتوانند توهین کنند.
"به خاطر سان.سور به وزن و قافیه هویجی دقت کنید"
وطن من جایی است که وقتی ساعت 9 شب زمستان بچه نوزاد به بغل در بهترین نقطه شهر تهران میدوی که به داخل خانه برسی تا بچه سرما نخورد، با صدای جیغ همسرت بچه را روی پله ها نمیگذاری تا بروی ببینی یک کثافت افغانی با چاقو دارد زنت را تهدید میکند.
...
...
عادت به گفتار تلخ ندارم. ولی تا دلتان بخواهد امکان ادامه دادن دارم.

2- حالا بعضی از دوستان خواهند گفت. مگه تو آمریکا خلاف نیست؟ عدم امنیت نیست؟ مگه نمیریزن تو مدرسه بچه ها رو میکشن؟ مگه نژاد پرستی نیست؟ پس اینهمه فیلم واسه چی میسازن؟

جواب من اینه که: نه دوست من نیست!
یک دهم آنچه در ایران اتفاق می افتد نیست. اگر فکر میکنید که ایران خیلی امن و گل و بلبله، به خاطر سان.سور شدید روزنامه ها و رسانه ها است.
اگر اخبار همین رادیو و تلویزیون ذهنتون را مسموم کرده، اگر فیلمهای هالیوودی مثل اره و رینگ میبینین، اینا همه بزرگنمایی و غلو بیش از حده.
حالا میپرسن من از کجا میدونم؟
من میدونم. چون میدونم. چون رفتم. چون موندم. چون زندگی کردم. چون دیدم. (البته در اروپا نه در آمریکا که همه اروپایی ها هم قبول دارن که بهتره)
حالا من میپرسم کسانی که مخالف مهاجرت هستن فکر نمیکنن چرا تقریبا هرکی رفته دیگه برنگشته؟ فکر نمیکنن چرا دختر "سان.سور" همیشه تو لندن و کاناداست؟ فکر نمیکنن چرا باید "سان.سور" عروسشو بفرسته آمریکا زایمان کنه؟ اصلا تا حالا خودشون رفتن اونور یک ماه (فقط یک ماه) زندگی کنن؟ منظورم مسافرت 3 روزه به دوبی و بازدید از فروشگاه دی تو دی نیست. منظورم زندگی واقعی درون اجتماعه. اونوقت مفهوم "احساس انسان بودن" به فرهنگ لغات ذهنشون اضافه میشه.
---------------------
پی نوشت:
یک روز بعد با تماس مدیران متوجه شدم که زیاده روی کردم برای همین کمی محتویات مطالب را دستکاری کردم که دچار مشکل نشه. باز اگر فکر میکنین ایرادی در کاره بگین کلا پاکش کنم.
پاسخ
و اما در جواب به Ali-j با اینکه خیلی باحال و دوست خوبمه:
"وطن یعنی همه آب و همه خاک وطن یعنی همه عشق و همه پاک"
در ایران علاوه بر مطالب بالا، دود و گرد و خاک و نفرت و گریه و ز.ن..د.ا.ن..ی س.ی..اس.ی و کراک و نورجیزک و هروئین هم وجود داره.

"به گاه شیرخواری گاهواره به روز و درد پیری ، عین چاره"
در دوران بچگی ما ایران در جنگ و قحطی و طالبان زدگی به سر میبرد. پیری خودم را نمیدانم ولی پیری اطرافیانم را دارم میبینم که چه قدر "عین چاره" هستند.

"وطن یعنی هویت ، اصل ، ریشه سرآغاز و سرانجام همیشه"
هویت و اصل و ریشه من پارس، ماد، ارشک، کورش، داریوش، خشایار، اردشیر، زرتشت، مانی، نادر، کریمخان زند، جشن مهرگان، آبانگان، چهارشنبه سوری، نوروز و سیزده بدر، گفتار و کردار و پندار نیک هستند. ولی آنچه که میبینم به خوردم میدهند، عرب، ف.ل.س.ط.ین، گریه، جنگهای مقدس، عمر کشان، شهید، هزاران هزار ضریح پر از پول در کوه و کمر، سوریه، ل.ب.ن.ا.ن، دریای پاره پاره شده کاسپین و مانند آن است.

""وطن یعنی محبت ، مهربانی نثار هر که دانی و ندانی
وطن یعنی نگاه هموطن دوست هر آنجایی که دانی هموطن اوست
وطن یعنی قرار بیقراری پرستاری ، کمک ، بیمارداری""
واقعا که کلمه به کلمه اش درسته! (بدون شرح)

"وطن یعنی هوای کوچه ی یار در آن کو دل شکستن های بسیار
نگاهی زیرچشمی ، عاشقانه به کوچه آمدن با هر بهانه"
عشق؟ نه نه نه نه.... در اینجا ننوشته وطن یعنی و.ز.ر..ا یعنی شلاق، تازیانه.. وطن یعنی کتک، تحقیر با هر بهانه

بقیه در مورد شهرها و مناطق مختلف ایرانه که جوری بیان شده که انگار در مورد بهشت برین صحبت میشه. اگر به کسی بر نخوره میشه اینجوری هم نوشت: وطن یعنی میامی، LA ، بوستون. خلیج کارائیب و شهر واشینگتون.
و الی آخر.

"وطن یعنی همه سازندگی ها رهایی از تمام بندگی ها
بریدن دست غیر از گردن نفت صلای صبح ملی نفت"
بله بله کاملا درسته. کاملا درسته من خرم من خرم. زنده باد این آزادی.

اگر بخواهین تا آخر شعر جواب داره. ولی شعرش طولانیه منم دارم خاموش میکنم برم...
خدا بیامرزه پدر اونی که این شعر معروف را در جواب این آهنگ ساخت و برای همه فرستاد:
وطن يعني دويدن در پي نان… وطن يعني کمک کردن به ل.ب.ن.ان… وطن يعني عرب را چاق کردن… معلم هاي خود را داغ کردن… وطن يعني خريد تايد و شامپو… وطن يعني رئي.س ج.م.هور هالو … وطن يعني صف نون و صف شير … وطن يعني همش درگير درگير… وطن يعني همين بنزين، همين نفت.. همين نفتي که توي سفره ها رفت … وطن يعني که اصلاحات چيني… وطن يعني که روي خوش نبيني … وطن يعني همين آيينه دق … وطن يعني خلايق هر چه لايق.
-----------------------
پی نوشت: به پی نوشت قبلی مراجعه شود.
پاسخ
آسمان بیکران عقاب می خواهد نه اردک.به درون خودمون مراجعه کنیم که این آسمان ما را صدا میکند یا .....
پاسخ
تشکر کنندگان: delphy ، farzad24 ، wushu kung fu ، HAZARA ، Ario79 ، Big apple ، maria2000 ، msar ، hossein_1987
شما در مو رد امريكا خيلى رويا يى فكر ميكنيد اينجا خيلى سختيها ب mohajerine tazeh wared ast.هwaze eghtesadi khilikharab astkht من 4 sale پيش ازtarighe لاتارى امدم اينجا و اين رويها يى شيرينو داشتم ولى با مدرك فوق ليسانس نتونستم كار پيدا كنم .اينجا براى مهندسى خيلى مدرك شما از كجا باشه مهم است يانى آز دانشگاه خوب مدرك داشته باشيد خيلى مهم است . آلان من در كمپانى پتكو كار ميكنم . به ماهييا غذا ميدم و شبها دليورى پيتزا ميكنم . تضميم گرفتم درس بخونم ولى هزينه خيلى بالاست وا با كار خيلى سخته البته تلاش ميكنم بتونم چند دورهاى فنى بگزرونم شايد بتونم كار بهترى پيدا كن. لبته من خيلى خدا را شكر ميكنم اين كار دارم خيلى از ايرانيا اينجا كارشون از دست دادن و بيكار هستن .
پاسخ
تشکر کنندگان: WIKIMAN ، fazelisaber ، kankash1385 ، HAZARA ، amir2640 ، Ario79 ، maria2000 ، goliii ، msar ، nima24 ، bozorg
نظراتون قابل احترام ، ولی چرا شما وطن رو دارید با سیاست قاطی می کنید، سیاست خیلی بی پدر مادره ولی وطن ... ؟ چی می شه آدم هم مهاجر باشه و هم به وطنش عشق بورزه ؟ما ایرانی ها عادت داریم بدترین چیز رو گیر بیاریم روش مانور بدیم ، چرا زیبایی های وطن رو نمی بینید ! چرا همش ناله می کنیم ؟؟ انوشه انصاری به فضا رفت از طرف امریکا ولی رو سینش هم پرچم ایران رو زد هم امریکا رو !قرآن هم برد!!درحالی که می تونست اسمش رو عوض کنه ، ملیتش رو هم ایضا .. ! به خدا این چیزهای که می گید همش به سیاست برمی گرده که جای صحبت و نقدش توی یک انجمن مهاجرتی نیست وخودش یه انجمن خیلی بزرگتر از انجمن ما می خواد !
من ایران رو دوست دارم ، مهاجرت رو هم برای تجربه های جدید دوست دارم و برای تحصیل در دانشگاهی بهتر از دانشگاههای ایران و هرگز وطنم رو عوض نمی کنم ، از آقا سعید ، صمد ، ماهان ، مسعود و .. اینها که الان امریکا هستند می پرسم شماها هم فکر می کنید وطن شما دیگه امریکاست و ایران پَر؟
حیف که امتحان دارم وگرنه بیشتر حرف داشتم ....

راستی بچه ها به زودی این تاپیک delete میشه، چون که امکان این که سایت فیل.تر بشه هستش !!!پس حرف سیاسی ممنوع !!!!!باور کنید فقط به خاطر بقای سایت هستش ... !!!اگر بحث ادامه پیدا کنه تاپیک پاک می شه!!
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
پاسخ
تشکر کنندگان: sousangerd ، esnforce ، سارا کوچولو ، fazelisaber ، azad57 ، HAZARA ، amir2640 ، msar
sorna عزیز
خوب شما یک کیس هستید... حالا چون در مورد کیس شما اینجوری شده پس رویایی نیست آمریکا...اولاً که بحث نسبی بودن هست...نسبت به اروپا یا ایران!رویایی تر هست یا نه؟!!! اگه نیست خوب دوست عزیز چرا بر نمیگردی ایران تا با فوق لیسانست رییس یه اداره ای بشی!
بعدشم من نزدیکترین دوستانم تو LA با لیسانس دانشگاه آزاد از شهرستان رفتند از بچه های سراسری هم هم کلاسیام رفتن اوناهم یکی دو ماهه کار تو رشته خودمون پیدا کردن با حقوقا 45k ta 65k در سال الان دارن اونجا کار می کنن اگه فکر می کنید رو هوا حرف می زنم contact های هموشون رو هم میتونم بهتون بدم....
نمیگم شما خدای نکرده راست نمیگید بلکه میگم کیسهای فراوونی هست...
برای مثال بچه های گروه پزشکی از پرستاری تا دندانپزشکی و پزشکی و فیزیوتراپی با یکم درس خوندن در اونجا و قبول شدن در آزمون نظام پزشکی آمریکا پول پارو میکنند بد رقمBig Grin
امیر 2009as4###
پاسخ
تشکر کنندگان: fazelisaber ، msar ، nima24
بچه ها من هم با Ali-J موافقم سعی کنیم هدفهامون رو از مهاجرت بگیم و بحث رو سیاسی نکنیم میدونم که دل خیلیهاتون من جمله خودم از این وضعیت اقتصادی - اجتماعی و خیلی چیزهای دیگه که در اطراف برامون پیش میاد پر هست ولی سعی کنیم به قوانین این سایت احترام بذاریم و به گفتن هدفمون از مهاجرت بسنده کنیم نه مشکلاتمون در جامعه

با تشکر از تمامی دوستانی که لطف کردنند و هدفشون رو از مهاجرت نوشتن
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H ، HAZARA ، msar
sorna عزیزم سلام
من نمیدانم شما در چه رشته ای تحصیل کردید و چه شغلی دارید که درآمدتان کفاف ادامه تحصیل به شما نمیدهد فقط این را بگویم کار در آمریکا بسیار زیاد است و هیچ کس بیکار نیست من خیلی از بچه ها رو میشناسم که اونجا با حداقل ترین مدرک بهترین زندگی رو دارند مثلا" آیا به نظر شما یک فرد فنی کار مثل برق کار ساختمانی یا صنعتی یا فرز کار یا مهندسین نرم افزار یا شبکه یا سخت افزار یا آرشیتکت ویا ......که شاید 200 شغل فنی دیگه باشه،در آمریکا در آمد پایینی دارند یا در موردشون کار پیدا نمیشه ؟
البته درآمد هر کس بستگی به خلاقیت یا استعداد در شغلش داره که ماشالله همه ایرانیها اینا رو دارند یک نفر از دوستانم در آمریکا زندگی میکند ایشان فقط دیپلم انسانی دارد ایشون یکم از اون استعداد ایرانی رو به کار برده و الان جزو ثروتمندان آمریکا به شمار میره فکر میکنی شغلش چیه میره چین جنس میبره آمریکاحتما"میگید سخته شدنی نیست ولی میبینید که شده خب هر کس یه استعدادی داره
پس کار با درآمد عالی بستگی به استعداد طرف داره که طرف چی کاره باشه
مثلا"
من آمار یه رشته رو بگم یه فرد برق کار ساختمان ساعتی 25 تا35 دلار درآمد داره که حقوق ماهینش 7500تا 9000دلار است اگه کسی باور نمیکنه میتونه تو سایتهای کاریابی تحقیق کنه حالا من گفتم برق کار ساختمان شغلهای از این سنگینترش ببینید چه در آمدی دارن.
یکی از دوستانم که باهم در دانشگاه شریف کار میکردیم در امور شبکه به نام آقای مهندس تقی پور الان در آمریکاست ایشان در ایران به نام خدای کامپیوتر ایران معروف است میدونید درآمد کلش در سازمانهای مختلف آمریکا که داره کار میکنه چقدره شاید باور نکنید فکر کنید دارم مبالغه میکنم ولی عین حقیقته ماهیانه 130000دلار صدو سی هزار دلار حالا میخواهید باور کنید میخواهید باور نکنید پس هرکسی با استعداد و تواناییش داره درآمد کسب میکنه این نیست که همه اینجا تو سختی هستند هر جور هم که باشه اقتصاد اول دنیا محسوب میشه.
به امید موفقیت شما و دوستان عزیزم
پاسخ
تشکر کنندگان: hpsarvari ، hana_fd ، fazelisaber ، HAZARA ، nasimr ، msar ، nima24
Ali-J نوشته: نظراتون قابل احترام ، ولی چرا شما وطن رو دارید با سیاست قاطی می کنید، سیاست خیلی بی پدر مادره ولی وطن ... ؟ چی می شه آدم هم مهاجر باشه و هم به وطنش عشق بورزه ؟ما ایرانی ها عادت داریم بدترین چیز رو گیر بیاریم روش مانور بدیم ، چرا زیبایی های وطن رو نمی بینید ! چرا همش ناله می کنیم ؟؟ انوشه انصاری به فضا رفت از طرف امریکا ولی رو سینش هم پرچم ایران رو زد هم امریکا رو !قرآن هم برد!!درحالی که می تونست اسمش رو عوض کنه ، ملیتش رو هم ایضا .. ! به خدا این چیزهای که می گید همش به سیاست برمی گرده که جای صحبت و نقدش توی یک انجمن مهاجرتی نیست وخودش یه انجمن خیلی بزرگتر از انجمن ما می خواد !
من ایران رو دوست دارم ، مهاجرت رو هم برای تجربه های جدید دوست دارم و برای تحصیل در دانشگاهی بهتر از دانشگاههای ایران و هرگز وطنم رو عوض نمی کنم ، از آقا سعید ، صمد ، ماهان ، مسعود و .. اینها که الان امریکا هستند می پرسم شماها هم فکر می کنید وطن شما دیگه امریکاست و ایران پَر؟
حیف که امتحان دارم وگرنه بیشتر حرف داشتم ....

راستی بچه ها به زودی این تاپیک delete میشه، چون که امکان این که سایت فیل.تر بشه هستش !!!پس حرف سیاسی ممنوع !!!!!باور کنید فقط به خاطر بقای سایت هستش ... !!!اگر بحث ادامه پیدا کنه تاپیک پاک می شه!!

این هم خودش یه نوع آزادی حساب می شه مگه نه !!!!
ما به این خفقان ها عادت کردیم و درک طعم آزادی برامون سخت و دشواره
شماره کیس :***2009AS00008
تاریخ دریافت پاکت اول:may - 2008- 5
تاریخ دریافت نامه دوم: 8- january - 2009
تاریخ مصاحبه :9- 2009- february
پاسخ
تشکر کنندگان: daad ، msar
تا جایی که من میدونم کار پیدا کردن اون هم توی آمریکا کار آسونیه البته برای آدمهای با استعداد اونجا بخاطر مدرکت بهت کار نمیدن اونجا از شما تخصص و خلاقیت میخوان آمریکاییها همیشه دنبال کسانی میگردن که خلاق باشن تخصص داشته باشن ایده های نو و جدید ارائه بدن

نمیدونم شاید من اشتباه میکنم و در آمریکا کار نیست و یا شاید در ایالتهای مختلف وضعیت کار پیدا کردن فرق بکنه بهرحال نظر دوستان موافق و مخالف محترم است
پاسخ
تشکر کنندگان: esnforce ، xbox ، daad ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان