کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
لاتاری گرین کارت
با سلام دوست عزیز
پس فعلا" با این کیس نامبر مهمونید چون تا به الان فقط تا 17,400 اعلام کرده اند پس باید صبر کنید احتمالا" وضعیت شما تا 3 یا 4 ماه آینده معلوم میشه پیشنهاد میدم از طریق همین سایت پیگیر وضعیتتان باشید هر کمکی از دست من و دوستان بر بیاید دریغ نمیکنیم موفق باشید
تشکر کنندگان:
سلام
ازت ممنونم. ولي امروز يه ايميل هم براي سفارت فرستادم تا از وضعيتم با خبر بشم. بد كاري كه نكردم؟
تشکر کنندگان:
اشکالی نداره ولی به شما میگن که شمارتون کارنت نشده باید صبر کنید.
تشکر کنندگان: keyvan
[عکس: 23jpuhf.jpg]



گرین کارت و قوانین آن


گرین کارت مدرکیه به شکل کارت شناسایی که به افراد غیر آمریکایی داده میشه که تونستن وضعیت اقامت قانونی(lawfull resident status) در آمریکارو بدست بیارن. این افراد مادامیکه هنوز سیتیزن آمریکا نشدن از نظر دولت آمریکا خارجی(alien) حساب شده و باید پاسپورت کشوری که تابعیت اونو داشته و با اون به آمریکا اومدن رو حفظ کنن اگر چه تحت حمایت قوانین دولت آمریکا خواهند بود.

Green card = i-551 form =resident card

چند نمونه از گرین کارت دائمی :
[عکس: 51xcfq.jpg]



گریین کارت به 2 صورت دائمی و موقت صادر میشه:



1.اقامت دائم : کسانی که واجد شرایط وضعیت اقامت قانونی دائم(lawful permanent resident LPR ) هستند این نوع از گرین کارت رو دریافت میکنن. این وضعیت میتونه مادامیکه که شخص دارنده شرایط گرین کارت رو نغزنکنه برای همیشه پابرجاباشه . خود کارت( نه اقامت فرد) 10 سال اعتبار داره که دارنده‌ی اون در صورت تمام شدن این مهلت باید تقاضای کارت جدید بکنه ( اگر تجدید نکنه اقامتش باطل نمیشه) . تمام برنده های لاتاری نوع دائمی رو دریافت
میکنن.


2. مشروط یا موقت: برای کسانی صادر میشه که از طریق ازدواج (marriage) یاسرمایه گذاری(investment) مقیم آمریکا میشن که مدت اون 2 ساله و قبل از پایان محلت اون ( 90 روز مانده به پایان) باید وضعیتشو مشخص و به نوع دائم تبدیل کنن.


تمام کسانی که از طریق لاتاری برنده میشن و پروسه‌ی پروندشون تکمیل میشه در نهایت بعد از ورود به آمریکا و انجام مقدمات اون گرین کارت دریافت میکنن که از نوع اقامت دائمه (Lawful Permanenet resident LPR), .این افراد در صورت تمایل میتونن برای سیتیزن شیپی یا شهروند آمریکا شدن هم تقاضا بدن. گرین کارت برای دارنده‌ی آن مزایای بسیاری داره و از طرفی شخص دارنده‌ی آن وظایفی داره که باید انجام بده. که در غیر اینصورت میتونه موجب درد سر و حتی ارجاء دادگاه و حتی لغو گرین کارت واخراج از آمریکا بشه.




مزایای گرین کارت


زندگی در آمریکا: دارنده‌ی گرین کارت اگرچه که یک شخص خارجی محسوب میشه و آمریکایی نیست ولی میتونه در آمریکا زندگی کنه (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار داره.
.

کار در آمریکا: دارنده‌ی گرین کارت میتونه بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کار بشه و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشه. تنها محدودیتی که وجود داره بعضی از شغل های دولتی حساس و امنیتیه که نمیتونه داشته باشه.


آوردن همسر و بچه ها به آمریکا : دارنده ‌ی گرین کارت میتونه همسر یا بچه های زیر 21 سال خودشو به آمریکا بیاره(ولی پدر و مادر یا خواهرو برادر رو نمیتونه مگر اینکه سیتیزن بشه).

اسپانسر: میتونه اسپانسر افراد دیگر بشه.

درخواست سیتیزن شیپ(شهروندی): میتونه برای سیتینزن شیپ شدن اقدام کنه (بطور معمول بعد از گذشت 5 سال).

انتخابات:
دارنده ‌ی گرین کارت میتونه فقط در بعضی از انتخابات محلی وا یالتی که نیاز به سیتیزنشیپ بودن ندارد شرکت کنه ( بسیار مهمه که از شرکت در انتخابات سراسری کشوری مثل انتخابات ریاست جمهوری خودداری کنه در غیر اینصورت این کارش جرم محسوب میشه).



خروج از آمریکا


1.اگر دارنده ‌ی گرین کارت به مدت کمتر از یک سال بخواد خارج از آمریکا بمونه مشکلی نداره و نیازی به اطلاع دادن به دولت آمریکا نداره وقبل از یکسال با همان گرین کارت میتونه برگرده. واگراز یکسال بگذرد باید ازیک کنسولگری آمریکا ویزای برگشت“returning resident visaa” بگیره تا بتونه برگرده به آمریکا ولی مسئله‌ی اصلی اینه که بعد ازبرگشت میتونه دچار درد سر جواب گویی به دولت آمریکا بشه و حتا به دادگاه معرفی بشه برای تصمیم گیری.

you may be considered to have abandoned
your permanent resident status. If this happens, you may be
referred to appear before an immigration judge to decide whether
or not you have abandoned your status.


2.اگرتصمیم داره بیشتر از یک سال ولی کمتر از 2 سال خارج از آمریکا باشه باید قبل از خروج بره فرم اجازه برگشت رو(reentry permit formi-131) پرکنه وکارهای مربوط به اونو انجام بده وتاحد اکثر 2 سال خارج از آمریکا باشه و با خیال راحت با همون فرم برگرده به آمریکا. در صورتیکه از 2 سال بگذره و خارج از آمریکا بمونه باید موقع برگشت از کنسولگری آمریکا ویزای برگشت رزیدنت“returning resident visa” بگیره تا بتونه برگرده به آمریکا و باز هم همون درد سر های بالا براش میتونه پیش بیاد یعنی اینکه با اقامتش بازی خطرناکی کرده.
3. نکته ی مهم: اگر برای دولت آمریکا این شک به وجود بیاد که دارنده‌ی گرین کارت در یک کشور دیگر اقامت کرده ممکنه بعد از بازگشت به عنوان ترک وضعیت اقامت آمریکا محسوب بشه , حتی اگر سر موقع یعنی قبل از یک سال برگشته باشه . این ریسک رو هم میشه با پر کردن فرم بازگشت مقیم قبل از خروج از آمریکا برطرف کرد.
A reentry permit establishes that you did not intend to abandon resident
status, and it allows you to apply for admission to the United States
after traveling abroad for up to 2 years without having to obtain
a returning resident visa. Reentry permits are normally valid for 2
years from the date of issuance.

4. مزیت دیگراجازه برگشت اینه که در بعضی از کشور ها میشه از اون به جای پاسپورت استفاده کرد . این فرم باید داخل آمریکا پر بشه و کارهای مربوط به اون انجام بشه.

You may also want to get a reentry permit if you plan on traveling
outside the United States and cannot or do not wish to get a
passport from your home country. Many countries throughout the
world may allow you to use a reentry permit much like you would
use a passport—placing necessary visas and entry and exit stamps
in the permit—so you may use it as your main travel document.
Be sure to check with any country you plan to visit about specific
requirements before you travel.

دارنده‌ی گرین کارت در مدتی که خارج از آمریکاست اگر مشمول مالیات به آمریکا بوده باید اونارو پرداخت کرده باشه .در غیر اینصورت باز به مشکل بر میخوره.

وظایف دارنده‌ی گرین کارت:


1.دادن مالیات: دارنده‌ی گرین کارت باید مالیات بده در غیر اینصورت ممکنه باطل بشه :


2.گرفتن سوشیال سکوریتی نامبر:
گرفتن شماره امنیتی اجتما عیSocial security number SSN برای پرداخته مالیات و کار لازم است.

3. ثبت نام برای سر بازی: اگر درنده‌ی گرین کارت بین 18 تا 26 سالشه باید برای سربازی اختیاری خودشو معرفی کنه اگر چه خود سربازی اختیاریست ولی ثبت نامش ضروریست.

4.تعویض برگه گرین کارت: خود برگه‌ی گرین کارت 10 سال اعتبار داره , بعد از اون باید اونو تجدید کرد . البته وضعیت اقامت حتا اگر کارت تجدید نشه به هم نمیخوره. در مورد دارندگان گریین کارت مشروط میبایست قبل ازپایان محلت 2 سال وضعیت گرین کارتشونو مشخص کنن چون میتونه منجر به باطل شدن اقمتشون بشه.

5. رعایت محدو دیت ها در مورد سفر به خارج از آمریکا: که توضیح داد شد
Traveling Outside of the United States
Permanent residence normally permits you to travel outside the
United States and to return; however, there are some limitations.
Lengthy absences, particularly if they involve work or taking up
residence abroad, can lead to abandonment and loss of permanent
residence status, or delayed eligibility for naturalization. Absence
for 1 year or more can cause serious problems. Remember that, in
order to enter another country, you must comply with that country's
requirements, which may include having your U.S. Permanent
Resident Card, obtaining a visa, or using your passport from your
country of nationality.
You may be able to reduce the risk of abandonment by filing
for a “reentry permit,” using Form I-131, Application for Travel
Document, before you depart. Additional information on reentry
permits is available in customer guide B5, I Am a Permanent
Resident...How Do I...Get a Reentry Permit?
Under limited circumstances, you may be able to protect your
eligibility for naturalization by filing Form N-470,




به طور خلاصه اقداماتی که موجب به خطر افتادن یا درد سر و یا دادگاه رفتن و در نهایت حتی باطل شدن گرین کارت در( صورت رای دادگاه )میشن اینها هستن:

1. ندادن مالیات

2. ارتکاب جرائم( حتی ممکن است اجازه‌ی برگشت به آمریکا رو هم از دست بدهند)

3. بیشتر از یکسال خارج آمریکا باشد بدون برگه اجازه برگشت

4. بیشتر از 2 سال خارجه آمریکا باشد حتی با برگه اجازه برگشت

5. قصد اقامت در کشور دیگر را داشته باشد حتی مدت کوتاه

6. در صورت شرکت در انتخاباتی که حق شرکت درش رو نداشته باشند مثلا ریاست جمهوری.

7. معرفی نکردن برای سربازی اختیاری برای آقا‌یان 26-18 سال.



این مطالب رو به پاس زحمات همه ی دوستان عزیز مهاجر سرا تهیه کردم که به صورت جمعی به همشون مدیونم و خصوصا به مدیر سایت و پیشکسوتان که بیشتر از هر وکیل مهاجرتی به من و بقیه‌ی دوستان کمک کردند . مطالب بالا رو با توجه به مطالب سایت های رسمی آمریکا تهیه کردم . دوستان اگر اشتباهی در مطالب دیدند لطف کنند به من اطلاع بدن تا اصلاح کنم.
فقط افراد ستيزن ميتونن براى پدر و مادر تقاضاى گرين كارت كنن. با گرين كارت فقط ميشه براى همسر و فرزندات تقاضاى گرين كارد كرد
تشکر کنندگان:
افشین عزیز
از اطلاعات خوبی که دادی ممنون . خیلی مفید و جامع نوشتی . در ضمن عکسهایی هم که انداختی تو متنت بسیار جالب بود.
تشکر کنندگان:
افشين عزيز سلام
از اطلاعات خوب و جامع شما به نوبه خود تشكر ميكنم .بسيار اطلاعات خوب و مفيد و در عين حال مختصري بود.براي شما آرزوي موفقيت و سلامتي دارم .اي كاش اين نوع اطلاع رساني درسي باشد براي ساير عزيزان تا آنها نيز اطلاعات خويش را بدون تكلف در اختيار ساير دوستان بگذارند.
باز هم متشكرم-موفق باشيد
تشکر کنندگان:
سلام عزیزان TARA,leili,nina, saharm24 و تمامی دوستانی که "گریین کارت و قوانین آن " رومطالعه کردند . امیدوارم مطالب تونسته باشه سوالاتی که در ذهنتون بوده رو راجع به گرین کارت جواب بده, در مورد موضوعی که saharm24 گرامی عنوان کرده باید بگم همونطور که در آخر نوشتم من فقط مطالب عنوان شده در سایت های رسمی رو جمع بندی واینجا نوشتم. اینکه این قوانین چقدر جدی هستند یا نه باید دوستانی که امریکا هستنددر موردش بنویسند( البته من خودم فکر میکنم که اجرای قوانین در آمریکا بسیار جدیست و علت اصلی پیشرفتشون هم همینه) ,البته در قسمت های مختلف هم اگر دقت کنید بیشتر لفظ "ممکنه "و " میتونه" و . . . . . اومده. دوستان خوب TARA و leili عزیز از اظهار محبتتون ممنونم و من هم امیدوارم روزی برسه که ما ایرانیها به کمک به همدیگه تو دنیا معروف بشیم, ( این غیر ممکن نیست).
تشکر کنندگان:
afshin جان
از مطالب خوبت متشکرم.
تشکر کنندگان:
اطلاعات خیلی خوبی بود مرسی افشین
شما در موردشرایط تحصیل هم با گرین کارت اطلاعاتی دارید؟یعنی انترنشنال بحساب میاد و بعد از گذشت 5 سال امکان (home student) است.
خیلی ممنون
تشکر کنندگان:
shokofeh نوشته: اطلاعات خیلی خوبی بود مرسی افشین
شما در موردشرایط تحصیل هم با گرین کارت اطلاعاتی دارید؟یعنی انترنشنال بحساب میاد و بعد از گذشت 5 سال امکان (home student) است.
خیلی ممنون

سلام

شما با گرین کارت اینجا مثل کسی که سیتیزن هست هزینه های تحصیل رو پرداخت خواهید کرد و می تونید برای Financial Aid اپلای کنید و اصلا لازم نیست که 5 سال صبر کنید.

البته این رو بگم که اگر بخواهید برای بعضی از Grant های دانشجویی اپلای کنید بعضی مواقع شرط سیتیزن بودن هم هست، اما این برای شما مشکلی ایجاد نمی کنه.
تشکر کنندگان: afshin ، sousangerd ، arshkarshk
سلام من 6 ماهه که با آقایی که citizen است ازدواج کردهام .ایشان در ایران هستند .ما نمیدونیم باید از کجا شروع کنیم؟یعنی چه فرمهایی را پر کنیم ؟لطفا اگر کسی مراحلش را میداند به ترتیب به من بگوید چکار کنم؟
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان