کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شرایط زایمان در آمریکا
ممنون مي شوم اگر راهنماييم کنيد هزينه زايمان در آمريکا حدودا چقدر است مخصوصا اگر کسي در سياتل زندگي مي کند
واقعيتش اينه که نامه گرين کارت من جديدا آمده و بایستي فرمها را تکميل کنم و ارسال کنم منتهي چون قصد بچه دار شدن دارم نمي دانم صبر کنم بچه دار شوم و بعد فرمها را رد کنم يا اينکه هزينه زايمان را مي توانم پرداخت کنم .
سوال ديگري که دارم آيا افرادي که گرين کارت دارند ولي شغلي در آمريکا ندارند مي توانند خودشان را بيمه کنند اگر جواب مثبت است چه بيمه اي شامل حال آنها مي شود و هزينه اش چقدر است و آيا اين بيمه شامل زايمان هم مي شود.
متشکرم
پاسخ
تشکر کنندگان: vosyzoono ، ASALI ، صوفیا صوری ، mgolchin13 ، nika ، mina_s ، MEHR52 ، m.mina ، msar
درسته هزینه ها پزشکی در آمریکا بالاست. ولی دولت توجه خاصی به بچه ها و خانمهای باردار دارد... مثلا خانواده ایی با درامد ماهیانه حدودا 1000-1300 میتونه برای کل خانواده اش تقاضای مدیکل کند.. که نمام هزینه های پزشکی برایشان مجانی است... و یا خانواده ایی با درامد از حد ارقام بالا تا بنظرم 1700 -2300 تا ( بستگی به تعداد افراد خانواده دارد) ، میتونه درخواست بیمه هلتی فامیلی بدهد. که این یکی فقط بچه ها و خانمها باردار را شامل میشه و گویا ماهیانه 5-7 دلار است و برای هر بابت مراجعه به پزشک و داروخانه باید 7 دلار پرداخت کنید....
غیر از این، مگر نباید سریع فرمهای گرین کارت را پر کنید و ارسال کنید؟ دیگر وقتی برای تصمیم گیری براتون نمیمانه....
در ضمن شنیده ام بدنیا آوردن بچه در آمریکا در پرونده سیتیزن شدنتون هم موثر است.. چون او وقتی در اینجا بدنیا میاید، سیتیزن آمریکا بحساب میاید...
بهر حال من فکر میکنم اگر مشکل غربت و بزرگ کردن تنهایی بچه بدون در کنار پدر و مادر را نداشته باشید،در آمریکا بدنیا آمدنش بهتر است....
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
یکی از دوستای ما میگه چند سال پیش خواهرش رو با ویزای ویزیتوری میاره امریکا . خواهرش حامله بوده و بطور امرجنسی میبرنش بیمارستان برای زایمان. به صرف اینکه میگه شوهرم اینجا نیست و نمی تونم هزینه ها رو بدم هیچی ازش نمیگیرن! یعنی کاملا مجانی.
2010AS3xxx
پاسخ
تشکر کنندگان: indmehdi ، frozen mind ، AMIN3Y ، parsush ، nika ، MEHR52 ، Dr Sara ، m.mina ، sepideh jan ، msar ، samane1363 ، maryam.azad ، ali.b
nicole.gemini خيلي ممنونم از راهنمايت ، منتهاي اين اطلاعات بيمه را اگر بخواهم پيدا کنم در کدام سايت معتبر بايستي جستجو کنم ؟
ضمنا من فرم 88 دلار فعلا برايم آمده است مگه تا تکميل کليه فرمها و interview يک سال زمان نمي بره؟
پاسخ
تشکر کنندگان: m.mina ، msar ، maryam.azad
بیمه هایی که گفتم، medi-cal - healthy family هستند. شما میتونید برای پرسیدن شرائط و گرفتن این بیمه ها در هر ایالتی که هستید، از یک اجنت بیمه کمک بگیرید.... بسته به ایالتی که میخواهید بروید، باید در اینترنت دنبال سایت فعال در همون ایالت باشید چون شاید شرائط هر ایالت با ایالت دیگر فرق کند...... البته من از سرویس دهی هیچکدام اطلاعی ندارم... بهتر است از کسی که این بیمه ها را داشته هم سوال کنید... ولی خوب بنظر من چون تقریبا مجانیه، میارزد...
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: vosyzoono ، rayanmoli ، nika ، زری وحدتی ، MEHR52 ، m.mina ، fraheleh ، sepideh jan ، msar
(2010-10-12 ساعت 20:53)nicole.gemini نوشته:  بیمه هایی که گفتم، medi-cal - healthy family هستند. شما میتونید برای پرسیدن شرائط و گرفتن این بیمه ها در هر ایالتی که هستید، از یک اجنت بیمه کمک بگیرید.... بسته به ایالتی که میخواهید بروید، باید در اینترنت دنبال سایت فعال در همون ایالت باشید چون شاید شرائط هر ایالت با ایالت دیگر فرق کند...... البته من از سرویس دهی هیچکدام اطلاعی ندارم... بهتر است از کسی که این بیمه ها را داشته هم سوال کنید... ولی خوب بنظر من چون تقریبا مجانیه، میارزد...


nicole.gemini ممنونم از راهنمايت
پاسخ
تشکر کنندگان: nicole.gemini ، nika ، m.mina ، msar
قبل از هرچیز سلام برخانمهای عزیز.... چراکه میدانم کمتر آقایانی برای خواندن یک چنین موضوعی به اینجا قدم بگذارند.... بگذریم... من قصد دارم فقط اطلاعات خودم را بنا برتجربه ام خدمتتان عرض کنم و امیدوارم مفید واقع بشه.

تاسال آینده که بیمه برای همه ی افراد اجباری میشه و لابد راهکاری هم برای افراد کم درآمد، بدون شغل و یا تازه مهاجر و مسافر میاندیشند.... این روزها و اکنون انواع بیمه های شخصی و دولتی وجود دارد که آدم را دیوانه میکند و ماهیانه ی بعضی از آنها گاهی چنان سربه فلک میگذارد؛ که حدّ ندارد. منتها بنا به پیش بینی های قبلی که دولت آمریکا داشته، همه ی نهادها و مخصوصاً بیمارستان ها و پزشکان موظفند تا به بیمار و مخصوصاً مادر بیمار و یا امور زایمان رسیدگی کامل کنند. و البته همین راحتی و دل آرامی آمریکاییها در این جور موارد سبب شده که بیشتر آنها چه مجرد و چه متاهل، چندتا بچه دور و برشان ریخته باشد.

داستان از این قرار است که نهاد«سوشیال سرویس» که به نوعی خدمات اجتماعی معنی میدهد؛ وظیفه دارد تا با سنجش وضعیت مادی افراد بنا بر بعضی پارامترها از جمله فیش حقوقی، اجاره ی خانه و...(البته درصورتی که داشته باشید) یک بیمه ای برای مادر باردار و سپس فرزند سیتیزن به دنیا آمده تدارک ببیند.

این نوع بیمه ممکن است بنا به شرایط هرشخص و هرایالت متفاوت باشد. مثلاً کسی مجبور باشد با هربار مراجعه به دکتر، مبلغی بدهد و یا دیگری میتواند با مراجعه به پزشکان مخصوص و دارای قرارداد با «سوشیال سرویس» و یا بیمارستانهای تحت قرارداد آنها مراجعه کند و هیچ مبلغی نپردازد. به همین نحو هم اگر شما در همان بیمارستانهای مورد نظرشان(که البته دست کمی هم از بیمارستانهای خصوصی ندارند و پیشنهاد میکنم حتماً همانجا بروید) زایمان کنید؛ تا زمان مرخص شدن از بیمارستان؛ هرچند روز هم که طول بکشد تحت بیمه ی مورد نظر(مدیکیت) خواهید بود و فرزندتان هم که به محض بدنیا آمدن وضع و روزش بهتر از من و شمای پدرو مادرش است و از راه بیمه ای یکساله ی رایگان را خواهد داشت.

گفتنی است که یکی از مدارک مورد نیاز «سوشیال سرویس» برای تعیین نوع بیمه ی درمانی مادر باردار و سپس فرزند تازه متولد شده؛ مدارک مالیاتی است که شمای تازه وارد هیچکدام از موارد از جمله شغل و مدارک مالیاتی سالهای گذشته و اسناد دارایی هایی مثل منزل و ... ندارید و هرچند ممکن است کمی به پیچ و خم بربخورید؛ اصلاً کوتاه نیایید که ارزان ترین و شاید بیمه ای رایگان در این مورد نصیبتان میشود.

ضمناً پیشنهاد میکنم همزمانی که دست به کار فعال سازی بیمه هستید؛ برنامه ی غذایی «ویکWIC»(کمک غذایی دوران بارداری و نیز پس از تولد فرزند) را نیز پیگیر باشید. چرا که شمای مادر باردار نیاز به تغذییه ی مناسب دارید و بعضی موارد غذایی این برنامه کمک شایانی خواهد بود.(محض اطلاع: ویک همچون «بـُن» میماند که شما با ارائه به فروشگاههای تحت قرارداد «سوشیال سرویس» مواد غذایی را به رایگان تهییه میکنید. البته بماند که بسیاری از ایرانیان از آن استفاده میکنند ولی همیشه خود را به اون در میزنند تا مبادا کلاسشان پایین بیاد)

امیدوارم که تونسته باشم کمکی کرده باشم.... فقط این نصیحت و پیشنهاد من به شما.... از راه نترسید و خودتان را کلی زیر بار فشار بدهی به این شرکتهای بیمه ی لعنتی نکنید.... باور کنید حتی اگه هیچ نوع بیمه ای هم نداشته باشید و خدای نکرده درزمینه ی تندرستی، مشکلی برایتان پیش آمد و راهی بیمارستان شدید؛ باز راهی هست تا مجبور نشید آن هزینه ی سرسام آور را بپردازید .... البته به شرطی که درآمدتان خوب و عالی نباشد وگرنه باید جور ما بیچاره های کم درآمد را بکشید و دو برابر بدهید. میدانم این جمله های آخرم کمی گنگ بود.... باشه تا یه فرصت دیگه... بدرود.... ارادتمند حمید میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
جناب آقاي حميد ميزوري ،
با سلام
ممنونم از اطلاعات مفيدي که در اختيار من قرار داديد ، با اين حساب جاي هيچ نگراني نيست ، فقط يک سوال ازتون داشتم خود شما از خدمات سوشيال سرويس استفاده کرده ايد ؟
از اين نظر ازتون مي پرسم که اگر فرض کنيد من در ماه 5 يا 6 بارداري باشم و اون موقع واردآمريکا شوم آيا باز هم اين خدمات شامل حال من ميشه ؟ يا بايد از ابتداي حاملگي در آمريکا باشي ؟

ممنون مي شوم اگر در اين مورد هم اطلاعاتي داريد من را در جريان بگذاريد .

بسيار سپاسگزارم
پاسخ
تشکر کنندگان: Insiskign ، valdisgeorgin ، m.mina ، msar
الیکا خانم گرامی
درود متقابل
بله بنده دوبار از این خدمات استفاده کردم؛ یکبار جهت به دنیا آوردن فرزندم و باردیگر بخاطر شکسته شدن دست دختر اوّلم؛ البته این ذکر تجربه ی من بخاطر آن بود که بدانید هیچ موردی در آمریکا نیست که راهکار درخور و راحت نداشته باشد. روزگاری توصیف کردم که هرگاه که در امور اداری در آمریکا به مشکلی برمیخوریم و یا جواب میدهند که متاسفیم.... من منتظر ادامه ی سخنشان میمانم تا بگویند «امـّا»But چراکه بالاخره یک راهکاری را پیشنهاد میکنند.

آنچه که پیشنهاد و تجربه ی من است اینکه: به این راحتی ها و با شنیدن یک جواب نه! میدان را خالی نکنید و به دیگری مراجعه کنید و حتی اگر نیاز شد همواره یادآوری کنید که «من در این حالت و موقعیت، چه کاری میتوانم انجام دهم؟» خیلی دلم میخواهد با نهایت اطمینان جوابتان را میگفتم که هیچ مشکلی نخواهید داشت؛ ولی محض اطلاع یادآوری کنم که اگر شما سریعاً هزینه ها را نپردازید و حتی از نامه های اخطاری که برایتان میفرستند مبنی بر اینکه اسم شما را به «کالکترها»(شرّخرها) میدهند و ....نترسید و همچنان به اداره ی سوشیال و یا بخش اداری بیمارستان مراجعه کنید؛ آنها ولو شده شما را بعنوان «چـــَریتی»(ببخشید معادل فارسی آن را دقیق نمیدانم و باید «مشمول معافیت افراد کم درآمد و یا صدقه»معنی کنم) معرفی خواهند کرد.

نکته ی آخر و با این توضیح که اصلاً قصد ندارم رفتار آدمهای تازه به دوران رسیده را درآورم و با این کارم درصدد تبلیغات وبلاگم باشم؛ لینک متنی که توضیحات تکمیل تر از نوشته ام در مهاجرسراست و در مورد «برنامه ی ویک-اینجا را کلیک کنید»است را خدمتتان ارائه میکنم شاید مفید واقع شود. برایتان گذران روزها و ایام پراز آرامش و تندرستی را آرزو میکنم..... ارادتمند حمید
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
جناب آقاي حميد ميزوري ،
ممنونم از جوابتان ، واقعا شرمنده ام کرديد
منتهي ببخشيد يک سوال ازتون داشتم من با توجه به اينکه از طريق ويزاي خانوادگي دارم وارد آمريکا مي شوم و خواهرم ساپورت مالي من را بعهده دارد آيا باز هم از اين خدمات سوشيال سرويس مي توانم استفاده کنم يا هر چه هزينه براي من پيش بيايد از حقوق خواهرم کم مي کنند ؟

ضمنا از وبلاگتون هم خيلي ممنونم اطلاعات جامع و کاملي در آن هست

اميدوارم در همه مراحل زندگي سلامت ، موفق و پيروز باشيد و زندگي بروفق مرادتان باشد.

با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، vosyzoono ، MEHR52 ، m.mina ، msar ، maryam.azad
همه تو فکر برنده شدن و اونجا رفتن شما تو فکر هزینه زایمان!؟!؟
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: poubrorma ، vosyzoono ، nika ، m.mina ، msar ، maryam.azad
(2010-10-16 ساعت 20:30)elika نوشته:  جناب آقاي حميد ميزوري ،
ممنونم از جوابتان ، واقعا شرمنده ام کرديد
منتهي ببخشيد يک سوال ازتون داشتم من با توجه به اينکه از طريق ويزاي خانوادگي دارم وارد آمريکا مي شوم و خواهرم ساپورت مالي من را بعهده دارد آيا باز هم از اين خدمات سوشيال سرويس مي توانم استفاده کنم يا هر چه هزينه براي من پيش بيايد از حقوق خواهرم کم مي کنند ؟
با تشکر
با سلام
در این مورد نمیتونم نظر قطعی بدهم و شاید بهتر باشد با یک وکیل مشورت کنید. امــّا آنچه که مطمئنم و میدانم این است که: اسپانسر در اصل تکمیل مدارک یک پرونده است جهت گرفتن ویزای ورود و بیشتر به این معنی که شخصی که وارد آمریکا میشود از نظر رفتاری(جرم و جنایت) و اقتصادی و درآمد وبال گردن آمریکاو دولت آمریکا نشود.

آنچه که مطمئنم این است که زایمان و فرزند دار شدن را نمیشود «وبال گردن و یا معضل رفتاری» معنی کرد. نکته ی دیگه اینکه شما به محض ورودتان دارای گرین کارت میشوید و به عنوان یک فرد حقیقی از نظر حقوقی مستقل خواهید بود. و این نکته ربطی به اسپانسر شما ندارد. اگر من با داشتن فقط ویزای کار توانستم استفاده کنم.... بهتر است بگویم اگر خانمم که حتی سوشیال سکوریتی نامبر ندارد و فقط یک ویزای همراه(من) را داشت و توانست استفاده کند؛ شما نیز باید بتوانید. البته باز میگم باید بیشتر تحقیق کنید ولی در این وانفسای بارداری اصلاً دلم نمیخواهد استرس داشته باشید.

شما بسپارید به خدا و دانسته باشید که حتی اگر شما یا دیگران هم مجبور شوند تا ریال آخر را بپردازند.... که البته وقتی مقاومت کنید و نداشته باشید بقول ما نجفبادی ها «بیایند موی کف دست را بکنند».... همه جوره با شما راه میایند و نهایت نهایت قسط بندی کنید و ماهیانه 5دلار _ 5 دلار بدهید تا تمام شود. خوبی این قضیه این است که شما فقط باید هزینه ها را بپردازید و بنا به وُسع و اعلام خودتان قسط بندی میکنند و هیچ سودی را هم شامل نمیشود؛ ولو که بازپرداخت آن سی سال طول بکشد. جالبی دیگر قضیه آن است که معمولاً پس از چند ماه یا سال از خیر بقیه اش هم میگذرند و....

پس نگران نباشید.... مطمئن باشید راهی پیدا خواهد شد... به فکر سلامت خودتان و فرزندتان باشید و آرامش را از آن خود کنید. نمیدانم که کدامین سوی آمریکا میروید.... ولی اگر کاری از دست من برمیاید درخدمتم . بدرود
(2010-10-20 ساعت 13:37)Iman-gta نوشته:  همه تو فکر برنده شدن و اونجا رفتن شما تو فکر هزینه زایمان!؟!؟

عزیز دلم..... همون رفتن به آمریکا هم دست کمی از روزی هزار بار زاییدن ندارد.... هرچند که این هم بخشی از واقعیت مهاجرت است و احتمالاً شما خیلی خیلی جوان و حتی مجرد باشید که از این دغدغه های فکری دیگران متعجب شده اید.... خب عزیز دلم بیخیال شو و گــِرد این موضوعاتی که مطلوبت نیست نیا!!! هان؟ بد گفتم؟؟
موفق و پیروز باشید.......ارادتمند حمید .......بدرود
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
از همه دوستاني که لطف کردند و مرا راهنمايي کردند بي نهايت سپاسگزارم .
متاسفانه توي ايران جوي حاکم شده که اگر کسي پاش روي مار هم باشه برنميداره ، يک موقع نفعي به کسي نرسه . واقعا خوي انسانيت و دوستي از بين رفته .
از همگي متشکرم که خوي انسانيت و دوستي هنوز توي رگهاتون جريان داره و اميدوارم حسن صميميت بين آدمها بيشتر و بيشتر بشه.
آرزوي سلامتي ، موفقيت و پيروزي براي همگان دارم.Rolleyes
پاسخ
سلام به تمام دوستان مهاجر سرا
خانواده ام مقیم امریکا هستند و من نیز سه ماه پیش با ویزای توریستی رفتم امریکا...
الان باردار هستم و دوباره قصد دارم برای ویزا اقدام کنم تا موقع زایمانم اونجا باشم.
دوتا سوال داشتم از دوستانی که در این مورد تجربه دارند ممنون میشم در اختیارم قرار دهند...
۱. هزینه زایمان در آمریکا بدون بیمه چند هزار دلار است؟
۲.من از چند نفر شنیدم که بعد از تولد فرزندم, بهش پاسپورت آمریکایی می دهند آیا واقعاْ صحت داره؟
با تشکر (:
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، maxsupermax ، ali.8888 ، maaref ، MEHR52 ، m.mina ، msar
مورد دو سوالتون رو که من بلدم ، بلی شرایط تابعیت آمریکا خون یا خاک هست که اگر فرزندتون در خاک آمریکا هم بدنیا بیاند ، سیتیزن محسوب میشند.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان