کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اورنج کانتی، ایالت کالیفرنیا
(2012-08-19 ساعت 16:15)el333 نوشته:  با سلام

دوستان عزیزی که در اورنج کانتی هستین ممنون میشم اگر کمی‌ هم در مورد زندگي در Mission viejo توضیح بدین.
هزینه‌های زندگی‌ در آنجا نسبت به جاهای دیگه در کالیفرنیا چطور است؟؟.. اجاره یک سوئیت(استدیو) آنجا چقدر هستش؟؟اوضاع کار در آنجا چطور است؟؟
ممنون

علیک سلام

من در مورد Mission Viejo و شهرهای اطرافش تو این پست ها مطالبی نوشتم ( اینجا و اینجا )

در مورد اجاره خونه هم می تونید به craigslist مراجعه کنید که در همون پستها توضیح دادم. قیمتها حدوداً دستتون میاد.
پاسخ
تشکر کنندگان: el333 ، mgolchin13 ، usa lover ، dana ، romance33 ، Hedieh20 ، پدی ، آلیس-1980 ، گل نهال ، .YAS ، soli asali ، adonis2006 ، rbrb-2015 ، msar
برای کار ، اکثر فروشگاه ها در مراکز خرید و مال ها مثل ایرواین اکسپکتروم و ساوس کوست پلازا و ... اتیکت hiring روی در دارند که یعنی فروشنده جذب می کنند برای خانمها که فکر می کنم یه مقذار زبان و فشن ( منظورم از فشن یعنی خلاصه باید یه جورایی به تیپ فروشنده یه برند مارک بخوری ) داشته باشند همون روز اول کار پیدا میشه...چون در سال اول با خواندن زبان باید یه سری کارهای somejobs مثل اینها رو انجام داد...
since 2012
پاسخ
(2012-11-19 ساعت 20:15)maka2 نوشته:  کلاس زبان رایگان esl: فقط در مدارس بزرگسالان و برای افراد دارای ssn
Saddleback Valley Adult Education
Irvine Adult School
Tustin Adult Education
Santa Ana Adult Education
Laguna Beach Adult Education

سایت منبع
http://californiaadultschools.org/cas/

سلام
دوست عزیز من Irvine Adult School کلاس زبان میرم و هزینه اش با وجود داشتن گرین کارت و سوشال 128 دلار هست!!!!!!
CN:2012AS12000
SEND FORM:17 AUG
3ﻧﻔﺮ (فرزند 1ساله)
ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ:14 DEC
هزینه ها:6 میلیون تومان + 5078$
کلیرنس:20 JAN
ویزا:14 FEB
اولین سفر:26 FEB
پاسخ
تشکر کنندگان: ali234 ، mgolchin13 ، maneia ، usa lover ، loveusa ، farhad1985 ، mnpnus ، dana ، romance33 ، آلیس-1980 ، .YAS ، soli asali ، adonis2006 ، rbrb-2015 ، msar ، copol
از دوستان عزیزی که ساکن پرتقال آباد هستن
لطفا کمی از تجربه هاشون اینجا بنویسن مدتهاست که در این تاپیک پستی گذاشته نشده
سئوالهایی که دارم:
برای یک خانواده تازه مهاجر با توجه به اینکه مدتی هم احتمالا نمیتونن کار پیدا کنن بهترین منطقه برای اجاره کدوم منطقه هست؟
همینطور با توجه به اینکه فرزندم امسال پری اسکول میره
ایرواین؟cypress؟...... کدوم منطقه میتونه بهترین انتخاب باشه
برای کلاس زبان چه انتخابی میتونیم داشته باشیم
کیس نامبر:2013AS8900/تعداد افراد کیس:3 نفر/اورنج کانتی کالیفرنیا
پاسخ
تشکر کنندگان: rouzbehdarvishi ، mnpnus ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، adonis2006 ، rbrb-2015 ، msar ، Memolk ، nedaba
درود بر همه دوستان
میخواستم بدونم افرادی که از هواپیما پیاده شده و میخوان به قسمتهای مختلف Orange Counti بروند به غیر از تاکسی( نقلیه ارزون) چه راههای دیگه ای وجود داره؟ ( اتوبوس و مترو)
در صفحه قبل یکی از دوستان گفته بود که Flyaway bus وجود داره برای ایرواین اما میخواستم بدونم آیا این اتوبوسها به قسمتهای دیگۀ اورنج مثل "Anaheim" هم میروند؟ و اینکه یکی که تازه از هواپیما پیاده میشه و کردیت کارت نداره چطوری باید پول این اتوبوسها رو پرداخت کنه؟
ممنون میشم از دوستانی که در منطقه Orange Counti زندگی میکنند و یا کسانی که از این موضوع اطلاعاتی دارند اینجا برای ما هم این اطلاعات رو با مختصر شرحی بنویسند...
باتشکر
شماره کیس:***2013AS1 *مصاحبه: 10 DEC آنکارا*کلیرنس : 18 سپتامبر بعد از 282 روز انتظار ،هتل7شب:374$، مدیکال:203$، غذا و تاکسی:106$،ترجمه:306T
سفرنامه
پاسخ
تشکر کنندگان: پدی ، dana ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، adonis2006 ، arian-za ، rbrb-2015 ، msar
از همه مهمتر با چند چمدا چطور میشه به اونجا رفت
.از جاماندگان سابق لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: dana ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، rbrb-2015 ، msar
سلام بر همگی

یه اطلاعات کمی از اورنج کانتی میذارم البته این تجربیات خودمه و البته آدمهایی که اینجا زندگی کردن و ممکنه همه این نظرات رو تایید نکنن .

اینجا شهرها بهم چسبیده است یعنی به اون شکلی که ما در ایران داشتیم نیست . در اصل اگر بخوایم تشبیه کنیم باید گفت مثل محله های ایرانه ولی اینجا بهش میگن سیتی . یکی از بهترین و گرون ترین محله ها Anaheim Hills هستش که البته همین جا هم متفاوته . مثلا" محله پاسداران تهران رو در نظر بگیرین .یه طرف بوستانها و گلستانها بود و یه طرف دروس که متری چند میلیون با اون طرف خیابون فرق داشت Wink اجاره در این مناطق به این صورته : محله خیلی اعیانی برای یک خوابه ماهی 1500 دلار و برای مناطق پایین تر تا 1270 هم برای یکخوابه پیدا میشه .
محله دیگه ای به اسم Anaheim هست که پر از مکزیکی و عربه . برای کسانی که بچه دارن مناسب نیست . اجاره ها خیلی پایینه و برای یک خوابه حتی 800 دلار هم میشه پیدا کرد و شاید هم کمتر . ولی برای جوونها و خانواده هایی که بچه ندارن خوبه .
محله دیگه ای هست به نام corona . واقعا" اجاره های ارزونی داره و شما با 800 دلار میتونین دو خوابه بزرگ اجاره کنید قیمت خونه هم یک سوم جاهای دیگه است و امنیتش هم خوبه ولی چند تا ایراد بزرگ داره . اول اینکه مدارس خوبی نداره . در هیچ مقطعی . دوم اینکه اگر اونجا خونه گرفتین و مثلا" توی یه محله یا دو تا محله اونطرف تر کار پیدا کردین هر روز بایدبالای 2 ساعت تو ترافیک باشین .در کل مردم ترجیح میدن اونطرف کمتر برن مگر اینکه بازنشسته باشن و یا مثلا" خانواده هایی که ایران کار میکنن و پولشون از ایران میاد و اونجا یه خونه بزرگ رو با یک سوم قیمت میخرن یا اجاره میکنن .
محله دیگه Orange . اینجا منطقه بزرگیه . مثل ولی عصر تهران . یک سرش راه آهن و یک سرش تجریش .منظورم مسافت نیست . بیشتر میخوام بافت اونجا و قیمت ها رو متوجه بشین .
یکی دیگه هست به اسم PLACENTIA . شهر خوبیه . مکزیکی هست ولی زیاد نیست و در کل امنه . قیمتها هم خوبه . یک خوابه رو با ماهی 1050 دلار میتونین پیدا کنید . مدارسش هم خوبه .
FULLERTON یکی دیگه از شهرهاست . اینجا به عنوان شهر دانشجویی میشناسن . یکی از بهترین کالج ها به اسم فولرتن کالج هم اینجاست .بهترین مدارس رو در مقاطع مختلف داره . قیمتها هم خیلی متغییره . بافت شهر فشرده تره یعنی رفت و آمد زیاده و در کل یه شهر شلوغه . اتوبوس داره و در کل شهر خوبیه .
Yorba Linda هم برای زندگی خیلی خوب و مناسبه . البته یک کمی از دو تا شهر بالایی گرون تره ولی در کل خوبه و مدارسش عالیه .

تمام این اسامی که نوشتم هم شهر داره و هم خیابون . اگر سرچ میکنید اشتباه نکنید یعنی Placentia Ave هم داریم . توی هر شهری یه خیابون هم به اسم همون شهر هست .
مسئله مهم تر در رابطه با اجاره خونه : اگر حتی پول زیادی همراه دارین باز هم فکر نکنید که هر جایی که دوست داشتین میتونین خونه اجاره کنید . یک کمی پیچیده است و متاسفانه اگر آدم از قبل اطلاعات نداشته باشه سخت تر میشه . شما ممکنه برای یک سال پول آورده باشین ولی هر جایی نمیتونین اجاره کنید چون باید ضامن داشته باشین . این مسئله واقعا" سلیقه ای هستش . یعنی ممکنه یه مجتمع از شما ضامن بخواد و مجتمع بغلیش نخواد . حتی ممکنه اون خانوم و یا آقایی که توی دفتر اون مجتمع نشسته از شما خوشش بیاد و براتون راحت تر بگیره . در کل هر چقدر مجتمع شیک تر و تمیز تر باشه گرفتنش هم سخت تره .اگر آسون بگیرن میتونین با نشون دادن پرینت پولی که در بانک دارین و گذاشتن دیپازیت خونه رو اجاره کنید .
براتون آرزوی موفقیت میکنم .
€€€ ღ 2013AS آنکارا ۳ نفر ღ آخر نوامبر ღ کلیرنس118 روز ღ سفرنامهاطلاعات کلیرنس منتظر سرا‫۱۱۸ مهاجرسرا
پاسخ
دوستان تازه به ایرواین رسیده ،چه خبر؟
.از جاماندگان سابق لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: dana ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، anahita 62 ، msar
برای مدارس ایرواین کارنامه سال آخر مدرسه کافیه؟یا سنوات قبل را هم می خواد؟
.از جاماندگان سابق لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: dana ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، msar ، nedaba
اتفاقا تاکسی وسیله ارزونی نیست.
یک سری ون هستش در LAX که برای چندین چمدان مسافرا جا دارن و راجت هستش. فکر کنم بهترین وسیله همین ون باشه.
همینطور با اتوبوس هم می تونید ولی بعد از یک پرواز طولانی به دردسر عوض کردن چندین اتوبوس نمی ارزه.

https://reservations.supershuttle.com
به این وبسایت م یتوانید بروید و یک ون شاتل را رزرو کنید. برای سه نفر در حدود 60 -70 دلار هزینه اش می شود. اما خوبی اش این است که این ون با داشتن شماره پرواز و ایرلاین شما و ساعت فرود دم خروجی شما منتظر می ماند و به راحتی شما را به مقصد می رساند. فقط مشکل آن نیاز به کردیت کارد برای رزرو است. که می توانید از دوستان خود بخواهید برایتان رزرو و یا پرداخت کنند.
احتمالا ون های ارزان تر هم پیدا میشود. اما این راجتی اش در این است که دم در خروجی منتظر شما می ماند.




(2013-06-11 ساعت 17:06)mrbonbon نوشته:  درود بر همه دوستان
میخواستم بدونم افرادی که از هواپیما پیاده شده و میخوان به قسمتهای مختلف Orange Counti بروند به غیر از تاکسی( نقلیه ارزون) چه راههای دیگه ای وجود داره؟ ( اتوبوس و مترو)
در صفحه قبل یکی از دوستان گفته بود که Flyaway bus وجود داره برای ایرواین اما میخواستم بدونم آیا این اتوبوسها به قسمتهای دیگۀ اورنج مثل "Anaheim" هم میروند؟ و اینکه یکی که تازه از هواپیما پیاده میشه و کردیت کارت نداره چطوری باید پول این اتوبوسها رو پرداخت کنه؟
ممنون میشم از دوستانی که در منطقه Orange Counti زندگی میکنند و یا کسانی که از این موضوع اطلاعاتی دارند اینجا برای ما هم این اطلاعات رو با مختصر شرحی بنویسند...
باتشکر

(2013-07-10 ساعت 17:52)پدی نوشته:  از همه مهمتر با چند چمدا چطور میشه به اونجا رفت
پاسخ
از این وبسایت هم می تونید کمک بگیرید: https://primetimeshuttle.hudsonltd.net/res

در ضمن تیپ راننده فراموش نشه. دست کم 5 دلار :-)
پاسخ
حالا با تمام این اوصاف برای شروع ولی بهتره یا ایرواین؟
.از جاماندگان سابق لاتاری 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: .YAS ، soli asali ، msar ، nedaba
(2013-07-29 ساعت 21:57)پدی نوشته:  حالا با تمام این اوصاف برای شروع ولی بهتره یا ایرواین؟

پدی این سوال بسیار کلی است و موضوعی هم هست. منظورم اینه که هر کسی یک جایی براش بهتره. نمیشه نسخه واحدی برای همه داد.
مثلا من شهرهای بسیار خلوت و فقط مسکونی رو دوست ندارم. ولی بعضی ها دوست دارند در همچین شهرهایی باشند.

برای شروع جایی بهتره که فامیل، آشنایی نزدیکتون باشه برای هفته اول، و بعدش بهترین جا جاییه که کار پیدا می کنید.
پس از الان دنبال این باشید که چه کاری م یخواهید انجام بدهید بعد درباره اش جستجو کنید.
لازم به ذکره که حمل و نقل عمومی در کل لس آنجلس افتضاحه و باید به فکر خریدن ماشین باشید.
پاسخ
سلام،

چرا اینجا اینقدر سوت و کوره؟ کسی‌ این سمت نمیاد؟ البته خوب حق دارن همه، orange county نسبت به جاهای دیگه کلا خلوت تره و خبری نیست. ما تو Irvine هستیم که فکر می‌کنم نسبت به بعضی‌ جاهای اینجا خلوت تر هم باشه. دلیلی‌ که ما اومدیم اینجا این بود که هم نسبتا ترو تمیز تره هم امنیت بیشتره. جای خلوت زندگی‌ کردن هم خوبه هم بد. دلیل خوب بودنش رو که گفتم، دلیل بد بودنشم اینه که بعد یه مدت حوصلهٔ آدم سر میره و ممکنه که اعضای خونواده دلتنگه فامیل بشه.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa lover ، el333 ، پدی ، گل نهال ، romance33 ، .YAS ، soli asali ، rbrb-2015 ، msar ، bozorg ، nedaba ، مسافر تنها
اگر در لس آنجلس به دنبال محل اقامت مناسب تر از هتل برای مدتی کوتاه می گردید ،

اگر برای گرفتن SSN ، افتتاح حساب بانکی ، گرفتن کردیت کارت و دریافت گواهینامه رانندگی ظرف مدت سه روز کاری تمایل دارید ،

اگر بدنبال مشاوری مطمئن و قابل اطمینان با اطلاعات بالا می گردید ،

باعث افتخار ماست که در خدمت شما باشیم.

فقط کافیست با شماره تماس 0013104300060 یا 02185315315 تماس بگیرید.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان