کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پلیس و قانون در آمریکا
سلام به همگی
یه متنی گیرم اومد سعی میکنم تا میتونم خلاصه کنم و براتون بنویسم. البته خودم هم با مقادیری از اطلاعات ناب خودم تزیینش میکنم تا متن ارزش خوندن پیدا کنه.

میخوام در مورد چگونگی برخورد با پلیسهای نامرد این مرز و بوم و روشها دودره بازی و پیچوندن حقوقی و نحوه برخورد با مامورین دولتی اطلاعاتی بدم که فکر کنم به دردتون بخوره. آخه ناسلامتی ما ایرانی هستیم و این جور کارها مثل گلبول قرمز در خونمون هست.

1- اگر پلیس تو خیابون افتاد دنبالتون:
--- هر وقت دیدید این کوسه سیاه رنگ داره پشت سرتون بی صدا حرکت میکنه و هرجا میرین دنبالتونه، بدونید که مشکوک میزنید و الان در دوربین مخفی در حال فیلمبرداری شدن هستید.... در این مواقع بدون انجام دادن کار غیر معمولی، به کارهای خودتون برسید و وجود این کوسه مهیب را فراموش کنید. در بیشتر مواقع، این آفیسر، مشخصات اتوموبیل شما را گزارش کرده و زمانی که پاسخ از مرکز برسه، میره پی یک شکار دیگه. اما گاهی اوقات هست که میبینید چراغهای گردونشو روشن میکنه و در این زمان هست که باید نشون بدین که هنوز اعتماد به نفس دارید و همچنان به رانندگی خودتون، اما محتاط تر ادامه بدید. بعد منتظر بمونید که صدای آژیر پلیس را به گوش جان بشنوید و بعد از وقوع این موضوع هم هول نشید، چون این صدای شیپور مرگ شما نیست و فقط یک بوق نخراشیده است و به زودی متوقف میشه. در این حالت نباید هر جا هستید بزنید رو ترمز. چون با این کار یک جریمه هم برای این کارتون میگیرید. بلکه باید راهنمای راست بزنید و در اولین محل امن توقف کنید تا جناب سروان پیاده بشه.
یادتون باشه. مثل فردین نپرید از ماشین بیرون که مثلا بگید "سام علیک قربون... چه خلوفی ازمون سر زده؟" چون ممکنه آفیسر فکر کنه شما قصد سو دارید و همونجا شما را به آبکش تبدیل کنه.
روش صحیح اینه که شیشه را پایین بدید و نشسته باقی بمونید و هر دو دستتون را روی فرمون، جوری که پلیس راحت ببینه نگه دارید.
اگر از دور دیدید پلیس با چراغ قوه در یک دستش به سمت شما میاد و دست دیگش آماده روی اسلحه کمریش هست، بدونید که نیازی به متوسل شدن به امامان و معصومان نیست و این جزو پروتکل کاری اونهاست.
وقتی هم که با شما شروع به سلام و احوال پرسی کرد، سعی نکنید خیلی بلبل زبونی کنید و یا خطاهایی که میدونید ممکنه فیلمبرداری شده باشه را انکار کنید. همچنین از گفتن عباراتی نظیر این خود داری کنید، چون این عبارات در اینجا کاربرد نداره:

I am you servant, please let me go
I'll give you the tea money
I swear to god my wife is dying and my baby is on the stove.
Sir, I ate sh..t
I am Obama's brother in law
 

ضمنا فراموش نکنید در صورت مشاهده هرگونه نوشیدنی الکلی و یا اسلحه در ماشین، کارتون بیخ پیدا میکنه. اما به هر حال کمی اظهار پشیمانی و کمی هم انکار هیچ وقت برای ما ایرانیها بی تاثیر نبوده...

2- حق اختیار سکوت با امتناع از جواب گویی به مامور دولت
- پنجمین اصلاحیه قانون اساسی، تامین کننده حق سکوت افراد است و در مواقعی که مورد پرسش پلیس یا مامورین دولت قرار گرفتید میتوانید بگویید:
I prefer to remain silent
البته این در مواقعی است که میدونید کار بیخ پیدا کرده و نیاز به وکیل پیدا خواهید کرد.
در ضمن اینها یک کلکی از نوع مرغابی میزنن و موقع دستگیری میگن شما میتونید هیچی نگید و هر حرفی بزنید ممکنه بر علیه خودتون استفاده بشه، اما به همه روشهای ممکن دست میزنن تا شما را به حرف بیارن. از جمله اینکه اگر جواب سلامشون را بدین هم میگن "حرف زدی" حالا باید بقیش را بگی... که به هر حال از نظر قانونی شما هر دلتون بخواد میتونید هیچی نگید.
راستی یاد اون جوکه افتادم...... راننده کامیونه (دومی یا سومی) گفت "حرف زدی؟" Big Grin

3- اگر توقیف شده باشید و مدرکی علیه شما نباشد، پلیس یا اداره مهاجرت حداکثر ظرف 48 ساعت باید دلیلی برای نگاه داشتن شما در بازداشت داشته باشد... در غیر این صورت باید بلافاصله آزاد شوید. (یاد یه کشوری افتادم که چقدر همینجوریه....)

4- حق محفوظ بودن از تفتیش و ضبط اسناد و اموال، اگر بدون اجازه رسمی باشد.
- طبق اصلاحیه چهارم قانون اساسی، هیچ نوع مامور دولتی بدون اجازه رسمی از یک دادگاه فدرال اجازه ورود به خانه یا محل کار شما و تفتیش آن را ندارد و شما میتوانید از این کار جلوگیری کنید. البته استراق سمع تلفن و تفتیش ایمیلها به تازگی با مجوز آژانس امنیت ملی باب شده که هنوز مردم و دولت در مورد آن در حال کتک کاری هستند.
اگر مامورین دولتی خواستند وارد محدوده شما شوند بپرسید:
Do you have a warrant?
اگر جواب مثبت بود اجازه عبور بدهید ولی بگویید:
I do not consent to the search.
این باعث میشود که آنها فقط به موارد محدود شده در مجوز عمل کنند و نه بیشتر.
ضمنا شما در این حالت حق دارید اسم و عنوان همه ماموران را یادداشت کرده و با فامیل یا آشنایان خود را به عنوان شاهد قرار داده و بر کار آنها نظارت کنید و اطلاعات را به وکیل خود ارائه دهید.
به یاد داشته باشید که داشتن حکم تفتیش به معنی لزوم شما در پاسخگویی نیست و شما ملزم به پاسخگویی نیستید.

اگر اجازه رسمی و کتبی برای تفتیش محل شما وجود ندارد، به راحتی به آنها جواب منفی بدهید. بسیاری از مردم فکر میکنند که با همکاری نکردن با پلیس، شک آنها را تقویت کرده و متهم به پنهان کاری میشوند در حالی که آنها با شک کردن به شما حتی نمیتوانند یک نان بربری از شما بگیرند چه برسد به نان باگت.
به هر حال به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که پلیس همیشه قانونا حق دارد به شما دروغ بگوید! و معمولا از این گزینه استفاده خواهد کرد و این شنونده است که باید عاقل باشد.

5- شما مجبور نیستید با مامور دولت مانند پلیس عادی و فدرال و مهاجرت اصلا صحبت کنید!!!!
فقط قاضی اختیار قانونی دارد که به شما تکلیف کند که صحبت کنید.
تنها زمانی که پلیس میتواند از شما نام و آدرستان را بپرسد در مواردی است که در مورد جرمهای جنایی و یافتن شاهد در حال جستجو باشند.
به هر حال توجه داشته باشید که ارائه اطلاعات غلط به مامورین دولت جرم محسوب میشود و بهترین روش امتناع از گفتگو و در موقع نیاز استفاده از وکیل است. در این مواقع، کمی به مغز خود فشار آورده و با دعایی به جان بنده بفرمایید:
I will not talk yo you until I consult a lawyer

اگر پلیس به مدت طولانی شما را در خیابان نگاه داشت و یا معطل کرد، بی پروا و با کمال پررویی بپرسید که چرا شما را نگه داشته اند و اگر دلیل قانع کننده نداشتند مستقیم سوال کنید:
Am I under arrest? or I am free to go?
اگر گفتند شما توقیف نیستید بگویید رضایت ندارید به مکالمه ادامه دهید و میخواهید بروید و حتما هم همین کار را بکنید. اما اگر گفتند که آزاد نیستید، به معنی آن است که تحت توقیف موقت (تا حداکثر 48 ساعت) هستید و آنها میتوانند شما را بگردند که به این بازرسی که "فقط" باید از روی لباس انجام شود، Frisk گفته میشود. از انجام این کار مخصوصا اگر پلیس یک دختر زیبا باشد ممانعت نکرده و فقط بگویید کمی قلقلکی هستید:
I do not consent to this and I want to talk to my lawyer
حتی گاهی ممکن است در اول کار و در هنگام فریسک کردن، به شما دستبند بزنند که این جور مواقع زیاد نترسید فقط یه کم بترسید.
اما اگر به جستجوی بیشتری پرداختند و ماشین را هم بازرسی کردند، مقاومت نکرده و مدام ذکر جمله بالا را گرفته و هیچ کاری نکنید. توجه کنید که ممکن است مامورین مخصوصا با رفتارشان کاری کنند که شما متقابلا رفتار خشنی نشان دهید تا دستشان برای بازداشت شما بازتر شود. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که اگر پلیس در دفعات مکرر افراد بی گناه را به اداره پلیس بکشاند، برای خود او هم بد شده و شخصا توسط یک عدد چوب دراز و درشت توسط مافوقهایش به روشهای مختلف مورد مهر...ور.زی قرار میگیرد. بنابراین اگر کاری نکرده اید، نگران نباشید و پلیس اینجا هم زیاد به اندازه کشور "ویران" عقده ای نیست.

9- اگر بازداشت شدید.
با توجه به مطالب بالا در مورد سکوت و عدم پاسخگویی، هر ساعت بیست و سه بار بگویید" یا غیاث المستغیثین" و احتمالا مشکل به سرعت برطرف خواهد شد. اما در صورت عدم رفع مشکل توجه داشته باشید که در ایالت "کافرنیا" در صورت توقیف توسط پلیس و انتقال به زندان موقت، شما قانونا حق دارید سه بار از تلفن به طور رایگان استفاده کنید. آنها باید از زمان توقیف تا حداکثر سه ساعت بعد این حق را به شما بدهند تا بتوانید وکیل یا ضامن مالی پیدا کنید.
در صورت توقیف توسط مامور فدرال، شما حق دارید یک بار از تلفن استفاده کنید.

10- اف بی آی ممکن است شما را با ورقه احضاریه دادگاه تهدید کند.
- در این حالت نگران نباشید چون این معمولا یک تهدید تو خالی است و توسط وکیل و از راههای قانونی معمولا میتوان احضاریه را لغو کرد.

423- اگر تبعه آمریکا نیستید:

- اول از همه توجه داشته باشید که پلیس خیابانی و دادگاههای عادی اصلا نمیتوانند از شما مدارک مهاجرتی طلب کند و این جزو وظایف اداره مهاجرت است. حتی پلیس قانونا حق ندارد جرمهای غیر جنایی شما را به اداره مهاجرت اعلام کند و فقط جرمهای جنایی میتواند منجر به اخراج شما از کشور شود.

- همیشه در موارد برخورد با قوانین مهاجرتی از وکیل استفاده کرده و بدانید که شما حق دارید در حضور قاضی محاکمه شوید و نباید بیش از 48 ساعت در توقیف بمانید و با ارائه وثیقه هم میتوانید به سرعت تا زمان دادگاه آزاد شوید.

- توجه کنید که اگر حقوق خود را طلب نکنید و یا مدرکی را امضا کنید که دال بر صرفنظر کردن شما از حقوقتان باشد، ممکن است بدون دیدن وکیل و قاضی اخراج شوید. پس هر جا که میروید، عقل خود را هم با خود ببرید.

---------------------
سه مورد دیگه باقی مونده بعدش میرم بخوابم:

الف- اگر دزد به محدوده شما وارد شده و شما او را زخمی کنید، او میتواند از شما شکایت کرده و شما را به زندان بیاندازد. بنابراین نتیجه میگیریم....@@##

ب- این اتفاق برای یک دانشجوی ایرانی در LA افتاده:
قلی رفت کتابخونه معلوم نیست سر چی دعواش میشه و کار به داد و بیداد میکشه و پلیس سر میرسه و او با پلیس گلاویز میشه و آقای پلیس با استفاده از شوک الکتریکی، سه بار به ایشان شوک وارد میکنه و ایشان بعد از خوب شدن حالشون میرن از پلیس به دلیل استفاده سه گانه! از شوک شکایت میکنند و مبلغی بالای یک میلیون دلار خسارت دریافت می کنند. (قابل توجه همه کسانی که مورد مهر... ور..زی قرار گرفتند... برید شکایت کنید!)

ج- یکی از پدرهای ایرانی این اطراف به پسرش گفته چرا این قدر مواد مصرف میکنی؟ اون هم میزنه همه چیز را درب و داغون میکنه و پدره میزنه تو گوش پسره و پلیس میاد و پدر را به جرم خشونت شش ماه میندازه هلفدونی. بعد پدره چه بلایی به سر پسره میاره خودش کلی داستانه و ماجراش جالبه ولی نمیگم تا دلتون بسوزه.... ولی کلا خواستم به پدران دلسوز و غیرتی که در ایران پسران و دخترانشون را با مشت به رستگاری میرسوندن، بگم که اینجا زندانهاش یه نمور خطریه....
اینجا معروفه که سیاهپوستا در داخل زندان خیلی با تازه واردها با "ملاطفت" برخورد میکنند. چون اکثرشون یا مسلمان هستند و یا در زندان اسلام میارن و اینجاست که کفار براشون همه جوره حلال میشن! برای همین معمولا با مسلمونا زیاد کاری ندارن... به غیر از برخی از اونها مثل ایرانیها چون ترگل ترن و یه جورایی هم کافر محسوب میشن.... میدونید که...

خلاصه از ما گفتن.
در جلسه آینده در مورد فوائد تره فرنگی و ارتباط اون با قوانین مالیاتی بحث خواهیم کرد.
پاسخ
خیلی بامزه بود و تواما مطالب خوبی رو اموزش میداد همین طور مقایسه امریکا با بعضی کشورا !!! واقعا جالب بود.مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: megaholding ، honareirani ، payam_prz ، SamiraN ، ChairMan ، taherifar
(2010-01-12 ساعت 12:20)payam_prz نوشته:  3- اگر توقیف شده باشید و مدرکی علیه شما نباشد، پلیس یا اداره مهاجرت حداکثر ظرف 48 ساعت باید دلیلی برای نگاه داشتن شما در بازداشت داشته باشد... در غیر این صورت باید بلافاصله آزاد شوید. (یاد یه کشوری افتادم که چقدر همینجوریه....)

9- اگر بازداشت شدید.
اما در صورت عدم رفع مشکل توجه داشته باشید که در ایالت "کافرنیا" در صورت توقیف توسط پلیس و انتقال به زندان موقت،

آخ پيام، دست نذار رو دلم که ديگه خون نداره از بس که خونِ دل خوردم. دقيقاً اين چيزائي که گفتي رو من لمس کردم. البته با يه کمي تفاوت.
اااااه، اينا چه بي‌مزه هستند. اينطوري که ديگه بازي ادامه پيدا نمي‌کنه!!!
آخه توي يه کشوري که اسمش دقيقاً يادم نيست چي بود، اينطوريه که به زندگي و وقت و آبروي مردم به عنوان اسباب بازي نگاه ميشه و هر ننه قمري که از شکلت خوشش نياد ميتونه با اين اسباب بازي‌هاي تو بازي کنه.
اونجا اينطوريه که : «حتماً، دليلي براي نگهداشتن شما در بازداشت وجود نداره، اما تا بازداشتگاه ظرفيت داره شما در اونجا مي‌مونين» (دور از جون همتون) Sad

و اينکه «شما به هيچ وجه حق تلفن زدن ندارين، چون ممکنه به همدست‌هاي مجازي خودتون اطلاع بدين، و اينجوري ديگه اين بازي يکطرفه ادامه پيدا نمي‌کنه»Sad

ضمناً شما ميتونين براي شاد کردن و انبساط خاطر بازيکن نامحترم و خنداندن ايشون، از کلمه «وکيل» و اين سوسول بازيا استفاده کنين. تازه بعد از اثبات بيگناهي، شما به هيچ عنوان حق صحبت در خصوص بازي مذکور و مــ.هــ......ر ورز.ي‌هاي اونا رو با هيچکس ندارين.
برنده گرین کارت لاتاری 2010.
ساکن لوس آنجلس، کالیفرنیا.
پاسخ
پیام عزیز

نوشته های قبلیت در مورد اجاره خونه و گواهینامه و...رو خونده بودم بسیار از نوشته هات فیض میبرم و کلی یاد میگیریم و مهمتر اینکه با نشاط و طناز مینویسی

قلم بسیار خوبی داری پیشنهادی دارم : یه وبلاگ راه بنداز و در مورد مهاجرت به امریکاو نحوه زندگی در اونجا بنویس بیشتر مفیوض بشیم

آرش عزیز همچین کاری کرده واز سانفرانسیسکو عالی مینویسه... استاد حمید هم از لگزینتون داره مینویسه.... شما هم با این قلم زیبات بنویسی کلی درس میگیریم و حال میکنیم

شاید اگر روزی خودم هم اومدم اونجا شروع کنم به نوشتن چون میدونم خیلی کمک کننده هست هم برای خود آدم و هم برای دیگران که میخوان تجربه بگیرن

واقعا هر چقدر هم وطنان عزیز بتونن تجربیاتی رو که در ینگه دنیا دارن بنویسن هم برای ما که میخوایم از اینجا مهاجرت کنیم و بیاییم آموزنده هست و هم اینکه برای کسانی که اونجا زندگی میکنن دلگرمی بزرگیه و غم غربت رو کم میکنه

مطمئنم بقیه دوستان هم خیلی استقبال میکنند مگه نه دوستان؟Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، honareirani ، payam_prz ، merdax ، m.memari ، SamiraN ، ChairMan ، sepideh jan ، taherifar
سوالی داشتم تاپیکی درباره سرقت خودروومنازل وجودداره؟
2013AS6354،رویت:6MAY،ارمنستان . 2،نفر. ارسال : 19MAY، کارنت: 11feb، مصاحبه:هفته29اپریل.کلیرنس :14جوون.ویزا:26جوون.ورود29جولای.لاس وگاس
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
سلام دوستان.
من هرچی سرچ کردم تاپیک مناسبی رو برای مطرح کردن سوالم پیدا نکردم. من می خواستم در مورد قوانین طلاق در آمریکا بدونم. لطفا بگید کچا مطرح کنم. اگر لینک یا مطلبی دارید لطفا بزارید.
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان