کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بازگشت مالیات!
دیروز، 07:17 PM (آخرین تغییر در این ارسال: دیروز 07:23 PM توسط hasti_banoo.) ارسال: #3622
hasti_banoo
مدیر
ارسال‌ها: 934
تاریخ عضویت: Feb 2010
رتبه: 72
تشکر: 2969
6832 بار تشکر شده در 1018 پست
RE: اولین سفر به آمریكا برای فعال سازی گرین کارت
(دیروز 07:05 PM)Rainy نوشته است:
دوستاني كه هر 6 ماه ميرن برميگردن, براي فدرال تكس چيكار كرديد؟ آيا فرم اعلام تكس رو پركرديد يا نبايد پركنيم؟ مشكلي بعدا پيش نمياد؟؟
چون تو اين ماه بايد فرم Tax refund رو پركنيد كه اگه پرنكنيد تو روند دريافت سيتيزن شيپي مشكل پيش مياد.
از دوستاني كه اطلاع دارن و يا فرم رو پركردن ممنون ميشم به دوستان نحوه پركردنش رو اينجا اعلام كنن چون يكماهي بيشتر وقت نداره.

شما به عنوان یک مقیم ، برای هر درآمدی که هر سال در آمریکا و خارج آمریکا داشته اید باید اطلاعات مربوطه رو در فرمهای تکس اعلام کنید. بخشی از فرم هست که به درآمد خارج از کشور اختصاص داره. پر نکردن فرم تکس تا زمان مقرر در خیلی موارد مشکل ایجاد می کنه، نه فقط سیتیزن شدن.

در ضمن هر سال مهلت ارسال اظهارنامه های مالیاتی چند روزی فرق می کنه. برای سال 2013 شما تا 15 اپریل فرصت دارید.

نحوه پر کردن بستگی به شرایط و درآمدها و .. هر شخص داره. بهترین راهی که من پیشنهاد میدم و خودم هم استفاده می کنم نسخه رایگان Turbotax هست که خودشون آنلاین به صورت مرحله به مرحله و خیلی ساده راهنمایی می کنند که چطور اطلاعات رو وارد کنید و با دریافت حدود 30 دلار فرم state رو آنلاین می فرستند و فرم فدرال هم رایگان هست.

http://turbotax.intuit.com/personal-taxes/

نسخه های مختلف Turbotax هست که برای تکس های پیجیده تر هستند و رایگان نیست. به صورت نرم افزار هست که روی کامپیوتر نصب می کنید و مرحله به مرحله با شکل راهنمایی می کنه. هر مبتدی هم می تونه از سیستمش استفاده کنه. همه فروشگاهها تقریبا می فروشنش از جمله کاسکو. آنلاین هم یم تونید از همه جا سفارش بدید.

turbotax بسیار معتبره و مورد تایید و ارتباط مستقیم با IRS. پس نگران اطلاعاتتون نباشید.

خود IRS هم در وب سایتشون امکان تکمیل فرم آنلاین و رایگان رو ارائه میده.

همیشه نسخه فدرال رایگانه، اما برای ارسال به state اگر بخواهید efile کنید ، یعنی آنلاین بفرستید هزینه 30 تا 40 دلار می گیرن (منظورم turbotax ) هست. وگرنه باید خودتون پرینت بگیرید و با پست بفرستید.

من خودم efile رو ترجیح میدم چون هم مطمئنه ، هم سریع رسیدگی میشه و هم اگر مشمول refund باشید سریعتر بهتون میرسه !
* راهنمای جامع اخذ گرین کارت خانوادگی
*زندگی و کار در سن حوزه ( سیلیکون ولی)
-----------------------------------------------------------------------------------------
هستي بانوي گرامي
ممنون از اطلاعات ارزشمندتان . من از ترس اينكه كسي تو اين قسمت وارد نشه و جوابم را نگيرم كه جواب اكثر دوستان مهاجرسرايي هست در دو جا سئوالم را مطرح كردم كه معذرت ميخواهم چون زمان هم بسار اندك است براي هرگونه اقدام پركردن فرم تكس.
سئوال من اين است كه تعدادي از دوستان معتقد هستند كه اگر شما در آنجا زندگي نكرد هايد لازم نيست فرم را پركنيد و بعضي معتقدهستند كه شما حتي اگر كل سال هم در ايران اقامت داشته ايد بايد اين فرم را پركنيد و بفرستيد. حال اگر ما اين اطلاعات را به دولت فدرال بدهيم كه در ايران اين مدت مبلغ را ساخته ايم مضراتي دارد از قبيل اينكه شما رسما اعلام كرده ايد كه كل سال را در آنجا (US) اقامت نداشتيد و نهايتا هم پولي به شما عودت نخواهد شد.
ولي در جايي هم خواندم كه اين يك پوئن مثبتي براي گرين كارتيهاست كه حتي اگر در خارج از ا.م.ر.ي.ك.ا اقامت داشته اند ميتوانند اين فرم را پركرده و شايد پولي هم برايشان عودت بدهند . ولي هدف ما نه عودت مقداري پول به ماست .نكته مهم همان بوجود آمدن مشكل در روند سيتيزني است.
خلاصه مشكل خيلي پيچيده است و نياز به كالبدشكافي بيشتر. دوستاني كه اطلاعات دارند لطفا دريغ نكنند.
دريافت ويزا: 2011
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست_كوروش بزرگ [/color]
پاسخ
تشکر کنندگان: ali234 ، arash 111 ، Lucky Luke ، soli asali
(2013-02-19 ساعت 07:02)frozen mind نوشته:  ما در سال 2012 از بدو ورود به مدت 4 ماه و نیم در آمریکا اقامت داشتیم و یک ماه از اون مدت را هم در منزل برادرم بودیم.
برادرم می خواد من و خانواده مو در لیست مالیات خودش بیاره. آیا این کار برای سیتیزنی ما مشکلی ایجاد نمی کنه؟ کلا ایا برای سیتیزنی باید به طور مستقل مالیات داد یا نه؟

من در مورد سیتیزن شیپی دقیق نمیدونم ولی پر کردن برگه های مالیاتی مستقل کلا خیلی مزایا داره ..برای کالج رفتن و ادامه ی تحصیل فرمهای مالیاتی رو از شما میخوان ..برای خریدن خونه و گرفتن وام باید این فرمها رو داشته باشین ..برای گرفتن بیمه ی بچه تون که به صورت رایگان هست حتما باید این فرمها رو ارائه بدین ..و چون شما توی این چهار ماه درآمدی نداشتید و یا اگر داشتید زیاد نبوده وقتی که فرمهای مالیاتی رو پر کنید از طرف دولت بعد از دو ماه حدود 2500 دلار برای شما چک میفرستند .
کلا اینجا بخواهید نفس بکشید فرم مالیاتی از شما میخوان .حتی با درآمد صفر و یا حداقل .
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
(2013-02-19 ساعت 07:02)frozen mind نوشته:  ما در سال 2012 از بدو ورود به مدت 4 ماه و نیم در آمریکا اقامت داشتیم و یک ماه از اون مدت را هم در منزل برادرم بودیم.
برادرم می خواد من و خانواده مو در لیست مالیات خودش بیاره. آیا این کار برای سیتیزنی ما مشکلی ایجاد نمی کنه؟ کلا ایا برای سیتیزنی باید به طور مستقل مالیات داد یا نه؟

فروزن جان اولا خیر مقدم چون خیلی کم پیدا بودید !
تا جایی که مشخصه اگر در امدی تحت سوشال سکوریتی شما (یعنی خانواده خود شما ) ثبت نشده باشه فقط هزینه هاتون از از درامد هاسهولد بزرگ تر کم میشه و توی فرم 1040 تغییر خاصی برای خود شما نداره. در کل اما چه مشکلی برای سیتیزنی میخواد پیش بیاد ؟ اولا اینکه شما سالهای دیگه رو هم پیش رو دارین تا وقت سیتیزنی و ثانیا مسئله تکس فقط یکی از لوازم ثابت کردن اقامت دائم هست اینه که فکر نکنم مشکل خاصی باشه. اینا از خداشون باشه امثال شما سیتیزن امریکا بشن ; ) موفق باشی
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: ali234 ، امیر مهاجر ، Rainy ، mrhj50 ، Saeedv13 ، frozen mind ، User ، soli asali
Rainy عزیز. من با نظر لیلی جان موافقم. در مورد اینکه شما اینجا حضور ندارید باید عرض کنم تجربه شخصی ندارم اما می دونم که در فرمهای مالیاتی ازتون درخواست می کنند درآمدتون رو در خارج از کشور مشخص کنید. بهتره از کسی که اطلاعات دقیقی در این خصوص داره سوال بفرمایید تا احیانا مشکلی براتون پیش نیاد. ولی به عنوان قاعده کلی پر کردن فرمهای مالیاتی برای افرادی بسیار کم درآمد یا بی درآمد الزامی نیست اما توصیه میشه که حتما انجام بشه چون هیچ ضرری نخواهد داشت. بر خلاف تصور، اداره مالیات آمریکا بسیار منصف هست و نه تنها به افراد کم درآمد سخت نمیگیره بلکه مبلغی رو هم در طول سال به عنوان مالیات پرداخت کردند بهشون بر می گردونه.

فقط اینکه اگر کسی هیچ مالیاتی پرداخت نکنه و 2500 دلار بهش بدن فکر نمی کنم عملی باشه. تجربه میگه مقدار مالیاتی رو که برای حقوقتون یا هزینه هایی مثل درمان و تحصیل و غیره در طول سال پرداختید، به افرادی که درآمدشان از حدی کمتر است برمی گردانند.
پاسخ
تشکر کنندگان: pr.kia ، mrhj50 ، laili ، امیر مهاجر ، Saeedv13 ، Rainy ، ali234 ، AsemanAbee ، el333 ، Lucky Luke ، soli asali
دوستان عزیز ما شنبه با یک حسابدار قرار گذاشته ایم برای پر کردن فرم های امسال.من با اینکه امسال درامدی نداشته ام میخوام اعلام کنم که self employment بوده ام و درامد کمی (۱۲۰۰۰) نشان بدهم.حالا سوالم این هست :ا۱-ایا این کار به نفع منه (برای کالج و.....)؟۲-من جداگانه فرم پرکنم یا با همسرم در یک فرم ؟ ممنون از راهنمایی.
پاسخ
تشکر کنندگان: ali234 ، soli asali
(2013-02-19 ساعت 18:27)hasti_banoo نوشته:  فقط اینکه اگر کسی هیچ مالیاتی پرداخت نکنه و 2500 دلار بهش بدن فکر نمی کنم عملی باشه. تجربه میگه مقدار مالیاتی رو که برای حقوقتون یا هزینه هایی مثل درمان و تحصیل و غیره در طول سال پرداختید، به افرادی که درآمدشان از حدی کمتر است برمی گردانند.

هستی جان نظرت رو قبول دارم از نظر منطقی هم با قانون اداره ی مالیات جور درنمیاد ولی چون سال اول برای ما پرداخت کردند و این تجربه رو خودم داشتم گفتم ..ما بعد از 6 ماه که تو آمریکا بودیم و فرمها رو پر کردیم این مبلغ رو برامون فرستادن فکر میکنم مالیات همون 8 و خورده ای درصد مواد غذائی و لوازمی باشه که در طول این مدت خریداری شده .

(2013-02-19 ساعت 20:57)bita-p نوشته:  دوستان عزیز ما شنبه با یک حسابدار قرار گذاشته ایم برای پر کردن فرم های امسال.من با اینکه امسال درامدی نداشته ام میخوام اعلام کنم که self employment بوده ام و درامد کمی (۱۲۰۰۰) نشان بدهم.حالا سوالم این هست :ا۱-ایا این کار به نفع منه (برای کالج و.....)؟۲-من جداگانه فرم پرکنم یا با همسرم در یک فرم ؟ ممنون از راهنمایی.

من فکر میکنم با حسابدارتون مشورت کنید اطلاعات بهتری بهتون بده بعد هم لطف کنید اینجا مطرح کنید تا بقیه هم بدونن .
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، امیر مهاجر ، parsush ، bita-p ، hasti_banoo ، mrhj50 ، ali234 ، Lucky Luke ، soli asali
(2013-02-19 ساعت 18:27)hasti_banoo نوشته:  ... ولی به عنوان قاعده کلی پر کردن فرمهای مالیاتی برای افرادی بسیار کم درآمد یا بی درآمد الزامی نیست اما توصیه میشه که حتما انجام بشه چون هیچ ضرری نخواهد داشت. بر خلاف تصور، اداره مالیات آمریکا بسیار منصف هست و نه تنها به افراد کم درآمد سخت نمیگیره بلکه مبلغی رو هم در طول سال به عنوان مالیات پرداخت کردند بهشون بر می گردونه.

فقط اینکه اگر کسی هیچ مالیاتی پرداخت نکنه و 2500 دلار بهش بدن فکر نمی کنم عملی باشه. تجربه میگه مقدار مالیاتی رو که برای حقوقتون یا هزینه هایی مثل درمان و تحصیل و غیره در طول سال پرداختید، به افرادی که درآمدشان از حدی کمتر است برمی گردانند.

هستی جان من از این پست شما جواب یک پرسش قدیمی‌ام رو گرفتم. البته هنوز هم مطمئن نیستم!
من نمیدونستم مالیاتی که tax return برمیگردونه آیا sales tax (مالیات هنگام خرید کالا) است یا income tax (مالیات بر درآمد که از حقوق کسر میشه).
با توجه به فرمایش شما همان income tax و بخشی از خدمات درمان و تحصیله.
حالا پرسش دیگری دارم.
توی جدولی که در امضای من هست و اطلاعات اون رو از وبسایت Sperling's Best Places تهیه میکنم income tax بعضی ایالتها مثل ایالت واشنگتن رو صفر زده.
من در مورد ایالت واشنگتن توی اخباری هم که لینکش در وبسایت دانشگاه واشنگتن بود خوندم که بعلت نداشتن مالیات، مایکروسافت و چند شرکت بزرگ کامپیوتری دیگه سعی دارند قطب کامپیوتری دیگری همانند سیلیکون ولی در سیاتل ایجاد کنند که پایگاهی بشه برای کسانی که با هوای ابری و بارانی این ایالت مشکلی ندارند و تمایل دارند اونجا کار کنند. بیشتر هم تمرکزشون روی فارق التحصیلان کامپیوتر دانشگاه واشنگتن بود. بگذریم.
میخوام بدونم آیا واقعا مالیات بر درآمد صفره. یعنی هیچی بابت حقوق پرداخت نمیشه؟ یا اینکه مثلا تکس فدرال یا ایالتی جدا است و ممکنه یکی از اینها صفر باشه؟
البته چون این ایالت خیلی بارانیه میشه توجیه کرد چرا مالیات رو کم کردند که جاذبه برای زندگی و کار ایجاد کنند.
و دیگه اینکه آیا در چنین شرایطی (اگر مالیات صفر باشه) tax return معنای خودشو از دست نمیده؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی دوستان.
پاسخ
تشکر کنندگان: parsush ، mrhj50 ، amir82 ، hasti_banoo ، mohajer13 ، ali234 ، AsemanAbee ، el333 ، soli asali
(2013-02-19 ساعت 07:02)frozen mind نوشته:  ما در سال 2012 از بدو ورود به مدت 4 ماه و نیم در آمریکا اقامت داشتیم و یک ماه از اون مدت را هم در منزل برادرم بودیم.
برادرم می خواد من و خانواده مو در لیست مالیات خودش بیاره. آیا این کار برای سیتیزنی ما مشکلی ایجاد نمی کنه؟ کلا ایا برای سیتیزنی باید به طور مستقل مالیات داد یا نه؟

فروزن جان بنا به دلایلی که سایر دوستان ذکر کردند حتما خودت مالیاتت رو فایل کن.
اگر خودت فایل کنی:
- می تونی برای فرزندت تا سقف 3800 دلار بازگشت مالیات دریافت کنی به شرطی که شرایط رو داشته باشی (درآمدت کمتر از حدی باشه و شرایط دیگه : خامنت کار نکرده باشه و اعلام کنه داشته Baby sit می کرده)
- اگر خودت، خانمت یا فرزندت بعدا بخواهند از کمک های دولتی استفاده کنند (مثل کمک هزینه تحصیلی) فایل مالیاتت رو ازت درخواست می کنند.
- اگر قصد خریدن خانه داشته باشی ازت تکس ریترن درخواست می کنند.
و در پایان لیست موقع تغییر وضعیت اقامتی به شهروندی (البته اگر قصدشو داشته باشی) باز هم تکس ریترن ازت میخواهند.

اما اگر برادرت خانواده تورو زیر خودش لیست کنه:
- چک بزرگتری دریافت خواهد کرد! بسیار بزرگتر!
- تو (تقریبا) تمام مزایای بالا رو از دست خواهی داد!

من جای تو باشم خودم فایل می کنم، و بعدا چک رو تقدیم می کنم به برادرم! هم فال هم تماشا! برادرت هم که دریافت نمی کنه! خودت بیشتر سود می کنی

(2013-02-19 ساعت 18:27)hasti_banoo نوشته:  فقط اینکه اگر کسی هیچ مالیاتی پرداخت نکنه و 2500 دلار بهش بدن فکر نمی کنم عملی باشه. تجربه میگه مقدار مالیاتی رو که برای حقوقتون یا هزینه هایی مثل درمان و تحصیل و غیره در طول سال پرداختید، به افرادی که درآمدشان از حدی کمتر است برمی گردانند.
هستی جان من فکر کنم اون مقدار بازگشتی رو به خاطر بچه باز می گردونند. سقفش هم تا 3800 دلار برای هر بچه است. البته به شرط دارابودن شرایط (سطح درآمد)

(2013-02-19 ساعت 20:57)bita-p نوشته:  دوستان عزیز ما شنبه با یک حسابدار قرار گذاشته ایم برای پر کردن فرم های امسال.من با اینکه امسال درامدی نداشته ام میخوام اعلام کنم که self employment بوده ام و درامد کمی (۱۲۰۰۰) نشان بدهم.حالا سوالم این هست :ا۱-ایا این کار به نفع منه (برای کالج و.....)؟۲-من جداگانه فرم پرکنم یا با همسرم در یک فرم ؟ ممنون از راهنمایی.

من تشویق نمی کنم که این کار رو بکنی (چون با واقعیت منطبق نیست) ولی اینکار براتون سود داره. 2- برای دریافت چک بزرگتر، بهتره جفتتون با هم فایل کنید.

(2013-02-20 ساعت 00:17)امیر مهاجر نوشته:  من نمیدونستم مالیاتی که tax return برمیگردونه آیا sales tax (مالیات هنگام خرید کالا) است یا income tax (مالیات بر درآمد که از حقوق کسر میشه).
با توجه به فرمایش شما همان income tax و بخشی از خدمات درمان و تحصیله.
حالا پرسش دیگری دارم.
توی جدولی که در امضای من هست و اطلاعات اون رو از وبسایت Sperling's Best Places تهیه میکنم income tax بعضی ایالتها مثل ایالت واشنگتن رو صفر زده.
من در مورد ایالت واشنگتن توی اخباری هم که لینکش در وبسایت دانشگاه واشنگتن بود خوندم که بعلت نداشتن مالیات، مایکروسافت و چند شرکت بزرگ کامپیوتری دیگه سعی دارند قطب کامپیوتری دیگری همانند سیلیکون ولی در سیاتل ایجاد کنند که پایگاهی بشه برای کسانی که با هوای ابری و بارانی این ایالت مشکلی ندارند و تمایل دارند اونجا کار کنند. بیشتر هم تمرکزشون روی فارق التحصیلان کامپیوتر دانشگاه واشنگتن بود. بگذریم.
میخوام بدونم آیا واقعا مالیات بر درآمد صفره. یعنی هیچی بابت حقوق پرداخت نمیشه؟ یا اینکه مثلا تکس فدرال یا ایالتی جدا است و ممکنه یکی از اینها صفر باشه؟
البته چون این ایالت خیلی بارانیه میشه توجیه کرد چرا مالیات رو کم کردند که جاذبه برای زندگی و کار ایجاد کنند.
و دیگه اینکه آیا در چنین شرایطی (اگر مالیات صفر باشه) tax return معنای خودشو از دست نمیده؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی دوستان.

مالیات برگشتی در واقع از مالیات بر درامد (فدرال و ایالت)، سهم پرداختی برای سوشیال سکیوریتی، مدیکر و همچنین مبلغی که دولت برای فرزندان وابسته در نظر می گیرد تشکیل شده است. همچنین اگر ماشین نو خریده باشید، مبلغی که برای رجیستر پرداخت می کنید را می توانید (اگر آیتمایز فایل می کنید) جز دیداکشن ها تون لیست کنید. همینطور در مورد خرید ملک و یا راه اندازی بیزنس بخشودگی های مالیاتی وجود دارد که من زیاد اطلاعی ندارم.
مالیات بر فروش تنها زمانی بر می گردد که فرد تصمیم بگیرد Itemize کند. در این صورت باید لیست و رسید کلیه مخارجی که دیداکتیبل هستند رو داشته باشه و بر اسال اونها آیتم بندی کنه و درخواست کنه که مالیاتش رو بر گردونند. (هر مالیات بر فروشی هم دیداکتیبل نیست)
در واقع داستان اینجوری که شما موقع فایل کردن مالیات یت تصمیم می گیرید که مالیات بر درامد (همون فرو 1040ez ) رو پر کنید یا اینکه آیتم بندی کنید. اگر آیتم بندی می کنید باید تصمیم بگیرید که می خواهید مالیات بر درآمد رو دریافت کنید یا مالیات بر فروش رو فقط یکی رو می تونید دریافت کنید نه هر دو رو! مالیات بر فروش تنها در این صورت بر می گردد.

اینکه مالیات بر درامد در بعضی ایالت ها صفر است در واقع سهم ایالت صفر است (که بخش کوچکی از مالیات است) سهم فدرال هنوز پابرجاست. و ساکنان این ایالت همانطور که مبلغ کمتری از چک حقوقشون رو هر بار مالیات می دهند به همان ترتیب چک کوچکتری هم از IRS دریافت می کنند.




دوستان اینو هم در نظر داشته باشید که همیشه موقع فایل کردن مالیات از IRS چک دریافت نمی کنید! گاهی وقت ها شما باید برای او چک بفرستید. اگر هنگام استخدام وقتی که فرم W4 رو پر می کنید یا وقتی که مقدار withheld رو می خواهید اعلام کنید ممکنه هر بار از حقوقتون مقدار ناچیزی برداشت بشه و یا اینکه اصلا برداشت نشه، و یا اینکه ممکنه درآمدتون بسیار بالاتر از حدی باشه که تا بحال براش مالیات پرداخت کرده اید. در این صورت باید شما باید برای IRS چک بنویسید. که ممکنه شاد کننده باشه یا غمناک! اگر درآمدتون خیلی خوب بوده، که خوب مالیاتش رو می دید و حالشو ببرید، اما اگر در محاسبه Withheld اشتباه کرده بودید الان باید مالیات رو یکجا پرداخت کنید و اگر دیرکرد هم داشته باشید باید به IRS سود هم پرداخت کنید.
این اتفاق برای من افتاده و مقدار مالیاتی که تا بحال دادم کمتر از طلب اداره مالیاته و من الان باید برای اداره مالیاتی چک بنویسم! خوبیش اینه که درآمدم کمی خوب بوده که باید پرداخت کنم، بدیش اینه که باید چک بنویسی!

الان که خودم خوندم اینو دیدم یک مقداری گیج کننده است! بگذارید مثالی بزنم:
اگر درآمد شما (زن و شوهر بدون بچه، با پرونده مشترک مالیاتی) در سال گذشته 50هزار دلار بوده باشه باید 6,634 دلار مالیات فدرال پرداخت کنید. حال اگر مجموع مالیاتی که هر بار از چکتون برداشت می شده مثلا 5000 دلار بوده باشه حالا باید تفاوتش رو یعنی 1634 دلار به اداره مالیات چک بنویسید!
پاسخ
(2013-02-20 ساعت 05:31)User نوشته:  اگر درآمد شما (زن و شوهر بدون بچه، با پرونده مشترک مالیاتی) در سال گذشته 50هزار دلار بوده باشه باید 6,634 دلار مالیات فدرال پرداخت کنید. حال اگر مجموع مالیاتی که هر بار از چکتون برداشت می شده مثلا 5000 دلار بوده باشه حالا باید تفاوتش رو یعنی 1634 دلار به اداره مالیات چک بنویسید!

هزار ماشالا به این همه اطلاعات عمومی یوزر جان . کیف کردم. خیلی هاشو نمی دونستم. حالا بذار یه سوال بپرسم ازت که هنوز واسم مبهمه. من پارسال تقریبا با شرکتی که کار می کردم همه مالیاتم رو از حقوقم کسر می کردن و آخر سر یه خورده بهم IRS برگردوند. اما امسال نصف راه رو با همون شرکته بودم، نصفه دیگه رو با شرکت جدید. نمی دونم که مبلغی که هر ماه ازم کسر میشه به اندازه کافی هست یا نه. چطور می تونم بفهمم؟ البته بدون اینکه نیاز باشه از امور مالی سوال کنم ! در ضمن من W2 های رو از هر دو شرکت دریافت کردم و یادم هم نمیاد موقع استخدام در بین اون هزار تا فرمی که امضا و پر کردم، این هم بوده که چقدر هر ماه برداشت کنند یا نه !
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، mohajer13 ، ParsTrader ، mrhj50 ، amir82 ، ali234 ، soli asali
(2013-02-20 ساعت 06:06)hasti_banoo نوشته:  
(2013-02-20 ساعت 05:31)User نوشته:  اگر درآمد شما (زن و شوهر بدون بچه، با پرونده مشترک مالیاتی) در سال گذشته 50هزار دلار بوده باشه باید 6,634 دلار مالیات فدرال پرداخت کنید. حال اگر مجموع مالیاتی که هر بار از چکتون برداشت می شده مثلا 5000 دلار بوده باشه حالا باید تفاوتش رو یعنی 1634 دلار به اداره مالیات چک بنویسید!

هزار ماشالا به این همه اطلاعات عمومی یوزر جان . کیف کردم. خیلی هاشو نمی دونستم. حالا بذار یه سوال بپرسم ازت که هنوز واسم مبهمه. من پارسال تقریبا با شرکتی که کار می کردم همه مالیاتم رو از حقوقم کسر می کردن و آخر سر یه خورده بهم IRS برگردوند. اما امسال نصف راه رو با همون شرکته بودم، نصفه دیگه رو با شرکت جدید. نمی دونم که مبلغی که هر ماه ازم کسر میشه به اندازه کافی هست یا نه. چطور می تونم بفهمم؟ البته بدون اینکه نیاز باشه از امور مالی سوال کنم ! در ضمن من W2 های رو از هر دو شرکت دریافت کردم و یادم هم نمیاد موقع استخدام در بین اون هزار تا فرمی که امضا و پر کردم، این هم بوده که چقدر هر ماه برداشت کنند یا نه !

هستی جان اونقدر هم اطلاعاتم زیاد نیست! فقط اونقدری هست که هیچی سردر نمی آرم گیج می شم و دست آخر باید دوباره برم پیش حسابرس.

اما برای اینکه متوجه بشی آیا در طول سال مقدار مالیاتی که پدراخت کرده ای، کافی بوده یا خیر عدد های موجود در باکس های شماره 2 و 4 و 6 و 14 و 12d و همینطور اگر 19 عددی توش نوشته هر یک از فرم های W2 خودتونو جمع بزن . این مقدار میشه مالیاتی که تا به حال پرداخت کرده اید (Y)!
حالا برای اینکه مقدار درامد قابل تکس رو بدست بیارید عددهای موحود در باکس شماره 1 هر کدوم از فرم ها رو با هم جمع بزنید. این میشه کل درآمد قابل مالیات شما. (I)
حالا این مقدار درآمد رو با این جدول کنترل کنیدذ ببینید مالیات مقرر شما (X) بر اساس جدول IRS چقدر میشه:
http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/i1040tt.pdf

حال اگر مقدار مالیات مقررتون X از مقداری که تا بحال پرداخت کرده اید یعنی Y کمتر باشه (X<Y)، چکی در یافت می کنید. اگر بیشتر باشه باید چک بنویسید. البته این همه ماجرا نیست. مالیات ایالت رو هم باید حساب کنید و ببینید به ایالت هم مقدار کافی مالیات پرداخت کرده اید یا خیر. ایالت هم چک می فرستد یا چک می گیرد مثل فدرال! (من به هر دو بدهکارم!)

با این همه ممکنه که مالیات کمتری از مقدار مقرر پرداخت کرده باشید و هنوز هم چکی دریافت کنید. برای اینکه جواب اینو بگیریم همگی باید یک پولی پرداخت کنیم به حسابرس ها! تازه اون ها هم جواب ما رو درست حسابی نمی دهند! یا بهتر بگم، من نمی فهمم چی می گن! گاهی وقت ها با خودم می گم ارزش این همه وقت گذاشتن نداره که سردربیاری چی به چیه! چون نمیشه! پس بهتری بسپاریم به دست حسابرس!
پاسخ
تشکر از اینکه مطالب مفیدی اینجا مطرح شد و هر کس از یک زاویه به این تکس ریترن پرداخت که خب موضوع واقعا پیچیده و چند وجهی هست. میخواستم لینک زیر رو اشتراک بگذارم برای دوستانی که میخوان از مقدار بازگشت خودشون یا اون چک معروف ! تخمینی داشته باشن و با پر کردن پرسشنامه انلاین میتونن انجام بدن.
این صفحه از ای ار اس میزان تکس کردیت معمول و چایلد کردیت رو همزمان تخمین میزنه. همونطور که دوستان اشاره کردن در امدهای زیر یا بالای یک حد مشمول کردیت نخواهند بود چون این یک بسته تشویقی برای بکار انداختن افراد از طرف دولت فدرال هست. اما لینک :

http://apps.irs.gov/app/eitc2012/Forward_2012_Calc.do
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، mohajer13 ، hasti_banoo ، amir82 ، behzadb57 ، Rainy ، mrhj50 ، bita-p ، frozen mind ، laili ، soli asali
دوستان در مورد تکس ريترن يه سوال داشتم. تا اونجايی که من شنيدم بعنوان يک سينگل معمولا تکس ريترن آنچنانی وجود نخواهد داشت اما اگه ديپندنت داشته باشيد درصد تکس بازگشتی بالاتر ميره
من با دوست دخترم زندگی ميکنم و تازه کار پيدا کردم. نميدونم ايشون رو بعنوان ديپندنت اضافه بکنم يا نه
از يک طرف تکس ريترن هست و از اون طرف اين واقعيت که در صورتيکه ايشون به من ديپند باشه شايد ديگه نتونه برای فايننشيال ايد اقدام کنه

حتی زمانيکه ايشون وارد دانشگاه ميشه ممکنه اين ديپند بودن روی وامی که ميگيره تاثيير بزاره.
با اين حساب آيا ارزش داره که من ايشون رو ديپند کنم ؟

يه سوال ديگه هم داشتم. درصدی که برای 401 k از طرف کارفرما کنار گذاشته ميشه هم آيا تکس ميخوره و يا اينکه اون از حقوق کم ميشه و بعد باقی حقوق تکس ميخوره.بقول معروف آيا حقوق بازنشستگی pre tax هست يا خير?
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، mrhj50 ، hasti_banoo ، امیر مهاجر ، amir82 ، ali234 ، soli asali
یک برنامه کوچیک نوشتم که income tax فدرال رو برای سال مالیاتی ۲۰۱۳ محاسبه میکنه.
شاید به درد بخوره. البته شاید بیشتر به درد کسانی بخوره که هنوز نرفتند.

فایل روی سیستم عامل ویندوز 32bit/64bit قابل اجراست و به Net Framework. برای اجرا احتیاج داره که معمولا روی ویندوز ۷ و ۸ بصورت پیشفرض وجود داره.

[فایل ضمیمه آپدیت شد.]


فایل‌های پیوست
.zip   {FederalIncomeTaxCalculatore}.zip (اندازه 21.1 KB / تعداد دانلود: 92)
پاسخ
,دوستان فكر كنم بحث خيلي حرفه ايي و سنگين شده و براي ماكه اونجا زندگي نميكنيم و اين فرمهارو پرنكرديم كمي ثقيل شده و هنوز هم من لابلاي اين پستهاي دوستان پاسخم رو نگرفتم. البته دوستان عزيزي در پستهاي قبلي زحمت كشيدند و مقداري تو اين زمينه اطلاعات دادند و ازشون ممنونم.ولي ميخوام يه بار ديگه خيلي ساده و شفاف سئوالم رو مطرح كنم . بالاخره مشخص نشد كه ماهايي كه تو كشور خودمون كل سال رو كاركرديم و هر شش ماه يكهفته اي اومديم وبرگشتيم و باصطلاح اومديم و كارت زديم برگشتيم حالا بايد اين فرمهارو پركنيم؟؟؟ اگر هم پركرديم درآمدتو ايرانمونو بنويسم و اينكه چقدر ماليات و بيمه داديم؟؟؟ آيا دوستاني هستند كه تو اين زمينه تجربه دارن؟ ميدونم اگر اين فرم رو پرنكنيم كلي به مشكل ميخوريم ولي چگونه بايد فرم رو پركنيم ؟ يكي از دوستان ميگفت بزنيد تو ا.م.ر.ي.ك.ا بوديم و خوداشتغالي داشتيم !! آيا مدركي نبايد ارائه كنيم؟! من هنوز منتظرم كه بالاخره چكاركنم؟؟؟!!
از دوستان مطلع درخواست كمك دارم.
دريافت ويزا: 2011
باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست_كوروش بزرگ [/color]
پاسخ
تشکر کنندگان: mrhj50 ، amir82 ، zohreh36 ، ali234 ، soli asali
(2013-02-21 ساعت 16:46)Rainy نوشته:  ,دوستان فكر كنم بحث خيلي حرفه ايي و سنگين شده و براي ماكه اونجا زندگي نميكنيم و اين فرمهارو پرنكرديم كمي ثقيل شده و هنوز هم من لابلاي اين پستهاي دوستان پاسخم رو نگرفتم. البته دوستان عزيزي در پستهاي قبلي زحمت كشيدند و مقداري تو اين زمينه اطلاعات دادند و ازشون ممنونم.ولي ميخوام يه بار ديگه خيلي ساده و شفاف سئوالم رو مطرح كنم . بالاخره مشخص نشد كه ماهايي كه تو كشور خودمون كل سال رو كاركرديم و هر شش ماه يكهفته اي اومديم وبرگشتيم و باصطلاح اومديم و كارت زديم برگشتيم حالا بايد اين فرمهارو پركنيم؟؟؟ اگر هم پركرديم درآمدتو ايرانمونو بنويسم و اينكه چقدر ماليات و بيمه داديم؟؟؟ آيا دوستاني هستند كه تو اين زمينه تجربه دارن؟ ميدونم اگر اين فرم رو پرنكنيم كلي به مشكل ميخوريم ولي چگونه بايد فرم رو پركنيم ؟ يكي از دوستان ميگفت بزنيد تو ا.م.ر.ي.ك.ا بوديم و خوداشتغالي داشتيم !! آيا مدركي نبايد ارائه كنيم؟! من هنوز منتظرم كه بالاخره چكاركنم؟؟؟!!
از دوستان مطلع درخواست كمك دارم.
با سپاس فراوان از شما بزرگواران
موضوع مهمی را که سوال بسیاری از دوستان می باشد را مطرح کردید خواهشمند کمی بیشتر توضیح دهید
پاسخ
تشکر کنندگان: zohreh36 ، Rainy ، ali234 ، soli asali




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان