کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مباحث علمي
Exclamation 
سلام دوستان.
چون خودم خيلي به علم و دانش و پيشرفت هاي روز به روز انسان علاقه خاصي دارم اين تاپيك رو ايجاد كردم كه اينجا در مورد موضوعات علمي بحث بشه و مطالب علمي خودمون رو اينجا بزاريم.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، سارا کوچولو ، EUSA
[عکس: wpgjpg1.jpg]

ترجمه و تالیف:Legion1992

مقدمه:

چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!
اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.
این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا ORMUS مخفف Orbitally Rearranged Monotomic Element می باشد.
آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود! آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.
نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.
ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )
اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ! آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.
ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.
به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است. هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربیِ “هِرم” نیز از ریشه هُرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

علاقه مندان به پیگیری این مطلب می توانند به آدرس graal.co.uk/whitepowdergold.html مراجعه و یا در گوگل White Powder Gold را جستجو نمایند.

[عکس: wpgjpg3.jpg]

همانگونه که کتاب “اسرار گمشده صندوقچه مقدس” اثر لارنس گاردنر اشاره دارد، اخیراً توجه دانشمندان به این عنصر مرموز معطوف شده است که در جدول تناوبی عناصر یافت نمی شود.

این پودر سفید رنگ غیر محسوس که از خانواده فلزاتی همچون طلا و پلاتنیوم بدست می آید، عنصری مونوتومیک (ساختاری از ماده که از اتمهای واحد تشکیل شده است) خوانده می شود. آنچنانکه این ماده توسط کاشف آن، دیوید هادسون، در سالهای دهه ی 1980 Orme نام گذاری شد که مخفف Orbitally Rearranged Monatomic Element (عنصری که اوربیتال آن بصورت تک اتمی بازچیده شده باشد) می باشد. بصورت عمومی و تجاری نام Ormus یا M-State برای این پودر سفید رنگ پذیرفته شده است.

ثقل سنجی حرارتی نشان داد که این ماده در حرارت بالا شروع به بی وزن شدن می نماید تا جایی که حتی می تواند در هوا شناور شود. حتی در شرایط خاصی این پودر سفید طلا می تواند به خاصیت ابر رسانایی برسد و یا در ابعاد دیگر عالم طنین ایجاد نماید.

در اسطوره های یونان باستان تلاش برای یافتن این ماده بصورت “افسانه پشم طلایی” تجلی یافته، در حالیکه در کتاب مقدس می توان رد این ماده را در داستان مربوط به صندوقچه ی عهد (که به دستور خدا توسط موسی در صحرای سینا ساخته شد و نهایتا به معبد سلیمان در اورشلیم منتقل شد) جستجو نمود. در بین النهرین باستان نیز از این پودر سفید رنگ یاد شده و نام آن شم-آن-نا یا “سنگ آتش” بوده است، درحالیکه مصریان به آن “مفکات” (mfkzt) می گفتند و اسکندر نیز آنرا با نام “سنگ بهشت” می ستود.

این پودر “سنگ آتش” رازآلود، بعنوان یک ماده خوراکی و به شکل نان های مخروطی و یا بصورت معلق بر سطح آب، به پادشاهان و فراعنه اختصاص می یافت. این ماده بعنوان غذایی برای “کالبد اختری” شناخته می شد که استعداد رهبری، آگاهی ذاتی، ادراک و فراست را در نزد شاهان و رهبران ارتقا می داده است. همچنین به تازگی ارتباط مابین این ماده جادویی با راز طول عمر نیز مکشوف گشته است.

امروزه، کمپانی های متعددی در حال تولید محصولاتی هستند که بر پایه مواد M-State بنا شده اند. برخی از طلا بعنوان فلز پایه بهره می برند، و برخی دیگر نیز از مشتقات پلاتنیوم که از رسوبات کف دریاها و یا منابع زمینی ای همچون دهانه های آتشفشان ها و یا محل برخورد شهاب سنگها استحصال می شود بهره می برند. از آنجاییکه روشهای متداول آنالیز مواد فلزی، برای شناخت M-State ها نا مناسب و نا کارآمد است لذا می توان گفت که هنوز بسیاری از تواناییهای این ماده در پرده ی ابهام باقی مانده است.

فیلسوف قرن هفدهم، ایرنائوس فیلالِتِس (فردی که مورد احترام آیزاک نیوتن، روبرت بویل، الیاس اشمول و دیگر اعضای کالج سلطنتی بریتانیا در عصر خود بوده است)، اثری را در سال 1667 نگاشت با نام “راز، بر ملا شد”. وی در این مقاله به بحث پیرامون “سنگ فلاسفه” می پردازد که تا آن زمان به اشتباه به “هر ماده ای که فلزات را به طلا تبدیل کند” گفته می شد.

فیلالتس مستقیماً به اصل موضوع می پردازد و آنچنانکه از اسناد می توان فهمید، وی سنگ فلاسفه را خودِ طلا می داند و اعلام می کند که به خلوص رساندن طلا می بایست تلاشی باشد که فلاسفه به انجام می رسانند. او می افزاید: ” سنگ ما چیزی نسیت جز طلا که به بالاترین درجه خلوص و لطافت (نرمی) رسیده باشد. بدان سنگ می گوییم چراکه خواص ذاتی آن اینگونه نشان می دهد؛ این ماده جلوی آتش را می گیرد همانطور که مابقی سنگها نیز اینچنین می کنند. در گونه ی خود این ماده همان طلا است، اما خالص تر از هر خالصی؛ این ماده ای جامد و نسوز است همانند سنگ، اما شکل ظاهری آن مانند پودری خالص و نرم است”.

چند قرن زودتر در سال 1416 شیمی دان فرانسوی، نیکولاس فلامل، می نویسد که وقتی فلز ناب در نهایت کمال آماده سازی شد، پودر عالی و سفید رنگِ طلا بدست می آید، که همان “سنگ فلاسفه” می باشد.

وقتی به مصر باستان باز می گردیم، ارجاعات بیشتری را به مفکات (mfkzt) باز می یابیم که به اماکن مقدسی در آن ناحیه اشاره دارند. یکی از این اماکن مقدس (نزد مصریان باستان) معبد کارناک می باشد و گنجینه ای متعلق به تاتموسیس سوم. در دیوار نگاره های معبد کارناک در قسمتی که مربوط به فلزات است، تعدادی شئی مخروطی شکل به تصویر درآمده است و در توضیحشان قید شده که این اشیاء از طلا ساخته شده اند اما نکته عجیب نام این اشیاء مخروطی شکل است:”نان سفید!”. مشخصاً از این نان در مراسمی بهره برده می شد که مختص فراعنه بوده و آنان پس از پشت سر گذاشتن روزه ای 40 روزه با این نان مقدس روزه شان را باز می کردند و پس از این مراسم بوده که فرعون فرامین سالیانه خود را صادر می کرده است. تحقیقات بعدی ما نشان داد که این ماده ی سفید رنگ مستقیماً با افزایش ادراک و فراست و قوه ی مدیریت در ارتباط است چراکه پس از مصرف خوراکی آن توانمندی نیمه راست مغز را با توانایی نیمه ی چپ مغز برابر می گردد.

رد پای این پودر سفید را همچنین می توان از اسنادی که به اسکندر مقدونی باز می گردد جستجو نمود. همواره این داستان را از اسکندر شنیده ایم که وی بدنبال راز جاودانگی اقدام به سفر به بهشت نمود که بر اساس قراین بهشت در آنزمان سرزمین هخامنشیان، سرزمین اهورا مزدا، خدای نور و خرد بوده است. هدف وی یافتن “سنگ بهشت” بوده است که خواصی جادویی داشته از جمله افزایش عمر (جاودانگی). امروزه دانشمندان سرگرم مطالعه بر روی DNA انسان می باشند و ارتباطی را مابین پودر سفید طلا و طول عمر DNA یافته اند.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی (Quantum Entanglement)

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.


http://graal.co.uk/whitepowdergold.html
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، usa.lover ، honareirani ، elli ، Monica ، laili ، سارا کوچولو ، EUSA
سنگ های دره مرگ در ایالات متحده آمریکا خودبخود و بدون دخالت عامل انسانی یا غیر انسانی به طور مرموزی حرکت می کنند. عامل این حرکت اسرارآمیز پدیده های ژئولوژیکی است که هنوز برای دانشمندان شناخته شده نیست.

___________________________________________________________________

[عکس: big_sailing_stones_07.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_12.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_13.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_21.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_24.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_26.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_27.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_31.jpg]

[عکس: big_sailing_stones_32.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، usa.lover ، kianoush ، Monica ، honareirani ، EUSA
پس ظاهرا نباید عنصر کمیابی باشه.....وقتی سرتاسر زمین کشاورزی رو گرفته....نه؟ من دارم میرم آریزونا Smile
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، Monica ، honareirani
جهان موازی ثابت شد

فیزیکدانان کوانتمی دانشگاه کالیفرنیا کشف عجیبی کرده اند که به گونه ای نشان می دهد جسمی که در مقابل یک فرد قرار گرفته و دیده می شود می تواند به صورت همزمان در جهانی موازی نیز وجود داشته باشد.

این کشف به واسطه ذره ای کوچک و فلزی انجام گرفته است؛ براده ای به قطر یک تار مو، جسمی که بسیار ریز است اما در عین حال می توان آن را با چشم غیر مسلح نیز مشاهده کرد.

دانشمندان این ذره را در کاسه ای مخروطی و تاریک سرد کرده و تمامی هوای اطراف آن را به منظور حذف ارتعاش خارج کردند. سپس محققان ذره را مانند یک دیاپازون حرکت داده و مشاهده کردند ذره در زمانی واحد حرکت کرده و متوقف می شود.

چگونه این پدیده را درک کنیم؟

برای درک این پدیده که کاملا غیر ممکن به نظر می رسد، باید بسیار بسیار کوچک اندیشید، حتی کوچکتر از اتمها، الکترونهایی که به دور هسته اتم در گردشند، در آن واحد در حالتهای چند گانه حرکت می کنند که ثابت کردن آنها تقریبا غیر ممکن است. به بیان ساده تر می توان گفت زمانی که فردی در شهر اکلاهاما به دیدن مادر خود می رود در جهان موازی که ذرات اتمی وی در آن حضور دارند همان فرد در خانه مشغول تماشای تلویزیون است.

به گفته دانشمندان شاید این پدیده کاملا غیر واقعی به نظر آید اما بر پایه علم حقیقی رخ می دهد. بر اساس یکی از نظریه های فیزیکی زمانی که پدیده ای در یک حالت مشاهده می شود این پدیده جهان را به دو بخش تقسیم می کند. نظریه چند حالتی بر این پایه استوار است که جهان فعلی طی مشاهده انسان متوقف شده و انسان تنها یکی از واقعیات در حال وقوع را مشاهده می کند. برای مثال می تواند توپ فوتبال را ببیند که در هوا در پرواز است، اما شاید در جهان موازی این توپ در همان لحظه سقوط کرده باشد و یا شاید اصلا فردی در آن لحظه مشغول بازی فوتبال نباشد.

بسیاری از فیزیکدانان بزرگ پایه های علمی جهان چند حالتی را حتی اگر نتوان آن را به اثبات رساند قبول دارند. "شان کرول" از موسسه تکنولوژی کالیفرنیا یکی از این فیزیکدانان بوده و معتقد است تا زمانی که نتوان تمدنهای فوق پیشرفته بیگانه را تصور کرد که پی به واقعیت این نظریه برده اند، انسانها تحت تاثیر امکان وجود جهانهای دیگر قرار نخواهند گرفت. وی در عین حال معتقد است هرگز فردی قادر به ابداع دستگاهی نخواهد بود که با استفاده از آن بتوان میان این جهانها ارتباط برقرار کرد.

درک واقعیت جهان موازی بستگی شدیدی به درک انسان از زمان دارد. به گفته "کرول" ما زمان را به صورت واقعی احساس نمی کنیم، تنها شاهد گذشت آن هستیم. برای مثال گذشت زمان در هنگام یک مسابقه هیجان انگیز بسیار سریع و در سر کلاس یک درس کسل کننده کاملا کند است. یا هنگامی که فردی تلاش دارد با تاخیر در دفتر کارش حاضر نشود، دقایق برای وی با سرعتی باور نکردنی می گذرند اما چند دقیقه باقی مانده از ساعت کار به راحتی با چندین ساعت برابری می کنند.

بازگشت به آینده

"فرد آلن ولف" از دانشمندان فیزیک کوانتم نیز معتقد است زمان به شکل یک خیابان یک طرفه به نظر می آید که از گذشته به سوی حال در حرکت است، اما با در نظر گرفتن نظریه های قابل ملاحظه ای که در سطح کوانتمی ارائه شده اند، ذرات در آن واحد به سمت عقب و جلو در حرکتند. در صورتی که بتوانیم از بخش "جلو و عقب رفتن در آن واحد" صرف نظر کنیم، شانس درک بخشی از فیزیک را از خود گرفته ایم.

به گفته "ولف" زمان در ماشینهای کوانتمی به صورت مستقیم حرکت نمی کند بلکه حرکتی زیگزاگ داشته و به همین دلیل وی معتقد است امکان ساختن ماشینی که بتواند زمان را منحرف کند، وجود دارد.

به گفته "ریچارد گات" فیزیکدان دانشگاه پرینستون "سرگئی کریکالو" فضانورد روسی که در 6 ماموریت فضایی حضور داشته است نسبت به بقیه انسانهای روی زمین 48/1 ثانیه جوانتر است زیرا وی در سرعتی بسیار بالا در مدار حرکت کرده است و کم سن تر بودن نسبت به بقیه به معنی جهش به آینده و تجربه نکردن زمان حال مشابه با دیگران است. به گفته وی از جهتی می توان گفت این فضانورد به سوی آینده سفر کرده و دوباره بازگشته است!

"گات" می گوید نیوتن باور داشت زمان پدیده ای جهانی است و تمامی ساعتهای جهان به صورت یکسان حرکت می کنند. اکنون با توجه به نظریه نسبیت خصوصی اینشتین می توان گفت سفر به آینده امکان پذیر است. با در نظر گرفتن نظریه گرانش اینشتین، قوانین فیزیک از منظری که امروز آنها را درک می کنیم نشان می دهند حتی سفر در زمان به سوی گذشته نیز امکانپذیر است اما برای مشاهده امکان این سفر باید قوانین جدید فیزیکی در سطح کوانتمی فراگرفته شوند.

درک این قوانین نیز با استفاده از ذره ای فلزی و بسیار کوچک و کاسه ای مخروطی شکل آغاز شده است. در واقع فیزیکدانان دانشگاه کالیفرنیا با ابداع خود مقیاس ماشینهای کوانتمی را به ابعاد بزرگتری تغییر دادند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، مسئله بعدی فراگرفتن چگونگی کنترل ماشینهای کوانتمی و استفاده از آنها برای اجسام بزرگتر است. در این صورت شاید بتوان با دستکاری تنها چند الکترون کوچک به جهان موازی دست پیدا کرد.
انواع جهانهای موازی
دانشمندان تا کنون چهار نوع جهان موازی متفاوت را تشریح کرده‌اند. هم اکنون پرسش کلیدی وجود یا عدم جهان چند گانه نیست، بلکه سوال بر سر تعداد سطوحی است که چنین جهان می‌توان داشته باشد. یکی از نتایج متعدد مشاهدات کیهان شناسی اخیر این بوده است که جهانهای موازی دیگر مفهومی خیال پردازانه و انتزاعی صرف نیست. به نظر می‌رسد که اندازه فضا بینهایت است. اگر اینگونه باشد، بالاخره در جایی از این فضا هر چیزی که امکان پذیر باشد واقعیت خواهد یافت. اصلاً مهم نیست که امکان پذیری آن تا چه حد نامتحمل است.

فراسوی محدوده دید تلسکوپهای ما ، نواحی دیگری از فضا کاملا شبیه آنچه که پیرامون ماست وجود دارند، آن نواحی یکی از انواع جهانهای موازی هستند. دانشمندان حتی می‌توانند محاسبه کنند که این جهانها بطور متوسط چقدر با ما فاصله دارند و مهمتر از همه اینکه تمامی اینها فیزیک حقیقی و واقعی است. زمانی که کیهان شناسان با نظریاتی روبرو می‌شوند که از استحکام لازم برخوردار نیستند، نتیجه می‌گیرند که جهانهای دیگر می‌توانند ویژگیها و قوانین فیزیکی کاملا متفاوتی داشته باشند. وجود این جهانها بسیاری از جنبه‌های پرسش بنیادی در خصوص ماهیت زمان و قابل درک بودن جهان فیزیکی را پاسخ داد.

پاسخ
تشکر کنندگان: Monica ، honareirani ، سارا کوچولو ، ساشا ، EUSA
این فرضیه رو اونهایی که دوست دارن می تونن بصورت مبسوط توی کتاب "جهان هولوگرافیک" بخونن... بی نهایت جالبه! امروز داشتم با خواهرم صحبت می کردم می گفتش که این قضیه رو توی کتاب فلسفه سوم دبیرستان خونده بوده (نمیدونم نظریه چی چیه افلاطون!)... در هر حال چیزی که در این خبر فوق العاده جالبه اثبات این نظریه است (چون حتی انیشتین به خاطر عدم وجود امکانات و تکنولوژی لازم در زمان خودش نتونسته بود اینو ثابت کنه!) ...

من ازت خواهش می کنم اگر می تونی یکمی مطلب درباره WebBot بذار که ملت ازش استفاده کنن... Wink

فعلا که نهایت استفاده رو بردم از این پستهات، ادامه بده.....
.
[font=Times New Roman]V[/font] رفتن همیشه رسیدن نیست ... ولی برای رسیدن، باید رفت ...
.
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، honareirani ، EUSA
“مایا”ها از چرخ استفاده نمیکردند – اما جاده های پهن و یکدست انها باستان شناسان را به این فکر انداخت که انها چه نیازی به این جاده های پهن داشتند.؟!!

در میان بناهای باشکوه ” مایا “ها در ” په لنگ ” و شهر” چیکن ایتزا ” نقوش حجاری شده بسیاری بر تخت سنگها و دیوارها بچشم میخورد – اما سرامد تمام انها تابوت حجاری شده ای است, که بسیاری از باستان شناسان و دانشمندان علوم فضائی را به تعجب و تحسین وادار کرده است – این تابوت در سال 1952 توسط تیم کاوشگران پرفسور ” البرتو روزلهالیر ” بعد از گذشت 2 سال تلاش بی وقفه بدست امد . در کنار این تابوت انواع لوح های سنگی که وزن بعضی از انها بیش از 5 تن میباشد , بهمراه یک ماسک سنگی که با ظرافت بینظری ساخته شده است – بدست امد .

بر روی این تابوت – تصاویر پیچیده ای نقش بسته بود که سالها تصور می شد این اشگال معنا و مفهوم خاصی ندارند .

پرفسور ” ریماند کارتایر ” باستان شناس نامی جهان که سالهای بسیاری صرف تحقیق و بررسی تمدنهای امریکای لاتین و بخصوص تمدن شگفت انگیز ” مایا “ها کرده است, بعد از یک کار طاقت فرسا توانست رمز کتیبه ها و همچنین تابوت حجاری شده را پیدا کرده و انرا ترجمه نماید. کار پرفسور ” ریماند کارتایر ” چون طوفان سهمگینی بود که بر اندیشه دانشمندان امروزی ما تازیانه می زد – خبر بسیار حیرت انگیز و شگفت اور بود – مایاها هزاران سال پیش, از نیروی الکترو مغناطیس زمین با خبر بودند .!!

انها درک عمیقی از سیستم خورشیدی و پرتوهای حرارتی ان داشته اند . سئوالی که دانشمندان از خود میپرسیدند این بود : چگونه .؟!! مایاها از کجا به این دانش عظیم دست پیدا کرده بودند.؟ این سئوالی است که دانش امروز جوابی برای ان ندارد . متاسفانه بخش عظیمی از کتیبه ها “مایا”ها نابود شده است – اما همان اندک مدارک, دال بر دانشی می کنند که دانش امروز قادر به درک ان نیست .

به عنوان مثال باستان شناس امریکایی –” هایات وریل ” بیش از 30 سال از عمر خود را صرف تحقیق پیرامون تمدنهای از بین رفته در امریکای جنوبی و مرکزی نمود . او در کتاب بینظیر خود تحت عنوان ” پلی از نور ” از یک شهر ماقبل ” اینکاها” نام میبرد که در حفاظ یک دژه مستحکم و غیر قابل نفوذ سنگی قرار داشت و تنها راه رسیدن به داخل ان پلی از نور یا یک ماده یونیزه بود که بنا بدلخواه ساکنین انجا ظاهر و یا ناپدید می شده است.!! “

هایات وریل ” که در سن هشتاد سالگی چشم از جهان فرو بست – تا اخرین لحظه عمرش ان را تائید مینمود و همسر وی نیز که بعد از او هنوز در قید حیات بود از نقطه نظرات شوهر متوفی اش حمایت میکرد . اما ” هایات وریل ” با کدامین مدرک اینچنین محکم از یک پل نوری حرف میزند.؟! در کشور مکزیک یک قلعه مستحکم که دیوار به بلندی 14 متر و پهنای بیش از 5 متر میباشد وجود دارد – که بصورت مربع است و هیچ دربی ندارد .

وزن سنگهای بکار رفته در این بنای اسرار امیز هر کدام بیش از 25 تن میباشد – که بصورت باور نکردنی صیقل داده شده است – در اطراف این قعله اسرار امیز هیچ مدخل یا وردی کشف نشده است. ایا ” اینکا”ها بخود انهمه زحمت طاقت فرسا میدادند که یک بنای بی درب بسازند.؟!! یا انها میدانستند چگونه از این دیوارهای غول پیکر عبور کنند؟! همانطور که در بالا اشاره کردم – من قبلا توضیحات مفصلی از “اینکا”ها و “مایا”ها در وبلاک قرار دادم و همانگونه که میدانید این قوم اسرار امیز خبرگان علوم ریاضیات – نجوم و ستاره شناسی بودند – “مایا”ها از چرخ استفاده نمیکردند – اما جاده های پهن و یکدست انها باستان شناسان را به این فکر انداخت که انها چه نیازی به این جاده های پهن داشتند.؟!!

محاسبات بسیار دقیق ریاضی – ستاره شناسی و نجوم بینظیر از “مایا”ها تمدنی ساخته که بقول پرفسور “اریک فن دانکین” “مایاها” ربوتیک ترین تمدن جهان هستند.!! تمام زندگی و دانش انها از روی تقویم و برنامه شکل میگرفته است. تمام بناهای باشکوه از روی برنامه و تقویم مایائی ساخته شده است.!! چه کس این تقویم را در اختیار انها قرار داده است.؟!! سئوالی که هنوز پاسخی به ان داده نشده.!! در یک افسانه مایائی بنام “پوپول وه ” اینچنین میگوید : خدایان قادر به شناختن و دانستن همه چیز بودند, کیهان و چهار جهت اصلی – قطب های زمین و همچنین گرد بودن شکل زمین را میدانسته اند.!! چگونه اجداد “مایا”ها از گرد بودن زمین باخبر بودند.؟!

انان نه تنها صاحب یک تقویم افسانه ای بودند بلکه محاسبات باور نکردنی هم انجام داده اند که تا امروز چون یک معما حل نشده است . انان می دانستند که سال زهره 584 روز است و مدت سال زمینی را هم در حدود 2410و 365 روز محاسبه کرده اند ( محاسبه دقیق امروزی عدد 2422و 365 است) – محاسبات مایائی به 64 میلیون سال پیش برمیگردد .

نوشته های دیگر در جزئیاتي بحث میکند که قریب به 400 میلیون سال قدمت دارد . این فرمولهای مشهور زهره ای را- تنها ميتوان با يك كامپیوتر امروزی محاسبه کرد . به هر تقدیر بسیار مشگل است که منشاء این حقایق را از مردمانی جنگل نشین که بسیاری انها را وحشی میدانند بدانیم . فرمول مشهور نجومی “مایا”ها از قرار زیر است : تزولکین 260, سال زمینی 365 و سال زهره ای 584 روز است . این اعداد ظاهرا حاصل يك تقسیم ساده عجیب را, پنهان نگاه میدارند . اما 365 مساوی حاصل ضرب 73 در 5 و584 مساوی حاصل ضرب 73 در 8 است .

960 37 = 73 × 2 × 260 = 73 × 2 × 13 × 20 ( ماه )

960 37 = 73 × 5 × 104= 73 × 5 × 13 × 8 (خورشید)

960 37 = 73 × 8 × 65 = 73 × 8× 13× 5 (زهره )

به عبارت دیگر تمام این ادوار بعد از 37960 روز با هم تقارون پیدا می کنند . اساطیر مایائی مدعی است که بعد از این ,خدایان به محل استراحتگاه بزرگ خود باز خواهند گشت . براستی این محاسبات پیچیده – شگفت انگیز نیست .؟!! در مدت 8 سال زمینی – زهره 13 بار به دور خورشید میگردد و این محاسبات را “مایا”ها به شکل بینظیری انجام داده اند .

استفاده از تقویم زهره ای یک حقیقت قابل ملاحظه است, زیرا درست است که درخشش چشمگیر ان احتمالا توجه “مایا”ها را به خود جلب کرده است اما محاسبه مدت زمان گردش انتقالی ان نسبت به کره زمین دانش نجومی عظیمی را می طلبیده است . شاید باور کردنی نباشد اما انها کسوف و خسوف را تا چندین هزار سال بطور دقیقی محاسبه کرده اند . تا چند سال پیش نوعی تقویم در کشورمان دیده می شد و احتمالا الان هم وجود دارد . این تقویم کوچک که شکل گردی داشت ازچهار لایه فلزی تشکیل شده بود و هر کس که میخواست مثلا بداند 5 سال دیگر 23 بهمن در چه روزیست – انرا به روی اعداد تنظیم میکرد و مثلا متوجه می شد که انروز یکشنبه است, تعجب نکنید این راز را هزاران سال پیش مایاها میدانستند و از ان برای پیشگوبینی خسوف و کسوف استفاده میکردند . تزولکین ریاضیات و محاسبات پیچیده مایا است, این ریاضیات جدولی از یک قرینه سازی اعدادی شکل میگرفته است .
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، سارا کوچولو ، EUSA

در سال 1990 برنامه نویسان برنامه کامپیوتری را توسعه دادن به نام "Web.bot".این برنامه برای توسعه دادن و افزایش سهام شرکتها بود بدین طریق که با جستجو کردن کل وب سهام اینده رو پیش بینی میکرد. اما بعد از مدتی برنامه نویسان متوجه شدن که این برنامه چیزی بیشتر از سهام رو پیش بینی مینه. این برنامه به طور نا واضح واقعه 11 سپتامبر و واقعه خاموشی کامل که در سال 2003 در آمریکای شمالی رخ داد رو پیشبینی کرد. بر طبق این برنامه سال 2012 همه چیز نابود میشه و از هم متلاشی میشه.

ناسا موفق به کشف سیاره ای شده به نام "Nibiru" که در یک مدار عظیم به دور منطومه شمسی میچرخه و اندازش یک چهارم زمینه. این سیاره در 21 دسامبر سال 2012 با زمین برخورد میکنه و یک انفجار عظیم به وجود میاره. به طوری که در تمام دنیا آبهای اقیانوسها باعث خرابی کامل میشن(Tsunami) و زمین لرزه ای بسیار عظیم همه چیز رو در هم میکوبه و حیات روی زمین به پایان میرسه.

نظریه دیگری هست که راجع به جا به جا شدن قطبهای شمالی و جنوبی زمین صحبت میکنه (Polar Shift). این نظریه که به طور علمی ثابت شده (انیشتین) بیان میکنه که حدودا در هر 25000 سال قطبهای مثبت و منفی زمین در طی چند روز جابه جا میشن و زمین زندگی جدیدی رو شروع میکنه. بر طبق این نظریه زمین در دسامبر 2012 این واقعه را بعد 25000 سال دوباره تجربه میکنه, 2/3 حیات از بین میره و زمین با شکلی جدید و با 1/3 حیات باقیمانده زندگی و دوران جدیدی رو شروع میکنه.

منبع : universetoday.com
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، سارا کوچولو ، EUSA
من از روی بیکاری خیلی روی این ماجرای پایان دنیا تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که موضوعی است که کاملا از نظر علمی امکان داره.
ببینید، همه فرضیه های مربوط به تغییر قطبهای زمین و طوفانهای خورشیدی و چیزهای دیگر را که کنار بگذاریم، یک واقعیت بزرگ وجود داره:

تخته سنگی که میلیونها سال پیش به مکزیک برخورد کرد و نسل دایناسورها را منقرض کرد، فقط 7 مایل قطر داشت و سرعتش در هنگام برخورد، 40000 مایل در ساعت بود.

اما نظریه ای که در مورد نیبیرو وجود داره اینه که اون سیارک کوچیکیه که در مداری بسیار بیضی شکل به دور خورشید میچرخه به طوری که هر 3600 سال یک بار مدارش را تکمیل میکنه. محاسباتی که برای مدار اون شده، اینه که در زمان رسیدن به زمین، تقریبا نزدیک ترین فاصله را به خورشید خواهد داشت و بالطبع دارای بالاترین سرعت خواهد بود. هر جسمی که در چنین مداری قرار داشته باشد، بدون توجه به جرم آن، در آن موقعیت، سرعتی معادل دو درصد سرعت نور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خواهد داشت.
بنابر این اگر اون جسم حتی اگر کمتر از یک مایل هم قطر داشته باشه، میتونه با انرژی حاصل از نصف حاصلضرب مجذور سرعت در جرمش، همون اثر تخته سنگ مکزیکی و بلکه بسیار بیشتر را داشته باشه. در چنین سرعتی، جسمی که وارد جو زمین میشه، فرصت ذوب شدن در جو را پیدا نمی کنه و به صورت کاملا جامد و سرد با زمین برخود میکنه. کسانی که با اسلحه آشنا هستند، میدونند که هنگام ورود گلوله به بدن، انرژی به صورت مخروطی به سرعت در بدن پخش میشه و تونلی از انرژی به شعاع پنج تا ده برابر گلوله در اطراف مرمی در بدن تولید میشه که موجب میشه شخص گلوله خورده احساس کنه کسی بهش "لگد" زده و این تونل در اغلب موارد دلیل اصلی پاره شدن ارگانهای بدن و مرگ است. این تاثیری است که میتونه شکاف عمیقی در پوسته زمین ایجاد کنه و آتشفشانهای وحشتناکی راه بندازه. توجه داشته باشید که این خوش بینانه ترین حالت هست و ممکنه که جرم سیاره بسیار بیشتر باشه و در این صورت حتی در صورت عدم برخورد با زمین و عبور از فاصله نسبتا زیاد، به خاطر تقارن خطی با خورشید و ماه و مرکز راه شیری که در آن تاریخ رخ خواهد داد و تشدید نیروی جاذبه جذر و مد، سونامی هایی با امواجی به ارتفاع یک مایل! ایجاد کنه. حتی این احتمال هست که خود سیارک قصد برخورد با زمین را نداشته باشه اما با برخورد با کومت ها یا منحرف کردن مسیر آنها به دلیل جاذبه، تعداد زیادی از آنها را راهی زمین کنه.
مطمئن باشید که هنوز تکنولوژی به اون حد نرسیده که بتونه جسمی با اون سرعت و اون ابعاد را از فاصله خیلی دور شناسایی کنه و مطمئنا زمانی آن را خواهد یافت که دیگه خیلی دیر شده. برای همین هم هست که الان دارند در مورد ارسال سفینه های محافظتی حامل موشکهای هسته ای به اطراف کومت ها (خرده سیارکها) فکر می کنند که حدود دهها سال دیگه اجراش طول می کشه.
اما اگر دقت ثابت شده تقویم مایاها و سومری ها را قبول داشته باشیم و در عین حال متوجه باشیم که در زمان اونها چنین تکنولوژیهایی نمی تونسته وجود داشته باشه، فقط و فقط میتونیم به این نتیجه برسیم که "دانش برتری" به اونها در مورد این واقعه اطلاع داده. دانشی که در اون زمان به اونها اطلاعات اختری داده که خیلی از اونها تازه بیست سی سال پیش تایید شدند.
به هر حال هر چی که هست، من مطمئنم تب این موضوع از چند ماه قبل از این تاریخ شروع میشه و در 23 دسامبر تموم میشه (چه در حالت خیر و خوشی و چه در حالتی که ما نیستیم به بببینیم چه حالتی!). البته نظریات بین 21 و 23 دسامبر متفاوته. اما اون چیزی که معلومه ما از چند ماه قبل باخبر خواهیم شد، مگر اینکه واقعا چیزی نباشه یا دولتها بخوان تا آخرین لحظه آرامش را حفظ کنند.
[عکس: nibiru-orbit.jpg]

البته این مدل ساده مدار هست و یک مدل دیگه هم هست که میگه نوبیرو بین زمین و آلفای سانتور و یا ستاره دیگری به نام نمسیس در حال چرخش مداری بیضی شکل با دو هسته خورشیدی جفت هست. طبق یافته های سفینه های گالیله و پایونیر 1 و 2، دانشمندان متوجه شده اند که ماهیت و جنس کومتها به دو دسته جدا گانه تقسیم می شود که نسبت بین آنها حدود 80 به 20 است. بر طبق یک فرضیه، نوبیرو در یکی از عبورهایش از منظومه خورشیدی، به سیاره نگونبختی که الان وجود ندارد (ساییده) شده و عبور کرده است و بر اثر این (ساییدگی) سیاره فوق (80 درصد فعلی) منفجر شده و به کمربند سیارکها تبدیل شده است و آن 20 درصد هم قطعات جدا شده از نوبیرو می باشد. در این صورت ابعاد نوبیرو میتواند در حدود یک چهارم زمین یا یک ونیم برابر ماه باشد! بر خلاف آنچه که اکنون دارید فکر میکنید، بهتر است دعا کنیم فرضیه بزرگ بودن ابعاد نوبیرو درست باشد. چون در این صورت شانس یافتن آن قبل از آنکه خیلی دیر شود، بسیاز زیاد خواهد شد و میتوان آن را از حدود مدار اورانوس به بعد ردیابی کرد که در این صورت حدود حداقل 10 تا 14 ماه قبل از برخورد قابل مشاهده خواهد بود. اما در این حالت هم حتی اگر دانشمندان بتوانند سه ماهه تجهیزات دفاعی لازم را بسازند و آن را به فضا ارسال کنند، نقطه تلاقی موشکها با سیارک به زمین بسیار نزدیک بوده و امکان برخورد قطعات منفجر شده سیارک با زمین همچنان وجود خواهد داشت.

من اینها را از مجموع چندین فیلم و مقاله مختلف در اینترنت برداشت کردم و خیلیهاشون ادعا می کردند که فلانی دکتر یا پرفسور هست، اما باز هم تضمینی در مورد صحت کلی قضیه وجود نداره و همانطور که می دونید یه اینترنته و یه دیوونه خونه.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، سارا کوچولو ، OverLord ، EUSA
ممنون پيام جان. جالب بود.



اين سايت رو ببينيد جالبه. در مورد 2012 نوشته:
[عکس: december212012logo.gif]
پاسخ
تشکر کنندگان: EUSA ، سارا کوچولو
(2010-05-08 ساعت 14:04)OverLord نوشته:  در سال 1990 برنامه نویسان برنامه کامپیوتری را توسعه دادن به نام "Web.bot".این برنامه برای توسعه دادن و افزایش سهام شرکتها بود بدین طریق که با جستجو کردن کل وب سهام اینده رو پیش بینی میکرد. اما بعد از مدتی برنامه نویسان متوجه شدن که این برنامه چیزی بیشتر از سهام رو پیش بینی مینه. این برنامه به طور نا واضح واقعه 11 سپتامبر و واقعه خاموشی کامل که در سال 2003 در آمریکای شمالی رخ داد رو پیشبینی کرد. بر طبق این برنامه سال ۲۰۱۲ همه چیز نابود میشه و از هم متلاشی میشه.

ناسا موفق به کشف سیاره ای شده به نام "Nibiru" که در یک مدار عظیم به دور منطومه شمسی میچرخه و اندازش یک چهارم زمینه. این سیاره در 21 دسامبر سال ۲۰۱۲ با زمین برخورد میکنه و یک انفجار عظیم به وجود میاره. به طوری که در تمام دنیا آبهای اقیانوسها باعث خرابی کامل میشن(Tsunami) و زمین لرزه ای بسیار عظیم همه چیز رو در هم میکوبه و حیات روی زمین به پایان میرسه.

نظریه دیگری هست که راجع به جا به جا شدن قطبهای شمالی و جنوبی زمین صحبت میکنه (Polar Shift). این نظریه که به طور علمی ثابت شده (انیشتین) بیان میکنه که حدودا در هر 25000 سال قطبهای مثبت و منفی زمین در طی چند روز جابه جا میشن و زمین زندگی جدیدی رو شروع میکنه. بر طبق این نظریه زمین در دسامبر ۲۰۱۲ این واقعه را بعد 25000 سال دوباره تجربه میکنه, ۲/۳ حیات از بین میره و زمین با شکلی جدید و با ۱/۳ حیات باقیمانده زندگی و دوران جدیدی رو شروع میکنه.

منبع : universetoday.com

اینجا آدم حداقل 2 تا چیز درست یاد میگیره مرسی
کیس نامبر: *** | تاریخ رویت قبولی: ... | تعداد افراد کیس: خودم ، وسایم | ارسال فرمهای اولیه: ... | سفارت: ... | کارنت: ... | نامه دوم: ... | مصاحبه: ... | دریافت کلیرنس: ... | دریافت ویزا: ...
HAS NOT BEEN SELECTED << 2017

تمام آدرس‌ها و شماره‌های تماس مورد نیاز   |   Compare USA Cities

کانادا
پاسخ
تشکر کنندگان:
درووووووودSmile


ساپیوسکشوال چیست و مفاهیم آن کدامند؟
Sapiosexual: attraction to intelligence
.
.
.
بارزترین کشاننده ویژگی یک انسان که او را از دیگر جانداران ممتاز میکند چیزی نیست مگر "خرد" . و انسانهای خردمند در ابتدا کشش به شعور یکدیگر پیدا می کنند؛ باید گفت پیش از هر چیز باید ثابت شود که فرد روبرو تا چه اندازه ممیزه انسانی دارد تا بعد برسیم به سایر ویژگی ها.
به افرادی که عاشق مغز هم میشوند ساپیوسکسوال Sapiosexual گفته میشود.
به بیانی نوع جدیدی از تمایلات جنسی (با گرایش اشتباه نگیرید) به رسمیت شناخته شده که با نام ساپیوسکسوال شناخته و از آن برداشت می شود.
ساپیوسکسوال به افرادی گفته می‌شود که به تفکرات افراد و هوش آنان علاقمند می‌شوند و از آن لذت جنسی می‌برند و چنانچه آمیزش هم در کار باشد مفهوم و مضمون کامل می شود..!
این افراد می‌توانند از گرایشات جنسی مختلف باشند (شامل هتروسکسوال Heterosexual، هوموسکسوال Homosexual، بی سکسوال Bisexual، پانسکسوال Pansexual* و غیره... ): «گرایش به جنس مخالف، همجنس گرا، دوجنس گرا، گرایش به هر نوع رابطه جنسی حتی سکس با حیوان و غیره... »
به نظر می رسد در برابر با گذشته بانوان به مردان باهوش و آگاه علاقه مند شده اند.
امروزه دوره مردان آشپزخانه دوست، مردان قوی درشت هیکل و دارای استقامت بیشتر در رفتارهای جنسی و مردان مرتب و تمیز به سر رسیده و انتخاب و پسند بانوان بیشتر از هر زمانی به سمت مردان با جاذبه هوشی بالاتر پیش رفته.
مردانی که در رفتارهای ساپیوسکسوآلیتی جای می گیرند، به شکل فیزیکی تحریک کننده نیستند اما از راه هوش و خردشان بانوان را به شدت تحریک می کنند.
به نظر می رسد بانوان امروزی زمانی که در یک شراکت با مردان هستند بیشتر از پیش به دنبال تحریک فکری هستند.
روانپزشکان می گویند: به طور سنتی، زنان باهوشتر از مردان بوده و از این رو آنها همواره به دنبال مردان هوشمند و خردمند می باشند. اما رابطه زن و مرد بر اساس نیاز به پشتیبانی (بیشتر) فیزیکی مرد آغاز می شده. ولی اکنون که زنان از لحاظ اجتماعی و فیزیکی توانایی برای انجام کارهای مشابه با مردان هستند، بنابراین بیش از هر زمانی نیازمند تحریک فکری توسط مردان باهوش و فرهیخته می باشند.
نگاهی بندازیم به واژه نامه ها:
Sapiosexual: A person sexually attracted to intelligence or the human mind
ساپیوسکسوال به شخصی گفته می شود که به رابطه جنسی و یا رابطه عاطفی با شخصی با هوش و آگاه تمایل پیدا می کند.
Etymology: From Latin sapiens ("wise, judicious") + sexual
ریشه واژه ای Sapiosexual : برگرفته از واژه لاتین sapiens به معنای دارای قوه قضاوت سلیم؛ عاقل و + سکسوال (جنسیتی).
Sapiosexual: attraction to intelligence
The sexual or spiritual attraction to intelligence. Sometimes referred to as 'sapiosexual', a neologized word meaning a person who is sexually aroused by or is attracted to intelligence in others. Etymology: (sapiosexual; from the latin roots sapien, wise or intelligent, and sexualis, relating to the sexes). The sexual orientation has become more common in recent times, having many people claim to be or identify as sapiosexual and may in future be a generalized term
کشش جنسی یا روحی به شخص باهوش با واژه نوظهور ساپیوسکسوال Sapiosexual شکل و جای می گیرد. و مفهوم بارزتر آن این هست که در چنین پدیده ای شخص از راه جنسی جذب یک شخص باهوش شده و به تحریک جنسی می رسد. از دید اتیمولوژی (ریشه شناسی) ساپیوسکسوال از ریشه لاتین ساپین به معنای دانا، هوشمند و با درک و قضاوت سلیم + سکسوآلیس sexualis به معنای مربوط به سکس گرفته شده است. این نوع گرایش جنسی در دوران امروزی جا افتاده تر شده بگونه ای که بسیاری از مردم ادعا می کنند که ساپیوسکسوال هستند. این واژه و مفهوم آن بلاشک در آینده عمومی و رایجتر خواهد شد.
Sapiosexual (attraction to intelligence) A person who is excited, aroused or elevated by intelligence equal (or more commonly) greater than their own. Sapiosexuals can either have some form of sexual intent or have no intimacy of a physical sense (Asexual); while still being attracted to intelligent others
ساپیوسکسوال در مفهوم جذب به شخص هوشمند، با تعریف همگانی تر به معنای شخصی هست که توسط شخص هوشمند برانگیخته و دچار هیجان شده و به کمال اشتیاق می رسد . در این ایده فرد مقابل دست کم باید از دید بهره هوشی با وی برابر و یا کمی بالاتر از خودش باشد. ساپیوسکسوالیته در مورد شخصی خاص می تواند یا با هدف جنسی بوده و یا اینکه اساسا بدون قصد و میل فیزیکی جنسی (اسکسوال Asexual) باشد؛ و این در حالی است که شخص ساپیوسکسوال ممکن است توسط شخص خردمند و هوشمند دیگری به تحریک و تهییج جنسی برسد..!
نکته
باید دانست که شخص تحصیلکرده لزوماً آگاه، هوشمند و خردمند (sapiens) نیست و در پاره ای جوامع همواره مردم دچار این اشتباه می شوند. دانش آموخته بودن از نیازهایی برای برای آگاهی، فرهیختگی، خردمندی و هوشمندی هست، اما کافی نیست:
"ملا شدن چه آسان، آدم شدن ممکن نیست"..!
************************************
* Pansexuality - به فارسی همه‌جنس‌خواهی: یک گرایش جنسی، رابطه اروتیک و یا گرایش عاطفی به افراد بدور از جنس و یا هویت جنسیتیست.
همه‌جنس‌خواه‌ها بر این باور هستند جنس و یا جنسیت هیچ اثری در ایجاد یک رابطه عاشقانه و جنسی بین دو نفر ندارد. همه‌جنس‌خواهی با دوجنسگرایی تفاوت‌های روشنی دارد. در همه‌جنس‌خواهی فرد هیچ پافشاری بر روی مرد مردانه و زن زنانه ندارد و برای او تفاوتی ندارد سمت مقابلش یک مرد کامل و یا زن کامل باشد. در واقع یک همه‌جنس‌خواه هیچ تأثیری از جنس یا جنسیت طرف مقابلش نمی‌گیرد. یک همه‌جنس‌خواه برایش تفاوتی ندارد که سمت مقابلش مرد، زن، بیناجنس، تراجنسیتی (ترانسکچوال) Transsexual، دو جنسه و یا هر چیز دیگر باشد. باید گفت: یک همه‌جنس‌خواه تمام طیف جنسیت را می‌پذیرد و تأثیری از آن نمی‌گیرد.
______
* تفاوت Sex و Gender:
sex به دسته بندی مرد یا زن بودن با توجه به اندام جنسی است ولی gender زن و مرد را بر اساس رفتار اجتماعی و معاشرتی جدا می‌کند.
Trans پیشوندی به معنی مخالف (ترا یا فرا) می باشد.
Transgender: از دو بخش trans و gender به معنای فرا (مخالف) و جنسیت تشکیل شده هست. کنایه Transgender در سال ۱۹۷۰ میلادی رایج شد (البته در دهه ۶۰ ساخته شد) و «به افرادی گفته می‌شود که مایل هستند بدون اعمال جراحی تغییر جنسیت و مراحل پزشکی به صورت جنس مخالف زندگی کنند».
Transsexual: از دو بخش trans به معنای فرا (مخالف) و sexual به معنای جنسیت جسمی تشکیل شده‌است. ترنسکشوال به افرادی گفته می‌شود که جنسیتی روانی مخالف با اندام جنسی متولد شده با ان دارند و در تلاش و ارزوی زندگی با جنسیت و اندام جنسی و مسئولیت اجتماعی متانسب با جنس دلخواه خود هستند. «یک ترنسکشوال تمایل دارد پروسه تغییر جنسیت را طی کند یعنی اندام جنسی و ظاهری خود را به صورت جنس مخالف تغییر دهد» و پس از این تغییر لزوماً یک ترنسکشوال یا ترنسجندر نیست و تنها یک مرد یا یک بانو می باشد.
دو جنسی
اصطلاح دوجنسی (به انگلیسی androgyny) در قرن ۱۶ از زبان یونان به صورت androgunos وارد زبان لاتین شد که andr به معنای مرد و gune به معنای زن هست. یک androgyne در چارچوب هیچ‌کدام از چهارچوب جنسیت جای نمی‌گیرد و هیچ فرم خاصی از گرایش جنسی نیست. androgyne ممکن است بین بانو و مرد باشد، در حال حرکت از مردانگی به زنانگی باشد (یا بر عکس) یا هیچ جنسیتی نداشته باشد این حالات ممکن است روحی و یا جسمی باشد. نام دیگر androgyne همان hermapherodit است که در ایران رواج بیشتری دارد.
دو جنسیتی
دو جنسیتی (به انگلیسی: bigender) یک اصطلاح هست که افرادی را بیان می‌کند که رفتار اجتماعی بین زنانه و بانوانه دارند.
یک دوجنسیتی کسیست که هم مردانه رفتار می‌کند و هم زنانه. تفاوت دوجنسیتی و دوجنس‌گرا (bisexual) در رفتار جنسی و اجتماعی است، یک دوجنسیتی رفتار جنسی و اجتماعی ۲گانه دارد ولی یک دوجنس‌گرا تنها رفتار جنسی دوگانه دارد یعنی کشش جنسی و تمایل به آمیزش جنسی با هر دو جنس بانو و مرد دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
اطلاع از قیمت و نحوه خرید چوب پنبه



چوب پنبه محصولی گیاهی است که از قسمت مرده برخی درختان گرفته می*شود
عایق و غیرقابل نفوذ (درمقابل مایعات و گازها) بوده و نرم، سبک و دارای چگالی ناچیز است و بریدن و شکل دهی آن بسیار ساده*است. از نظر خواص فیزیکی بسیار شبیه به کوتین می*باشد.

چوب پنبه يك ماده 100% ماده طبيعي است ،اين ماده از پوست درخت بلوطي تجديد نشدني به طور كامل استخراج مي شود ،كه به اسم بلوط چوب پنبه كوئركاس معروف است.پايه بلوط چوب پنبه در سيستم بوم شناختي در جهان بي مانند است .طول عمر يك بلوط چوب پنبه بين 170 و 200 سال مي باشد.
در سطح جهاني ، جنگل بلوط چوب پنبه در حدود 3/2 ميليون هكتار را اشتغال مي كند،در هر سال 340000 تن چوب پنبه در جهان استخراج مي شود.

كاربرد هاي چوب پنبه در سطح جهاني:

1) چوب پنبه طبيعي :
استفاده تخصصي در ماكت سازي و دكوراسيونها و...
استفاده در ساخت محصولات دارو سازي ، آزمايشگاها.
استفاده عمومي از قبيل زير بشقابي ، پوشش سطح زمين براي پاركت و سقف ،توپ بدميتون و بيس بال ،رختشويان.
و ساير موارد از نظير يادداشهاي ديواري ، زير سيگاري ، جعبه و...

2)چوب پنبه عايقي (اكوستيك) :
عايق جهت جلوگيري از سرما و گرما به داخل ساختمان ،عايقهاي لوله ، ساخت ديوار، صنعت سرد سازي ، فرودگاه ها و استديوهاي موسيقي ، كتابخانه ها و...

3)چوب پنبه لاستيكي :
جهت استفاده در صنعت خودكار مانند بادبان بندها ، دريچه ها ، اجزاي موتور اتومبيل هاي سنگين و سبك و ...

كشور پرتغال برترين و بهترين توليد كننده چوب پنبه و تغيير شكل دادن به چوب پنبه كه با 90% مواد خام به پردازش محصول مي انجامد.كشور پرتغال بزرگترين توليد كننده در صنعت چوب پنبه كه حدود 55% توليدات جهاني را به خود اختصاص داده است.كشور پرتغال با جنگل هايي با وسعت 750000 هكتار بلوط چوب پنبه كه در هر سال هم 10000 هكتاربه جنگل هاي خود بلوط مي افزايد.


چوب پنبه در گذشته در کنار چخماق برای روشن کردن آتش استفاده می*شد. بعدها در قطعات استوانه*ای شکل بریده و برای مسدود کردن درب بطری و شیشه استفاده گردید. حدود ۶۰٪ از کل چوب پنبه تولیدی جهان به مصرف درب بطری شراب می*رسد. حدود ۸۰٪ از بطری*های شراب تولید شده در جهان، سرپوش چوب پنبه* ای دارند.امروزه علاوه بر کاربرد سرپوش بطری*ها، به عنوان کفپوش و دیوارپوش نیز بکار می*رود.

از دیگر کاربردهای چوب پنبه، صنایع تولید آلات موسیقی، نمای برخی ساختمانها، صنایع ورزشی (بیسبال) و حتی تمبر پستی است. چوب پنبه در هنر نیز کاربرد دارد

قیمت چوب پنبه و فروش چوب پنبه در بازار ایران ؛
برای خرید انواع چوب پنبه می توانید به وب سایت زیر مراجعه نمایید

http://tajhizyar.com/consumable-product/stopper-cork/
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis932
همه ساله افراد زیادی خواستار تحصیل در کشور های توسعه یافته و به ویژه انگلیسی زبان هستند. نیوزیلند یکی از کشورهایی است که به دلیل انگلیسی زبان بودن مقاطع تحصیلی، متقاضیان زیادی خواستار ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند هستند. به همین منظور بهتر است شما متقاضیان عزیز برای کسب اطلاعات کامل در مورد تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند و گرفتن ویزای تحصیلی نیوزیلند به سایت ها و منابع معتبر مراجعه کنید. با توجه به ظهور روزافزون سایت ها و دفاتر غیر قانونی و نامعتبر مهاجرتی به لینک های سایت ایران مهاجرت و سایت سفارت نیوزیلند مراجعه کنید. ما در این مقاله شما را با سیستم آموزشی نیوزیلند و شرایط تحصیل در مدارس ودانشگاه های نیوزیلند آشنا می کنیم.



کالج ها و دانشگاه های نیوزیلند از رتبه بالای آموزشی در دنیا برخوردارند.تحصیل در کشور نیوزیلند به مقاطع قبل ازfoundation و بعد از foundation اختصاص می یابد. تحصیل در دوره قبل از foundation شامل ابتدایی و دبیرستان یا همان GCSE میشود. مقطع پیش دانشگاهی در کالج های نیوزیلند به 3نوع تقسیم بندی می شود که دانش آموزان با توجه به هوش و نمره های درسی در یکی از این مقاطع پیش دانشگاهی تحصیل میکنند. نوع اول فشرده است که مدت زمان تحصیل در این مقطع کمتر از یک سال است. نوع دوم استاندارد است که یکسال به طول می انجامد و مدت زمان تحصیل در دوره extended در این مقطع بیشتر از یک سال می باشد.

پذیرش در دانشگاه های نیوزیلند نیازمند مدرک آیلتس با نمره 5/6 می باشد.البته این نکته مهم را باید در نظر داشت که دانش آموزانی که سن آنها کمتر از 6/17 است نیازی به اخذ مدرک IELTS ندارند ومیتوانند در کالج ها و کلاسهای آموزشی در کشور نیوزیلند زبان انگلیسی را آموزش ببینند. شراط خاص و بی نظیر کالج های نیوزیلند باعث شده متقاضیان زیادی رویای تحصیل در نیوزیلند را داشته باشند. از جمله این شرایط خاص می توان این نکته را ذکر کرد که به ازای هر 3 یا 4 دانش آموز یک پروفسور تدریس را به عهده دارد.

تنوع در رشته های دانشگاهی از مزایای دانشگاه های نیوزیلند است.دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف مثل معماری ، رشته های فنی و مهندسی ، دندانپزشکی ، داروسازی و … پذیرش انجام می دهند. طول دوره لیسانس در دانشگاه های نیوزلند بسته به نوع رشته تحصیلی متفاوت است. در رشته های علوم پایه و مهندسی دوره لیسانس 3 تا 4 سال می باشد. مقطع لیسانس در رشته های معماری ، دندانپزشکی و دامپزشکی 5 سال رشته پزشکی 6 ساله است. از بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند دانشگاه اوکلند با رتبه 64 در دنیاست. دانشگاه صنعتی اوکلند ، اوتاگو ، کانتربوری و ویکتوریا بهترین دانشگاه های این کشور هستند.دانشگاه اوتاگو رتبه 125 جهانی را دارد و قدیمی ترین دانشگاه کشور نیوزیلند است.

طول دوره master در دانشگاه های نیوزیلند بستگی به رشته تحصیلی در مقطع لیسانس و طول این دوره دارد. مقطع فوق لیسانس بعد از دوره 3 ساله لیسانس 2 سال است و دانشجویانی که دوره 4 ساله لیسانس را گذرانده اند یک سال در مقطع فوق لیسانس تحصیل می کنند. دانشکده های پزشکی اوکلند و اوتاگو بهترین دانشکده ها برای تحصیل در رشته پزشکی هستند. دوره دکترا در نیوزیلند به صورت پژوهشی است و همانند بسیاری از کشورها تحصیل در مقطع دکترا به عنوان شغل محسوب شده و دانشجو امکان دریافت حقوق نیز دارد. دانشجویان برای ورود به دوره پزشکی باید در آزمون ورودی رشته پزشکی که umat نام دارد نمره قابل قبولی کسب کنند.

هزینه تحصیل در مدارس نیوزیلند سالیانه حدود 10 تا 25 هزار دلار میباشد. این هزینه در دوره foundation کالج حدود 21 هزاردلاردر سال است. هزینه accomodation نیزحدود 14 هزار دلار در سال است .هزینه تحصیل در رشته های غیر پزشکی دانشگاهی سالیانه حداقل 20 هزار دلار است.این هزینه در رشته پزشکی متفاوت است وسالیانه به 60000دلار هم می رسد.این شهریه ها بسته به نوع و کیفیت دانشگاه متفاوت است. بنابراین هزینه تحصیل در کشور نیوزیلند کمی گران به نظر می رسد به همین دلیل دانشجویان ترجیح میدهند این مقاطع را در کشور های توسعه یافته دیگر که فرصت های شغلی بهتری دارند و با هزینه کمتر مثل انگلستان پشت سر بگذارند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی شرایط دشواری از جمله کسب نمره های بالا است. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در نیوزیلند نیز برای افرادی که معدل بالا و رزومه بسیار ممتازی دارند وجود دارد.

افرادی موفق به اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ودکترا می شوند حق بردن همراه را نیز دارند که البته لازم به ذکر است همراه به همسر و فرزندان زیر 18سال اطلاق می شود. کالج های زبان در نیوزیلند هم در سطح بالایی فعالیت میکنند . دانشجویانی که از کشور های دیگر وارد نیوزیلند می شوند میتوانند در این کالج ها زبان خود را تقویت کنند و مشغول به تحصیل زبان انگلیسی شوند.

هر فرد دانشجو در حین تحصیل در کشور نیوزیلند 20 ساعت در هفته حق کار دارد و در صورت یافتن شغل مناسب این درآمد تنها میتواند در تأمین بخشی از هزینه های زندگی دانشجو تأثیرگذار باشد و هزینه های تحصیلی را تأمین نمیکند اما به دلیل فرصت های شغلی اندک یافتن شغل دشوار است. بعد از پایان دوره تحصیلی یک سال به فرد اجازه داده میشود در خاک این کشور بماند و شغل مناسبی بیابد. پروسه اقامت در کشور نیوزیلند 5 تا 6 سال به طول می انجامد. بنابراین هر فرد بعد از 5 سال کار و پرداخت مالیات در این کشور موفق به اخذ اقامت دائم می شود.

افرادی که متقاضی تحصیل در مدارس ودانشگاه های نیوزیلند هستند در کنار دشواری های یافتن شغل و هزینه های بالا باید مزیت ها و رنکینگ بالای دانشگاه های نیوزیلند که قابل مقایسه با دانشگاه ها و کالج های کشور هایی همچون انگلستان و امریکا هستند را هم در نظر داشته باشند.
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis932
هتل ۴ ستاره کسلز البرشا دبی درسال ۲۰۰۹ در خیابان شیخ زاید تاسیس شده و در محلی نزدیک به مراکز خرید دبی قرار گرفته است و فاصله ی آن تا بسیاری از دیدنی های شهر دبی تقریبا ۲۰ کیلومتر است. این موقعیت مکانی عالی باعث می شود، تا میهمانان به بسیاری از جاذبه های شهر دبی مثل اسکی دبی و مال امارات به راحتی دسترسی داشته باشند. این هتل یک میزبان عالی است و بهترین خدمات و امکانات را برای میهمانانش ارائه می کند، تا یک اقامت فراموش نشدنی را در این هتل داشته باشند. فرودگاه بین المللی دبی در ۲۳ کیلومتری آن واقع شده و پیاده تا مرکز خرید امارات ۱۰ دقیقه فاصله دارد .


این هتل ۴ ستاره دبی دارای ۳۰۰ اتاق استاندارد است که برخی از آن ها دارای چشم انداز دریا بوده و به مبلمانی زیبا و امکاناتی کامل مجهز اند .در ضمن در رستوران هتل انواع غذاهای محلی و خوراک های بین المللی طبخ شده و صبحانه نیز به صورت بوفه سرو می گردد. هتل کسلز البرشا دبی با امکانات رفاهی و ارائه خدماتی نوین نظیر : استخر سرپوشیده و روبازی که مشرف به منطقه پالم جمیرا بوده ، سالن بدنسازی ، سونا و جکوزی جداگانه برای آقایان و بانوان ، میز بیلیارد ، ماساژ ، اینترنت پر سرعت رایگان ، زمین بازی کودکان ، صرافی ، بار و فروشگاه ، آماده پذیرایی از میهمانان تور دوبی است . کارکنان این هتل به زبان های عربی، انگلیسی و فیلیپینی صحبت می کنند.



ازامکانات هتل کسلز البرشا می توان به پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ، مرکز تجاری، کافی شاپ، رختشورخانه، روزنامه، فروشگاه، خدمات تورها، امکانات ویژه معلولین، سرویس دهی ۲۴ ساعته، صرافی، ترانسفر فرودگاهی، کرایه اتومبیل، محوطه مخصوص سیگار کشیدن، رستوران، سالن عمومی تماشای تلویزیون، سالن برگزاری جلسات و همایش ها، باشگاه ورزشی، استخر، استخر ویزه کودکان، سونا، جکوزی، اینترنت بی سیم می باشد.


هزینه ترانسفر فرودگاهی: ۱۷۵ درهم، هزینه صبحانه: ۵۰ درهم، ساعت تحویل اتاق به گردشگران: ۲ بعد از ظهر، ساعت تخلیه اتاق توسط گردشگران: ۱۲ ظهر، فاصله هتل تا فرودگاه: ۲۰ کیلومتر، فاصله هتل تا مرکز شهر: ۲۰ کیلومتر، تعداد طبقات هتل: ۶ تعداد رستوران های هتل: ۳، تعداد اتاق ها: ۳۰۰، هزینه کودکان بالای ۱۲ سال همچون بزرگسالان محاسبه می شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdis932




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان