کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مطالب جالب و .........
ماست فروشی که میلیاردر شد


حَمدی اولوکایا، موسس و مدیر عامل شرکت « چُبانی» است که در طول شش سال که از آغاز فعالیتش می‌گذرد، حدود ۲۰ درصد از بازار شش و نیم میلیارد دلاری ماست در آمریکا را در کنترل خود گرفته است. نام آقای اولوکایا که کرد ترکیه‌ است، در فهرست میلیاردرهای سال ۲۰۱۳ مجله فوربس قرار دارد.

به گزارش فایننشال تایمز موسسه « چُبانی » در مجموع حدود دو هزار کارمند در استخدام خود دارد و محصول خود را در دو کارخانه که بزرگترین مراکز تولید ماست در جهان هستند، تولید می‌کند. «چُبانی» پر فروش‌ترین ماستی است که در بازار آمریکا به فروش می‌رسد.

حمدی اولوکایای ۴۱ ساله می‌گوید راز موفقیتش بازگشت به موضوعات اساسی و اولیه در شناخت بازار و پیروی از غریزه خود بوده است.

وی سال ۲۰۰۵ به این اندیشیده است که اگرچه ماست‌های آمریکا، عمدتا ماست میوه‌ای و ماست‌های شیرین و آغشته به شکر هستند، ماست واقعی همان ماستی است که در مناطقی مثل کوهستان‌های مناطق کردنشین تولید و مصرف می‌شود و قاعدتا باید یک چنین محصولی بسیار بهتر از ماست‌های شیرین به فروش برسد.

وی با دریافت یک وام یک میلیون دلاری از اداره کمک به تجارت‌های خرد در آمریکا توانست اولین کارخانه خود را خریداری کند.

پس از آن آقای اولوکایا مصطفی دوئان، یک کارشناس با تجربه ماست‌بندی را از ترکیه به آمریکا آورد. آنها به مدت ۱۸ ماه انواع ماست‌های محصول آمریکا و ماست‌های وارداتی را آزمایش کرده و بالاخره روش ویژه ماست‌بندی خود را تثبیت کردند.

آنها می‌دانستند که بازار آمریکا به ماست شیرین عادت کرده، ولی از خلال صحبت با مصرف کنندگان متوجه شدند که بسیاری از آنها ماست‌های طبیعی را که در کشورهای اروپایی و خاورمیانه رایج است ترجیح می‌دهند.

آقای اولوکایا در عین حال به این نکته نیز توجه کرد که الگوی مصرف مواد غذایی در آمریکا به سمت مواد طبیعی و کاستن از شکر و مواد مصنوعی گرایش پیدا کرده است. همین نکات ساده راز موفقیت بنای امپراطوری ماست‌بندی در آمریکا بود.

حمدی‌ اولوکایا در حال حاضر در آمریکا صاحب دو کارخانه‌ است؛ یکی کارخانه‌ای قدیمی در ایالت نیوجرسی که سابقا به شرکت تولید کننده محصولات غذایی « کرَفت» تعلق داشت و دیگری کارخانه جدیدی که با هزینه ۴۵۰ میلیون دلار در ایالت آیداهو احداث شده است.

موسسه چُبانی سال ۲۰۱۱ یک کارخانه دیگر نیز در اتریش راه اندازی کرد و به سرعت به سومین تولید کننده ماست در آن کشور بدل شد. این مؤسسه در نظر دارد که در سال جاری فعالیت‌های خود در بریتانیا را نیز آغاز کند.

حمدی اولوکایا نمونه‌ای از مهاجرینی است که به آمریکا مهاجرت کرده و سرنوشتی موفق و برجسته برای خود رقم زده‌اند و به قول معروف «آرزوی آمریکایی» در مور آن‌ها محقق شده است.

در شرایطی که باراک اوباما قصد دارد قوانین و شرایط مهاجرت به آمریکا را به شکلی بنیادین اصلاح کند، مدافعان این طرح افرادی مانند آقای اولوکایا را نماد مهاجرین موفقی می‌دانند که با نوآوری‌های اقتصادی به رونق بازار کار و تولید در جامعه آمریکا کمک کرده‌اند.

---------------------------------------------------------------------------------------
منبع:برگرفته از فایننشال تایمز
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، sorena ، el333 ، لی لا ، lonelyman ، Danoosh ، Hedieh20 ، nora ، kasrafo ، Azi b ، soruosh
اسم شما به کره ای چی میشه!؟
شما طبق دستور عمل زیر می تونید اسم کره ای تونو پیدا کنید!

مثلا:

من متولد۱۹۹۷/۷/۵ هستم تو لیست اول به آخرین شماره سال تولدم یعنی ۷ نگاه کردم که میشه lee

تولیست دوم به ماه تولدم یعنی ۷ نگاه کردم که میشه jong

و تو لیست آخر هم به روز تولدم یعنی ۵نگاه کردم که میشه boom

پس میشه:lee-jong-bom



شما هم به همین ترتیب نگاه کنین یادتون نره حتما حتما براساس سال و ماه و روز میلادی تاریخ تولدتون به لیست نگاه کنین !


Surname: Korean surname is the last number in your year of birth

* ۰: Kim
* 1: Lee
* 2: Choi
* 3: Kim
* 4: Lee
* 5: Choi
* 6: Kim
* 7: Lee
* 8: Choi
* 9: Kim

Middle name: is your month of birth.

* ۱: Tae
* 2: Jong
* 3: Jin
* 4: Ki
* 5: Min
* 6: Tae
* 7: Jong
* 8: Jin
* 9: Ki
* 10: Min
* 11: Tae
* 12: Jong

Name: is your date of birth.

* ۱: Min
* 2: Hyun
* 3: Ho
* 4: Ki
* 5: Bum
* 6: Min
* 7: Hyun
* 8: Ho
* 9: Ki
* 10: Bum
* 11: Min
* 12: Hyun
* 13: Ho
* 14: Ki
* 15: Bum
* 16: Min
* 17: Hyun
* 18: Ho
* 19: Ki
* 20: Bum
* 21: Min
* 22: Hyun
* 23: Ho
* 24: Ki
* 25: Bum
* 26: Min
* 27: Hyun
* 28: Ho
* 29: Ki
* 30: Bum

اسم شما به کره ای چی میشه ؟؟؟
پاسخ
تشکر کنندگان: mdtrmd ، amir82 ، badbat ، tajhizgaran ، lonelyman ، Danoosh
[عکس: c13itraav4lgn0gidi4i.png]
DV-2013 - DV-2014 - DV-2015 - DV-2016 - DV-2017 - DV-2018 - DV-2019 - DV-2020 - DV-2021 - DV-2022 - DV-2023 - DV-2024 - DV-2025 - DV-2026 ...STOPPED!

مهاجرت به امریکا از طریق تحصیل - آگست ۲۰۲۲

🎈🎈🎈
پاسخ
تشکر کنندگان: ASALI ، alireza.nayyeri ، itsmasoud ، سانازی
باز هم بگید ایرانیها متقلبند !!!

10 سال زندان برای فروشنده بمب ياب تقلبی به عراق، ايران و چند کشور ديگر

روز پنجشنبه، دوم ماه مه، يک کلاهبردار بريتانيايی به نام «جيمز مک کورميک» که ميليون ها دلار از فروش بمب ياب های تقلبی به سازمان ملل،عراق، ايران، ليبی سود کرده بود، به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

به گزارش اينديپندنت، قاضی دادگاه گفته است «خون بيگناهان به گردن مک کورميک است.»

این کلاهبردار بریتانیایی با ادعای ساخت دستگاه پيچيده فوق پيشرفته ای که توانايی شناسايی مقادير ناچيز مواد منفجره، مواد مخدر، عاج فيل و حتی پول نقد را دارد، ميليون ها پوند به جيب زده و نيروهای امنيتی و دولت های بسياری را برای خريد اين کالای تقلبی فريب داده است‪.‬

در ميان خريداران اين دستگاه بمب ياب تقلبی نام کشورهايی از جمله عراق، ايران، ليبی، چين، سوريه، اردن، عربستان سعودی، تایلند، گرجستان و مکزيک به چشم می خورد.

جزئیات بیشتری در مورد تعداد و چگونگی فروش این دستگاه تقلبی به ایران منتشر نشده است.

برخی از اين دستگاه ها نيز سر از ايالات متحده، کانادا، ژاپن و بلژيک در اورده اند. از ديگر مشتريان بخت برگشته اين محصول می توان به يک آژانس سازمان ملل و هتلی لوکس در لبنان اشاره کرد.

روزنامه گاردين پيشتر در مورد اين کلاهبرداری خطرناک نوشته بود: اين دستگاه که متشکل از يک آنتن بلند چرخان و دسته ای پلاستيکی است شباهت زيادی به محصولی به نام «توپ ياب گُلف» دارد که به قيمت تنها ۲۰ دلار فروخته می شود، در حاليکه نوع تغيير يافته همين محصول توسط «جيم مک کورميک» به عنوان بمب ياب به مبلغ هر دستگاه ۷۰۰۰ دلار به فروش رفته است.
دستگاه فروشی اين تاجر سودجو در مراحل اوليه تنها با افزودن يک برچسب بر روی دستگاه های توپ ياب به مشتری عرضه می شد، تا اينکه در نسل های بعدی آن، مک کورميک تغييراتی را در ظاهر «بمب ياب» فروشی خود ايجاد و آن را در جعبه های حمل فلزی و محکم پليکان - شبيه به جعبه ديگر محصولات کيفيت بالای نظامی - به خريداران عرضه می کرد.

اين کلاهبردار ۵۷ ساله، برای موجه جلوه دادن کسب و کار خود ادعا می کرد که شرکتش، موسوم به «ای تی اس سی»، چهار آزمايشگاه در رومانی و دو آزمايشگاه در بريتانيا دارد، که هر کدام از آنها جهت حفظ رمز فن آوری انحصاری به کار گرفته شده در اين حسگرها، «به صورت مخفيانه» به فعاليت خود ادامه می دهند.

بر اين اساس، تنها در يک مورد معامله فروش بمب ياب تقلبی با کشور عراق، «قراردادی ۸۵ ميليون دلاری» منعقد شد و پُست های بازرسی نيروهای امنيتی عراقی به دستگاهی مجهز شدند که به يک اسباب بازی شبيه تر بود تا ابزاری نظامی-امنيتی پيشرفته. گاردين تصريح می کند که بر اساس اظهار نظر کارشناسان، از زمان آغاز فروش اين دستگاه به نيروهای عراقی تا زمان لو رفتن ماجرا توسط يکی از عراقی های دخيل در معاملات صورت گرفته، صدها نفر در اثر انفجار بمب های کشف نشده جان خود را از دست داده اند.

گاردين در ادامه به نقل از منبعی عراقی که نامش فاش نشده، می افزايد فساد دولتی در ميان مسؤولان عراقی موجب شد در مجموع حدود ۶۰۰۰ دستگاه از بمب ياب تقلبی مک کورميک به اين کشور صادر شده و در خط مقدم دستگاه دفاع دولتی عليه خودروهای بمب گذاری شده و بمب گذاران انتحاری به کار گرفته شود. بعد از گذشت چندين سال اکنون معلوم شده چرا، برای مثال، يک کاميون مملو از مواد منفجره بعد از عبور از ۲۳ ايستگاه بازرسی در بغداد، حتی يک بار هم شک مأموران را برنينگيخت.

گزارش ها حاکی است، در جريان محاکمه شش هفته ای اين کلاهبردار ميليونر وی همچنان از عملکرد بمب ياب خود دفاع می کرد تا آنکه يک دانشمند متخصص در برابر هيئت منصفه شهادت داده بود که آنتن حسگر دستگاه بمب ياب به لحاظ عملکرد «تفاوتی با يک ميخ ۹ اينچی ندارد.»
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: shimoda ، Danoosh ، soruosh
احتمال شکست ائتلاف مدیران تکنولوژی برای اصلاح قوانین مهاجرت
فیس‌بوک تنها می‌ماند؟

دنیای‌اقتصاد- درست یک ماه پیش بود که مدیرعامل فیس‌بوک به همراه گروهی از مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی اقدام به تشکیل و راه‌اندازی یک گروه عمومی برای اصلاح قوانین مهاجرت کردند.


این گروه که با نام FWD.US راه‌اندازی شد، در واقع برای مشورت و هماهنگی در جهت فشار به دولت برای اصلاح قوانین مربوط به مهاجرت فعالیت می‌کرد. گروه Forward US به دنبال فشارهای زیاد دولت برای تشویق به مهاجرت‌های قانونی به عنوان راهی برای کسب اقامت دائم به خصوص برای افرادی که به دنبال تحصیل به آمریکا بیایند یا آنهایی که در زمان کودکی به این کشور بیایند، شکل گرفت. حالا گویا این ائتلاف به تدریج رو به از بین رفتن گذاشته است.
گروه Forward US به دنبال اصلاح قوانین مهاجرت برای ورود راحت‌تر مهاجران تحصیلکرده و با هوش و همچنین اصلاح استانداردهای آموزشی و حمایت مالی بیشتر از معلمان خوب و فعال است با حضور افراد شناخته شده‌ای مانند رید هافمن یکی از موسسان و ريیس هیات‌مدیره LinkedIn، جان دوئر یکی از شرکای شرکت سرمایه‌گذاری تکنولوژی Kleiner Perkins، جو گرین یکی از موسسان شرکت نرم‌افزاری سازمانی و سیاسی NationBuilder، اریک اشمیت مدیر اجرایی گوگل، ماریسا مایر مدیرعامل Yahoo، دیر هاستینگز موسس و مدیرعامل شرکت Netflix، مارک پینکاس موسس و مدیرعامل شرکت Zynga، الون ماسک مدیرعامل دو شرکت Space X و Tesla Motors شکل گرفته است. این گروه در یک هفته گذشته مشغول حمایت از سیاستمدارانی بوده است که با سیاست‌های اوباما در حمایت از حفر چاه‌های نفتی در مناطق غیر مسکونی آلاسکا مخالفند و شاید هیچ واکنشی به قوانین سفت و سخت مهاجرت هم نداشته‌اند.
اگرچه این رفتار در آمریکا به عنوان یک رفتار تجاری معمول شناخته می‌شود و اگر کسی بخواهد کاری را در این کشور انجام بدهد باید سناتورها و اعضای کنگره را تطمیع کند، اما گویا بعضی از اعضای گروهی که زوکربرگ تشکیل داده است از آن راضی نبوده و اقدام به ترک این گروه کرده‌اند. الون ماسک مدیر عامل شرکت‌های Space X و Tesla Motors اولین مخالف این رفتارهای سیاسی بوده است که خیلی زود از ترک این گروه خبر داده است. او معتقد است که این روش که آنها همه سرمایه گروه را برای حمایت از سیاستمداران و گروه‌هایی سیاسی که با آنها مخالف هستند هزینه کنند، اشتباه است.
این اتفاق همچنین پیامدهای دیگری را هم در پی داشته است، تا جایی که بسیاری از آگهی دهندگان فیس بوک مانند Sierra Club و Move.org اعلام کرده‌اند که دیگر به فیس بوک آگهی نمی‌دهند. حالا این تاکتیک‌های سیاسی گروه FWD.US باعث شده است تا نه‌تنها به خواسته‌های مهمی مانند اصلاح قوانین دست و پا گیر مهاجرت نرسد، بلکه حمایت حضوری و مالی اعضایی مانند الون ماسک و دیوید ساکس موسس شرکت Yammer را هم از دست بدهد. گزارش‌های منتشر شده در وب سایت AllThings D در این مورد نشان می‌دهد که «اوم مالیک» یکی دیگر از افراد تاثیرگذار دره تکنولوژی که به عنوان روزنامه‌نگار برجسته در حوزه تکنولوژی و یکی از سرمایه‌گذاران این حوزه شناخته می‌شود هم به دنبال الون ماسک و دیوید ساکس به زودی این گروه را ترک می‌کند. این در حالی است که مالیک همان شخصی بود که ماریسا مایر و جان دوئر را به حضور و حمایت از این گروه تشویق کرده بود.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، nora ، kasrafo
ساده که میشوی همه چیز خوب میشود
خودت
غمت
مشکلت
غصه ات
هوای شهرت
آدمهای اطرافت
حتی دشمنت
یک آدم ساده که باشی
برایت فرقی نمیکند که تجمل چیست
که قیمت تویوتا لندکروز چند است
فلان بنز آخرین مدل ، چند ایربگ دارد
مهم نیست
نیاوران کجاست شریعتی و پاسداران و فرشته و الهیه
کدام حوالی اند
رستوران چینی ها
گرانترین غذایش چیست
ساده که باشی
همیشه در جیبت شکلات پیدا میشود
همیشه لبخند بر لب داری
بر روی جدولهای کنار خیابان راه میروی
زیر باران ، دهانت را باز میکنی و قطره قطره مینوشی
آدم برفی که درست میکنی شال گردنت را به او میبخشی
ساده که باشی
همین که بدانی بربری و لواش چند است کفایت میکند
نیازی به غذای چینی نیست
آبگوشت هم خوب است
ساده که باشی
آدمهای ساده را دوست داری
بوی ناب آدم میدهند

بر گرفته از وبلاگ گندمنما
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، nora ، alireza.nayyeri ، shimoda ، itsmasoud ، kasrafo
They Teach This at Stanford!
آنها این مطلب را در دانشگاه استنفورد تدریس می کنند!!!



In an evening class at Stanford, the last lecture was on the mind-body connection - the relationship between stress and disease. The speaker (head of psychiatry at Stanford) said, among other things, that one of the best things that a man could do for his health is to be married to a woman, whereas for a woman, one of the best things she could do for her health was to nurture her relationships with her girlfriends. At first everyone laughed, but he was serious.

در یک کلاس بعدازظهر در دانشگاه استنفورد، آخرین سخنرانی در مورد ارتباط ذهن و بدن بود، بررسی تأثیر استرس و اضطراب بر بدن انسان.
سخنران جلسه (رییس بخش روانشناسی دانشگاه) در حین صحبت­هایش به این موضوع پرداخت که:
یکی از بهترین کارهایی که یک مرد می تواند برای سلامتی اش انجام دهد، ازدواج کردن با یک زن است!
در حالی که یکی از بهترین کارهایی که یک زن می تواند در این راه انجام دهد، تقویت روابطش با دوستان هم جنس اش است.
همه خندیدند، اما او کاملا جدی بود.

Women connect with each other differently and provide support systems that help each other to deal with stress and difficult life experiences. Physically this quality “girlfriend time" helps us to create more serotonin - a neurotransmitter that helps combat depression and can create a general feeling of well being.

زنان به طرز متفاوتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و یک سیستم حمایتی فراهم می آورند که استرس و دشواری های زندگی را با یکدیگر تقسیم کرده و از شدت آن می کاهند. به لجاظ روانشناختی، این کیفیت که به «وقت گذرانی با دوستان مؤنث» تعبیر می شود، به تولید سروتونین بیشتری در بدن کمک می کند؛ نوعی انتقال دهنده عصبی که با افسردگی مقابله می کند و در بدن احساس سرزندگی و نشاط به وجود می آورد.

Women share feelings whereas men often form relationships around activities. They rarely sit down with a buddy and talk about how they feel about certain things or how their personal lives are going. Jobs? Yes. Sports? Yes. Cars? Yes. Fishing, hunting, golf?
Yes. But their feelings? Rarely.

زنان احساسات شان را با یکدیگر در میان می گذارند، در حالی که مردان اغلب، روابطشان را بر مبنای کار و فعالیتشان شکل می دهند. آنها به ندرت با رفقایشان در مورد اینکه راجع به مسایل جدی و روزمره چه احساسی دارند و یا زندگی خصوصی شان چطور پیش می رود، حرف می زنند.
بله، آنها در مورد کار، ماشین، ماهیگیری، شکار، گلف (و فوتبال!) حرف می زنند، ولی در مورد احساساتشان؟ بعید است!

Women do it all of the time. We share from our souls with our sisters/mothers, and evidently that is very good for our health. He said that spending time with a friend is just as important to our general health as jogging or working out at a gym.

با زنان اما اغلب چنین کاری میسر است. ما از اعماق روحمان با خواهرانمان و مادرانمان، سهیم می شویم و بدیهی است که این برای سلامتی ما مفید است. وقت گذراندن با دوستان به اندازه ورزش، پیاده روی و بدنسازی برای سلامت عمومی بدن اهمیت دارد.

There's a tendency to think that when we are "exercising" we are doing something good for our bodies, but when we are hanging out with friends, we are wasting our time and should be more productively engaged —not true. In fact, he said that failure to create and maintain quality personal relationships with other humans is as dangerous to our physical health as smoking!

تصور می کنیم زمانی را که برای ورزش کردن صرف می کنیم، فعالیت مفیدی برای سلامتی جسممان انجام می دهیم، اما زمانی را که با دوستانمان صرف می کنیم، وقت تلف کردن به حساب می آوریم که می توانستیم آن را به کار مفیدتری اختصاص دهیم؛ مسلما اینطور نیست. در واقع، نداشتن یا از دست دادن روابط صمیمانه با انسان های دیگر، به اندازه سیگارکشیدن و دخانیات، برای سلامتی جسمی شما خطرناک است!

So every time you hang out to schmooze with a gal pal, just pat yourself on the back and congratulate yourself for doing something good for your health! We are indeed very, very lucky.

بنابراین هر زمان که شما با یک دوست مؤنث، در مورد چیزهای بی اهمیت و روزمره زندگی حرف می زنید، در واقع بر سر خود، دست نوازش می کشید! و باید به خودتان تبریک بگویید که کار مفیدی در راستای سلامت جسم و روحتان انجام می دهید! ما به راستی بسیار بسیار خوشبختیم!


Thanks to all the girls in my life who have helped me stay healthy, happy, and feeling very loved.
از همه دخترانی که به زندگی من سلامتی، شادی و عشق هدیه کرده اند، سپاسگزارم.
2013AS3xxx- ابوظبی
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، amir82 ، Saeedv13 ، alireza.nayyeri ، nora
پسرا هیچ وقت عوض نمیشن
[عکس: 29ut3ucpk1tah82yf4jo.jpg]

پاسخ
تشکر کنندگان: mom ، alireza.nayyeri ، amir82 ، hamedrouhi ، ojee
لحظه تولد مار کبری

[عکس: 2158j9hclghkm4quptw.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza.nayyeri ، amir82
موبایل رو داخل ماشین حساب مخفی کرده!

[عکس: rty69fb8dnlrxsnfv4vc.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: mom ، amir82
ظرفیت تکمیل است!

[عکس: qy4z7f80gh1m0cmmrypz.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: mom ، alireza.nayyeri ، amir82
این هم عسل 100 درصد طبیعی


[عکس: 7tlqokykpx9i9au8g.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: amir82 ، alireza.nayyeri ، kasrafo
گران ترین ساندویچ در آمریکا

این ساندویچ هات داگ که به گرانترین ساندویچ آمریکا معروف شده است به بزرگی چوب بیس بال است و خرچنگ و خاویار از موراد تشکیل دهنده این ساندویچ خوشمزه و پر طرفدار آمریکایی به حساب می آید.

قیمت این ساندویچ گران قیمت به بیش از 2000 هزار دلار می رسد.

[عکس: 1rmkbvdrglbj1kuvfdbo.jpg]

[عکس: cv89w3ntcbfbynem79.jpg]

[عکس: teaa9kpcwdd122ajf86.jpg]

[عکس: 703oe8ogcfus3d4edo1.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: soheilbadami ، alireza.nayyeri
۶ ماده غذایی مهم در تناسب اندام
بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، ۱۹ تا ۵۵ درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

مواد غذایی‌ای که در اینجا معرفی می‌کنیم باعث کنترل قند خون شده و به شما احساس سیری طولانی مدتی می‌دهد. برای همین جلوی اشتها را گرفته و به لاغری و زیبایی اندام شما کمک می‌کند.

کلم قرمز

در طول قرن‌ها مردم و به ویژه کشاورزان از کلم به عنوان یک ماده غذایی اصلی و مفید استفاده کرده‌اند. اما امروزه سبزیجات متنوع دیگر جای کلم را گرفته‌اند.

باید بدانید کلم کم کالری (هر نصف فنجان حاوی ۱۶ کالری ) و سرشار از فیبر است. برای همین یک ماده غذایی لاغر کننده‌ جادویی به شمار می‌رود. کلم و به ویژه کلم قرمز سرشار از ویتامین C است و از خطر ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری می‌کند.

میزان مصرف:

روزانه نصف فنجان کلم پخته یا یک فنجان کلم خام. ابتکار به خرج داده و غذا و سالادهای متنوع تهیه و میل کنید.

سیب

سیب سرشار از فیبرهای حلال است و می‌تواند میزان قند خونتان را ثابت نگه دارد. یک عدد سیب متوسط حاوی ۴ گرم فیبر به ویژه پکتین است که می‌تواند میزان کلسترول را کاهش دهد.

برای افرادی که می‌خواهد شکمی تخت داشته باشند توصیه می‌شود که روزانه ۳ عدد سیب میل کنند.

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف سیب نه تنها باعث کاهش وزن در زنان می‌شود بلکه میزان گلیسمی خون آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم سیب را پوست میل کنید.

میزان مصرف:

روزانه یک عدد سیب میل کنید. سیب حاوی ۸۰ کالری است و یک عصرانه‌ی ایده آل محسوب می‌شود.

دارچین

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دارچین باعث کاهش گلیسمی خون می‌شود. در واقع بعضی از ترکیبات طبیعی موجود در این ادویه‌ی معطر مانند انسولین عمل می‌کند و باعث می‌شود سلول‌ها گلوکز را جذب کرده و از آن به عنوان منبع انرژی استفاده کند و گلیسمی خون را کاهش دهد.

مصرف روزانه یک چهارم یا نصف یک قاشق چای‌خوری کافی است تا میزان قند خون به میزان ۱۸ تا ۲۰ درصد کاهش یابد.

میزان مصرف :

روزانه نصف قاشق چای‌خوری دارچین مصرف کنید. این میزان برای بهره‌مندی از خواص آن کافی است. اما اگر شما از طرفداران این ادویه‌ی معطر هستید می‌تواند تا یک یا دو قاشق چای‌خوری در روز نیز مصرف کنید.

توجه داشته باشید که در مصرف دارچین نیز دچار افراط نشوید زیرا در صورت زیاده‌روی ترکیبات موجود در آن باعث مسمومیت می‌شود.

تخم‌ مرغ

اگر یک ماده‌ غذایی وجود داشته باشد که به اصطلاح سابقه‌اش خراب باشد همین تخم‌مرغ بخت برگشته است. تخم‌ مرغ یکی از منابع پروتئین است. این ماده‌ غذایی همچنین سرشار از اسیدهای آمینه است.

از آن جایی که تخم‌مرغ از پروتئین و چربی تشکیل شده است کمترین تأثیر را روی گلیسمی خون می‌گذارد و برای همین بهترین گزینه برای صبحانه است. چون باعث ایجاد احساس سیری شده و اشتها را کاهش می‌دهد.

محققان مشاهده کرده‌اند زنانی که برای صبحانه دو عدد تخم‌مرغ و نان کامل می‌خورند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کرده و کالری‌های کمتری دریافت می‌کنند.

میزان مصرف:

یک عدد تخم‌مرغ کافی است. یک عدد تخم‌مرغ بزرگ حاوی حدوداً ۷۵ کالری و ۵ گرم چربی است که کمتر از ۲ گرم آن چربی اشباع شده است. شما می‌توانید برای صبحانه املت (تهیه شده با دو عدد تخم‌مرغ ) و یک برش نان کامل ( سبوس‌دار ) میل کنید.

دانه‌های روغنی

تخمه‌ کدو، تخمه‌ آفتابگردان، بادام، گردو، کنجد و غیره جزو مواد غذایی فوق‌العاده محسوب می‌شوند. این مواد غذایی سرشار از پروتئین، چربی‌های مفید و فیبر هستند که به تدریج باعث تثبیت گلیسمی و کنترل اشتها می‌شود.

با وجود این که این دانه‌های روغنی سرشار از چربی‌اند (۱۲ تا ۱۴ گرم در ۳۰ گرم) باید بدانید این چربی‌ها چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو و چربی‌های اشباع نشده ی پُلی‌اند که برای قلب مفید است.

علاوه بر این در هر ۳۰ گرم از این دانه‌های روغنی ۴ تا ۹ گرم پروتئین وجود دارند.

در نهایت باید بگوییم این مواد غذایی حاوی استرول است که با کلسترول بالا مقابله می‌کند. محققان با بررسی ۲۷ میوه و دانه روغنی مختلف دریافتند که دانه‌های کنجد حاوی بیشترین میزان استرول است.

میزان مصرف:

یک یا دو قاشق غذاخوری از این دانه‌های روغنی کافی است. توجه داشته باشید دانه‌های روغنی پرکالری است پس در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید. می‌توانید برای عصرانه یک مشت تخمه‌ی کدو یا تخمه‌ی آفتاب‌گردان میل کنید.

سرکه

بسیاری از فواید این چاشنی هنوز برای مردم ناشناخته است. افزودن سرکه به غذاها، ۱۹ تا ۵۵ درصد گلیسمی موجود در این غذاها را کاهش می‌دهد. اسید موجود در سرکه نمی‌گذارد گلوسیدهای غذا به قند خون تبدیل شود.

نتیجه‌ پژوهش‌ها نشان داده است که سرکه می‌تواند احساس سیری را افزایش دهد و برای همین همیار لاغری بسیار خوبی محسوب می‌شود. خوش طعم بوده و عملاً کالری ندارد.

در خصوص سرکه بالزمیک مراقب باشید زیرا به اکثر این محصولات صنعتی قند اضافه می‌کنند.

میزان مصرف:

۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری. توجه داشته باشید در مصرف سرکه نیز دچار افراط نشوید.
پاسخ
تشکر کنندگان: alireza.nayyeri ، nora ، سانازی ، kasrafo
رانندگی زیر آب!

این سازه در هلند قرار دارد و ماشین ها برای تردد، از زیر آب عبور می کنند


[عکس: ymg2fmfajxjcx2lvydbl.jpg]
پاسخ
تشکر کنندگان: سانازی ، soruosh ، ojee




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان