کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
توصیه ها و ناگفته های برندگان ناکام 2011--->"کلیرنس"
دوره لاتری 2011 هم به پایان رسید که البته پایانی خوش نبود.
با توجه به اینکه درخواست ویزای آمریکا برای ایرانیان همراه به پروسه ای به نام "کلیرنس" است، معمولا هموطنان این اضطراب را دارند که ممکن است این پروسه دلیلی برای عدم صدور ویزا برای آنان شود.

در لاتری 2011 بعضی از دوستان موفق به دریافت ویزا نشدند. دلیل آن هم چیزی نبود جز همین پروسه! این دسته از برندگان ناکام در روز های آخر دوره یک ساله لاتری (اول اکتبر 2010 تا 30 سپتامبر 2011) به محل سفارت مراجعه کرند و به طور جدی وضعیت ویزای خود را پیگیری کردند.
هرچند روند صدور ویزا هر ساله در انتهای دوره، تندتر می شود و بسیاری از برندگان دارای کیس نامبر بالا بدون مشکل ویزا را دریافت می کنند (قابل توجه برندگانی که همیشه به خاطر کیس نامبر بالای خود در اضطراب "به موقع کارنت نشدن" و یا "به موقع کلیر نشدن" هستند)، اما تعدادی از برندگان هرگز موفق به دریافت آن نشدند. پورسه کلیرنس در مورد این برندگان هرگز به پایان نرسید، و یا اینکه پایان پروسه کلیرنس برای این دوستان، همراه با خوشی نبود.

این تاپیک برای این دسته از برندگان که به دلیل پروسه کلیرنس موفق به دریافت ویزا نشدند، ایجاد شده است. لطفا اطلاعات و ناگفته های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نتیجه تحلیل های خود را نیز با ما در میان بگذارید. بی گمان تجربیات شده برای دیگر هموطنانی که چه بسا از آشنایان ما باشند، و یا برندگان سال آینده، بسیار کارساز خواهد بود.



لطفا از ارسال پست های همدردی، تشکر، تبریک، و یا سوال در باره کلیرنس لاتری 2012 خودداری کنید. این تاپیک صرفا به برندگان 2011 که موفق به دریافت ویزا نشدند، اختصاص دارد.
پاسخ
تحلیل و بررسی نتایج کلیرنس لاتاری 2011 در ابوظبی:

ضمن تشکر از تمامی دوستانی که در طول این 1.5 سال یاری کردند می خواستم نتایجی که از کلیرنس ابوظبی در طول این مدت بدست آوردم بیان کنم تا شاید بتواند کمک موثری رای برندگان سالهای آینده باشد . البته قبلش می خوام این توضیحو بدم که هیچ قصد اهانت و هیچ سوء تفاهمی برای دیگر دوستان بوجود نیاد و همچنین از مدیر سایت تقاضا دارم که اگر صلاح دونست این متن رو در صفحه جدیدی با این تیتر بیاورد.
این متن شامل 2 قسمت است که با ارائه دلیل و مدرک ارائه میکنم:

1) مکان بررسی کلیرنس بچه ها 2) آیتمهایی که شامل کلیرنس طولانی و یا حتی کلیر نشدن بچه ها نمیشه

1)مکان بررسی کلیرنس بچه ها [size=x-large]:

با توجه به بررسیهایی که انجام دادم این مکان جایی نیست جزء در خود ساختمان سفارت ابوظبی. دلایل: 1)در این مدت با همه جا تماس گرفتم و تقریبا به تمام جاهایی که عقلم میرسید ایمیل زدم ولی در آخر به این جواب رسیدم که هسته مرکزی خود FBI و همچنین KCC جواب ایمیل منو داد که اگر داخل آمریکا هستی ما بررسی میکنیم و اگر در خارج از آمریکا هستید حتما باید به سفارت مراجعه کنید.2)با توجه به سرگذشت کلیر یکی از دوستان در روزهای آخر بهش ایمیل زدن که History Work میخوان و این ایمیل را در روز پنج شنبه زدند که در همان روز هم جواب ایمیل صادر شد و با توجه به اینکه جمعه و شنبه سفارت تعطیل بود در اول وقت اداری روز یکشنبه جواب کلیر ایشون آمد. 3) با توجه به تماسهای مکرری که من با واشنگتن میگرفتم آنها فقط و فقط در جواب میگفتن که ما فقط میتونیم بهتون بگیم که کلیر شدید یا نه و هیچ کمک دیگری نمی تونیم بهتون بکنیم و درست هم میگن چون بعد از اتمام پروسه در ابوظبی و اعلام کلیر برای درخواست سریال ویزا با واشنگتن تماس میگیرند و در این زمان هست که واشنگتن میفهمه که ما کلیر شدیم یا نه . 4) امسال همه چیو زودتر از زمان موعود جوابش آماده بود و در روز پنج شنبه 29سپتامبر هنوز شروع به بررسی نکرده اعلام کردن که هیچ کس جوابش حاضر نیست در صورتیکه ساعت کار واشنگتن ساعت 5بعدازظهر 30سپتامبر که میشه 1صبح روز شنبه1اکتبر به وقت ما میباشد پس دلیلی نداشت قبل از اتمام ساعت کار واشنگتن نتایجو اعلام کنند

این مواردی بود که در مورد مکان کلیر افراد اراءه کردم ودر مورد قسمت دوم در پستی دیگر اراءه میکنم . فقط از مدیر سایت تقاضا دارم که تاپیک جداگانه ای برای این موضوع اختصاص دهد تا آیندگان بتوانند از این موارد استفاده کنند.


2- شرايطي كه كليرنس بچه ها براساس آن صورت ميگيرد و يا اين پروسه به پايان نميرسد:

براساس تحقيقاتي كه من توي اين مدت 1.5سال داشتم به اين نتيجه رسيدم كه اين تحقيقات فقط براساس اطلاعات درج شده توسط خود افراد صورت ميگيرد و قسمت تكميلي آن در روز مصاحبه از خود افراد پرسيده ميشود و هيچ ديتا بيس ديگري براي اينگونه تحقيقات وجود ندارد. با توجه به اينكه طي اين مدت عده اي از بچه ها كلير شدن و عده اي هم هنوز اين پروسه برايشون تموم نشده اين نتايج حاصل شد : 1) كساني كه رشته و كارشان عادي بود كه اكثرا يكضرب ويزا گرفتن . 2) عده اي رشته تحصيليشان مهندسي بود ولي كار در ارتباط با آن حساس نبود و تخصصي به حساب نميامد كه معمولا بعد از گذشت حداقل 60روز كلير شدن . 3) در روز آخر بر اساس آماري كه از دوستان به جا مانده گرفتم عده اي پزشك بودن كه داراي تخصص و فوق تخصص بودن عده اي هم مدرك مهندسي داشتن كه در شركت نفت بودن و عده اي هم در كارهاي نيروگاهي مشغول بودن و نيز عده اي نيز وجود داشتن كه ممكن بود راحت كلير بشن ولي به دليل توضيحات بيش از حدي كه در روز مصاحبه به سئوالات آفيسر داده بودند موضوع را حساس جلوه دادند كه از همان روز تكليفشان معلوم شده بود.
و دليل بنده بخاطر اين صحبتها اين تفسير مي باشد : با توجه به اينكه در سالهاي اخير به خصوص امسال اوضاع اقتصادي آمريكا به طرز شگفت آوري به هم ريخته بود سياستشون رو بر اين اساس قرار دادند كه رشته هاي كه به كارهاي حساس مرتبط نمي شود مشكلي براي ويزا گرفتن ندارند چون اونجا به هر حال ممكنه يا كار گير نيارن و يا به كارهاي خيلي ساده بپردازند ولي در مورد پزشكاني كه تخصص يا فوق تخصص دارند و حتي كساني كه بر اساس رشتشون به كارهاي حساس مثل نفتي يا نيروگاهي و يا حتي اطلاعاتي از گذشته شركت دارند مثلا اطلاعات اضافي كه براي سابقه اسلحه سازي ايران خودرو داده شده بود به نظر بنده كه اينگونه تفسير كردم در ايالت متحده به هر حال اين پستها وجود دارد و اينگونه افراد بالاخره پس از ورود به آمريكا پس از حداقل 5-10سال اين پستها را بدست مي آورند و بديهي است كه اگر اين اتفاق بيفته كشوري كه مملو از متخصصين آمريكايي هست و از طرفي ظرفيتهاي شغلي كم شده اين پست توسط اين اشخاص پر ميشه و مسلما با اشغال شدن اين پستها يك نفر ازاين متخصصين بيكار ميشه. پس به اين نتيجه ميرسيم كه كشور ايالت متحده آمريكا كه بيشتر به مردم خودش اهميت ميده رقبتي براي جذب افرادي كه تخصص دارند و يا در كارهاي حساس مشغول بودند نيازي نداره. و به گفته عده اي ممكنه محل خدمت سربازي براشون مهم باشه ولي عده اي بودند كه خدمتشان سپاه بود ولي حتي يكضرب ويزا گرفتن و يا عده اي بودند كه در سپاه خدمت ميكردند و كلير خوردند ولي به مقتضي رشتشون جواب كليرشون سريع اومد پس محل خدمت دليل محكمي براي كلير نشدن نيست چون اونا بهتر از خود ما ميدونن كه خدمت سربازي توي ايران اجباري هست و دست ما نيست كه كجا خدمت كنيم./
و موضوع مهمي كه به نظرم رسيد كه بگم تا عبرت آيندگان باشد اينه كه خيلي خيلي خيلي .... خيلي جزء واجبات است تا زمانيكه رنگ ويزاي خودرا تو پاسپورت نديدين در اين مورد با هيچ احد و ناسي صحبت نكنين وگرنه توي اين مدت اين موضوع مثل خوره ميفته به جونتون كه نكنه فلاني حتي براي شوخي ايميلي به شيطنت به سفارت يا هر جاي ديگر بزنه چون اونا احتياجي به سند و مدرك ندارن و كافيه يك ايميل بدون سند ومدرك به دستشون برسه كه اين رويا رو كابوسي براتون بوجود بياره. و نكته مهم ديگري كه به خاطرم رسيد اگر خدايي نكرده به هفته آخر رسيديد پيشنهاد ميكنم كه پاسپورتهاتون رو از دو هفته قبل از اتمام و يا حتي بيشتر به دوبي برسونيد كه در سفارت بماند و نيازي به رفتن خودتون نيست چون اصلا جوابي دريافت نمي كنيد و فقط هزينه اضافي براتون داره. اميدوارم كه تونسته باشم كمكي براي بچه هاي سالهاي آينده باشم تا روال راحت تريو طي كنند.
يا علي
2011AS14706

[font=Times New Roman]باور روز برای گذر از شب کافیســـــــــت.....[/font]

به امید فردا
پاسخ
اقاي سرشار عزيز !

از اتفاقاتي كه براتون ( يا بهتر بگم برامون ! ) افتاد و شما و چند نفر از بهترين دوستانمون رو دچار مشكل ديدم بسيار متاسف شدم. قصد ندارد اين مبحث رو باز كنم . صبر و متانت شما بهترين پاسخ بوده و هست.
در رابطه با مشكلات پيش امده من فكر مي كنم دوستاني كه در آينده براي مصاحبه ميروند ، بسيار ضروري است كه اطلاعات حساسيت برانگيز كاري و شغلي درباره خود به سفارت ندهند. مثلا من خوانده بودم يكي از دوستان يك دوره 2 ماهه كار پيمانكاري با فلان اداره يا سازمان رو جزو سوابق كاري خودش نوشته بود و متوجه شده بود كه همين موضوع باعث شده بود تا نتونه ويزا بگيره ! اين دوستم مي گفت اگر تو ايران مي خواستم براي جايي رزومه بدم اين تجربه شغلي رو بيان نمي كردم چون اصلا ارزش و اعتبار خاصي نداشت ولي از روي خير خواهي و نيت راستگويي در فرم هاي خود سوابق را كامل نوشته بود.

اينطور راستگويي ها كه به زياده گويي منجر مي شود گاهي مي تواند دردسر ساز باشد. البته من به هيچ عنوان عدم بيان واقيت يا دروغگويي را توصيه نمي كنم ، و به همه دوستان پيشنهاد مي دهم در صورت داشتن اينچنين سوابق كاري حتما ضميمه هايي را مبني بر توضيح در مورد اين سوابق ( اگر بودار هستند ) بيان كنند و با دست رو به بازي سفارت وارد شوند.

در نهايت اميدوارم برندگان 2012 با كليرنس هاي شفاف و به موقعي رو بروو شوند و دچار سردرگمي و خستگي نشوند.

فكر مي كنم وظيفه همه ماست تا در صورت امكان با ارسال نامه به سفارت ابوظبي آگاهي خود را نسبت به كارشكني آنها اعلام كنيم و تقاضا كنيم تا در مراحل بعدي همكاري بيشتري را با ايرانيان داشته باشند.
.
.
شاد و موفق باشيد
پاسخ
(2011-10-05 ساعت 12:56)saied-k نوشته:  اقاي سرشار عزيز !

از اتفاقاتي كه براتون ( يا بهتر بگم برامون ! ) افتاد و شما و چند نفر از بهترين دوستانمون رو دچار مشكل ديدم بسيار متاسف شدم. قصد ندارد اين مبحث رو باز كنم . صبر و متانت شما بهترين پاسخ بوده و هست.
در رابطه با مشكلات پيش امده من فكر مي كنم دوستاني كه در آينده براي مصاحبه ميروند ، بسيار ضروري است كه اطلاعات حساسيت برانگيز كاري و شغلي درباره خود به سفارت ندهند. مثلا من خوانده بودم يكي از دوستان يك دوره 2 ماهه كار پيمانكاري با فلان اداره يا سازمان رو جزو سوابق كاري خودش نوشته بود و متوجه شده بود كه همين موضوع باعث رد صلاحيتش شده ! اين دوستم مي گفت اگر تو ايران مي خواستم براي جايي رزومه بدم اين تجربه شغلي رو بيان نمي كردم چون اصلا ارزش و اعتبار خاصي نداشت ولي از روي خير خواهي و نيت راستگويي در فرم هاي خود سوابق را كامل نوشته بود.

اينطور راستگويي ها كه به زياده گويي منجر مي شود گاهي مي تواند دردسر ساز باشد. البته من به هيچ عنوان عدم بيان واقيت يا دروغگويي را توصيه نمي كنم ، و به همه دوستان پيشنهاد مي دهم در صورت داشتن اينچنين سوابق كاري حتما ضميمه هايي را مبني بر توضيح در مورد اين سوابق ( اگر بودار هستند ) بيان كنند و با دست رو به بازي سفارت وارد شوند.

در نهايت اميدوارم برندگان 2012 با كليرنس هاي شفاف و به موقعي رو بروو شوند و دچار سردرگمي و خستگي نشوند.

فكر مي كنم وظيفه همه ماست تا در صورت امكان با ارسال نامه به سفارت ابوظبي آگاهي خود را نسبت به كارشكني آنها اعلام كنيم و تقاضا كنيم تا در مراحل بعدي همكاري بيشتري را با ايرانيان داشته باشند.
.
.
شاد و موفق باشيد

البته بايد بگم كه رد صلاحيت نشديم بلاتكليف مانديم چونكه KCC اعلام كرد ه دوباره ميتوني شركت كني پس رد صلاحيت نشديم و يه مورد ديگه اي هم كه بايد بگم اينه كه درسته تو لاتاري شرايطي در مورد كار ذكر نكرده ولي با توجه به ليستي كه جديدا كانادا براي شغل منتشر كرده كليه پزشكان متخصص و همچنين مهندسين كه به طراحي مشغول هستن از ليست حذف كرده و من بيشتر به اين موضوع معتقد شدم كه نه تنها آمريكا بلكه در شرايط فعلي هيچ كشور مهاجرتي به نيروي متخصص نيازي نداره و در صورتيكه بتوني خودتو ناظر فني و يا كلا دست به آچار معرفي كني بيشتر نياز دارن و ديروز كه با پسر خالم كه صحبت ميكردم و موضوع رو براش تعريف كردم اول كه خيلي متعجب شد و همچنين بيان كرد كه نگران نباش چيزيو از دست ندادي چون اوضاع كار اينجا خيلي خيلي خرابه

2011AS14706

[font=Times New Roman]باور روز برای گذر از شب کافیســـــــــت.....[/font]

به امید فردا
پاسخ
(2011-10-05 ساعت 15:24)alisarshar نوشته:  
(2011-10-05 ساعت 12:56)saied-k نوشته:  اقاي سرشار عزيز !

از اتفاقاتي ....
ا...
فكر مي كنم وظيفه همه ماست تا در صورت امكان با ارسال نامه به سفارت ابوظبي آگاهي خود را نسبت به كارشكني آنها اعلام كنيم و تقاضا كنيم تا در مراحل بعدي همكاري بيشتري را با ايرانيان داشته باشند.
.
.
شاد و موفق باشيد

البته بايد بگم كه رد صلاحيت نشديم بلاتكليف مانديم چونكه KCC ....... كه نگران نباش چيزيو از دست ندادي چون اوضاع كار اينجا خيلي خيلي خرابه

جناب alisarshar عزيز
ضمن اظهار تاسف از اتفاقاتي كه پيش آمد، بايد بگم كه تقريبا با اكثر صحبت هاي شما موافقم. ولي اون بخشي از تحليل تون مبني بر اينكه به دليل اشغال فرصت هاي شغلي علاقه اي به كلير كردن افراد ندارند رو خيلي موافق نيستم. درسته كه اوضاع اقتصادي و شغل ممكنه زياد جالب نباشه، ولي در مجموع كل كساني كه متخصص باشند و در پروسه كليرنس در يكسال گير كنند (كه عمدتا هم از چند تا كشور بيشتر نيستند) ممكنه از 50-40 نفر هم در يكسال بيشتر نباشند و اين تعداد شغل و اشغال سالانه آن توسط مهاجرين اصلا عدد و رقمي به حساب نمي آيد.

از طرفي طبق خوانده هايم در سايتهاي رسمي خودشون بايد بگويم كه، حساسيت آنها براي كلير نكردن افراد متخصص و يا تمركز بيشتر روي بررسي آنها به اين دليل است كه افراد متخصص ممكن است بطور آگاهانه و يا نا آگاهانه به تكنولوژي هاي حساس طي سالهاي بعد دست يابند و به همين ترتيب ريسك اينكه آن فن آوري بطور آگاهانه يا نا آگاهانه در اختيار دو...ل..ت ح...ااااااا..ممم...ي ت....رو.........ري..س..........ت قرار گيرد بالا مي رود. به همين ترتيب از اين عدم انتقال اطلاعات بايد مطمئن شوند.
پاسخ
تشکر کنندگان: alirezagh ، saied-k ، alisarshar ، rayan.s ، nahid.t ، Blaze ، SH1A2R3 ، User ، alirezamk ، bita-p ، tamanna ، vahidvm60 ، تندر ، MPU ، maaref ، ravian ، ali.narooei ، Hornet ، ramin_ad ، ghorbat ، payam62 ، Tomas ، حامد ، manila ، taleghani
(2011-10-05 ساعت 15:24)alisarshar نوشته:  
(2011-10-05 ساعت 12:56)saied-k نوشته:  اقاي سرشار عزيز !


شاد و موفق باشيد

البته بايد بگم كه رد صلاحيت نشديم بلاتكليف مانديم چونكه KCC اعلام كرد ه دوباره ميتوني شركت كني پس رد صلاحيت نشديم و يه مورد ديگه اي هم كه بايد بگم اينه كه درسته تو لاتاري شرايطي در مورد كار ذكر نكرده ولي با توجه به ليستي كه جديدا كانادا براي شغل منتشر كرده كليه پزشكان متخصص و همچنين مهندسين كه به طراحي مشغول هستن از ليست حذف كرده و من بيشتر به اين موضوع معتقد شدم كه نه تنها آمريكا بلكه در شرايط فعلي هيچ كشور مهاجرتي به نيروي متخصص نيازي نداره و در صورتيكه بتوني خودتو ناظر فني و يا كلا دست به آچار معرفي كني بيشتر نياز دارن و ديروز كه با پسر خالم كه صحبت ميكردم و موضوع رو براش تعريف كردم اول كه خيلي متعجب شد و همچنين بيان كرد كه نگران نباش چيزيو از دست ندادي چون اوضاع كار اينجا خيلي خيلي خرابه
سلام
نمی دونم چه کسی این حرف را به شما زده اما کانادا از سال گذشته تاکنون تغییری در لیست خودش ایجاد نکرده و همچنان پزشک عمومی و متخصص را می پذیرد
برای اطلاعات بیشتر به کـــانـــادا: تاپیک جامع مهاجرت از طریق تخصص مراجعه نمایید
شاید اگر مساله اب و هوا نبود از نظر من کانادا با توجه به شرایط اخیر از هر نظر بهتر از امریکا می بود به هر حال می توانید برای انجا اقدام کنید
با ارزوی موفقیت برای شما

آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
پاسخ
تشکر کنندگان: saied-k ، alisarshar ، Linspire ، rayan.s ، cmbt ، alirezagh ، Blaze ، SH1A2R3 ، tamanna ، vahidvm60 ، MPU ، samadi2050 ، maaref ، ravian ، ali.narooei ، ramin_ad ، ghorbat ، payam62 ، Tomas ، manila
دوستان عزیز مهاجرسرایی سلام

مایل بودم تاپیکی با عنوان «خداحافظ مهاجرسرا !» ایجاد کنم که متاسفانه با همان اخطار همیشگی شما مجاز نمی باشید مواجه شدم . خوب هیچ وقت و در هیچ شرایطی راهها بسته باقی نمی مانند، پس مطلبم را اینجا به یادگار می گذارم تا در صورتیکه دوستان خوب مدیرم صلاح دانستند این تاپیک را ایجاد کرده و مطلب را به آنجا منتقل کنند. قصدم از ایجاد آن تاپیک این بود که دوستانی مثل خودم که به هر علتی مایلند از جمع مهاجرسرا جدا شوند این امکان را داشته باشند تا بتوانند آخرین خداحافظی را با سایر یاران داشته باشند .
من در طی یکسال گذشته شاید بیشترین وقتم را با مهاجرسرا سپری کرده ام . در این سایت دوستان ندیده ارزشمندی پیدا کرده ام که هیچوقت آنها را فراموش نخواهم کرد . تجربیات گرانبهایی را آموخته ام که مطمئناً راهگشای زندگی آینده ام خواهد بود. و حال ، از آنجا که هر آمدنی را رفتنی در پی خواهد بود ضمن سپاس از تمام دوستان خوبم و با کوله باری از تجربه های شیرین و تلخ مهاجرسرا و مهاجرسراییان را به خدا می سپارم. باید دوباره چونان گذشته زندگی را با تمام انرژی از سر گیرم و شکستها و ناکامی هایم را چراغ راه موفقیتهای بزرگ و کامیابی های شیرین آینده ام قرار دهم. در پایان برای تمام دوستان آرزوی موفقیت و بهروزی در زندگی را دارم.

ارادتمند
gadfly
[font=Tahoma]باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . [/font][font=Tahoma] کوروش کبیر[/font]
پاسخ
در مورد نداشتن صداقت زیاد با علی سرشار عزیز کاملا موافق هستم
روز مصاحبه خانم و آقای مسنی با ما بودند که خانم برنده لاتاری بود و از مدیکال با هم بودیم بسیار مهربان و خوش برخورد بودند ولی چون 27 سال پیش سفری به آلمان داشتند و بیش از شش ماه در آلمان بودند طبق فرم این سفر را نیز قید کرده بودند و در روز مصاحبه یک ضرب برگه قرمز گرفتند چون باید سفارت از دولت آلمان عدم سوء پیشینه میگرفت و زمانی تا پایان دوره 2011 باقی نبود البته آفیسر لطف کرد و گفت که اگه میتونند خودشون برن و از سفارت آلمان بگیرند که عملا اون هم غیر ممکن بود
اگر از این سفر اسمی نمیبردند شاید با ویزا از سفارت خارج میشدند . هیچ کس هم متوجه سفر 27 سال پیششون نمیشد . به همین سادگی
پاسخ
تشکر کنندگان: zohreh36 ، SH1A2R3 ، ali72 ، naeiji1974 ، tamanna ، Blaze ، mahdicivil ، ali.narooei ، آمریکا ، humsun ، najibi ، nasnam ، mim ، ramin_ad ، Hornet ، ghorbat ، payam62 ، gadfly ، Tomas ، manila ، r.bazargan ، vahidbaq
(2011-10-10 ساعت 00:51)ravian نوشته:  در مورد نداشتن صداقت زیاد با علی سرشار عزیز کاملا موافق هستم
روز مصاحبه خانم و آقای مسنی با ما بودند که خانم برنده لاتاری بود و از مدیکال با هم بودیم بسیار مهربان و خوش برخورد بودند ولی چون 27 سال پیش سفری به آلمان داشتند و بیش از شش ماه در آلمان بودند طبق فرم این سفر را نیز قید کرده بودند و در روز مصاحبه یک ضرب برگه قرمز گرفتند چون باید سفارت از دولت آلمان عدم سوء پیشینه میگرفت و زمانی تا پایان دوره 2011 باقی نبود البته آفیسر لطف کرد و گفت که اگه میتونند خودشون برن و از سفارت آلمان بگیرند که عملا اون هم غیر ممکن بود
اگر از این سفر اسمی نمیبردند شاید با ویزا از سفارت خارج میشدند . هیچ کس هم متوجه سفر 27 سال پیششون نمیشد . به همین سادگی
دوست عزیز! طبق ضوابط باید هرکس که بالای شش ماه در کشوری اقامت داشته نامه عدم سوء پیشینه بگیره! اگر این خانوم طبق ضوابط عمل میکرد به مشکل نمی خورد! مخصوصا" که حداقل برای دریافت برگه سوء پیشینه حداقل یکسالی وقت داشته و از کجا معلوم جواب سوء پیشینه اش چون مشکل داشته توسط خودش به سفارت ارائه نشده؟...
بین صداقت داشتن و توضیح زیادی فرق است! بنده ام با توضیح زیادی و جواب بلند و بالا به سوالات مخالفم ولی با صداقت صد در صد موافقم. یادتان باشد پروسه لاتاری وقتی تمام میشه که شما به پاسپورت آمریکا برسید چه بسا به خاطر دروغی بعدها به مشکل بخورید!!! موفق باشید

نمی توانیم کاری بکنیم مرغان غم بالا سرمان پرواز نکنند ولی می توانیم کاری بکنیم که روی سرمان آشیانه نسازند. . .
پاسخ
تشکر کنندگان: 3rip ، cmbt ، tamanna ، satusa ، Blaze ، SH1A2R3 ، ali.narooei ، آمریکا ، arshida ، najibi ، Hornet ، nimar123 ، mim ، ramin_ad ، ghorbat ، payam62 ، manila
اصلاحيه

با توجه به خبر فوري كه ديشب از كانال BBC بصورت مستقيم از واشنگتن پخش ميشد دليل اصلي بلاتكليف موندن ما مشخص شد . و متاسفانه سرنوشت ما قرباني يه عده مافيا شد البته خدارو شكر ميكنم چون مطمئنم اگر رفتني شده بوديم 24ساعته حتي تو خونمونم تحت نظر بوديم. و همانطور كه خودتونم شنيدين اين پروسه بمبگذاري دقيقا از ماه June كه مصاحبه ما بود شروع شد و دقيقا پايان سپتامبر اين آقاي ارباب سيارو گرفتن و همانطور كه قبلا گفته بودم رفتار پنج شنبه يك روز مانده به آخر سپتامبر كاملا مشخص بود كه در مورد ما به جامانده ها تكليف مشخص شده بود. و فكر ميكنم موضوع به اينجا ختم نشود و بايد منتظر بقيه جريانات باشيم و باز به بچه هاي 2012 توصيه ميكنم كه اگر خدمتشون تو سپاه بوده خودشونو بزرگ جلوه ندن و دست به عصا برن جلو و زياد شفاف سازي براي سفارتين نكنن. باز هم خدارو شكر ميكنم كه خدا خيلي خيلي دوسمون داشته و با روشن شدن اين موضوع و همچنين اعتراضات اخيري كه داره تمام ايالت ها رو در بر ميگيره ايمانم بهش قويتر شد . خدايا به اميد تو!!
2011AS14706

[font=Times New Roman]باور روز برای گذر از شب کافیســـــــــت.....[/font]

به امید فردا
پاسخ
تشکر کنندگان: farnaz82 ، tamanna ، SH1A2R3 ، یاشار و ماری ، najibi ، Hornet ، nasnam ، mim ، ramin_ad ، javidk ، ghorbat ، sayeh_m ، payam62 ، gadfly ، manila ، taleghani
دوستان من شخصی‌ رو میشناسم که ۳۰ سال قبل چند سالی‌ آلمان زندگی‌ کرده یعنی‌ تقریبا مشابه همون خانمی که میگید.تهیه سؤ پیشینه از آلمان براش سخت بود،اصلا جایی ذکر نکرد که اونجا بوده و به هیچ مشکلی‌ هم بر نخورد و راحت گرین کارت گرفت و در حال حاضر هم در آمریکا سیتیزن است!صادق باشید در مورد مسایلی که امکان داره دستتون رو بشه وگرنه توضیح اضافی همیشه آدم رو به درد سر میندازه...
27xxx
Kuala Lumpur
تاریخ مصاحبه:16june
تاریخ دریافت کلیرنس و ویزا:22August
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، Hornet ، tamanna ، Spiritual ، mim ، ghorbat ، sayeh_m ، payam62 ، Aida.s ، taleghani
(2011-10-21 ساعت 11:34)javad_2 نوشته:  
(2011-10-12 ساعت 16:14)sal نوشته:  
(2011-10-12 ساعت 11:30)javad_2 نوشته:  
(2011-10-10 ساعت 10:14)sal نوشته:  
(2011-10-10 ساعت 02:10)rayan.s نوشته:  دوست عزیز! طبق ضوابط باید هرکس که بالای شش ماه در کشوری اقامت داشته نامه عدم سوء پیشینه بگیره! اگر این خانوم طبق ضوابط عمل میکرد به مشکل نمی خورد! مخصوصا" که حداقل برای دریافت برگه سوء پیشینه حداقل یکسالی وقت داشته و از کجا معلوم جواب سوء پیشینه اش چون مشکل داشته توسط خودش به سفارت ارائه نشده؟...
بین صداقت داشتن و توضیح زیادی فرق است! بنده ام با توضیح زیادی و جواب بلند و بالا به سوالات مخالفم ولی با صداقت صد در صد موافقم. یادتان باشد پروسه لاتاری وقتی تمام میشه که شما به پاسپورت آمریکا برسید چه بسا به خاطر دروغی بعدها به مشکل بخورید!!! موفق باشید
من سایت سفارت آنکارا چک کردم.نوشته حداقل یکسال اقامت در یک کشور نیاز به سو پیشینه داره نه شش ماه؟کجا عدد شش ماه رو شما دیدید؟

سلام

در خصوص سوء پشینه حق با دوستمون هست هرکس بیشتر از 6ماه در کشور باشه باید سوء پیشینه ببره از اون کشور
ولی او خانوم و آقا اشتباه کردن باید میرفتن سفارت آلمان سوء پیشینه رو یکروزه بهشون میدادن چون همیچیز در اروپا کامپیوتری هست من در رومانی 1 ساعته دیدم صادر میکنن Cool
من سایت سفارت آنکارا چک کردم.نوشته حداقل یکسال اقامت در یک کشور نیاز به سو پیشینه داره نه شش ماه؟کجا عدد شش ماه رو شما دیدید؟

سلام

دوست عزیز من ندیدم ازم پرسیدن که بیشتر از 6 ماه در کشوری بودی گفتم خیر

دوستان عزیز
من چون خودم این مشکل رو داشتم خیلی مطالعه کردم سر اینکه 6 ماه کلیرنس می خوان یا یکسال، چون من تو یه کشوری 7 ماه زندگی کردم و گرفتن کلیرنس از اون کشور هم برای کلی هزینه داره.
من هیچ جا، نه تو سایت اداره مهاجرت آمریکا و نه در سایت آنکارا ندیدم که بنویسه بیشتر از 6 ماه کلیرنس می خواد و در عوض نوشته بودن بالای یکسال کلیرنس می خواد.
این فایل رو هم از سفارت آمریکا در آنکارا dl کردم شاید به دردتون بخوره (تو قسمت پلیس کلیرنس)
(منظورتون از كليرنس همون عدم سوء پيشينه هستش، نه؟! Smile )


فایل‌های پیوست
.pdf   iv_dv_instructions_052011.pdf (اندازه 176.48 KB / تعداد دانلود: 281)
شماره کیس :2012AS0004XXXX
تاریخ رویت قبولی در سایت: 16 July 2011
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 2 Aug
کنسولگری:آنکارا
تاریخ کارنت شدن کیس: April
تاریخ مصاحبه:اوایل June، برگه آبی
تاریخ کلیرنس: August
تاریخ دریافت ویزا: ؟
تاریخ ورود به آمریکا :؟
تاریخ دریافت گرین کارت :؟
تعداد نفرات همراه با این کیس: 1
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، ramin_ad ، Hornet ، payam62 ، manila
سلام به همگی
امروز با ماری یه تصمیم انقلابی گرفتیم
بیشتر از دو سال هستش که عضو مهاجرسرا بودیم. طی این دو سال خیلی از این سایت استفاده کردیم و سعی کردیم که یه فایده هایی هم داشته باشیم. تو این مدت با شادی بچه ها شاد شدیم و با غم بچه ها غمگین. با هم بیدار موندیم و بولتن رو چک کردیم. سر کلیرنس دو تا keyboard داغون کردیم (از بس که F5 زدیم) و بعد از کلیر نشدن بعضی از دوستان به خصوص دوست عزیز سفر کرده ام gadfly Tongue غصه خوردیم. کلاً با این فروم و بچه های اینجا زندگی کردیم.
دوران خوبی بود ولی خوب فکر می کنم یواش یواش دیگه سنم از این حرفا گذشته Wink باید برم دنبال نیروانای خودم. در همین راستا همین الان با ماری اقدام به یک harakiri مجازی می کنیم و فعالیتمون رو تو این فروم ارزشمند خاتمه می دیم. امیدوارم از سر تقصیرات این بنده کم مقدار بگذرین.
فقط یه خواهش دارم: پرچم رو بالا نگه دارین، خیلی دوست دارم که بعد چند سال بیام اینجا و ببینم همچنان طوفان به پا شده.
خوب این هم از این. حداقل تاپیک برندگان 2011 یه تکونی می خوره. یادش بخیر
پ.ن. البته چون با یکی از دوستان از طریق پیام خصوصی ارتباط دارم تا یه 6 روزی پیام خصوصی هام رو چک می کنم ولی از گذاشتن پست معذورم. به بزرگی خودتون عفو بفرمایین
پ.پ.ن. الان دارم یه آهنگ از Ahmet Kaya گوش می کنم اسمش هست Nereden Bileceksiniz خیلی مناسب حال بود، چسبید.

شاد، پیروز و موفق باشین

ارادتمند

یاشار و ماری
شماره کیس :2011AS35XXX
دریافت نامه: 9 خرداد -- 30 می
ارسال فرمها: 11 خرداد-- 1 ژوئن
کنسولگری:آنکارا
مصاحبه: 10 مرداد-- 1 آگوست
دریافت ویزا:23 شهریور-- 14 سپتامبر
ورود به آمریکا: ۱۴ مهر--۶ اکتبر
دریافت سوشال:۱۵ روز بعد از ورود
دریافت گرین کارت: ۲۱ روز بعد از ورود

پاسخ
یاشار و ماری عزیز ناراحتم از رفتنون و خوشحالم از اینکه پست ازتون رو می بینم ، اگر توی تصمیمتون میشه تجدید نظری کرد که خوشحال میشم اگر هم که نمیشه همیشه درهای مهاجرسرا به روی شما دو عزیز و کوچولوی دوست داشتنیتون بازه Smile
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: یاشار و ماری ، zohreh36 ، ASALI ، payam62 ، gadfly ، marjani ، Tomas ، tajvidi ، shatsi
سلام
بچه ها همسر من هم شامل این پروسه ناکام کلیرنس شد و در حال حاضر من تنهایی آمریکام. راستش اصلا نصیحت یا توصیه ای ندارم فقط خواستم برای کسی چیزی بنویسم خیلی دلم تنگه من تنهام. اینجا تنهای تنهام برای شوهرم اپلیکیشن پر کردم و فرستادم ایمگریشن ولی معلوم نیست تا کی 2 سال یا 3 سال کارش انجام بشه. خیلی خسته و دلتنگم. ببخشید اگه کسی رو ناراحت می کنم ولی می دونین تنهایی زندگی کردن توی کشوری که حتی یه نفر هم نداری اون هم یه خانم. خب ولش کن امیدوارم همه سلامت باشن و شاداب
به امید روزی که ایرانمون اونقدر عزت داشته باشه و اونقدر آباد باشه که جوونای مملکتش به خاطر بدست آوردن فقط یه سهم کوچیکی از زندگی مجبور نباشن این همه سختی رو تحمل کنن.
شماره کیس نامبر: AS201100009XXX
تاریخ دریافت نامه اول: خرداد 89
تاریخ مصاحبه : 28 دی ماه 89 (18 ژانویه)
کنسولگری: آنکارا
تاریخ دریافت ویزا (خودم): 27 آپریل
تاریخ پرواز (خودم): 11 جولای
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان