کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سرقت هویت و راههای جلوگیری از آن توسط LastPass
سلام دوستان

خیلی کوتاه اشاره میکنم به قضیه ایشالا که خودتون بتونین سر و تهش رو هم بیارین!! اگه هم کسی نتونست راه بندازه اینجا بنویسه تا ببینیم بلکه خودم و یا بقیه کمک کردن...

این قضیه سرقت هویت Identity Theft که در آمریکا خیلی مرسومه! سالی بیش از دویست و پنجاه هزار شکایت در این زمینه میشه. بغیر از اینکه باید سعی کنیم مدارک و کاغذ ماغذ (مخصوصا ماغذ که خیلی خطرناکه!) و بیل و میل و اینا رو میندازیم دور حتما خوب معدوم کنیم. میدونیم هم که شماره سوشال سکیوریتی و تاریخ تولد رسمی و آدرس و شماره گواهینامه مون رو هم حداالامکان به کسی ندیم با اینکه نمیشه و معمولا برای اکثر کارا باید داد.

یکی از معروف ترین روشهای سرقت هویت از طریق کامپیوترهای ما هست. اونقدر هم اینجا همه چی اینترنتی که هست و هر کی یک سایت مخصوص خودش و اونا هم متصل به اکانت گوگل و فیس بوک و تویتر و پسوردهای مختلف که یاد آدم نمیمونه و پسوردهای شبیه هم که خطرناکه و ..... خلاصه! بهترین کار اینه که از یک نرم افزار مدیریت پسورد استفاده کنیم. اگه پول دارین که بهتره برین Roboform بخرین که عالیه وگرنه در همون حد ولی رایگانش LastPass

اینو نصب میکنین رو بروزرتون و حتی میتونه براتون پسوردهای بسیار عجیب هم تولید کنه که اصلا نیازی نیست به خاطر بسپارین. تنها پسوردی که لازم دارین، مستر پسورد این برنامه هست که اول کار میزنین و اون بقیه پسوردها رو از سرور بسیار امنش وارد فرمهای ساین این شما میکنه. فرم ها رو هم پر میکنه موقع ثبت نام. به Google Authenticator هم وصل میشه که امنیت دیگه میزنه بالای صد در صد! برنامه اش رو اسمارت فونتون نصب میکنین و حتی اگه کسی مستر پسورد LastPass شما رو بدونه موقعی که بخواد وارد اکانتتون بشه میگه یک پسورد موقت از برنامه توی گوشیت بهم بده! اونم که گوشی تونو نداره پس نمیتونه وارد بشه!!
این قسمتش حتی اینترنت هم تو گوشیتون نمیخواد. زمانی هم که خواستین جایی برین که ایمیل لازم بشین ولی نمیتونین اسمارت فون رو ببرین، میتونین هفت هشت ده تا پسورد موقت از سایت گوگل بگیرین و بذارین تو کیفتون و هر وقت لازم شد یکی یکی استفاده کنین.
استثنائا حتما پسورد ایمیل تون رو هم بهمراه مستر پسورد این به یاد داشته باشین ولی بقیه لازم نیست. برای تنظیمات مخصوصا تنظیمات لاگین به سایت بانکها هم AutoLogin نذارین چون ارور میده.

یک مزیت دیگه هم داره که توی تنظیماتش میزنین Free Credit Report
هر تغییری در کردیت ریپورتتون ایجاد بشه که نشان دهنده مثلا تقاضای باز کردن کردیت کارت هست یا چیزهای دیگه، بهتون اطلاع میده! و شما فورا میفهمین که کسی داره به اسم شما کردیت باز میکنه و سریع جلوشو میبندین. البته نسخه پولیش ریپورت با جزئیاتری میده اما همین رایگانشم خیلییه! از طریق TransUnion میده. ایکاش مال Equifax بود بهرحال.

لذتش رو ببرین... پشت گوشم نندازین که اینجا همه زندگی آدم به یک اکانت وصله!!
پاسخ
ماشالا همه مطلب رو گرفتن هااا!!! کارتون درسته بابا Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، masih sh ، storagemeter ، far62 ، amjad ، Reza20002 ، taherifar
یامی جان، کار خودت درسته که مطالب خوب و مفید و کاربردی برای ما می نویسی! WinkSmile
[en] PD: Jan. 6, 2001
Visa: July 2012
F4
[/en]
پاسخ
تشکر کنندگان: yami ، masih sh ، storagemeter ، كاميلا ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان