کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ترجمه مطالب سایت سفارت
با سلام

دوستان عزیز ، بنده در حد توان سعی کردم ترجمه ای بی نقص رو بگذارم ، اگر کسی از دوستان با توجه به منبع مطالب اشتباهی در تایپ یا ترجمه دید ممنون میشم گوشزد کنه .

انشاالله در هر پست ترجمه ی یکی از صفحات مورد نیاز گذاشته خواهد شد. و ممنون میشم کسی در تکمیل این موضوع کمک کنه.
هر مطلبی به نظرتان مشکوک آمد ،در صورت امکان با منبع چک بفرمایید و در صورت وجود اشکال لطفا سریعا اعلام بفرمایید .


این مطلب ترجمه لینک زیر هستش :
http://turkey.usembassy.gov/iranian_applicants.html
این مطلب مربوط به سایت سفارت آمریکا در ترکیه میباشد.
::::

اطلاعات برای ایرانیان متقاضی ویزا :
آنکارا تنها مرکز رسیدگی و پردازش امور مهاجران ایرانی در ترکیه میباشد . دیگر مراکز پردازش و رسیدگی به امور مهاجران ایرانی : Vienna ، ابوظبی ، فرانکفورت وNaples میباشد. درخواست برای متقاضی می بایست در آمریکا تشکیل پرونده شده و توسط مرکز ملی ویزا قبل از تعیین وقت مصاحبه ، به آنکارا ارجاع داده شود .
اطلاعات زیر برای جلوگیری از برخی مشکلات متداول که ایرانیان با آن روبرو میشوند فراهم شده است . این نوشته ها نیازمندیها و ملزومات ویزا نمیباشد . ملزومات ویزا را میتوانید در قسمت های دیگر سایت سفارت پیدا کنید .

در آنکارا:
برای اولین مصاحبه، متقاضی میبایست تست های پزشکی را در ترکیه انجام داده و عکس های ویزا را که قبل از مصاحبه گرفته است به همراه داشته باشد . ویزا به طور معمول دو تا سه روز کاری پس از مصاحبه توسط UPS خواهد رسید . اگر مدارکی از قلم بیافتد یا کلیرنس اداری به تعویق بیافتد ، پروسه ویزا مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید و به طور معمول به متقاضیان پیشنهاد خواهد شد که به ایران بازگشته و منتظر بمانند .

ویزا فقط برای متقاضیانی که در ترکیه حضور فیزیکی دارند صادر خواهد شد . ویزا نه به ایران و نه به هیچ کشور دیگر فرستاده نخواهد شد . تنها استسنا برای برطرف کردن و رسیدگی به کلیرنس اداری از قلم افتاده می باشد- یکی از افراد خانواده میتواند به نیابت از تمام خانواده به ترکیه بازگردد . شخصی که به سفارت برمیگردد میبایست یکی از افراد خانواده ای که ویزا دریافت کرده باشد ، دوست و یا شهروند آمریکا مورد قبول نمی باشد .

از 7 سپتامبر 2004 تمام متقاضیان 14 ساله و بالاتر میبایست انگشت نگاری بشوند . اگر کودک هنگامی که منتظر ویزا میباشید 14 ساله شود او نیز میبایست برای اسکن انگشتانش به سفارت بازگردد .

administrative process: برخی متقاضیان از ایران به بعضی از پروسه های اداری قبل از سفر به آمریکا نیاز دارند . هر تلاشی برای بدست آوردن administrative process مناسب قبل از زمان مصاحبه خواهد شد . با تکمیل دقیق و کامل قسمت اول و دوم فرم ِDS-230 پروسه سریع تر پیش خواهد رفت . سابقه ی کامل استخدامی متقاضی مورد نیاز میباشد ، نه تنها 10 ساله گذشته . پاسخ هایی نظیر "بازنشسته" یا "شغل آزاد" بدون توضیح در مورد اینکه متقاضی کجا کار میکرد منجر به تاخیر در صدور ویزا خواهد شد . همچنین تاریخ تمام مسافرت ها( نه تنها سال) به آمریکا میبایست فراهم شود ، نه فقط سه مسافرت گذشته. اگر متقاضی بیشتر از شش ماه با ویزای توریستی در آمریکا مانده است متقاضی میبایست کپی های نامه های DHS اجازه نامه ی تمدید ویزای خود را به مصاحبه بیاورد .به طور کلی administrative process در مدت دو ماه خواهئد رسید اما در موارد خواص بیشتر طول خواهد کشید. کلیرنس هایی که زمان زیادی معوق مانده اند به طور روتین پیگیری خواهد شد. هر administrative process که در طی دو ماه نیامده است برای اطمینان از فرستاده شدن درخواست پیگیری ، بهتر است که توسط ایمیل کنسولگری را یادآوری کنید . گاهی اداره ی ویزای دپارتمان ایالتی در پاسخ توضیح خواهد داد که زمان بیشتری برای پروسه احتیاج بوده ، اطلاعات دیگری مشخص نیست و کنسولگری دلیل طول کشیدن را نمیداند و بنابراین نمیتوانند برآوردی بدهند که چقدر ممکن است طول بکشد . پیگیری در این موارد هر چهار ماه میتواند انجام پذیر می باشد .

مدارک از قلم افتاده :
National Visa Center مدارکی را از تمامی پرونده های ارجاع شده به آنکارا جمع آوری می کند
هدایت administrative process ، تعیین وقت ملاقات و مصاحبه ( برای تمامی فایل ها به غیر از k ویزا ها ) و تمامی فایل ها را آخر هر ماه برای ماه بعدی ارسال می کند . بعضی پرونده ها برای پروسه ی کاری مقدار وقت زیاد تری در NVC (مرکز ملی ویزا )لازم دارند. بعضی از مدارک متقاضیان ممکن است در زمان مصاحبه ی ویزای متقاضی منقضی شده باشند . با نگهداری یک کپی از تمامی مدارک ارسالی به NVC با یک نگاه اجمالی به آنها قبل از مصاحبه میتوان دریافت تاریخ اعتبار کدام یک از مدارک منقضی شده است .

به گواهی پلیس و مدارک مرتبط با خدمت سربازی از ایران نیازی نیست . (البته این قسمت رو با نامه های دریافتی چک کنید.)

تغییر زمان مصاحبه :
تغییر زمان مصاحبه توسط ایمیل (پست الکترونیکی ) امکان پذیر می باشد . اعضای خانواده ای که از قبل جزء یک پرونده نبوده اند تشویق خواهند شد برای مصاحبه یشان در یک زمان حضور یابند . تغییر زمان مصاحبه ممکن است به منقضی شدن اعتبار administrative processes شود ، بنابراین بهترین کار چک کردن تاریخ اعتبار کلیرنس قبل از تغییر زمان مصاحبه می باشد. تمام تلاشتان را برای آوردن کودکان به مصاحبه قبل از تولد 21 سالگی آنها انجام دهید
The Child Status Protection Act protects some children from “aging out,” but does not apply in all cases. بهترین راه برای اطمینان از صدور برای کودکان ، آوردن آنها قبل از اینکه 21 ساله شوند می باشد .

حقوق خانواده گی ایرانیان : حقوق خانواده گی ایرانیان مبنی بر شرعیات بسیار با حقوق خانواده گی آمریکا متفاوت می باشد ، و ممکن است به پیچیدگی در پروسه ی ویزای مهاجرت منجر شود .

دولت آمریکا وکالت نامه ازدواج را به رسمیت می شناسد ، فقط در صورتی که تکمیل ازدواج آنها قابل اثبات باشد( مثال : زندگی کردن 2 زوج با یکدیگر در یک زمان و یک مکان ) .

فسخ طلاق از نظر ایالات متحده رسمیت ندارد . اگر متقاضی در ایران فسخ طلاق گرفته است فسخ می بایست به حالت نهایی برسد و به صورت قطعی در سند طلاق و شناسنامه ثبت شود .

متقاضیانی که دارای چند همسر می باشند قبل از رفتن به آمریکا می بایست همه همسران خود را به غیر از یکی از آنها طلاق دهد . اگر ویزایی به منظور ازدواج صادر شود تمامی ازدواج های قبل از ازدواج جاری می بایست فسخ شوند .

کودکان به سرپرستی گرفته شده در ایران پروسه ی طولانی و پیچیده ای دارند . قبل از آمدن برای ویزای فرزند خوانده لطفا توسط ایمیل با سفارت تماس حاصل فرمایید .

خروج کودکان :
اگر فقط یک بار امکان گرفتن مهر خروج برای کودکان می باشد ، به منظور جلوگیری از معطلی طولانی احتمالی قبل از مصاحبه با سفارت تماس بگیرید تا مطمـن شوید که پرونده کامل می باشد .

Reminder: IR-5 visas (parents of U.S. Citizens) are for individuals only. Separate files and documents are required for each parent. Children under 21 of the IR-5 applicants do not qualify as part of a parent’s file.(این قسمت به نظرم زیاد کاربرد نداشت)
تشکر کنندگان: Masoud ، shahram1347 ، air ، MajidShirzadeh ، WIKIMAN ، far_es ، mr.amir ، mahdi357 ، شهلا 1346
اگر هم کسی از بچه ها که جزو برندگان هستش (ترجیحا برندگان امسال)، لطف بکنه و محتویات نامه اول و دوم رو (پس از حذف اطلاعات شخصی ) برای بنده ایمیل کنه که ایشاالله ترجمه بشه و در اختیار عموم قرار بگیره ، بسیار لطف خواهد کرد.
تشکر کنندگان: shahram1347
با عرض سلام و خسته نباشید.
سوالی دارم اینست که اگر من برنده گرین کارت شوم برای مصاحبه با کنسول سفارت آمریکا در ترکیه فقط من و همسرم باید به ترکیه بیائیم یا بچه های زیر 14 ساله را هم باید بیاوریم؟ ضمناَ اضافه کنم که من دو فرزند زیر 10 ساله دارم . اگر راهنمایی فرمائید ممنون میشوم . باتشکر
[font=Arial] دستاني كه كمك ميكنند از لبهائي كه دعا ميكنند مقدس ترند . ( كوروش كبير )[/font]
تشکر کنندگان:
تا جایی که بنده اطلاع دارم ، بله میبایست فرزندان زیر 21 سالتون رو همراه ببرید.
تشکر کنندگان: shahram1347
توضیحات تست پزشکی برای دوستانی که از ترکیه اقدام کرده اند.

منبع :
http://turkey.usembassy.gov/medical_requirements.html


** متقاضیانی که از ترکیه اقدام کرده اند **

دستور العمل لازم برای تست پزشکی:
تمام مهاجرین داوطلب، ملزم به گذراندن تست های پزشکی توسط یکی از پزشکان یا کلینیک های لیست زیر میباشند . پزشکان فرم تست های پزشکی لازم را برای شما فراهم خواهند کرد. لطفا فقط یک پزشکان مورد تایید از لیست زیر را ملاقات بفرمایید .شما میبایست به منظور تکمیل تست پزشکی خود ، پاسپورت ، دو قطعه عکس سایزپاسپورتی و شماره ی کیس نامبر خود را به همراه داشته باشید . لطفا قبل از تاریخ مصاحبه خود حتما از تکمیل تست پزشکی خود اطمینان حاصل نمایید و در تاریخ مصاحبه حتما نتیجه تست پزشکی خود را به همراه داشته باشید . پیشنهاد میشود برای انجام تست پزشکی برای سه یا چهار روز قبل از وقت مصاحبه تان برنامه ریزی کنید . نیازی به همراه آوردن X-Ray خود برای مصاحبه نیست. اگر شما از بیماری شدیدی رنج میبرید ، تحت درمان هر بیماریی هستید و یا تحت مراقبت روانپزشک هستید دکترها به شما پیشنهاد می دهند که پرونده ی پزشکیتان را در حین تست ارایه کنید .

نکته مهم :
متقاضیان دو تا چهارده سال (از دومین سال تولد تا تولد پانزدهمین تولد ) باید تست پزشکی را در حداقل چهار روز کاری قبل از وقت مصاحبه مقرر شده در کنسولگری پشت سر بگذارند . کوتاهی در انجام ممکن است موجب تاخیر در پروسه و یا تغییر وقت ابتدایی مصاحبه شود.

هزینه های تست پزشکی و واکسناسیون:
هزینه لازم برای تست های پزشکی و دیگر تست های لازم توسط درخواست کننده ی ویزا پرداخت می شود . هزینه ها به شرح زیر میباشد : تست خون : 60 دلار – اکس ری از قفسه سینه 45 دلار – پزشک 70 دلار – هزینه هر یک از واکسن ها بنا بر سن و واکسن های مورد نیاز از 5 دلار تا 200 دلار متفاوت میباشد .

[عکس: 6j64yj5eoyfjnibphq73.gif]


نکته ی مهم درباره شرایط واکسناسیون :
بنا بر قانون مهاجرت آمریکا تمامی متقاضیان ویزای مهاجرت می بایست واکسناسیون های مقرر را( که در زیر لیست شده ) قبل از صدور ویزای مهاجرت فراهم آورند. دستورالعمل ها و راهنمای پروسه هییت پزشکانی را که تست های پزشکی متقاضیان ویزا را برای تایید انجام تست های پزشکی لازم و اینکه از لیست واکسن های زیر آیا مورد نامناسبی از نظر پزشکی برای متقاضی ویزا وجود دارد را اجرا می کنند .
ارویون، سرخک ، سرخجه ، فلج اطفال ، کزاز و دیفتری Toxoids ، سیاه سرفه ، آنفولانزا نوع ب (اچ آی بی ) ، هپاتیت آ ، هپاتیت ب ، آبله مرغان، آنفولانزا، Pneumococcal ، Rotavirus ، Meningococcal ، Human Papillomavirus (HPV ), Zonazoster ( نمیدونم چی هستن ؟!!)
جهت همکاری با هییت پزشکی و جلوگیری از تاخیر در پروسه ی ویزای مهاجرت ، تمامی متقاضیان ویزای مهاجرت می بایست در زمان تست پزشکی مهاجرت، سابقه ی واکسیناسیون خود را برای بازبینی هییت پزشکی آماده داشته باشند (برای اطلاعات بیشتر به بخش انیسیتو پاستور مراجعه کنید ) . متقاضیان ویزا میبایست با کادر قانونی مسـولین بهداشت ، برای فراهم کردن کپی سوابق واکسن خود ( درصورت وجود ) مشورت کنند . اگر شما سوابق واکسن خود را ندارید هیت پزشکی معاینات لازم برای تعیین اینکه شما نیاز به زدن کدام از واکسن های مقرر دارید را انجام خواهند داد . چشم پوشی از واکسن های مقرره فقط توسط نظر هییت پزشکی میسر می باشد. فقط هییت پزشکی با در نظر گرفتن سن ، سابقه ی پزشکی و وضعییت سلامت پزشکیتان مجاز به تصمیم گیری در مورد این است که کدام واکسن های لیست شده از نظر پزشکی مناسب است ، می باشد .
اگر شما 15 ساله یا مسن تر هستید تست خون برای HIV لازم میباشد.
HIV ویروسی میباشد که منجر به ناکارایی سیستم ایمنی بدن میشود Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS) . ایدز اسمی است که به گروهی از بیماری ها که ممکن است شخص دارای HIV به آنها دچار شود داده شده است.نتیجه مثبت این تست بدین معناست که شما مجاز به دریافت ویزا نیستید . توضیحات بیشتر در این زمینه(HIV) را در صفحه منبع بخوانید.
تشکر کنندگان: air ، shahram1347 ، far_es ، Sepasttian ، .YAS
*اطلاعات تماس با مراکز مجاز تست پزشکی ،ابوظبی :

http://uae.usembassy.gov/medical_examination.html

برای تکمیل پروسه ی متقاضی ویزای مهاجرت ، تمامی متقاضیان میبایست تست پزشکی را از یکی از هیت های پزشکی تایید شده توسط سفارت آمریکا اخذ نمایند.

هییت های پزشکی تایید شده ی سفارت آمریکا :

New Medical Center
P. O. Box 6222
ABU DHABI TEL. NO: 02-6332255
OR
Ahalia Hospital
P. O. Box 2419
ABU DHABI TEL. NO: 02-6267267
OR
DR. J.P.R. McCulloch
P. O. Box 8031
ABU DHABI TEL. NO: 02-6262677
OR
Oasis Hospital
P. O. Box 1016
AL AIN TEL. NO: 03-7221251
OR
The Polyclinic
P. O. Box 3098
DUBAI TEL. NO: 04-2959444
OR
Mideast Polyclinic
P. O. Box 55742
DUBAI TEL. NO: 04-2216888
OR
New Medical Center
P. O. Box 7832
DUBAI TEL. NO: 04-2683131
تشکر کنندگان:
Parslottery جان

نامه دوم را در یکی از قسمت ها به صورت اسکن شده وپی دی اف گذاشتن .پیدا کردم برات لینکش را می گذارم.
کیس نامبر:  2009as34700
دریافت نامه اول: may 27
تاریخ کارنت شدن:  بولتن june
(واقعا یکسال از زمان رسیدن نامه اول گذشت)
تاریخ دریافت نامه دوم: 1 june
تاریخ مصاحبه کنسل شده: 15 july  
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 july
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 sep
دریافت ویزا:روز مصاحبه
اقدام برای سیتزن شیپ: Dec 2015
انگشت نگاری: Feb 2016
رسیدن نامه ی مصاحبه: May 14th 2016
مصاحبه : Jun 14th 2016
مراسم قسم: Jun 16th 2016
تشکر کنندگان:
منبع :
http://turkey.usembassy.gov/reschedule_a...ments.html


* ترکیه :

تغییر وقت مصاحبه Reschedule Appointment :
برای تغییر وقت مصاحبه لطفا سریعا سفارت را توسط فکس ، ایمیل و یا پست آگاه سازید.هر تلاشی برای بدست آوردن وقت مصاحبه مناسب تر انجام می پذیرد.
اعضای خانواده هایی که در یک زمان ویزای مهاجرت را دریافت کرده اما تاریخ مصاحبه متفاوتی دارند برای تغییر زمان مصاحبه به یک زمان برای همه تشویق میشوند .

نکته مهم : بیشتر پرونده های مهاجرت شامل مدارکی که دارای تاریخ انقضا ی مشخص هستند می باشد و بیشتر اقسام administrative processes در طول 3 ماه منقضی خواهند شد. لطفا قبل از تغییر زمان مصاحبه اطمینان حاصل فرمایید administrative processes متقاضی تا روز مصاحبه اعتبار داشته باشند . همچنین از آوردن کپی های تازه از مدارک منقضی شده درمصاحبه نیز اطمینان حاصل فرمایید .
تشکر کنندگان:
air عزیز
دستت درد نکته لطف میکنی
بازهم ایول به شما
تشکر کنندگان:
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=426
این نامه دوم از طرف سفارت در ابوظبی است.

http://mohajersara.com/showthread.php?tid=24
این نامه مال 2007 است و در این صفحه چند تا نامه دوم دیگه هم قرار داده شده که مال سال 2008 است.

ارادت.
کیس نامبر:  2009as34700
دریافت نامه اول: may 27
تاریخ کارنت شدن:  بولتن june
(واقعا یکسال از زمان رسیدن نامه اول گذشت)
تاریخ دریافت نامه دوم: 1 june
تاریخ مصاحبه کنسل شده: 15 july  
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 july
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 sep
دریافت ویزا:روز مصاحبه
اقدام برای سیتزن شیپ: Dec 2015
انگشت نگاری: Feb 2016
رسیدن نامه ی مصاحبه: May 14th 2016
مصاحبه : Jun 14th 2016
مراسم قسم: Jun 16th 2016
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان