کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سان آنتونيو، ایالت تگزاس
اين مطلب زياد مهاجرتي نيست بيشتر تاريخي فقط محض توضيح در مورد اين ميگذارم كه بگم بافت سن آنتونيو قديمي هست و قديمي ترين بخش تگزاس به حساب مياد اين رو از روي عكس هايي كه يكي از دوستان از اونجا گرفته بود كاملاً ميشد فهميد گفتم اينجا يه توضيحي بدم در رابطش كه متوجه باشند دوستان اونجا اصلاً مثل دالاس و هوستون نيست خيلي بافتش كهنه تر و قديمي تره مثل مقايسه مثلاً اصفهان با تهران كه اونجا جنبه فرهنگي و تاريخي داره ولي تهران بافتش كمي نوتر و به روز تره با ساختمان هاي و برج هاي مختلف. 

تاريخ شناسى شهر؛

نخستین اروپاییان در سال ۱۶۹۱ میلادی در این منطقه که بومیان سرخپوست آن را یاناگوانا می نامیدند پای نهادند. سان آنتونیو در سال ۱۷۱۸ توسط همان میسیونرهای پرتغالی (و پدر آنتونیو الیوارز بخصوص) تأسیس و بنا گردید

 اروپاییان اولیه این منطقه را در روز ۱۳ ژوئن کشف کردند که مصادف بود با سالروز درگذشت قدیس کاتولیک قرن دوازدهم-سیزدهم میلادی اهل پرتغال معروف به آنتونیوی لیسبونی. از همینرو تصمیم بر آن شد که این منطقه خوش آب و هوا را به افتخار او نامگذاری کنند.
۱۳ سال پس از تاسیس  اين پایگاه نظامی-مذهبی بر کرانه رودخانه سن آنتونیو که بعدها بنام ایستگاه مبلغان آلامو شهرت یافت، امپراتوری اسپانیا تعدادی از ساکنین جزایر قناری در اقیانوس اطلس را به این منطقه مهاجرت داد، و شهری بر این پایگاه بنا نهادند که به نام سان فرناندو دو بِخار شهرت یافت.

از اینروست که شهر امروزه سن آنتونیو نام دارد و بخار (یا «بیر» با تلفظ انگلیسی) نام شهرستانیست که سن آنتونیو در آن قرار دارد. کلیسای سن فرناندو پس از گذشت سه قرن امروزه همچنان پابرجاست و تاریخ این مکان را بر بازدیدکنندگانش بازگو میکند.

"اميدوارم مفيد باشه"
پاسخ
تشکر کنندگان: nora ، amir82 ، tabim4 ، fariba_a ، زری وحدتی ، daad ، Danoosh ، cchico ، taherifar ، msar ، Amir.AA
دوباره سلام؛

گردشگري سن آنتونيو؛

بدليل فاصله كمي كه اين شهر با شهرهاي بزرگ تگزاس داره بزرگترين مركز جذب توريست در ايالت تگزاس به حساب مياد.
كلاً بحث گردشگري سن آنتونيو جزو مسائل اقتصادي اين شهر حساب ميشه و سالانه علاوه بر ميليونها گردشگر كه به اين شهر ميان ميلياردها دلار براي اين شهر درآمد داره كه خب كمك زيادي به پيشرفت اقتصادي شهر ميكنه.

برخی بخاطر وجود ریور واک سن آنتونیو از این شهر با لقب «ونیز آمریکا» یاد می‌کنند، و به روایتی، سالی ۲۶ میلیون گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند.

اکثر بازدید کنندگان بخاطر ریور واک و جذبه‌های وابسته به آن (همانند نوازندگان ماریاچی و فیستا نوچه دل ریو و غیره) از این شهر بازدید می‌کنند. اما جذبه‌های دیگری همانند سی ورلد شعبه سن آنتونیو، سیکس فلگز فیستا تگزاس، و قلعه آلامو نیز به تنهایی حائز اهمیت هستند.
از دیگر مراکز گردشگری و جذب بازدیدکننده موزه هنر مک‌ نی، ارکست سمفونی سن آنتونیو و تالار مجستیک، کلیسای سن فرناندو و باسیلیکای عبادتگاه ملی گل کوچک، برج تاور آو د آمریکاس وساختمان تاور لایف، و بوستان گیاهشناسی سن آنتونیو را می‌توان نام برد.

منطقه طبیعی ایالتی سنگ سحرآمیز نیز در یک ساعتی و منطقه طبیعی ایالتی گاورنمنت کنیون در ۱۶ مایلی شمال این شهر قرار دارند.
از مراکز خرید مهم این شهر می‌توان مرکز خرید اینگرم پارک و مرکز خرید لا کانترا را نام برد.

نام انگليسي برخي از جاذبه هاي اصلي گردشگري سن آنتونيو؛

The River Walk

The Alamo

Cathedral of San Fernando

The Majestic Theatre

HemisFair Park 

Tower of the Americas

Spanish Governor's Palace,

SeaWorld San antonio

Six Flags Fiesta Texas

Morgan's Wonderland

McNay Art Museum

The Southwest School of Art

The Woodlawn Theatre

San Antonio Zoo

Japanese Tea Gardens

San Antonio Missions National Historical Park

Texas Transportation Museum,

Splashtown San Antonio

در ادامه بيشتر راجع به برخي جاذبه هاي گردشگري سن آنتونيو توضيح ميدم.

"تشكر از توجهتون"
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، زری وحدتی ، tabim4 ، itsmasoud ، daad ، amir82 ، Danoosh ، mehdi110 ، taherifar ، MPU ، msar ، Amir.AA ، golia ، rahim444
از همینرو تصمیم بر آن شد که این منطقه خوش آب و هوا را به افتخار او نامگذاری کنند.
واقعا سن آنتونیو خوش آب و هواست؟!
تابحال آنجا نبودم ولی از شنیده ها فکر میکنم هواش مثل تهرانه، البته تمیزتر. از طوفانها و بلایای طبیعی که در ایالتهای دیگه مثل اوکلاهما و غیره باعث خرابی خانه ها میشه، در اینجا خبری نیست یا کمتره. درجه ی رطوبتش مثل هیوستون نیست.
لطفا درمورد سیستم حمل و نقل و اتوبوسرانی اش هم مطالبی را بنویسید.
case number: 2013AS00005200 ایروان W1A
آموزش زبان انگلیسی: www.eslpod.com
پاسخ
تشکر کنندگان: tabim4 ، itsmasoud ، A.R.R ، daad ، amir82 ، kasrafo ، soli asali ، taherifar ، msar ، Amir.AA
(2013-08-07 ساعت 10:51)fariba_a نوشته:  از همینرو تصمیم بر آن شد که این منطقه خوش آب و هوا را به افتخار او نامگذاری کنند.
واقعا سن آنتونیو خوش آب و هواست؟!
تابحال آنجا نبودم ولی از شنیده ها فکر میکنم هواش مثل تهرانه، البته تمیزتر. از طوفانها و بلایای طبیعی که در ایالتهای دیگه مثل اوکلاهما و غیره باعث خرابی خانه ها میشه، در اینجا خبری نیست یا کمتره. درجه ی رطوبتش مثل هیوستون نیست.
لطفا درمورد سیستم حمل و نقل و اتوبوسرانی اش هم مطالبی را بنویسید.

ضمن تشكر از شما بابت سؤال،

توضيحي در رابطه با آب و هواي سن آنتونيو؛

سن آنتونيو داراي هواي گرم و مرطوب در تابستان و ملايم و باراني در پاييز و بهار است. 
زمستانهاي اين منطقه تا حدي سرد و محدود برفي است. 
دماي هوا در گرمترين روز اين منطقه در ٣٠ سال گذشته ٤٤ درجه سلسيوس در سپتامبر بوده و سرد ترين روز ١٨- درجه ساسيوس در ژانويه ثبت شده. 

اين شهر تقريباً در تمامي ماههاي سال داراي بارندگي بوده و معمولاً روزهاي ابري و آفتابي دارد. 
هواي اين شهر بدليل فاصله اي كه تا خليج مكزيك دارد از هوستون خيلي بهتر است هم از لحاظ حداكثر دماي هوا و هم از نظر ميزان رطوبت و تا حدي شبيه به دالاس و گاهاً بهتر از دالاس است. 

اينجا بايد عرض كنم دليل اينكه به اين منطقه خوش آب و هوا گفته ميشود كه زمستانها كوتاه است و معمولاً درجه هوا بالاي ١٥درجه سلسيوس است و اينكه طبع اكثر انسانها هواي گرم رو به سرد ترجيح ميده همچنين هواي تهران هم جزو آب و هواهاي خوب به حساب مياد مثلاً شما اگر هواي تهران با بندر عباس يا اهواز يا مكه يا دوبي و... مقايسه كنيد متوجه ميشيد كه چقدر بهتر هست.

در مقام مقايسه هواي سن آنتونيو در مقايسه با هوستون و لاس وگاس بسيار خوب و عالي هست. 
سن آنتونيو همونطور كه فرموديد بيشتر بارش باران دارد و بارش برف در آن محدود است و تا اونجايي كه من متوجه شدم طوفان خيلي كم احتمال اتفاق افتادنش هست و اين هم خودش دليلي بر خوش آب و هوا بودن اين منطقه ميتونه باشه. 

در مورد تميزي هوا بايد اضافه كنم كه هواي اين شهر بر اساس آمار ٧٥٪ روزهاي سال در وضعيت عالي و پاكيزه هست و تنها يك روز در سال هوا ناسالم هست اين در حالي كه در تهران پارسال كمتر از ١٠ روز هوا در حد پاكيزه بود.

"اميدوارم مفيد بوده باشه"

(در پست بعدي سعي ميكنم در مورد حمل و نقل در سن آنتونيو بنويسم)
پاسخ
تشکر کنندگان: daad ، fariba_a ، amir82 ، kasrafo ، tabim4 ، cchico ، soli asali ، enchantress_boy ، shirin_n ، taherifar ، Abdorrezaa ، msar ، Amir.AA ، golia ، copol
حمل و نقل در سن آنتونيو؛

هوايي:
فرودگاه بين المللي سن آنتونيو (SAT) در فاصله تقريباً ٨مايلي شمال مركز شهر سن آنتونيو واقع شده.
اين فرودگاه ششمين فرودگاه شلوغ ايالت تگزاس از لحاظ تعداد مسافر است كه داراي دو ترمينال ميباشد و به ٤٤ مقصد از جمله مكزيك پرواز دارد. 
همچنين موزه هوايي تگزاس در اين فرودگاه واقع شده است. 

حمل و نقل عمومي شهر؛
اتوبوس ها در حمل و نقل عمومي سن آنتونيو توسط شهرداري فراهم آمده(بنامVIA) كه بيشتر در منطقه مركز شهر فعاليت دارند و به مقاصد مركز درمان سن آنتونيو و مركز دانشگاه تگزاس در سن آنتونيو سرويس دارد. 
و تعدادي اتوبوس ديزلي جهت حمل و نقل مسافران به مراكز تفريحي-گردشگري مثل سيكس فلگز فيستا و سي وورلد و پارك ها و همچنين به ورزشگاه اسپرز از مركز شهر قرار دارد. 

در كل اگر ساكن سن آنتونيو باشيد بدون ماشين زندگي براتون خيلي سخت و در حد غير ممكن هست اصلاً من فكر نميكنم در آمريكا به غير از شهر نيويورك در شهر ديگري بشه بدون ماشين زندگي راحتي داشت كه دليلش هم وسعت اين كشور و شهرهايش هست. 

حمل و نقل ريلي؛
مركز ريلي سن آنتونيو با نام Amtrak Station در اين شهر قرار دارد. 
اين ايستگاه بوسيله خط ريلي تگزاس ايگل شهر سن آنتونيو را به شيكاگو وصل ميكند. 
همچنين ٣بار در هفته از اين ايستگاه توسط خطوط ريلي ديگر به شهر لس آنجلس و شهر اورلاندو در ايالت فلوريدا حركت ميشود.

"اميدوارم مفيد بوده باشه"
پاسخ
با تشکر
مرکز درمان سن آنتونیو، منظور همان Medical Center است؟ لطفا درمورد مراکز درمانی (بخصوص مراکز ارزان) و خدماتشان برای مهاجرین اگر اطلاعاتی دارید ارائه بدید. درضمن، در مراکز تفریحی - گردشگری مثل six flags fiesta ، sea world و مراکز دیگر چه تفریحاتی فراهم است؟ درباره پارک های این شهر و نزدیکی و دوری شون به مرکز شهر هم اگر اطلاعاتی دارید لطفا بنویسید. ممنون
case number: 2013AS00005200 ایروان W1A
آموزش زبان انگلیسی: www.eslpod.com
پاسخ
تشکر کنندگان: A.R.R ، tabim4 ، mehdi110 ، soli asali ، taherifar ، msar
(2013-08-08 ساعت 20:14)fariba_a نوشته:  با تشکر
مرکز درمان سن آنتونیو، منظور همان Medical Center است؟ لطفا درمورد مراکز درمانی (بخصوص مراکز ارزان) و خدماتشان برای مهاجرین اگر اطلاعاتی دارید ارائه بدید

مركز درمان سن آنتونيو با نام مركز درمان جنوب تگزاس(south texas medical centre) در منطقه شمال غرب شهر سن آنتونيو واقع شده و مساحتي در حدود ٣.٦ كيلومتر مربع را دارا ميباشد. 

این مرکز حاوی دوازده بیمارستان است، از جمله:

١-سامانه درمانی کریستوس سانتا روزا
٢-یونیورسیتی هلت سیستم
٣-سامانه بهداشت و درمان متودیست
٤-این مرکز همچنین میزبان پنج دانشگاه است:
٥-مرکز علوم درمانی دانشگاه تکزاس در سن‌آنتونیو
٦-دانشگاه اینکارنت ورد
٧-دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو
٨-مدرسه مشاغل درمانی بپتیست (به انگلیسی: Baptist School of Health Professions)‏
٩-دانشکده داروسازی دانشگاه تگزاس در آستین

علاوه بر این نیز چهل و پنج موسسه تحقیقاتی پزشکی (همانند مرکز استارت) در این مرکز مستقر می‌باشند، و تمام این نهادها در مجموع با بودجه‌ای معادل ۳٫۴ میلیارد دلار (آمار سال ۲۰۱۰) فعالیت می‌کنند.

مراكز درماني ديگر مستقر در سن آنتونيو؛

مراکز درمانی
مرکز پزشکی جنوب تگزاس
سامانه درمانی کریستوس سانتا روزا
 یونیورسیتی هلت سیستم
مرکز پزشکی ارتشی بروک
مرکز پزشکی ویلفورد هال
دانشگاه اینکارنت ورد
مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو
سامانه بهداشت و درمان متودیست


كلاً هزينه درمان در ايالات متحده بسيار بالاست و اگر در اين كشور بيمه نداشته باشيد هزينه بسيار زيادي را در جهت كوچكترين خدمات پزشكي بايد پرداخت كنيد. 

مثلاً فقط براي ويزيت يك پزشك عمومي در صورت نداشتن بيمه بايد مبلغي در حدود ١٠٠-١٥٠ دلار بپردازيد. 
و اينكه شما در آمريكا نميتونيد مستقيماً به پزشك متخصص مراجعه كنيد بلكه بايد به پزشك عمومي مراجعه كنيد و اون شما رو به متخصص معرفي كنه يعني در صورت نداشتن بيمه مثلاً براي تشخيص يك بيماري پوستي مي بايست مبلغي در حدود ٥٠٠ دلار فقط به عنوان ويزيت پرداخت كنيد. 

همه اينها رو گفتم كه آخرش بگم بيمه در كشور آمريكا بسيار مهم و حياتي براي افراد عادي پس اگر ميلياردر نيستيد در بدو ورود به خاك آمريكا اقدام براي بيمه بكنيد كه خدايي نكرده اگر لازم شد به دكتر و يا بيمارستان مراجعه كنيد مشكل مالي پيدا نكنيد. 

در مورد مراكز درمان ارزان متأسفانه نميتونم نظري بدم چون تا جايي كه من ميدونم نظام بهداشت و درمان در آمريكا قابل مقايسه با ايران نيست و من هم اطلاعات ١٠٠٪ موثقي در مورد اونها ندارم. 

اميدوارم اگر دوستان متخصص ميان اينجا سر ميزنن نظر بدن و من هم استفاده كنم. 

"اميدوارم مفيد بوده باشه"
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، Danoosh ، amir82 ، farzad47 ، cchico ، tabim4 ، mehdi110 ، soli asali ، kasrafo ، taherifar ، MPU ، msar ، Amir.AA
(2013-08-08 ساعت 20:14)fariba_a نوشته:  با تشکر
. درضمن، در مراکز تفریحی - گردشگری مثل six flags fiesta ، sea world و مراکز دیگر چه تفریحاتی فراهم است؟ درباره پارک های این شهر و نزدیکی و دوری شون به مرکز شهر هم اگر اطلاعاتی دارید لطفا بنویسید. ممنون

در مورد مراكز تفريحي و جاذبه هاي گردشگري در اسرع وقت چند پست جامع مينويسم.

با تشكر
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، amir82 ، tabim4 ، soli asali ، taherifar ، msar
من داشتم فكر ميكردم حالا رفتيم سن آنتونيو به برخي دلايل نتونستيم اونجا بمونيم خوب بعدش بايد خيلي متضرر بشيم براي عوض كردن شهر يا ايالت بعد به اين فكر افتادم ببينم فاصله اين شهر با شهر هايي مثل دالاس و هوستون چقدر هست كه بر فرض هم اگر بعد از يك مدت خواستيم بريم يكي ديگه از شهر هاي بزرگ تگزاس چقدر فاصله اش هست.

فاصله سن آنتونيو تا آستين؛٨٠ مايل يا ١٢٩ كيلومتر

فاصله سن آنتونيو تا هوستون؛١٩٧ مايل يا ٣١٧ كيلومتر

فاصله سن آنتونيو تا دالاس؛٢٧٥مايل يا ٤٤٣ كيلومتر

يعني در كل فاصله با شهر هاي بزرگ و اصلي  خيلي زياد نيست و شايد با هزينه نه چندان زياد بشه به اين شهر ها نقل مكان كرد(البته با توجه به وضعيت هر نفر متفاوت است)

(البته كه ميشه اين اطلاعات رو به راحتي پيدا كرد ولي گفتم شايد كمكي به دوستان بكنه.)
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، amir82 ، nora ، itsmasoud ، farzad47 ، tabim4 ، mehdi110 ، soli asali ، taherifar ، msar ، Amir.AA ، tamana2016 ، golia ، copol
خوب رسيديم به بخش مورد علاقه من واقعاً لذت ميبرم از جاذبه هاي گردشگري سن آنتونيو خيلي با حال اند حتى اگر يه روزي به هر دليلي نرم سن آنتونيو ساكن بشم سالي يكبار تفريحي ميرم اونجا البته عكس هاشم يكي زحمت كشيده بود برام فرستاده بود ولى نتونستم روى سايت قرار بدم اگر تو اينترنت سرچ كنيد اسمشون ميتونيد ببينيد خيلي قشنگ اند مخصوصاً اطراف ريور واك و سي وورلد و سيكس فلگ فيستا عاااااالي اند... 

توضيحاتي در مورد برخي جاذبه هاي گردشگري و تفريحي سن آنتونيو؛

@ ريور واك سن آنتونيو(River Walk San Antonio)

رود کوچکی با نام ریور واک شناخته می شود از میان شهر سن آنتونیو عبور می کند.

بخاطر وجود این رود پیچاپیچ کوچک است که شهر سن آنتونیو از نظر برخی «ونیز آمریکا» نامگذاری گردیده.

عرض این رودخانه بین ۲۵ تا ۴۰ فوت می باشد.
 از مراسم سالیانه در این مکان میتوان فیستا نوچه دل ریو را نام برد.

 تاریخچه؛

تا دههٔ ۱۹۲۰ میلادی این رودخانه یک عضو ناخواستهٔ شهر سن آنتونیو بود و محل ریزش زباله و تجمع آلودگی های فراوان بود. در سال ۱۹۲۹ گروهی معمار از دانشگاه تگزاس در آستین با طرحی پیشنهادی به مسئولین سعی بر مبدل نمودن این رود راکد منزجرکننده به یک جاذبهٔ گردشگری نمودند. سرانجام این طرح ۳۰۰٬۰۰۰ دلاری رودخانه‌ای زیبا و دل‌انگیز شد که امروزه گردانندهٔ یک صنعت ۳ میلیارد دلاریست و سالیانه پذیرای بیش از ۷ میلیون گردشگر می‌باشد.
این رودخانه نهایتاً به رودخانه سن آنتونیو پیوسته و به خلیج مکزیک می ریزد.

@سیکس فلگز فیستا تگزاس (به انگلیسی: Six Flags Fiesta Texas)‏

نام مشهورترین پارک تفریحی شهر سن آنتونیو در تگزاس است. این پارک یکی از شعبات زنجیره شرکت سیکس فلگز است.
این پارک در سال ۱۹۹۲ تاسیس گردید و تاکنون جوایز متعددی را در میان پارکهای تفریحی آمریکا برده.

ادامه دارد...
پاسخ
تشکر کنندگان: fariba_a ، amir82 ، kasrafo ، tabim4 ، mehdi110 ، soli asali ، taherifar ، MPU ، msar ، Amir.AA ، copol
ادامه جاذبه هاي گردشگري شهر سن آنتونيو؛

@ایستگاه مبلغان آلامو یا ایستگاه مبلغان سن آنتونیو (به اسپانیایی: San Antonio de Valero Mission)‏

 مکانی تاریخی است در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا.
جنگ بین قوای تگزاس و ارتش مکزیک در این قلعه صورت گرفت. آلامو سابقا یک بنای ساخته شده مبلغان مسیحی بود.
در این نبرد (که به نبرد آلامو مشهور است) که با محاصره قلعه توسط ارتش مکزیک صورت گرفت، تمامی قوای آمریکایی پس از چند روز مقاومت، تار و مار و نابود گردیدند. دیوی کراکت (قهرمان ملی آمریکا) نیز در زمره کشته شدگان بود.
اما متعاقبا نیروهای کمکی آمریکایی بودند که به فرماندهی ژنرال سام هوستون مکزیکی‌ها را در نبرد سان جاسینتو به زانو درآورده و تگزاس را از الحاق به مکزیک نجات دادند.
این واقعه را جنگ آلامو، و شهر هیوستون به افتخار فرمانده نیروهای آمریکایی در این جنگ را "هیوستون" نام گذاری نمودند.
امروزه باقیمانده بنای یادبود قلعه آلامو سالانه میلیون‌ها گردشگر به خود می بیند و تا کنون چندین فیلم در هالیوود از روی این واقعه به پرده نمایش درآمده است.

@سی ورلد (به انگلیسی: SeaWorld)‏

 نام یک زنجیره پارک تفریحی آبی مشهور آمریکایی است.
این پارک در سه شهر سن آنتونیو، سن دیگو، و اورلندو شعبه دارد. شعبه چهارمی آن در دوبی در حال گشودن است.

@منطقه طبیعی ایالتی سنگ سحرآمیز یا منطقه طبیعی ایالتی انچنتد راک (به انگلیسی: Enchanted Rock State Natural Area)‏

 پارکی طبیعی واقع در منطقه هیل کانتری تگزاس در ایالات متحده آمریکا است.

این پارک که ۷ کیلومتر مربع وسعت دارد، یک مکان تاریخی ثبت شدهٔ ایالات متحده آمریکاست.

این پارک متشکل از صخره‌های گرانیت بزرگی است که سنگ نوردان و صخره نوردان و علاقه‌مندان دیگر را به خود جذب می‌کند. مرتفع‌ترین صخره به «سنگ سحرآمیز» شهرت دارد که ۵۵۶ متر ارتفاع دارد.

سرخ‌پوستان بومی در این مکان از هزاره هفتم قبل از میلاد میزیستند.

نام «سنگ سحرآمیز» از سرخ‌پوستان بومی قبیله تونکاوا (Tonkawa) نشات می‌گیرد که معتقد بودند ارواح آتشین بر روی گنبد بزرگ گرانیتی این صخره‌ها می رقصیدند و سروصداهایی به راه می انداختند. امروزه اعتقاد بر این است که این سروصداها احتمالاً صدای انقباض و انبساط صخره‌ها در فواصل سال بوده‌اند.
اروپاییان اسپانیایی تبار اول بار در ۱۷۲۳ میلادی این منطقه را کشف کردند.

ادامه دارد...
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad47 ، fariba_a ، tabim4 ، nora ، amir82 ، cchico ، kasrafo ، mehdi110 ، soli asali ، taherifar ، MPU ، msar
(2013-08-15 ساعت 15:13)A.R.R نوشته:  ممنون از اطلاعات ارایه شده و نیز علاقه تان به گزارش های مشوح به منظور اطلاع رسانی به جامعه ایرانی علاقمند به مهاجرت.
راستش من و خانواده دو سال پیش به صورت توریستی از سان انتونیو و نیز آستین دیدار داشتیم. چند روزی اونجا بودم و از آن شهر بخصوص از ریور واک لذت بردیم. حالا که برای مدت بیشتری می خواهیم بیاییم اونجا، اطلاعاتی راجع به محله های خوب و تعداد تقریبی ایرانی ها می خواستم. لطفا اگر ایرانی ساکن اونجا این پیام را می خواند، با کامنتی، پاسخی، نوشتاری ما رو مهمون کنه!!

ادامه جاذبه هاي گردشگري شهر سن آنتونيو؛

@ایستگاه مبلغان آلامو یا ایستگاه مبلغان سن آنتونیو (به اسپانیایی: San Antonio de Valero Mission)‏

 مکانی تاریخی است در شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس آمریکا.
جنگ بین قوای تگزاس و ارتش مکزیک در این قلعه صورت گرفت. آلامو سابقا یک بنای ساخته شده مبلغان مسیحی بود.
در این نبرد (که به نبرد آلامو مشهور است) که با محاصره قلعه توسط ارتش مکزیک صورت گرفت، تمامی قوای آمریکایی پس از چند روز مقاومت، تار و مار و نابود گردیدند. دیوی کراکت (قهرمان ملی آمریکا) نیز در زمره کشته شدگان بود.
اما متعاقبا نیروهای کمکی آمریکایی بودند که به فرماندهی ژنرال سام هوستون مکزیکی‌ها را در نبرد سان جاسینتو به زانو درآورده و تگزاس را از الحاق به مکزیک نجات دادند.
این واقعه را جنگ آلامو، و شهر هیوستون به افتخار فرمانده نیروهای آمریکایی در این جنگ را "هیوستون" نام گذاری نمودند.
امروزه باقیمانده بنای یادبود قلعه آلامو سالانه میلیون‌ها گردشگر به خود می بیند و تا کنون چندین فیلم در هالیوود از روی این واقعه به پرده نمایش درآمده است.

@سی ورلد (به انگلیسی: SeaWorld)‏

 نام یک زنجیره پارک تفریحی آبی مشهور آمریکایی است.
این پارک در سه شهر سن آنتونیو، سن دیگو، و اورلندو شعبه دارد. شعبه چهارمی آن در دوبی در حال گشودن است.

@منطقه طبیعی ایالتی سنگ سحرآمیز یا منطقه طبیعی ایالتی انچنتد راک (به انگلیسی: Enchanted Rock State Natural Area)‏

 پارکی طبیعی واقع در منطقه هیل کانتری تگزاس در ایالات متحده آمریکا است.

این پارک که ۷ کیلومتر مربع وسعت دارد، یک مکان تاریخی ثبت شدهٔ ایالات متحده آمریکاست.

این پارک متشکل از صخره‌های گرانیت بزرگی است که سنگ نوردان و صخره نوردان و علاقه‌مندان دیگر را به خود جذب می‌کند. مرتفع‌ترین صخره به «سنگ سحرآمیز» شهرت دارد که ۵۵۶ متر ارتفاع دارد.

سرخ‌پوستان بومی در این مکان از هزاره هفتم قبل از میلاد میزیستند.

نام «سنگ سحرآمیز» از سرخ‌پوستان بومی قبیله تونکاوا (Tonkawa) نشات می‌گیرد که معتقد بودند ارواح آتشین بر روی گنبد بزرگ گرانیتی این صخره‌ها می رقصیدند و سروصداهایی به راه می انداختند. امروزه اعتقاد بر این است که این سروصداها احتمالاً صدای انقباض و انبساط صخره‌ها در فواصل سال بوده‌اند.
اروپاییان اسپانیایی تبار اول بار در ۱۷۲۳ میلادی این منطقه را کشف کردند.

ادامه دارد...
پاسخ
تشکر کنندگان: tabim4 ، taherifar ، msar
مناطق خوب سن آنتونيو رو بعداً مشروح اش رو مينويسم ولي بيشتر مناطق شمالي و شمال شرقي امنيتشون خوبه كه تقريباً گرون هم هست در مورد ايرانيان هم در يك پست توضيحات كوتاهي داده بودم.

تشكر.
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo ، tabim4 ، taherifar ، msar
از دوستان ایرانی جدید و یا ساکنین قدیمی تر شهر سان آنتونیو خواهش مند است چنان چه به این تاپیک سر می زنند اطلاعاتی در مورد تجربیاتشون از زندگی، کار و تحصیل و نیز کلونی ایرانی ها در این شهر، اطلاعاتی، هر چند اندک، به اشتراک بگذارند. ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo ، tabim4 ، taherifar ، msar
با سلام به دوستان. داشتم در دنیای مجازی بررسی می کردم، در سایت وکلای ایرانی ساکن در سان آنتونیو، دیدم آمار داده که ایرانی های آن شهر 954 نفر هستند. ظاهرا کمتر کسی از ایشان به مهاجر سرا سر می زند. امیدوارم وقت و حوصله کنند و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند، به خصوص در مورد شرایط زندگی در آن شهر.
پاسخ
تشکر کنندگان: kasrafo ، tabim4 ، taherifar ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان