کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوالات متداول (FAQ)
ســــــــــــــــــلام

روز بخیر

میخام بدونم گرفتن ویزا و گرین به این معنی هست که به غیر سکونت دائم میشه رفت و آمد داشت یانه ؟؟ مثلا چندماه یک بار بیای ایران و برگردی ؟..آیا استاندارد و ضوابط خاصی داره ؟

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
اگه گرین کارت داشته باشیدمیشه رفت وآمدداشت ولی تویه 1سال نباید بیشتراز6ماه بیرون ازآمریکاباشید.
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام خدمت دوستان. یک سئوال داشتم که نتونستم جوابشو جایی پیدا کنم و اینجا مطرح میکنم بلکه کسی بتونه کمک کنه. من و همسرم ویزامونو (Migration-Diversity) گرفتیم و برای 3 ماه دیگه هم بلیط گرفتیم. بنده به عنوان مین اپلیکنت و ایشون به عنوان Dependent. الان یک ضرورتی پیش اومده که همسر ینده میخواد هر چه زودتر بره و من هم اصلا امگانش رو ندارم الان برم (کار و گرفتاری). میخواستم بدونم ایا ایشون میتونه قبل از من بره برای بار اول و یا حتما باید همراه و یا بعد از من وارد بشه؟؟(برای استرالیا که اینجوری بود). اگه کسی از دوستان اطلاع داره ممنوم میشم به ما کمک کنه. همچنین اگر منبع اطلاع رو هم ذکر کنید که خیلی بهتر میشه . با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان:
بعضی اطلاعات صفحات اول تاپیک به دلیل قدیمی بودن نیاز به حذف یا اصلاح دارن. مثلاً در پست های صفحه اول گفته شده قبولی از طریق ایمیل هم اعلام میشه که دیگه اینطور نیست. لطفا مدیران اصلاح بفرمایند.
پاسخ
تشکر کنندگان: poorya-poorya ، joopiter493
درود بر شما

مدیران عزیز ببخشید که مزاحم شما شدم. در صفحه نخست این تاپیک با عنوان "سوالات متداول (FAQ)" پست هایی وجود دارد که بسیاری از مطالب مهم و مورد نیاز گرین کارت لاتاری را برشمرده.

اما یکی از مهمترین قسمتهای این بخش نیاز به ویرایش دارد. متاسفانه نگارنده تاپیک سالها است که به فروم تشریف نیاورده اند و امکان درخواست شخصی از ایشان فراهم نیست. همانطور که میدانید، در سالهای اخیر، پس از قبولی در لاتاری دیگر مثل قدیم برای اعلام برنده شدن (نخستین مرحله)، نامه ای از طریق پست به شخص ارسال نمیشود و تنها از طریق وبسایت وزارت امور خارجه امریکا برنده ها و مغمومین (همانند بنده) وضعیت خود را متوجه میشوند.

اگر ممکنه این بخشها که در حال حاضر تغییر کرده را ویرایش نمایید تا خدای نکرده موجب سردرگمی دوستانی نشود که به تازگی با مقوله لاتاری آشنا میشوند. چون طبق این آموزش، شخص برای قبولی منتظر دریافت نامه پستی خواهد نشست و این انتظار کاملا بیهوده خواهد بود.

پیشاپیش یک دنیا از لطف شما سپاسگزارم.
پاسخ
تشکر کنندگان: shoshina ، mehrdad pharm ، poorya-poorya ، joopiter493
با سلام
برادر من امسال با کیس نامبر **25 برنده لاتاری شد . سوالم اینه که ایشون دیپلم کاردانش داره و الانم دانشجوی ترم 4 فوق دیپلم هست و 2 سال سابقه کار هم داره. آیا ممکنه که به مشکل بر بخوره؟
پاسخ
تشکر کنندگان:
خیر مشکلی براش پیش نمیاد ،یک .به خاطر دوسال سابقه کار .و دیپلم کاردانش
 
Case No:2015AS2000
Ds260:23may2014
Second update: 15 Aug 2014
Interview:Ankara 20 Oct 2014
کلیرشده در تاریخ 30/January 2015
seattle 13/07/2015
از پاسخ دادن به سوالات شما شدیدا کیف میکنیم

مدارک پستی آنکارا
نرخنامه مترجم رسمی
تمکن مالی بانک ملی
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام من می خواستم امسال اسم بنویسم اما چون دانشجو هستم و سربازی هم هنوز نرفتم (قبلا هم پاسپورت نگرفتم) و الان پاسپورت ندارم.می خواستم ببینم می تونم اسم بنویسم یا نه؟
Like a bat out of hell
I'll be gone when the morning comes.
When the night is over
Like a bat out of hell
I'll be gone gone gone
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-05-01 ساعت 19:34)vahidbaq نوشته:  بعضی اطلاعات صفحات اول تاپیک به دلیل قدیمی بودن نیاز به حذف یا اصلاح دارن. مثلاً در پست های صفحه اول گفته شده قبولی از طریق ایمیل هم اعلام میشه که دیگه اینطور نیست. لطفا مدیران اصلاح بفرمایند.

بله درسته خیلی از مطالبی که تو قسمت های مختلف انجمن ذکر شده قدیمی می باشد و شرایط بسیاری از اون ها تغییر کرده مدیران در صورت امکان مطالب قدیمی را پاک نمایند تا کاربران دچار سردرگمی و یا طرح سوالات تکراری نشوند. با تشکر
بی تو مهتاب شبی باز از آن كوچه گذشتم...

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم....

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم....

شدم آن عاشق دیوانه كه بودم...
پاسخ
تشکر کنندگان:
کسی نمیدونه شرایط امسال ثبت نام برای لاتاری 2016 چی هست؟ آیا نسبت به پارسال تغییراتی داشته؟
ثبت نام جدید از کی شروع میشه؟
با سپاس
بی تو مهتاب شبی باز از آن كوچه گذشتم...

همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم....

شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم....

شدم آن عاشق دیوانه كه بودم...
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-07-26 ساعت 23:41)poorya-poorya نوشته:  کسی نمیدونه شرایط امسال ثبت نام برای لاتاری 2016 چی هست؟ آیا نسبت به پارسال تغییراتی داشته؟
ثبت نام جدید از کی شروع میشه؟
با سپاس

تا اینستراکشن 2016 نیاد چیزی معلوم نیست. ولی به احتمال زیاد تغییراتی نداره شاید کشوری جز کشورهای غیر مجاز و برخی از اون مجازها دیگه نتونن ثبت نام کنن چون سقف ویزاهاشون پر شده. ثبت نام هم مثل هر سال 10 11 مهر شروع میشه و به مدت یک ماه هست
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2014-07-24 ساعت 19:46)empiremc نوشته:  سلام من می خواستم امسال اسم بنویسم اما چون دانشجو هستم و سربازی هم هنوز نرفتم (قبلا هم پاسپورت نگرفتم) و الان پاسپورت ندارم.می خواستم ببینم می تونم اسم بنویسم یا نه؟

میتونید اسم بنویسید ولی در صورتی که قبول بشید بدون پاسپورت چکار میتونید بکنید؟ بهتره اول سربازی و درس رو تموم کنید و بعد اقدام کنید برای لاتاری
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام یه چیزی بود که چیزی درموردش ننوشته بودید و اون مردان صاحب دو همسر هست . چه مشکل ایجاد میکنه اگر قبول بشیم؟ لطفا یکی از عزیزان به طور کامل توضیح بدهد.
پاسخ
تشکر کنندگان:
واقعا چرا هزینه مهر دادگستری از 1000 تومان به 40000 تومان افزایش پیدا کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تاسف می خورم به اوضاع مملکت
CN:2014AS000006XX/Yerevan/2person:
پاسخ
تشکر کنندگان:
با سلام

دوستان ندونستم برای سوالاتم تاپیک جدید بزنم یا نه

چون شاید به این سوالات پایه ای کمتر پرداخته شده و افرادی مثل من که شاید اطلاعات کمی در این مورد دارن الکی اقدام به ثبت نام کرده و جای بقیه را هم پر کنن!


1- آیا پس از دریافت احتمالی گرین کارت کی باید وارد آمریکا شد؟ در هر سال چقدر باید به اجبار آنجا ماند، آیا میشه با یکبار سفر در سال اعتبار را نگه داشت تا شرایط را برای اقامت درست کرد؟

2- اگه نه پس از چند سال به حالتی میرسه که محدودیتی در سفر و اقامت نداشت؟

3- گرین کارت آیا به معنای پاسپورت آمریکایی هم میشه و یا باید سیتیزن شد تا پاسپورت گرفت؟ شرایط سیتیزن شدن چیه؟ (چون اصولا سیتیزن نباید محدودیت سفر و اقامت داشته باشه)

4- بر فرض فردی که مثل من آشنایی در آنجا ندارد گرین کارت برنده شد.

شرایط اینکه شما وارد بشین، منزل تهیه کنید و از همه مهم تر کار علی الخصوص کار مرتبط با رشته تحصیلی (مهندسی برق قدرت) پیدا کند آیا فراهم هست؟ و آیا دولت حمایتی در این مورد داره؟
به هر حال هر کس به توان خود قادر به بردن بودجه مشخصی هست و من از نظر مالی توان زیادی ندارم.

5- آیا اداره کار آمریکا هم در پیدا کردن کار برای فرد مورد نظر بر اساس رشته تحصیلی کمکی میکنه و یا نه.

به هر حال اگه پاسخ های کوتاه هم بدین ممنون میشم که حداقل شرایط دست آدم بیاد.

سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: shiraz_neda ، HR-Immi ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان