کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آمار مهاجران قانونی از ایران در آمریکا
از 23 خرداد به این ور فک کنم آمار مهاجرت چند برابر شده
یه جا خوندم قبلا در هر روز 8 نفر از ایران میرن
الان فکر کنم خیلی بیشتر شده...
پاسخ
تشکر کنندگان: zara man ، Hossein81 ، taherifar
اول اینکه سلام به بچه های مهاجرسراییییییی
دوم این که نمی دونم این اطلاعات تو مهاجرسرا هست یا نه.. اما می نویسم.

ادیان و مذاهب ایرانیان آمریکا:
مسلمان اکثرا شیعه ۴۰%
،سکولار ۴۰%
،یهودی،مسیحی، زرتشتی ، بهائی و مندایی۲۰%
جمعیت:
تنها آمار رسمی نشانگر جمعیت ایرانیان آمریکا متعلق به یک همه پرسی سال ۲۰۰۰ میلادی است، که در آن بیش از ۳۷۰ هزار نفر داوطلبانه خود را «ایرانی» (یا ایرانی‌تبار) معرفی کردند.
اما گفته می‌شود دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن دی سی مدعیست که ۹۰۰٬۰۰۰ پرونده گذرنامه از ایرانیان در آمریکا در اختیار دارد.شورای ملی ایرانیان آمریکا معتقد است که جمعیت ایرانیان در آمریکا بیش از یک میلیون نفر است.
برخی گزارشات جمعیت ایرانیان در جنوب کالیفرنیا را به تنهایی تا نیم میلیون نفر گزارش کرده اند. یک مطالعه غیر رسمی در ام آی تی نیز این تعداد را در جنوب کالیفرنیا ۶۰۰٬۰۰۰ نفر ذکر کرده‌است.(مثله اینکه آمریکا هم خرتوخره هرکی یه آماری میده)Big Grin
پیشینه:
ایرانیان سالهای زیادیست که در جامعه آمریکا حضور دارند، بطوریکه نخستین ایرانی که رسما تابعیت ایالات متحده آمریکا را پذیرفت میرزا محمد علی حاج سیاح بود که برمیگرده به انقلاب مشروطه.حالا چی جوری پا شده رفته آمریکا خدا عالمه.
ایرانیان در عرصه سیاست آمریکا:
ایرانیان آمریکایی در مقام والایی مثل معاونت وزیر در دولت ایالات متحده هم خدمت کردن. در حال حاضر، ارشدترین سیاست‌مداران ایرانی در آمریکا عبارتند از:
•گلی عامری، از ایالت اورگن
•جیمی دلشاد، شهردار بورلی هیل در کالیفرنیا از سال ۲۰۰۳ تا کنون
•ناتاشا کامرانی، معاون دوم در سازمان آموزش پرورش در تگزاس
•فرید جواندل، عضو ارشد شورای شهری آلبانی، در کالیفرنیا
•راس میرکریمی، عضو هیئت ناظر در شورای شهری سانفرانسیسکو
•سوزان اعتضادی، قاضی ارشد دادگاه عالی شهرستان سان ماتئو در کالیفرنیا
•شیلا مشکین هنسون، قاضی ارشد دادگاه عالی شهرستان ارنج در کالیفرنیا
•تامیلا ابراهیمی، قاضی ارشد دادگاه عالی سن دیگو[۱۷] (انتصاب توسط فرماندار کالیفرنیا)
•ولی نصر، مشاور ارشد ریچارد هولبروک در کابینه اوباما
با اینحال ایرانیان آمریکا هنوز دارای یک لابی واحد و منسجم در صحنه سیاست در واشنگتن نیستند.بسیاری خلأ حضور ایرانیان، در صحنهٔ سیاسی آمریکا را بخاطر کشمکش‌های داخلی و چنددستگی درونی بین خود ایرانیان دانسته‌اند.واقعا که آبرومون همه جا رفته فقط فکر کنم مریخی ها از جریانات ما باخبر نیستن که فک کنم چند وقت دیگه اونا هم میفهمن.

توزیع جغرافیایی:
توزیع جمعیتی ایرانیان آمریکا بر حسب درصد جمعیت هر ایالت بر طبق تخمین اداره آمار آمریکا در سال ۲۰۰۸:
بیش از ۰٫۴٪ جمعیت ایالت (کالیفرنیا)
بین ۰٫۲٪ – ۰٫۴٪ جمعیت ایالت (تگزاس، نیویورک)
بین ۰٫۱٪ – ۰٫۲٪ جمعیت ایالت (واشینگتن، ویرجینیا، مریلند)
بین ۰٫۰۶٪ – ۰٫۱٪ جمعیت ایالت (ماساچوست، نیوجرزی، میشیگان، ایلینوی، فلوریدا، جورجیا، اوکلاهوما، کانزاس، اورگن، نوادا، و آریزونا)
کمتر از ۰٫۰۶٪ جمعیت ایالت، اما باز قابل توجه (کلرادو، پنسیلوانیا، و کارولینای شمالی)اکثر ایرانیان مقیم آمریکا در کالیفرنیا متمرکز شده‌اند. در این میان تهرانجلس دارای شهرت همگانی در میان ایرانیان است.با این حال گروه‌های بسیار بزرگی از ایرانیان آمریکایی نیز در ایالات نیویورک(جون)، تگزاس، ویرجینیا، مریلند، و در شهرهای سیتل و آتلانتا قرار دارند، و تقریباً هر دانشگاه بزرگ آمریکایی یک کلوپ دانشجویی و یا انجمن ایرانی و یا فارسی زبان دارد.
گاهاً نیز دیده شده که برخی زیرگروه‌های خاص مذهبی و یا اقوام معینی در برخی شهرها در تعداد بیشتری متمرکز شده‌اند. بطور نمونه، شهر نشویل در تنسی دارای جمعیت بالایی (نزدیک به ۸۰۰۰ نفر) کرد (و در واقع بیشترین تمرکز جمعیتی اکراد در میان شهرهای آمریکا) می‌باشد. و یا بطور نمونه در سالهای اخیر، منداییان زیادی در شهر سن آنتونیو اقامت داده شده اند.

موفقیت:
ایرانیان مقیم آمریکا، تحصیلکرده ترین گروه نژادی در کشور آمریکا محسوب می‌شوند.(چه عجب یه جا اولیم)
بر طبق یکی از محاسبات دانشگاه ‌ام آی تی، این گروه مهاجر ۵۰٪ بالاتر از حد میانگین جامعه در ایالات متحده درآمد کسب می‌کنند و از گروه‌های موفق جامعه آمریکا محسوب می‌گردند.بگفته برخی منابع، سهم ایرانیان در اقتصاد ایالات متحده ۴۰۰ میلیارد دلار است.!!!
بر طبق اداره آمار آمریکا در سرشماری سال ۲۰۰۳، نزدیک به ۲۷٪ ایرانیان آمریکایی دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا بودند، که این میزان در میان گروه‌های مهاجر آمریکایی دارای رتبه نخست است. و بیش از ۵۶٪ ایرانیان مقیم آمریکا دارای مدرک کارشناسی می‌باشند، که در میان ۶۷ گروه مهاجر آمریکا دارای رتبه دوم است.اما از طرفی نیز بر طبق گزارشی دیگر، تعداد دانشجویان ایرانی در مقاطع پیشرفته دانشگاهی در سالهای اخیر سیر نزولی داشته‌است.

حضوری فعال در جامعه:
کاترین بل بازیگر اصلی سریال تلویزیونی JAG در شبکه‌های سراسری آمریکا. او نقش یک افسر ارتشی را بازی می‌کند.(اگه نمیدونید بدونید که ایرانی هستش)به غیر از مشاهیر ایرانیان-آمریکایی همانند پیر امیدیار، بیژن پاکزاد، فیروز نادری، لطفی علی‌عسکرزاده، شهره آغداشلو، آندره آغاسی، علی جوان، سینا تمدن (Apple computers)، امید کردستانی، رودابه بختیار (CNN)، کریستین امانپور، کاترین بل و انوشه انصاری که شناخته شده همگان در امواج خبری بوده‌اند، بسیاری از ایرانیان آمریکا در سطوح شهری و در محل زندگی خود حضوری بسیار فعال داشته‌اند.
بطور نمونه، در سال ۲۰۰۶ در تگزاس، گیتی و علی صابریون مقیم هیوستون ۱۰ میلیون دلار به مرکز سرطان ام دی اندرسون دانشگاه تگزاس اهدا نمودند، و شهردار هیوستون به افتخار فیلم عمر خیام (The Keeper: The Legend of Omar Khayyam) ساخته کیوان مشایخ اهل هیوستون، ۲۶ جولای ۲۰۰۵ را روز خیام (Keeper Day) نامید.
در سال ۲۰۰۴، هوشنگ انصاری و شهلا انصاری با اهدای ۱۵ میلیون دلار، مرکز پژوهشهای سلول‌های بنیادین را در دانشگاه کرنل تاسیس نمودند.
در لس آنجلس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نیز در سال ۲۰۰۷ دریافت کننده اهدای ۱۷ میلیون دلاری یک مهندس ایرانی بود، در حالیکه دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین هدیه‌ای ۳۰ میلیون دلاری از آقای معراج دریافت نمود.

در سانفرانسیسکو، دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو بزرگ‌ترین هدیه خود را از یک زوج دیگر ایرانی بنام ندا و مانی مشعوف بمبلغ ۱۰ میلیون دلار دریافت کرد، و بیمارستان Swedish Covenant Hospital در شیکاگو دریافت کننده هدیه ۴ میلیون دلاری از یک ایرانی خیّر دیگر بود.
دانشگاه ایالتی پورتلند حتی به پاس هدیه ۸ میلیون دلاری دکتر فریبرز مسیح، دانشکده مهندسی خود را بنام او گردانید.
در حیطه صنعت نمایش و فیلمسازی نیز می‌توان از داریوش خنجی مدیر فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌های موفق سینمای هالیوود، فرهاد صفی نیا فیلمنامه‌نویس و باب یاری تهیه کننده سینمای هالیوود و مالک چهار شرکت تولید فیلم در کشور آمریکا نام برد.
ایرانیان حتی در نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا حضور داشته و حتی در راه دفاع از میهن جدید خود (آمریکا) جان باخته‌اند.
 
فعالیتها و گروه‌های ایرانیان مقیم آمریکا:
•انجمن پزشکی ایرانیان آمریکا
•پروژه دانشنامه ایرانیکا
•شورای ملی ایرانیان آمریکا
•اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی تبار
•شورای آمریکاییان ایرانی‌تبار
خیابانی در هیوستون به روایتی حدود ۷۰۰۰۰ ایرانی و ایرانی-تبار دارد.
باسه این دفعه بسه منتظر باشید تا در پست های جدید در مورد شهرهای دیگه ی آمریکا میخوام مطلب بذارم.
پاسخ
تشکر کنندگان: pr.kia ، saba1100 ، Blaze ، mahdip ، HRSH ، moony ، taherifar
هزینه زندگی در کشور آمریکا بسته به محل زندگی بسیار متغیر است. اقتصاد آمریکا بسایر محکم است اما تورم اقتصادی در آمریکا منفی (۰٫۴- درصد) است.
Cost of living United States هزینه زندگی در آمریکا کشور آمریکا از نظر اقتصادی در رتبه هجدهم جهان قرار دارد و تنوع هزینه زندگی در ایالات مختلف این کشور، تأمین هزینه زندگی را برای مهاجران و مردم عادی این کشور بسیار راحت ساخته است.
مرکزیت دلار به عنوان ارز ذخیره ی جهانی این امتیازات چشمگیر را به اقتصاد آمریکا داده‌ است. آمریکا ضمن داشتن کسری تراز پرداخت‌های عظیم، می‌تواند هزینه و سرمایه‌ مصرفی را فراتر از تولید داخلی تامین کند و به سرمایه‌ گذاری‌هایی دست زند که بسیار بیشتر از اندوخته‌ های داخلی آن است، زیرا خارجی‌ ها علاقه‌ مندند دارایی‌ های خود را به دلار افزایش دهند.
در نمودار دایره ای زیر روش تقسیم درآمد ماهیانه مردم در برای هزینه زندگی در کشور آمریکا آورده شده است:
[عکس: nemoodar-amrika.jpg]
در جدولی که Attach کردم هزینه زندگی در ایالات متحده آمریکا بصورت بازه از حداقل تا حداکثر آورده شده است.


فایل‌های پیوست
.pdf   America.pdf (اندازه 320.94 KB / تعداد دانلود: 192)
پاسخ
تشکر کنندگان: asal1907 ، lilacs6 ، ara1980 ، amir82 ، mahdip ، younes77 ، taherifar
خواهشمند است کسانی که با تجربه هستند در این تالار مطلب بنویسند
پاسخ
تشکر کنندگان: H@medTT ، younes77 ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان