کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ایرانیان موفق خارج از کشور
(2010-06-12 ساعت 23:31)usa.lover نوشته:  اصلاً نصف دنیا برای خودت، بزن پاک کن عزیزم!

این همه خود مدیرا از ویکی پدیا کپی پیست میکنند، حالا که به ما رسید، اوفه؟
نه تو میخواهی گیر بدی!
گیر بده تا ... Big Grin

جناب پیشکسوت عزیز!!!

شما ارسالهای اینچنینی که مدیران کپی پیست می کنند از طریق لینک گزارش زیر هر پست ، گزارش کنید تا آنها هم حذف شوند.

در این سایت خواص و عوام معنی ندارد و در برابر قانون همه باهم برابرند.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: eblam ، yek_mosafer ، msar
با تشکر از حجت عزیز که دلیل این قضیه ویکیپدیا رو شرح داده :

نقل قول:مطالب ویکی‌پدیا با اجازه‌نامه Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 منتشر می‌شن که بخش «ShareAlike» به این معنی هست که شما فقط در صورت حق کپی کردن اون‌ها یا اقتباس ادبی از اون‌ها رو دارید که محصول رو هم با «همون اجازه‌نامه» منتشر کنید. از اون‌جا که اجازه‌نامه مهاجرسرا Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 نیست و با اون مطابقت هم نداره، در نتیجه کپی کردن متن از ویکی‌پدیا در مهاجرسرا «نقض» این اجازه‌نامه خواهد بود.

با این حال، اگر متنی از ویکی‌پدیا بخونید و مفهوم اون رو به زبان خودتون بنویسید، خالی از اشکاله. بدیهی‌است که عوض کردن «است» با «می‌باشد» و جا به جا کردن «ولی» با «اما» باعث نمی‌شه که بگیم متن به زبان شما بازنویسی شده. وجود شباهت زیاد در دو متن، حتی شباهت ساختاری، باعث می‌شه که اثر شما «اقتباسی» از اثر اول باشه و باز هم بحث ShareAlike مطرح می‌شه.
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: اليزا ، eblam ، yek_mosafer ، msar
سارا شاهي با نام اصلي آهو جهانسوز شاهي در 10 ژانويه 1980 در تگزاس آمریکا بدنيا آمد . او از سن نوجواني در مسابقات زيبايي شركت كرد و موفق به گرفتن جوايز متعددي شد . اصل و نسب او به فتحعلي شاه قاجار ميرسد . , سارا موفق به گرفتن جوايز متعددي در رشته بازيگري ميباشد و در سريال هاي زيادي در آمريكا بازي كرده است . سارا به زبان هاي انگليسي و فارسي و اسپانيايي صحبت ميكند و داراي كمربند قهوه ايي در كاراته ميباشد.در سال 2005 رتبه 90 را در ليست صد نفر اول هات در مجله ماكسيم به دست آورد . در سال 2006 اين رتبه به 66 ارتقا پيدا كرد



جهانسوز شاهی معروف به سارا شاهی ندیده فتحلیشاه قاجار پادشاه قرن ۱۹ ایران از پدری و مادری ایرانی تبار با نامهای عباس و ماه منیر جهانسوز شاهی در تگزاس متولد شده است ٫ او تاکنون در تعداد بیشماری از فیلمها و سریالهای هالیوود بازی کرده است که معروفترین آنها
L World (دنیای لزبین ها) ٫ Life (درحال پخش)٫ The Sopranos و Teachers و ...

-->
-->
-->
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
هانیبال الخاص در 23 خرداد ماه 1309 از پدر و مادی آشوری در کرمانشاه متولد شد. در 35 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و لیسانس نقاشی از انیستیتو هنر شیکاگو گرفت. 2 سال بعد در همان جا فوق لیسانسش را دریافت نمود.
این در حالی بود که "هانیبال" همه کودکی را در شوق نقاشی می سوخت، اما پدر و مادر به دلیل لرزش دستی که در اثر بیماری به آن دچار شده بود او را به آموزش نقاشی نفرستاند. پدر هانیبال مرد فاضلی بود، تحصیلکرده و زبان خارجی می دانست و بسیار اهل کتاب بود. پدر را از گمرک کرمانشاه به گمرک اهواز منتقل می کنند. آن ها در منزلی سکنی گزیدند که پسر 17 ساله صاحبخانه بعد ها گرافیست بزرگی شد: "الکسی گیورگیز" که نقاشی را در شوروی سابق یاد گرفته بود کسب و کارش نقاشی بود.
الکسی دکه ای داشت که سربازان متفقین سراغ او می آمدند و عکس زنانشان را به او می دادند تا آنها را کپی رنگی کند. الکسی برای هر نقاشی 50 تومان می گرفت و از همین راه خانواده شش نفرشان را اداره می کرد.

هانیبال از همان جا مست بوی پالت و روغن شد که تا به امروز این سرمستی به یادگار مانده است.

[عکس: cp5803hny6rd0pvzeoov.jpg]

چرا آمریکا
مردی که 80 بهار را دیده است و این روز ها 11 صبح تا 8 عصر با 250 نقاشی و مجسمه هایش در خانه هنرمندان برای بازدیدکنندگان این داستان را تعریف می کند. مردی که ایرانی است اما در ایران بیمه پزشکی و بازنشستگی نمی گیرد و به دلیل وجود این امکانات در آمریکا، ساکن شهری در ینگه دنیاست که حتی گالری هنری درست و درمانی ندارد. "تورلاک" در ایالت کالیفرنیا که چند گالری کوچکش مثل خیابان منوچهری خودمان فقط نقاشی ها بازاری می فروشند و کسی الخاص را نمی شناسد. استاد آنجا سایه به سایه "آنا" همسر بسیار مهربان مینیاتوریستش که ظاهراً در این هنر دست توانایی هم دارد خلوت گزیده و روزی هفت، هشت ساعت نقاشی می کشد و به دیگر هنرهایش سرکی می کشد.
این در حالی است که قریب به چند هزار شاگرد هانیبال در تهران و ایران حسرت دیدار او را می کشند. اما او این روزها در تهران است و شاگردانش برایش بزمی دو هفته ای در خانه هنرمندان برپا کرده اند که شما نیز می توانید یکی از مهمانان آن باشید.

http://www.pooldaily.com/Pages/Printable-News-6644.html
http://www.hamshahri.org/News/?id=116473
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.as...ID=1095718
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.as...ID=1095718
http://www.farheekhtegan.ir/content/view/9984/40/
پاسخ
مهندس مینو اختر زند بانوی ۵۳ ساله ایرانی تبار از روز اول سپتامبر سال ۲۰۱۰ به سمت استاندار استان “یونشوپینگ” سوئد منصوب شد. وی تا سال ۲۰۱۶ بمدت شش سال استاندار این استان سوئد خواهد بود.
بدنبال این تصمیم تاریخی دولت سوئد, برای اولین بار یک فرد مهاجر تبار در سوئد به مقام استانداری رسیده و این افتخار نه تنها نصیب جامعه ایرانی سوئد, بلکه نصیب جامعه زنان ایران شده است.
مینواختر زند در حال حاضر مدیر کل اداره راه آهن سوئد (بان ورکت) است و قبل از آن نیز ریاست بزرگترین شرکت دولتی تولید انرژی در سوئد (واتن فال) را بر عهده داشته است.
مینو اخترزند در سال ۱۹۷۴ و هنگامی که ۱۷ ساله بود جهت تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی تی اچ) به سوئد آمد و قرار بود که پس از اتمام تحصیلات به ایران برگردد. اما وقوع انقلاب اسلامی باعث گردید که او نیز ماننده هزاران زن دیگر ایرانی پس از اتمام تحصیلاتش در رشته مهندسی به کشورش باز نگردد.
مجله اقتصادی و معتبر سوئدی “وکانز افرر” در سپتامبر سال ۲۰۰۵ لیستی منتشر نمود که در آن نام ۴۴ نفر از بانفوذترین مهاجرتباران در اقتصاد سوئد درج شده بود. نام یک بانوی ایرانی در صدر این لیست و در مقام پنجم آن میدرخشید. وی “مینو اختر زند” از مدیران ارشد شرکت معظم تولید انرژی “واتن فال” در سوئد بود. مینو اخترزند که متولد تهران است قبلا علاوه بر سمت بلند پایه خود درشرکت دولتی تولید انرژی “واتن فال” سوئد, از جمله در هیئت رئیسه چندین کمپانی و سازمان بزرگ سوئدی و نیز هیئت رئیسه دانشگاه “سودرتورن” استکهلم عضویت داشته است. وی قبل از تصدی به مقام مدیر کلی, در شورای استانی کار در شهر اپسالا مشغول به فعالیت بوده است.
خانم اختر زند متاهل و دارای یک فرزند ۲۷ ساله است.استان یونشوپینگ قدمتی ۳۲۳ ساله داشته و از لحاظ جمعیت پنجمین استان بزرگ سوئد است.

به نقل از : استکهلمیان

*************************************


علي اكبر كريمي ايراني موفق مقيم سوئد
وي در سال ۱۹۷۵ جهت تحصيل در دانشگاه تكنيك لينشوژينگ به سوئد آمد. خيلي سريع اولين شركت خود را به مبلغ يك كرون خريداري نمود. اين شركت بنیان شرکتی گردید که امروز "گروه شرکت های پارس" را تشکیل میدهند که کنسرسیومی مرکب از شرکت های مختلف است که در زمینه های صنعتی و ساختمانی مشغول به فعالیت است. علی اکبر یکی از ۱۰ مهاجر ثروتمند سوئد محسوب می شود. داراي تخمين زده شده وي حدود ۲۰۰ ميليون كرون است.


*********************************

ماریا خرسند، بانوی ۴۹ ساله
یکی از مدیران مشهور صنعت آیتی جهان است. هر چند ایرانیها در میان مدیران ردهبالای صنعت آیتی چندان کمشمار نیستند، اما خرسند یکی از بلندپایهترین و در عین حال معدود زنان ایرانی فعال در این رشته است.
امروز دیگر همه با تکنولوژی بلوتوث آشنا هستند و کمتر گوشی تلفن همراهی در جهان ساخته میشود که به این تکنولوژی مجهز نباشد. حال حتماً تعجب میکنید اگر بشنوید که ماریا خرسند در زمان مدیریت خود در شرکت اریکسون سوئد، ریاست این پروژه انقلابی را بر عهده داشته است و در واقع مادر معنوی تکنولوژی بلوتوث محسوب میشود.
خرسند در پاسخ به این که چه چیزی باعث شد او به مدیریت پروژه بلوتوث برسد، میگوید: «کسی چیزی در این مورد به من نگفت، اما گمان میکنم بلندپروازی و اشتیاق من به دست و پنجه نرم کردن با مشکلات در این میان نقش داشته است.»
ماریا خرسند در سال ۱۹۵۷ (۱۳۳۶) در شهر ساری متولد شد. او در سال ۱۹۷۵ به لسآنجلس مهاجرت کرد و فوق لیسانس کامپیوتر خود را از دانشگاه فولرتون (Fullerton) کالیفرنیا گرفت.
هر چند مادر ماریا میل داشت که فرزندانش پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند، اما ماریا و خواهرش پس از پایان تحصیل تصمیم به ادامه زندگی در خارج از ایران گرفتند
خرسند همسر سوئدی خود را هنگام تحصیل در دانشگاه فولرتون ملاقات کرد و پس از ازدواج با او، در اواخر دهه ۸۰ میلادی به سوئد مهاجرت کرد. او پیش از آن تجربه کار در چند شرکت نفتی و کامپیوتری آمریکایی چون شرکت نفتی یونیون کالیفرنیا و شرکت کامپیوتری یونیسیس را به تجربیات کاری خود اندوخته بود و همین مساله باعث شد پس از ورود به سوئد بتواند در کمپانی بزرگ اریکسون استخدام شود.

از اخبار ایرانیان

************************

دکتر مجيد سميعي
جراح برجسته متخصص بيماريهاي مغز و اعصاب مقيم آلمان و رئيس افتخاري اتحاديه جهاني جراحان مغز و اعصاب
تاریخ تولد : ۱۳۱۶
▪ رشته تحصیلی : مغز و اعصاب
▪ زندگینامه :
پروفسور سمیعی ایجاد کننده زیر شاخه از جراحی مغز ، به نام جراحی قاعده مغز است و در زمینه جراحی میکروسکوپی مغز ابداع کننده روشهای تازه و بی نظیری بوده است .
وی مدتها ریاست مجمع جهانی جراحان مغز و اعصاب جهان را داشته ، محل کار او در حال حاضر در هانوفر آلمان و در انستیتوی بین المللی دانش نورولوژی یا INI است . در این موسسه پیچیده ترین جراحی های مغز انجام می شود .
ساختمان این انستیتو از لحاظ معماری ، شاهکار محسوب می شود ، چرا که به پیشنهاد دکتر سمیعی آرشیتکت ها آن را به شکل مغز انسان ساخته اند .
پروفسور سمیعی یکی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب و بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه در جهان است .
▪ کتب تالیف شده :
ـ Pneumoenzephalo-Tomographie
ـ Aspects Modicales de la Chirurgie des Nerfs Periphriques
ـ The Cranial Nerves
ـ Traumatology of the Skuall Base
ـ Surgery in around the Brain Str
ـ M and the Third Ventricle
ـ Scull Base Surgery
ـ Nerve Lesions Modeme Verfahren der Rekonstruktion von
ـ knochenstrukturen Gefab-und Nervennaht sowie Peripheral
ـ Proceeding of the ۱ international Skull Base Congress
ـ Surgery of the Sellar Region and Paranasal Sinuses
ـ Surgry of Skull Base Meningiomas
ـ Surgery of the Clivus

مقامات شهر هانوفر آلمان با برگزاري مراسمي با حضور ‪۱۶۰‬ميهمان داخلي و خارجي از جمله صدراعظم سابق اين كشور، با اعطاي مدال افتخار، از خدمات پروفسور "مجيد سميعي " جراح مشهور ايراني مقيم اين شهر تجليل كردند.
در اين مراسم "گرهارد شرودر" كه خود شهروند هانوفر است، در سخناني گفت: پروفسور سميعي با دانش و خدمات خود به شهر هانوفر چهره و وجهه بين المللي اعطا كرده است و هم اينك مردم از تمام دنيا به اين شهر مراجعه مي كنند تا توسط وي مورد درمان قرار بگيرند.
وي اضافه كرد : پروفسور سميعي نه تنها جهان را به هانوفر آورد بلكه اين شهر نيز بواسطه اقدامات و خدمات وي آوازه بين‌المللي پيدا كرده است.
در ادامه اين جلسه "اشتفان وايل" شهردار هانوفر نيز از پروفسور سميعي بعنوان "صاحب دستان طلايي" ياد كرد و اين پزشك جراح ايراني را يك شهروند جهاني دانست.
دكتر "كلاووس روزن " رييس جامعه جراحان آلمان نيز در اين مراسم گفت :
پروفسور سميعي علاوه بر دانش بالا ، از روحيه مثال زدني نيز در بين همكاران خود برخوردار است به نحوي كه هميشه ديگران را از لحاظ اخلاقي تحت تاثير قرار مي‌دهد و در آنها انگيزه ، نشاط و شور و تلاش بيشتر ايجاد مي‌كند.
در اين مراسم پروفسور سميعي نيز در سخناني ضمن قدرداني از برگزاري مراسم مذكور گفت: من تنها يك پزشك ساده هستم ولي آنچه كه ديگران از من مي گويند باعث افتخارم است .
در ميان ميهمانان حاضر در مراسم تجليل از خدمات پروفسور سميعي ، علاوه بر خانواده وي ، "بهارالدين يوسف حبيبي" رييس جمهوري سابق اندونزي، "كلاووس كينكل" وزير امور خارجه سابق آلمان بهمراه سفراي كشورهاي مختلف جهان و نيز همكاران وي از جمله جراحاني از چين و نيز نماينده جامعه بين المللي جراحان جهان بهمراه مقامات مختلف آلماني از جمله از ايالت نيدرزاكسن اين كشور حضور داشتند.
پيش از اين دولت چين هم در روز ملي اين كشور با اعطاي بالاترين نشان افتخار ملي ، از خدمات پروفسور سميعي جراح مشهور مغزو اعصاب ايراني تقدير كرده بود.
اودر سال 1351به درجه پروفسوری جراحی مغز واعصاب نایل شد واز آن جا که جراحی مغز به دلیل فوق العاده پیچیده بودن آن وارتباط با اعصاب حسی و حرکتی در سایر اندام ها به خصوص صورت تاثیرداشت و انجام عمل جراحی نیز با عوارضی همراه بوده همین عامل موجب شده تا او برای رفع این نقیصه و بخشیدن زندگی سالم و کاهش آلام ورنج همنوعانش دست به مطالعات گسترده ای در خصوص ساختار پیچیده مغز بزند تا بلکه روشی بیابد تا هم عوارض عمل جراحی پس از مغز کاهش یابد وبه صفر برسد وهم این که انسان ها به زندگی توام با سلامت باز گردند .
داستان چنین رقم خورد که توانست در پی سلسله مطالعات و تحقیقات علمی ، نخستین جراحی میکروسکوپی مغز را در سال 1356در دنیا ابداع و به سرانجام برساند و پشت بند آن هم وی اولین پزشکی بود که توانست عمل جراحی قاعده جمجمه را در دنیا ابداع کند ، که مورد توجه جراحان تراز اول دنیا قرار گیرد .
عطش پروفسور به خدمت وصفتی هم چون خورشید واقیانوس داشتن موجب شد تا در وگهر های دانش و تجربه خویش را درقالب برگزاری ها ی دوره های آموزشی به دیگر جراحان دنیا انتقال دهد .
برای ایرانیان دنیا وجمهوری اسلامی ایران همین بس که با همت پروفسور سمیعی امروزه در تمام کشور های جهان انجمنی تحت عنوان جراحان قاعده جمجمه با 1200جراح حاذق تشکیل شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسورهستند و با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی را مشاهده و باتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه 1350تصمیم گرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماری آن شبیه مغز انسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسور سمیعی در سال 1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوان ریاست فدراسیون جهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی د رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا نمود .
پروفسور سمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از 200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار می آید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیست گفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشور عزیزم ایران منتقل شود .»
شده که هر سال در قالب کنگره علمی ، جراحی قاعده جمجمه مغز از طریق ویدئو پروژکشن به شاهد آخرین دستاوردهای علمی جراحی پروفسورهستند و با استفاده از دوربین های مدار بسته به صورت مستقیم عمل جراحی وی را مشاهده و باتکنیک های جدید پزشکی و آموزشی می بینند .
پروفسور سمیعی که دردهه 1350تصمیم گرفت تخصصی ترین بیمارستان جراحی مغز را در شهر هانوفر آلمان که معماری آن شبیه مغز انسان است را تامین کند و خوشبختانه در این کار هم موفق شد .پروفسور سمیعی در سال 1367کرسی جراحی مغز واعصاب هانوفر آلمان را پذیرفت وهمزمان با عنوان ریاست فدراسیون جهانی انجمن های قاعده جمجمه برگزیده شده در این سال صدراعظم آلمان به پاس خدمات وی د رجراحی مغز واعصاب نشان درجه یک دولت آلمان غربی را به وی اعطا نمود .
پروفسور سمیعی مجموعه ادبیات علمی خودرا تاکنون د رقالب 13 کتاب و بیش از 200مقاله علمی منتشر کرده که مهم ترین مرجع برای جراحان مغز واعصاب دنیا به شمار می آید .
پروفسور سمیعی ، در خصوص این که مهم ترین اهدافش از آموزش متخصصان ایرانی چیست گفت :« می خواهم تازه های پزشکی در زمینه مغز واعصاب هر چه سریع تر به کشور عزیزم ایران منتقل شود .»

از سایت پرچمدار
پاسخ
دکتر فرهنگ هلاکوئی
دکتر فرهنگ هلاکوئی دارای درجه دکترا در رشته جامعه شناسی و سه فوق لیسانس در رشته‌های اقتصاد، روانشناسی و مشاور ازدواج، خانواده و کودکان است. او استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و چند دانشگاه دیگر در داخل و خارج از ایران بوده است.دکترهلاکوئی مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز می‌باشد و این مرکز سمینار، کنفرانس و کلاسهائی درباره موضوعهای مختلف شناخت، رشد و تکامل فردی و اجتماعی به هموطنان و همزبانان تقدیم می‌دارد.

برنامه های رادیویی
دکتر فرهنگ هلاکوئی اداره کننده برنامه‌ای با نام «رازها و نیازها» است که از ماه مارچ سال۲۰۰۰ در رادیو و تلویزیونهای فارسی زبان بمدت دو ساعت پخش می‌شود. دراین مدت بیش از دوازده هزار نفر با طرح پرسش‌های خود و بیان مسائل روانی واجتماعی با او گفتگو کرده‌اند. از ماه اکتبر سال ۲۰۰۴، همزمان با برنامه‌های رادیوئی و جلسات سخنرانی، سلسله برنامه‌های آموزشی را تدارک دیده است که به تدریج از شبکه‌های تلویزیون ایرانی پخش می‌شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: ADONIS ، usa.lover ، Hossein81 ، yek_mosafer ، hamedrouhi ، سارا کوچولو ، mavarfan ، msar
اخبار فارسی سوئد – Sweden Farsi News – محمدرضا باب الفتح جوان ۲۷ ساله ایرانی تبار, قهرمان کشتی وزن ۷۴ کیلو سوئد است. اما همسر ۲۶ ساله سوئدی او “ایدا هلستروم” هم قهرمان دوم جهان و اروپا در همین رشته است و بزرگترین امید طلای سوئد در کشتی بانوان در وزن ۵۳ کیلو بشمار میرود. ”ایدا” در مصاحبه ای با خبرنگاران در پاسخ این سوال که آیا در خانه نیز با محمد رضا کشتی میگیری پاسخ داد: “اووه, تا دلتون بخواد!!” او ادامه داد “البته او هیکلش از من بزرگتر است اما من روشهای مخصوصی بلدم و خیلی هم قوی هستم و در نتیجه اکثر اوقات مساوی میکنیم”. ”ایدا هلستروم” ۳ بار مدال برونز قهرمانی جهان, یک بار مدال نقره قهرمانی جهان و ۳ بار نیز مدال نقره قهرمانی اروپا در رشته کشتی بانوان را ربوده است.

محمد رضا باب الفتح در مسابقات کشتی قهرمانی جهان که در هفته ی آینده در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار می شود به همراه تیم ملی سوئد با پنج کشتی گیر در رشته ی فرنگی و در وزن ۷۴ کیلوگرم شرکت می کند. جلال کاکاوند داور بین المللی و ایرانی تبار فدراسیون کشتی سوئد نیز برای داوری این مسابقات همراه تیم سوئد به مجارستان خواهد رفت. مراحل این مسابقه و کشتی محمدرضا را میتوانید از تلویزیون مشاهده کنید .

“ایدا هلستروم” چندی پیش خبرنگاران را به یک “دست” کشتی با دوست پسرش محمد رضا باب الفتح قهرمان کشتی وزن ۷۴ کیلو سوئد دعوت کرده بود و در عکس میبینید که حسابی نیز “خدمت او رسیده است”.

ایرانیان از قدیم و ندیم گفته اند که “خداوند در و تخته را خوب به هم جور میکند” و همچنین:
کند همجنس با همجنس پرواز
کبوتر با کبوتر باز با باز

بخشی از برجسته ترین کشتی گیران تیم ملی سوئد از جوانان ایرانی تبار تشکیل شده اند که مدالهای طلای زیادی را نصیب تیم ملی کشتی سوئد نموده اند. وهاب دانشور کشتی گیر ۱۷ ساله و نوجوان ایرانی در ماه مه گذشته برنده مسابقات قهرمانی جوانان کشورهای شمالی در وزن ۶۰ کیلوگرم گردید. این سومین تیتر سنگین او در طی سال جاری است. او قبلا نیز برنده مسابقات قهرمانی کشتی جوانان سوئد و مسابقه قهرمانی کشتی سوئد نیز بوده است.

این کشتی گیر جوان همچنین بورس یادواره “رونی لینگه براند” در ورزش کشتی برای سال ۲۰۰۴ را نیز به خود اختصاص داده بود که خبر آن در اخبار فارسی سوئد – Sweden Farsi News درج گردید.

به گفته مربیانش وهاب دانشور یکی از امیدهای قهرمانی و مدال طلای سوئد در مسابقات المپیک سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ خواهد بود. او در این مسابقات ۲۴ و ۲۸ ساله خواهد بود. (اوکه کانتولا) مربی وهاب در مورد او میگوید” از لحظه اولی که او را دیدم از او خوشم آمد”.

او در سن ۱۶ سالگی ۳ مدال طلای قهرمانی سوئد را به خود اختصاص داده و قبلا نیز در جام قهرمانی کشتی جوانان سوئد رتبه سوم را بدست آورده است.

وهاب در سن هفت سالگی همراه خانواده خود به سوئد مهاجرت کرده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، Hossein81 ، ADONIS ، yek_mosafer ، hamedrouhi ، سارا کوچولو ، mavarfan ، msar
نام کامل : آرش لباف

سن : ۲۸ سال

متولد : ايران ـ تهران

محل زندگی در حال حاضر : مالمو سوئد

اعضای خانواده : مادر ـ پدر و دو برادر

حرفه و شغل : خواننده ـ تهيه کننده و نويسنده آهنگ

سرگرمی : غواصی ـ بسکتبال ـ اسکيت ـ جمع آوری و کلکسيون کلاه !

اسم او آرش است و موسيقی او باعث ميشود شما جوری برقصيد که تا حالا نرقصيده ايد ! نام او از يک قهرمان ايرانی قديمی گرفته شده ـ کسی که زندگی هزاران نفر از مردم را در دوران باستان نجات داده است .

او در تهران بزرگ شد جايی که تا ده سالگی در آنجا زندگی ميکرد ! ولی او هم مانند بسياری از مردم ايران به اروپا نقل مکان کرد . در اواخر دهه هشتاد او به سوئد رفت . آرش و خانواده اش در ابتدا به شهری با نام آپسالا رفتند و به مدت ۵ سال در آنجا ماندند و سپس از آپسالا به مالمو رفتند . جايی که آرش هنوز در آنجا زندگی ميکند
.

اشتياق او به موسيقی همچنان با گذشت زمان بيشتر و بيشتر ميشد و بعد از رفتن به کالج او شروع به نوشتن موسيقی کرد . در ابتدا او کار خود را در گروهی به همراهی کامرون کارتيو و چند تن ديگر آغاز کرد که در کلوپ ها و بارها ميخواندند ! اما پس از مدتی آرش پله های ترقی را يکی پس از ديگری پشت سر گذاشت و بالاخره بعد از تلاش فراوان اولين آلبوم خود در بيست و دوم ماه سپتامبر سال ۲۰۰۴ منتشر کرد . او مستقيما در جدول های موسيقی تاپ ۱۰ سوئد شماره يک شد و پس از مدتی نيز در تمام اروپا به شهرت رسيد و آلبوم او سومين آلبوم پر فروش شناخته شد ! حالا او جهانی شده !!!!

نگارش و تنظیم از وبلاگ زیر آسمان سوئد
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، usa.lover ، ADONIS ، yek_mosafer ، payman R ، wushu kung fu ، mavarfan ، msar
دکتر پردیس ثابتی
پردیس ثابتی (زاده ۱۳۵۴ در تهران) زیست شناس برجسته ایرانی-آمریکایی اهل فلوریدا و ساکن ماساچوست در ایالات متحده آمریکا است.
وی هم اکنون استاد دانشگاه هاروارد است
تحقیقات

ثابتی به‌دنبال درک روشنی از چگونگی تکامل ژنوم انسانی است، و تیم همراهش در جریان مطالعاتی که نتایج آنها در شماره اخیر نشریه نیچر منتشر شده‌است به طور مثال تغییراتی را در دی ان آ مردم آفریقای غربی شناسایی کرده‌است که به نظر می‌رسد با ابتلا به تب Lassa در ارتباط است.
این محقق ایرانی-آمریکایی همچنین تغییراتی را در دو ژن جمعیت آسیایی‌ها شناسایی کرده‌است که در شکل گیری غدد ریز مویی و غدد تولید کننده عرق بدن نقش دارد.
تحقیقات وی در خصوص تکامل انسانی در طیف وسیعی از نشریات معتبر علمی و تحقیقاتی جهان نظیر نیچر و ساینس منتشر شده‌است. دکتر ثابتی که تاکنون بالغ بر ۲۰ اثر علمی و تحقیقاتی را به رشته تالیف درآورده‌است

موفقیت ها

ثابتی سومین زنی در تاریخ است که با معدل ۱۰۰ و مدارج کامل (به لاتین: Summa Cum Laude) از مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده‌است. وی بعنوان یکی از سرشناس ترین محققان آمریکا در زمینه بررسی ژنوم مالاریا، از بنیاد بیل و ملیندا گیتس بالغ بر ۲ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دریافت کرده‌است.
پردیس ثابتی اخیرا نیز به عنوان یکی از ۱۰۰ چهره نابغه جهان از سوی گروه بین المللی Creators Synectics معرفی شده‌است. این گروه بین المللی پردیس ثابتی را از محققان برجسته دانشگاه‌های معتبری نظیر هاروارد، آکسفورد و ام آی تی را به عنوان چهره چهل و نهم معرفی کرده‌است.
شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در سال ۲۰۰۷، ثابتی را به عنوان «یکی از ۸ نوابغی که دنیای ما را متحول خواهند ساخت» عنوان کرده‌است.
وی همچنین عضو هیئت ناظرین متخصص در گردهمایی سال ۲۰۰۸ مجمع جهانی اقتصاد بود

فعالیتهای هنری

پردیس ثابتی، خواننده یک گروه آلترناتیو راک به نام هزار روز (به انگلیسی: Thousand days) نیز می‌باشد که تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌است. از این میان، آهنگ Headlight Waves در آمریکا مورد توجه بسیار واقع گردید.
......


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: ADONIS ، usa.lover ، yek_mosafer ، ParsTrader ، Hossein81 ، hamedrouhi ، mavarfan ، msar
اخیرا لیستی در رسانه های سوئد از پر درآمدترین افراد جوان و زیر ۳۰ سال سوئد منتشر گردید. در این لیست نام پر درآمدترین جوانان زیر ۳۰ سال در همه کمونهای سوئد منتشر شده است.
از جمله نامهایی که در لیست پر درآمد ترین جوان زیر ۳۰ استکهلم بزرگ به چشم می خورد نام (صد البته) یک دختر خانم ایرانی است.

بهار نبوی دختر خانم ایرانی متولد اول فوریه سال ۱۹۸۰ که بعنوان دلال معاملات املاک در استکهلم مشغول به کار است با ۱٫۸ میلیون کرون درآمد اظهار شده در سال ۲۰۰۹ در میان پردرآمدترین جوانان استان استکهلم می درخشد.


دوران دانشجویی بهار نبوی دوران چندان راحتی نبود. او همزمان با اینکه به شغل میهمانداری هواپیما اشتغال داشت بصورت مکاتبه ای در رشته دلالی معاملات املاک ثبت نام نمود و سرانجام در سال ۲۰۰۴ تحصیلات خود را در این رشته به پایان رساند.

بهار پس از آن حرفه میهمانداری هواپیما را به کناری گذاشت و بصورت تمام وقت به حرفه مورد علاقه خود یعنی دلالی املاک پرداخت. و اینک ۵ سال بعد او شعبه “معاملات املاک ماگنوسون” را در مرکز شهر استکهلم نیز افتتاح کرده و درآمدی معادل نزدیک به دو میلیون کرون در سال را تسلیم اداره مالیات سوئد کرده است.

بهار نبوی نمونه برجسته ای از جوانان موفق ایرانی است که بجای نشستن در کنج خانه ها و در جلوی تلویزیون های ماهواره ای و “راسیست” و “نژادپرست” خواندن جامعه, با اتکا به توانائیهای خود و تحصیل حرفه ای که به آن علاقمند است نه تنها تبدیل به یک جوان ایرانی موفق شد, بلکه رسانه های سوئد را نیز به تحسین خود واداشت.

اما توصیه های بهار به دیگر جوانانی که مایلند مانند او موفق شوند چیست؟

“حرفه ای را انتخاب کنید که آن را دوست دارید چون باید مابین ۸ تا ۱۲ ساعت در روز به آن حرفه مشغول باشید. باید مانند آتشی سوزان به حرفه خود عشق بورزید و سخت کوش و پر تلاش باشید و کوچکترین موقعیت برای موفقیت را نیز از دست ندهید”.

بهار با خنده به خبرنگار روزنامه افتون بلادت سوئد می گوید: “انتظار مردم از یک دلال معاملات ملکی یک دختر خارجی سوار بر یک ماشین ولوو زنگ زده نیست”! و خبرنگار افتون بلادت می پرسد: پس با پولهایت چکار می کنی؟ و بهار با خنده پاسخ می دهد: ” هاه هاه! مالیات می دهم. اما خوب توقعات آدم با درآمد آدم بالا می رود”.

بهار متولد شهر سنندج در استان کردستان ایران است. او در سال ۱۹۹۱ به سوئد مهاجرت کرد و در سال ۱۹۹۵ به تابعیت این کشور درآمد. او فرزند دوم از سه فرزند خانواده است. مریم یزدانفر از دیگر اسامی لیست پر درآمدهای زیر ۳۰ سال استکهلم بزرگ
مریم یزدانفر (۲۹ ساله) نماینده حزب کارگری سوسیال دمکرات سوئد نیز از دیگر نامهای لیست افراد جوان زیر ۳۰ سال استکهلم بزرگ است. درآمد او در سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۶۰۰ هزار کرون سوئد بوده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، Hossein81 ، kianoush ، zara man ، mavarfan ، msar
محسن مصطفوی

محسن مصطفوی معمار آمریکایی ایرانی تبار است. وی ریاست دانشکده معماری دانشگاه هاروارد را بر عهده دارد.

او همچنین از داوران جایزه معماری آقاخان است.

مصطفوی سابقا ریاست دانشکده معماری دانشگاه کرنل بود، و قبل از آن نیز در دانشگاه پنسیلوانیا تدریس نمود.


بالاخره یه پارتی هم تو دانشگاه هاروارد پیدا کردیم! Big Grin
دکتر دارم میام! Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: ADONIS ، nicole.gemini ، Hossein81 ، zara man ، mavarfan ، msar
ممنون بیتا جان حرف دل منو زدین!!! دقیقا همین نظرو دارم هرچند خیلی ها رو می شناسم که بجای پذیرفتن این حقایق،حرفای عجیب غریبی میزنن که کشورای غربی در حال استعمار مغزهای کشورهای جهان سوم هستن و از استعدادهای اونا سواستفاده می کنن و مدام به این افراد یاداوری می کنن که دلیل پیشرفت و موفقیت شما امکانات ما بوده و حرفای این چنینی!!! اما هیچ کس درباره هزینه هائی که این کشورا برای رشد و پروش این افراد میکنن نمیکنه،هیچ کس درباره ارزشی که برای شخصیت این افراد قائل هستن حرفی به میون نمیاد..........تعداد مخترعین و استعدادهای درخشان در ایران کم نیست اما چند نفر از اونا در جایگاهی که واقعا لایقش هستن قرار گرفتن؟ چند نفر براحتی و با حمایت و تشویق تونستن اختراعاتشون رو به ثبت برسونن و.......................بله دوستان اینجوری میشه که مغزها فرار می کنن نه اونجوری که بعضی ها به ما تلقین کردن!!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover ، b!ta ، Hossein81 ، laili ، mavarfan ، ابی22 ، msar
بیوگرافی منصورجعفری

منصور

صحبت از یک نام ، یک چهره و یا یک هنرمند معمولی نیست

صحبت از نوآوری است که ، موسیقی ایران را متحول کرد

در 6مرداد تابستان سال 1353 در تهران کودکی متولد شد که هیچ كس نمی دانست كه او بعدها طلوعی نوین در موسیقی ایران باشدزندگینامه منصور جعفری ، یک داستان عبرت آموز برایهمه ی ایرانیان است او با تلاش و پشتکار خود توانسته بردلهای میلیون ها ایرانی بنشیند و گوش سپردن به ترانه های او ، جزئی از زندگی روزمرّه همه ایرانی هایی است که در سر تا سر دنیا زندگی می کنند .

او در باره کودکی خود در ایران این چنین نقل می کند:

من بیشتر با مادربزرگم که ساکن میدان ژاله بود زندگی می کردم و تمام خاطرات کودکیم دردوران مدرسه خلاصه می شود که در دبستان مهرجوخیابان نادری تمام مدت با دوستان مشغول شیطنت بودیم.

منصور تا 13 سالگی در ایران بود و سپس ایران را برای همیشه تا به امروز ترک می کند و به قصد ادامه تحصیل راهی آمریکا می شود.

او در باره این سفر چنین می گوید:

در سال 1985 از ایران به صورت قانونی برای ادامه تحصیل خارج شدم ولی با دلتنگی و ناراحتی بسیار زیاد ،به دلیل دور شدن از خانواده و دوستانم ، ایران را ترك كردم .بعد از مدتی وارد مدرسه ای در لوس آنجلس شدم که توانستم دوستان زیادی که پیدا کنم و دوری از عزیزانم برایم قابل تحمل تر شد.

منصور از همان دوران کودکی به ملودی های سنتی ایران علاقه داشت و در کل به دلیل روح لطیف خود از شنید ن و کار کرد ن با موسیقی لذت می برد .به همین دلیل شروع به یاد گیری سازها کرد او از 17 سالگی به صورت حر فه ای کار را با اساتید موسیقی آغاز کرداو معلم اول موسیقی خود را عبدی یمینی معرفّی می كند . کسی که در آلبو م اول و تاقبل از عزیمت به ایران با او همکاری داشت . سرانجاممنصور در طول سه سال با روند ضبط صداو کار در استدیو و تکنیک خواندن آشنائی كامل پیدا كرد و اولین آلبوم خود را در آگوست 1994 عرضه کرد کاری که از سوی شرکت کلتکس به بازار آمد و موفقیتی خیره کننده داشت که تمام نگاه ها را به سوی منصور جلب کرد .او با این موفقیت ،سه آلبوم دیگر خود را به نامهای تصویر آخر 1996 ،دریچه 1997 و قایق کاغذی 1998 در طول 4 سال روانه بازار کرد . در طول 2 سال بعد از این آلبوم هاسخت در تلاش و کار برای آماده سازی آلبوم دیگرخود ، سرانجام در سال 2000 بود كه او برای اولین بار درآلبوم خود آهنگ ساخت.آْلبومی که تاآن روز اینقدر مورد استقبال مردم داخل و خارج ایران نگرفته بود منصور از سوی بابک شکریان فیلمساز و کارگردان ایرانی در طی این دو سال دعوت به کار شد ساخت فیلم آمریکای زیبا در سال 1999 همراه بود با تهیه ی آلبوم پر افتخار(فقط به خاطر تو). او که بازیگر بسیار قابلی نیز بود در نقش یک جوان ایرانی ظاهر شد که به آمریکا می آید و مسائلی سیاسی که در ایران داشته گریبان گیر او می شود در مصاحبه ای که از عوامل تهیه ی این فیلم به عمل آمد همه لب به تحسین استعداد بازیگری او گشودنداین فیلم در جشنواره های متعدد جوایزی گرفت و چند تن از کارگردانان هالیوود خواهان بازیمنصور در فیلم های خود شدند.در همین اثنا حاصل كار این دو سال پنجمین اثر منصور با نام (فقط به خاطر تو)از سوی شرکت کلتکس به بازار موسیقی آمد که مثل گذشته سرمایه ی تهیه این آلبوم نیز بر عهده خود او بود .این آلبوم آن چنان موجی در بین دنیای موسیقی ایجاد کرد که باعث بوجود آمدن پل ارتباطی بسیار وسیعی بین ایرانیان خارج و داخل ایران شد.این اثر در بین جوانان ایرانی بسیار محبوب شد و منصور نه تنها محبوب ایرانیها ،بلکه بسیاری از کشورها عربی از جمله امارات ، بحرین ، قطر ، کویت و کشورهای دیگر مثل تاجیکستان ،ارمنستان ،آذربایجان، ترکیه ،افغانستان،پاکستان و هند گشت.

در دسامبر 2001 آلبوم بعدی او که ارائه ای از سوی شرکت ترانه بود به بازار آمدو همگان را به حیرت وا داشت .از نظر سبک، به موسیقی راک شبیه بود و توانایی های او را در خلق هر گونه سبک ،به همگان ، نشان داد .منصور در آن زمان با شکل و شمایلی جدید ظاهر شداو موهای خود را بلند کرده بود و چهره ای بسیار جذاب تر از قبل به خود گرفت و استایل او در ایران مد شد و جوانان ایرانی به سبک او لباس می پوشیدندو موی خود را بلند می کردند .منصور دراین باره میگوید :

من موهایم را بلند کردم زیرا میخواستم نسبت به ویدئوهای قبلی ظاهر متفاوتی داشته باشم. من به همراه گروهArizona , New Mexico , Texas , موسیقیی که با آنها کار میکردم به رفتیم Grand Canyon , Monument Park و White Sands و موزیک ویدئو تهیه کردیم که تجربه بسیار خوبی برایم بوداز همین جا سبک آهنگهای منصور به ( نسل منصور) نام گذاری شد و منصور توانست بر قلب نو جوانان آن زمان بنشیند ،که همه آنها، طرفداران جوان آتشی امروزنددر نوامبر 2002 هفتمین آلبوم او با نام ( دیوونه ) باز هم از سوی شرکت ترانه به بازار عرضه شدکاری که همه برای دیدن آن ، لحظه شماری می کردند و رییس شرکت ترانه آقای وارطان در مصاحبه ای این آلبوم را در فهرست 5 آلبو م پر افتخار دوران 40 ساله کاری خود عنوان کرداین آلبوم همانند آلبوم قبلی فروش خوبی کرد ،که تا ماه ها از صدر فروش جدول شرکت ترانه تکان نمی خورد سبک موسیقی دلنشین ، نوع کار با ریتم تند، اثر گذاری در شنونده ، كه بسیار عالی کار شده بودمنصور همیشه در اوج بود و همه با تحسین به کارهای او نگاه می کردنداگر فروش این آلبوم او در ایران به صورت قانونی انجام می شد ، به طور قطع این آلبوم پر فروش ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران می شد . منصور در موزیک ویدئو های این آلبوم با ریش و موهای بسیار بلند فر دار ، ظاهر شد و چهره ای کاملآ مخصوص به خود پیدا کرده بود در کنسرتها همیشه موفق بود و کنسرت گذاران آرزوی کنسرت گذاری با او را داشتند در 26 دسامبر 2004 بزرگترین بلای قرن( وا قعه تکان دهنده زلزله بم) در ایران ،رخ داد که ضربه مهلک بر روح مردم ایران و بم زد . منصور متأثر از این واقعه ( ترانه عیدی ندارم )را ساخت تا مرحمی بر زخم باز ماند گان باشد . در طول سه سال بعد از تولید آلبوم دیوونه منصور سرگرم تهیه ی آلبوم (فراری) بود قرار بود در اواخرپاییز سال 83 ،به بازار وارد شود که به خاطر حجم با لای کار به تعویق افتاد ،که درست یک روز قبل از عید نوروز 84از سوی شرکت ترانه انتشار یافت که بهترین عیدی او برای طرفدارانش بودآلبوم فراری خلاصه ای از تجربیاتش در این چند سال کار موسیقی بود آهنگ ( آزادی )مقدمه ای برای ارائه این اثر به مخاطبینش بود کاری بسیار نازک و در عین حال دلهره آور که ما را به فضایی ناخوشایند می برد منصور در مورد این ترانه می گوید: من زمانی که آزادی را در استدیو فریاد می زدم به یاد همه ی زندانیان دربند می افتادم و برای همه ی آنها از ته قلب آرزوی آزادی دارم.

تک تک ترانه های این آلبوم دارای پختگی در حرکت و ریتم می باشد و موزیک ویدئو های این آلبوم جز پر خرج ترین ویدئو های ایرانی ساخته شده در خارج از ایران می باشد .و اكنون منصور با البوم جدید به نام قشنگه آمد تا متفاوت تر از دیروز باشد .

او از عشق خود در زندگی اش می گوید و رابطه ای که هیچگاه سست نمی شود وهرچه زمان می گذرد عشق او بیشتر و بیشتر می شود . منصور اکنون ساکن لوس آنجلس می باشد او درباره خواندن در ایران و برگشتن به ایران این چنین می گویددر ایران( خواندن ) فعلاً برای من یک آرزوی دور است...

(نگاه غمگین منصور ما را چند لحظه ای وادار به سکوت کرد.)

اما هر چه کشوری که در آن برنامه دارم به ایران نزدیک تر باشد، احساس من هم به ایران بسیار نزدیک تر است مثلاً در دوبی به دلیل حضور دوستان زیادی که از ایران به آنجا آمده بودند، احساس نزدیکی خاصی به مردم و ایران می کردم منصور درباره ی این همه موفقیت در خارج از ایران چه در زمینه موسیقی و چه در زمینه تجارت می گوید به نظر من باید همیشه هدف راخیلی بالا گرفت و برای رسیدن به آن تلاش کرد، در این صورت دستیابی به نقطه ای پایین تر از هدف هم ، میتواند موفقیت مطلوبی، باشد....

امروز منصور قسمتی از زندگی میلیون ها ایرانیست.

صدای او در هر خانه ای شنیده میشود. در چنین روزگاری اعتقاد او به این سخن گاندی بسیار ارزشمند است:

تو باید همان تغییری باشی

که انتظار داری در جهان به وقوع بپیوندد
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: Hossein81 ، یه مهاجر ، zara man ، mavarfan ، msar
@Š!M عزیز یک کتابی می خوندم درباره ی زندگی پروفسور حسابی(متاسفانه اسم کتاب را فراموش کردم) وقتی که دکتر حسابی میره امریکا و شاگرد اینشیتین میشه آزمایشگاهی در اختیارش میذارند تا تحقیقاتش را آنجا انجام بده یک روز که آنجا بوده کشوی میز را باز میکنه و با تعجب یک دسته چک میبینه که تمام برگه های آن سفید و امضا شده بوده ایشون که فکر می کنند احتمالا محقق قبلی آنرا آنجا جا گذاشته میره و دسته چک را تحویل میده اما در کمال ناباوری می شنوه که این را برای محققینی که آنجا کار می کنند گذاشتند تا اگر به چیزی احتیاج پیدا کردند و در آزمایشگاه موجود نبود بدون نگرانی بتوانند آنرا تهیه کنند دکتر حسابی می پرسه نمی ترسید که کسی از این موقعیت سوء استفاده بکنه؟ می دونید چه جوابی میشنوه؟اینکه سوءاستفاده ی احتمالی از این چک اصلا قابل مقایسه با نتیجه و سودی که آیندگان از حاصل این تحقیقات بدست می آورند نیست.دکتر حسابی آنجا به گفته ی خودشون پی به تفاوت های موجود می بره و چقدر حسرت می خوره برای کشوری که در آن به دنیا آمده.و تحسین کرده بود احترامی که قایل بودند را.
راستی وقتی پست مربوط به هانیبال الخاص را خواندم چقدر ناراحت شدم که این مطلب را دیر دیدم.خیلی دلم می خواست نقاشی ها شون را ببینم.اولین بار بود که اسم ایشان را شنیدم.اینکه از 35 سالگی شروعی اینچنین داشتند و اینگونه موفق شدند خیلی تحسین بر انگیزه.باز حس غرور فوران کرد بهتره برم قبل از اینکه دوباره ...
شماره کیس: 2011AS00016xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:29 اردیبهشت, 19 May
کنسولگری: آنکارا
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:2 خرداد،23 May
تاریخ کارنت شدن کیس: January 2011
تاریخ دریافت نامه دوم: 20 بهمن، February 9
تاریخ مصاحبه:9فروردین،29 march
دریافت ویزا:فردای روز مصاحبه
پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، یه مهاجر ، Hossein81 ، zara man ، fahimeh88 ، mavarfan ، msar
http://features.kodoom.com/iranian-diasp...AF/v/1684/
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان