کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
sharayete tahsil dar soed
سلام. ببخشید من برای ارشد معماری می‌خوام برم سوئد ولی از مخارجش خبر ندارم. بعد این که شرایط تحصیل اون‌جا چطوریه سخت می‌گیرن یا نه؟ می‌شه در حین تحصیل کارم کرد؟

---

salam.bebakhshid man vase arshade memari mikham beram soed vai az makharejesh khabar nadaram..bad inke sharayete tahsil onja chetore sakht migiran ya na?mishe dar heyne tahsil karam kard/?
پاسخ
تشکر کنندگان:
(2009-11-29 ساعت 13:55)usa.lover نوشته:  وایییییییییییییییییییییییییِ!!!
عزیز تو را خدا فارسی تایپ کن!
مگر تو قوانین انجمن این ذکر نشده؟(حین ثبت نام)
دوست عزیز شما این پستتون را پاک کن و فارسی بنویس و توضیح بیشتری بدید از خودتون، تا کمکتون کنم. چون من هم احتمالا دارم میرم SWEDEN.
فقط سوالهای فارسی جواب داده میشه!!!
[عکس: http://www.tvworthwatching.com/werts/dex...20baby.jpg]
There comes a time when the diseased and the weak must be sacrificed in order to save the herd
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover
دوست عزیز اولا تشکر میکنم بخاطر اطلاعات بسیار خوبت در زمینه مالزی، دوماً اینکه شما برای اپلای کردن باید مثل ایران که در سایت سازمان سنجش اسم مینویسید در سایت استیودرا اسم بنویسید. معمولا تا 15th jun برای ترم پاییز و تا 15th aug برای ترم بهار وقت ثبت نام دارید. معمولا در ترمهای بهار رشته ها بسیار کمی ارائه میشوند. هزینه ای برای ثبت نام نمیپردازید، فقط قرار شده که هزینه بسیار کمی برای اپلای بگیرن!
در مورد تحصیلات رایگان، من از وقتی که infant بودم، یادمه که میگفتن میخواهند پولیش کنند. الان 4 سالی هست که خیلی این مسئله جدی گرفته شده و هر سال میگن این آخرین سال رایگان هست. اینطوری که من در سایتهای رسمی دولتی و سایتهای دانشگاههی سوئد خوندم، متوجه شدم که از 2011 میخواهند شهریه بگیرند. اما به نظر خیلی از منتقدین این طرح اجرا نمیشه، چون میترسند که همان بلایی که سر همسایه شان بلژیک اومد، سر خودشان هم بیاید. الان تعداد دانشجویان بین المللی بلژیک نسبت به قبل که دانشگاهها رایگان بود از صدها هزار نفر به هزار نفر رسیده و این مسئله روی اقتصاد توریسم شان تاثیر بدی گذاشته! من که بعید میدونم سوئد هم این حماقت را بکند.

در مورد هزینه زندگی مثل مالزی متغیر هست. همونطور که در مالزی میتونید با ماهی 250000 تومان سر کنید در سوئد هم میشه با ماهی 500000 تومان سر کرد. منطورم خونه اشتراکی، غذای خانگی، استفاده از دوچرخه بجای تاکسی و اتوبوس و .... هست. ولی یک زندگی خوب با share سه نفره در یک خانه در استکهلم ،غذای خوب خانگی، تفریح و ...، حدودا ماهیانه 800 تومان برای شما هزینه داره! این در حالیست که شما در سوئد اجازه 20 ساعت کار در هفته رو هم دارید. من خودم شخصا حاضرم دیش واشرینگ هم کنم با افتخار!!!
هر چی باشه کیفیت زندگی در اروپا خیلی بیشتر از مالزی هست. ولی در مقایسه با مالزی باید بگم که اگر در مالزی در یک دانشگاه خصوصی مثل تیلور یا لیم کوکوینگ درس بخونید، هزینه سالیانه شما نسبت به هزینه سالیانه در سوئد کمی بیشتر در میاد. یعنی سوئد ارزونتر هست! در حالی که دارید از کیفیت بیشتری استفاده میکنید...
شما در مورد پذیرش و تحصیل در مالزی به من کمک کنید، من در مورد سوئد به شما کمک میکنم! Big Grin
من برای ترم پاییزی سوئد ثبت نام کردم، اما متاسفانه چون مدرک آیلزم آماده نبود، late شدم و باید در نیمکت ذخیره بشینم تا ببینم جای خالی هست که برم یا نه!
من در خدمتم!
موفق باشید!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: laili ، admin ، WIKIMAN ، kavoshgarnet ، sohreyezard ، Ali Sepehr
دوست عزیز آیا دانشگاههای سوئد مدرک زبان تافل هم قبول میکنند؟
با چه نمره ای برای ارشد مهندسی برق؟
In the United States I will feel as if I were alive again
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان