کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
اقدامات لازم برای مهاجرت به جمهوري چك
بعد از مهاجرات ،یکی از دغدغه های اصلی و همچنین از اولین اقدام هائی که باید انجام دهید باز کردن حساب بانکی ست.در واقع بدون داشتن حساب بانکی انجام برخی از امور مهم در اروپا غیرممکنه!

در بدو ورود جمهوری چک ،برای حصول اطمینان از اینکه مهاجرین توانائی مالی کافی برای پشتیبانی از خونواده رو دارن ،قبل از شروع انجام پروسه اقامت شما ،شماره حساب بانکی در چک ازتون میخوان و البته قبل از سفر به جمهوری چک از طریق سفارت با توجه به کیس تون ،بهتون میگن چه میزان پول در این حسابها باید باشه

و اما در این پست میخوام بهترین بانکی که من برای تازه واردها در این کشور پیدا کردم رو بهتون معرفی کنم.قبل از هر چیز مزایای این بانک رو بهتون میگم.

در این بانک شما امکان واریز و برداشت پول به سه واحد کرون،دلار و یورو رو دارین.می تونین انتقال وجه در کل کشورها به غیر از کشورهای لیست سیاه رو انجام بدین.

این بانک از معدود بانکهای اروپائی ست که افراد با داشتن اقامت موقت و یا حتی ویزای سه ماهه میتونن در اون حساب بانکی داشته باشن و فقط دو مدرک عکس دار به زبان انگلیسی و یا چک از شما میخوان!یکی از این مدارک که پاسپورت و ویزای شما خواهد بود و دیگری میتونه گواهینامه بین المللی تون باشه.

بغیر از زمانیکه حساب باز میکنین و یا میخواین حسابتون رو ببندین در موراد دیگه به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری به این بانک ندارین و از طریق اینترنت همه کاراتون رو می تونین انجام بدین.

به ازای هر حساب بانکی می تونین دو تا کارت اعتباری داشته باشین!!! یه کارت مستر و دیگری ویزا که در همه کشورها قادر خواهید بود با این کارتها خرید کنین.البته اگه تقاضای هر دو کارت رو داشته باشین در ماه چیزی حدود 3 هزارتومن از حساب بانکی شما بعنوان خدمات کسر خواهد شد.

یه نکته مهم رو هم فراموش نکنین برخلاف بانکهای ما در اینجا بانکها به پس اندازهای شما هیچ سودی نمیدن و بیشتر بانکها حتی ماهیانه مبلغی رو هم بعنوان مالیات و خدمات کسر می کنن بنابراین هیچ وقت یه حساب بانکی رو حتی با مبلغی ناچیز بدون استفاده به امان خدا رها نکنین چون در بیشتر بانکها ماهیانه ازش حساب کسر میشه و زمانی هم که پولتون به صفر برسه ،حساب بانکی شما منفی خواهد شد یعنی به بانک بخاطر داشتن یه شماره حساب بدهکار میشین!!!! و بعد از مدتی یه نامه میاد که باید بدهی تون رو پرداخت کنین!!!!

با توجه به توضیح بالا در این بانک هم با توجه به اینکه هر ماه چه میزان پولی در حسابتون گردش خواهد داشت یه هزینه ای ازتون میگیرن و اگه مبالغ بالائی جابه جائی پول داشته باشین مشتری VIP محسوب میشین و هزینه ای ازتون نمی گیرن.

اینم اطلاعات مربوط به این بانک
www.rb.cz
info@rb.cz
Raiffeisen Bank
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، sara24 ، OverLord ، mavarfan ، LordKia ، Behdad Peimani ، msar
اروپا مثل ایران نیست که برای خرید هر نوع جنس مجبور باشین فروشگاه مربوطه برین و قبلش هم دو ساعت برای جای پارک وقت بذارین آخر هم جائی پیدا نکنین و دوبله ماشین رو پارک کنین برای خرید یه پفک و وقتی برگردین یا ماشینتون رو منتقل کرده باشن پارکینگ و یا جریمه شده باشین.اینجا غالب خریدها رو در فروشگاه های بزرگ که همگی پارکینگ دارن انجام میدین و به هیچ وجه هم نمی تونین هر جا دلتون خواست وسط خیابون ماشین رو رها کنین و برین برای خرید.چون در واقع با وجود این فروشگاه های کامل دیگه دلیلی برای این کارتون نیست.ضمن اینکه حواستون باشه خیلی از جاها رو اینجا مجبورین پیاده برین بنا به همین دلیل که گفتم:هر جائی اجازه پارک کردن خودرو رو ندارین و تاکسی هم اینجا خیلی گرونه و فقط هم در شهرهای بزرگ هست .برخلاف ایران که تو هر دهاتی هم تاکسی با قیمت مناسب گیر میاد اینجا از این خبرا نیست و کلا اروپا در این زمینه خیلی عقب افتاده تشریف داره.البته این دلایلی هم داره.خودرو اینجا خیلی ارزونه و هر کس با هر سطح درآمدی میتونه یه ماشین داشته باشه ضمن اینکه سیستم حمل و نقل عمومی هم خیلی خوب عمل میکنه و خیلی مرتب و سر وقت به مردم سرویس میده

برای نمونه سایت یکی از فروشگاه ها بزرگ اینجا رو میذارم تا با محیط و نحوه خرید در این فروشگاه ها بیشتر آشنا شین.دقت کنین بعضی از قسمتها به یه سری اجناس تخفیف خورده کهاین تخفیف ها معمولا هفتگی انجام میشه پس موقع خرید به این تغییر قیمتها دقت کنین که خیلی در کاهش هزینه ها بهتون کمک میکنه.باز تاکید میکنم اگه روش درست خرج کردن در اروپا رو بلد نباشین هر ماه پول کم میارین .برای همینه که خیلی ها فکر می کنن اروپا فقط برای افراد پولدار خوبه چون در واقع این افراد روش درست زندگی در اروپا رو نمیدونن.

گاها ممکنه جنس موردنظر شما رو فروشگاه نداشته باشه.شما می تونین اینترنتی یا حضوری سفارش بدین و زمانیکه سفارش تون برسه در فروشگاه یا منزل تحویل بگیرین.همچنین امکان پس دادن برخی از اجناس در صورتیکه بسته بندی رو باز نکرده باشین هست.

پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، sara24 ، OverLord ، LordKia ، Behdad Peimani ، msar
(2009-12-27 ساعت 23:14)sadra_sepehr نوشته:  این ویزا برای مدت یک سال صادر می شود که در سه ماهه اول پس از ورود به جمهوری چک در تمام منطقه شینگن معتبر می باشد .

یعنی بعد از سه ماه این ویزا برای رفتن به کشورهای دیگر عضو شنگن با توجه به نداشتن مرز بین این کشورها چطوری است ؟ میشه منو روشنم کنی که اصلا متوجه نمی شم چطوریه؟

به نظر من بعد از سه ماه نمی تونید از مرز چک وارد کشورهای شینگن شید اما کسی این موضوع رو لب مرز کنترل نمی کنه ولی اگه بگیرنتون کارتون غیر قانونیه و نمی دونم عواقبش چیه.
کسی میدونه؟
زندان- جریمه-اخراج یا لغو ویزای چک؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام،

امروز مطالبی رو که تا به حال در مورد جمهوری چک نوشته بودید خواندم.مطالب کامل و مفید بود.چند سالی‌ هست که اینجا زندگی‌ می‌کنم و باید بگم انصافا از زندگی‌ کردن تو این کشور خیلی‌ راضی‌ هستم،بسیاری از کشورها و شهرهای بزرگ دنیا رو دیدم اما به جرات می‌تونم بگم که جمهوری چک و شهر پراگ از بهترین هاست.کشوری با طبیعت بسیار زیبا ،مردمی مهربان و دوست داشتنی ، سرزمینی دارای پتانسیل‌های فراوان برای رشد اقتصادی و پایتخت هنر اروپا. دیدن شهر پراگ رو به همه کسانی‌ که اهل مسافرت هستن توصیه می‌کنم و مطمئن هستم که این سفر از زیبا‌ترین خاطرات زندگیشون خواهد شد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، یه مهاجر ، OverLord ، Snowman ، sara24 ، worldforex ، LordKia ، Behdad Peimani ، msar
سلام من قصدمهاجرت دارم ازکجاشروع کنم تمام اموری که گفتیدمحیاست لطفاکمکم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام ، مراقب باشید ، بلایی که سر ما آمد ، به روزگار شما نیاید . شرکت ثبت کردیم . در تمام مدت سفارت چک در تهران و شرکت چکی که ما را راهنمایی کرد برخورد خوبی داشتند .یعنی زمانی که از ما پول میگرفتند . ولی بی دلیل منطقی ، آنهم به این دلیل اینکه ممکن است ما بعد از اقامت یکساله چک را ترک نکنیم ما را ریجکت کردند. بعد از ریجکت نه سفارت نه آن شرکت چکی حتی پاسخ ما را هم نمیدهد . کوچکترین مشکلی هم نداشتیم . حتی بارها ویزای شینگن هم داشتیم .اگر کسی میداند باید چه کار کنیم ، یا از چه کسی شکایت کنیم ، و اصلا به کجا میتوان شکایت کرد ، ما را راهنمایی کند .محمود
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، sara24 ، msar
(2010-06-01 ساعت 14:08)mahmud نوشته:  سلام ، مراقب باشید ، بلایی که سر ما آمد ، به روزگار شما نیاید . شرکت ثبت کردیم . در تمام مدت سفارت چک در تهران و شرکت چکی که ما را راهنمایی کرد برخورد خوبی داشتند .یعنی زمانی که از ما پول میگرفتند . ولی بی دلیل منطقی ، آنهم به این دلیل اینکه ممکن است ما بعد از اقامت یکساله چک را ترک نکنیم ما را ریجکت کردند. بعد از ریجکت نه سفارت نه آن شرکت چکی حتی پاسخ ما را هم نمیدهد . کوچکترین مشکلی هم نداشتیم . حتی بارها ویزای شینگن هم داشتیم .اگر کسی میداند باید چه کار کنیم ، یا از چه کسی شکایت کنیم ، و اصلا به کجا میتوان شکایت کرد ، ما را راهنمایی کند .محمود

دلیلی که برای رد کردن شما ارائه کردن منطقی نیست چون مسلما کیس شما مهاجرت تجاری ست...این یعنی شما در قبال سرمایه ا که به کشور مقصد تزریق می کنین میخواین به این کشور مهاجرت کنین و هدفتون هم از ثبت شرکت همینه حالا اگه قرار باشه یه اقامت کوتاه مدت یه ساله بهتون بدن و بعد هم تمایلی به تمدید اون نداشته باشن هدف از ثبت این شرکت چیه؟چه کسی بعد از شما در چک کارهای این شرکت رو انجام میده؟

دقیقا به شما چی گفتن ؟ که از طرف اداره مهاجرت رد شدین؟

دقت کنین اداره مهاجرت به هیچ دلیلی غیر از مسایل سوپیشینه شما نمیتونه شما رو ریجکت کنه و مسایلی از این قبیل به هیچ وجه ربطی به اداره مهاجرت نداره تنها دلیلی که اداره مهاجرت میتونه شما رو رد کنه پیدا کردن سوسابقه شماست

کاری که شما میکنین اینه که به سفارت مراجعه کنین و بگین باید علت رد شدن شما رو کتبا و رسما با مهر سفارت بهتون ابلاغ کنن مسلما چون حرفی که به شما زدن چرندی بیش نبوده بهونه های زیادی میارن که ما این کارو نمی کنیم و............اما باید پافشاری کنین که تابحال شما کلی مدارک ارائه دادین کلی پول هزینه کردین و حالا یه شرکت ثبت شده در چک دارین اما به شما اجازه اینکه به امور این شرکت رسیدگی کنین ویزا نمیدن بنابراین این حداقل کاری که سفارت باید و باید انجام بده

شما با شرکتی که کارهای ثبت شرکت رو برای شما انجام داد مستقیما در تماس بودین یا بواسطه وکیلی در ایران؟

در صورت تمایل شماره ثبت شرکت خودتون رو برای من پیام خصوصی کنین تا من براتون پیگیری کنم اصلا شرکتی برای شما ثبت کردن یا خیر

شماره ثبت به زبان چکی این میشه و شما باید در مدارکتون دنبال یه چنین عبارتی باشین و شماره اونو برای من ارسال کنین

identifikacni cislo

یا مخففش که میشه

ICO


در نهایت براحتی کوتاه نیاین و با پافشاری حالیشون کنین قصد پیگیری و حتی شکایت تا رسیدن به جواب قطعی و منطقی دارین.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، sara24 ، arash1986 ، msar
دقيقا اين بلا سر ما اومد.ما هم تمام مداركمون موثق و محكمبود ولي به همين دليل ما رو رد كردن البته نه فقط ما رو بلكه خيلي ها رو.تمام كسايي كه من ميشناسم به همين دليل رد شدن.من ميگم هممون بايد بريم و دم در سفارت تجمع كنيم. چون با اين همه پولي كه از ما گرفتن و اين همه برو بيا حق چنين كاري رو نداشتن.مثل اينه كه اينا همش كلاه برداري بوده و بس.نميدونم من كه خيلي دپرسم
راستي شيما جان در مورد اعتراض.من از سفارت پرسيدم ميگن پروندتون اونجاست شما ميخواين به چي اعتراض بدين.ميگن به وكيلتون توي چك بگين برن و پرونده تون رو از اداره ي مهاجرت چك بگيرن و دوباره از اول شروع كنين.وقتي با هزاررررررررررررررر بدبختي و بيچارگي وكيل محترم رو پيدا كرديم ميگن برين و اعتراض بدين تنها راهش همينه ولي اينم 100 درصد نيست.باور كن با شنيدن اين حرف ها دلم ميخواد اين خانوم انصاري و اون دفتر دستكشون و اون سفارت رو سر اين عوضي هاي دزد خراب كنم.اره اينجوريه واقعا كه درمونده شديم.اين همه پول اين همه دوندگي و اين همه اميد..............
-"خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری
دکتر علی شریعتی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-06-01 ساعت 23:59)sara24 نوشته:  دقيقا اين بلا سر ما اومد.ما هم تمام مداركمون موثق و محكمبود ولي به همين دليل ما رو رد كردن البته نه فقط ما رو بلكه خيلي ها رو.تمام كسايي كه من ميشناسم به همين دليل رد شدن.من ميگم هممون بايد بريم و دم در سفارت تجمع كنيم. چون با اين همه پولي كه از ما گرفتن و اين همه برو بيا حق چنين كاري رو نداشتن.مثل اينه كه اينا همش كلاه برداري بوده و بس.نميدونم من كه خيلي دپرسم
راستي شيما جان در مورد اعتراض.من از سفارت پرسيدم ميگن پروندتون اونجاست شما ميخواين به چي اعتراض بدين.ميگن به وكيلتون توي چك بگين برن و پرونده تون رو از اداره ي مهاجرت چك بگيرن و دوباره از اول شروع كنين.وقتي با هزاررررررررررررررر بدبختي و بيچارگي وكيل محترم رو پيدا كرديم ميگن برين و اعتراض بدين تنها راهش همينه ولي اينم 100 درصد نيست.باور كن با شنيدن اين حرف ها دلم ميخواد اين خانوم انصاري و اون دفتر دستكشون و اون سفارت رو سر اين عوضي هاي دزد خراب كنم.اره اينجوريه واقعا كه درمونده شديم.اين همه پول اين همه دوندگي و اين همه اميد..............
شما که سارا جان گفتی به دلیل دیگه ای ردتون کرده بودن.و بیشتر به این خاطر ایراد گرفتن که تجارتی که دارین در چک راه میندازین با اونچه در این ایران انجام میدین همخوانی نداره

اپه پرونده ها تو چک هم باشه خود سفارت موظف به گرفتن مدارک و بازخوانی مجدده...یعنی چی مردم نمی تونن خودشون هر مشکلی پیدا کردن که سوار هواپیما بشن برن این کشور و اون کشور مشکلاتشون رو حل کنن پس سفارتها برای چه کاری ایجاد شده؟

وقتی هم ازتون پرسیدن به چی میخواین اعتراض بدین کاملا واضحه من که به شما گفتم چی بگین.......دلایلی با این عنوان که شما مطرح کردین به هیچ وجه به اداره مهاجرت مربوط نمیشه.

بنظر منم اگه تعدادتون زیاده و بتنهائی هم به حرفتون توجه نمی کنن با هم اقدام کنین و برین جویا شین و بپرین چطور امکان داره از بین این همه یه نفر هم موفق به گرفتن ویزا نشده؟شکایتی تنظیم کنین و از طریق هین وکیلی که واسطه شما با چک بوده اقدام کنین به هر حال در قبال پولی که گرفتن اینم از وظایف این وکیل ست که پیگیر باشه وگرنه پست کردن چهار تا برگه به چک رو که خودتون هم می تونستین انجام بدین و نیازی به ایشون نبوده
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، mahannn4779 ، msar
سلام

ما هم تازه مصاحبه شدیم ولی به نظر جشم انداز خوبی نداره چون مثل اینکه بچه ها رد شدن ولی از یک نظر چشم انداز خوبی داره چون واقعا راجع به کاری که می خواستیم انجام بدیم اونجا اطلاعات خوبی داشتیم.
میشه بگید تو مصاحبه چی پرسیدن و شما چی جواب دادید؟ آیا انگلیسی حرف زدید یا فارسی؟
من هم سوالات مصاحبه رو تو یک پست جدید می فرستم
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، msar
اگر هم می خواهید بدونید براتون شرکت ثبت کردن یا نه به این سایت بروید:

http://portal.justice.cz

بعد سمت جپ صفحه تو نوار سبز نوشته : Obchodní rejstřík

زیرش یک جایی هست که میشه توش تایپ کرد . اونجا یک کلمه از اسم شرکتتون رو بنویسید و دکمه Hledaj رو بزنید. اسم تمام شرکتهایی که شامل کلمه است که شما زدید میاد می تونید اسم شرکتتون رو پیدا کنید و تمام اطلاعاتش از قبیل نام مدیران و آدرس و غیره را ببینید.
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، msar
(2010-06-03 ساعت 13:10)hamid123 نوشته:  سلام

ما هم تازه مصاحبه شدیم ولی به نظر جشم انداز خوبی نداره چون مثل اینکه بچه ها رد شدن ولی از یک نظر چشم انداز خوبی داره چون واقعا راجع به کاری که می خواستیم انجام بدیم اونجا اطلاعات خوبی داشتیم.
میشه بگید تو مصاحبه چی پرسیدن و شما چی جواب دادید؟ آیا انگلیسی حرف زدید یا فارسی؟
من هم سوالات مصاحبه رو تو یک پست جدید می فرستم

ظاهرا بیشتر سوالات درباره تجارتی بود که مدنظرتونه در چک انجام بدین مثل اینکه سابقه فعالیت در این زمینه دارین همین طور پشتوانه مالی کافی .البته یکی از دوستان می گفت درباره این که اشنا و فامیلی هم در اونجا دارین سوال کردن و اگه به زبان انگلیسی مسلط نباشین خودشون اونجا کسی رو بعنوان مترجم باهاتون می فرستن

این اطلاعاتی که یکی از دوستان داده بود و من خودم شخصا تجربه نکردم
پاسخ
تشکر کنندگان: hamid123 ، sara24 ، msar
با سلام.راستش شيما جان ما رو به دو دليل رد كردن يكي اينكه شما شغل اينجا با شركتي كه اونجا ثبت كردن همخوني نداره و دليل دومشون هم اين بود كه ما قصد برگشت بعد از راه اندازي شركت و تجارت توي چك رو به ايران نداريم و اگر بريم اونجا ميمونيم.اين دقيقا دليلي بود كه واسه 20 نفر اوردن و اصلا كاري ندارن كه شما زبان بلدين.پولدارين يا بي پول.اينا بازي كثيفي راه انداختن كه واقعا بايد اعتراض گسترده اي بهش بشه.در مورد مصاحبه هم از ما پرسيدن كه اين جا چيكار ميكننين و اگر برين اونجا ميخواين چيكار كنين و ايا مطمئنيد كه كارتون اونجا ميگيره و اونجا اشنا دارين يا نه؟و از همين سوال ها.هم ميتونيد انگليسي انجام بدين هم فارسي.در هر صورت كه رد ميكنن.كنسول هم يه خانومه كه همش ميخنده و تاييد ميكنه و ميگه وري گود ولي در عمل همه رو بد بخت ميكنه
نميدونيم بايد چيكار كنيم. ما كه خيلي كه درمونده شديم.اگه كسي ميدونه كمك كنه
-"خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری
دکتر علی شریعتی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2010-06-04 ساعت 17:16)sara24 نوشته:  با سلام.راستش شيما جان ما رو به دو دليل رد كردن يكي اينكه شما شغل اينجا با شركتي كه اونجا ثبت كردن همخوني نداره و دليل دومشون هم اين بود كه ما قصد برگشت بعد از راه اندازي شركت و تجارت توي چك رو به ايران نداريم و اگر بريم اونجا ميمونيم.اين دقيقا دليلي بود كه واسه 20 نفر اوردن

من که گیج شدم.اخه اینکه نشد حرف.اسمش روشه مهاجرت تجاری یعنی طرف داره مهاجرت میکنه اونم از نوع تجاری مهاجرت هم یعنی طرف میخواد واقعا راستکی بره جای دیگه ای زندگی کنه اینا شاید معنی مهاجرت رو نمیدونن بهشون بگین خب اگه قراره یه ویزا یه ساله بدین به ما و بریم اونجا یه سال بگردیم و خوش بگذرونیم و بعد هم برگردیم چرا اونجا شرکت ثبت کردیم؟چرا از همون اول نگفتین که برای همیشه نمیتونین بمونین..جوابشون اصلا قانع کننده نیست
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دقیقا همینطور هست کنسول میگه good اما انگار همه رو رد می کنه این جدیده که اومده و خانم هستش
منهم نفهمیدم چرا می پرسن اونجا می مونید یا بر میگردید اگه می خواستیم نمونیم که ویزای توریستی می گرفتیم.
نمی دونم چرا از دوست یا آشنا می پرسن. من که گفتم ندارم.
دوستان کسی هست که در این 3 ماه اخیر جواب مصاحبش + شده باشه؟
من یک پست جدید هم راجع به مصاحبه زدم:
http://mohajersara.com/showthread.php?tid=2720
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان