کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
حق مؤلف (کپی رایت)
با سلام به همه
پرسش: بردن نرم افزار برنامه های مهم که شرکت های ایرانی بدون پرداخت کپی رایت جهانی آنرا تکثیر میکنند آیا با مشکلاتی روبرو میشه ؟ و اگر انیطوره چه جور مشکلاتی ممکنه پیش بیاد و کلاً توصییه کسانی که در این زمینه آشنا هستند چیه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
(2010-01-09 ساعت 14:35)on foot نوشته:  با سلام به همه
پرسش: بردن نرم افزار برنامه های مهم که شرکت های ایرانی بدون پرداخت کپی رایت جهانی آنرا تکثیر میکنند آیا با مشکلاتی روبرو میشه ؟ و اگر انیطوره چه جور مشکلاتی ممکنه پیش بیاد و کلاً توصییه کسانی که در این زمینه آشنا هستند چیه؟
۲ کار را نباید انجام بدین که مشکل ساز میشه:
۱. تکثیر و فروش این جور نرم افزار ها
۲.آپدیت کردن نرم افزار بعد از وصل شدن به اینترنت.
شماره کیس: 2009AS15xxx
تاریخ نامه قبولی: May 2008
کنسولگری: Mumbai
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: 15Aug 2009
تاریخ مصاحبه: May 2010
دریافت ویزا: 9June 2010
-------------------------------
پاسخ
(2010-01-09 ساعت 14:35)on foot نوشته:  با سلام به همه
پرسش: بردن نرم افزار برنامه های مهم که شرکت های ایرانی بدون پرداخت کپی رایت جهانی آنرا تکثیر میکنند آیا با مشکلاتی روبرو میشه ؟ و اگر انیطوره چه جور مشکلاتی ممکنه پیش بیاد و کلاً توصییه کسانی که در این زمینه آشنا هستند چیه؟

شما از کجا می دانید که شرکتهای ایرانی کپی رایت را رعایت نمی کنند؟
منظور من از طرح این سوال این نیست که خود را به ندانستن بزنیم بلکه منظورم این است که اول اینکه محصولات بعضی از شرکتها تحت لیسانس است و دوم اینکه عدم رعایت کپی رایت به شرکتها مربوط می شه نه به ما.
از طرفی دیگر شرکتها هم قصد سوء استفاده ندارند و تابع قوانین بین المللی هستند و ایران کپی رایت بین المللی را امضا نکرده است.
و از طرف دیگر هم اینست که ایران نیز دلایل خودش را برای امضا نکردن قانون کپی رایت دارد.
در نتیجه وقتی که ما نرم افزار شرکتی داخلی با خودمان همراه ببریم از نظر قوانین بین المللی و از نظر اخلاقی خلافی وجود ندارد.
اگر مشکلی هست مشکل بین دو دولت و مشکل بین دو شرکت می باشد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، megaholding ، on foot ، taherifar
نقل قول:
Hamid55 :
2کار را نباید انجام بدین که مشکل ساز میشه:
Kavoshgarnet :
منظورم این است که اول اینکه محصولات بعضی از شرکتها تحت لیسانس است و دوم اینکه عدم رعایت کپی رایت به شرکتها مربوط می شه نه به ما.
و ایران کپی رایت بین المللی را امضا نکرده است........در نتیجه وقتی که ما نرم افزار شرکتی داخلی با خودمان همراه ببریم از نظر قوانین بین المللی و از نظر اخلاقی خلافی وجود ندارد.
اگر مشکلی هست مشکل بین دو دولت و مشکل بین دو شرکت می باشد.
-Hamid55عزیزاز جواب راهنمایی کننده‌ات ممنونم

Kavoshgarnetعزیز ممنون از جوابت اما شاید چنین برداشت کرده‌ای که منظور من استفاده از نرم افزارها یی مثل ورد یا فتوشاپ ویا ... در ایرانه در حالیکه منظور من استفاده از این نرم افزارها در آمریکاست. و دراینصورت بد نیست بدونی که آمریکا با تبعۀ ایران که به اونجا رفتند براساس قوانین ایران که رفتار نمیکنه و استفاده از نرم افزارهای بدون کپی رایت در آمریکا خلافه -چه ایران قانون کپی رایت را قبول کرده باشه وچه نه-. من اینو میدونم که مطمئنا ازااین نرم افزارها برای کار حرفه ای نمیشه استفاده کرد و درصورت استفاده گمان کنم جریمه کمی هم نداره. فقط میمونه استفاده های شخصی که روال برخورد و پیگیری این گونه استفاده را نمیدونم و همینطور نمیدونم که موقع ورود گمرک اونجا چه برخوردی ممکنه بکنه .از توضیح دوستان دیگه که در این زمینه اطلاعاتی دارند بسیار ممنون میشم
پاسخ
تشکر کنندگان: SamiraN ، taherifar
(2010-01-09 ساعت 20:14)on foot نوشته:  Kavoshgarnetعزیز ممنون از جوابت اما شاید چنین برداشت کرده‌ای که منظور من استفاده از نرم افزارها یی مثل ورد یا فتوشاپ ویا ... در ایرانه در حالیکه منظور من استفاده از این نرم افزارها در آمریکاست. و دراینصورت بد نیست بدونی که آمریکا با تبعۀ ایران که به اونجا رفتند براساس قوانین ایران که رفتار نمیکنه و استفاده از نرم افزارهای بدون کپی رایت در آمریکا خلافه -چه ایران قانون کپی رایت را قبول کرده باشه وچه نه-. من اینو میدونم که مطمئنا ازااین نرم افزارها برای کار حرفه ای نمیشه استفاده کرد و درصورت استفاده گمان کنم جریمه کمی هم نداره. فقط میمونه استفاده های شخصی که روال برخورد و پیگیری این گونه استفاده را نمیدونم و همینطور نمیدونم که موقع ورود گمرک اونجا چه برخوردی ممکنه بکنه .از توضیح دوستان دیگه که در این زمینه اطلاعاتی دارند بسیار ممنون میشم

دوست عزیز سوال شما با بردن شروع شده و من هم توضیح دادم که بردن نرم افزار به آمریکا مشکلی پیش نمی آره البته (در حد معقول)
وسایل شخصی شما در سفر هم مشمول گمرک نمی شه.
اما در مورد استفاده حرفه ای همانطور که صدرا لینک گذاشته احتمالن در تاپیک مربوطه بحث شده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، SamiraN ، matmir ، taherifar
(2010-01-09 ساعت 15:40)kavoshgarnet نوشته:  عدم رعایت کپی رایت به شرکتها مربوط می شه نه به ما ...
ما در زمان نصب هر نرم‌افزار یک چیزی رو «تایید» می‌کنیم (یکی از اون Nextهایی که می‌زنیم) که معمولاً اسمش هست License Agreement و در اون‌جا تایید می‌کنیم که تنها با قبول اون شرایط حق داریم از اون نرم‌افزار استفاده کنیم. از جمله اون موارد، عدم نصب نرم‌افزار در بیش از یک رایانه به طور همزمان، عدم کپی نرم‌افزار مگر به عنوان پشتیبان شخصی (personal backup) و خیلی چیزهای دیگه است که تقریباً هیچ کدوم ما نمی‌خونیمشون و فقط Next می‌زنیم. عدم رعایت اون‌ها به معنی اجازه نداشتن شما برای استفاده از نرم‌افزاره. مسئولیت استفاده غیر مجاز، با استفاده کننده هست (چیزی که شرکت‌ها بابتش مسئول هستن استفاده غیر مجاز ما نیست، «تکثیر» غیر مجاز اون نرم‌افزار هست).

این که یک شرکت از کشور X بیاد نرم‌افزار تولید شرکت کشور Y رو به شکلی تغییر بده (مثلاً منوی نصبش رو فارسی کنه) باعث نمی‌شه که ماهیت درونی «حق تکثیر» اون نرم‌افزار عوض بشه. با یه مثال می‌شه قضیه رو واضح‌تر کرد: اگر کسی تیتراژ فیلم تایتانیک رو فارسی کنه، دلیل می‌شه که دیگه اون فیلم «حاصل کار» جیمز کامرون نباشه و فرد دوم بتونه فیلم رو بفروشه و منافع رو از آن خودش بدونه؟ حتی اگر قسمت‌هایی از فیلم تایتانیک رو یه نفر دیگه ادیت کنه به هم بچسبونه، باز این کار «اصیل» (original) نیست بلکه یه Derivative Work محسوب می‌شه و حق تکثیرش (copy right اش) متاثر از اثر اصلی خواهد بود.

(2010-01-09 ساعت 15:40)kavoshgarnet نوشته:  شرکتها هم قصد سوء استفاده ندارند و تابع قوانین بین المللی هستند و ایران کپی رایت بین المللی را امضا نکرده است ...
شرکت‌ها دقیقاً قصد سوء استفاده دارن! به جای این که یه تیم برنامه‌نویس استخدام کنن و با صرف زمان زیاد یه چیزی مثل فتوشاپ تولید کنن و بعد بازاریابی کنن و خلاصه با کلی تلاش به سود برسن، خیلی ساده یه سی‌دی نرم‌افزار قفل شکسته با کرک رو منتشر می‌کنن و سود عایدشون می‌شه!

اما در مورد ایران حق با شماست. کشور ایران بنا به دلایلی از قبول قوانین حق تکثیر سازمان تجارت جهانی (WHO) خودداری کرده. البته ایران در مورد عضویت در سازمان جهانی چندین مشکل داره؛ یکی از مهم‌ترین‌هاش اینه که آمریکا تا حالا بالغ بر ۲۰ بار جلوی عضویت ایران در این سازمان رو با وتو کردن گرفته!

(2010-01-09 ساعت 15:40)kavoshgarnet نوشته:  در نتیجه وقتی که ما نرم افزار شرکتی داخلی با خودمان همراه ببریم از نظر قوانین بین المللی و از نظر اخلاقی خلافی وجود ندارد.
اگر نرم‌افزار شرکت ایرانی که اصالتاً محصول اون شرکت باشه (مثل نرم‌افزارهای حسابداری فارسی تولید شرکت‌های برنامه‌نویس ایرانی)، استفاده از اون در حد قوانین و اجازه‌نامه‌های مربوطه خالی از اشکال خواهد بود.

در مورد این که نرم‌افزار اصالتاً ایرانی رو می‌شه در خارج از ایران کپی کرد و به کس دیگه‌ای داد تنها چیزی که مطمئن هستم اینه که «اخلاقاً» خلافه. قانونی‌اش رو نمی‌دونم اما بر اساس گزارش شماره 38a اداره کپی رایت آمریکا که می‌گه «Iran has no official copyright relations whatsoever with the United States» حدس می‌زنم که کپی کردن نرم‌افزار اصالتاً ایرانی در آمریکا، موجب مشکل از دید قوانین آمریکا نخواهد بود.

در پایان خوندن این مطلب از ویکی‌پدیای انگلیسی رو توصیه می‌کنم: Copyright in Iran. در صورت تمایل به ادامه بحث، تاپیک جدا باز کنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، kavoshgarnet ، mohsen324 ، WIKIMAN ، laili ، SamiraN ، nastaran86 ، matmir ، qeshmi ، taherifar
چون برای من امکان انتقال کل مبحث مربوط به کپی رایت به تاپیک جداگانه نیست از یکی از مدیران خواهش می کنم در صورت امکان این کار را انجام دهند.
----------------
Hojjat عزیز صحبت بر سر غیر مجاز بودن حمل یا تکثیر و یا استفاده از نرم افزار هستش وگرنه مشخص است که استفاده غیر مجاز حتا اگر نرم افزار اورجینال باشه و قانونی خریداری شده باشه مسئولیتش بر اساس موافقتنامه مورد اشاره به عهده خود استفاده کننده می باشد.

در صورتی که یک شرکت ایرانی نرم افزار اورژینال را تغییر بدهد و یا تغییر ندهد و فیلمی را زیر نویس کند و یا حتا به همان صورت اولیه تکثیر کند و تحت نام شرکت ثبت شده و آرم تجاری خود به فروش برساند من مصرف کننده متوجه اینکه این شرکت کپی رایت را رعایت کرده است و یا نکرده است نخواهم شد مگر در مورد بعضی از نرم افزارها به هنگام کنترل آنلاین سریال و یا آپدیت آن و حتا در این صورت نیز باز مسئولیتی به گردن من مصرف کننده نیست و من حق شکایت از شرکت مزبور را دارم (اما به دلیل اینکه ایران عضو کپی رایت بین المللی نیست قانون به نفع من رای صادر نخواهد کرد)
از طرف دیگر اگر من مصرف کننده از سی دی اورزینال بدون کپی رایت یک شرکت ثبت شده ایرانی استفاده شخصی بکنم هیچ شرکت خارجی در شکایت علیه من پیروز نخواهد شد.

در مورد تکثیر هم در مورد اورژینال آن هم غیر قانونی و غیر اخلاقی هستش چه برسد به تکثیر از نسخه غیر اورژینال.

اما استفاده حرفه ای که بعدا دوستمان در بالا اشاره کردند به طور یقین مصرف کننده را دچار مشکل خواهد کرد.

در مورد عدم عضویت ایران در کپی رایت بین المللی نیز کمی متفاوت است.
همانطوری که در لینک ویکی شما اشاره شده ایران از سالها پیش(قبل از انقلاب) در این مورد مناقشه داشته است و تا جایی که من یادم می آید بحث بر سر استفاده از منابع فرهنگی تاریخی ماست که بر اساس قوانین کپی رایت مشمول محصولات بیش از بیست سال نمی شود در حالی که محصولات فرهنگی ما مربوط به سده ها می شود. نمونه آن هم که اخیرا مورد اشاره ایران قرار گرفت فروش کتاب مولوی در آمریکا بود.

قبل از تشکیل WTO ایران از عضویت در سازمان کپی رایت بین المللی خودداری کرده بود و اگر موافقت می کرد آمریکا نمی توانست با آن مخالفت کند و دومی که در ویکی مورد اشاره بود اداره کپی رایت آمریکا بود که من اطلاع زیادی از آن ندارم. بحث عضویت در سازمان تجارت جهانی مقوله دیگری است که شامل قانون کپی رایت نیز می باشد و به دلیل طولانی شدن از ادامه صرفنظر می کنم. و شما اشارات خوبی به آن داشتید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، soli asali ، taherifar
(2010-01-10 ساعت 02:43)kavoshgarnet نوشته:  در صورتی که یک شرکت ایرانی نرم افزار اورژینال را تغییر بدهد و یا تغییر ندهد و فیلمی را زیر نویس کند و یا حتا به همان صورت اولیه تکثیر کند و تحت نام شرکت ثبت شده و آرم تجاری خود به فروش برساند من مصرف کننده متوجه اینکه این شرکت کپی رایت را رعایت کرده است و یا نکرده است نخواهم شد
به عقیده من متوجه خواهید شد! شرکت x که همه اسمش رو بلدیم ویندوز رو به اسم خودش در ایران منتشر می‌کنه. منتها وقتی که شما نرم‌افزار رو نصب می‌کنید اولش می‌گه: Microsft Windows که یه علامت ® هم داره. توی EULA (مخفف End User License Agreement) هم می‌گه شما به عنوان «کاربر» دارید نرم‌افزار تولیدی شرکت Microsoft رو نصب می‌کنید. دیگه از این واضح‌تر؟

یا همون فیلم! تقریباً تمام فیلم‌های آمریکایی که من روی دی‌وی‌دی دیدم در ایران می‌فروشن، اولشون اون نوشته سفید توی متن آبی «وجود داره» که می‌گه کپی کردن تمام یا قسمتی از این فیلم مشمول ۲۵۰۰۰ دلار جریمه نقدی و ۵ سال زندانی شدن در زندان فدرال هستش! یعنی حتی حذفش هم نکردن که بعداً بگیم «چنین چیزی رو ندیدم!»

(2010-01-10 ساعت 02:43)kavoshgarnet نوشته:  از طرف دیگر اگر من مصرف کننده از سی دی اورزینال بدون کپی رایت یک شرکت ثبت شده ایرانی استفاده شخصی بکنم هیچ شرکت خارجی در شکایت علیه من پیروز نخواهد شد.
ربطی به شخصی بودن نداره! ما وقتی ویندوز رو با لیسانس خانگی بخریم فقط برای استفاده «شخصی» و یک بار نصب مجاز هستیم ازش استفاده کنیم. اصلاً استفاده حرفه‌ای یا تجاری از نسخه خانگی مجاز نیست!

تنها چیزی که می‌شه گفت اینه که احتمالاً هیچ شرکت خارجی نمی‌آد وقت بذاره که یکی یکی مواردی که گزارش شده که کسی نرم‌افزار Pirate مصرف می‌کنه رو پی‌گیری کنه. این درسته. در خود آمریکا و اروپا خیلی‌ها نرم‌افزار کرک شده به طور غیر مجاز استفاده می‌کنن! اما در عین حال، خیلی‌ها هم تا حالا گرفتار شدن!

(2010-01-10 ساعت 02:43)kavoshgarnet نوشته:  تا جایی که من یادم می آید بحث بر سر استفاده از منابع فرهنگی تاریخی ماست که بر اساس قوانین کپی رایت مشمول محصولات بیش از بیست سال نمی شود در حالی که محصولات فرهنگی ما مربوط به سده ها می شود.

من راستش خیلی وارد نیستم. اما چیزی که می‌دونم اینه که هر کشوری قانون متفاوتی داره. در آمریکا اگر مدت مشخصی (گمانم بیست سال یا سی سال بود) از مرگ مولف یک اثر مکتوب بگذره، اون اثر (به معنی «متن اون اثر») در «مالکیت عمومی» هست و همه مجاز به انتشارش هستن. اما نسخه‌های اشتقاقی (Derivative) حق تکثیر جدا دارن. فارسی‌اش این می‌شه که متن اشعار حافظ که در فلان نسخه خطی هست رو همه اجازه دارن منتشر کنن، اما متنی که یک مصحح بر اساس بررسی فلان تعداد نسخه خطی با جمع بندی «خودش» منتشر می‌کنه، یه حق تکثیر جدا هم به خاطر کار «خودش» بهش تعلق می‌گیره و مثلاً فقط ناشر مربوطه (فرض کنیم انتشارات امیرکبیر) مجازه منتشرش کنه مگر این که به دلیل دیگه‌ای (مثل همون گذشت سالیان دراز) حق تکثیرش برداشته بشه.

سوال مهم اینه که اون همه کشور که عضو شدن، یعنی منابع تاریخی فرهنگی ندارن؟ مصر که عضوه تاریخش هم معروف‌تر از تاریخ ایرانه!
پاسخ
تشکر کنندگان: Parslottery ، admin ، Ali Sepehr ، kavoshgarnet ، WIKIMAN ، honareirani ، SamiraN ، nastaran86 ، matmir ، soli asali ، taherifar
بنظر من در فیلد نرافزار به زودی اتفاقاتی می افتد که دور زدن کپی رایت به این شکل که ما در ایران و چین و... می بینیم مقدور نخواهد بود. اتفاقی که در حال افتادن است این است که رایانه های شخصی درحال منقرض شدن هستند و جای آنها را "اینترنت" خواهد گرفت. این جمله من شاید الآن معنی محسوسی نده اما چند سال دیگه خودتون این موضوع رو تأیید می کنید. آینده IT رایانش ابری یا Cloud Computing است. در این نوع رایانش تمامی برنامه ها بجز سیستم عامل روی اینترنت اجرا می شوند. مثلاً شما در سایت فتوشاپ می توانید عکس های خودتان را ویرایش کنید و یا در سایت آفیس یک نامه را در Word تایپ کنید و یا تمام اطلاعاتتان را در یک سایت ذخیره سازی ذخیره کنید... در این شرایط نیازی به کامپیوتر خودتان ندارید تا به اطلاعات و برنامه هایتان دسترسی داشته باشید و این نکته ای است که PC ها را خواهد کشت! در این شرایط که تمامی برنامه ها روی اینترنت باشند دیگر امکان "کپی" کردن آنها وجود ندارد.

البته برای دور زدن برنامه هایی که آنلاین هستند هکر ها بیکار ننشستند و ایده هایی مثل Account sharing را توسعه می دهند که البته از کپی کردن CD بسیار کمتر عملی است.
بنده از همین جا به همه ناقضین کپی رایت نرم افزار نوید می دهم که دیگر نمی توانند در آینده ادامه بدهند....Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، honareirani ، SamiraN ، emankh101 ، nastaran86 ، matmir ، soli asali ، taherifar
نقل قول:به عقیده من متوجه خواهید شد! شرکت x که همه اسمش رو بلدیم ویندوز رو به اسم خودش در ایران منتشر می‌کنه. منتها وقتی که شما نرم‌افزار رو نصب می‌کنید اولش می‌گه: Microsft Windows که یه علامت ® هم داره. توی EULA (مخفف End User License Agreement) هم می‌گه شما به عنوان «کاربر» دارید نرم‌افزار تولیدی شرکت Microsoft رو نصب می‌کنید. دیگه از این واضح‌تر؟

بسیار خوب، من در حال حاضر یک سی دی شرکتی ویندوز XP تولید شرکت X مورد نظر شما خریداری کرده ام و هنگام نصب یک شماره سریال باید وارد کنم. پس از نصب هم آن را آپدیت می کنم و مشکلی پیش نمی آید. یا اینکه اصلن به اینترنت وصل نمی شوم و هیچگاه آپدیت نمی شود. آیا به نظر شما علایم و اخطارهای شرکت مایکروسافت که در ویندوز من هم موجود است دلیل بر نقض کپی رایت توسط من می باشد. آیا شما وقتی که ویندوزی را در آمریکا نصب می کنید تفاوتی با ویندوز من دارد.

نقل قول:یا همون فیلم! تقریباً تمام فیلم‌های آمریکایی که من روی دی‌وی‌دی دیدم در ایران می‌فروشن، اولشون اون نوشته سفید توی متن آبی «وجود داره» که می‌گه کپی کردن تمام یا قسمتی از این فیلم مشمول ۲۵۰۰۰ دلار جریمه نقدی و ۵ سال زندانی شدن در زندان فدرال هستش! یعنی حتی حذفش هم نکردن که بعداً بگیم «چنین چیزی رو ندیدم!»

در مورد DVD هم همینطور، شما از کجا اطلاع دارید (یا من نوعی باید از کجا مطلع شوم ) شرکتی که این DVD را زیرنویس یا دوبله کرده حق کپی رایت را به شرکت صاحب امتیاز پرداخت نکرده است؟ آیا هنگامی که فیلم دوبله یا زیرنویس می شود در جایی توی متن آبی می نویسد که حق کپی رایت این فیلم پرداخت نشده است.
من یادم می آید وقتی که به نویسنده یک کتاب جنجال برانگیز حمله های مختلفی می شد یکی از مجلات نوشته بود که مترجم این کتاب بدون اجازه ناشر اصلی این کتاب را ترجمه کرده است و این هم یک نوع دزدی است. و نویسنده نیز بدون هیچگونه دفاعیه ای کپی اجازه نامه ترجمه آن اثر را در یکی از نشریات منتشر کرد.
در مورد کتابهای زبان خارجی هم زیاد دیده ایم که نوشته اند این اثر با اجازه نامه رسمی از ناشر اصلی منتشر شده است و یا اینکه این کتاب با پرداخت حق کپی رایت ترجمه شده است. و در بسیاری از موارد نیز با اینکه اجازه نامه گرفته شده است در هیچ جا اشاره ای به آن نمی شود.

نقل قول:kavoshgarnet نوشته شده:
از طرف دیگر اگر من مصرف کننده از سی دی اورزینال بدون کپی رایت یک شرکت ثبت شده ایرانی استفاده شخصی بکنم هیچ شرکت خارجی در شکایت علیه من پیروز نخواهد شد.
ربطی به شخصی بودن نداره! ما وقتی ویندوز رو با لیسانس خانگی بخریم فقط برای استفاده «شخصی» و یک بار نصب مجاز هستیم ازش استفاده کنیم. اصلاً استفاده حرفه‌ای یا تجاری از نسخه خانگی مجاز نیست!

در اینجا اشاره به سوال دوستمان دارم که در باره استفاده حرفه ای سوال کرده است و منظور استفاده از نرم افزارهای حرفه ای مثل VS.NET می باشد که می توانیم از آن برای طراحی مثلن یک تقویم برای استفاده شخصی در کامپیوتر خودمان استفاده کنیم یا برای توسعه و فروش یک نرم افزار بین المللی
و به نظر من اگر ما از نسخه رایت شده استفاده نکنیم و از نسخه اورژینال شرکت ایرانی استفاده کنیم حتی برای استفاده حرفه ای در آمریکا نیز به مشکل نخواهیم خورد.
البته به نظر من منظور شما نرم افزاهایی هستند که با اینکه شرکتی هستند اما برای نصب یا فعال سازی آنها از کرک و یا روشهای خاص فعال سازی استفاده می کنیم که در این صورت هیچگونه جای دفاعی وجود ندارد و نه تنها در آمریکا بلکه در خود ایران نیز قابل دفاع نیست.

نقل قول:تنها چیزی که می‌شه گفت اینه که احتمالاً هیچ شرکت خارجی نمی‌آد وقت بذاره که یکی یکی مواردی که گزارش شده که کسی نرم‌افزار Pirate مصرف می‌کنه رو پی‌گیری کنه. این درسته. در خود آمریکا و اروپا خیلی‌ها نرم‌افزار کرک شده به طور غیر مجاز استفاده می‌کنن! اما در عین حال، خیلی‌ها هم تا حالا گرفتار شدن!
به نظر شما در حال حاضر برای شرکتهایی مثل مایکروسافت امکانش نیست 15000000 رایانه ایرانی که به اینترنت متصل هستند و 99 درصد آنها از ویندوز غیر اورژینال استفاده می کنند را شناسایی کرده و به راحتی سیستم آنها را مختل نماید.
آیا شما تا به حال از BlackIce نسخه سرور استفاده کرده اید (کرکش کرده باشید) تا ببینید چه اتفاقی می افتد. شما حتی اگر تمام درگاهها را هم ببندید و تنظیمات فوق امنیتی روی سیستم خود اعمال کنید به محض اتصال به اینترنت سیستم شما را خاموش می کند البته ممکن است در حال حاضر کرک متفاوتی در بازار باشد.
دوستانی که تصور می کنند دوستان آمریکایی ما اگر قادر باشند تمام راههای استفاده از منابع غیر اورژینال را بر روی ما می بندند سخت در اشتباهند از سالها پیش امکان قفل استفاده از نرم افزارها حتی بدون اتصال به اینترنت در صورت استفاده در ایران برای شرکتهای آمریکایی وجود داشته است اما آنها بسیار بلندنظرانه تر از ما و اروپایی ها فکر می کنن.

نقل قول:سوال مهم اینه که اون همه کشور که عضو شدن، یعنی منابع تاریخی فرهنگی ندارن؟ مصر که عضوه تاریخش هم معروف‌تر از تاریخ ایرانه!
منظور من از منابع تاریخی فرهنگی، ادبیات ماست که در طول تاریخ منتشر شده اند مانند آثار خیام و مولوی و فردوسی و غیره و تاریخ کشوری قابل بحث در کپی رایت نیست.
چند نکته:
-منظور من از طرح مطالب بالا خود را به ندانستن زدن نیست و همه ما می دانیم که ما حتا اگر عضو کپی رایت جهانی نیز باشیم بسیاری از شرکتها و بسیاری از ما سعی در نادیده گرفتن آن می کنیم و برعکس هم اکنون که عضو این اتحادیه نیستیم نیز بسیاری از شرکتها و انتشاراتی ها آن را رعایت می کنند و بسیاری اشخاص هم دوست دارند از منابع تایید شده و اورژینال استفاده کنند.
-هم اینک اگر ما عضو کپی رایت جهانی بودیم بسیاری از برنامه نویسان ما اکنون جهانی بودند و سهم عمده ای از بازار نرم افزار در اختیار ایران بود.
- من ترجیح می دهم از ویندوز اورژینال و آنتی ویروس اصلی استفاده کنم تا یکم اینکه به راحتی سیستم من دچار آسیب و حمله نشود ودوم اینکه در مواقع بروز مشکل به شرکت مربوطه زنگ بزنم و شاکی شوم.
- استفاده از "من" در مباحث بالا "من نوعی" است.
- از دوستانی که اطلاعات خوبی دارند خواهش می کنم در این بحث شرکت کرده و ما را راهنمایی فرمایند.
- از دوست فرهیخته Hojjat بسیار سپاسگزارم به دلیل راهنمایی های مفیدش.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، honareirani ، SamiraN ، matmir ، taherifar
(2010-01-10 ساعت 15:04)kavoshgarnet نوشته:  به نظر من هدف نهایی شرکتهای آمریکایی به سمتی داره می ره که بیشتر افراد (عادی) با هزینه کمتر و حتی رایگان از نرم افرارهایشان استفاده کنند و تا به حال هم روند همینطوری بوده است. با اینحال هر روز هم سود بیشتری به دست می آورند.

البته از رایگان بودن نرم‌افزار که سودی عاید اون‌ها نمی‌شه! اما از تبلیغات کنارش چرا.
پاسخ
تشکر کنندگان: honareirani ، kavoshgarnet ، SamiraN ، taherifar
(2010-01-10 ساعت 15:43)Hojjat نوشته:  
(2010-01-10 ساعت 15:04)kavoshgarnet نوشته:  به نظر من هدف نهایی شرکتهای آمریکایی به سمتی داره می ره که بیشتر افراد (عادی) با هزینه کمتر و حتی رایگان از نرم افرارهایشان استفاده کنند و تا به حال هم روند همینطوری بوده است. با اینحال هر روز هم سود بیشتری به دست می آورند.

البته از رایگان بودن نرم‌افزار که سودی عاید اون‌ها نمی‌شه! اما از تبلیغات کنارش چرا.

درسته تبلیغات کناری بعضی از برنامه ها برای شرکتها درآمدزاست و بعضی از آنها هم تبلیغ برنامه های بزرگترشان است و بعضی هم برای کنار زدن رقیب.
مثلن وقتی از نسخه رایگان نورتون استفاده می کنید که از نظر قدرت همپای بیشتر آنتی ویروسهای رقیب است عملا باعث می شود شما به سمت دیگر کشیده نشوید و در صورت برآورده نشدن نیازتان نسخه حرفه ای آن را خریداری نمایید.
یا VS.NET Express که کاملن رایگان است و بسیاری از خواسته های برنامه نویسی شما را برآورده می کند اما وقتی که به صورت حرفه ای می خواهید کار کنید بعضی از امکانات کلیدی را ندارد و شما مجبور به خرید نسخه حرفه ای خواهید شد.
اما خود این موضوع به نفع مصرف کننده تمام می شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، shahram1347 ، SamiraN ، taherifar
یعنی حتی برنامه anti virus هم نمی تونیم آپدیت کنیم؟
اگه اینجوریه که نبریم سنگین تره
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
نقل قول:البته حوزه‌هایی مثل گرافیک یا بازی‌های کامپیوتری خیلی بعیده به این سرعت بتونن با این تغییرات سازگار بشن. اما کارهای شخصی و اداری معمولاً شدنیه.

حجت جان شما که خودتون می دونید که این رایانش ابری چقدر برای تولید کنندگان نرم افزار مفیده؟ مثلاً قدیما شاید می شد یک DVD را به دوستت بدی که بازی کنه اما اگر بازی ها روی ابر باشند دیگر این امکان به آن شکل وجود ندارد. به همین دلیل الآن در محافل وب بحث مرورگرهای سه بعدی به طور جدی درحال پیگیری است. به عنوان مثال Sims 4 در نسخه ابری هم تولید خواهد شد(اینطور که من شندیم) و یا برنامه هایی مثل Bing 3D Map و چند نمونه دیگر از همین الآن در حال ارائه این نوع سرویس هستند. به نظر من برای کاربر هم مفید خواهد بود که برنامه هایش را روی ابر اجرا کند و این فوائد فناوری را هرچه زودتر به این سمت خواهد کشاند. به هر حال امیدوارم کشور ما از این تحریم ها خارج بشه اگر نه این نرم افزارهای رایگان که دوستان گفتند هم خیلی به کارمون نخواهد آمد. چون تبلیغات محلی برای تولید کنندگان نرام فزار سودسازه و اگر کشوری در تحریم باشه تبلیغات محلی در آن امکان پذیر نیست و پیغام مشهور This product is not available in your country را به ما نمایش خواهد داد
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، SamiraN ، Ali Sepehr ، nastaran86 ، matmir ، taherifar
(2010-01-11 ساعت 11:53)idn نوشته:  یعنی حتی برنامه anti virus هم نمی تونیم آپدیت کنیم؟
اگه اینجوریه که نبریم سنگین تره

به نظر من آنتی ویروس و سیستم عامل و برنامه ای که می خواهید با آن پولسازی کنید حتمن از آنجا نسخه اورژینال بخرید.
برای نرم افزارهای دیگر هم خود من ترجیح می دم در آنجا اورژینال بخرم.
ولی حتمن یک سری کینگ با خودتان ببرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، سارا کوچولو ، honareirani ، SamiraN ، Ali Sepehr ، emankh101 ، matmir ، taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان