کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوتی های کاربران در خارج از ایران
سلام به همگی
تو صندلی داغم، قول دادم همین که سوتی دادم بیام زود خبر بدم. دیروز اولیش پیش اومد. Rolleyes
هنوز یادم که میوفته یه خورده تنم داغ میشه... خیلی بد شد....

ماجرا اینه که من و دوستم که اینجا با هم یک شرکت تاسیس کردیم، در یک جلسه ای داشتیم با دو نفر در مورد یک پروژه برنامه نویسی بحث میکردیم. یکی از این آقایون دورگه ایتالیایی و آرژانتینی بود و اون یکی هم یک پسر خوش تیپ که کار گرافیک و اینتر فیس را بر عهده گرفته بود.
ما یک ساعت به خوبی و خوشی بحث را پیش بردیم و قرار شد در مورد قیمت و زمان در هفته بعد خبرشون کنیم. (محسن جان، تو رو خدا زود خبر بده)
در آخر جلسه، کار رسید به صحبت در مورد کارهای فعلیمون و ما در مورد کارهایی که داریم انجام میدیم صحبت کردیم و از جمله در مورد دستگاههایی گفتیم که تازه خریدیم و قراره در مراکز توریستی و فرهنگی پیشنهاد نصبشون را بدیم (جزئیات بیشتر موجب کسادی کسب است). اون آقای دورگه، کلی به به و چه چه کرد که عجب ایده توپی و من همین الان دو تا از دستگاهها را میخوام دو جا نصب کنم. ما هم گفتیم که مانعی نیست ولی باید حتما جایی بگذاره که "داخل" محیط باشه نه در هوای آزاد.
آقاهه پرسید: آها بله درسته حتما به خاطر بارون و گرد و خاک دیگه؟؟؟؟
منم سریع گفتم: اون که آره ولی دلیل اصلیش به خاطر دزدهاست، این دستگاه را راحت دو تا مکزیکی از زمین میکنن میندازن پشت وانتشون و میبرن....

ای وای ای وااااای منو بکشییییینن دارم میمیرم از خجالت....

خلاصه ما خداحافظی کردیم و بلافاصله این دوست شریکم گفت: $%@# این چه حرفی بود زدی؟؟؟؟؟ میدونی اون پسره بغل دستیش مکزیکی بود؟؟؟

ای دااااااااااد
ای واااای
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآییییییییییییییییییییی Tongue


نتیجه اخلاقی: هیچ وقت اسم ملیت و نژادی را مخصوصا برای منظور بد به زبان نیارید. اینجا آمریکاست نه ایران که در مورد همه نژادها جوک ساختن.
پاسخ
از این سوتی ها من زیاد دادم عمو پیام تو فکرش نرو ....
پاسخ
تشکر کنندگان: payam_prz ، Iman-gta ، mml ، SH1A2R3 ، repairman ، msar ، alirezanz ، admiral.arash
من هفته پیش داشتم در یک جلسه ترینینگ شرکت برای 35 نفر سخنرانی می کردم و در میان صحبتهایم به جای ارگانیسم گفتم ا.ر.گ.ا.س.م. البته خیلی سعی کردم که ماستمالی کنم ولی نیش همه تا بناگوش باز شد و من هم مجبور شدم که با آنها بخندم و معذرت خواهی کنم!
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
من یه بار ( چند ماه پیش ) یه چیزی گفتم، نمیدونم خیلی سوتیه بدی بود، یا اینکه خیلی خیلی بدتر از بد بود.؟؟؟؟!!!!!!!!
اونم این که در ضمن صحبت با یکی به جای your father گفتم your f.u.c.k.e.r .(البته با عرض پوزش فراوان از بی ادبی!!!!!!) . بدتر این بود که اصلا خودم متوجه سوتی نشدم، و طرف هم با تعجب به من نگاه کرد و گفت : f.u.c.k.e.r ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من هم با اطمینان همون سوتی رو تکرار کردم و ......
بعد از دو سه جملهء دیگر که حرف زدم،از روی نگاه طرف متوجه شدم که یک مشکلی تو صحبتم بوده که اون به من زل زده و با تعجب نگام میکنه!!!
خلاصه تازه دوزاریم افتاد.ولی وایییییییییی!!!! آبروم رفت ..... صد بار مُردم از خجالت !!!!!!!!!

هنوز یادم میافته، حالم بد میشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شماره کیس: 2010AS00020xxx
تاریخ نامه قبولی: Jul 2009
کنسولگری: Kuala Lumpur
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: July 2009
تاریخ کارنت شدن کیس:July 2010Big Grin
تاریخ مصاحبه: July 2010
تاریخ دریافت ویزا: فرداش!Big Grin
پاسخ
بچه ها تا حالا شده در زمان فهمیدن این جور سوتی ها دلتون بخواد همون لحظه زمین دهن باز کنه.........؟
پاسخ
من یه دوستی داشتم وقتی اینطور سوتی ها رو می‌داد می‌گفت «منظورم با شما نیست٬ کلی می‌گم!!!». مثلاْ یکی از دوستان پدرش روحانی بود. ایشون شروع می‌کرد به گفتن انواع اقسام دری‌بری به روحانیون و بعد که می‌فهمید پدر اون طرف روحانیه می‌گفت«منظورم با پدر شما که نیست.... کلی می‌گم»
پاسخ
(2010-01-28 ساعت 10:55)payam_prz نوشته:  بچه ها تا حالا شده در زمان فهمیدن این جور سوتی ها دلتون بخواد همون لحظه زمین دهن باز کنه.........؟

خوشبختانه انقدر پرو هستم که ککم هم نمیگزه !!!!!!!!!
نمیدونم خوبه با بده Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: R.F ، سارا کوچولو ، mh_hshk ، AvRiMcM ، Iman-gta ، mml ، ali.narooei ، msar
(2010-01-28 ساعت 14:08)msnazi نوشته:  من یه دوستی داشتم وقتی اینطور سوتی ها رو می‌داد می‌گفت «منظورم با شما نیست٬ کلی می‌گم!!!».

ایول چقد حرفه ای سوتی ش رو اصلاح میکرده.خوشمان امدBig Grin
پاسخ
با اجازه پیام جان و سایر دوستان اسم تاپیک رو گذاشتم : سوتی های کاربران در خارج از ایران
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
من توی این سه سال اینقدر سوتی دادم که اگر بخواهم همه آنها را بنویسم یک مثنوی می شود. مخصوصا اوایلی که به امریکا آمده بودم اصلا نمی فهمیدم که دیگران چه می گویند و هر کسی هر حرفی میزد می گفتم یس یس! بعد از یک مدت که گفتن بله من را هی ضایع می کرد شروع کردم به گفتن نه. و بعد هم بصورت اتفاقی بعضی مواقع می گفتم بله و بعضی مواقع می گفتم نه! از حالت صورت طرف می فهمیدم که درست گفته ام یا نه! الان هم وقتی با دوستانم می روم بیرون و آنها در مورد دوران مدرسه و یا بعضی چیزهای خاص صحبت می کنند من مثل بز نگاهشان می کنم و هیچ چیزی نمی فهمم. اگر خندیدند من هم الکی می خندم و اگر همه تعجب کردند یا متاثر شدند من هم تقلید می کنم. شاید مثلا بیست سال دیگه بتونم این چیزها را متوجه بشم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
با سلام و بدون مقدمه،
میدونید که ناهارخوری دانشکده را با چند کلمه ی متفاوت نامگذاری میکنند و از جمله، کلمه ای ارتشی با تلفظ « مس هال Mess Hall » که ترجمه ی خودمونی آن میشود «سالن میزها/ پر از میز» . یک روز که توی عالم خودم بودم و قدم زنان برای ناهار میرفتم اونجا، یکی از همکارانم پرسید که کجا میروی؟ من هم با قاطی کردن کلمات و نزدیک بودن تلفظ کلمات، نگذاشتم و نه برداشتم و گفتم میروم بروم « اس هول A.s.s H.o.l.e » ؟؟ با غش خنده زدن همکارم، شوکه شده بودم که مگر ما با هم شوخی داریم و این چرا یکدفعه از اون جدی بودن به این لودگی رسید؟ که تازه معنی گفتارم را فهمیدم و یه جورایی انگار به زبان نجببادی گفته باشم « بچه ریغو» !!! البته معنی عامیانه ی کلمه ی کاربردی من خیلی بدتر از اینهاست و بی خیال.
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
من هر چی فکر کردم سوتی هام یادم بیاد نیا مد در حال فکر کردن بودم که .......برگشتم دیدم سوتی شد ماله اون وری ها Big Grin،من که یادم نیامد ولی صدرا چرا عوض کردی شاید این وری ها هم دلشون خواست بنویسنSmile.البته جسارت ها در مورد کار مدیر نظر میدم .Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، ChairMan ، lexington ، Iman-gta ، mml ، ali.narooei ، SH1A2R3 ، fafa k.a.f ، sepideh jan ، goliii ، msar ، alirezanz
منم یه سوتی دادم چند هقته پیش!
سه تا چینی اومده بودن شرکت ما و بعد از دو سه ساعت که کارشون تمام شد و داشتن میرفتن ، وقتی داشتم مسیر رو نشونشون میدادم و راهنمایی میکردم به جای اینکه بگم go this way گفتم GO AWAY!!!!!
یهو فهمیدم که چی گفتم ولی اصلا به روی خودم هم نیاوردم!!!!!!! رفتم تو شرکت به بچه ها گفتم همه خندیدیم!!!!!!!!!!!

با عرض معذرت فراوان از صدرا خان سوتی مال داخل ایران بود!
پاسخ
راستش خود منم سوتی هایی از این دست داشتم.

یکبار وقتی وارد شرکت بابا شدم دو تا مهمون ترکیه ای داشتیم و موقع سلام و احوال پرسی ترکها کلمه سلام رو میگن مرحبا ، وقتی گفت مرحبا منم که معنیشو نمی دونستم شوخیم گل کرد و گفتم مرحبا به این قد و هیکل چرا به من نی قلیون؟؟؟Big Grin خلاصه بابا و یکی از همکارامون زدند زیره خنده این دو تا بدبختم هاج و واج نگاه می کردند که چی شده ؟ چرا سوژه ی ما شدند؟Big Grin

وقتی همکارمون براشون ترجمه کرد اینقدر خندیدند که دیگه توی اون چند روز که ایران بودند این مرحبا تیکه ی هممون شده بود.

شبش توی فرحزاد وقتی از من راه دستشویی رو پرسید منم مثل مهدی همین Go Away رو گفتم و با توجه به سابقه ای که از من توی ذهنش بود داشت از خنده می ترکید که فهمیدم چه سوتی ای دادمTongue
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
(2010-01-29 ساعت 22:56)honareirani نوشته:  منم یه سوتی دادم چند هقته پیش!
سه تا چینی اومده بودن شرکت ما و بعد از دو سه ساعت که کارشون تمام شد و داشتن میرفتن ، وقتی داشتم مسیر رو نشونشون میدادم و راهنمایی میکردم به جای اینکه بگم go this way گفتم GO AWAY!!!!!
یهو فهمیدم که چی گفتم ولی اصلا به روی خودم هم نیاوردم!!!!!!! رفتم تو شرکت به بچه ها گفتم همه خندیدیم!!!!!!!!!!!

با عرض معذرت فراوان از صدرا خان سوتی مال داخل ایران بود!

کار خوبی کردین به روی خودتون نیاوردین چون انگلسی بیشتر چینی ها هم تعریفی نداره شاید اصلا نفهمیدن که چی به چی شدهBig Grin
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان