کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تماس با ایران از طریق VOIP
شاید خیلی‌ها نگران هزینه‌های تماس با ایران باشند. این هزینه‌ها برای فرد مهاجر و خانواده‌ی او می‌تونه گاهی خیلی زیاد باشه.

استفاده از روش‌های اینترنتی مثل VoIP می‌تونه خیلی از هزینه‌ها رو کم کنه. در این تاپیک از دوستان تقاضا می‌کنم که روش‌هایی که براشون جالبه و فکر می‌کنند به درد مهاجرهای ایرانی بخوره را اینجا با دیگران به اشتراک بگزارند.

با تشکر
اولین پیشنهاد را خودم می‌دم.

همین امروز هم متوجه وجود این مزیت جالب در Gmail شدم!
شما می‌توانید به دوستان خودتون در ایالات متحده آمریکا از طریق Gmail پیامک(SMS) ارسال کنید.
فقط کافیه این ویژگی را در قسمت تنظیمات>Labs فعال کنید و بدون پرداخت هزینه SMS ارسال کنید. توجه داشته باشید که شاید ارسال پیامک برای شما هزینه‌ای نداشته باشد اما ممکن است برای گیرنده هزینه داشته باشد.
[عکس: attachment.php?aid=816]
دومین پیشنهاد رو هم خودم می‌دم!

Google Voice
این سیستم هزینه‌های تماس را بسیار کم می‌کنه و به استفاده کننده یک شماره اختصاصی در ایالات متحده میده. از مزیت های دیگه این سیستم اینه که صندوق صوتی نامحدود داره و هزار تا امکان دیگه. چون کشور ایران برای گوگل ویس Forbidden هستش من تقاضا می‌کنم از دوستانی که اونجا ازش استفاده کردند بیشتر توضیح بدن.


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
ُSkype هم یک گزینه بسیار خوب و ارزون هستش ، شما می تونید به هر کی می خواید در هر کجای دنیا با قیمت خیلی ارزون تماس بگیرید .
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
پاسخ
سلام دوستان من یک اشتراک از startecگرفته ام که نسبت به بقیۀ خط تلفنهای راه دور ارزونتره. که امکان استفاده از اون روی گوشی موبایلتونم هست و هزینه اش با اتصال با خط ثابت فرقی نداره. خوبیش اینه که هزینه اش مثل کارت تلفنه و جز مالیاتهای مرسوم چیزی به اون اضافه نمیشه. هزینۀ آن برای ارتباط از آمریکا به تلفن ثابت در تهران با مالیاتش تقریبا هر 30د دقیقه 2 دلار در میاد. و نحوۀ برقراری ارتباط هم خیلی راحته و نمیخواد هزار تا شماره بگیرید. و اگه اینترنتی ثبت نام کنید خودشون هر ماه اتوماتیک بیلی که براتون میاد رو اگه از 7 دلار بیشتر شده باشه ،از کردیتتون کم میکنند ،یعنی دغدغۀ پرداخت به موقع هم ندارید.
لازم به ذکره که ارزونترین کارت تلفنی که من در آمریکا دیده ام نیم ساعت 2 دلاره که تازه یک بار مصرفه و نمیشه چند بار قطع و وصل کرد باید یکهو نیم ساعت صحبت کنید.بهترین اپشنی که من بدست اوردم همین استار تک بود.
در ضمن اگر معرف داشته باشید بهتون 10 دلار جایزه میده. Smile
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
(2010-01-29 ساعت 02:54)Ali-J نوشته:  ُSkype هم یک گزینه بسیار خوب و ارزون هستش ، شما می تونید به هر کی می خواید در هر کجای دنیا با قیمت خیلی ارزون تماس بگیرید .


من هم موافقم این skype خیلی عالیه من روی موبایلم هم نصب کردم حتی تو ایران هم خیلی خوب کار میکنه تماس تصویری کامپیوتر با کامپیوتر یا تماس یا با موبایل اگر اینترنت وجود داشته باشه مجانیه و اگر نباشه هم ارزونه.

http://www.skype.com/intl/en
شماره کیس: 2010AS5000
تاریخ دریافت نامه قبولی: May/2009
کنسولگری : Ankara
تاریخ ارسال فرمهای سری اول : 2nd June/2009
تاریخ کارنت شدن کیس: sep/2009
تاریخ دریافت نامه دوم: 1st oct
تاریخ مصاحبه: 21Oct 2009
تاریخ دریافت کلیرنس:6Nov , 2009
تاریخ دریافت ویزا: 14Nov , 2009
ورود به آمریکا: 14feb , 2010
پاسخ
مثل اینکه کسی از Google Voice خبری نداره. دوستانی که در آمریکا هستند حیفه که از این امکان خوب Google استفاده نمی‌برند.
اینجا من یکم بیشتر توضیح می‌دم.
مشکلی که اسکایپ و دیگر سیستم های VoIP دارند اینه که اگر کسی بخواهد با شناسه اسکایپ شما تماس بگیره باید در حقیقت با کامپیوتر شما تماس بگیره و شما مادامی که نزد کامپیوتر هستید می‌تونید به تماس‌ها جواب بدید. حالا جدیدا امکان اینکه برنامه اسکایپ را در موبایل خودتون نصب کنید و موبایلتون هم به اینترنت وصل باشه وجود داره و در این صورت هم می‌تونید به تماس‌ها جواب بدید. اما مشکلی که تو این راه وجود داره اول پوشش شبکه برای اینترنته که همیشه وجود نداره و دوم هزینه Data است که معمولا نمی‌صرفه.

اما گوگل پیشنهاد وسوسه برانگیزه داره! به شما یک شماه تلفن (به دلخواه خودتون!!) اختصاص میده و وقتی که دوستانتون بخوان با شما تماس بگیرن کافیه اون شماره را بگیرند. اگر شما آنلاین بودید که از طریق Google Voice جواب میدید. اگر آنلاین نبودید این تماس به شماره شما Forward یا به قول خودمون دایورت میشه. اینطوری هزینه‌ها به‌طور فزاینده‌ای کم میشه.
شما می‌تونید شماره دلخواه خودتون رو انتخاب کنید. مثلا می‌تونید اسمتون را تبدیل به شماره کنید: به کلید های موبایلتون نگاه کنید و هر کلیدی که حرف اول اسمتون هست را شماره اول و حرف دوم شماره دوم.... تا شماره ساخته بشه. مثلا شماره من میشه MOHSEN = 664196 حالا چندتا شماره مثل سال تولد هم بهش اضافه کنید. مثلا MOHSEN86 = 66419686 اینطوری شماره‌تون از یاد کسی نمیره!

امکانات Google Voice

شماره انتخابی اختصاصی رایگان

تماس با کل ایالات متحده و کانادا به صورت رایگان

برای ما که ممکنه نتونیم همه کلماتی که از تلفن می‌شنویم بفهمیم گوگل راه‌حل جالبی داره. گوگل تماس ها را به‌صورت نوشتاری هم درمیاره و این کمک خوبیه برای ما که زبانمون خیلی خوب نیست. پیغام‌های صوتی به خوبی به متن تبدیل می‌شن و تماس‌های دوطرفه فعلا در حالت آزمایشی هستند(من که امکان آزمایشش رو ندارم اما مردم می‌گن اون هم خوبه)

sms کلاْ رایگانه! چه دریافت چه ارسال. چه آنلاین چه آفلاین!

امکان تجمیع تمام شماره‌ها روی یک شماره وجود داره. می‌تویند شماره خونه و موبایل و محل کار و... همه را منتقل کنید رو شماره گوگل‌تون

تماس‌های بین‌المللی خیلی ارزون حساب می‌شه. قیمت‌هاشو با اسکایپ مقایسه کردم. بعضی جاها ارزونتر و بعضی جاها گرون‌تره. ایران قیمتش با اسکایپ یکیه.

به نظر من Google Voice امکانات خیلی خوبی داره که ارزش استفاده ازش رو داره.
پاسخ
ظاهرا برای تماس با ایران راههای زیادی است. من یک چند تاییش را که شنیده ام مینویسم. اگر از دوستان کسی استفاده کرده و نظری داره لطفا جواب این سوالات را بنویسه:

yahoo messenger (1 و سپس گزینه yahoo voice , phone inn ماهی چقدر؟ آیا احتیاج به تلفن ثابت داره؟
2) تلفن های مجانی : justvoip
3) آیا واقعا skype هزینه داره ، چقدر است؟
4) سرویس google voice ؟
One day your life will flash before your eyes, make sure it's worth watching.
پاسخ
تشکر کنندگان: shr.jafari ، maaref ، panteha ، taherifar
دوستان و مخصوصاً آقا پیام
میشه در رابطه را «جی ال نامبر» و ویژگیهای آن کمی بیشتر توضیح بدهید. آنطوریکه من در تبلیغات آن شینده ام این شرکت مدعی است که به شما یک شماره ی مستقیم توی تهران میدهد و خانواده و دوستان برایشان هزینه ی داخلی (تهران به تهران) و یا بین شهری(شهرستانها به تهران) میافته . ولی نمیدونم آیا برای ما چقدر هزینه برمیداره؟ و دیگه اینکه آیا همه ی آمریکا پوشش داره؟ کیفیت صدا و ویژگیهای این طرح چیست؟ لطفا ً اگر اطلاعاتی در این زمینه و یا طرحهایی شبیه به این برنامه(شماره ی در تهران و هزینه ی کم تماس دیگران) میدانند؛ لطفا ً اطلاع رسانی نمایند. ممنون.....ارادتمند حمید میزوری
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، taherifar
در نمایشگاه Cebit امسال شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون فناوری جدید را معرفی کردند که بنظر من خیلی جالب و کارآمد است. تلویزیون های مجهز به وب‌کم و میکروفن مخصوص که به اینترنت وصل می‌شوند و امکان برقراری تماس‌های تصویری را به کاربران می‌دهند. با استفاده از دوربین‌ها و تلویزیون‌های با کیفیت بالا (HD) و همچنین استفاده از اینترنت‌های پرسرعت کیفیت تماس به طور چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند و هیچگونه لرزش و تاخیری در تصویر و صدا بوجود نمی‌آید. با استفاده از کنترل تلویزیون می‌توان یک تماس را برقرار کرد یا به یک تماس با دکمه سبز روی کنترل پاسخ داد. شرکت Skype برای فراهم کردن بستر راه اندازی این فناوری پیشگام است و شرکت‌هاس پاناسونیک٬ ال.جی و سامسونگ تا کنون تلویزیون‌های مجهز به این فناوری را معرفی کرده‌اند و قرار است تابستان سال آینده آنها را به بازار عرضه کنند.

مزیت های این فناوری عدم احتیاج به کامپیوتر٬ راحتی در استفاده و عدم نیاز به نصب و راه اندازی است. شما می‌توانید هنگام خوردن شام و یا لم دادن روی مبل جلوی تلویزیون با مامان جان عزیزتان در ایران تماس برقرار کنید.

[عکس: 450-hook_pc_tv_achieve_thing.jpg]

مشکلی که ما مهاجران از ایران برای بهره‌بری از این نوع فناوری داریم سرعت پایین اینترنت در ایران و همچنین قیمت بالای ترافیک در کشور عزیزمان است. اگر بخواهیم ۱ ساعت تماس تصویری با کیفیت خوب(HD) داشته باشیم حدود ۳ گیگابایت ترافیک اینترنی خواهیم داشت که در ایران قیمتی حدود ۳۰ هزار تومان دارد اما در آمریکا ترافیک رایگان است. در ضمن برای برقراری تماس‌های با کیفیت بالا به اینترنت ۴ تا ۵ مگابیت در ثانیه احتیاج است که در ایران این سرعت به شرکتها هم داده نمی‌شود چه برسد به خانه ها!!! مشکل دیگر هم موجود بودن این نوع تلویزیون ها در بازار کشور است. معمولا مدل‌های جدید شش ماه تا ۱ سال بعد در خاورمیانه موجود خواهند بود.

راه‌حل این مشکلات این است که تلویزیون را برای خانواده عزیز بخریم و پست کنیم و برای اینترنت هم از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کنیم که هم ارزان تر و هم خیلی سریع است و فارغ از کنترل ‌های دولتی است.. فقط هزینه راه‌اندازی اولیه آن کمی بالا است . البته برای کسی که بالای ۸ هزار دلار پول تلویزیون می‌دهد زیاد نیست.
http://share.skype.com/sites/en/2010/01/...ur_tv.html
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، tehranipoor ، Hamid55 ، usa.lover ، farzad24 ، emankh101 ، maaref ، panteha ، taherifar
Google Voice
متاسفانه فعلا در تمام کشورها قابلیت استفاده ندارد( گمان میکنم فقط در آمریکا و کانادا میسر باشد) اما من در بین
Voip
هایی که استفاده کردم فعلا کارم به
12voip
Iran (Landline) 0.040 0.043
Iran (Mobile) 0.060 0.065

و در حال حاضر این ختم شده:

webcalldirect
Iran (Landline) 0.040 0.043
Iran (Mobile) 0.040 0.043

من هنوز ارزانتر از ۴ سنت در دقیقه پیدا نکردم. امیدوارم کمکی کرده باشد
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، jordanir ، taherifar
سلام دوستان
از این امکانات فوق الاشاره که در ایران نمیشه استفاده کرد آیا می توان از راه زیر با اشتراک ADSL با 256 سرعت بهره جست منظورم :
و .ی - پ .ی - ا .ن

گرفتید ان شاء اله. ویرچوآل پرایویت نتورک

چون آی پی شما متعلق به کشوری خارج از ا ی را ن تلقی می شود .
اگر میشه چگونه جواب لطفا .............
امام راحل یه جمله جالبی داشت می فرماید" انشاله خدا همه ما را آدم کند" !
آمین رو بلند بگو ! Big Grin
Lol Wink
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، taherifar
سلام دوستان
ظاهرا اینجا بحث شیرین VOIP هست.
در مورد استفاده از GV یا همان GooGle Voice بهتر دیدم یک توضیح کوتاه و مفید بدم که دوستان اگه امکان استفاده از اون را دارند حتما استفاده کنند.
لازمه این کار ابتدا داشتن IP آمریکا هست چون شما فقط و فقط میتونید با IP آمریکایی اقدام به فعال کردن این سرویس بکنید، چون این سرویس فقط برای آمریکا فعال هست نه کانادا. (قابل توجه دوستانی که با نرم افزار های مختلف اقدام به تغییر IP می کنند)
برای دوستانی که در ایران خواستار استفاده از این سرویس هستند، دومین نیاز شما داشتن یک سرویس VOIP مثل Gizmo هست که ظاهرا قبلا Gizmo اکانت رایگان میداد اما به تازگی شخصا چند بار خواستم ID جدید بگیرم که متاسفانه هیچ نتیجه ای نگرفتم و باید بر روی سایر گزینه های مثل voxalot.com یا voip.brujula.net یا gtalk2voip.com کار کرد. (با توجه به دردسر های جانبی خودشون و تعریف یک شماره تلفن مجاری روی اینترنت و دایورت کردن سرویس گوگل)
ضمن اینکه 99% نرم افزار های voip متاسفانه ف ی ل ت ر هستند که این کار عملا بدون داشتن راهکار های خودش نمیشه از اونها استفاده کرد.
ولی برای دوستانی که در آمریکا هستند، حتما همگی استحضار دارید که سرویس های تلفن در آمریکا همگی دارای پلان مشخصی برای استفاده هستند.
مثلا: 700 دقیقه برای یکماه به همراه 100 SMS و 4 عدد گلد نامبر (شماره های که مکالمه با آنها در 24 ساعت رایگان هست و صرفا در خاک امریکا می باشد مثل شماره 4 نفر از دوستان صمیمی یا مثلا شماره همسر، منزل خودتون، محل کار و یکی از دوستانتون)برای دو نفر معادل 100 دلار.
حالا اگه شما در طول ماه تلفن های متفرقه دیگه ای هم داشته باشید از این نفری 350 دقیقه شما کم میشه و زمانی که 350 دقیقه شما تمام بشه برای هر دقیقه مکالمه اضافه مثلا 5 سنت بر صورتحساب ماهیانه شما اضافه میکنه و آخر ماه مثلا شما 20 دلار اضافه بر 100 دلار باید پرداخت کنید.
حالا گوگل دوستداشتنی ما اومده و صورت همه کمپانی های مخابراتی را به خاک مالیده و گفته شما شماره خونه یا موبایلت یا حل کار و یا هر سه شماره را وارد سرویس Google Voice کنید و از حالا به بعد فقط شماره گوگل را به دوستان و اقوام خودتون در سراسر دنیا بدید که از اون طرف شما شماره google voice را به عنوان یکی از 4 شماره گلد نامبر خودتون وارد کنید. در واقع حالا اگه دوستان و اقوام شما 10.000 دقیقه هم با شما حرف بزنند شما حتی 1 سنت اضافه هم لازم نیست که پرداخت کنید.
حتی شما می تونید برنامه زمانی واسه هر تماس گیرنده تعریف کنید که همکار شما وقتی با گوگل تماس میگیره فقط شماره محل کار شما زنگ بخوره یا زمانی که روی پیغام گیر گوگل میره برای هر یک از مخاطبان شما میتونید پیغام مخصوصی بگذارید.و حتی میتونید بدون نگرانی SMS به هر تعداد که خواستید ارسال کنید و یا روی شماره گوگل خودتون SMS دریافت کنید.
ضمن اینکه دارای لیست سیاه هم هست و شما میتونید هر شماره ای را که خواستید بلوک کنید.
باید یادآوری کنم تمام پیغام های صوتی و SMS های شما یک نسخه به ایمیل شما هم ارسال میشه.
امیدوارم که این اطلاعات مفید بوده باشه.
اگه کسی سئوال داشت بپرسه، در خدمتم.
پاسخ
دوستان!

اسکایپ خودش گوشی های تلفن با سیم و بی سیمی داره که بعضیهاشون صرفا به یک مودم ADSL (روتر) وصل میشن و از طریق اون به اینترنت و در این میان به کامپیوتر نیازی ندارن Smile
قابل توجه اونایی که تو خونه شون تو ایران والدین سالمند دارن که معمولا کار با کامپیوتر و برنامه اسکایپ و بلد نیستن.
البته با توجه به اینکه جدیدا این سرویس اسکایپ در بعضی از ISPها مدتی قطع و بعد وصل میشه (ظاهرا بخاطر بالا بردن فروش کارت تلفنهاشون! پورتهای مورد نیاز اسکایپ و میبندن) ممکنه که در بعضی ISPها این گوشی ها کار نکنن پس قبل از خرید و ارسال اون به ایران از کار کردن برنامه اسکایپ و تماس دو طرفه در ISP مورد نظرتون اطمینان حاصل کنید.
لینک گوشی ها در سایت اسکایپ:
http://shop.skype.com/phones/

یک سیستم دیگه هم داره بنام 3 Skypephone که یک گوشی موبایل به شما میده که مستقیم وصله به اسکایپ! و هر کی از هر کجا با نرم افزار اسکایپ بهتون زنگ بزنه رایگان میتونین باهاش تا دلتون میخواد صحبت کنید.
این سرویس فعلا در کشورهای زیر راه اندازی شده و بعید میدونم به علل قانونی در آمریکا راه اندازی بشه:
Australia, Austria, Denmark, Italy, Ireland, Sweden, the United Kingdom, Hong Kong and Macau

لینک:
http://www.3skypephone.com
http://en.wikipedia.org/wiki/3_Skypephone_Series
پاسخ
تشکر کنندگان: indmehdi ، maaref ، taherifar
راحت ترین راه کیلک کن
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
(2010-03-01 ساعت 06:44)lexington نوشته:  دوستان و مخصوصاً آقا پیام
میشه در رابطه را «جی ال نامبر» و ویژگیهای آن کمی بیشتر توضیح بدهید. آنطوریکه من در تبلیغات آن شینده ام این شرکت مدعی است که به شما یک شماره ی مستقیم توی تهران میدهد و خانواده و دوستان برایشان هزینه ی داخلی (تهران به تهران) و یا بین شهری(شهرستانها به تهران) میافته . ولی نمیدونم آیا برای ما چقدر هزینه برمیداره؟ و دیگه اینکه آیا همه ی آمریکا پوشش داره؟ کیفیت صدا و ویژگیهای این طرح چیست؟ لطفا ً اگر اطلاعاتی در این زمینه و یا طرحهایی شبیه به این برنامه(شماره ی در تهران و هزینه ی کم تماس دیگران) میدانند؛ لطفا ً اطلاع رسانی نمایند. ممنون.....ارادتمند حمید میزوری

https://www.glnumber.com/AboutUs.aspx

اين آدرس سايت جي الي نامير است. يكي از آشنايان من كه در اينديانا دانشجو است از اين خط ها گرفته .من كه با او صحبت كردم كيفيت صدا خيلي خوب بود ولي هزينه هايش را نپيرسيدم.
شماره كيس :2010AS23400
كنسولگري :آنكارا
تاريخ كارنت شدن كيس: =VISA BULLETIN FOR JUNE 2010
يا همان روز خوب چهارشنبه 22/2/89
تاريخ مصاحبه: اواسط جولاي
دريافت كليرنس: 23 آگوست يعني 1 شهريور كلير شدم .كلير شدم خدايا خودت از ما بپذيرWink
vısa:27 augest2010
جمع هزينه ها با بليط رفت و برگشت به آمريكا :‌5 هزار دلار
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، taherifar
سلام دوستان

من یک سایتی را در ایران پیدا کردم که سرویس اسکایپ رو ارایه میده

www.panaskype.com

امیدوارم به دردتون بخوره چون من خیلی راضی هستم
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان