کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سوئد،امن ترین کشور جهان برای مادران و کودکان
سازمان نجات کودکان هر ساله همه کشورهای جهان را در رابطه با رفاه مادران و کودکان مورد تحقیق و بررسی قرار می دهد و نتیجه آن را تحت عنوان "شاخص مادران" (مادرز ایندکس رنکینگ) منتشر میکند. معیارهای این بررسی از جمله میزان تندرستی و سلامتی, میزان تحصیلات, شرکت در فعالیتهای اجتماعی و میزان مرگ و میر کودکان است و نتیجه آن نشان میدهد که بهترین کشورهای دنیا برای زندگی یک مادر و کودک کدام کشورها هستند.

از دیگر نتایج این تحقیق وجود رابطه عمیق بین تندرستی و رفاه کودکان با تندرستی و رفاه مادران است. نتیجه این تحقیق همچنین نشان می دهد که کودکان کشورهای با میزان تحصیلات بالای شهروندان آن و همچنین کشورهایی که مادرانش دسترسی به متد جلوگیری از بارداری دارند شانس بمراتب بیشتری جهت ادامه زندگی داشته اند.

کشورهای اسکاندیناوی, در این بررسی نیز در صدر کشورهای مرفه جهان قرار دارند. سوئد در میان 146 کشور جهان که مورد تحقیق و بررسی سازمان نجات کودکان قرار گرفته اند در صدر لیست میدرخشد و بعنوان مرفه ترین و بهترین کشور برای مادران و کودکان رتبه اول جهان را بخود اختصاص داده است.

پس از سوئد عنوان مرفه ترین کشور جهان برای مادران و کودکان به ترتیب متعلق به 2- نروژ, 3- ایسلند, 4- نیوزلند, 5- دانمارک, 6- استرالیا, 7- فنلاند, 8- ایرلند, 9- آلمان و 10- فرانسه است.

و غم انگیز ترین شرایط جهت کودکان و مادران در جهان متعلق به کشور آفریقایی نیجر در رتبه 146 لیست بوده و بدنبال آن مادران و کودکان در کشورهای 145- چاد, 144-یمن, 143- سیره آلئون, 142- آنگولا, 141- گینه بیسائو, 140- اریتره, 139- جیبوتی, 138- مالی و سرانجام 137- اتیوپی بدترین شرایط در جهان را دارند.

انگلستان, کانادا و آمریکا در میان 41 کشور گروه خود به ترتیب در رتبه های14, 20 و 27 قرار دارند.

ایران از میان 71 کشور گروه خود در رتبه 41 قرار گرفته است. در همین گروه مرفه ترین کشور خاورمیانه برای مادران و کودکان نیز کشور اسرائیل است که با اختلاف زیاد از ثروتمندترین کشورهای نفت خیز منطقه از قبیل امارات متحده عربی, کویت و عربستان سعودی, در رتبه اول و صدر جدول مربوط به گروه خود بعنوان مرفه ترین کشور خاورمیانه برای مادران و کودکان قرار گرفته است.

جزئیات بیشتر و رتبه سایر کشورها در سایت: save children
پاسخ
تشکر کنندگان: mohsen324 ، WIKIMAN ، looloo ، kianoush ، usa.lover ، mahdis
جالبه آمار مرگ و میر در نوزادان در این کشور نصف بریتانیا است و برای تولد فرزند پدر و مادر هردو 8ماه مرخصی می‌گیرند. (اینها رو تو مستندی تو bbc شنیدم). بیچاره پدرهای ایرانی... اصلا مرخصی نمی‌گیرند...
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، Ali Sepehr ، looloo ، mahdis
رشد منفی این کشورها در تصمیم گیری و ایجاد این تسهیلات بی تاثیر نبوده.کشورهای با رشد منفی سالهاست دارن تلاش می کنن با دادن امتیازاتی به والدین اونا رو به بچه دار شدن ترغیب کنن اما تصور کنین توی ایران اگه چنین تسهیلاتی باشه چی میشه!!! همین الان با این وضعیت دشوار رشد جمعیت ما واقعا بالاستSad چی بگم! یه کشوری نگران کاهش جمعیت باید باشه یه جا دیگه نگران رشد سریع اون!!! انگار هیچ وقت قرار نیست هیچ جا توازن برقرار شه
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، looloo ، kianoush
اخبار فارسی سوئد– در کشورهای مختلف دنیا روزی را به نام روز مادر نامگذاری کرده اند تا حداقل یک روز از سال تجلیلی ویژه از مقام مادر بعمل آید.
آخرین یکشنبه ماه مه از سال ۱۹۱۹ (۹۱ سال پیش تاکنون) در سوئد روز مادر بوده است. در روز مادر فروش گل در این کشورافزایشی چشمگیر پیدا میکند و همگان از مادران خود و یا هر انسان دیگری که او را بعنوان مادر ستایش میکنند تقدیر بعمل می آورند. نه لزوما زنی که فرزندی را بدنیا آورده باشد نیست, بلکه مادر می تواند هر زنی باشد که جایگاه بلند مرتبه مادر شایسته و برازنده اوست.

ایرانیان سوئد نیز که از هر بهانه ای جهت تقدیر از مادران استفاده میکنند علاوه بر روز ۲۵ آذر که روز ملی مادر در ایران محسوب می شود آخرین یکشنبه ماه مه در سوئد را نیز به بهانه ای جهت تجلیل ویژه از جایگاه مادر تبدیل می کنند.

آمار مادرانه سوئد
در سوئد حدود ۵٫۷ میلیون کودک و بزرگسال دارای مادری در قید حیات هستند. نزدیک به ۱٫۹ میلیون نفر آنان در یک منزل با مادر خود زندگی می کنند. حدود ۱٫۱ میلیون نفر نیز, هم خودشان مادر هستند و هم مادری در قید حیات دارند.

حدود ۱۷۰ هزار نفر در سوئد دارای مادربزرگ هستند و حدود ۱۶۰۰ نفر هم این شانس را دارند که مادر مادربزرگشان نیز در قید حیات است.

میانگین سن زنانی که برای اولین بار در سوئد مادر می شوند ۲۹ سال است. میانگین سن برای همه مادران در سوئد ۵۵ سال است که بطور متوسط دارای ۲٫۲ فرزند در سنین ۲۵ الی ۲۹ سال هستند. سوئد مقام مرفه ترین کشور جهان برای مادران را در سطح بین المللی به خود اختصاص داده است.


شاید مادری که برای اولین بار در روز مادر مورد تقدیر قرار میگیرد احساس عجیبی داشته باشد. چنین مادری خود سالها برای تقدیر از مادرش برنامه ریزی کرده است.

نیمی از مادران سوئدی در روز مادر گل و هدیه از بیش از دو فرزند دریافت می کنند. به اعلام مرکز آمار سوئد مادری نیز در سوئد وجود دارد که دارای ۱۷ فرزند است و به این ترتیب رکورد تقدیر از روز مادر توسط فرزندانش در سوئد متعلق به این مادر پر اولاد می باشد. روز مادر بر همه مادران دنیا و بویژه مادران ایرانی در سوئد فرخنده باد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، kianoush ، ADONIS ، hoda_ch ، taraneh@mini




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان