کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ثبت جهانی نوروز به نام ایران یا افغانستان؟؟؟
(2010-02-04 ساعت 18:00)@Š!M نوشته:  
(2010-02-04 ساعت 16:39)kavoshgarnet نوشته:  شما راي داديد؟

ممنون بابت تحقیق

من رای دادم و مشکلی نداشت.اگه این همون پتیشین 300 هزار امضا باشه که منم قبلا رای دادم بنابراین بقول شما باید پیام تکراری بده که پیامی برای من نداد!!!
چه پیامی به شما میده که امضاتون ثبت نمیشه؟؟

فقط پيغام اينكه يك خطايي هست و بايد يك ايميل valid باشه كه من فكر كردم ايميلهاي عمومي مثل ياهو وهات ميل رو قبول نمي كنه يا شايد با آنها قبلا راي داده ام كه از ايميل سايت شخصي استفاده كردم كه باز هم نشد حتي يك ايميل از سايت خودم مجددا ساختم كه باز پيغام خطا داد من فكر كنم مربوط به ضد في.لت.ر و ف.يل.تري.ن.گ باشه
تشکر کنندگان: shahram1347 ، اردوان ، msar
البته در اصل اينكه نوروز مال ايرانيهاست مناقشه اي نيست
حالا چه ثبت بشه و چه نشه
پيشاپيش آرزو دارم كه نوروزمان پيروز باشه

به دلایل شخصی از مدیریت استعفا داده ام لطفا سولات مربوط به مدیریت را از من نپرسید
(2010-02-05 ساعت 00:27)kavoshgarnet نوشته:  فقط پيغام اينكه يك خطايي هست و بايد يك ايميل valid باشه كه من فكر كردم ايميلهاي عمومي مثل ياهو وهات ميل رو قبول نمي كنه يا شايد با آنها قبلا راي داده ام كه از ايميل سايت شخصي استفاده كردم كه باز هم نشد حتي يك ايميل از سايت خودم مجددا ساختم كه باز پيغام خطا داد من فكر كنم مربوط به ضد في.لت.ر و ف.يل.تري.ن.گ باشه

آها شما با فی ل ر شکن دارین کار می کنین.گاهی بعضی از پتیشین ها در این مواقع مشکل دارن .یادمه یه بار برای خودم هم پیش اومد نهایتا نتونستم کاری کنم از دوستی خواهش کردم به جام امضا کنهSad
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، lexington ، shahram1347 ، msar
- مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای با عنوان «روز بین المللی نوروز» ؛ برای نخستین بار نوروز ایرانی را به عنوان یک مناسبت بین المللی به رسمیت شناخت.
به گزارش واحد مر کزی خبر از نیویورک ؛ در بند نخست و دوم این قطعنامه که دیروز تصویب شد ، ضمن تاکید بر شناسایی اول فروردین (21 مارس) به عنوان روز بین المللی نوروز ؛ از کشورهایی که برای حفظ و توسعه فرهنگ و سنت های نوروزی تلاش می کنند استقبال شده است.

قطعنامه نوروز به ابتکار نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد و با همکاری جمهوری آذربایجان ، افغانستان ، تاجیکستان ، ترکیه ، ترکمنستان ، قزاقستان و قرقیزستان اماده و به مجمع عمومی سازمان ملل ارایه شده بود.

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در معرفی این قطعنامه به مجمع عمومی خاطر نشان کرد بزرگداشت نوروز در واقع تجسم یکی از اهداف متعالی سازمان ملل یعنی تقویت صلح جهانی از طریق احترام به فرهنگ های ملی و میراث فرهنگی جهان است.

آل حبیب گفت نوروز تنها معرفی یک روز در تقویم ها نیست بلکه فرهنگی عمیق و ریشه دار است که با تمامی اداب و سنن خود همه ساله ، امید ، صلح و خوشبختی را برای میلیون ها انسان در سراسر کره زمین به ارمغان می اورد.

نماینده ایران در ادامه یادآور شد از ان گاه که نوروز نخستین بار در سرزمین پارس پایه گذاری شد و در سراسر این قرن های طولانی که این سرزمین خواستگاه اقوام و تمدن های گوناگون بوده است ، نوروز به صورت زبان مشترک میلیون ها انسان در امده است
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
هرچند به نوعی بعضی رسانه های داخلی، درصددند تا از این موفقیت جامعه ی متحد ایرانی بهره برداری ها خاص خود را بکنند؛ مهم آن است که تلاش ایران عشقانی چون شما به ثمر نشست و نه تنها این مناسبت با ریشه ای سه هزار ساله ایی ایرانی ، بلکه به عنوان مناسبتی بین المللی در تقویم بین الملل ثبت شد.

جادارد بنده هم از این فرصت استفاده کنم و همزمان این موفقیت را درکنار پیشاپیش فرارسیدن این یادگار بزرگ نیاکانمان و سال نو را به فرد فرد شما تبریک عرض کنم.
پیروز باشید...ارادتمند حمید میزوری.......بدرود
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، Ali Sepehr ، laili ، shahram1347 ، honareirani ، shr.jafari ، kami k ، mohajer13 ، kasrafo ، اردوان ، msar
(2010-02-25 ساعت 00:29)lexington نوشته:  هرچند به نوعی بعضی رسانه های داخلی، درصددند تا از این موفقیت جامعه ی متحد ایرانی بهره برداری ها خاص خود را بکنند

عرض خسته نباشيد به حميد جان و ديگر دوستان،
اگر حركت زيباي شما و صدرا و ديگر بچه ها نبود ، ح....ضر....ات اصلا و ابدا فكر آن نبودند
اقايان تازه بفكر افتادند كه (( اي بابا ما نوروزي داشتيم و نميدانستيم؟ ))
ديشب اين خبر بروي آنتن رفت و خيلي خوشحال شدم. جا دارد در اينجا از حساسيت شما و اطلاع رساني ليلي عزيز و انجمن ايرانيان مقيم آمريكا و ديگر دوستان تشكر ويژه اي داشته باشم.
حميد جان عيبي نداره بذار هر بهره برداري كه ميخواهند بكنند . مهم اينست كه همه ما در اينجا و شما و ديگر دوستان در نقاط مختلف جهان ،هرچند قدمي كوچك ولي در نهايت گام بزرگي برداشتيم و ثابت كرديم كه دلهايمان ميليمتري بهم نزديك است. البته نبايد از زحمات بچه هاي سايت سرزمين پارسيان چشم پوشي كرد كه دست به حملات جانانه اي زدند Big Grin

يك كلام بگويم و رفع زحمت

دم همگي تون گرم
[font=Arial] دستاني كه كمك ميكنند از لبهائي كه دعا ميكنند مقدس ترند . ( كوروش كبير )[/font]
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، laili ، Ali Sepehr ، lexington ، nnazi_2005 ، kami k ، Danoosh ، mohajer13 ، اردوان ، msar
ما مهاجر‌ها سفیر‌های فرهنگی کشور‌ها هستیم. از دوستان خواهش می‌کنم هر جای دنیا که هستند تلاش کنند فرهنگ نورزو را به مردم دنیا معرفی کنند و برای برگزاری جشن‌های نوروز تلاش کنند. خیلی‌ها نمی‌دانند که نوروز دقیقاً چیست؟ مثل من که نمی‌دانستم این روز‌‌ها سال نوی چینی است و دوست چینی‌ام به من این را گفت! البته سال نو در چین خیلی پیچیده‌تر از ایران است... من که دقیقاً نفهمیدم چطور بود. اما هفته پیش آنها جشن داشتند... من هم تبریک گفتم فقط!
افغان یا ایران!!

بچه ها واقعاً این عجیب که کسانی که رویای رفتن به کشور آزادی چون امریکا رو دارن بیان روی این موضوع نظر بدن !!

دردناک دردناک !!
تشکر کنندگان: اردوان ، HAZARA ، abas_kashan ، Danoosh ، frozen mind ، امیر مهاجر ، msar
سلام
هر گونه تحقیر و توهین نسبت به هر قوم و هر فردی در مهاجرسرا ممنوع است .
در صورت تکرار افراد خاطی از فعالیت در مهاجرسرا محروم خواهند شد .
با تشکر از همه
آن مایه ز دنیا که خوری یا پوشی
معذوری اگر در طلبش میکوشی
باقی همه رایگان نیرزد هشدار
تا عمر گرانبها بدان نفروشی
دوستان، چند کلمه‌ای میخوام در این رابطه صحبت کنم.
بنده نظر شخصی خودم رو در مورد موضوع این تاپیک دخیل نمیدونم. چون در کل آدم متعصبی نیستم در این رابطه و به دهکدهٔ جهانی بیشتر می اندیشم تا وطن و حد و مرز دور و برش.
از طرفی همه میدانیم که افغانستان و خیلی از کشورهای منطقه جزوی از امپراطوری ایران باستان بوده‌اند و اگر از ایران جدا شده‌اند بخشی از هویت و فرهنگ و تاریخشان متعلق به سرزمین پارس باستان است و این واقعیت هرگز عوض نخواهد شد. خودشان هم این رو میدونند.
شاید از این دید اگر به قضیه نگاه کنیم پس هر چیزی که به گذشتهٔ این کشورها مربوط بشه و آمیخته باشه با فرهنگ و تاریخ باستانی ایران، باید به نام ایران باشه.
البته این یه دیدگاه منطقیه و لزوما دیدگاه من نیست!
یک دیدگاه دیگه میتونه این باشه که چون شروع این مسأله از جایی بوده که الان جزء افغانستانه پس نباید به نام ایران ثبت بشه.
در هر صورت هر دو دسته حق دارند به خاطر حساسیتی که این مسأله براشون داره ساکت ننشینند و از نظر خود دفاع کنند.
باز هم تکرار میکنم، شخصا در این فعالیتها شرکت نمیکنم و نتیجه هر چه که بشه شاید فقط برای من جالب باشه و تنها تحلیل اندکی آنهم در خصوص علایقم روش انجام بدم.
اما سخن اصلی من اینه که حالا که میخواهیم در این مورد بحث کنیم (چه موافق باشیم و چه مخالف) چرا با آرامش و حفظ ادبیات پسندیده سخن نمیگیم؟!!
اگر قدرت بیان خوبی داریم، اگر به منطق و استدلال خود ایمان داریم. لزومی نداره از کلمات تحریک آمیر بعنوان چاشنی استفاده کنیم.
ما با آدمهایی طرفیم که نظرشون با ما متفاوته. با آدمهایی طرف نیستیم که با ما دشمن هستند و بی حرمتی میکنند.
ما داریم گفتگو میکنیم. نه جنگ. داریم صحبت میکنیم و استدلال، نه تحقیر و تخریب.
یک نصیحت دوستانه:
اگر در چنین گفتگوهایی با منطق و استدلال کار رو به جایی رسوندید که طرف مقابل چیزی برای گفتن نداشت، کوتاه اومد، یا با مغلطه و جنجالی کردن بحث و حرفهای بیربط زدن خواست جو رو به نفع خودش تغییر بده، مطمئن باشید پیروز مذاکرات هستید و دیگه نیازی نیست خودتون رو اثبات کنید! حرفتون رو زدید و جواب منطقی هم نگرفتید. پس بحث رو تمام کنید و به عقل و درایت شاهدین اعتماد کنید و قضاوت و نتیجه‌گیری رو به اونها بسپارید.
اما اگر چنین نشد با آرامش و احترام متقابل ادامه بدید یا کوتاه بیاید.
والسلام.
هزاره عزیز، گویا اصلا منظور بنده رو از اون پستم نگرفتید!
تمام منطق ها لزوما یک حرف رو نمیزنند.
شخصا تصور میکنم گفتگو درباره موضوع این تاپیک از روال درستش خارج شده.
تاپیک قفل شد.

کلیه پست های تشنج زا و تحریک کننده ملیتها عدم تأیید شد.
تشکر کنندگان: HAZARA ، amir82 ، ParsTrader ، sayeh_m ، shimoda ، Danoosh ، kasrafo ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان