کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
توصيه های مهم برای ایرانیان مقیم یا توریست در مالزی
منبع:سفارت ایران در مالزی

عليرغم يادآوري ها و هشدارهاي قبلي اين نمايندگي به هموطنان گرامي در مالزي، متاسفانه در سال جاري مشكلات جدي براي چند تن از ايرانيان فراهم آمده كه علاوه بر گرفتاري شديد آنان، بخش كنسولي سفارت نيز با وجود حجم كار فراوان ناگزير از پيگير گرفتاري اين هموطنان شده كه با توجه به قوانين خاص كه در كشور مالزي اجرا ميشود، توفيق زيادي در رفع گرفتاري آنان حاصل نشده است لذا بار ديگر اكيداً از هموطنان عزيز ميخواهد نهايت دقت را در موارد ذيل معمول دارند تا از پي آمدهاي سنگين آن در امان باشند.

1. كمال دقت در ارتباط با معاشرت با خانم ها و پرهيز از ايجاد هر گونه سوء تفاهم بمنظور جلوگيري از پي آمدهاي ناگوار آن. (يك فقره سوء تفاهم موجب شد كه يك هموطن ايراني مدت 14 روز در بازداشتگاه پليس و پس از پي گيري سفارت و سپردن وثيقه و ضمانت بطور مشروط آزاد گردد. ضمناً پرونده وي جهت بررسي و صدور حكم به دادگاه ارسال شده است.)

2. دقت زياد به هنگام خريد از فروشگاه ها و باز نكردن برچسب مخصوص فروشگاه بر روي كيسه هاي خريد و حفظ و نگهداري رسيد خريد تا محل اقامت. (3 دانشجويي ايراني دستگير و پس از سپري نمودن چند روز در بازداشتگاه و پيگيري سفارت به طور موقت با سپردن وجه نقد بطور مشروط آزاد تا پرونده به دادگاه ارجاع و راي و حكم لازم صادر گردد.

3. پرهيز از حمل يا همراه داشتن وجه نقد زياد توصيه ميگردد حتي الامكان از كارت هاي اعتباري و چك هاي بانكي بمنظور جلوگيري از سرقت هاي احتمالي استفاده شود. (25 فقره دزدي از ايرانيان هموطن.)

4. پرهيز از هرگونه درگيري و نزاع، ياد آوري اين نكته براي هموطنان گرامي ضروري است كه با توجه به قوانين مالزي در صورت درگيري ولو اينكه منجر به صلح و سازش شود، جنبه عمومي جرم از نظر مراجعه قضايي مالزي قابل پيگيري بوده كه در مواردي به دليل برهم زدن نظم عمومي طرفين از كشور مالزي اخراج گرديده اند. (3 فقره نزاع و درگيري كه پرونده آنان به دادگاه ارجاع و منتظر راي قاضي مي باشند كه پس از محكوميت سپري نمودن از اين كشور اخراج خواهند شد.)

5. با توجه به لغو رواديد كشور مالزي، عده اي از هموطنان بمنظور رفتن به كشور ثالث فريب عده اي فرصت طلب و سودجو خصوصاً قاچاقچيان انسان را ميخورند كه علاوه بر از دست دادن مبالغ زيادی از سرمايه خود، پس از مدتي سرگرداني در اين كشور و تحمل مجازات بالاجبار مجبور به ترك مالزي خواهند شد. (7 فقره)

6. اخيراً چند نفر از هموطنان بعلت استفاده شخصي مواد مخدر دستگير و پرونده آنان در دادگاه در حال رسيدگي ميباشد كه بعضاً مدت ها اين روند بطول مي انجامد اين افراد در صورت اثبات جرم به تحمل مجازات و اخراج از كشور مالزي محكوم خواهند شد. (3 فقره)

7. تعدادي از دانشجويان ايراني مقيم مالزي بعلت دوري از خانواده دچار افسردگي و ناراحتي رواني شده اند كه حال چند تن از آنان وخيم گزارش شده است. توصيه ميشود كه هموطنان گرامي بخصوص دانشجويان عزيز هميشه ارتباط خود را با خانواده هايشان حفظ نمايند و در مراسم و گردهمايي هاي ملي و مذهبي حضور بهم رسانند. (3 فقره)

8. پرهيز از هر گونه درگيري در دانشگاه ها با ديگر مليت ها، اخيراً بين دانشجويان دو دانشگاه و دانش آموزان يك مدرسه بين المللي نزاعي دست جمعي ايجاد شده كه با وساطت و پا درمياني سفارت موضوع فيصله يافته است. از آنجائيكه بر اساس گزارشات واصله گروه هاي غير ايراني مسبب اين درگيري بوده اند سفارت پيگير موضوع تا نتيجه نهايي خواهد بود.

9. بخاطر رواج كيف قاپي در مالزي ضروري است هموطنان گرامي از حمل هر نوع اشياء قيمتي غير ضروري با خود در محافل عمومي خودداري كنند.

10. ضروري است خانم هاي محترم از كيف خود و حتي تلفن همراه مراقبت جدي نمائيد موارد متعددي از دزديدن كيف از روي ميز رستوران مشاهده شده است.

11. لازم بذكر است چنانچه خداي ناكرده هر يك از هموطنان محكوم به جرم يا خلافي گردند علاوه بر مجازات در كشور مالزي موجب ممنوعيت خروج آنان با توجه به نوع خلاف از كشور نيز خواهد شد.

12. افرادی از اتباع کشورهای آسيای مرکزی و شرقي، معروف به فيوج و غربتي با استفاده از کارت های جعلي پليس يا مامورين اداره مهاجرت (لباس شخصي)، با ترفند کنترل مدارک و اوراق شناسايي، وجوه نقد و بازديد بدني اقدام به کلاهبرداری از جهانگردان به ويژه اتباع کشورهای خاورميانه مي نمايند. لذا توصيه مي گردد به محض برخورد با اين گونه افراد ابتدا از همکاری با آنان سرباز زده و مراتب را طي تماس تلفني با شماره 199 مرکز پليس اطلاع و يا با مراجعه به اداره پليس توريسم واقع در خيابان امپنگ، بعد از برج های دو قلو (KLCC) از آنان شکايت نمائيد. خاطر نشان مي سازد که طي ماه گذشته بر اساس گزارشات واصله، چند تن از هموطنان گرفتار اين افراد گرديده و مقدار زيادی از وجوه خود را از دست داده اند.

13. بر اساس گزارشات واصله يک گروه چيني در مناطق سردانگ، سايبرجايا، کجنگ، پوچونگ، پوتراجايا و چراس به درب خانه های دانشجويان مراجعه و با استفاده از نام شرکت های معتبر کشور مالزی از جمله تسکو، جاسکو و کرفور با ارائه گزارش و تبليغات متعددی اقدام به عقد قرارداد و اخذ مبالغ 3 الي 5 هزار رينگيت به عنوان شرکت در مسابقه جايزه بزرگ (يک دستگاه اتومبيل BMW و جوايز ارزنده ديگر) مي نمايند و در نهايت يک تخته تشک خوشخواب به ارزش حداکثر 2 هزار رينگيت که غير قابل استفاده مي باشد تحويل شرکت کنندگان مي دهند. با توجه به اين که تاکنون بيش از 20 تن از دانشجويان عزيزمان به ميزان قابل توجهي از اندوخته های خود را از دست داده اند، لذا توصيه مي گردد به محض برخورد با اين گونه افراد از همکاری با آنان خودداری و مراتب را به اداره پليس گزارش نمايند.

14. داشتن مدارک ذیل برای کلیه هموطنانی که قصد ورود به مالزی بمنظور گردش و دیدار بمدت 3 ماه را دارند الزامی است:

1- داشتن گذرنامه ای با اعتبار حداقل 6 ماه

2- داشتن بلیط رفت و برگشت

3- داشتن ارز کافی برای سفر

بر طبق قوانین دولت مالزی، داشتن بلیط برگشت برای کلیه خارجیان متقاضی ورود به این کشور ضروری بوده ولی چندی است بطور دقیق اجرا نمی گردید. اینک بدلیل وجود خارجیانی که بیش از حد مجاز و بدون اجازه اقدام به اقامت در مالزی نموده اند و تعدادشان هم رو به فزونی است، لذا بر اساس تصمیم جدی و قاطع دولت، در حال حاضر داشتن بلیط برگشت بمنظور اجازه ورود الزامی خواهد بود و در غیر این صورت اجازه ورود نداشته و به کشور مبدا باز گردانده میشوند. مقتضی است کلیه هموطنان عزیز که قصد مسافرت به مالزی دارند بلیط برگشت خود را تهیه و بهمراه داشته باشند. لطفا هموطنان گرامی دوستان و آشنایان خود را نیز از وجود چنین اطلاعیه ای مطلع نمائید.
[عکس: http://www.tvworthwatching.com/werts/dex...20baby.jpg]
There comes a time when the diseased and the weak must be sacrificed in order to save the herd
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان