کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
سفر در اروپا _ 10 مسير پرجاذبه ريلي جهان
محمد برازنده- قطارها امروزه جايگاهي متفاوت در نزد مردم در مقايسه با ديگر وسايل حمل و نقل پيدا کرده و به وسيله‌اي دلگرم کننده و مطمئن در مسافرت هاي طولاني مدت تبديل شده اند.اما اين اسب‌هاي آهنين، احساس و معاني مختلفي را براي اقشار مختلف به وجود آورده اند.براي بعضي مسافرت با قطار يک جابه‌جايي کسل کننده روزانه است و برخي ديگر، قطارها را با صف‌هاي طولاني، استرس‌هاي عصبي و تاخيرهاي بلند مدت مي‌شناسند. اما افراد ديگري هستند که مسافرت با قطارها را تجربه‌اي رمانتيک و جذاب در زمان سپري کردن تعطيلات خود مي دانند.
در اين بين آنچه باقي مي ماند تنها خاطره‌اي از سفري کوتاه يا طولاني است که در پايان احساسي خوش يا غير از آن را در اذهان مسافران برجاي مي گذارد.
اين گزارش به معرفي فهرستي از جذاب‌ترين سفرهاي ريلي دنيا پرداخته تا به نوعي فقط تحريک کننده احساسي خوشايند در خوانندگان خود باشد.


گلاسير اکسپرس،سويس
گلاسير اکسپرس يا قطار سريع السير کوه يخ، در حال حاضر يکي از پر طرفدارترين و زيبا‌ترين مسافرت‌هاي ريلي جهان به شمار مي رود. اين مسيرکه مرتبط کننده دو منطقه کوهستاني آلپ و زرمارت سويس است از 291 پل و 91 تونل تشکيل شده و درارتفاع 2033 متري سطح دريا قرار دارد. زيبايي اين مسير مناظر زيباي منطقه آلپ همچون چمنزارها،قله‌هاي برفي، يخچال‌ها و درياچه‌هايي است که مسافران را تا انتهاي مسير به وجد مي آورد. اين قطار مزيت ديگري هم دارد و آن سريع السير نبودن و کندي آن است، به همين خاطر گلاسيراکسپرس کندترين قطار سريع السير جهان بوده و امکان لذت طولاني مدت از زيبايي‌هاي طبيعت را در اختيار مسافران قرارمي دهد.


قطار هارسراشمالتس پوربانن (h.s.p)، آلمان
اين قطار در مسيري 140 کيلومتري، از سه شهر مرکزي آلمان به نام‌هاي ورنيگرود، نوردوسن و کودلينبورگ، در منطقه کوهستاني هارس (harz ) گذشته و مسيري زيبا از منطقه‌اي جنگلي به همين نام را نيز طي مي کند . اين خط ريلي به دليل شيب تند و راههاي طولاني و باريک خود شهرت بسياري داشته و هنوزهم با قطارهاي بخار خود، بسياري از علاقمندان اينگونه قطارها را جابه‌جا مي کند.


ستاره اروپا، انگلستان- فرانسه
اين مسير که فاصله ميان انگلستان و فرانسه را تنها در 2 ساعت 15 دقيقه مي‌پيمايد با سرعتي بيش از 300 کيلومتر در ساعت سريعترين راه اتصال زميني دو کشور محسوب مي شود.ستاره اروپا يا يورواستار از سه پايانه لندن، آکسفورد و ابسفليت آغاز و آنها را به شمال فرانسه، مرکز پاريس، منطقه ديزلي لند پاريس و بروکسل متصل مي کند.روزانه مسافران و گردشگران متعددي از اين مسير براي سفرهاي تفريحي خود استفاده مي کنند.


قطار سريع السير شرق، فرانسه- اتريش
اين مسير الهام بخش رمان‌ها و فيلم‌هاي فراواني است که به همين نام خلق شده اند. مسيري که همواره تصاوير هيجان انگيزي از دوران گذشته را در يادها تداعي مي کند. شهرهاي پاريس و استانبول، شرقي‌ترين ايستگاه اين قطار، بيشترين سهم را در معروف کردن اين خط ريلي داشته اند . اما امروزه مسافران و گردشگران بي‌شماري در حرکت‌هاي شبانه اين قطار از استراسبورگ به وين اتريش سفر کرده و زيباترين مسافرت‌ها را با تداعي روياي روزهاي خوش براي آنها به وجود مي‌آورد.


قطار وست هايلند، بريتانيا
خط ريلي وست هايلند، يکي از مشهورترين مسافرت‌هاي ريلي جزيره به شمار رفته و به دليل وجود قطارهاي بخار، مسافران را به زمان استفاده از اينگونه قطارها برمي گرداند. از جالب ترين بخش‌هاي اين سفر، عبور قطار از پل گلن فينان (glenfinnan) اسکاتلند است که يکي از بزرگترين پل‌هاي ريلي بتوني قرن نوزدهم به شمار مي رود.


قطار سيبري، روسيه- مغولستان- چين
اين خط آهن با گذر از سه کشور، طولاني‌ترين مسير ريلي جهان لقب گرفته است.خط سيبري، از مسکو شروع و به دو مسير متفاوت تقسيم مي‌شود .مسير 9هزار کيلومتري مسکو تا شهر جنوبي ولاديوستوک (vladivostok) و ديگري خط مسکو- پکن است که از دو کشور مغولستان با طي مسافتي هشت هزار کيلومتري و مدت زماني شش روزه و منچوري با مدت زماني يک هفته‌اي مي گذرد. اين مسير به دليل قرارگرفتن در منطقه جغرافيايي سيبري، سردترين خط ريلي جهان به شمار مي رود.


خطوط ريکي جونگافرو (jb)، سويس
اين مسير مسافتي 9 کيلومتري داشته و کاملا از درون تونل مي‌گذرد، از اين‌رو مسافران آن در طول مسير از ديدن چشم انداز و مناظر زيباي آنسوي تونل بي‌نصيب خواهند آمد. به همين خاطر اين قطار دو بار در طول مسير توقف کرده تا مسافران آن به وسيله پنجره‌هاي تعبيه شده در ديواره کوه قادر به ديدن منظره بيروني و نماي زيباي کوههاي آلپ باشند. اگرچه اين تور مسافرتي کوتاه و مدت زمان کمي دارد اما بسيار گرانقيمت است.


خط آهن فلام، نروژ
اين مسير 20 کيلومتر بوده و در 865 متري سطح دريا قراردارد. به دليل عبور از مناطق کوهستاني نروژ و قرار گرفتن در مسيري با شيب بسيار تند به يکي از مشهورترين جاذبه‌هاي گردشگري کشور نيز تبديل شده است. عبور از دره‌هاي عميق رودخانه و قله‌هاي برفي و قرار گرفتن در مسيري سرسبز، سفري خاطره انگيز و فراموش ناشدني را براي مسافران به همراه به وجود مي‌آورد.


قطار سريع السير دانوب ، روماني- مجارستان-چک- لهستان- بلغارستان
اين قطار که به هتل سيار معروف است از شهرهاي ترانسيلوانيا روماني، بوداپست مجارستان و پراگ چک گذشته و تا کراکوف لهستان و سوفيا بلغارستان امتداد مي يابد. قطار سريع السير دانوب با فراهم کردن تور گردشگري شش روزه به کشورهاي کمونيستي سابق منظره‌اي زيبا و لذت بخش را در طول مسير براي مسافران به وجود مي آورد از اين‌رو اين مسير مي تواند انتخابي مطمئن براي افرادي باشد که عاشق قطارهاي قديمي و کلاسيک هستند.


قطار سريع السير استاندال، فرانسه- ايتاليا
اين قطار به اسم استاندال، نويسنده معروف قرن نوزدهم فرانسه نام گذاري شده و توري شبانه را از پاريس به ميلان و سپس به ونيز برپا مي کند.اين قطار با ارائه بليط‌هاي تک سفره 60 دلاري و برخورداري از تجهيزات رفاهي مناسب براي يک سفر طولاني شبانه، به لذت بخش‌ترين راه براي سفر به ايتاليا تبديل شده است.
پاسخ
بسیار جذاب بود!
من عاشق مسافرت با قطار هستم!!!
شیما جون دل من رو آب انداختی !!!
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، mahbube ، msar
منم سفر با قطارو دوست دارم البته قطارهای درست حسابی.قطار دانوب فوق العاده رویائیه .همینطور قطار سریع السیر شرق(oreint express)-مسیر مرموزی که داستانهای زیادی درباره اش نوشته شد مثل Murder on the Orient Express نوشته آگاتا کریستی که از روی این کتاب فیلم هم ساخته شد.این قطار در حال حاضر به مرز بازنشستگی نزدیک میشه و هر سال مسیری که طی میکنه به دلیل فرسوده شدنش کوتاه تر میشه
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، honareirani ، sara24 ، mahbube ، mhsenpc ، msar
من كه عاشق اين جور سفرها هستم بچه راستي شما مي دونيد من ميخوام با يه پسر ايراني تو تركيه ازداواج كنم ايشون اقامت لوگزامبورگ داره ما ميخواييم ازدواج غير ايراني كنيم كي ميدونه چه شرايطي داره راهنمايي كنه
پاسخ
تشکر کنندگان: mahbube ، mhsenpc ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان