کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
فناوری هایی که به زودی دلمان برایشان تنگ خواهد شد!!!؟
پیشرفت روز افزون فن آوری های مختلف شاید در نگاه اول باعث ارتقا روش زندگی و هرچه ساده تر شدن استفاده از امکانات مختلف شود اما شاید تغییر و پیشرفت همیشه هم دلپذیر نباشد.در این مقاله به بررسی فن آوری هایی می پردازیم که به احتمال زیاد دوام چندانی در سال های آینده نخواهند داشت اما کمتر کسی پیدا می شود که دلش برای این گجت های دوست داشتنی تنگ نشود.

پخش کننده های mp3 :
مطمئناً در آینده نیز دستگاه های قابل حملی که فایل های mp3 را پخش کنند وجود خواهند داشت اما ظرف یکی دو سال همه آنها گوشی های موبایل خواهند بود . حتی فروش خیره کننده آی پاد اپل هم کم کم رو به سراشیبی قرار گرفته و با توجه به موفقیت های آیفون کنار گذاشتن ساخت آن توسط اپل چندان دور نخواهد بود.
اما فکر کنید گوش دادن به آهنگ در مترو یا هنگام دویدن در حالی که ترس زمین خوردن گوشی 700 هزار تومانی تان را دارید آنچنان جالب نیست نه ؟

درایو های نوری :
تصور کنید که قصد نصب یک برنامه خاص را روی چندین کامپیوتر دارید.مطمئناً اینکه این برنامه را روی یک فلش درایو داشته باشید و به ترتیب از روی آن برنامه را روی دستگاه ها نصب کنید سریع و بی دردسر خواهد بود .اما در همین حین کافی است یکی از ویروس های اتوران ( که انصافاً پدر آدم را در میآورد ) روی فلش درایو تان باشد تا خیلی شیک کل شبکه و شرکتان را به ویروس بدهید ! اینجاست که یاد زمانی می افتید که کل برنامه هایتان را روی یک dvd جمع کرده و همیشه با خیال راحت آرشیویتان را از روی آن نصب می کردید.
بدتر اینکه روزی که dvd فیلم پدرخوانده را برای مرور خاطرات قدیمی از آرشیوتان بیرون می کشید خبری از درایو dvd روی لپ تاپتان نیست !

موس ها :
امسال فکر جالبی به ذهن سازندگان کامپیوتر و همچنین مایکروسافتی ها ( با ویندوز 7 ) رسید.این دوستان نابغه ناگهان به این نتیجه رسیدند که ملت ترجیح می دهند برخلاف 25 سال اخیر به جای استفاده از موس یا تاچ پد لپ تاپیشان روی میز ، دستشان را چندین سانتیمتر بلند کنند و با انگشتانشان روی صفحه مانیتور دستور بدهند !
البته مقصر اصلی در این مورد بدون شک آیفون است که در 2 سال اخیر کلمه MultiTouch را دیوانه وار در برنامه همه شرکت ها گنجانده است بدون توجه به این نکته که بین موبایل کوچکی که در دست شماست با مانیتور 17 اینچی که روی میزتان است رابطه ای در حد گلابی با چاه نفت وجود دارد !
در این بین کاربر ها می مانند و دلتنگیشان برای موشواره ها !!!

موبایل های احمق ! :
موبایل شما یک دوربین است ،. یک گیرنده GPS است.قطب نماست، فرمانگیر صوتی دارد. پیش بینی کننده وضع هواست ، ماشین حساب است . پخش کننده موزیک دارد. دستگاه بازی قابل حمل است.مدیریت ایمیل دارد. مرورگر اینترنت و مسنجر است ، ، کتابخوان دارد و به زودی به یک آبمیوه گیر و چمن زن هم مجهز می شود.در واقع می توان گفت سخت ترین کار با این دستگاه ها برقراری تماس تلفنی است !

دوربین های دیجیتال :
درست مثل سرنوشت پخش کننده های MP3 ، به زودی دوربین های دیجیتال هم به وسیله گوشی های موبایل محو خواهند شد . این درست که روز به روز این دوربین ها پیشرفت می کنند و با امکانت بیشتر اندازه کوچکتری پیدا می کنند ، اما وقتی می توان همان کار را با موبایل دوربین دار انجام داد چه احتیاجی به حمل دو دستگاه است‌؟
این وسط این موضوع که دوربین موبایل ها با همه پیشرفتشان هنوز هم با کمی تاریک شدن هوا به سمت باقالی ها عکس می گیرند و از شکار صحنه های سریع عاجزند هم اصلاً مهم نیست !

ویندوز :
غیر از هنگ کردن های پی در پی ، ارور های عجیب و غریب، کند شدن تدریجی سیستم ، نیاز سخت افزاری بالا و قیمت های نجومی، چرا نباید ویندوز را دوست داشت؟
در ماه های اخیر که کم کم صدای سیستم عامل های آنلاین ، Cloud Computing و حتی شایعه حذف ویندوز از برنامه های مایکروسافت بگوش می رسد ، باید منصفانه به خدماتی که ویندوز در این 20 سال انجام داده است فکر کرد و بدور از تعصب و تن دادن به جو ضد مایکروسافتی به این سوال جواب داد که واقعاً چند نفر حاضرند لپ تاپی که رویش ویندوز نصب نیست بخرند؟

باجه های تلفن :
تمام طرفداران فیلم های ترسناک موقعیت زیر را می‌شناسند :
در هیجان انگیز ترین صحنه فیلم ، ناگهان سیگنال موبایل ها قطع شده و خبری از آنتن نیست ، یا اگر هم باشد باطری گوشی تمام می‌شود!
در این مواقع آدم به این فکر می افتد که چقدر خوب بود دستگاهی اختراع می شد که با چیزی مثل پول خرد کار می کرد و با نصب آن در همه خیابان ها می شد تماس تلفنی برقرار کرد!
جدای از شوخی تلفن های عمومی این روز ها منتظر باز نشستگی همیشگی هستند.

پکیج های فیلم :
به عنوان یک علاقه مند سینما ، همیشه از دیدن dvd های اورجینال با آن جعبه های شیک و سی دی های اضافه با پشته صحنه و سایر مخلفات ، و جمع کردن این پکیج ها به عنوان کلکسیون لذت بردم. اما با وجود اینرنت پر سرعت و امکان دانلود همه جور فیلم و سریال حتی در زمان پخش ، آینده روشنی در انتظار این پکیج ها نخواهد بود و از این به بعد آرشیو فیلم ها نه در این جعبه های شیک و در داخل هارد های اکسترنال جمع خواهند شد.

ادب ، صمیمیت و خصوصیات انسانی :
مشکل بزرگی در زندگیتان به وجود آمده است.احتیاج زیادی به درد دل و مشورت با یک دوست صمیمی دارید.در حالی که در یک کافی شاپ رومانتیک نشسته اید با تمام وجود مشغول تشریح احساس و مشکلات اخیرتان با کسی که فکر می کنید حامی شما در این مواقع است هستید .در همین حین گوشی موبایل دوستتان با صدای سگ، گربه، شغال خیس یا صدای کارخرابی بچه خبر از رسیدن پیغام جدید می‌دهد و دوستتان در حالی که مشغول تکان دادن سرش به معنی گوش دادن به شماست شروع به خواندن پیغام رسیده می‌کند.
کم شدن فاصله ها با تکنولوژی های مخابراتی جدید هرچند باعث شده است که هیچ وقت از کسی بی خبر نباشید اما واقعاً بعضی مواقع لازم است که توجهتان به کسی که بطور واقعی و نه مجازی کنارتان است باشد.
پیشرفت همیشه خوب است. اما نه همیشه!
انتخاب های درست ماست که زمین و زمان را در ید قدرتمان قرار داده.
پاسخ
جالب بود!
این مطلب را خودتان نوشتید؟
داشتم فکر میکردم که چطور یه موبایل میتونه دوربین حرفه ای بشه! آخه دوربین های SLR که به دوربینهای حرفه ای معروف هستند، یه سیستمی دارند که هرگز امکان کوچک شدنش نیست! هرگز هرگز!!!
و اگر کوچک بشوند، امکاناتشون رو از دست میدهند!
مگر اینکه روی یک دوبین SLR یک موبایل نصب کنند! Big Grin
به نظر من عجب ترین وسیله دنیا، موبایل است!!! هیچ قاعده ای نمیشناسد!
پیروز باشید...
پاسخ
تشکر کنندگان: espahbod ، kavoshgarnet ، OverLord ، honareirani
نه این رو من ننوشتم جایی داشتم می خوندم که گفتم شاید برای دیگران هم جالب باشه اینجا گذاشتم.
انتخاب های درست ماست که زمین و زمان را در ید قدرتمان قرار داده.
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، usa.lover ، lexington ، ساسان ، sepideh.razavi93
(2010-03-07 ساعت 23:36)espahbod نوشته:  نه این رو من ننوشتم جایی داشتم می خوندم که گفتم شاید برای دیگران هم جالب باشه اینجا گذاشتم.

دوست عزیز ذکر نکردن منبع بر خلاف قوانین کپی رایت است ...
لطف کنید در صورت به اشتراک گذاشتن موضوعات منبع را هم ذکر کنید.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، sh-b ، Ali Sepehr ، mh_hshk ، ساسان
این از مقالاتی هست که در خیلی از سایت ها پخش شده و من هم منبعی در کنارش ندیدم ....؟؟؟
انتخاب های درست ماست که زمین و زمان را در ید قدرتمان قرار داده.
پاسخ
تشکر کنندگان:
من یه تاپیک زدم که منبعش هم هیچ مشکلی با کپی رایتش نداشت!
میشه بفرمایید چرا تاپیک رو حذف کردید؟
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
درست میگه محمد تاپیک به اون خوب یرو پاک کردید .
منم منتظرم بگید چرا پاک شده ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: usa.lover
نوید جون بیا اینقدر منتطر بمونیم تا پیر شیم! Big Grin
چون تابحال 10 بار پرسیدم، ماشالله برای پاک کردن خوب سریع کار میکنند ولی برای پاسخگویی...
پاسخ
تشکر کنندگان: mh_hshk




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان