کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تسهیلات در صدور ویزای شنگن
مدارک چی برده بودید؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
1- مدارك شخصي (پاسپورت و شناسنامه و كارت ملي و كپي اونها)
2- مدارك كاري (گواهي كار از شركت، فيش حقوقي، سابقه بيمه از تامين اجتماعي)
3- تمكن مالي از بانك پارسيان (20.000.000 تومان)
4- دعوتنامه كه عموي من كه 40 ساله كه اونجاست برام فرستاده بود
5- بيمه آكسا تا 50000 يورو

و هرچي ديگه كه لازم بود

البته من خودم فكر ميكنم كه چون 30 سالمه و مجردم و پاسپورتم هم كلاً
خاليه (چون هيچ جايي نرفتم) به من ويزا ندادن. درسته؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
من از طرف پسر عمه ام ( بالای 20 ساله که مقیم اطریش است و از لحاظ مالی و شغلی در درجه نسبتاً بالایی برخورد دار است) دعوتنامه دارم
چون تجربه گرفتن ویزای شینگن نداشته ام میخواستم از تجربیات دوستان استفاده کنم که آیا میتوانم خودم شخصاً اقدام کنم یا حتماً باید از طریق آژانس درخواست ویزای شینگن کنم ؟
البته اگر از طریق آژانس اقدام نکنم برام خیلی بهتره به چند دلیل:
1. هزینه
2. توری که مقصد فقط اتریش باشه پیدا نکرده ام 2-3 کشور باهم ادغام میکنند
3. آژانس ویزای یکهفته ای میدهد من ترجیحاً 15روز میخواهم برم .
البته اگر قرار باشه Reject بشم مشکلی با تور ندارم (;
شرایطم:
- 25 سالمه.
- متاهلم ( البته بدون همسرم تقاضای شینگن دارم که شانس قبولی بالا بره ).
- سند مالکیت ندارم اما حساب بانکی نسبتاً قوی دارم حدود 60 میلیون (از یکسال گذشته تا کنون).
- در حال حاضر شاغل نیستم اما گواهی اشتغال بکار میتوانم تهیه کنم.
- هیچ ویزا یا مهر خاصی در پاسم ندارم فقط مهر ورود خروج به ترکیه 3 بار و یکبار ویزای تایلند.
کسانی که در این زمینه اطلاعات دارند اگر از تجربیات خودشون بگن ممنون میشوم.
پاسخ
تشکر کنندگان: سرباز هخامنشی ، msar
به مجردها خیلی سخت تر ویزا میدن و مجردها حتما باید دلایل قانع کننده ای برای بازگشت دوباره شون ارائه بدن مثل داشتن کفالت والدین

تا جائی که میدونم اتریش برای ویزا نیاز به سند نداره

مسلما داشتن ویزا شینگین در سوابق قبلی شانس گرفتن ویزاهای بعدی رو بالا میبره
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، SARA-A ، m.d. ، mehrdad pharm ، msar
شیما جان ، من اگه کفالت پدرم رو داشته باشم و توی شرکت حمل و نقل بین المللی که پدرم مدیرعاملشه ، از اعضای هیئت مدیره باشم و تمکن مالی هم بگیرم با اینکه مجردم ، میتونم شینگن بگیرم؟
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
صدور یا عدم صدور ویزا رو حتی با کامل ترین مدارک هم نمیشه تضمین کرد ( با وضعیت موجود ) ولی کسی که بتونه ثابت کنه دلیل محکمی برای بازگشت داره قطعا حساسیت کمتری در مورد پرونده اش ایجاد میشه
پاسخ
تشکر کنندگان: Ali Sepehr ، Ashkan78 ، msar
سلام
کسی می تونه برای من و همسرم ویزا بگیره همه مدارک رو دارم فقط سند مالکیت ندارم حاضرم نفری 2 میلیون بدم برای فرانسه ویزای شینگن بگیرم . ممنون می شم کمک کنید .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اگر حساب بانکی و برگه اشتغال بکار داشته باشید می توانید از طریق تورهای آژانسهای هواپیمایی یا دفاتر اخذ ویزا اقدام فرمایید و با هزینه ای معقول تر ویزای شینگن دریافت کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر به نیازمندیهای همشهری قسمت سیر و سفر / تور اروپا یا سیر و سفر / ویزا رجوع فرمایید.
موفق باشید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان.ميشه در مورد گرفتن ويزاي توريستي از طريق سوئد توضيحاتي بفرماييد.از سوئد واسه همسرم دعوتنامه اومده ميخواييم بريم و تتقاضا بديم.ميشه بگين چه مداركي بايد ببريم كه بهونه اي واسه رد كردن نداشته باشن.راستي توي دعوتنامه نوشته شده كه واسه بازديد از اقوام ميخوان برن و به كشور ديكه اي هم ممكنه برن و دليلش رو هم بازديد و ديدار از فاميلاييه كه توي كشور ديگه هم هستن.به نظر شما مشكلي ممكنه پيش بياد؟چون دليلش رو اين نوشتن.اخه همسرم هم در المان و هم در سوئد و در انگليس فاميل داره.و اگه باهاش موافقت كنن ميخواد به اينجا سر بزنه.راستي واسه سوئد هم نياز به فيش حقوقي و ...هستش؟مرسي از توجهتون
-"خداوندا من با تمام کوچکیم یک چیز از تو بیشتر دارم و آن هم خدای است که من دارم و تو نداری
دکتر علی شریعتی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوست عزیز تا جایی که من اطلاعات دارم باید مدارکی ارائه کنید که خروجتان از اتحادیه شینگن را تضمین کند که این میتونه وابستگیهای شما باشه تو ایران مانند وابستگیهای شغلی/تحصیلی/دارایی/خانوادگی شما.
شما زمانیکه موفق به دریافت ویزای شینگن شدید می توانید به تمام کشورهای عضوء شینگن سفر کنید البته انگلیس جزء اتحادیه شینگن محسوب نمی شود.
- اعتبار شغلی شما (گواهی اشتغال بکار / فیش حقوقی / برگه مرخصی).
- پرینت حساب بانکی از 3 ماه گذشته با گردش حساب.
- اسناد و مدارک در خصوص زمین یا ملک . (سند مالکیت بنام خودتان یا همسرتان اهمیت داره برای سفارت جهت تضمین برگشت شما به ایران اما جزء مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن نمی باشد )
- وابستگیهای خانوادگی در ایران (مادر, پدر, خواهر, برادر, همسر و فرزند) معمولاً برای بار اول به خانواده با هم ویزا نمی دهند.
- سفرهای 2 سال اخیر شما مهم هستند.
متاسفانه به زوجهای جوان خیلی سخت ویزا می دهند و من به شخصه فکر میکنم میزان دارایی و اعتبار شغلی شما مهم باشه
البته که در کل همه چی نسبی است نمی توان بطور مطلق ارزیابی کرد , فقط به نظر و دید شخص مصاحبه کننده بستگی داره.
موفق باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، msar
شنگن و ويزاي شنگن چيست؟

قرارداد شنگن ۲۱ سال پيش در روستايي به نام شنگن در لوكزامبورگ به مورد اجرا درآمد. هدف اصلي امضا كنندگان اين قرارداد برچيدن مرزها ميان كشورهاي امضاكننده و استعمال سياستي همآهنگ در زمينه هاي امنيتى، اطلاعاتي و صدور حكم پناهندگي و رواديد كوتاه‌مدت يعني تا سه ماه است.






خبرگزاري "دويچه وله" در گزارشي به بررسي "قرارداد شنگن" پرداخته است كه متن آن در پي مي آيد:

چند كشور اروپاي شرقى، با اينكه عضو اتحاديه‌ي اروپا هستند، در حال حاضر اما از همه‌ي مزيتها و موقعيت‌هاي قرارداد شنگن برخوردار نيستند. از جمله تسهيلات رفت و آمد ميان مرزهاي كشورهاي شنگن در مورد آنها به اجرا گذاشته نمى‌شود.

آيا اعضاي اتحاديه‌ي اروپا از حقوق برابر برخوردارند؟

اگر قرارداد شنگن مطرح باشد بايد گفت خير. بر پايه‌ي اين قرارداد كنترل مرزي تقريبا به صفر مي‌رسد و در مرزهاي خارج از محدوده‌ي كشورهاي شنگن متمركز مي‌گردد. در حالي كه ۱۰ كشور اروپاي شرقي كه هم اكنون عضو اتحاديه هستند به اضافه‌ي بلغارستان و روماني كه از آغاز سال آينده‌ي ميلادي به مجمع مي‌پيوندند مشمول قرارداد شنگن نمي‌شوند، ايسلند و نروژ كه عضو اتحاديه نيستند، جزو كشورهاي شنگن به حساب مي‌آيند. اما تعويق در لغو كنترل مرزي از اعضاي اروپاي شرقي اتحاديه، به قول ولفگانگ شويبله، به هيچ رو يك تصميم سياسي نبوده و تنها جنبه‌ي فني دارد. شويبله مي‌گويد:

كشور آلمان هيچ دلخوشي از تأخير و تعويق ندارد. برعكس، ما مي‌خواهيم كه همه چيز به خوبي و به سود اعضاي جديد اتحاديه پيش برود. اما اروپايي كه مرزهاي دروني نداشته باشد، نبايد در مردم احساس ناامني ايجاد كند چرا كه اين به معناي مرگ هرگونه پيشرفت در راه وحدت است.

جنبه فني‌اي كه دست اندركاران اتحاديه به آن اشاره مي‌كنند، سيستم داده پردازي‌اى است كه توسط آن اعضاي قرارداد شنگن بتوانند داده هاي آيندگان و روندگان به مرزهاي شنگن را به آساني كنترل و مبادله كنند. قرار است سيستم اطلاعاتي كامپيوتري تا پاييز ۲۰۰۸ از چنين توانمندي برخوردار شده باشد.

اما به راستي شنگن كجاست و چيست؟

بر پايه آمارهاي سازمانهاي سنجش در آلمان، سالانه تا سي هزار نفر بدون رواديد وارد اتحاديه اروپا مي‌شوند. بدين ترتيب عجيب نيست اگر گاه و بيگاه در مطبوعات اروپا شاهد عنوانهايي از اين قبيل باشيم كه: اروپا دروازه ها را بروي مهاجران مي‌بندد. قرارداد شنگن در سال ۱۹۹۰ نخست ميان كشورهاي بنلوكس و آلمان و فرانسه امضا شد. اين پيمان در سال ۱۹۹۵ يعني ۲۱ سال پيش در روستايي به نام شنگن در لوكزامبورگ به مورد اجرا درآمد. تا سال ۱۹۹۸ پرتغال، اسپانيا، ايتاليا، اطريش، دانمارك، سوئد، فنلاند و يونان هريك جداگانه به اين كشورها پيوستند. البته مفاد كامل پيمان در مورد يونان معتبر نيست.

هدف اصلي امضا كنندگان برچيدن مرزها ميان كشورهاي نامبرده و استعمال سياستي همآهنگ در زمينه هاي امنيتى، اطلاعاتي و صدور حكم پناهندگي و رواديد كوتاه‌مدت يعني تا سه ماه است. در زمينه‌ي امنيت و نظارت بر رفت و آمد اشخاص، يك منبع اطلاعاتي در استراسبورگ داير شده كه به صدور ويزا و پيگرد متهمان و متخلفان نظارت مي‌كند. در سال ۱۹۹۹ اتحاديه اروپا قرارداد شنگن را عملا در دواير خود ادغام كرد و بدين ترتيب يك منبع اطلاعاتي و انتظامي عظيم از شمال اروپا در ايسلند تا درياي مديترانه در جنوب اروپا پديد آورد. از جمعيت ۳۸۰ ميليوني اتحاديه اروپا در حال حاضر ۵ درصد را خارجيان غير اروپايي تشكيل مي‌دهند كه به طور مساوي در كشورهاي اتحاديه تقسيم نشده‌اند و اكثر ايشان يعني بيش از ۷ ميليون در آلمان اقامت دارند.

البته گفتني است كه اين آمار از جمله به خاطر شرايط آسانتر تابعيت در فرانسه و انگليس هم هست. به عبارت ديگر بسياري از خارجي تباران فرانسوي و انگليسى، رسما شهروندان اين كشورها و در نتيجه خارجي به حساب نمي‌ايند. در كشورهاي نامبرده به ترتيب ۳ و نيم و ۲ ميليون غير اروپايي زندگي مي‌كنند. چون اين عده غالبا در بازار كار و جامعه، جذب نمي‌شوند، اكثرا در مناطق پرجمعيت و فقيرنشين متمركز مي‌گردند و به همين دليل همواره با تنشهاي اجتماعي دست به گريبانند. درصد بالاي بيكاري و ارتكاب به اعمال غير قانوني نتيجه‌ي اين نوع تمركزها است.

اما اين مهاجران از كجا و چرا و چگونه به اروپا مي‌آيند؟ بى‌گمان از فاجعه كشته شدن ۵۸ پناهجوي چيني كه خبر آن در رسانه هاي همگاني انتشار يافت، اطلاع داريد. اين اشخاص قرار بود توسط قاچاقچي با يك كاميون حاوي سبزيجات به انگليس منتقل شوند ولي همه‌ي آنها زير تل خواربار خفه و كشته شدند. حقيقت اين است كه سالانه ۱۰۰۰ انسان جان خود را در راه مهاجرت به اروپا از دست مي‌دهند، ولي مهاجرت همچنان ادامه دارد. عده كثيري از مهاجران اروپا را افريقايياني تشكيل مي‌دهند كه از طريق مراكش و جبل الطارق از درياي مديترانه به اسپانيا سفر مي‌كنند. وقتي به جنگها و كشتار خلقهاي افريقا نظري مي افكنيم، وقتي در الجزاير سن چهار پنجم از بيكاران، پايينتر از سي سال است، تعجبي ندارد كه عده‌ي زيادي به علل سياسي و اقتصادى، وطن خود را ترك گويند و رفاه و امنيت را در اروپا بجويند. اين واقعيت در مورد مهاجراني كه از خاورميانه به اروپا مي‌آيند نيز كاملاً صدق مي‌كند كه اكثراً ايراني يا اهل تركيه و سوريه هستند. براي مثال بيش از ۲۵۰ هزار كرد از كشورهاي متبوع خود گريخته و با كشتي هاي كهنه و خراب توسط قاچاقچي‌ها از راه دريا به ايتاليا آورده و در ممالك اروپايي پراكنده شده‌اند.

اما بخش اهم مهاجران به اروپا را اهالي اروپاي شرقي تشكيل مي‌دهند كه بيشتر از اتحاد شوروي سابق به عنوان آلماني تبار به اين كشور مي‌آيند. از سال ۱۹۹۰ تا به حال دو ميليون مهاجر به اين ترتيب به آلمان آمده‌اند به خصوص كه كافي است يكي از افراد خانواده به نحوي ثابت كرده باشد كه پيشينه‌ي آلماني دارد. از اينها كه بگذريم، عده‌ي ديگري نيز به علل كاريابى، پناهجويى، فرار از جنگهاي منطقه‌اي نظير جنگ در لبنان و بالاخره به علت وجود خانواده در اروپا، به اينجا مهاجرت مي‌كنند. هرچند تنها يك درصد از مهاجران و فراريان جهان به اروپا پناه آورده‌اند، حكومتهاي اروپاي غربي به عنوان واكنش عليه ورود و اقامت مهاجران و پناهجويان، به اقداماتي دست زده‌اند كه بخشي از قرارداد شنگن را نيز شامل مي‌شود. كنترلهاي شديدتر در فرودگاه ها و مرزهاي بيروني كشورهاي عضو شنگن، شرايط سخت صدور ويزا براي ۱۳۰ كشور جهان، جلوگيري از ورود كودكان بالاي ۱۲ سال بدون ويزا و اخراج بلاشرط پناهجوياني كه درخواستشان رد شده، از جمله اين اقدامات بشمار مي‌آيند.

و اما بازگرديم به خود قرارداد شنگن: هرچند افرادي كه از رواديد يكي از كشورهاي عضو شنگن برخوردار مي‌شوند مي‌توانند بي هيچ مشكل اداري به همه‌ي اين كشورها سفر كنند، همزمان با برچيدن مرزهاي ميان اين اعضا، طبق همين قرارداد، كنترل مرزهاي خارجي از پرتغال در غرب تا مرز آلمان و لهستان در شرق اروپا، چندبرابر شده و صدور ويزا به همان نسبت مشكلتر و پردردسر گرديده است. منتقدان قرارداد شنگن يادآور مي‌شوند كه با ادغام مفاد اين قرارداد در دواير اتحاديه اروپا كنترل چند و چون مانبع اطلاعاتي و انتظامى، براي ناظران بيطرف مشكلتر شده و آنها نمي‌توانند به آساني از رعايت حقوق فردي اشخاصي كه تحت پيگرد و يا زير نظر پليس شنگن هستند، آگاه گردند.

اشكال ديگر در اين رابطه، واگذاري مشخصات مسافران به كشورهاي شنگن و پليس‌هاي مرزي است كه در دفترهاي انتظامي اين داده ها را از طريق كامپيوتر بين منابع نظامي ديگر رد و بدل مي‌كنند. به طوري كه در صفحه اينترنتي مبارزه با نژادپرستي آمده، تا بحال مشخصات ۱۰ ميليون نفر در اين كامپيوترها ثبت شده كه بيشتر به معني رد تقاضاي ويزاي ايشان مي‌باشد. به علاوه اين منبع اطلاعاتي اداري عملاً به يك ابزار سياسي براي كنترل افراد، تبديل گشته كه حتا شهروندان اروپا را نيز زير نظر دارد. براي نمونه در سال ۱۹۹۷ كه در پي كنفرانس سران اتحاديه اروپا سازمانهاي هوادار حفظ محيط زيست، به اعتراض و تظاهرات دست زدند، ۲۹ دانماركي در هلند دستگير و پس از ضرب و شتم در اداره پليس، با يك هواپيماي نظامي به كشور خود رانده شدند. با استقرار سيستم اطلاعاتي ISS ۲ كه تا سال ۲۰۰۸ قرار است آماده شود، مشخصات بيومتريك يعني مادرزادي و بيولوژيك افراد نيز از طريق عكسبرداري ذخيره و در اختيار مقامات امنيتي قرار مي‌گيرد كه خود مورد انتقاد هواداران حقوق بشر است.
پاسخ
تشکر کنندگان: sara24 ، 2013 ، mehrdad-hp ، msar
سلام

من تازه عضو شدم و اگر نوشتن اينها اينجا ممنوعه من رو ببخشيد كه بي‌خبرم
من درخواست ويزاي شنگن دادم به سفارت آلمان. به اصطلاح ويزاي نود روزه. تعداد دفعات ورود و خروج رو هم
Multiple
زدم. حالا مي‌خواستم ببينم بعد از اتمام نود روز امكان تمديد اين ويزا براي حداكثر يك ماه ديگه هم وجود داره يا خير؟ اگر مي‌شه، كسي اطلاع داره شرايطش چه جوريه؟
و دوم اينكه بعد از اتمام مدت زمان اين ويزا، امكان اين وجود داره كه از يك كشور ديگه عضو شنگن خارج بشم؟ يعني مثلاً ورودم از آلمان باشه و خروجم از اتريش؟

ممنونم
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-04-26 ساعت 16:52)پيتوك نوشته:  سلام

من تازه عضو شدم و اگر نوشتن اينها اينجا ممنوعه من رو ببخشيد كه بي‌خبرم
من درخواست ويزاي شنگن دادم به سفارت آلمان. به اصطلاح ويزاي نود روزه. تعداد دفعات ورود و خروج رو هم
Multiple
زدم. حالا مي‌خواستم ببينم بعد از اتمام نود روز امكان تمديد اين ويزا براي حداكثر يك ماه ديگه هم وجود داره يا خير؟ اگر مي‌شه، كسي اطلاع داره شرايطش چه جوريه؟
و دوم اينكه بعد از اتمام مدت زمان اين ويزا، امكان اين وجود داره كه از يك كشور ديگه عضو شنگن خارج بشم؟ يعني مثلاً ورودم از آلمان باشه و خروجم از اتريش؟

ممنونم
بله ميشه. شما فقط بايد ورودتون به آلمان باشه و خروج از هر کشوری که دوست داشتين

Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: پيتوك ، sara24 ، msar
سلام وقت همگی بخیر، من میخواهم بدونم برای اخذ ویزای شینگن،در حساب بانکی چقدر باید پول باشه. سند ملکی که به نامت هست باید چقدر ارزش داشته باشه؟ اول تاپیک رو خوندم اما پاسخ واضح نبود. مرسی.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2012-06-19 ساعت 13:02)masoud0072001 نوشته:  سلام وقت همگی بخیر، من میخواهم بدونم برای اخذ ویزای شینگن،در حساب بانکی چقدر باید پول باشه. سند ملکی که به نامت هست باید چقدر ارزش داشته باشه؟ اول تاپیک رو خوندم اما پاسخ واضح نبود. مرسی.
حساب بانکی هر چی بیشتر بهتر ولی سقف مشخصی نداره هر جی تو حسابت هست ببر البته اگه بتونی بیشترش کنی بهتر در مورد خونه هم قیمتش مهم نیست فقط یک سند که به اسمت باشه کافیه البته بعضی از سفارتهای شینگن هم میگن سند اجباری نیست اگه باشه بهتره اگه نباشه هم caset بررسی میشه و شاید هم ویزا بگیری
پاسخ
تشکر کنندگان: Sani.B ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان