کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
راهنمای همه چیز پیرامون امریکا
سلام

از امروز تا یک سال دیگه که امیدوارم من هم کارنت بشوم قصد دارم در این تاپیک هر چیز به درد بخور که پیدا میکنم را قرار دهم .

اولین به درد بخور:

کتاب راهنمای جامع زندگی و کار در آمریکا

نویسنده: دیوید همپشایر
مترجمان: زهرا امیر یوسفی پوپه میثاقی .......

ناشر:نشر اشتیاق

مرکز پخش: پخش برگ 88433178

شعبه مرکزی : انقلاب پاساژ فروزنده 66467441

این کتاب با 20 فصل راهنمای خوبی برای کسانی که می خواهند در امریکا زندگی ,سفر ,.... کنند..
فهرست مفیدی از ادرسهای مفید و منابعی برای مطالعات بیشتر در این کتاب موجود است.

نام چند فصل از این کتاب
1-کاریابی
2-شرایط کار
3-مجوز ها و ویزاها
4-ورود
5-مسکن
6-خدمات دفتر پست
7-رادیو تلویزیون
8-تحصیلات
9-حمل و نقل عمومی
10-رانندگی
.......

در انتهای کتاب ضمایمی قرار داده شده:
*که مقیاس وزنها , اندازه ها ,سایز لباس های امریکایی قرار داده شده است
*نقشه ایالات متحده
*دفتر راهنمای خدمات شامل اسامی آدرسها شماره تلفن و نمابر شرکت ها و موسساتی که در امریکا مشغولند.

(من اولین چاپ این کتاب که سال 82 در امده را دارم وممکن است که در این سالها تغییراتی کرده باشد .)

برای دوستان برنده لاتاری منبع فارسی نوشتاری خوبی است .(البته بعد این سایت!)
کیس نامبر:  2009as34700
دریافت نامه اول: may 27
تاریخ کارنت شدن:  بولتن june
(واقعا یکسال از زمان رسیدن نامه اول گذشت)
تاریخ دریافت نامه دوم: 1 june
تاریخ مصاحبه کنسل شده: 15 july  
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 july
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 sep
دریافت ویزا:روز مصاحبه
اقدام برای سیتزن شیپ: Dec 2015
انگشت نگاری: Feb 2016
رسیدن نامه ی مصاحبه: May 14th 2016
مصاحبه : Jun 14th 2016
مراسم قسم: Jun 16th 2016
تشکر کنندگان: Masoud ، samad ، mahan
روی جلد این کتاب

(البته در ایران این عکس متفاوت است.)

این هم لینک قابل مشاهده صفحاتی از کتاب در آمازون

http://www.amazon.co.uk/gp/reader/190113...eader-page


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

کیس نامبر:  2009as34700
دریافت نامه اول: may 27
تاریخ کارنت شدن:  بولتن june
(واقعا یکسال از زمان رسیدن نامه اول گذشت)
تاریخ دریافت نامه دوم: 1 june
تاریخ مصاحبه کنسل شده: 15 july  
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 july
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 sep
دریافت ویزا:روز مصاحبه
اقدام برای سیتزن شیپ: Dec 2015
انگشت نگاری: Feb 2016
رسیدن نامه ی مصاحبه: May 14th 2016
مصاحبه : Jun 14th 2016
مراسم قسم: Jun 16th 2016
تشکر کنندگان:
تفسیری بر نظر سنجی از آمریکایی های ایرانی الاصل درسال 2005 میلادی


منبع : http://www.if-id.de/if-id-Oldsite/ifidsi...didgah.php

تاریخ ارسال: 23 Dec 2006
ارسال‌کننده: عباس احمدی



اشاره - این نظر سنجی، توسط جناب آقای دکتر فرزان پارسی نژاد، در دانشگاه معتبر“ام آی تی“ ویا موسسه تکنولوژی ماساچوست و با همکاری یک تیم دانشگاهی متخصص و ورزیده و با استفاده از آخرین روش های علمی، انجام شده است. مجری این نظرسنجی، گروه مطالعات ایرانی (آی اس جی) است. هیات مدیره ی این گروه متشکل از پنج نفر دانشگاهی و دو نفر از فعالان اجتماعی و یا تجاراست. هیات اجرایی این گروه متشکل از یک نفر با درجه ی فوق لیسانس، سه نفر با درجه ی دکتری (پی اچ دی) و دو نفر دانشجوی دوره ی دکتری می باشد . هیات پژوهشگران این گروه، در حال حاضر، متشکل از ده نفر است که از میان دانشجویان دوره ی دکتری (پی اچ دی)، دانشگاهیان و متخصصان حرفه ای انتخاب شده اند. برای اصل نظر سنجی به زبان انگلیسی این حا را کلیک کنید. برای ترجمه ی این نظر سنجی به زبا ن فارسی این حا را کلیک کنید. برای ترجمه ی فارسی ی این نظر سنجی به صورت "پی دی اف" این حا را کلیک کنید.
من(مترجم این مقاله) این نظرسنجی را، ابتدا به زبان فارسی ترجمه کرده ام و سپس شرح و تفسیری بر آن ها افزوده ام. نمودار ها، همه، نتیجه ی پزوهش های جناب آقای دکتر فرزان پارسی نژاد است؛ اما شرح و تفسیر ها، همه، از صاحب این فلم است و هر گونه خطای احتمالی در این شرح ها و هرگونه سوء تعبیر در این تفسیرها، متوجه ی من است و کوجکترین تقصیری متوجه ی جناب آقای دکتر فرزان پارسی نژاد نمی باشد.

هدف
از آن جا که آمار سرشماری های رسمی برای درک خصوصیات و احتیاجات و دغدغه های افراد متعلق به جامعه ی آمریکایی های ایرانی الاصل، کافی نیست، بنا براین، هدف از این نظرسنجی، سنجش نظریات آمریکایی های ایرانی الاصل می باشد تا آماری از احتیاجات و دغدغه های و علایق بالقوه مشترک آن ها به دست بیاید. نتایج این نظر سنجی می تواند به مدیران و رهبران مدنی کمک کند تا احتیاجات جامعه ی آمریکایی های ایرانی الاصل را به نحوه بهتری برآورده سازند.

روش کار
شیوه ی انجام نظر سنجی: از طریق اینترنت
زمان انجام نظرسنجی: در ماه های ژانویه و فوریه و مارس سال 2005 میلادی
تعداد پاسخنامه های معتبر و درست: 3880 پاسخنامه
در صد شرکت کنندگان: 62.4 در صد مرد و 37.6 زن
ترکیب تابعیتی شرکت کنندگان: حدود 60 در صد نسل اول (متولد ایران اما تابع و سیتیزن ایالات متحده)، حدود 12 در صد متولد آمریکا، حدود 12 درصد دارای گرین کارت، 8 در صد دانشجو، و مابقی پناهنده ی سیاسی و یا کارگر ماهر و غیره
متوسط سنی شرکت کنندگان: بین 35 تا 49 سال
متوسط سطح تحصیلات شرکت کنندگان:در درجه ی اول لیسانس و در درجه ی دوم، فوق لیسانس

7- تاریخ مهاجرت به آمریکا
همان طور که در نمودار زیر مشاهده می شود، بیشترین درصد مهاجرت به آمریکا مربوط به سال های حول و حوش انفلاب اسلامی ایران است. نرخ مهاجرت به آمریکا؛ در دوران پهلوی اول، چیزی کمتر از پنج در صد است. اما با وقوع انقلاب در ایران، سیل مهاجرت به آمریکا، آغاز می شود. اوج این مهاجرت ها مربوط به دهه ی هفتاد و هشتاد است. سی در صد ایرانیان مقیم آمریکا، در دهه ی هفتاد و بیست در صد آن ها در دهه ی هشتاد به آمریکا آمده اند. ده در صد ایرانیان مقیم آمریکا در دهه ی نود و در دوازده در صد آن ها از آن زمان نا کنون به آمریکا مهاجرت کرده اند.



8- فومیت
اکثریت قریب به اتفاق ایرانیان مقیم آمریکا، یعنی چیزی در حدود هفتاد و هفت در صد، از قوم فارس می باشند. حدود ده در صد ترک آذری و چهار درصد کرد و یک در صد عرب و نیم در صد بلوچ می باشند. در آمریکا، ترک ها و عرب ها و بلوچ ها و کردها نسبت به فارس ها در اقلیت محض می باشند.بنابراین، ار نظر آماری، جنبش های جدایی طلیانه در بین ترک های آذربایجان و عرب های خوزستان و بلوج های بلوچستان و کردهای کردسنان، با دشواری می تواند در بین اکثریت فارس های مقیم آمریکا، همدردی و همدلی پیدا کند.




9- مذهب
حدود نیمی از ایرانیان مقیم آمریکا (49 درصد)، مسلمان اند. یهودی ها، مسیحی ها، زردشتی ها، و بهایی ها، هر یک حدود سه درصد از ایرانیان مقیم آمریکا را تشکیل می دهند، و در اقلیت می باشند. نکته ی جالب، تعداد افراد لامذهب و شکاک در بین ایرانیان مقیم آمریکا ست. تعداد لامذهب ها، 9 در صد و تعداد شکاکیون نیر 9 در صد است. لامذهب ها و شکاکیون روی هم رفته، یک اقلیت نیرومند هیجده در صدی را تشکیل می دهند که از مجموع یهودی ها، مسیحی ها، وزردشتی و بهایی ها بیشترند. نکته جالب دیگر، وجود افرادی است که گرچه لامذهب و یا شکاک نیستند و خود را مذهبی می دانند، اما به هیچ مذهب سازمان یافه ای اعم از اسلام، یهودیت، مسیحیت، دین زردشتی، و مذهب بهایی، تعلق ندارند. یک پنجم ایرانیان مقیم آمریکا، جزو این گروه دسته بندی می شوند.اگر این سه گروه اخیر، یعنی لامذهب ها، شکاکیون، و آزاد-مذهب ها، را با هم جمع بزنیم، به رقمی در حدود چهل در صد می رسیم که در مقایسه با گروه پنحاه در صدی مسلمانان، یک گروه نیرومند را تشکیل می دهند که یا بی دین اند و یا نسبت به وجود خدا شک دارند و یا از قید مذاهب رسمی آزادند.



10 عبادت
در بین مسیحی ها، یهودی ها و بهایی های ایرانی الاصل مقیم آمریکا، تعداد افرادی که مرتب عبادت می کنند، در حدود هفتاد در صد است. همین عدد برای مسلمان ها چیزی در حدود سی در صد است که نسبت به اقلیت های مزبور، رقم پایینی است. برعکس، تعداد اقرادی که اصلا عبادت نمی کنند در بین مسلمانان بیش از پنحاه در صد است، در حالی که این رقم برای مسیحی ها، یهودی ها و بهایی های در حدود 10 -12 در صد است. نکته ی مهم تعداد ابرادی است که برای انجام فرایض دینی خود در محیط آمریکا، معذب اند. برای مسیحیان و یهودیان و بهایی ها، این رقم نزدیک به صفر است، در حالی که ده در صد مسلمانان ایرانی الاصل مقیم آمریکا، برای عبادت کردن معذب اند.

زردشتی ها در وضعیتی بین مسلمانان و مسیحیان قرار دارند. یعنی در صد افرادی که اصلا عبادت نمی کنند تقریبا مساوی با در صد افرادی است که مرتب عبادت می نمایند.



11 ساخت خانواده
ایرانیان مقیم آمریکا، اگر مجرد نباشند، بیش از هشتاد در صد آن ها رسما ازدواج کرده اند. فقط سه در صد ایرانی ها، بدون ازدواج، با رفیق خود زندگی می کنند. در صورت طلاق، در هفتاد و پنج در صد موارد، سرپرستی کودکان با مادر است.



12- ملیت همسر
حدود چهل در صد با ایرانی ها، حدود ده در صد با آمریکایی ، حدود پنج در صد با سایر ملیت ها، و حدود چهار صد با آمریکایی های ایرانی ها، ازدواج کرده اند. طبق نمودار زیر، ملیت همسر، بر حسب الویت، عبارت است از: اول ایرانی های متولد ایران، دوم آمریکایی ها، سوم سایر ملیت ها، و چهارم و در مرتبه ی آخر، ایرانی های متولد آمریکا.



13 - زبانی که در خانه به آن صحبت می شود
در بین ایرانیان مقیم آمریکا، زبانی که در خانه به آن صحبت می شود، در درجه ی اول فارسی است (حدود 80 در صد) و در مرتبه ی بعد انگلیسی است (حدود 65 در صد). نکته ی جالب در این نمودار این است که در صد زبان های قومی مانند ترکی و عربی و کردی و لری و بلوچی و گیلکی و ارمنی و آسوری و غیره، رقمی نزدیک به صفر است. یعنی با آن که 23 در صد ایرانیان مقیم آمریکا از اقوام غیر قارس تشکیل شده اند (اسلاید شماره ی 8) اما اکثر این فومیت ها در خانه، به زبان فاری صحبت می کنند.

چند بار بچه های شما از ایران بازدید کرده اند؟
کمی کمتر از نیمی از ایرانیان مقیم آمریکا ( در حدود 45 در صد) گفته اند که بچه های آن ها هرگز از ایران بازدید نکرده اند. و بیش از سی در صد آن ها گفته اند که بچه های آن ها یکی دوبار بیشتر از ایران بازدید نکرده اند. یعنی چیزی در حدود هشتاد در صد خانواده های ایرانی گفته اند که یا بچه های آن ها هرگز از ایران بازدید نکرده اند و یا حداکثر یکی دوبار به ایران رفته اند. می توان حدس زد که برای این بچه هایی که در آمریکا بزرگ می شوند، ایران جز خاطره ی دوری چیز دیگری نیست. فقط پنج در صد از ایرانیان مقیم آمریکا گفته اند که بچه های آن ها بیش از پنج بار از ایران دیدن کرده اند، که در مفام مقایسه با گروه اول، در اقلیت محض می باشند.



15 - جنبه های مهم فرهنگ ایرانی در تحصیلات بچه ها
ایرانیان مقیم آمریکا معتقدند که در درجه ی اول، زبان فارسی و سنت ها و جشن ها ازجنبه های مهم فرهنگ ایرانی در تحصیلات بچه ها می باشد. در درجات بعد، تاریخ، موسیقی، ادبیات، و سیاست قرار دارد. کمترین الویت در این لیست، با زبان قومی، قومیت و مذهب است. اهمیت زبان فومی مانند ترکی و عربی و کردی و بلوچی، چیری در حدود شش یا هفت در صد است.



16 - جذاب ترین جنبه های فرهنگ ایرانی
از نظر ایرانیان مقیم آمریکا، جذاب ترین جنبه های فرهنگ ایرانی، در درجه ی اول، غذا، و در درجه ی آخر مذهب و عرفان است. در این نظر ستجی، موسیقی پاپ و فیلم سینمایی بر مذهب رجحان دارد.

17- اسمیلیزاسیون: مشکلات در انطباق با زندگی در آمریکا
بزرگ ترین مشکل برای ایرانیان مقیم آمریکا، در انطباق با زندگی در آمریکا، سد زبان، تفاوت های مذهبی، تفاوت های سیاسی و مسلکی ، ارزش های خانوادگی ، و تفاوت های فرهنگی می باشد.



18 - موانع موجود در انطباق با زندگی در آمریکا
در درجه ی اول، تفاوت های خانوادگی، مانع از انطباق ایرانیان با جامعه ی آمریکا می باشد. در درجه ی دوم، تفاوت های سیاسی و مسلکی و تفاوت های فرهنگی، مانع ازاسیمیلیزاسیون آن ها در جامعه ی میزبان می باشد. در درجه ی سوم، سد زبان فرار دارد. در درجه ی آخر تفاوت های مذهبی به عنوان یکی از موانع به چشم می خورد.



19 - معاشرت با ایرانیان
حدود سی و پنح در صد ایرانیان مقیم آمریکا، به طور روزانه و بیش از سی و پنح آن ها، به طور هفتگی با ایرانیان معاشرت دارند. تعداد ایرانیانی که هرگز با ایرانیان معاشرت ندارند، رقمی در حدود صفر است.



20 - معاشرت با غیر ایرانیان
ایرانی ها ی مقیم آمریکا تقریبا به همان اندازه که با آمریکایی ها معاشرت می کنند با ملیت های دیگر نیز معاشرت می کنند. اما سفید پوستان اروپای غربی با پنجاه در صد، در مقام اول و سیاهپوستان آفریفایی، با بیست در صد در مقام آخر قرار دارند. عرب ها نیز در همان حد سیاهپوستان آفریفایی اند. ایرانی های مقیم آمریکا، برای معاشرت، هندی ها و چینی ها را به آفریفایی ها و عرب ها ترجیح میدهند.



21 - آیا مورد تبعیض نژادی قرار گرفته اید؟
هیجده در صد ایرانیاان مقیم آمریکا می گویند که هرگز مورد تبعیض نژادی قرار نگرفته اند. و چیزی در حدود ده در صد از آن ها می گویند که همیشه و یا اغلب مورد تبعیض نژادی قرارگرفته اتد. چهل در صد ایرانیان می گویند که به ندرت و سی و دو در صد می گویند که گاهی از اوقات مورد تبعیض نژادی قرارگرفته اتد.



22 - عوامل مهم در انتخاب محل زندگی
در میان عوامل موثر در انتخاب محل زندگی، در درجه ی اول قرصت های شغلی قرار دارد. یعنی ایرانی ها جایی را برای زندگی انتخاب می کنند که بنوانند در آن جا شغلی مناسب پیدا کنند. در درجه های بعد، مدرسه و دانشگاه، آب و هوا، و هزینه ی زندگی فرار دارد. آخرین عامل در این لیست، نزدیکی به جامعه ی ایرانی است.



23 - منابع اخبار راجع به ایران
برای ایرانیان مقیم آمریکا، مهم ترین منبع خبر راجع به ایران، در درجه ی اول، رسانه های آمریکایی مانند سی ان ان، فاکس، نیویورک تایمز و غیره است. در درجه ی دوم، سایت های اینترنتی ایرانیان برون مرزی مانند گویا، پیوند، ایرانین دات کام و غیره، و در درجه سوم، پست الکترونیکی (ایمیل) ازدوستان و یا سازمان ها می یاشد. در درجه ی چهارم، رسانه های درون مرزی مانند تلویزیون دولتی، رادیو دولتی، روزنامه های اینترنتی درون مرزی قرار دارد. آخرین منبع در انتهای این لیست، ایستگاه های تلویزیونی ایرانیان برون مرزی (جنوب کالیفرنیا) و

ایستگاه های رادیویی ایرانیان برون مرزی می یلشد.
به عبارت دیگر، اولین منبع اخبار برای ایرانیان مقیم آمریکا، رسانه های آمریکایی مانند سی ان ان، فاکس، نیویورک تایمز، و آخرین منبع اخبار، تلویزیون های لوس آنجلسی است.




24 - سرمایه گذاری در ایران
ایرانیان مفیم آمریکا هدف های زیر را، به ترتیب اهمیت، برای سرمایه گذاری در ایران، قایل اند:

بهبود امنیت مالی و انسانی در ایران، ایجاد شرایط مساعد سیاسی در ایران، ایجاد فرصت های اقتصادی در ایران، و الغای تحریم های آمریکا



25 - موانع وحدت ما
ایرانیان مقیم آمریکا، عوامل زیر را از موانع وحدت خود به شمار می آوذند: فردگرایی، نداشتن وقت یا تعهد و یا الویت، بیعلاقگی، فقدان بینش برای یک آینده ی مشترک، و فقدان یک تهدید مشترک.



26 - چگونه خود را معرفی می کنیم؟
حدود چهل و چهار در صد شرکت کنندگان در این نظر سنجی، خود را ایرانی وحدود بیست و شش در صد، خود را پرشین معرفی می کنند. به عبارت دیگر یک اکثریت هفتاد در صدی از ایرانیان مقیم آمریکا، خود را به طور خالص، ایرانی و یا پرشین معرفی می کنند. یک اقلیت دو درصد ی نیز خود را آمریکایی ی خالص معرقی می نماید.

سیزده در صد، خود را آمریکایی ایرانی و پنج در صد خود را پرشین آمریکایی معرفی می کنند. یعنی حدودهیجده در صد خو د را دورگه معرفی می کنند.

نکته ی جالب، وجود یک گروه ده در صدی است که چگونگی معرفی کردن آن ها بستگی به موقعیت دارد. این ها گا هی خود را ایرانی، گاهی پرشین، گاهی آمریکایی، گاهی آمریکایی ایرانی، و گاهی پرشین آمریکایی معرفی می نمایند!



27- دموگرافی شرکت کنندگان: تحصیلات
بیشتر شرکت کنندگان در این نطر سنجی، دارای درجه ی لیسانش و یا فوق لیسانس بودند.



28 - دموگرافی شرکت کنندگان: سن
چهل در صد شرکت کنندگان در این نظر سنجی، از گروه سنی 35 تا 49 ساله بودند.



29- دموگرافی شرکت کنندگان: در آمد خانواده
سی در صد شرکت کنندگان، حدود صد هزار تا دویست هزار دلار درآمد سالیانه داشتند
کیس نامبر:  2009as34700
دریافت نامه اول: may 27
تاریخ کارنت شدن:  بولتن june
(واقعا یکسال از زمان رسیدن نامه اول گذشت)
تاریخ دریافت نامه دوم: 1 june
تاریخ مصاحبه کنسل شده: 15 july  
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 july
تغییر تاریخ مصاحبه به :1 sep
دریافت ویزا:روز مصاحبه
اقدام برای سیتزن شیپ: Dec 2015
انگشت نگاری: Feb 2016
رسیدن نامه ی مصاحبه: May 14th 2016
مصاحبه : Jun 14th 2016
مراسم قسم: Jun 16th 2016
تشکر کنندگان: Masoud ، satin ، user10




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان