کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
جاذبه های گردشگری سوئد
همه مطالبی که در آن منبع ذکر نشده از سایت استکهلمیان میباشد ،در صورتی که مطلبی از منابع دیگر گردآوری شود حتما قید خواهد شد


"کازمانوا" ( نمایش فیلم در بزرگترین انداره جهان)


حیف است که از استکهلم دیدن کرد اما سری به سالن سینمایی "کازمونوا" نزد. سالن سینمایی "کازمونوا" در استکهلم تنها سالن سینمایی IMAX در سوئد است که قادر به نمایش بزرگترین اندازه فیلم در جهان است که بر روی یک پرده نمایش عظیم الجثه که بصورت یک گنبد طراحی شده و 760 متر مربع وسعت پرده آن است نمایش داده می شود. این گنبد سینمایی غول پیکر علاوه بر پرده 760 متر مربعی خود, 11 متر بلندی و 23 متر نیز قطر دارد و متعلق به موزه تاریخ طبیعی استکهلم است.

در کازمونوا فیلمهای مختلف علمی و طبیعی بصورتی با شکوه و چشمگیر بر روی پرده می رود. فیلمهای کازمونوا متفاوت بوده و هر از چندی فیلمهای علمی جدید به آن اضافه می شود.

مخارج تهیه چنین فیلمهایی که مناسب نمایش بر روی این پرده گنبدی عظیم باشند بسیار گزاف است و زمان زیادی نیز می برد. برخی از فیلمهای این مجموعه بصورت "سه بعدی" نمایش داده میشود. آمیخته صدا و تصویر پروژکتورهای تاسیسات عظیم این مجموعه به بیننده تلقین میکند که خود در متن فیلم قرار دارد.

کازمو نوا شما را به نقاطی می برد که که اکثریت مردم جهان تنها در تخیل خود قادر به قدم گذاشتن به آن بوده اند. در کازمونوا می توانید تجربه پرواز بر روی زیباترین مناظر طبیعی جهان را تجربه کنید, به دنیای جذاب اعماق اقیانوس ها سری بزنید, بمانند یک فضانورد به دنیای شگفت انگیز خارج از کره زمین سفر کنید و یا به گذشته ای دور برگردید و به تماشای زندگی دایناسورهای غول پیکری بنشینید که نسلشان میلیونها سال قبل منقرض شده است.

مشاهده فیلمهای کازمونوا علاوه بر بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان نیز بسیار جالب توجه خواهد بود. آنان علاوه بر هیجان دیدن فیلم ها بر روی این پرده عظیم, بواسطه علمی بودن محتوای فیلمها به معلومات خود نیز اضافه خواهند نمود. تماشای فیلمهای کازمانوا برای افراد بالای 5 سال مجاز است.

همچنین موزه تاریخ طبیعی استکهلم نیز در مجاورت "کازمونوا" واقع شده که دیدار از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.
پاسخ
تشکر کنندگان: kianoush ، Ashkan78 ، usa.lover ، OverLord ، farzad24 ، ShabPareyeMohajer
شيما جان

از سوئد (استگهلم يا گوتبرگ) اگه بخوايم بريم ناپل (ايتاليا)، ارزونترين راهش چيه؟
قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord
(2010-05-24 ساعت 17:25)Ashkan78 نوشته:  شيما جان

از سوئد (استگهلم يا گوتبرگ) اگه بخوايم بريم ناپل (ايتاليا)، ارزونترين راهش چيه؟

اشکان جان دقیق نمی شه گفت میدونی چرا؟ بعضی وقتا می بینی میتونی بلیط ارزون قیمت هواپیما پیدا کنی و بعضی وقتا می بینی برای بلیط قطار تخفیف خورده و............اما اگه قصدت گردش باشه و عجله نداشته باشی یه مسیری رو از سوئد تا آلمان رو میتونی دریائی بری و از اونجا هم با قطار...سفر زمینی تو اروپا اگه عجله نداشته باشی خیلی دلپذیره چون هم اتوبوس ها و قطارهاش خوبه و اذیت نمیشی و هم مسیر زیباست و لذت میبری
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، OverLord
ساختمان گلوبن, بزرگترین ساختمان کروی جهان است و بواسط عظمتش از هر نقطه استکهلم دیده میشود و 60000 متر مربع مساحت, 110 متر شعاع و 16000 نفر گنجایش دارد. از برنامه های بزرگ اجرا شده در گلوبن میتوان از کنسرتهای مادونا, بریتنی اسپیرز, راکست, آبا, پاواروتی, فرانک سیناترا, بروس اسپرینگزتین, یو تو, پینک فلوید, فیل کالینز, راد استوارت, دایانا روس, راکست, اسپایس گرلز, بک استریت بویز, باب دیلان, بازدید پاپ ژان پل دوم, بازدید دالایی لاما, جشن پنجاهمین سالروز احداث سازمان ملل متحد, مسابقه بزرگ موسیقی اروپا , کنسرتهای ام تی وی یاد کرد.

محاسبه شده است که اگر یک شیر آب را باز کنیم تا گلوبن را پر از آب نمائیم این کار مدت 40 سال بطول خواهد انجامید.

در میان مهاجرین کشور سوئد, این تنها ایرانیان بوده اند که توانستد افتخار داشتن یک هنرمند بین المللی آن هم برای دو بار در گلوبن را داشته باشند.

گوگوش اولین بار در 13 ژانویه 2001 و سپس در مارس همان سال در گلوبن به اجرای دو کنسرت فراموش نشدنی پرداخت که در آن علاوه بر هزاران ایرانی از سوئد و دیگر کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا, تعدادی از نمایندگان پارلمان سوئد و دیگر مقامات دولتی این کشور نیز دعوت گردیده و در آن شرکت داستند. این کنسرت در گلوبن مورد توجه گسترده رسانه های سوئد قرار گرقت وقسمتی از آن از بزرگترین شبکه های تلویزیونی اسکاندیناوی نیز پخش شد.

بیشترین رکورد تعداد تماشاچی در گلوبن متعلق به کنسرت "بروس اسپرینگزتین" خواننده پاپ و راک آمریکایی است که در تاریخ 17 ژوئن 1992 تعداد 16337 نفر را در خود جای داده است.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، usa.lover ، OverLord
اينم عكس Globen. حيفه بعد از توضيحات قشنگ شيما خانوم، عكس اين ساختمونو نبينيم!

[عکس: attachment.php?aid=1202]


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

قرعه كشي 2010 خاطره شد ...
پاسخ
تشکر کنندگان: یه مهاجر ، OverLord
من عاشق سفر با قطار هستم اونم تو اروپا كه از تو جنگل و طبيعت اونجا ميگذره.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78
به نظر من مهم ترین بنای فرهنگی سوئد

ربودن جایزه نوبل بالاتزین افتخاری است که میتواند در سطح بین المللی نصیب یک دانشمند گردد. و شهر استکهلم هر ساله در ماه دسامبر که هنگام معرفی نام برندگان جایزه نوبل و سپس اعطای این جایزه پر افتخار به آنها میرسد در معرض توجه جهانی قرار میگیرد. جوایز نوبل در طی مراسمی بسیار مجلل و با شکوه و با حضور پادشاه و ملکه سوئد هر ساله در تاریخ 10 دسامبر در تالار تاریخی شهر استکهلم به برندگان آن اهدا میگردد. تالاری که مانند میدان شهیاد (میدان آزادی) در تهران سمبل شهر استکهلم بشمار میرود و بازدید از آن همواره در لیست "واجبات" جهانگردانی که از استکهلم دیدن بعمل می آورند قرار دارد. مراسم نوبل همواره در "تالار آبی" و نیز "سالن طلایی" تالار شهر استکهلم برگذار میشود. محلی که برجسته ترین دانشمندان جهان در طی بیش از یک قرن پر افتخارترین جایزه علمی جهان را دریافت نموده اند. برج تالار شهر استکهلم نیز که 106 متر بلندی دارد یکی از بهترین مناظر از شهر استکهلم را در مقابل دید شما قرار خواهد داد.

در هر سال برجسته ترین دانشمندان, محققین و ادبای جهان که افتخار دریافت جایزه نوبل نصیب آنان شده است در ضیافت مجلل شب نوبل که در تالار باشکوه شهر استکهلم برگزار میگردد جوایز خود را با حضور پادشاه, ملکه, دیگر اعضای خانواده سلطنتی و میهمانان بلند پایه از سراسر جهان دریافت خواهند نمود. مبلغ جایزه بنیاد آلفرد نوبل مبلغ 10 میلیون کرون (حدود یک و نیم میلیارد تومان) برای برنده هر رشته است. .

مراسم ضیافت نوبل از تلویزیون سراسری سوئد و از دیگر تلویزیونهای دنیا بصورت مستقیم پخش میگردد و از سایت اینترنتی رسمی بنیاد آلفرد نوبل نیز قابل مشاهده است. مراسم اعطای جایزه نوبل در استکهلم در دو بخش صورت میگیرد. در بخش اول مراسم که در بعداظهر روز 10 دسامبر صورت میپذیرد برندگان, لوحه افتخار و نیز مبلغ هنگفت 10 میلیون کرونی جایزه را از دست کارل گوستاو شانزدهم پادشاه سوئد دریافت میکنند. در بخش دوم که برای بسیاری دیدنی ترو تماشایی تر است مراسم ضیافت سطنتنی در تالار استکهلم است که با شرکت میهمانان بلند پایه از سراسر جهان و با شرکت برندگان جایزه نوبل و در حضور خانواده سلطنتی سوئد برگزار میشود.




چنانچه در کشوری زندگی میکنید که مراسم اعطای جوایز نوبل و نیز ضیافت سلطنتی نوبل را از تلویزیون پخش نمیکند امروزه حتی میتوانید مراسم آن را بصورت مستقیم از وب سایت نوبل نیز تماشا و دنبال کنید.

بیش از صد سال تاریخ, یادآور اهمیت جایزه نوبل است. آلفرد نوبل, شیمیدان سوئدی قرن 19 که در پی اختراع دینامیت ثروت هنگفتی اندوخت و آن را بنیان جوایزی نهاد که ربودن آن امروزه بزرگترین آرزوی هر دانشمند برجسته در سراسر جهان است. آلفرد نوبل منحصرا به کاربرد غیر نظامی اختراع خود در اموری مانند ایجاد کانال ها, استخراج مواد معدنی و فعالیت های ساختمانی علاقه مند بود. مهندسان نظامی برای این اختراع نیز مانند بسیاری دیگر از اکتشافات موارد استفاده دیگری یافتند.

آلفرد نوبل بعنوان یک دانشمند خود آموخته و بدون مدرک دانشگاهی مایل بود دانشمندان بلند پرواز را تشویق کند. در نتیجه تصمیم گرفت ثروتش را در اختیار بنیادهای سوئدی بگذارد که مایل باشند به افراد برجسته در رشته های فیزیک, شیمی, پزشکی و ادبیات جوایزی اعطا کنند. اما در اواخر زندگی, دوست اتریشی نوبل, بارونس برتا فون ساتنر, اورا بر انگیخت تا جایزه ای هم به ارتقاء صلح اختصاص دهد.

همچنین بانک مرکزی سوئد نیز هر ساله مبلغی را در اختیار کمیته نوبل قرار میدهد تا هر ساله به افراد برجسته در علم اقتصاد اعطا گردد. جوایز نوبل توسط آکادمی نوبل و موسسات وابسته به آن تعیین میشوند. از جمله جایزه نوبل در رشته پزشکی توسط هیئت علمی بیمارستان و مجوعه علمی عظیم دانشگاه "کارولینسکا" در استکهلم هر ساله به آکادمی نوبل پیشنهاد میگردد. فقط جایزه صلح نوبل, بنا به خواست آلفرد نوبل, توسط یک کمیته پنج نفری که به وسیله پارلمان نروژ تعیین میشوند انتخاب میگردد. اعضای دولت( و همچنین از سال 1977 خود اعضای پارلمان) حق عضویت در این کمیته را ندارند.

هرچند که آلفرد نوبل جایزه را با این هدف که به افراد جوان اعطا شود بنیان گذاشت تا به این وسیله برای آنها انگیزه ای بوجود آید, اما جوایز غالبا به اشخاص سالخورده تر به خاطر کارهایی که در گذشته انجام داده اند تعلق گرفته است. میانگین سن دریافت کنندگان تاکنون 63 سال بوده است. با این همه اخیرا روندی در جهت انتخاب برندگان از میان نامزدهای جوانتر که میانگین ست آنان 50 سال است پدید آمده است. کوشش کمیته از این پس ممکن است مصروف بر این باشد تا افرادی را انتخاب کند که آنقدر جوان باشند که بتوانند کار خود را تا مدتی ادامه دهند.



مراسم اعطای جایزه نوبل یک در 10 دسامبر یک رویداد رسانه ای است که در آن مراسم مختلفی اجرا میگردد, شام سلطنتی سرو شده و کنسرتهایی با شرکت هنرمندان سرشناس و برجسته اجرا میگردد.

در مدت بیش از 100 سالی که از اعطای جوایز نوبل میگذرد این جایزه به گونه ای مورد بزرگداشت قرار گرفت که حتی در تصور نیز نمیگنجید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، OverLord ، ShabPareyeMohajer
تنها کشتی بازمانده از قرن 17 موجود در جهان است. بیش از 95 درصد از قطعات اصلی آن حفظ و با
صدها مجسمه کنده کاری شده تزئین شده است، Vasa حقیقتاً یک گنجینه هنری منحصر به فرد و یکی از پر طرفدارترین
جاذبه های گردشگری در جهان به شمار می رود.
این کشتی در موزه ای اختصاصی در استکهلم به نمایش در آمده که جایگاه نُه نمایشگاه وابسته، یک فروشگاه دیدنی و
رستورانی ممتاز می باشد. فیلم تهیه شده درباره Vasa را می توان به شانزده زبان مختلف تماشا کرد. تعداد بازدیدکنندگان موزه Vasa از تمامی موزه های دیگر در منطقه اسکاندیناوی بیشتر است. شاید به جرات بتوان گفت که سفر کردن به استکهلم فقط برای دیدن Vasa به خودی خود ارزشمند خواهد بود.

پیشینه VASA
تعدادی کشتی جنگی سلطنتی در 10 اوت سال 1628 میلادی از بندر استکهلم سفر خود را آغاز کردند. بزرگترین آنها کشتی تازه ساز Vasa بود، که به نام خاندان پادشاهی وقت نام گذاری شده بود. برای بزرگداشت رسمی این واقعه، توپ های طرفین آن در بندر به صدا در آمدند.

این کشتی بزرگ و شکوهمند آرام آرام به سمت دهانه بندر حرکت کرد، اما به ناگاه بادی شدید وزیدن گرفت. Vasa به یک طرف کج اما دوباره صاف شد. تندباد دوم آنرا به یک سو کج کرد. آب از درگاه های لوله های توپ وارد کشتی شدند. Vasa به عمق دریا فرو رفت، و حداقل 30 و احتمالاً 50 نفر از 150 نفر خدمه خود را به قعر دریا برد. 333 سال طول کشید تا Vasa دوباره نور خورشید را ببیند.

کاشف نو
Anders Franzén، پژوهشگری آزاد در اوایل دهه 1950 میلادی کار جستجوی Vasa را شروع کرد. او از دوران کودکی علاقه خاصی به کشتی شکسته هایی داشت که در نزدیکی منزل پدر و مادرش در جزایر استکهلم وجود داشتند. کرم کشتی، که نوعی صدف با نام علمی تردو ناوالیس است بدنه کشتی شکسته ها را در آب های شور از بین می برد، اما این صدف در آب های شور و تلخ منطقه بالتیک امکان بقا ندارد. Anders Franzén اهمیت این مطلب را برای کشتی های گم شده در منطقه بالتیک درک کرد، و Vasa را در سال 1956 پیدا نمود.

کشتی ای بزرگ در عصر خود
Vasa در استکهلم تحت نظارت استاد کشتی ساز هلندی، Henrik Hybertsson ساخته شد. گروهی متشکل از نجارها، چوب کاران، مجسمه تراش ها، نقاشان، شیشه کاران، بادبان سازها، آهنگران و از بسیاری حرفه های دیگر به او کمک می کردند. جمعاً چهارصد نفر در کار ساخت Vasa مشغول بودند.

کشتی بر اساس دستور پادشاه سوئد، Gustav II Adolf ساخته شد. ساخت آن حدوداً 2 سال به طول انجامید. این کشتی دارای سه دکل، با قابلیت حمل ده بادبان بود، و فاصله بالای دکل تا تیر ته کشتی 52 متر و طول کلی آن 69 متر بوده است، این کشتی 1200 تن وزن داشت. کشتی بعد از ساخت یکی از توانمند ترین کشتی های ساخته شده دنیا به شمار می آمد.

اشکال کار در کجا بود؟
ما امروز می توانیم محاسبات دقیقی برای طراحی کشتی ها انجام دهیم تا مطمئن شویم برای سفرهای دریائی مناسب هستند. در قرن 17 ام از جداول ابعادی استفاده می شده است که در گذشته بخوبی جواب داده بودند. بر اساس اسناد و مدارک همان دوران متوجه شده ایم که نقشه های Vasa بعد از آغاز کار ساخت تغییر کرده اند.

پادشاه می خواست تعداد توپ های موجود بروی عرشه از همیشه بیشتر باشد. این یعنی که ابعاد انتخاب شده برای کشتی دیگر مناسب نبود و سازندگان با مشکل روبرو شدند. کشتی با بنای فوقانی بلند، که دو عرشه برای توپ ها داشت ساخته شد. کف کشتی با سنگ های بزرگ پر شد که قرار بود تعادل آنرا در دریا حفظ کنند. اما بخش فوقانی Vasa به قدری سنگین بود که 120 وزنه تعادلی موجود در آن کافی نبودند.

دلیل ساخت Vasa چه بود؟
Vasa قرار بود یکی از بهترین کشتی های نیروی دریائی سوئد باشد. این کشتی 64 توپ حمل می کرد، که بیشتر آنها از نوع 24 پوندی بودند (یعنی گلوله هائی به وزن 24 پوند یا 11 کیلوگرم شلیک می کردند). سوئد چیزی نزدیک به بیست کشتی جنگی داشت، اما هیچ کدام از آنها دارای این تعداد توپ یا توپ های سنگین مانند Vasa نبودند.

Vasa احتمالاً قرار بود به سمت لهستان لنگر بکشد، که برای سالیان سال دشمن شماره یک سوئد به شمار می رفت. شاه Sigismund، عموزاده پادشاه سوئد (آنها پدربزرگ مشترکی از سمت پدری داشتند) بر لهستان حکم می راند. Sigismund زمانی نائب السلطنه سوئد بود اما به دلیل طرفداری از کیش کاتولیک مقام خود عزل شد.

بعد از اینکه VASA از قعر دریا بیرون آورده شد
بعد از چندین سال کارهای مقدماتی و تدارکاتی، Vasa در 24 آوریل 1961 از دریا بیرون کشیده شد. حالا می بایست
به مرمت و نگهداری آن می پرداختند. کشتی شکسته ای را که برای چنین مدت طولانی در زیر آب بوده است نمی توان بدون مرمت و رسیدگی رها کرد. چوب و الوار به مرور زمان ترک خورده و تکه تکه می شوند.

در ابتدا روی Vasa آب پاشیده می شد تا کارشناسان بتوانند بهترین شیوه نگهداری را برای آن انتخاب کنند. روشی که برای نگهداری انتخاب شد شامل استفاده از پلی اتیلن گلیکول (PEG)، یک ماده مومی حلال در آب بود که به آرامی در چوب نفوذ کرده و جایگزین آب می شود. پاشیدن PEG روی کشتی برای چندین سال ادامه یافت.

مجسمه های کنده کاری شده
همراه با Vasa بیش از 14000 شیء چوبی یافت شد، که در میان آنها 700 مجسمه کنده کاری شده وجود داشت. این
مجسمه ها تک تک مرمت شده و سپس به جای اصلی خود در کشتی برگردانده شدند. انجام این کار درست مانند حل یک پازل
بسیار بزرگ بود.

کشتی های جنگی قرن هفدم فقط موتورهای جنگی به شمار نمی آمدند، اینها به واقع حکم قصرهای شناور را داشته اند. در
مجسمه هایی که از نابودی نجات یافتند نشانه های رنگ و طلاکوبی مشاهده شده است. تحلیل های مدرن نشان دادند که مجسمه
ها به رنگ های پر زرق و برق در زمینه ای قرمز نقاشی شده بودند. مجسمه ها شامل شیرها، قهرمانان کتاب مقدس،
امپراطوران روم، موجودات دریائی، خدایان و الهه های یونانی و بسیار دیگر بودند. هدف از استفاده آنها این بوده است که جلال
و جبروت پادشاهی سوئد را نشان داده و شمه ای از قدرت، فرهنگ، و جاه طلبی های سیاسی آنرا به نمایش بگذارند.

VASA امروز در چه وضعیتی است؟
نگهداری و مراقبت از Vasa کاری مستمر و دنباله دار است. نگهداری کشتی در وضعیت مناسب بیشتر از همه به وجود شرایط آب و هوائی پایدار وابسته است. موقعی که کشتی شکسته به سطح آب آورده شد، پیچ های آهنی آن زنگ زده و الوارهای چوب بلوط آنرا سیاه کرده بودند. سرآخر آنرا با میخ پرچ های چوبی بهم متصل نگه داشتند. آلاینده های موجود در آب مقادیر زیادی گوگرد وارد کشتی کردند که در چوب آن نفوذ کرده است. حالا امروز گوگرد از چوب بیرون می آید و با اکسیژن واکنش نشان داده و اسید سولفوریک ایجاد می کند. این اسید اگرچه برای بازدیدکنندگان موزه خطری ندارد اما چوب را از بین می برد. تحقیقات در زمینه نگهداری بلند-مدت Vasa هنوز ادامه دارد.

VASA ، ماشین زمان
موقعی که Vasa غرق شد، زمان از حرکت ایستاد. زمانی که آنرا در سال 1961 از دریا بیرون آوردند، یقیناً تکه ای
دست نخورده از قرن 17 ام بود. هر یک از هزاران شیء بازیابی شده از آن داستان ها برای خود دارند. ناگفته نماند که در
میان آنها، استخوان های خدمه کشتی، اموال آنها و تجهیزات کشتی نیز وجود دارد.

نجات دهندگان Vasa در میان گل و لای کف دریا شش بادبان پیدا کردند که از قرار امر در زمان وقوع فاجعه برافراشته نشده بودند. اینها قدیمی ترین بادبان های موجود در دنیا هستند و پیش از مرمت مانند تار عنکبوت شکننده شده بودند. تحقیق بر یافته ها کماکان ادامه دارد. بسیاری از اشیا منحصر به فرد در نمایشگاه های موزه قرار داده شده اند، و عصر قدیم و مردمان آنرا برای ما زنده می کنند.

بازدید از موزه VASA

ساعات کار
ژانویه – مه و سپتامبر - دسامبر
10.00 – 17.00، چهارشنبه ها 10.00 – 20.00
(رستوران Vasa 11.00 – 16.00)
ژوئن - اوت
8.30 – 18.00
(رستوران Vasa 9.30 – 17.30)

در 1 ژانویه، 23 – 25 دسامبر، 31 دسامبر تعطیل می باشد

ورودیه
بزرگسالان 110 کرون سوئد
کودکان (0 - 18) رایگان
دانشجویان (ارائه کارت شناسائی الزامی است) 80 کرون سوئد

تورهای گشت در موزه چندین بار در روز به زبان انگلیسی برگزار می شوند.
تور برای گروه های بیش از 9 نفر باید از قبل رزرو شود.

فیلمی درباره Vasa با زیرنویس انگلیسی در طول روز راس هر ساعت پخش می شود.
برای مشاهده فیلم به زبانی دیگر باید از قبل رزرو شود.
ایمیل رزرواسیون: bokningen.vasa@maritima.se

نحوه آمدن به موزه Vasa:
موزه در Djurgården قرر دارد، بعد از اینکه از پل Djurgårdsbron عبور کردید موزه در سمت راست واقع
شده است.
از Centralstation (Stockholm C) (30 دقیقه) یا از ایستگاه Karlaplan Tunnelbana
(10 دقیقه) پیاده راه است.
اتوبوس 47 یا 69 از Centralstation (Stockholm C) و Sergels Torg.
اتوبوس 44 از Karlaplan.
کشتی از Slussen/Gamla Stan (و در تابستان از Nybroplan) Djurgården
جزیره Djurgården که زمانی یک شکارگاه سلطنتی بود، امروز محیطی عالی برای تفریحات و سرگرمی در مرکز
استکهلم است، و هر سال میلیون ها نفر از اینجا دیدن می کنند. از جاذبه های این مکان می توان به Skansen، اولین
موزه فضای باز دنیا، Junibacken با شخصیت های محبوب کتاب های کودکان یعنی Astrid Lindgren، پارک
تفریحی Gröna Lund، موزه Vasa و بسیاری جذابیت های دیگر اشاره کرد.

اتوبوس های تور:
فضای مخصوص پارک کردن برای اتوبوس های تور در بیرون از موزه پیش بینی شده است.

ماشین های شخصی:
فضای پارک کردن در Djurgården بسیار محدود است. بهتر است قبل از رسیدن به پل – در Strandvägen یا Narvavägen پارک کنید.


از سایت http://www.vasamuseet.se/

برای دیدن تصاویری از این کشتی میتونین به سایت موزه واسا مراجه کنین

[عکس: ImageVaultHandler.aspx]
پاسخ
تشکر کنندگان: Ashkan78 ، OverLord ، Monica ، ShabPareyeMohajer ، kianoush
اخبار فارسی سوئد – ۶۵ میلیون سال قبل آنها فرمانروایان کره زمین بوده اند, و اینک دوباره باز می گردند!
در روزهای جمعه ۹ الی یکشنبه ۱۱ اکتبر در “اسکاندیناویوم” گوتنبرگ و نیز جمعه ۲۳ الی یکشنبه ۲۵ اکتبر در “گلوبن” استکهلم نمایشی دیدنی و زنده تحت عنوان “واکینگ وید دایناسورز” از دایناسورهایی در اندازه واقعی و بی اندازه نزدیک به حیوانات زنده, کوچک و بزرگ را مات و مبهوت خود خواهند کرد.

بازدید از این نمایش بی نظیر به خوانندگان اخبار فارسی سوئد و خصوصا خانواده ها ی بچه دار توصیه میگردد. اگر میهمانانی از ایران یا دیگر کشورهای خارجی نیز دارید بازدید از این نمایش دیدنی بی شک خاطره ای فراموش نشدنی برای آنان خواهد بود.


از جمله دایناسورهای این نمایش زنده میتوان به دو نوع مشهور و مخوف آن اشاره نمود: “تیرانوساروس رکس” و “تیرانو ساروس باتار”.

بلیطهای اینگونه نمایش ها معمولا سریعا به فروش می رود. چنانچه مایلید خود و اعضای خانواده تان را به آن دعوت کنید از هم اکنون بلیطهای خود را رزرو نمایید. بلیط جهت افراد زیر ۱۲ سال مشمول تخفیف ویژه است.

کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بلیط از طریق مراجعه به وب سایت گلوبن (استکهلم) و اسکاندیناویوم (گوتنبرگ) امکانپذیر است.

پیوندهای مربوط
گلوبن (استکهلم)
اسکاندیناویوم (گوتنبرگ)
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان