کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دیدگاه های آرش در مورد آمریکا
نکات دیگری به ذهنم میرسد که ممکن است به هر چه موفق تر بودن شما در امریکا کمک کند.
ما ایرانیها در جامعه و فرهنگی بزرگ شده ایم که ناخودآگاه ما را به سمت واپس گرایی یا passive aggressive بودن سوق داده است در حالی که اکثر امریکاییها دارای شخصیت اکتیو هستند و این ممکن است مشکلاتی را برای ما در بدو ورودمان و یا حتی سالها پس از ورودمان بوجود بیاورد. در زیر به بعضی از این تفاوتها اشاره میکنم
1- ما تابوها و یا خط قرمزهایی در فرهنگمان وجود دارد که هیچگاه در مورد آن حرف نمیزنیم در حالیکه امریکاییها در مورد هرچیزی که قابل حرف زدن باشد حرف میزنند. خیلی چیزها در بین ما وجود دارد که اگر بشنویم لبانمان را گاز میگیریم گوشمان را میگیریم و یا چشممان را میبندیم و اصولا آنها را چیزهای خیلی بد و یا خیلی مقدسی میدانیم که هیچوقت نباید حرفی در مورد آنها زد. این نوع تربیت از مسائل فرهنگی و تربیتی ما شروع میشود و با کاتالیزور مذهبی به مسائل س.ی.ا.س.ی ختم میگردد. در حالیکه امریکاییان کودکان خود را تشویق میکنند تا با حرف زدن درباره تمامی مسائل و مطرح کردن سوالهای مختلف ذهنشان را باز کنند. آنها هیچگونه خط قرمز فرضی را برای مباحثه با کودکان خود قائل نمیشوند. در نتیجه ما همواره در ذهن خودمان مسائل حل نشده ای داریم که به شکل دهی شخصیت واپس گرای ما کمک میکند. حتما شما هم در کودکی تجربه کرده اید که وقتی سوالی را مطرح کرده اید با واکنش عصبانی و قهرآمیز دیگران مواجه شده و یا احیانا تنبیه شده اید.
2- باز بر اساس اصول ترتبیتی که به ما آموخته اند ما قادر به بیان احساسات درونی خودمان نیستیم. اگر از کار کسی عصبانی میشویم و یا موضوعی ما را آزار میدهد آن را در درون خودمان مخفی میکنیم و اگر از کسی خوشمان میاید و تمایل به انجام کاری داریم از خودمان حجب و حیا نشان داده و نه تنها بیان نمیکنیم بلکه گهگاه عکس آن را بیان میکنیم. این رفتارهای بیمارگونه دقیقا از آنجا سرچشمه میگیرد که مثلا اگر کسی به ما درگوشی زد دیگران گفتند که تو باید آنطرف صورتت را هم به سمتش بگیری که آن طرف را هم بزند. و یا اگر کسی به ما بدو بیراه گفت دیگران هی گفتند تو چیزی نگو تو چیزی نگو. ولی وقتی که این جوانه نفرتی که در وجودمان کاشته شد بعدها زبانه کشید و بلایی به سر آن طرف آوردیم که مرغان آسمان بحالش گریه کردند همه گفتند خوب حقش بود یادتان نیست ده سال پیش زد توی گوشش یا فلان حرف را زد؟ کسی نمیگوید که زیانهایی که در این مدت به خودمان و دیگری وارد آوردیم اصلا قابل مقایسه با ضربه ای که به ما زد نبود و اگر همان موقع ما احساس خشم و یا نفرت خودمان را بیان میکردیم در وجود خودمان غده چرکین درست نمیکردیم. از طرفی ما بخاطر نوع تربیتمان اصلا نحوه بیان احساسات خوبمان را به دیگران یاد نگرفته ایم و این کارها را جلف و سبک میدانیم. ولی امریکاییان در همان لحظه که احساسی دارند آن را بیان میکنند و اگر عصبانی هستند جیغ میکشند و اگر شما را دوست دارند بهتان میگویند. بنابراین آنها در گذشته زندگی نمیکنند. اگر ما بخواهیم با آنها ارتباط برقرار کنیم باید یا خودمان روی خودمان کار کنیم و یا بهتر از آن از یک روانپزشک کمک بگیریم.
3- مشکلات و اتفاقاتی که در زندگی ما در ایران افتاده است در کلیه مباحث علمی اتفاقاتی است که باید دوره ترمیمی روانی برای آن گذرانده شود. از برخوردهای فیزیکی زمان کودکی گرفته تا وقایع زمان جنگ و یا برخوردهای تبعیض آمیز خانوادگی و اجتماعی و سرکوفتهای اجتماعی و همه و همه عواملی است که میتواند زاینده مشکلات روانی زیادی باشد. مثلا اگر سر یک موضوع بی اهمیت ناگهان به حد جنون خشمگین میشوید این ممکن است ریشه در اهانتی داشته باشد که به شما مثلا در بدو ورود دانشگاه بخاطر پوشیدن شلوار لی شده باشد. و یا بخاطر اهانتهایی باشد که وقتی شما را با دخترخاله تان دستگیر کرده و روانه زندان کرده اند باشند. وقتی من مسائلی را که پشت سر گذاشته ام برای یک امریکایی تعریف میکنم واقعا ترس را در چهره شان میبینم زیرا آنها نمیتوانند بپذیرند که فردی که چنین مشکلاتی داشته است از نظر روانی سالم است.
4- چون یک عمر زجر کشیده ایم و اصولا زجر کشیدن در فرهنگ ما یک امر مقدس است. وقتی به کشوری مثل امریکا میاییم شروع میکنیم به زجر دادن خودمان و خانواده مان. نمیتوانیم بپذیریم که زندگی یعنی خوش بودن و احساس لذت و تفریح کردن. کم کم از امریکاییانی که همیشه خوش هستند فاصله میگیریم و ممکن است خودمان را خانه نشین کنیم. خود را از بهترین امکانات محروم میکنیم و غصه چیزهایی را میخوریم که از دست دادیم و نگران حوادثی هستیم که احتمال رخ دادنش از رخ ندادنش کمتر است. فکر میکنیم که بچه هایمان مثل ایران باید شب و روز درس بخوانند و زجر بکشند تا روزی که معلوم نیست هیچوقت برسد بدبخت نشوند و اگر یک شب با دوستانشان تفریح کنند زمین و زمان را روی سرش خراب میکنیم تا مبادا مزه تفریح و خوشی برایش بماند. در صورتی که امریکاییان همیشه سعی میکنند برای خودشان و اطرافیانشان فضایی راحت و خوش فراهم کنند. حتی درس خواندن برای بچه ها از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاه همراه است با تفریح و بازی و سرگرمیهای خوب و جالب.
5- ما بعلت اینکه در بچگی زیادی دستمالی شده ایم مشکلاتی در ارتباط با نوع روابط فیزیکی داریم که البته یک بحث علمی روانشناسی است و نمیخواهم وارد جزئیات شوم. در امریکا به بچه های خود هرگز دست نمیزنند و آنها را ناز, بوس و یا آبلمبو نمیکنند مگر اینکه آنها خودشان تمایلی به اینکار داشته باشند. بچه ها در واقع یاد میگیرند تا بدن خود را بصورت یک باندری یا حریم خصوصی بشناسند. و اگر شما مثلا سر یک بچه سه ساله امریکایی را ناز کنید خیلی راحت برمیگردد و به شما میگوید به من دست نزن. امریکاییها یاد میگیرند که به بدن خودشان و دیگران بعنوان حریم خصوصی نگاه کنند و در زمانی که روابط استراتژیک برقرار میکنند حتی دست زدن به بازو و یا موی سر کسی برایشان معنای خاصی دارد. در ضمن امریکاییها از زمانی که بچه راه رفتن را یاد میگیرد هرگز او را بغل نمیکنند و به او فرصت میدهند تا خودش تمام مشکلاتش را تجربه کند و راه حلهایش را یاد بگیرد. هرگونه حرکتی که در بچه صورت پذیرد باید از طریق فرمان مغز خودش باشد و مثلا اگر کسی ببینید که شما دست بچه ای را گرفته اید و میکشید به پلیس زنگ میزنند تا شما را بخاطر کودک آزاری به زندان بیاندازند. در واقع در امریکا زور بیشتر یک فرد چهل ساله هیچ مزیتی در مقابل زور کم یک بچه سه ساله به حساب نمیاید. و فقط زمانی آن بچه کاری را میکند که با او حرف بزنید و او را توجیه کنید. خوب پس تفاوت ما که با توسری بزرگ شده ایم و همش هم بهمان گفته اند که تو آدم نمیشوی با امریکاییهایی که به طریق علمی بزرگ میشوند زیاد است و ما باید روی خودمان کار کنیم تا بلکه بخشی از مشکلاتمات را رفع نماییم.
6- امریکاییان از زمان کودکی یاد میگیرند که تمام کارهایشان را بر مبنای قانون انجام دهند. مثلا اگر یک اسباب بازی برای رده سنی 5 تا 8 سال است محال است که یک کودک 4 ساله به آن دست بزند و موقعی که دقیقا تولد پنج سالگیش را پست سر گذاشت میتواند بر طبق قانون وارد مرحله جدید شود و ابزارهای جدیدی را تجربه کند. بنابراین تا زمانی که بزرگ میشود همواره میداند که قانونهایی برای او وجود دارد که باید آنها را رعایت کند. از پرداخت مالیات گرفته تا قوانین راهنمایی و رانندگی. ولی ما یلخی بزرگ شده ایم و قوانینی که برای ما وضع شده بود کاملا سلیقه ای و شخصی از طرف والدین ما بود. مثلا اگر مادری عقیده داشت که پفک برای بچه ضرر دارد این بصورت یک قانون در خانه در میامد هرچند که هیچ مبنای علمی و یا عقلانی نداشته باشد. خیلی از ماها هنوز هم با قوانینی من درآوردی زندگی میکنیم که برایمان اولویت اول دارد. ولی در عوض قوانین اجتماعی برای ما بسیار کمرنگ و بی اهمیت است چون هیچ کس در خانه به ما نیاموخته بود که مثلا بر طبق قانون تو نمیتوانی تا سن ده سالگی از این اسباب بازی استفاده کنی. اگر مثلا قانونی هم وجود داشته باشد مثل سن رانندگی پدر و مادر براحتی به خودشان اجازه میدهند که آن را وتو کنند و میگویند حالا این دفعه اشکال ندارد و همین مسئله باعث بی اعتباری قانون در بین کودکان میشود. البته ما هیچوقت هم قانون درست و حسابی نداشته ایم که خانواده ها بخواهند بر مبنای آن اصول تربیتی خودشان را پیش ببرند. بنابراین وقتی ما وارد امریکا میشویم با قانون مشکل داریم و ممکن است وقتی کسی نبیند یواشکی دستمالمان را توی رودخانه بیاندازیم و یا بخواهیم مالیاتمان را با روشهای مختلف کم بپردازیم.
تمام این مواردی که مطرح کردم در واقع زمینه های واپس گرا شدن ما است و در نتیجه ما در گذشته زندگی میکنیم و از گذشته عصبانی هستیم و یا از گذشته خود خوشحالیم و این باعث میشود نتوانیم از زمان حال خودمان که ارزش فیزیکی دارد استفاده کنیم. معمولا امریکاییان از عکس العملهای واپس گرایانه ما اظهار تعجب میکنند و اگر ما بگوییم چرا تو دو روز پیش این حرف رو زدی برایشان عجیب است که چرا همان دو روز پیش اعتراض نکردید. چون برای او پرونده دیروز بسته شده است ولی برای ما همجنان باز است.
ار اینکه طولانی شد معذرت میخواهم ولی شاید مطرح شدن این مباحث بتواند کمی به ما کمک کند که با دنیای جهان پیشرفته راحت تر برخورد کنیم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: merdax ، afshin ، leili ، ALIREZA205 ، shabnam286 ، ChairMan ، arshiya ، mohsen324 ، tehranipoor ، Ali Sepehr ، Reza-M ، sousangerd ، homeless ، seravin ، سارا کوچولو ، N.D ، meweadl ، EMS ، kavoshgarnet ، SamiraN ، farzad24 ، گریت کش ، Hossein81 ، mojgank ، jalaldaiy ، پرستو ، Electronic-Arts ، aadine ، reza89 ، Lmnop ، majidarooni ، OverLord ، maxsupermax ، success ، saied-k ، storagemeter ، nightwolf ، majid89 ، mavarfan ، sinswimer ، SH1A2R3 ، saeid6812 ، jasmine2953 ، New York ، maaref ، kamelia ، Serendipity ، faranak.n ، Yashar1989 ، FREE BIRD ، outlaw ، ali1981 ، آرشا ، munny ، Man ، Emad_L ، aNTea ، parto ، nilaaa ، funnybluesolea ، humsun ، amiry ، lun_john_silver ، ahmadzareii ، Kivan ، Mehdiest ، nasim_m1985 ، kourosh2011 ، loveusa2010 ، aden ، barsa ، mohammadm64 ، delir ، hoda2012 ، MPU ، smith ، gol1 ، ARazmi ، moeen ، GreenRoad ، batis2010 ، Afies ، davoood63 ، iSalar ، Amir.Mansoury ، Lucky Forever ، ghorbat ، vahidansari ، Hediyeh ، ساری ، armanbala ، Dr.Fox ، h@mid ، leila42 ، teoden ، shaahinh66 ، ASALI ، Omidooo ، sumya ، MoonGardian ، houmanes ، mohajer13 ، parsush ، afs ، امیر مهاجر ، star63 ، mnajafinobar ، tartar ، amir0_0amir ، zaherbin ، sam11 ، HRSH ، rira1982 ، Sepasttian ، sayeh_m ، mahdi/sh ، Salvaa ، libra_sky ، m@ry@m75 ، مانترا ، byousefi_p ، victorygo ، j1970 ، vm1974 ، behrooz ramezani ، zohreh36 ، smmyp ، navidvox ، myfriendsmy2010 ، mirzamemar ، nazgol87 ، Danoosh ، mojtaba_k ، Saeedv13 ، faridl14 ، e76779 ، 3pideh ، hana_fd ، hadiseh.t ، tr0jan ، SAEED 60 ، shkhmo ، opayamani ، hamedcivil2000 ، safajoo ، parastoo mohajer ، ferimohajersara ، a.r.a.s.h1 ، azade1979 ، Mohammad MG ، somayeh8159 ، farshid.ok1 ، mehrdad.mohajersara ، samgh ، HAZARA ، mohsen-usa ، iman83 ، niki shams ، otello ، ابی هانی ، taksniper ، Vofi ، pooyash ، Emma_a432 ، peyman1355 ، nooshshahnar ، roeentan ، maneia ، Asy ، کیانا ، maryamkambiz ، iman63ir ، yousef 62 ، optimist ، M0TRIX ، AsemanAbee ، saeed_gh ، Sepidrose ، mahdiyegh ، yashim ، Ali.2013 ، sorena ، hosein1204 ، gandom2012 ، Fort hasti ، sce ، immigrant2us ، enchantress_boy ، siakhatar666 ، CYB3R ، irtbat ، farzad021 ، ostokhan ، Last chance ، hadi-sh ، athenaa ، hellen segara ، ali_ahn ، vahiho22 ، fairy ، saeed_sqs_20 ، بازگشت ، پروا ، ali_am76 ، vahid_7 ، pooryaaa ، JOOOJOOO ، amir wanted ، سلی ، mino2013 ، mohammad_x123 ، mrbonbon ، _USA_ ، خانه ، Hedieh20 ، mohssen ، alireza2753 ، SabreAyob ، behzad2013 ، زری وحدتی ، farshidkhalafi ، اسمان ابی ، shadi79 ، ojee ، Mahbaran ، SANIJ ، hosseinshokri ، arahata ، valencia ، mohammadrezah ، nasim19 ، ghafari88 ، sh_aytak ، moji20 ، shohreh63 ، shovaleye ، Rasoul_j ، moein_sg ، mhz_ir ، mtsys ، آلیس-1980 ، پسرک مهاجر ، آنی ، godot ، اریوبرزن ، علی251 ، aminsamba ، behrang3001 ، pishahang2014 ، ALNB ، behfaza ، sayeh677 ، طهرانی ، pasadena ، ebi1988 ، shaman ، ffrfar ، y.n ، shahryar7021 ، ماتیتی ، galiver ، bahram2014 ، am4366 ، سلام مهاجر ، sa_za ، derakht01 ، usa2015 ، adonis2006 ، sibzaminenaresi ، Anahita ، vania77 ، ali258 ، meghdad matador ، MShams ، Shahram914 ، SomeOneX ، Memolk ، mhsenpc ، Yashita ، maryam_a ، bigapple ، mizan ، nasam ، قصه گو ، reasonable ، Ro_Sedighi ، حاجی واشنگتن ، hb2489 ، 1986mona ، sunflower00 ، anahita 62 ، MMFR ، shanks ، sepideh jan ، Rooz ، gema ، MJAVADIAN ، feidom30 ، mehrdad pharm ، مریم فتوحی ، jupiterx ، alitahus ، shooli ، shoshina ، ebrahim.jaguar ، hhoushmand ، mary59 ، we are one ، atlantis770 ، ehsansimorgh ، babakgholamizadeh ، dd7472003 ، نیما394 ، biber ، m.ghoreishi ، barfi1 ، Abdorrezaa ، vahidbaq ، arf3379 ، farzad parsa ، ziba62ka ، inanna ، linda2014 ، kaziar ، bestgmx ، behniaahmadi ، فریماه درخشان ، soufia ، hamid87 ، Mahmood129 ، hmf_4919 ، hasanhamedi2000 ، salar3d ، sheinos ، Shaft ، جهان20 ، javid20 ، AliReza.Sh ، behjat ، ben123 ، pasha_iv ، hamidoo_b ، mrlzdh ، rioox ، mfarazz ، Kia robani ، us345 ، omid2004 ، maniya2 ، nargesinthebox ، dangermsh ، kaspi ، saeidfireboy67 ، Hamid300 ، alirezanz ، sadegh_fojica ، P.R ، tyrex ، Sdfghz ، ali.b ، jamal2684 ، golia ، sharif.mahmoodpoor ، matin.sh ، belivand ، MiladCr7 ، jsmlz ، alborzarya ، copol ، kamali2025 ، salimi66 ، faraz15 ، peyman b ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، SAAM_60 ، aram_hpanahi ، biparva ، سعید6524 ، فریبا123 ، pishtaz611 ، sasan_rock ، AbbasHTC ، Sarah Hajian ، mostafa2017 ، ssalahi ، hsh85 ، Lilimamali ، Nafasamina ، ZHERZHIC ، mori-kh ، farrokh33 ، arminbhz ، payamshad ، metigor ، disi ، سعید شرکایی
نوشته خوبی بود. ممنونم.
می خواستم بگم این قضاوت کلی شما راجع به ایرانی ها و آمریکایی ها تا حدودی درست است اما همه ی ایرانی ها اینطور نیستند. مثلاً خانواده ما در زمینه استقلال فرزند و اجازه دادن برای تجربه دقیقاً مثل چیزی بود که راجع به آمریکایی ها فرمودید. من هرگز برای دوچرخه ام چرخ کمکی (Training wheel) نداشتم و خودم با زمین خوردن یاد گرفتم! یا مثلاً آزادی عمل برای تفریح و مهمونی رفتن و.... تا دلتون بخواد داشتیم. در مقابل من مطمئن هستم تو آمریکا هزاران خانواده با اختلالات تربیتی وجود داره ولی خوب طبق گفته شما مثل ایران اپیدمی نیست.
قصدم وارد کردن ایراد نبود. خواستم کمی از ایرانی ها دفاع کنم. Wink
پاسخ
همه ما وقتی به امریکا میایم بعد از مدت کوتاهی احساس میکنیم که غم بزرگی در دل ما کاشته اند. احساس میکنیم دلمان برای دوستان و آشنایانمان تنگ میشود. احساس وابستگی شدید به پدر و مادر و یا برادر و خواهر میکنیم. احساس عدم امنیت و غربت میکنیم. ولی چرا اینطور است؟ چطور یک امریکایی وقتی به سن هجده سالگی رسید به شهر دیگری میرود و زندگی خودش را میسازد بدون اینکه دلش برای کسی تنگ شود؟ آیا این احساسات بخاطر مهربان بودن بیش از حد ما ایرانیها است؟ و یا ایرانیها بسیار عاطفی هستند؟
جواب من این است. خیر.
واقعیت این است که بیشتر ما و از جمله خود من نتوانسته ایم در کشورمان به استقلال شخصیتی برسیم. اصولا در ایران بخاطر شرایط اجتماعی همه مجبور هستند که در کنار هم باشند. این نیاز بخاطر احساس عدم امنیت اجتماعی شکل میگیرد و شما همواره فکر میکنید که بدون کمک دیگران قادر به ادامه بقا نیستید.در امریکا هم در محله های فقیر چنین شرایطی مشاهده میشود ولی در مجموع حمایت قانون از افراد باعث میشود تا آنها براحتی بتوانند از پس کلیه مسائل خودشان بر بیایند و در نتیجه احساس نیاز و یا وابستگی به کسی نمیکنند.
حتما فیلمهایی را دیده اید که مثلا دو نفر آدمی که در شرایط معمولی اصلا از هم خوششان نمیاید وقتی در جنگل و یا بیابان گم میشوند بخاطر احساس نیاز و عدم امنیت به یکدیگر وابسته میشوند و بعد از اینکه از آن وضعیت رها شدند هم دلشان نمیخواهد که از هم جدا شوند.
کاری به خوبی و یا بدی اینگونه وابستگیها ندارم چون ممکن است کسی این وابستگیها را عاملی برای ثبات خانواده بداند. ولی در هر حال وقتی شخصیت ما وابسته به فرد دیگری است بدین معنی است که ما نباید از خودمان انتظار داشته باشیم که بتوانیم بدون وابستگیهایمان کامل باشیم. و طبیعی است که اگر از آنها جدا شویم احساس دلتنگی میکنیم. این یک نیاز واقعی است که اگر به آن بی توجهی کنیم ممکن است به افسردگی و یا منیک دیپرشن منجر شود و آنوقت درمانش بسیار دشوارتر خواهد بود.
افراد ایرانی زیادی را میشناسم که بعد از آمدن به امریکا احساس دلتنگی شدیدی کرده اند و بعد به ایران رفته اند و با همه کسانی که دلشان برایشان تنگ شده بود دعوا کرده اند و دوباره به امریکا آمده اند و دوباره دلشان تنگ شده است و دوباره رفتند ایران و وضعیت ترافیک و آلودگی و عدم احترام را دیدند و طاقت نیاوردند و دوباره به امریکا آمدند و دوباره دلشان تنگ شد و الی ماشاءالله..
بنابراین اگر احساس دلتنگی شدید, عدم اطمینان, غربت, اضطراب و یا این چیزها را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی به یک دکتر روانپزشک خوب مراجعه کنید و این احساسات بد را در خودتان درمان کنید چون حتی برگشت شما به ایران مشکلی را حل نمیکند.
امیدوارم که این نوشته بدردتان بخورد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: ALIREZA205 ، shabnam286 ، sousangerd ، Ali Sepehr ، usa.lover ، homeless ، tehranipoor ، seravin ، سارا کوچولو ، kavoshgarnet ، lexington ، Lithium ، گریت کش ، sib 24 ، Hossein81 ، AvRiMcM ، sepehrdad ، Spiritual ، farzad24 ، indmehdi ، soheilbadami ، alireza.nayyeri ، samijavid ، Linspire ، Snowman ، OverLord ، shahram1347 ، wushu kung fu ، زهره ، mina_s ، سروش سعیدی ، maxsupermax ، nasnam ، saied-k ، storagemeter ، majid89 ، mavarfan ، Emigrant ، jasmine2953 ، sepinod ، sara1981 ، maaref ، birahe ، kamelia ، faranak.n ، Yashar1989 ، Emad_L ، funnybluesolea ، humsun ، nimar123 ، amiry ، ahmadzareii ، Kivan ، Mehdiest ، loveusa2010 ، aden ، Man ، mohammadm64 ، delir ، hoda2012 ، MPU ، smith ، gol1 ، ARazmi ، batis2010 ، Afies ، kamyares88 ، iSalar ، Lucky Forever ، ghorbat ، vahidansari ، Hediyeh ، ساری ، armanbala ، Dr.Fox ، teoden ، ASALI ، Omidooo ، mori ، roze ، sumya ، MoonGardian ، houmanes ، کهکشان ، admiral.arash ، امیر مهاجر ، star63 ، mnajafinobar ، tartar ، amin_sh ، amir0_0amir ، zaherbin ، mohajer13 ، sam11 ، rira1982 ، sayeh_m ، Salvaa ، libra_sky ، m@ry@m75 ، مانترا ، victorygo ، هرمس ، behrooz ramezani ، zohreh36 ، smmyp ، navidvox ، myfriendsmy2010 ، mirzamemar ، nazgol87 ، Danoosh ، mojtaba_k ، Saeedv13 ، faridl14 ، e76779 ، 3pideh ، hana_fd ، hadiseh.t ، tr0jan ، SAEED 60 ، shkhmo ، opayamani ، hamedcivil2000 ، safajoo ، parastoo mohajer ، azade1979 ، somayeh8159 ، samgh ، HAZARA ، iman83 ، sam_sabz ، otello ، ابی هانی ، taksniper ، Vofi ، pooyash ، Emma_a432 ، younes77 ، peyman1355 ، el333 ، nooshshahnar ، roeentan ، maneia ، Asy ، کیانا ، maryamkambiz ، NedaE ، iman63ir ، yousef 62 ، optimist ، AsemanAbee ، girl ، mahdiyegh ، sorena ، rezagh ، SEPIDEHHHH ، hosein1204 ، mahana.g ، majorsoly ، sce ، enchantress_boy ، Asal707 ، farzad021 ، hadi-sh ، ali_ahn ، fairy ، saeed_sqs_20 ، Arashiv ، پروا ، ali_am76 ، pooryaaa ، JOOOJOOO ، سلی ، mrbonbon ، _USA_ ، خانه ، Hedieh20 ، alireza2753 ، SabreAyob ، زری وحدتی ، farshidkhalafi ، اسمان ابی ، shadi79 ، hushmandco ، ojee ، hosseinshokri ، arahata ، kouroshd ، valencia ، mohammadrezah ، ghafari88 ، sh_aytak ، shohreh63 ، shovaleye ، Rasoul_j ، mhz_ir ، آلیس-1980 ، پسرک مهاجر ، qeshmi ، آنی ، arash 111 ، اریوبرزن ، مرد آزاد ، aminsamba ، godot ، exxedus ، pishahang2014 ، اشکان 3D ، behfaza ، sayeh677 ، طهرانی ، ebi1988 ، shaman ، ffrfar ، y.n ، shahryar7021 ، ماتیتی ، galiver ، bahram2014 ، am4366 ، rimaya ، usa2015 ، adonis2006 ، Anahita ، mr.amir007 ، peidaye penhan ، DELPHI5 ، ali258 ، عسلبانو ، SomeOneX ، Memolk ، mhsenpc ، Yashita ، maryam_a ، bigapple ، mizan ، nasam ، سهی ، reasonable ، حاجی واشنگتن ، hb2489 ، 1986mona ، sunflower00 ، L_haam ، behdist ، MMFR ، shanks ، sepideh jan ، Rooz ، فرنا ، gema ، MJAVADIAN ، feidom30 ، مریم فتوحی ، alitahus ، shooli ، ebrahim.jaguar ، miyu ، hhoushmand ، atlantis770 ، dd7472003 ، نیما394 ، biber ، m.ghoreishi ، rezasadeghi ، barfi1 ، Abdorrezaa ، m_yek ، vahidbaq ، GabrielProwler ، battosai ، shahin2737 ، parisa.tk ، arf3379 ، farzad parsa ، we are one ، ziba62ka ، ali diana ، linda2014 ، kaziar ، rezijon ، bestgmx ، فریماه درخشان ، hamid87 ، Mahmood129 ، hmf_4919 ، salar3d ، sheinos ، Shaft ، جهان20 ، javid20 ، AliReza.Sh ، behjat ، ben123 ، mrlzdh ، mfarazz ، Kia robani ، bahar101 ، us345 ، omid2004 ، غنچه ، maniya2 ، nargesinthebox ، inanna ، mohammadlove ، kaspi ، Hamid300 ، alirezanz ، sadegh_fojica ، P.R ، amirsalehish ، Sdfghz ، ali.b ، golia ، sharif.mahmoodpoor ، matin.sh ، MiladCr7 ، jsmlz ، alborzarya ، IrLearnerEn ، copol ، kamali2025 ، salimi66 ، faraz15 ، peyman b ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، SAAM_60 ، aram_hpanahi ، biparva ، سعید6524 ، فریبا123 ، pishtaz611 ، AbbasHTC ، ssalahi ، hsh85 ، leader-m ، Kian.zamani ، ZHERZHIC ، arminbhz ، payamshad ، moonwalk ، disi
rs232
تشکر واسه این همه اطلاعات مفیدت
پاسخ
من هم از یه دوست که مهندس کامپیوتر در شهر سانفرانسیسکو است شنیدم که وضیت اخلاقی و رفتاری ایرانیان مقیم آمریکا البته نه همه بخصوص ایرانیان شهر لس آنجلس بسیار خجالت آور است و زندگی در بین انها خفقان ایجاد میکند به نظر من آدم تا میتونه از جامعه ایرانی که مقیم آمریکا هستند دوری کنه و بجاش با آمریکاییها اوخت بشه چون هم برای جا افتادن بین جامعه آمریکایی خوبه و هم برای تقویت زبان البته ناگفته نماند که ایرانهای خوبی مثل rs232 عزیز در آمریکا کم هستند که اون حس خوب ایرانی بودن و کمک و راهنمایی در حد توان رو در خودشون فراموش نکردن و نمیکنند . درود بر شما....
پاسخ
rs232 جان، ضمن تشکر از توضیحاتتون.
میشه بفرمایید فرق Credit card و Paypal چیه؟
تنها فرقش اینه که Paypal فقط برای نقل و انتقال اینترنتی و خرید اینترنتی هست و نـــــه برای اعتبار دهی و ... ؟
راهنمای خرید چمدان

10AS6000
قبولی:May 24, 09
کنسول:Ankara
ارسال فرم اول:June08,09
کارنت:Sep.09
نامه دوم:Oct1709
مصاحبه:Nov.09
کلیرBig Grinec.09
هزینه:3.800$-یکنفر

We The People
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shkhmo ، خانه ، alireza2753 ، mohammadrezah ، adonis2006 ، reasonable ، sepideh jan ، kaziar ، msar ، jsmlz ، Daneshjo
rs232 عزیز ممنونم از اطلاعاتت اما اگه بلدی و میشه یه مقدار راجع به این قرعه کشی های زیادی که گفتی توضیح بده
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
آقا ممنون.
حالا که بحث روانشناسی و جامعه شناسی شد منم یک نظری بدم کیف کنید!
چون ما الان هممون داریم امریکنایز میشیم من به سبک امریکایی رک و راست حرفم رو میگم.
میدونید چرا من بعضی اوقات شک میکنم در مورد رفتن یا نرفتن؟ دلیلش دقیقا اینه که میترسم نتونم آداپته بشم !
به نظر شما شخصی که ۲۷ سال توی این جامعه زندگی کرده و درست یا غلط با وجود تمام روشنگری درونی که برای خودش بوجود آورده ، مطالعه کرده ،سعی کرده بفهمه چرا مشکلاتی رو که ۲۰۰۰ سال قبل فیلسوف ها حل کردند ما هنوز درگیر هستیم با هاشون ، اما شخصیتش بالاخره اینجا شکل گرفته ،میتونه اونجا زندگی کنه؟
بیایید با خودمون رو راست باشیم .خودم رو میگم واقعا آدم تنبلی هستم ، آیا میتونم خودم رو تغییر بدم و با یک جامعه ی پویا حرکت کنم؟

و کلی اما و آیا ی دیگر که ریشه در مواردی داره که دوستمون گفتند . این مسایل هست که من رو به سمت این میبره که خودم رو تغییر بدم . باید از تنگ آب بیام بیرون و برسم به دریا .یا میمیرم یا قوی تر میشم !
موفق باشیدBig Grin
شماره کیس:2010AS00007xxx
تاریخ دریافت نامه قبولی:یادم نیست!
کنسولگری:Abu Dhabi
تاریخ ارسال فرمهای سری اول: JUNE-12- 2009
تاریخ کارنت شدن کیس: 2009 Sep
تاریخ مصاحبه: Feb 2010
تاریخ دریافت نامه دوم:دو هفته بعداز مصاحبه
تاریخ دریافت کلیرنس: 23 Sep -بیش از ۷ ماه!
تاریخ دریافت ویزا : ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰
پاسخ
صدرا جان. من اطلاعاتی که از قرعه کشی دارم اینه که وقتی میرم بقالی خرید کنم میبینم که مردم بلیط میخرند و یا بلیطی که قبلا خریده اند به بقال میدهند تا به کامپیوتر بزند و بگوید که آنها برنده نشده اند. ظاهرا چند نوع بلیط هست که هر کدام یه قیمتی داره و مثلا گرند پرایز از همه گرونتره. قول میدم ایندفعه که رفتم بقالی بیشتر تحقیق کنم و اطلاعاتم رو برات بنویسم.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
موضوعی که میخواهم برایتان بگویم مسئله مهمی است که وقتی به امریکا میرسید حتما بدردتان خواهد خورد.
گفتگو کردن در امریکا یک موضوع مشخص و تعریف شده است و قوانینی دارد که شاید برای ما کمی عجیب باشد. من سعی میکنم بخشی از آن را برایتان شرح دهم.
1- اگر دو نفر در حال صحبت کردن باشند و شما از مقابلشان عبور کنید هیچوقت صحبتشان را برای سلام و علیک کردن با شما قطع نمیکنند. و شما هم نیازی نیست که سلام کنید و فقط میتوانید بگویید Hi there و رد شوید.
2- امریکاییها فقط به فردی که با او صحبت میکنند نگاه میکنند و اگر شما یک ساعت هم کنار آن دو بایستید به شما نگاه نمیکنند. بنابراین سعی نکنید خودتان را بزور وارد یک گفتگوی دو نفره کنید.
3- اگر همراه یک فرد دیگری هستید و با یک امریکایی برخورد میکنید حتما همراهتان را معرفی کنید مخصوصا اگر ایرانی است. زیرا اگر معرفی نکنید طرف امریکایی حتی به او نگاه هم نخواهد کرد و همراهتان مخصوصا اگر ایرانی باشد ناراحت میشود. اگر همراهتان امریکایی است نیازی ندارید که حتما معرفی کنید چون در هرحال آن دو به این فرهنگ آشنا هستند.
4- شما هیچوقت نباید پابرهنه به وسط صحبت دو امریکایی بدوید و اگر کار ضروری دارید باید اول سوال کنید که میتوانید لحظه ای صحبتشان را قطع کنید و سپس کار ضروریتان را بگویید.
5- بعضی از سیاهپوستان عادت دارند که موقع صحبت کردن به شما نگاه نکنند و حتی پشتشان را به شما بکنند. شما هم میتوانید همین کار را بکنید. ولی سفید پوستها حتما موقع صحبت کردن به چشمهای شما نگاه میکنند و شما هم باید همین کار را بکنید.
6- وقتی با شما صحبت میکنند باید نگاه و حواستان به آنها باشد و اگر مثلا وسط صحبتش داد بزنید اکبر زیر اون گاز رو خاموش کن و یا به بچه تان بگویید اینقدر وول نخور ذلیل مرده آنها ناراحت میشوند و صحبتشان را قطع میکنند.
7- تا جایی که میتوانید سعی کنید آهسته و شمرده صحبت کنید و پس از اتمام حرف طرف مقابل شروع به صحبت کنید. در مکالمه تلفنی هم سعی کنید هوار نکشید. البته در زمان قدیم که صدا بسیار ضعیف از تلفن شنیده میشد همه مجبور بودند داد بزنند تا صدایشان شنیده شود و این عادت از آن زمان در برخی از ایرانیان مانده است.
8- سعی کنید موقع مکالمه دست و پایتان را زیاد تکان ندهید و مخصوصا با سر و گوشتان بازی نکنید چون آنها عادت ندارند و حواسشان پرت میشود. در ضمن موقع صحبت کردن با دکمه های لباس طرف هم ور نروید.
9- فاصله دو فردی که گفتگو میکنند هم حداقل باید به اندازه طول یک دست باشد. مگر اینکه روابط استراتژیک میان آن دو فرد باشد.
10- دفعه اولی که در روز کسی را میبینید باید بگویید hi و در دفعات بعدی بگویید hey. معمولا بیشتر مردها بجای حال و احوال میگویند What's up man? و شما هم میتوانید جواب دهید Not much bro ولی خانمها قشنگ حال و احوال میکنند و شما هم باید حال آنها را بپرسد. البته احوالپرسی با gey ها هم آداب خودش را دارد و باید مثل خانمها با آنها سلام و احوالپرسی کنید. بیشتر آنها حتی از اینکه حالشان را پرسیده اید از شما تشکر هم میکنند.
11- یادگیری اسم مخاطبتان خیلی مهم است و شما در دیدارهای خودتان گهگاهی باید اسم آنها را بزبان بیاورید. گرچه اولش برایتان خیلی سخت است که اسمهای امریکایی را حفظ کنید.
این چیزهایی بود که من یادم آمد ولی اگر باز هم چیزی یادم آمد برایتان مینویسم . امیدوارم بدردتان بخورد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: afshin ، afsan2010 ، sousangerd ، mohsen324 ، homeless ، usa.lover ، honareirani ، Ali Sepehr ، ChairMan ، ALIREZA205 ، indmehdi ، leili ، M!LAD ، shr.jafari ، ramin2010 ، seravin ، sh-b ، tehranipoor ، سارا کوچولو ، babakped ، mary joon ، lexington ، R.F ، I.R ، payam_prz ، amin ، star4631 ، kavoshgarnet ، parmida.722 ، meweadl ، sara24 ، jayjay ، masood_mj ، ADONIS ، Iman-gta ، Hossein81 ، cyrusthegreat ، sata ، iust_software ، Farshid22 ، nnazi_2005 ، shabnam sh ، fahimeh88 ، usagreen ، oghab ، Electronic-Arts ، parastoo2011 ، daffodil ، majidarooni ، OverLord ، maxsupermax ، nasnam ، saied-k ، nightwolf ، jalaldaiy ، storagemeter ، majid89 ، mavarfan ، sinswimer ، SH1A2R3 ، farzad24 ، talent ، Emigrant ، jasmine2953 ، maaref ، birahe ، kamelia ، faranak.n ، Yashar1989 ، FREE BIRD ، munny ، Man ، Emad_L ، aNTea ، parto ، funnybluesolea ، humsun ، nimar123 ، amiry ، lun_john_silver ، ahmadzareii ، Kivan ، nasim_m1985 ، aden ، mohammadm64 ، delir ، dear selected ، hoda2012 ، MPU ، smith ، gol1 ، ARazmi ، moeen ، GreenRoad ، batis2010 ، Afies ، davoood63 ، iSalar ، Amir.Mansoury ، Lucky Forever ، ghorbat ، vahidansari ، Hediyeh ، ساری ، armanbala ، Dr.Fox ، آزی ، leila42 ، teoden ، shaahinh66 ، ASALI ، Omidooo ، mori ، sumya ، MoonGardian ، houmanes ، mohajer13 ، parsush ، کهکشان ، t.azimaie ، admiral.arash ، امیر مهاجر ، star63 ، tartar ، amir0_0amir ، مهرداد2013 ، zaherbin ، rira1982 ، sayeh_m ، Sepasttian ، Salvaa ، m@ry@m75 ، sepand88 ، مانترا ، byousefi_p ، victorygo ، vm1974 ، behrooz ramezani ، smmyp ، myfriendsmy2010 ، mirzamemar ، nazgol87 ، Danoosh ، mojtaba_k ، Saeedv13 ، faridl14 ، zohreh36 ، e76779 ، 3pideh ، hana_fd ، SAEED 60 ، shkhmo ، opayamani ، mdtrmd ، azadeh212 ، reza6966 ، parastoo mohajer ، azade1979 ، saman_aryan2012 ، somayeh8159 ، farshid.ok1 ، samgh ، HAZARA ، mohsen-usa ، iman83 ، sam_sabz ، otello ، ابی هانی ، taksniper ، Vofi ، pooyash ، Emma_a432 ، younes77 ، peyman1355 ، nooshshahnar ، roeentan ، maneia ، کیانا ، Asy ، goody ، maryamkambiz ، yousef 62 ، optimist ، M0TRIX ، AsemanAbee ، saeed_gh ، hajiarab ، Sepidrose ، girl ، mahdiyegh ، Ali.2013 ، sorena ، rezagh ، hosein1204 ، sir vahid ، sce ، immigrant2us ، enchantress_boy ، Asal707 ، siakhatar666 ، farzad021 ، ostokhan ، hadi-sh ، ali_ahn ، fairy ، بازگشت ، ali_am76 ، پروا ، pooryaaa ، JOOOJOOO ، pouya7 ، amir wanted ، سلی ، athenaa ، _USA_ ، aerospc ، خانه ، Rock ، Hedieh20 ، mohssen ، alireza2753 ، SabreAyob ، زری وحدتی ، farshidkhalafi ، اسمان ابی ، shadi79 ، hushmandco ، رضا امیر ، hosseinshokri ، arahata ، kouroshd ، mohammadrezah ، nasim19 ، valencia ، ghafari88 ، sh_aytak ، Bald Eagle ، shovaleye ، paral ، moein_sg ، taleghani ، mhz_ir ، آلیس-1980 ، پسرک مهاجر ، آنی ، vahid.vp ، godot ، اریوبرزن ، aminsamba ، am4366 ، behrang3001 ، pishahang2014 ، ALNB ، اشکان 3D ، alirezanz ، mahdii ، behfaza ، sayeh677 ، طهرانی ، ebi1988 ، shaman ، ffrfar ، y.n ، shahryar7021 ، hedilamar ، ماتیتی ، galiver ، bahram2014 ، sa_za ، vahidhm ، usa2015 ، adonis2006 ، amin69 ، Anahita ، mr.amir007 ، vania77 ، peidaye penhan ، meghdad matador ، عسلبانو ، SomeOneX ، mhsenpc ، maryam_a ، bigapple ، aidaz ، mizan ، nasam ، reasonable ، حاجی واشنگتن ، hb2489 ، 1986mona ، sunflower00 ، anahita 62 ، L_haam ، shanks ، sepideh jan ، Moein_2023 ، Rooz ، فرنا ، gema ، MJAVADIAN ، feidom30 ، mehrdad pharm ، مریم فتوحی ، jupiterx ، alitahus ، shoshina ، EshgheUSA ، atlantis770 ، babakgholamizadeh ، نیما394 ، biber ، rezasadeghi ، Abdorrezaa ، m_yek ، vahidbaq ، pouya007 ، battosai ، farzad parsa ، we are one ، arman2015 ، linda2014 ، kaziar ، rezijon ، behniaahmadi ، فریماه درخشان ، hamid87 ، mehdi_449 ، hmf_4919 ، salar3d ، sheinos ، Shaft ، جهان20 ، AliReza.Sh ، behjat ، ben123 ، pasha_iv ، hamidoo_b ، mrlzdh ، mfarazz ، Kia robani ، omid2004 ، maniya2 ، nargesinthebox ، dangermsh ، kaspi ، Hamid300 ، sadegh_fojica ، amirsalehish ، Sdfghz ، golia ، matin.sh ، MiladCr7 ، jsmlz ، j.modarres ، copol ، kamali2025 ، salimi66 ، faraz15 ، Alizzz ، peyman b ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، SAAM_60 ، aram_hpanahi ، biparva ، سعید6524 ، فریبا123 ، pishtaz611 ، AbbasHTC ، *sareh* ، mostafa2017 ، ssalahi ، hsh85 ، leader-m ، ZHERZHIC ، American Darlin ، mori-kh ، payamshad ، metigor ، disi
راستش من آنقدر توی این مدت از امریکاییها تعریف کردم و از بعضی از صفات بد خودمان گفتم که برخی از دوستان ممکن است اعتماد بنفسشان را برای رفتن به امریکا از دست بدهند. ولی با اینکه همه آن حرفها به جای خودشان قابل بررسی است نکات دیگری هم در رابطه با امریکاییان وجود دارد که میخواهم برایتان بگویم.
1- امریکاییان اصولا ساختار فکریشان بر پایه ضوابط و قوانین تعریف شده ای شکل گرفته است. و تمامی روابط کاری و اجتماعیشان بر مبنای این ساختار برنامه ریزی و پیاده سازی میشود. بنابراین کوچکترین لغزشی در پایه آنها باعث ریزش اساسی میشود و نه تنها ساختار کاری و اجتماعیشان به هم میریزد بلکه مبانی اعتقادی و اخلاقی خود را نیز از دست میدهند. بسیاری از الکلیهایی که بی خانمان هستند افراد معمولی و خوشبختی بوده اند که با یک اتفاق ساده به این حال و روز افتاده اند.
ولی ایرانیها ساختار فکریشان بسار پیچیده و تو در تو است و بر پایه های بسیار زیادی بنا شده است. بنابراین معمولا خراب شدن چند پایه نمیتواند موجب ریزش یک ایرانی شوند. مبانی اعتقادی و اخلاقی ایرانیها هم که اصلا بر پایه ساختار فکری نیست که بخواهد خراب شود و ارتباط عمیقی با آن ندارد.
2- اکثر امریکاییها وقتی زمین میخورند نمیتوانند دوباره بلند شوند چون اصولا آنها شروع از صفر و یا زیر صفر را در زندگیشان تجربه نکرده اند. امریکاییها تا زمانیکه تحصیل میکنند در رفاه هستند و بعد هم به دانشگاه میروند و معمولا پس از اتمام دانشگاه یک کاری هم پیدا میکنند و روزگارشان خوش است. ولی اگر به هر دلیلی کارشان را از دست بدهند و ورشکسته مالی شوند چون تجربه ای در این زمینه ندارند به الکل و موار مخدر روی می آورند و خودشان را هم نابود میکنند.
ولی ایرانیان اصولا کارشان زمین خوردن و پاشدن است و خوب میدانند که چگونه از صفر شروع کنند. هرچند اکثر آنها تمام عمرشان در همان نقطه صفر در حال استارت زدن هستند ولی بهرحال با این نقطه اجتماعی آشنا هستند و چیز جدیدی برایشان نیست. و وقتی به امریکا می آیند میتوانند خودشان را با شرایط نامساعد مهاجرت تطبیق دهند. از خودتان سوال کنید که آیا یک امریکایی میتواند در ایران زندگی کند و خودش را با جامعه هماهنگ کند؟
3- بیشتر امریکاییها اصولا خنگ هستند و در زندگیشان یاد نگرفتند که اگر برای انجام کاری یک راه جواب نداد باید از روشهای دیگر استفاده کنند تا جواب بگیرند. وقتی که در میان امریکاییها کار کنید خیلی زود متوجه میشوید که آنها شو من بسیار خوبی هستند و میتوانند تمام دانسته های خودشان را به بهترین وجهی ارائه دهند ولی خدا نکند که مشکلی در کارشان پیش بیاید. اعتماد به نفسشان را از دست میدهند و نا امید میشوند و شروع میکنند از این و آن کمک گرفتن.
ایرانیها آدمهای باهوشی هستند و برای همین اگر بخواهند کاری را انجام دهند هزار و یک راه آزمایش میکنند. برای همین هم دست به هر کاری میزنند و پیش خودشان میگویند خوب اگر نشد از یک راه دیگه میروم و بالاخره درستش میکنم. امریکاییهایی که با من کار میکنند فکر میکنند که من نابغه هستم در حالی که مشکلات فنی که من برای آنها رفع میکنم بسیار پیش پا افتاده و جزئی است ولی چون آنها در لحظه وقوع مشکل دچار روان پریشی میشوند نمیتوانند درست فکر کنند و اشکال را پیدا کنند.
4- در امریکا دانستن یک زبان خارجی بسیار باکلاس است و اکثر امریکاییها جز زبان خودشان چیز دیگری نمیدانند. وقتی مثلا خط فارسی را میبینند و یا صحبت کردن فارسی شما را میشنوند دهانشان باز میماند و نمیتوانند تصور کنند که شما چطور میتوانید هم زمان هم انگلیسی را بدانید و هم فارسی. بسیاری از امریکاییها دوست دارند یک جوری خودشان را به یک کشور دیگر بچسبانند تا کلاسشان بالا برود. و اگر هم نتوانند زبان خارجی یاد بگیرند انگلیسی را به لهجه لندنی صحبت میکنند که در امریکا خیلی با کلاس است.
زبان فارسی برایشان بسار زیبا و خوش آهنگ است. همخانه من همیشه به من التماس میکند که کمی برایش فارسی حرف بزنم. او وقتی یک کتاب فارسی را میبیند میگوید که اصلا نمیتواند تصور کند من چطور میتوانم آن را بخوانم و البته حسودیش هم میشود!
5- ایرانیها بخاطر سختیهایی که پشت سر گذاشته اند آبدیده شده اند و بخاطر شرایط اجتماعی یاد گرفته اند که چگونه خودشان را با هر محیطی تطبیق دهند. قدر پول و امکانات را میدانند و خیلی زود خودشان را میکشند بالا در صورتی که امریکاییان در خرج کردن پولشان بی ملاحظه هستند و از امکاناتشان هم بخوبی استفاده نمیکنند.
خلاصه اینکه ما ایرانی هستیم و برای همیشه هم ایرانی خواهیم ماند. با تمام مشکلاتی که در ما وجود دارد دارای نکات مثبتی هستیم که میتوانیم بر روی آنها تکیه کنیم بنابراین حتی اگر مثل من تنبل هم هستید اصلا اعتماد به نفس خودتان را برای رفتن به امریکا از دست ندهید. چون شما میتوانید فرد بسیار موفقی در آن جامعه شوید. امیدوارم که این مطلب بدردتان بخورد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: sousangerd ، tehranipoor ، homeless ، usa.lover ، leili ، ChairMan ، seravin ، سارا کوچولو ، honareirani ، hamed_gh ، shr.jafari ، ramin2010 ، matrix ، amin ، N.D ، kavoshgarnet ، Ali Sepehr ، Mohammad5 ، ALIREZA205 ، m.memari ، shahram1347 ، babakped ، Laya2010 ، Hojjat ، hvm ، farshadz ، otaku ، espahbod ، گریت کش ، maryamjay ، ahmad2020 ، kianoush ، hasti_banoo ، farzad24 ، Hamid55 ، ساشا ، OverLord ، SamiraN ، hassan1358arab ، kasra ، ShabPareyeMohajer ، saeed42 ، frozen mind ، Cruz ، Electronic-Arts ، hamid_reza ، maxsupermax ، success ، saied-k ، majid89 ، mavarfan ، sinswimer ، SH1A2R3 ، talent ، Emigrant ، saeid6812 ، jasmine2953 ، sara1981 ، غزل عسکری ، maaref ، birahe ، kamelia ، faranak.n ، Yashar1989 ، FREE BIRD ، munny ، Man ، outlaw ، Emad_L ، parsy631 ، parto ، funnybluesolea ، leaden_boy ، humsun ، nimar123 ، amiry ، lun_john_silver ، ahmadzareii ، Mehdiest ، nasim_m1985 ، kourosh2011 ، aden ، mohammadm64 ، delir ، Rainy ، dear selected ، safoura ، hoda2012 ، majidusa01 ، MPU ، smith ، gol1 ، ARazmi ، moeen ، GreenRoad ، babakjoon ، batis2010 ، Afies ، kamyares88 ، davoood63 ، iSalar ، ghorbat ، star4631 ، vahidansari ، Hediyeh ، ساری ، armanbala ، persian_viper ، Dr.Fox ، leila42 ، teoden ، shaahinh66 ، ASALI ، Omidooo ، mori ، sumya ، MoonGardian ، *Mohsen* ، houmanes ، parsush ، کهکشان ، t.azimaie ، admiral.arash ، امیر مهاجر ، star63 ، tartar ، mnajafinobar ، amir0_0amir ، a.r.a.s.h1 ، ehsan1095 ، مهرداد2013 ، zaherbin ، mohajer13 ، sam11 ، HRSH ، سمانه777 ، rira1982 ، NarcisJ ، sayeh_m ، mahdi/sh ، mohamad_counter ، Salvaa ، libra_sky ، m@ry@m75 ، sepand88 ، مانترا ، byousefi_p ، victorygo ، vm1974 ، mitme ، هرمس ، smmyp ، navidvox ، myfriendsmy2010 ، mirzamemar ، nazgol87 ، Danoosh ، mojtaba_k ، Saeedv13 ، faridl14 ، behrooz ramezani ، zohreh36 ، e76779 ، 3pideh ، hana_fd ، tr0jan ، SAEED 60 ، Rbaghban ، shkhmo ، opayamani ، mdtrmd ، azadeh212 ، soul ، reza6966 ، hamedcivil2000 ، ماتیسا ، parastoo mohajer ، ferimohajersara ، azade1979 ، saman_aryan2012 ، somayeh8159 ، farshid.ok1 ، mehrdad.mohajersara ، armaghani ، samgh ، amiz.abdollah ، HAZARA ، mohsen-usa ، sam_sabz ، niki shams ، otello ، ابی هانی ، taksniper ، Vofi ، pooyash ، اردوان ، Emma_a432 ، younes77 ، mahdip ، leili62 ، zahra7t ، peyman1355 ، nooshshahnar ، roeentan ، maneia ، maryamkambiz ، iman63ir ، افشین خان ایران ، yousef 62 ، optimist ، sasbk ، M0TRIX ، AsemanAbee ، saeed_gh ، Sepidrose ، sahar2311 ، girl ، mahdiyegh ، Ali.2013 ، sorena ، SEPIDEHHHH ، hosein1204 ، sir vahid ، majorsoly ، immigrant2us ، enchantress_boy ، Asal707 ، siakhatar666 ، farzad021 ، hadi-sh ، ali_ahn ، hanif ، fairy ، ali_am76 ، pooryaaa ، cchajar ، سلی ، mino2013 ، athenaa ، satin ، mohammad_x123 ، sisilia ، _USA_ ، aerospc ، خانه ، Hedieh20 ، mohssen ، alireza2753 ، SabreAyob ، زری وحدتی ، farshidkhalafi ، اسمان ابی ، shadi79 ، hushmandco ، mehrdad pharm ، hosseinshokri ، arahata ، kouroshd ، mohammadrezah ، valencia ، ghafari88 ، sh_aytak ، Bald Eagle ، shovaleye ، paral ، moein_sg ، mtsys ، r91 ، taleghani ، mhz_ir ، آلیس-1980 ، پسرک مهاجر ، qeshmi ، آنی ، mz64 ، shivol ، godot ، مرد آزاد ، aminsamba ، massi63 ، behrang3001 ، pishahang2014 ، Elahe. ، alirezanz ، mahdii ، behfaza ، sayeh677 ، ebi1988 ، مهدی 116 ، shaman ، ffrfar ، y.n ، shahryar7021 ، hedilamar ، ماتیتی ، galiver ، bahram2014 ، am4366 ، sa_za ، derakht01 ، usa2015 ، adonis2006 ، Anahita ، m.amin ، mr.amir007 ، vania77 ، anahita2395@yahoo.com ، meghdad matador ، SomeOneX ، areb1356 ، Memolk ، mhsenpc ، Yashita ، maryam_a ، bigapple ، aidaz ، mizan ، alireza7 ، سهی ، reasonable ، حاجی واشنگتن ، hb2489 ، 1986mona ، sunflower00 ، lotttery2015 ، L_haam ، shanks ، Moein_2023 ، Rooz ، MJAVADIAN ، feidom30 ، مریم فتوحی ، jupiterx ، alitahus ، shooli ، justusa ، Benyamin sangachin ، babakgholamizadeh ، dd7472003 ، emanifard ، نیما394 ، biber ، barfi1 ، Abdorrezaa ، m_yek ، vahidbaq ، battosai ، shahin2737 ، parisa.tk ، usa-love ، farzad parsa ، we are one ، arman2015 ، linda2014 ، kaziar ، rezijon ، siminbiazar ، behniaahmadi ، فریماه درخشان ، hamid87 ، Mahmood129 ، r.bazargan ، mehdi_449 ، hmf_4919 ، salar3d ، sheinos ، Shaft ، جهان20 ، AliReza.Sh ، behjat ، ben123 ، pasha_iv ، zhila1393 ، hamidoo_b ، mrlzdh ، mfarazz ، s@mane ، Kia robani ، bahar101 ، omid2004 ، fa15 ، maniya2 ، Leo.faridar ، kaspi ، saeidfireboy67 ، tamana2016 ، sadaf44 ، Hamid300 ، sadegh_fojica ، P.R ، amirsalehish ، Sdfghz ، golia ، matin.sh ، ebisam ، farid_ns ، MiladCr7 ، jsmlz ، alborzarya ، j.modarres ، IrLearnerEn ، copol ، kamali2025 ، salimi66 ، faraz15 ، Alizzz ، peyman b ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، SAAM_60 ، aram_hpanahi ، biparva ، Pedraaam ، سعید6524 ، pishtaz611 ، AbbasHTC ، *sareh* ، mostafa2017 ، ssalahi ، hsh85 ، leader-m ، Kian.zamani ، Nafasamina ، ZHERZHIC ، American Darlin ، mori-kh ، Erebour ، payamshad ، moonwalk ، metigor ، disi ، fb.usa
دست شما درد نکنه Wink
سیدعلی سپهر
مدیر ارشد مهاجرسرا و مدیرعامل شرکت پاریز تراول
۰۹۱۲۱۲۵۳۵۵۷


هر آنچه در مورد لاتاری بايد بدانيد.
https://telegram.me/pariztravel
پاسخ
واقعا از rs232 متشکرم،خیلی دقیق مسائل رو بیان می کنید،میش لطف کنید در مورد هزینه زندگی توضیح بدین
پاسخ
تشکر کنندگان: rs232 ، shkhmo ، mdtrmd ، Emma_a432 ، farzad021 ، y.n ، adonis2006 ، bigapple ، reasonable ، Rooz ، kaziar ، msar ، mehdihk ، alirezanz ، faraz15 ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، aram_hpanahi
مویدال عزیز. در واقع کردیت کارت اعتباریه که هر بانک بسته به میزان امتیاز شما و قوانین داخلیشان به شما میدهند. مثلا اگر شما یک کردیت کارت 2000 دلاری دارید یعنی اینکه بدون پرداخت پول میتوانید تا 2000 دلار خرید کنید. معمولا پرداختها بصورت 15 دلار در ماه است و هیچ بهره ای از شما گرفته نمیشود ولی برای امتیازتان بهتر است که شما زودتر بدهی کردیت خودتان را پرداخت کنید. من چند تا کردیت کارت دارم و فقط بخاطر اینکه گردش مالی داشته باشند از آنها استفاده میکند و هفته ای یکبار آنها را کاملا پرداخت میکنم. تمام این کارها با کامپیوتر و در خانه تان انجام میشود و نیازی به مراجعه به بانک ندارید. در وبسایت تمامی بانکها گزینه ای وجود دارد که میتوانید بگویید حتی برای شما صورتحساب کاغذی نفرستند و همه چیز از طریق کامپیوتر انجام شود. شما میتوانید از طریق آن لاین چک هم صادر کنید و به هر آدرسی که دوست دارید بفرستید. همچنین میتوانید کاری کنید که صورتحساب ماهیانه شما بصورت اتوماتیک انجام شود تا شما اصلا نگران دیرکرد آن نباشید. خلاصه امکانات بانکی در اینجا زیاد است و استفاده از آن هم خیلی راحت است. ولی Paypal در واقع موسسه مالی است که وابسته به GM Banking است , و برای کارهای تجاری و خرید و فروش آنلاین طراحی شده است. البته پیپل هم برای خودش کردیت و دبیت کارت دارد ولی شما میتوانید از هر کارت دیگری هم استفاده کنید. در پیپل شما آیدی خودتان را دارید و وقتی میخواهید از طریق Ebay چیزی را بخرید و یا بفروشید نیازی نیست که شماره کردیت کارت خودتان را وارد کنید و پیپل تمام این کارها را برای شما میکند. درضمن اگر مثلا شما جنسی را خریدید و از آن خوشتان نیامد و یا به هر دلیلی ایراد داشت پیپل تمام پول شما را برمیگرداند و حساب فروشنده را بدهکار میکند. در واقع اینجا به معنای واقعی همیشه حق با خریدار است حتی اگر فروشنده شما یک کمپانی غول باشد و شما یک خرید 50 هزار دلاری داشته اید. اگر شما راضی نباشید تمام پول خود را پس خواهید گرفت. این روش بسار امن و راحت است. متاسفانه از ایران پیپل کار نمیکند و اگر شما از ایران هرگونه ترنزاکشنی را از بصورت آنلاین انجام دهید حساب شما مسدود خواهد شد و شما باید با بانکتان تماس گرفته و تعهد دهید که تکرار نمیشود. البته اگر به هر روشی که خودتان میدانید آیپی شما از ایران نباشد مشکلی پیش نمیاید ولی بانک هربار کامپیوتر شما را چک میکند و اگر برایش غریبه باشد از شما سوالهای خصوصی میپرسد مثل نام فامیلی مادر و یا خیابانی که در آن بزرگ شده اید تا مطمئن شود خود شما وارد حساب شده اید.
بالوت جان. هزینه زندگی در اینجا بستگی زیاد به نوع زندگی شما داره. البته من اعتقاد دارم که ایالت و شهرهای مختلف با اینکه گران و ارزان دارند ولی تاثیر زیادی در زندگی شما نمیگذارد. مثلا اگر شما با 800 دلار در ماه بتوانید در تکزاس یک استدیو اجاره کنید این مبلغ در سنفرانسیسکو 1000 دلار و در اطراف آن 900 دلار است. ولی شما در تکزاس هم میتوانید خانه 2500 دلاری اجاره کنید و میگویم بستگی به نوع زندگی شما و محلی که اجاره میکنید قیمتها متفاوت است. مخارج دیگر هم همین است مثلا شما میتوانید یک ماشینی بخرید که 200 دلار در ماه بپردازید و میتوانید ماشینی بگیرید که 600 دلار در ماه بپردازید. ولی مثلا هزینه بیمه و پوشاک و خوراک تقریبا در همه جای آمریکا یکسان است و تفاوت چندانی نمیکند. بنابراین برای انتخاب ایالت ارزانی و یا گرانی را اولویت اول خود ندانید. اینجا همان 1800 دلار حقوق بیکاری که میدهند طبق محاسبات دولت مخارج اولیه را پوشش میدهد. ولی شما ممکنه با 1400 دلار در ماه و یا حتی کمتر هم زندگی کنید.
امیدوارم این اطلاعات بدردتان بخورد
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: meweadl ، ALIREZA205 ، seravin ، سارا کوچولو ، reza22 ، Ali Sepehr ، honareirani ، gilat ، gelaremaaly ، SamiraN ، espahbod ، Hossein81 ، Cruz ، aadine ، mh_hshk ، vahidvm60 ، alirezamk ، roze ، SH1A2R3 ، mmaloumi ، ASALI ، نازنین 932 ، el333 ، vm1974 ، Afies ، behrooz ramezani ، hana_fd ، shkhmo ، opayamani ، reza6966 ، hamedcivil2000 ، parastoo mohajer ، saman_aryan2012 ، samgh ، HAZARA ، sadeghi897 ، sam_sabz ، otello ، ابی هانی ، pooyash ، peyman1355 ، nooshshahnar ، roeentan ، maneia ، maryamkambiz ، yousef 62 ، AsemanAbee ، Saeedv13 ، sorena ، rezagh ، SEPIDEHHHH ، kami k ، immigrant2us ، Asy ، hadi-sh ، بازگشت ، amir wanted ، سلی ، athenaa ، Hedieh20 ، alireza2753 ، SabreAyob ، زری وحدتی ، اسمان ابی ، hosseinshokri ، arahata ، kouroshd ، valencia ، mhz_ir ، آلیس-1980 ، پسرک مهاجر ، godot ، علی251 ، massi63 ، pishahang2014 ، behfaza ، ebi1988 ، مهدی 116 ، shaman ، ffrfar ، y.n ، ماتیتی ، bahram2014 ، am4366 ، adonis2006 ، mr.amir007 ، armin021 ، mhsenpc ، Yashita ، bigapple ، mizan ، reasonable ، حاجی واشنگتن ، 1986mona ، sunflower00 ، Rooz ، MJAVADIAN ، مریم فتوحی ، shooli ، babakgholamizadeh ، biber ، barfi1 ، m_yek ، vahidbaq ، farzad parsa ، we are one ، arman2015 ، linda2014 ، kaziar ، msar ، r.bazargan ، hamid87 ، SomeOneX ، salar3d ، جهان20 ، AliReza.Sh ، behjat ، pasha_iv ، mrlzdh ، mfarazz ، kaspi ، saeidfireboy67 ، alirezanz ، shezem1974 ، sadegh_fojica ، matin.sh ، farid_ns ، MiladCr7 ، jsmlz ، j.modarres ، copol ، kamali2025 ، salimi66 ، faraz15 ، peyman b ، ELNAZ21 ، Daneshjo ، SAAM_60 ، aram_hpanahi ، biparva ، سعید6524 ، pishtaz611 ، AbbasHTC ، *sareh* ، mostafa2017 ، hsh85 ، Kian.zamani ، kasra.brt ، American Darlin ، Ali--usa ، disi
بيمه بيكارى براى افراد مجرد 150$ در هفته است و افراد متاهل 250$ در هفته. نه ماهى1800$.
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، ASALI ، shkhmo ، alireza2753 ، mohammadrezah ، adonis2006 ، reasonable ، kaziar ، msar ، mfarazz ، kaspi ، Daneshjo ، Pedraaam




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان