کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در بلژیک
سلام دوستان دیدیم که رو بلژیک اصلن بحث نشده اینگاری جزور کشور اروپایی کسی حسابش نمی کنه می خواستم از کسایی که اطلاعاتی در مورد تحصیل در اونجا و مشکلات پیش روی اون دارن مطرح کنن تا بچه هایی که قصد عزیمت به اونجا رو دارن بتونن تصمیم بهتری بگیرن . تا اونجایی کهمن می دونم چند دانشگاته خوب مثل لوون هم داره که رنک بالای داره به نظر شمایی که اونجا هستی یا اطلاعات داری اصلن ارزش داره که ادم بره اونجا برا تحصیل و حالا شاید بعدش کار رو زندگی؟
و مطلب دیگه این که میگن بلژیک یکی از سختگیزترین کشورها برا مهاجرت هست و قوانیین سختس دارن حتی مدت تحصیل یه دانشجو (دکترا)در اونجا جزو کار اون حساب نمیشه و شنیده ها حاکی که برا بلژیک باید 9 سال کار کنی ایا این درسته در حالی که دیگر کشورهای اروپایی 5 سالند و تحصیل هم جزو این مدت حساب میشه؟
پاسخ
تشکر کنندگان: hamedrouhi ، online27H ، xbox ، msar
Question 
با سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد تکثیر و پرورش آبزیان دانشگاه آزاد هستم و دانشگاه Gent بلژیک یکی از دانشگاههای معتبر در جهان در زمینه آبزیان هستش (در رشته های دیگه نمیدونم چقدر معتبره!) میخواستم بدونم شرایطشون برای پذیرش در مقطع دکترا چیه؟ در ضمن هزینه تحصیل و زندگی اونجا چقدره؟ شنیدم تحصیل رایگانه و بعدش باید برای دولت بلژیک کار کنی درسته؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من اطلاعاتی ندارم ولی هرجا مهاجر بگیر باشه گیر هم نده میرم حتی اگه بلژیک باشه
پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، msar
اتفاقا یکی از بستگان دور ما اوایل در آلمان بود...نتوانست اقامت انجا را بگیرد... ولی رفت به بلژیک و به راحتی توانست اقامت آن جا را بگیرد...البته این موضوع مربوط به 6/7 سال پیش است.
[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
الان به نظر من اسپانیا بهترین شرایطو داره اگه کسی می خواد 20000 تا 30000 یورو بخرج مثل من باید بیخیال همجا شه چون با این پول میشه تو اسپانیا امپراطوری را انداخت ولی یه مشکلی داره
از هر 10 نفر 6 نفر ریجکت شدن به دلیل:
عدم تکمیل مدارک
هفت خط بازی برای سفارت (البته این نکته رو بگم که اسپانیایها اینکارن چون مثل ما هستن ولی ما تو هفت خط بازی ید طولانی تری داریم)
و این که خودتون رو اون چه هستید نشون بدید
پاسخ
تشکر کنندگان: xbox ، msar
(2010-11-23 ساعت 11:18)mohammad.maleki نوشته:  الان به نظر من اسپانیا بهترین شرایطو داره اگه کسی می خواد 20000 تا 30000 یورو بخرج مثل من باید بیخیال همجا شه چون با این پول میشه تو اسپانیا امپراطوری را انداخت ولی یه مشکلی داره

اوه ، اوه 20 / 30 هزار یورو؟!

محمد جان ، یعنی ارزون تر نمیشه رفت اسپانیا؟!

والا اگر این جوری هستش...من برگردم همون هند خراب شده واسه کارشناسی ارشد بهتره باز!Big GrinSad

[font=Arial]بـرنامه روبرو ، هــدف پیـشرو ، پــیش بـه سـوی پــیروزی.[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
میشه چرانشه تا 20 میلیون تو سال هم میشه خرج کرد
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام .من هر چی بیشتر این تاپیکو خوندم کمتر در مورد بلژیک فهمیدم!
میشه یه نفر لطف کنه بگه اولا" مدرک دانشگاه آزاد مورد قبول دانشگاه های بلژیک هست؟و دوما" اگه هست با مدرک کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاذ میشه واسه دکتری حسابداری پذیرش گرفت؟ ممنون.
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام

من ساکن بلژیک هستم و این را با اطمینان به شما میگم که مدرک دانشگاه آزاد و سراسری هیچ تفاوتی ندارند...بهترین دانشگاه بلژیک دانشگاه کاتولیک لوون می باشد..دانشگاه بعدی آنتورپن و بعدی گنت ...

ابتدا باید مدرک شما ارزشیابی شود و سپس به احتمال زیاد به شما یک سری واحد میگویند که بگذرانید تا به فرض اگر لیسانس از ایران دارید با لیسانس اینجا یکی شود یا اگر فوق لیسانس... به همین ترتیب ...پس این را بخاطر داشته باشید که اینجا واحدهای مورد نیاز باید گذرانده شود که مدرک دانشگاهی شما به همون ارزش ثبت شود.
پاسخ
تشکر کنندگان: unforgiven.pb ، hamedrouhi ، mohammad.maleki ، hamed_gh ، saeed tz ، nastaran86 ، msar
سلام میشه راجع به بلزیک و ویزا و شرایط پذیرش توضیح بدهید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام

راستش من تا حدی راجع به بلژیک میتونم برای شما بگم اما در مورد ویزای تحصیلی اطلاعاتم کافی نیست چون خودم به صورت الحاق به همسر وارد این کشور شدم.. بهرحال

بلژیک کشور کوچیکیه و در واقع یک کشور 3 زبانه هست که البته دو زبان فرانسه و فلامان یا همان هلندی قسمت اعظم این کشور را فرا گرفته.. قسمت هلندی زبان شمال بلژیک می باشد و فرانسه زبانها جنوب هستند.. که البته بروکسل یک شهر فرانسه زبان هست با وجودیکه در قسمت هلندی زبان واقع شده است ..
از لحاظ اقتصادی وضعیت فلاندرن [ هلندی زبان ] خیلی خیلی بهتر از والونیه[ فرانسه زبان ] است ..جوریکه با توجه به اینکه بیش از 7 ماه هست که بلژیک دولت ندارد و تمام دعوا بر سر همین دو گروه هست .. بهرحال این چکیده ای از وضعیت بلژیک است که خیلی مفصل است ..
از لحاظ هزینه ها کشور بینهایت گرونی هست چراکه مالیاتی که گرفته میشه 21 درصد است در حالیکه آلمان مالیات 9درصد هست البته این هم اضافه کنم که سطح درآمد بلژیکیها از آلمان بیشتر است اما از آن طرف هم تفاوت قیمتها کاملا محسوس می باشد
در ضمن دانشگاه های هلندی زبان از سطح و کیفیت بالایی برخوردارند و بهترین دانشگاه بلژیک « دانشگاه کاتولیک لوون » است.
پاسخ
تشکر کنندگان: unforgiven.pb ، hamed_gh ، cebit66 ، mehran1979 ، hamedrouhi ، nastaran86 ، fahimeh88 ، mahannn4779 ، Karren ، msar
اطلاعاتی راجع به گرفتن پذیرش میخوام(بلژیک)
چقد معدل تاثیر داره معدل من 15.4

فراموش کردم من دایی ام اونجاست و اقامت داره
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-05-14 ساعت 15:15)hecmat نوشته:  اطلاعاتی راجع به گرفتن پذیرش میخوام(بلژیک)
چقد معدل تاثیر داره معدل من 15.4

فراموش کردم من دایی ام اونجاست و اقامت داره


معدل همیشه تاثیر دارد.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
راجع به شهريه ها چيزي نگفتين...
من مي خوام ارشد مديريت بخونم.. اطلاعاتي دارين؟
در ضمن من شنيدم بعضي دانشگاهها تو اروپا مستقيم از ليسانس به دکترا دارن ، مي خواستم بدونم کسي چيزي ميدونه؟
مرسي
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
یه سوال
میخواستم بدونم برای ثبت نام در کشور بلژیک اگر حضوری اقدام شود بهتراست یا اینترنتی؟
ممنون اگر زود جواب بدهیدBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان