کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چهارم جولای در آمریکا
همیشه در مورد 4th of July جسته و گریخته چیزهائی شنیده بودم و میدونستم این روز استقلال آمریکاست و یکی از روزهای مهم برای آمریکائیها به حساب میاد ولی هیچ وقت به طور کامل دنبالش نبودم که واقعا چی هست و چرا اینقدر مهمه......
ولی توی این چند روز و با نزدیک شدن به این تاریخ و اینکه همه دارند براش برنامه ریزی میکنند و در موردش صحبت میکنند منم یه جستجوئی کردم و چیزهای جالبی پیدا کردم . یکی از اونها این بود که این روز تنها جشنی توی آمریکاست که حال و هوای س.یا30 داره . و یکی از قشنگترین جملاتی که در موردش خوندم این بود که این روز "روز تولد آمریکاست" و اینقدر براشون اهمیت داره که حتی برای سیتیزن شدن هم سوالاتی در موردش میپرسند.
همه روز چهارم جولای بیرون میرن و جشن میگیرند و باربکیو میکنند و در بعضی از شهرها رژه میرند و سخنرانی میکنند و کارنوالهای مختلفی برپا میشه و در آخر هم مراسم با آتیش بازی به پایان میرسه.
توی یکی از وبلاگهای آمریکائی خوندم که مردم قبلا دراین روز کمتر از ظروف یک بار مصرف استفاده میکردند و همه ی ظرفها سنتی بود.
میخوام اگه شما هم چیزی در مورد این روز و سنتها و نحوه ی برگذاریش میدونید
اینجا بگید و یا در مورد جشنهائی که توی شهرهای مختلف برگذار میشه اگه اطلاعاتی دارید ما رو هم در جریان بذارید.
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
مجسمه آزادی یا تندیس آزادی که نام اصلی آن «آزادی روشنگر جهان» است (به انگلیسی: Liberty Enlightening the World - به فرانسه: La liberté éclairant le monde)، مجسمه بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ (میلادی) توسط فرانسه به ایالات متحده آمریکا هدیه داده شده‌است.
این مجسمه در جزیره آزادی در بندر نیویورک نصب شده و به صورت نمادی برای خوش‌آمد گویی به مسافرانی که راه دریا به نیویورک می‌آیند درآمده‌است. این مجسمه که با رویه‌ای از مس پوشش یافته، در سال ۱۸۸۶ به مناسبت یکصدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا و به عنوان نمادی از دوستی فرانسه و آمریکا به این کشور اهدا شده‌است.
طرح مجسمه را فردریک بارتولدی مجسمه‌ساز فرانسوی، و سازه درونی آن را الکساندر ایفل، مهندس فرانسوی برج ایفل، طراحی کرده‌اند. اوژن ویوله لودوک نوع مسی را که برای پوشش مجسمه بکار رفته انتخاب کرده‌است.

مجسمه به شکل شخصیت زنی است ایستاده در حال گام برداشتن، که دور سرش را هفت اشعه نورانی فراگرفته‌است. او با دست چپ خود یک لوح سنگی را نگه داشته و با دست راست خود مشعلی فروزان را بالای سر خود نگه داشته‌است. روی لوح سنگی با شماره‌های رومی نوشته شده JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ (میلادی) و تاریخ استقلال آمریکا است.

امروزه مجسمه آزادی یکی از نمادهای مشهور کشور آمریکا است. قبل از همگانی شدن سفرهای هوایی، مجسمه آزادی اولین نشانی از آمریکا بود که مسافران کشتی‌ها هنگام نزدیک شدن به سواحل آمریکا مشاهده می‌کردند.

از نظر شمایل ظاهری، طراحی این مجسمه به مجسمه باستانی غول رودس و مجسمه کارلو بوروموئه کشیش ایتالیایی شباهتهایی دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا میباشد.

در 28 اكتبر سال 1886 «كلیولند» رئیس جمهوری وقت آمریكا، مجسمه آزادی، هدیه ملت فرانسه به مردم آمریكا را در محل فعلی آن، دهانه رود هادسنHudson (هودسون) در جزیره آزادی كه تا محله منتهن شهر نیویورك 2 هزار و ششصد متر و تا شهر جرسی سیتی ایالت نیوجرزی 600 متر فاصله دارد گشود.
این مجسمه در اصل هدیه‌ای بود از طرف فرانسه به ایالات متحده آمریکا که قرار بود در سال ۱۸۷۶ به منظور صدمین سالگرد استقلال آمریکا در سال ۱۷۷۶ به اتمام برسد.
زندگی ساخته ی افکار شماست و فردا همان خواهد شد که امروز اندیشیده ای.

موریس مترلینگ
پاسخ
با سلام
قصد داشتم این مطلب را بصورت جداگانه ارسال کنم؛ ولی با دیدن تاپیکی که لیلی خانم ایجاد کرده، بهتر دیدم در ادامه ی کلام ایشان و دیگر دوستان آن را ارسال کنم تا شاید مفید واقع بشود.... عنوان نوشته ی من «اهمیت ماه جولای در آمریکای شمالی» است که به نوعی اشاره ای هم به روز استقلال آمریکا=چهارم جولای دارد. شما عزیزان را دعوت به خواندن این مطلب میکنم:

ماه جولای که گاهی «ژوئیه» نیز نامیده میشود؛ در قاره ی آمریکای شمالی اهمیت به سزایی دارد. اولـّین روز آن معروف است به «روز کانادا» که به نوعی روز استقلال کاناداست و در این کشور بجز مراکز ضروری و اورژانس بیشتر مراکز شغلی و تجاری تعطیل می باشد.نامگذاری روز کانادا که به «روز قلمرو» نیز مشهور است در اصل برمیگردد به زمانی(1982) که بجای کاربرد «روز ایالتی» Dominion برای نشان دادن یک پارچه گی و استقلال نسبی کانادا از این نام استفاده شد.

گفتنی است که این کشور زمانی مستعمره ی فرانسه بود و به آن فرانسه ی جدید «New France » می‌گفتند. بعدها، این منطقه به دوبخش یعنی مستعمره ی بریتانیا که اصطلاحا Upper Canada (کانادای شمالی) ومستعمره ی فرانسه Lower Canada (کانادای جنوبی)، گفته می‌شد، تقسیم می‌شد. این جدایی تا زمانی که کل این مناطق به طور کامل مستعمره ی بریتانیا در سال ۱۸۴۱در آمد، ادامه داشت.

از سال ۱۸۶۷، این کشور نام جدید و رسمی «ایالات سلطنتی کانادا» را تا سالهای ۱۹۵۰ با خود یدک می‌کشید. با گذشت زمان که این کشور اقتدار سیاسی و خود مختا ری بیشتری از بریتانیا بدست می‌آورد؛ دولت فدرال از سال 1982 تنها نام « کانادا» را بر کشور گذاشت و از آن زمان اوّل ماه جولای به «روز کانادا» مشهور شد. اینکه چه برنامه ها و مراسمی دارند و یا این توضیجات جـَسته گریخته ی من صحیح است یا غلط، باید منتظر توضیحات خوانندگان عزیزی باشیم که در کانادا زندگی میکنند. لذا بریم سراغ اهمیت دوّم ماه جولای در قاره ی آمریکای شمالی:

مورد دوّم اهمیت این ماه بخاطر این است که روز استقلال ایالات متحده آمریکا Independence Day از پادشاهی بریتانیای بزرگ در روز ۴ ژوئیه(جولای) قرار دارد که یکی از تعطیلات رسمی و بسیار با اهمیت در ایالات متحده آمریکا است. «روز استقلال» در آمریکا همراه است با آتش بازی، انواع رژه ی افراد و ماشین ها و قایق ها و...، کنسرت موسیقی، بازیهای بیس بال و فوتبال خرکی آمریکایی، سخنرانی ها و جشن های سیاسی، و خیلی دیگر از برنامه‌ها و مراسم شخصی و از همه مهمتر : گذران روز و شبی کنار دریاچه های مصنوعی و پارکها و از صبح تا خود آخر شب آبجو نوشیدن و کباب استیک خوردن و سرشب هم به آسمان فرستادن انواع و اقسام ترقه و فشفشه و آتش بازی.

تاریخ آمریکا بعنوان یک کشور به حدود چهارصد سال پیش باز می‌گردد؛ کما اینکه روز استقلال رسمی آمریکا در سال ۱۷۷۶ بود. اگرچه گفته می‌شود که مردمان شمال اروپا مانند« وایکینگ‌ها» بارها به سواحل شرقی آمریکا آمده بودند؛ ولی موج مهاجرت اروپایی‌ها، پس از سفر« کریستف کلمب» از کشور پرتغال به این قاره آغاز شد. در سال‌های ۱۶۰۰ به تدریج گروه‌های اروپاییان به قاره جدید آمده و زندگی تازه‌ای را شروع کردند.

اسپانیایی‌ها در منطقه« فلوریدا»ی امروزی ساکن شدند. بریتانیایی‌ها شهر «جیمز تاون ویرجینیا» را آباد کردند. هلندی‌ها«نیو آمستردام» را که اکنون نیویورک خوانده می‌شود؛ ساختند و فرانسوی‌ها نیز در ایالت جنوبی« لوئیزیانا» و اطراف رودخانه می‌سی سی پی ساکن شدند. از آنجاکه کشور پیر استعمار(انگلیس) سعی داشت در رقابت با دیگر استعمارگرانی همچون اسپانیا و فرانسه قدرت خود را در منطقه حفظ کند؛ ابتدا کانادا را از چنگ فرانسه درآورد و سپس شروع به سفت کردن جای پای خود در آمریکای کنونی نمود. همین سبب شد تا فرانسوی ها به حمایت از شورشهای داخلی مردم آمریکا علیه انگلیس بپردازند. بدین ترتیب جنگ‌های انقلاب آمریکا از آوریل ۱۷۷۵ آغاز و در سال ۱۷۸۳ در پی امضای قرارداد صلح با بریتانیا و عقب نشینی او پایان یافت.

استقلال ۱۳ مستعمره (در آنزمان فقط 13 ایالت وجود داشت) با صدور اعلامیه ی استقلال آمریکا که با عبارت«ما مردم آمریکا...»شروع میشود؛ در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ بدست آمد. این ۱۳ مستعمره سابق در حالی اعلام استقلال کردند که هیچ یک هنوز دارای ویژگیهای حقوقی یک دولت/ایالت نبودند و همانطور که ذکر شد جنگ و صلح نهایی آنان با انگلیس تا 7 سال بعد (1783) طول کشید. با رفع مسائل حقوقی در ۱۷۷۷ و امضای اولین پیمان اتحاد بین ایالتها در ۱۷۸۱، « ایالات متحده آمریکا» متشکل از ۱۳ ایالت به طور رسمی بنیان گذاشته شد.

از سالها بعد چنین رسم شد تا مردم آمریکا هرچه پول دارند بدهند و وسایل آتش بازی چینی بخرند و از چند روز مانده به چهارم جولای(ژوئیه) هی ترقه در کنند و سروصدا ایجاد کنند. من و خانواده ام هرساله عازم شهر برادرم(اوماها در ایالت نبراسکا) میشدیم و جای شما خالی صفایی میکردیم. امـّا امسال تصمیم گرفتیم که از دود باروت و صدای انفجار انواع ترقه در شهرهای بزرگ بگریزیم و توی همین شهر کوچکمان بمانیم. ولی مثل اینکه اشتباه میکردم. چراکه جوونهای شهرنیز از همین الان و دو سه شب مانده به روز یکشنبه شادمانی خود را شروع کرده اند.

ولی یک خوبی دارد که بخاطر ما پیرمرد و پیرزنها بیشتر از آتش بازی استفاده میکنند و بسیار بسیار جای همگی شما خالی است که دیدن انواع و اقسام گلها و شکلهای هندسی که توسط انفجار نوری در دل آسمان نقش میبندد؛ بسیار انرژی بخش است. بدینوسیله و پیشاپیش این حال و انرژی خوبم را با فرد فرد شما تقسیم میکنم..... همیشه ایامتان به کام....ارادتمند حمید....بدرود
دوستان گرامی، برای خواندن نوشته های بیشتری از اینجانب، میتوانید با کلیک کردن در«اینجــا- از دیار نجف آباد تا آمریکای جهانخوار»به وبلاگ شخصی ام تشریف بیاورند تا بیشتر درخدمتتان باشم..... موفق و پیروز باشید. ارادتمند حمید
پاسخ
با سلام
چهارم جولای آمریکایی ها همون 22 بهمن خودمون است که بعد ظهر مردم می روند سیزده بدر و شب هم چهارشنبه سوری را برگزار میکنند..
پاسخ
تشکر کنندگان: farzad24 ، laili ، hasti_banoo ، babakped ، ADONIS ، User ، honareirani ، R.F ، Hojjat ، Hossein81 ، bill.goldberg1990 ، lexington ، WIKIMAN ، hoda_ch ، mahdis ، Iman-gta ، salehpq
من تازه از 22 بهمن برگشتم...جاتون خالی بود.جدا آدم چقدر میتونه غرب پرست باشه؟
یه عمر 22 بهمن شرکت نکردیم تا اومدیم اینجا هنوز یه سال نشده بدو بدو رفتیم جشن تولد آمریکا Smile
کلی عکس گرفتم ...الان خسته ام ..فردا براتون میذارم................
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: hasti_banoo ، babakped ، ADONIS ، User ، iliad ، honareirani ، parsa ، R.F ، leili ، indmehdi ، Hossein81 ، bill.goldberg1990 ، lexington ، WIKIMAN ، hoda_ch ، Iman-gta
آزادی یعنی این (july 4) :


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
عکسهایی از ساحل زیبای لاگونا بیچ (چهارم جولای) 22 بهمن خودمون


فایل‌های پیوست پیش‌نمایش تصاویر

پاسخ
منم توی این تاپیک عکس گذاشتم. نگید بد قول بودSmile

http://mohajersara.com/showthread.php?ti...8#pid61068
جهت تبلیغات در سایت با رایانامه ads@mohajersara.com تماس بگیرید.
پاسخ
تشکر کنندگان: Iman-gta
ما هم چهارم جولای رفتیم هتل هیلتون شهرتوسان در اریزونا . آتیش بازی قشنگی بود . حسی که همراه با موسیقی و کلام به مردم میدادن واقعا احساس غرور بهشون می داد .وقتی خواننده فریاد می زد که MY COUNTRY دلم می خواست تا خود ایران بدوم و یه مشت محکم بزنم تو دهن اونی که باید مشت بخوره .... ولی یاد مردم خودمون افتادم که 22 بهمن باید برن میدون آزدای و به بقیه ناسزا بگن و مدام مشت محکم بزنن تو دهن این و اون .
پاسخ
تشکر کنندگان: hoda_ch ، ساشا ، اليزا ، laili ، Hossein81 ، kianoush ، سارا کوچولو ، Iman-gta ، mory6




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان