کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
همه چیز درباره April Fool's Day
همانطور که در تاپیک زمان ها، تاریخ ها و مناسبت ها در آمریکا قول دادم، شروع به معرفی تک تک روزهای خاص می کنم و تا جایی که به ذهنم می آید در مورد آن ها برایتان می نویسم. خواهشا اگر مطلبی بازگو نشده و تمایل به دانستن آن دارید، به من پیغام خصوصی دهید تا آن مسئله را نیز برایتان تشریح کنم.

اولین تاپیک رو با روز دروغ آوریل یا April Fool's Day شروع می کنم... Cool

روز اول آوریل هر سال، مراسمی تحت عنوان April Fool's Day برگزار می شود که در برخی از کشور ها همچون بریتانیا افراد در این روز از صبح تا ظهر به دروغ گویی (برای شوخی) و گول زدن دیگران می پردازند و اگر شخصی پس از ظهر دروغی بگوید، احمق آوریل (April Fool) لقب می گیرد، ولی در کشورهای دیگر همچون آمریکا این مراسم تا پایان روز به طول می انجامد. به طور مثال یکی از دوستانم که من و بیش از صد نفر دیگر، به شدت به خواندن بلاگ او معتادیم و هر روز باید از اوضاع و احوال وی با خبر شویم (آرش، منظورم تو نیستی!! Big Grin) ، یک روز صبح پستی با این مضمون داد که از این پس قصد جمع کردن بلاگ خود را دارد و دیگر نخواهد نوشت!! نمیدونید چقدر دپرس شده بودیم!! که یهو چند ساعت بعد ادیت کرد نوشت: "April's Fool" اBig Grin یا یکی دیگر از دوستان گفت که کنسرت امروز cancel شده!!

بگذریم، در مورد ریشه این رسم، شک و تردید هایی وجود دارد. یکی از نظریات معروف در این خصوص، بر این عقیده است که پیدایش دروغ آوریل به اقدام شارل نهم پادشاه فرانسه در سال 1564 باز می گردد که در هنگام اصلاح تقویم گریگوری، جشن های سال نو را از اول آوریل به اول ژانویه منتقل کرد. پس از آن مخالفان این تغییر همچنان در روز اول آوریل به دید و بازدید عید می رفتند. دوستان و آشنایان این افراد، آن ها را که بر برگزاری عید در روز اول آوریل اصرار داشتند، دست انداخته و سر کار گذاشته و آن ها را "احمق های آوریل" می نامیدند.

در تاپیک های آتی، درباره این روز بیشتر صحبت خواهیم کرد...

روز اول آوريل، به قول «مارك تواين» شايد روزي است كه انسان به خاطر مي‌آورد بقيه 364 روز سال را به چه ترتيبي گذرانده است. اين روز، تنها روز سال است كه دروغ گفتن جرم نيست و پيگرد قانوني ندارد و احتمالا تنها روزي كه دماغ پينوكيو بابت دروغگويي دراز نمي‌شود.

اجازه دهید، قبل از جزیی شدن در این موضوع، مروری داشته باشیم به معروف ترین دروغ های آوریل در سال های گذشته:

+ اخبار سال 2005 خيلي‌ها را به اشتباه انداخت. حتي اخبار ورزشي ساعت 19:45 شبكه سوم سيما، فريب دروغ اول آوريل سايت رسمي‌ باشگاه «بايرن‌مونيخ» را خورد و خبر انتقال قطعي «ديويد بكام» به اين تيم آلماني را با آب و تاب بازگو كرد. اين تنها آثار دروغ مورد اشاره نبود. گفته مي‌شود ظرف سه ساعت و نيم اول پس از انتشار اين خبر، سهام باشگاه «رئال‌مادريد» حدود 14 درصد كاهش يافت و برخي سهامداران به سرعت و با قيمتي پايين اقدام به فروش سهام‌هاي خود كردند.
دروغ‌هاي مشهور ديگري هم منتشر شد، از جمله اين‌كه جورج بوش پيشنهاد كرده است «خليج فارس» به «خليج آزادي» تغيير نام يابد!
+ يكي از جالب‌ترين تلفات دروغ اول آوريل در كشور كرواسي رخ داد. چيزي نمانده بود كه يك دروغ ساده و در ظاهر مشروع! به يك شورش تمام‌عيار تبديل شود. وقتي يك سايت خبري كروات خبر داد كه تيم ملي فوتبال كرواسي، احتمالا بنا بر ملاحظات سياسي، از حضور در مسابقات انتخابي جام جهاني محروم خواهد شد، به يكباره هزاران نفر به نشانه اعتراض به اين تصميم به خيابان‌ها ريختند. در خبر آمده بود كه «فيفا» به دولت كرواسي هشدار داده است در صورت تحويل ندادن ژنرال آنته گوتووينا كه به عنوان جنايتكار جنگي معرفي شده است، تيم فوتبال اين كشور براي هميشه از حضور در جام جهاني محروم خواهد شد و البته نقل قولي هم از «سپ بلاتر»، رئيس فيفا آمده بود كه مي‌گفت: مي‌دانيم كه كرواسي به فوتبال بيش از هر چيز ديگري اهميت مي‌دهد. به همين دليل در تماس با اتحاديه اروپا تصميم گرفتيم تا اين كشور را از حضور در جام جهاني محروم كنيم. هجوم هواداران ژنرال گوتووينا به خيابان و راهپيمايي اعتراض‌آميز كه تا زادگاه وي ادامه يافت تا يك شورش واقعي فاصله چنداني نداشت.
+ در انگلستان، روزنامه «سان جوك» روز احمق‌ها را درباره خاندان سلطنتي ساخت و خبري تقريبا باوركردني را به خورد مردم داد. به نوشته اين روزنامه، كولي‌ها 650 سال است كه در باغ ملكه واقع در قلعه Windsor اقامت دارند و ادعا مي‌كنند كه سازندگان اصلي اين قلعه، از اجداد آنها بوده‌اند و به همين دليل بنا به دستور پادشاه ادوارد سوم از حق اقامت در باغ و برپا كردن چادرهاي خود برخوردارند.

** روز اول آوريل، هر چهار سال يك بار و در سال‌هاي كبيسه با سيزده‌به‌در تلاقي مي‌كند. امسال هم اين دو روز با هم تداخل داشتند. دروغ سيزده، چيزي است معادل دروغ اول آوريل و هنوز سند محكمي‌ وجود ندارد كه ثابت كند كدام روز از نظر توالي زماني بر يكديگر تقدم داشته‌اند. با توجه به اين‌كه در ايران دروغ سيزده را فقط مي‌توان در ويژه‌نامه‌هاي نوروزي مطبوعات مشاهده كرد، شايد بتوان در وارداتي بودن آن به قطعيت رسيد.

** اول آوريل، روز بخصوصي است و زماني به عنوان مبدأ و روز اول سال جديد شناخته مي‌شد تا آن‌كه طبق تقويم گريگوري در سال 1582 ميلادي به زمان ديگري تغيير يافت. پيش از آن‌كه تقويم جديد بين عامه مردم جا بيفتد، بسياري از آنها طبق روال قبلي، سال نو را جشن مي‌گرفتند. خاص ماندن اين روز به همين موضوع برمي‌گردد.

** هم‌اكنون مراسم روز اول آوريل در فرهنگ‌هاي مختلف به شيوه‌هاي متفاوتي برگزار مي‌شود. به طور مثال در هندوستان مردم يك روز قبل از اين روز طي مراسمي ‌كه به «جشن هولي» شهرت دارد، به سر و صورت يكديگر رنگ مي‌پاشند. پرتغالي‌ها به جاي رنگ از آرد استفاده مي‌كنند. فرانسوي‌ها به اين روز، روز ماهي نيز مي‌گويند و به پشت همديگر تصوير كاغذي ماهي مي‌چسبانند، به اين مفهوم كه اين فرد دست انداخته شده است. در مكزيك دو روز قبل از اين روز بخصوص، يادآور حادثه تلخ جنايت پادشاه هرود است كه تعدادي كودك را سر بريد.

** رسم و رسوم اين روز از يك شوخي ساده مثل: ببخشيد، ولي بند كفشتان باز است! شروع مي‌شود و به دروغ‌هاي بزرگ سياسي منتهي مي‌شود. فردي كه شخص ديگري را موفق شده است دست بيندازد، خطاب به او فرياد مي‌زند: احمق آوريل!!

** راستش در اين چند روزه به قدري دروغ آوريل منتشر شد كه حتي به اخبار جدي و مهمي‌ مثل مرگ پاپ ژان پل دوم نيز با ديده ترديد نگاه مي‌شد. خبر انتقال علي كريمي‌ به رئال مادريد هم از آن دروغ‌هاي بامزه بود. البته مخاطب ايراني نتوانسته است با اين نوع دروغ‌پردازي ارتباط برقرار كند و آن را به سادگي بپذيرد.

** واكنش غربي‌ها به April foolخطاب شدن چيزي در حد يك لبخند ساده است، اما مخاطب ايراني احساس مي‌كند كه مورد توهين قرار گرفته است. هنوز خاطره پيام نوروزي مادلين آلبرايت، وزير امور خارجه دولت كلينتون خطاب به ايراني‌ها از يادها پاك نشده است. مخاطب ايراني ناخودآگاه به ياد ضرب‌المثل معروف «دروغگو، دشمن خداست» مي‌افتد و همين طور كارتون پينوكيو. به ما ياد داده شده است كه دروغگويي كار بدي است، به همين دليل بارها پيش آمده كه اين كار بد را با ترس و لرز و عذاب وجدان انجام مي‌دهيم و نمي‌توانيم با اين موضوع كنار بياييم كه بدون ترس از لو رفتن، دروغ بگوييم آن هم دروغي به بزرگي مثلا پيوستن علي كريمي‌ به رئال مادريد!
از پندهاي اخلاقي كه بگذريم بايد به اين نكته اشاره كنيم كه دروغ آوريل در دهه اول 1970 توسط بريتانيايي‌ها به آمريكا صادر شد. در بريتانيا معمولا قبل از ظهر روز اول آوريل دروغ مي‌گويند، چون تا بعدازظهر همه مردم حتي پرت‌ترين آنها حساب كار دستشان آمده و معمولا گول نمي‌خورند. در همين روز است كه ساعت‌ها يك ساعت به جلو كشيده مي‌شود.

** به هر حال اگر از اين پس در چنين روزي به خبري تكان‌دهنده برخورد كرديد، به گيرنده‌هاي خود دست نزنيد و آن را به حساب دروغ اول آوريل يا دروغ سيزده بگذاريد. اين تنها روزي است كه نيمه خالي ليوان، ديدن دارد و بدبيني به حساب نمي‌آيد؛ البته شايد هم ترجيح مي‌دهيد خبر كشت ماكاروني در كشتزارهاي آريزونا را باور كنيد.
شاخ‌دارترين دروغ‌هاي آوريل تاريخ

+ «بي.بي.سي» در سال 1957 اعلام كرد كه به خاطر زمستان ملايمي‌ كه پشت سر گذاشته شد، كشاورزان سوئيسي موفق به كشت بذر اسپاگتي شده‌اند. در برنامه پانوراما، حتي تصاويري از كشاورزان در حال جمع كردن خرده‌هاي اسپاگتي از پايه درختان به نمايش گذاشته شد. به دنبال پخش اين برنامه، بسياري از بينندگان تماس گرفتند و از نحوه كاشت اين محصول سؤال‌ كردند. دست‌اندركاران برنامه هم به آنها توصيه كردند كه يك بوته اسپاگتي را در ظرف سس گوجه بگذارند تا رشد كند.
+ در سال 1962 فقط يك شبكه تلويزيوني در كشور سوئد وجود داشت كه آن هم برنامه‌ها را به صورت سياه و سفيد پخش مي‌كرد. «كيل استنس»، كارشناس برق روي صفحه تلويزيون ظاهر شد و ادعا كرد كه بينندگان اين شبكه با يك حقه ساده مي‌توانند تصاوير را به صورت رنگي دريافت كنند. آنچه آنان بايد انجام مي‌دادند اين بود كه يك جوراب بلند نايلوني زنانه را روي صفحه تلويزيون بكشند. البته تلويزيون رنگي 8 سال بعد به بازار عرضه شد، اما نه به كمك تكنولوژي جوراب زنانه!
+ روزنامه بريتانيايي گاردين (????) ويژه‌نامه‌اي 7 صفحه‌اي در بزرگداشت دهمين سالروز كشف «سن سريف» چاپ كرد. «سن سريف» مجمع الجزايري واقع در اقيانوس هند معرفي شد كه مستعمره انگلستان است. دو جزيره عمده اين مجمع الجزاير خيالي، به نام‌هاي «كايسه بالايي» و «كايسه پاييني» معرفي شد و پايتخت آن «بودوني» نام گرفت. خوانندگان تمام تلفن‌هاي روزنامه را براي كسب اطلاعات بيشتر اشغال كردند. آنها ظاهرا جايي تازه را براي گذراندن تعطيلات پيدا كرده بودند؛ جايي كه روي نقشه جغرافيا وجود خارجي نداشت.
+ راديو صداي ملت اعلام كرد كه ريچارد نيكسون تغيير عقيده داده و تصميم گرفته است در مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري شركت كند. شعار او در اين دوره اين است: من هيچ اشتباهي انجام ندادم و آن را تكرار نخواهم كرد! حتي سخنراني ساختگي نيكسون هم از طريق راديو پخش شد كه طي آن براي نامزدي مجدد اعلام آمادگي كرده بود.
+ شركت «فست فود برگر كينگ» در يك آگهي يك صفحه‌اي در روزنامه «يو.اس.اي.تودي» به علا‌قه‌مندان وعده داده كه به زودي در منوي غذاهاي اين شركت، همبرگر چپ‌دست نيز سرو خواهد شد. ظاهرا اين همبرگر با همان مخلفات از جمله سس و ... و همان اندازه صرفا براي خدمتگزاري به 32 ميليون چپ‌دست آمريكايي ابداع شده بود. اعلام شد كه دهانه همبرگر در اين ساندويچ 180 درجه چرخانده شده است! خيلي‌ها گول خوردند و هزاران نفر براي چشيدن طعم اين همبرگر چپ‌دست دروغين به شعبه‌هاي اين فروشگاه هجوم آوردند و البته راست‌دست‌ها هم برگر معمولي را سفارش دادند.

دروغ اول آوريلي كه حقيقت داشت

همه دوستان اين مرد نابينا، ادعاي وي را كه گفته بود قصد صعود به قله اورست دارد، دروغ آوريل مي‌پنداشتند. جرارد جاسنز مي‌گويد: دوستانم روز اول آوريل منتظر بودند تا با آنها تماس بگيرم و بگويم كه قضيه شوخي بوده است، اما من قصد دارم به دختر كوچكم كه در حال از دست دادن بينايي خود است ثابت كنم كه او هر كاري را كه اراده كند مي‌تواند انجام دهد و براي همين به اورست خواهم رفت. «اريك وينماير» نام ماجراجويي است كه در سال 2001 نام خود را به عنوان اولين نابينايي كه اورست را فتح خواهد نمود، ثبت كرد.

لیستی از دیگر دروغ های معروف دنیا در این روز:

- تلویزیون هلند در دهه ۱۹۵۰ خبر واژگونی برج پیزا را پخش کرد.
- درخت های ماکارونی: بی بی سی یک برنامه پانوراما در ۱۹۵۷ پخش کرد که درخت های ماکارونی را در سوئیس نشان می‌داد. بی بی سی اعلام کرد که سوسک های ماکارونی که محصولات را از بین می‌بردند قلع و قمع شدند. بسیاری از مردم با بی بی سی تماس گرفتند و پرسیدند که چگونه درخت های ماکارونی را کشت می‌کنند. این واقعه در حقیقت از فیلمی به نام St Albans گرفته شده بود.
- دروغ هایی مبنی بر بیرون آمدن از خانه: در ۱۹۸۵ روزنامه L.A. Weekly خبری را در روز دروغ آوریل چاپ کرد که بسیاری از مردم توسط آن فریفته شدند.
- Kremvax: در ۱۹۸۴ اولین شوخی آنلاین یک پیامی را منتشر کرد که یوزنت در شوروی برای کاربران در دسترس است.
- آلاباما عدد پی را تغیر می‌دهد: روزنامه New Mexicans for Science and Reason در آوریل ۱۹۹۸ مقاله‌ای را چاپ کرد که توسط فیزیکدانی به نام Mark Boslough نوشته شده و در آن آمده بود که قوه مقننه آلاباما رای داد که ثابت پی تغییر کرده است. این واقعه ظاهرا اولین بار در داستانی به نام غریبه‌ای در سرزمین غریب (Stranger in a Strange Land) تالیف رابرت هاینلاین آمده است.
- ترور بیل گیتس: در ۲۰۰۳ خیلی از وبسایت های کره شمالی و چینی اظهار داشتند که CNN خبر داد که بیل گیتس موسس مایکروسافت در نتیجه ۱٫۵٪ افت در بورس سهام چین ترور شد. (به هر حال CNN در چین تحریم شد)
- آب در مریخ: در ۲۰۰۵ یک خبر در وبسایت رسمی ناسا پخش شد که آب را در مریخ نشان می‌داد. این تصاویر در حقیقت یک لیوان آب بر روی نوار مریخ (Mars Candy Bar) بود.
- پری مرده: در ۲۰۰۷ یک دروغ‌ساز در وبگاهش تصاویری را منتشر کرد که جسد یک موجود ناشناخته ۸ اینچی را نشان می‌داد که گفته می‌شد یک پری مومیایی شده است. او سرانجام پری را در eBay به قیمت ۲۸۰ یورو فروخت!
- شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی در سال ۲۰۰۸ گزارشی از کشف نوعی پنگوئن پرنده در قطب جنوب را پخش کرد. در این گزارش یک فیلم تلویزیونی از پنگوئن‌ها و پرواز آن‌ها تا جنگل‌های آمازون نیز پخش شد.
- زمان استاندارد: در کشور های مختلف این شوخی آورده شده است که می‌گوید سیستم زمان به نوعی تغییر خواهد کرد که در آن، واحد زمان بر اساس توان هایی از ۱۰ ذکر می‌شوند.

دروغ های معروف دیگر را می توانید از قسمت Well-known pranks در سایت Wikipedia مشاهده کنید. (خیلی زیاده، حوصله نوشتنش نیست) : en.wikipedia.org/wiki/April_Fools_Day
پاسخ
تشکر کنندگان: N0!$!eRv@mp!eR ، wushu kung fu ، Hossein81 ، ساشا ، online27H ، Jav3 ، fahimeh88
خیلی خیلی جالب بود ممنونم. به خصوص بخش دروغ ها خیلی خنده داربود!!! ببینین چه مناسبت های باحالی دارنا! ما که هیچ چی این مدلی نداریم Sad در هرصورت من عاشق این مناسبتم Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H
چگونه یک فریبنده آوریل خوب باشیم!

روز دروغ آوریل یک روز بی نظیر برای بیهوده گویی و Pranks یا همون شوخی های خرکی (Big Grin) بامزه می باشد!! اگر می خواهید اوقات خوشی را در این روز سپری کنید، مطالبی را که در اینجا آمده به دقت بخوانید و آن ها را به خاطر بسپارید. ضمنا حواستان به هشدار ها باشد.

مراحل:

1. صبح زود بیدار شوید! ( برای فهمیدن دلیل آن، بخش هشدار ها را بخوانید.)
2. هنگامی که شخصی را می بینید، یک نقشه برای فریب دادن آن ها آماده کنید، قبل از اینکه آن ها شما را فریب دهند. (شما نباید کاری کنید که آن ها فکر کنند این تلافی کاری است که قبلا با شما کرده اند.)
3. زمانیکه نقشه شما آماده شد، زمان اندکی را برای تفکر بر روی آن بگذارید. ببینید نتایجی که احتمال روی دادنشان بیشتر است چه هستند.
4. هنگامی که این کار را انجام می دهید، مثلا اگر شوخی شما این است که یک کیسه لوبیا را روی سر یک نفر بریزید، می توانید این کار را بدون دیده شدن انجام دهید. سپس طوری وانمود کنید که انگار نمی دانید آن ها از کجا آمده اند. سرانجام اجازه دهید وی متوجه شود که این شما بودید که آن شوخی را انجام دادید.

نکات:

* چرا ما شوخی Avril Fool را انجام می دهیم؟
این رسم از فرانسه شروع شد، زمانیکه در سال 1852 تقویم به منظور دقیق شدن تنظیم شد. این بدین معنی است که روز سال نو از 25 ام مارس به اول ژانویه انتقال داده شد. هر کسی که جشن گرفتن در آخر هفته تعطیلات سال نو (اول آوریل) را ادامه می داد، احمق خطاب می شد.

* سعی کنید از شوخی کردن با دوست صمیمی تان اجتناب کنید (بیش از یکبار). اگر آن ها به قدر کافی شما را بشناسند، خواهند دانست که کار شما بوده است.

هشدار ها

* یک شوخی دیگر را با یک همان فرد انجام ندهید. اگر می خواهید به شوخی کردن با دیگران ادامه دهید، می بایست روی افراد مختلف انجام شود. اگر یک شوخی را روی همان فرد انجام دادید، آن ها حقیقت را خواهند فهمید. اگر شما آن را روی فرد دیگری در همان نزدیکی انجام دادید، بدیهی است که در صورتیکه آن ها در شوخی با شما شریک نباشند، آن را به افراد دیگر خواهند گفت.

* هرگز، تکرار می کنم، هرگز بعد از ظهر با کسی شوخی نکنید. در غیر اینصورت باعث احمق فرض شدن خودتان می شوید!!

* اگر می خواهید یک حقه باز خوب باشید، همیشه بیاد داشته باشید که امروز روز April Fools است.
پاسخ
تشکر کنندگان: wushu kung fu ، online27H ، Jav3
چگونه یک شوخی عالی برای روز April Fools بسازیم

اعضای خانواده شما (یا دوستانتان) شوخی با شما را هر سال ادامه می دهند. در حقیقت، هر روز! شما باید آن را تلافی کنید. چرا در روز April Fools این کار را انجام ندهید؟!! Big Grin

مراحل

1. به شخصی که می خواهید با او شوخی کنید، فکر کنید. مکان هایی را که آن ها اکثر وقت شان را در آن صرف می کنند بیابید. لیستی از چیزهایی که وی از آن ها وحشت دارد، تهیه کنید (چیز هایی که از آن ها می ترسد) و فکر کنید چطور می توانید از آن ها در شوخی و حیله تان استفاده کنید!
2. ترس را با پاتوق شخص ترکیب کنید تا یک شوخی سفارشی برای آن شخص ترتیب دهید. برای مثال: شخص مورد نظر شما عاشق این است که در پارک روی یک نیمکت بنشیند. شما می توانید از نزدیک ترین درخت به وی، بادکنک های پر از آب را به طرف او پرتاب کنید. آن ها فکر می کنند این فقط یک پرنده بوده است یا یک کودک بطور اتفاقی این کار را انجام داده است.
3. تا روز اول آوریل منتظر بمانید و شوخی تان را آماده کنید.
4. از دور تماشا کنید.
5. آماده شوید تا یک خنده حسابی بکنید!! مگر اینکه شوخی شما به اندازه کافی خوب نباشد.

نکات:

* صبور باشید. خلاقیت معمولا زمان می برد.

* مطمئن شوید آن چه را که انجام می دهید، قانونی است.

* سعی کنید ناشناس باقی بمانید و شخص مورد نظر را در سرگردانی و حیرت رها کنید.

* اگر ناشناس ماندن را دوست ندارید، یک نامه بنویسید که روشن کند "چه کسی این کار را انجام داده است".

* هر چقدر شخص مورد نظر را بهتر بشناسید، همان قدر شوخی شما بهتر خواهد بود.

* برای نتیجه گیری بهتر نقشه تان را تا جایی که ممکن است، زود شروع کنید.

هشدار ها

* خیلی بدجنس نباشید! چرا که ممکن است قربانی شما به شدت عصبانی شود و سر شما فریاد بزند یا اینکه به شما آسیب برساند. Big Grin

* اگر احساسات شخص مورد نظر شما، به راحتی جریحه دار می شود، در اینصورت خیلی مواظب باشید چرا که ممکن است یک دوست را از دست بدهید.

* مطمئن شوید آن چه را که انجام می دهید، قانونی است. (تکرار کردم که فراموش نکنید!)

* ترس و وحشت (fears) یک چیزی است و نفرت و انزجار (phobias) چیز دیگر. بعضی از افراد خیلی می ترسند.

چیز هایی که احتیاج دارید:

* حداقل یک دوست یا یک عضو از خانواده!!! Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H ، Jav3
منم بچگی ها یه سطل آبو بالای در گذاشتم بابام اومد و کل سطل آب ریخت رو سرش ... و من اولین نفری در جهان هستم که کتک آوریل را از بابام خوردمBig Grin
پاسخ
تشکر کنندگان:
قبل از نوشتن، میخواستم از این که مطالبی که می نویسم، پیوستگی ندارد و از خط سیر خاصی پیروی نمی کنند، عذر خواهی کنم. به هر حال هر پست به قسمتی از قضیه می پردازد و سعی شده است تا اطلاعات کافی در اختیار شما عزیزات قرار بگیرد.
از طرف دیگر، از این که برخی از عبارات را در بعضی جا ها به صورتی دیگر ذکر می کنم، معذرت می خواهم. مثلا عبارت April Fools ... دلیل این کار این است که در ترجمه و بازگردانی برخی از عبارات غربی، به زبان فارسی مشکلاتی وجود دارد. بعضی از عبارات در فارسی معنایی می دهند که اگر به آن دقیق شویم، می فهمیم که آن عبارت هیچ شباهتی به کاری که انجام می شود ندارد. مثلا همین April Fool را اگر معنی کنیم "دروغ آوریل" شخص یک فکری می کند و اگر معنا کنیم "فریب آوریل" یا مثلا "احمق آوریل"، یک فکر دیگر. من سعی کردم در جملات مختلف، معادلی ارایه کنم که با مفهوم آن جمله تناسب بیشتری داشته باشد. در کل میخواهم بگویم که اگر یک مفهموم را به شکل های گوناگون دیدید، دیگر به بزرگی خودتان ببخشید.
مسئله دیگری که لازم می دانم آن را در همین ابتدای کار (معرفی و تشریح کامل روز های ویژه) بیان کنم، این است که شاید بعضی از شما فکر می کنید که موضوعاتی از این دست بسیار بدرد نخور بوده و اصلا جالب نیستند و نهایتا یکی دو پست در مورد آن ها قابل تحمل است. من هم تا حدودی این مسئله را قبول دارم ولی باید به شما بگویم که نوشتن در مورد این روز ها فقط محض جالب بودن آن ها برای شما، انجام نمی گیرد. هدف این است که شما هم مثل تمام مردمی که در آمریکا دنیا آمده اند و بزرگ شده اند، اطلاعات و تجربیات کافی در این زمینه کسب کنید و تا حدودی همان حس و حال و شور و هیجانی را پیدا کنید که آن ها پیدا می کنند. این مطالب می توانند خاطرات را در ذهن شما شبیه سازی کنند. خاطرات فقط آن دسته از تجربیات ما در مورد افراد خانواده و گفت و گوهای ما نیست، شامل تمام لحظات از جمله خوراکی ها و آماده شدن آن ها، شیطنت ها و ... و ... و ... هم می شود که می توانیم تمام آن ها را همان تجربه و کسب مهارت بنامیم. به شخصه فکر می کنم، این مطالب همین قسمت را پوشش دهد و آن را در ذهن شبیه سازی کند. بدین صورت پس از این می توانید اطلاعات جامع تری راجع به این روز ها داشته باشید و دقیقا بدانید قضیه چیست و چه خواهد شد و چه باید بکنید. "کلیک" روی دکمه تشکر برای من مقام و منزلت نمی آورد و بقیه نمی گویند که فلانی چقدر کارش درست بوده که از او این همه تشکر شده است. یا من تشکر های زیر پست هایم را به دوستانم نشان نمی دهم تا به آن ها پز داده باشم و ... !! این دکمه فقط به من می گوید که کاری که انجام داده ام، مفید بوده و باید آن را ادامه دهم. به من می گوید افرادی بوده اند که از کار من خوش شان آمده باشد و به من دلگرمی می دهد تا اطلاعات و تجربیات خود را بیش از پیش در اختیار شما قرار دهم و این کار را ادامه دهم. همین...

چگونه روز احمق های آوریل را جشن بگیریم

چه چیزی هر سال یکبار اتفاق می افتد و شما معمولا آمدنش را نمی بینید؟ روز احمق های آوریل!! در اینجا پیشنهاداتی برای اینکه چطور چند تا شوخی با دوستانی که به شما مشکوک نیستند و تصورش را هم نمی کنند، انجام دهید ارایه شده است. گرچه... مسلما این روز، روز احمق های آوریل است، شما احتمالا تلافی اش را در خواهید آورد.

مراحل

1. مطمئن شوید که امروز اول آوریل است! Big Grin اگر هر روز دیگری باشد، و خوتان را در حالی که فریاد می زنید "April Fools!"، یافتید!! ، بدانید که خودتان را سوژه لطیفه دیگران کرده اید!! Tongue

2. با یک نفر شوخی کنید! این شوخی نباید مخرب باشد. این شوخی می تواند به سادگی یک تلفن سرکاری باشد یا خیلی استادانه با تغییر غلظت کافئین قهوه آن ها !!

3. بهترین شوخی زمانی اتفاق می افتد که شخص مورد نظر آمادگی (انتظار) آن را ندارد. صبح زود بهترین زمان اجرای آن ها است، چون هنوز مغز افراد از خواب بیدار نشده و پی نبرده است که امروز اول آوریل است.

4. بهترین شوخی ها آن هایی هستند که به خوبی برنامه ریزی شده اند. شما باید به خوبی با خصوصیات فردی و اخلاقی شخص آشنا باشید تا حساب او را برسید! Big Grin

5. طبق سنت، تمام کردن یک شوخی با فرد ضربه خورده، گفتن April Fools است.

6. با خنده دور شوید، شما موفق شده اید. هرگز در حالی که می خندید به سرعت نپرید وسط و ظاهر نشوید، چون این کار می تواند به احساسات فرد صدمه بزند.

نکات:

* شوخ طبع باشید چون شوخ طبعی بهترین چیز برای داشتن است.

* خلاق باشید. هیچ چیزی بد تر از آن نیست که یک شوخی تکراری را انجام دهید.

* اگر چیزی نادرست پیش رفت و می توانست باعث آسیب رسیدن به کسی شود، از صرف نظر کردن از شوخی تان هراس نداشته باشید. این اصلا خوب نیست.

* اگر شما می خواهید یک نفر را خیلی خوب سر کار بگذارید، تقریبا دو هفته تمام زمان می برد! برای مثال، اگر می خواهید شوخی قهوه شور را روی پدر مادرتان امتحان کنید، یا فردی که شما حتی یک روز برای آن ها قهوه درست نکرده اید یا نمی توانید بکنید. برای اینکه این کار طبیعی جلوه کند، از یک هفته قبل شروع کنید به درست کردن آن. مطمئن شوید قهوه در روز اول آوریل بدون نقص و عالی است، به جای شکر در آن نمک بریزید!!

* اگر می توانید کاری کنید که سوژه یا همان قربانی شما در خنده تان شریک شود. بهترین شوخی اونی هست که گیرنده شوخی به خودش یا بهتر از آن، به موقعیت بخندد.

* زمان مناسب دیگری که می توانید شوخی تان را امتحان کنید، آخر شب است، چون همه آمادگی شان را از دست می دهند و فکر می کنند April Fool's تمام شده است.

هشدار ها:

* مواظب افرادی که می دانند امروز اول آوریل است و دنبال سوژه می گردند، باشید.

* مواظب درجه شوخی خود باشید. شوخی ها می بایست باعث خوشحالی و خنده شوند. شوخی هایی که سبب صدمه زدن به مردم می شود، حالا فیزیکی یا روحی، به هیچ وجه خنده دار نیستند.

* مواظب باشید که دوستی و رفاقت شما در طول شوخی های April Fool's بهم نخورد.

* زمانیکه یک شوخی را برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که به نقاط حساس ضربه نمی زنید (منظورم اون نقاط نیست، برادر!! Big Grin چرا فکر بد می کنید؟!! Wink). به عنوان مثال اگر شخص به تازگی کسی را از دست داده باشد، ساختن لطیفه هایی درباره مرگ، ایده خوبی نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: online27H ، Jav3 ، asdesz




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان