کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
انواع مختلف ازدواج در ایالات متحده
دوستان من دارم با ویزای نامزدی وارد خاک ایالات متحده میشم. من نامزدم رو دوست دارم و قصد دارم باقی عمرم رو در کنار هم باشیم اما دوست دارم بدونم چند مدل ازدواج در آمریکا وجود داره و آیا همه ازوداج و طلاقها از نظر حقوقی مثل هم هستند؟ آیا مثل ایران شرایط ضمن عقد وجود داره و کلا از اونجا که هیچ کس از آینده خبر نداره چه کار میشه کرد در زمان ازدواج که خسارات بعد از طلاق احتمالی برای مهاجر به حد اقل برسه. ممنون میشم اگه فقط دوستانی که در مورد جوابها مطمئن هستند جواب بدن تا کسی گمراه نشده. در ضمن جنسیت من مذکر هست اگه تفاوتی در راهنمایی میکنه. با تشکر!
“All that we are is the result of what we have thought.” - Buddha
پاسخ
تشکر کنندگان: NedaE
(2010-09-19 ساعت 00:08)Beneficiary نوشته:  دوستان من دارم با ویزای نامزدی وارد خاک ایالات متحده میشم. من نامزدم رو دوست دارم و قصد دارم باقی عمرم رو در کنار هم باشیم اما دوست دارم بدونم چند مدل ازدواج در آمریکا وجود داره و آیا همه ازوداج و طلاقها از نظر حقوقی مثل هم هستند؟ آیا مثل ایران شرایط ضمن عقد وجود داره و کلا از اونجا که هیچ کس از آینده خبر نداره چه کار میشه کرد در زمان ازدواج که خسارات بعد از طلاق احتمالی برای مهاجر به حد اقل برسه. ممنون میشم اگه فقط دوستانی که در مورد جوابها مطمئن هستند جواب بدن تا کسی گمراه نشده. در ضمن جنسیت من مذکر هست اگه تفاوتی در راهنمایی میکنه. با تشکر!

سلام دوست عزيز شرايط ضمن عقد كه در عقد نامه شما ذكر بشه در شهرداري و يا كليسا كه به هيچ وقت امكان پذير نيست چون در مسحيت شرط باعث از بين رفتن عقد ازدواج هست در مسجد اگه ازدواج ثبت بشه شروط ضمن عقد مطابق با عقايد مسلمانان اون منطقه امكان پذير هست اما از نظر قانوني براي اجرا با مشكلاتي همراه هست. اونچيزي كه زياد شنيدم اينه كه زن و مرد به علت نصف شدن اموال بعد از جدايي قبل از ازدواج با حضور در يك دفتر وكالت قراردادي تنظيم ميكنن كه يكي يا هر دو طرف قبول ميكنن در صورت جدايي تقاضاي تفكيك اموال رو نداشته باشن و بسيار هم مرسوم هست و شايد شرطي بذارن مثلا بگن اگه بيشتر از ده سال با هم زندگي كرديم اين قرارداد بي ارزش خواهد بود. حتي گاهي راجع به ارث هم نوشته ميشه. البته اگه شما همچين قراردادي تنظيم كردين در خصوص اموال ايران هم اشاره بشه چون اون يه قررداد حقوقيه و در ايران هم ارزش اجرايي داره .
پاسخ
تشکر کنندگان: sib 24 ، Beneficiary ، seravin ، kianoush ، R.F ، babak2010 ، Ali Sepehr ، mavarfan ، NedaE ، سانازی ، sasbk ، haleh99
با تشکر از benyta عزیز. من در مورد تفکیک اموال از بعضیا شنیدم که در صورت جدایی همه اموال دقیقا نصف میشه و از بعضیا هم شنیدم که میگن فقط ثروت به دست آمده بعد از ازدواج تا زمان طلاق شامل این قضیه میشه. اگه کسی میدونه توضیح بده لطفا.
“All that we are is the result of what we have thought.” - Buddha
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، NedaE
[quote='Beneficiary' pid='76811' dateline='1284965140']
با تشکر از benyta عزیز. من در مورد تفکیک اموال از بعضیا شنیدم که در صورت جدایی همه اموال دقیقا نصف میشه و از بعضیا هم شنیدم که میگن فقط ثروت به دست آمده بعد از ازدواج تا زمان طلاق شامل این قضیه میشه. اگه کسی میدونه توضیح بده لطفا.
[/quote

سلام دست عزيز اينكه كدوم قسمت از اموال نصف بشه بستگي به نظر دادگاه داره اونم به توانا يي وكلا ربط داره كه با توجه به سابقه زندگي مشترك و مقدار ثروت قبل و بعد از ازدواج دادگاه رو متقاعد كنن وگرنه از نظر قانوني كل ثروت هست و حتي شامل ثروت در ساير كشورها هم ميشه. البته ميدونين كه قاضي هاي اونطرف دست بازتري دارن و بيشتر منطقي تصميم ميگيرن تا تبعيت كوركورانه برا همين در سالهاي اخير اين موضوع كه مقدار ثروت كي بدست اومده و مدت زمان تاهل چقدر بوده و اصلا انگيزه ازدواج چي بوده پر رنگ شده و خيلي اوقات منجر به همون كه ثروت بعد از ازدواج تقسيم بشه ، شده كه اين باعث شده بعضي ها تصور كنن قانون ميگه ثروت بعد از ازدواج.
پاسخ
تشکر کنندگان: Beneficiary ، NedaE ، سانازی ، Maryjonz
دوستان اینجا یه سری فرمهایی هست که قبل از عقد به صورت توافقی میرن و امضا میکنن و ثبت میکنن(البته کسانی که دوست دارن )و اینجوریه که میگن ثروت قبل از ازدواج نصف نمیشه در صورت طلاق.ویا قید میشه همه داراییهای بعد از ازدواج که به دست میاد نصف میشه.
و بعضی ها هم امضا نمیکنن و از داراییها شریک میشن.
زندگی ساخته ی افکار شماست و فردا همان خواهد شد که امروز اندیشیده ای.

موریس مترلینگ
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Ali Sepehr ، Beneficiary ، NedaE ، haleh99
(2010-09-22 ساعت 04:16)Soofia نوشته:  دوستان اینجا یه سری فرمهایی هست که قبل از عقد به صورت توافقی میرن و امضا میکنن و ثبت میکنن(البته کسانی که دوست دارن )و اینجوریه که میگن ثروت قبل از ازدواج نصف نمیشه در صورت طلاق.ویا قید میشه همه داراییهای بعد از ازدواج که به دست میاد نصف میشه.
و بعضی ها هم امضا نمیکنن و از داراییها شریک میشن.

اون فرمها رو از کجا میشه تهیه کرد و باید به کجا تحویل داد؟
“All that we are is the result of what we have thought.” - Buddha
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام.

از دوستانی که سابقه زندگی در امریکا رو دارن ممنون میشم یه توضیحاتی در مورد ازدواج در امریکا بیان کنن.

مثل ایران پدر مادر میرن خواستگاری ؟

ایا رسم و روسوماتی که ما داریم رو دارن ؟

مثلا ایا دختر جهیزیه میاره ؟ یه پسر ....

دختر از پسر چه انتظاراتی داره و برعکس ؟

تو ایران مثلا میگن باید ماشین داشته باشه ؟ خونه داشته باشه و .... تو امریکا چطوره ؟ انتظارات طرفین چطوره ؟

خلاصه هر چی که به ذهنتون میرسه

ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
نقل قول:
(2013-03-01 ساعت 16:47)M0TRIX نوشته:  سلام.

از دوستانی که سابقه زندگی در آمریکا رو دارن ممنون میشم یه توضیحاتی در مورد ازدواج در آمریکا بیان کنن.

مثل ایران پدر مادر میرن خواستگاری ؟


ایا رسم و روسوماتی که ما داریم رو دارن ؟

مثلا ایا دختر جهیزیه میاره ؟ یه پسر ....

دختر از پسر چه انتظاراتی داره و برعکس ؟

تو ایران مثلا میگن باید ماشین داشته باشه ؟ خونه داشته باشه و .... تو آمریکا چطوره ؟ انتظارات طرفین چطوره ؟

خلاصه هر چی که به ذهنتون میرسه

ممنون

خواستگاری از طرف پسر انجام میشه و اصلا مربوط به پدر مادر نمیشه یعنی خوده پسر بعد از یه مدتی که با دختره بود خودش انگشتر در میاره و نامزد میشه با دختره و بعدم مراسم

البته من منظوره شما رو نفهمیدم که منظورتون ایرانی ها در آمریکا بود یا آمریکایی

ولی کلا چیزای که پرسیدی خیلی ابتدایی و کلا به فرهنگ آمریکایی زیاد مربوط نیست
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader
من البته در امریکا زندگی نمیکنم ولی تجربه شخصی ام را مینویسم(البته اگر منظور شما آمریکایی های آمریکا است واگر نه هر فردی میتونه فرهنگ سابق خودش رو بعد زا مهاجرت حفظ کرده باشه);
در ازدواج آمریکایی مهریه و جهیزیه معنایی ندارد بخصوص که هم پسر و هم دختر قبل از ازدواج هم مستقل و جدا از خانواده زندگی میکنن و هر دو وسایل اولیه زندگی را دارند. با هم توافق میکنن که کجا زندگی کنن. مثلا ممکنه به دلیل کوچک بودن خونه هاشون برای دو نفر، اجاره هاشون رو فسق کنند و با هم یه خونه بزرگ تر اجاره کنن و طبق توافق و میلشون هر دو طرف اون دسته از وسایل خانه قبلی شون رو که مناسب میبینن،به منزل جدید میارن.
در مورد هزینه زندگی هم هر دو مشارک میکنن و همدیگر رو یاری میکنن.
در مورد خانواده هم،پسر شخصا تصمیم به خاستگاری از دختر مورد علاقه اش میگیره. اگر کاتولیک باشن براشون مهمه که پسر قبل از ازدواج به منزل دختر هم بیاد و با خانواده اش هم صحبت کنه واگرنه کلا واسشون زیاد مهم نیست و خودشون تصمیم میگیرن. البته به نظر من راجع به آمریکا به اون وسعت نمیشه اینجوری نظر داد،شاید بهتر باشه شما اول بگین در مورد چه ایالتی سوال میپرسین تا جواب صحیح تری هم بگیرین.
نوع ویزا: k1
دریافت مدارک توسط USCIS : دسامبر 24 ،2012
دریافت receipt number:ژانویه 3 ،2013
سرویس سنتر: California
اپروو :21 مه‌ 2013
پاسخ
تشکر کنندگان: M0TRIX




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان