کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصیل در ایسلند
كسي درمورد تحصيل در ایسلند اطلاعاتي داره ؟
در مورد هزینه ها و سایر موارد
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
ایسلند:

ایسلند کشوری با مساحت بیش از 103000 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 304000 نفر واقع در شمال قاره اروپا بوده که به دلیل برخورداری از سطح رفاه اجتماعی بالا و امکانات مورد قبول ،رفته رفته جایگاه خود را در میان متقاضیان تحصیل بین المللی پیدا کرده است.



دانشگاههای ایسلند:

ایسلند دارای هشت دانشگاه دولتی بوده که دارای امکانات گسترده و رو به رشد جهت جذب دانشجویان بین المللی بوده، زبان غالب در این دانشگاهها زبان ایسلندی بوده و تعدادی رشته تحصیلی در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی تدریس می شود که تعداد آنها در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته و پیش بینی می شود که سالانه بر تعداد رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی توسط این دانشگاهها افزوده شود. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاههای دولتی ایسلند رایگان بوده و این امر موجب جلب توجه متقاضیان به ادامه تحصیل در این کشور شده به نحوی که درصد بالایی از این متقاضیان اروپایی بوده و این فرصت را برای کسب تحصیلات عالی مغتنم می شمارند در حالی که اکثر دانشگاههای اروپایی دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی می کنند.


مدارک مورد نیازو تاریخ های اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی:

مدارک مورد نیاز برای اقدام جهت اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای ایسلند بسته به دانشگاه متفاوت بوده اما در حالت کلی مدرک تحصیلی معتبر ترجمه شده به همراه اصل ترجمه ریز نمرات و نیز مدرک زبان معتبر بین المللی می باشد. در مقطع دکترا علاوه بر دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس ، متقاضیان می بایست دارای پروپوزال تحقیقی قابل دفاع و نیز ریز نمرات و معدل دروس تخصصی تحصیلی قابل ارائه باشند.

تاریخ های اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی بسته به دانشگاه و مقاطع تحصیلی متغیر بوده، به جز دانشگاه ایسلند که تاریخ خاتمه ثبت نام آن 15 ماه مارس بوده،در خصوص مابقی دانشگاهها ،عموما تاریخ شروع و پایان اقدام برای اخذ پذیرش، از ماه مارس تا ژوئن هر سال می باشد.


پروسه اخذ روادید تحصیلی:

کشور ایسلند از سال2001به کنوانسیون شنگن پیوسته و در خصوص قوانین و شرایط صدور روادید تابع این مجموعه قوانین می باشد. بر طبق قانون مهاجرت کشور ایسلند، کلیه متقاضیان تحصیل که مدت تحصیلشان از 3 ماه بیشتر باشد می بایست جهت اخذ اقامت تحصیلی به یکی از سفارتخانه ها و یا کنسولگری های ایسلند در کشور متبوعشان مراجعه و درخواست صدور روادید نمایند.

لازم به ذکر است مدت زمان پروسه صدور اقامت تحصیلی توسط اداره مهاجرت ایسلند 90 روز تخمین زده شده و آخرین روز تحویل مدارک جهت ترم پاییزه 15 جولای و برای ترم بهاره 15 نوامبر اعلام شده است.

همچنین بر اساس دستورالعمل های منتشره توسط اداره مهاجرت کشور ایسلند، دانشجویان بین المللی پس از ورود به این کشور ملزم به ارائه گواهی سلامت پزشکی از یکی از مراکز مورد تایید این سازمان می باشند.


مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای اخذ اقامت تحصیلی:

1- فرم تکمیل شده درخواست جهت اقامت تحصیلی ارائه شده توسط سفارت و یا کنسولگری ایسلند.

2-یک قطعه عکس پاسپورت سایز متقاضی.

3-فتوکپی پاسپورت متقاضی.

4-گواهی عدم سوء پیشینه صادره توسط مراجع ذی صلاح، متقاضیان باید توجه داشته باشند که مدت زمان ارائه این گواهی نمی بایست دیرتر از 6ماه باشد.

5-بیمه نامه معتبر پزشکی، بیمه نامه فوق الذکر می بایست در کشور ایسلند معتبر بوده و حداقل به مدت 6 ماه از تاریخ ورود معتبر بوده و حداقل به مبلغ 2.000.000کرون ایسلندی هزینه های پزشکی متقاضی را پوشش دهد.

6-تاییدیه رزرو محل سکونت در ایسلند.

7- پذیرش تحصیلی معتبر از دانشگاههای ایسلندی.

8- ضمانت نامه معتبر مالی جهت تایید این امر که متقاضی توانایی پرداخت هزینههای تحصیلی و زندگی خود را دارا می باشد. این تضمین جهت یک فرد 115567 کرون ایسلند به میزان هر ماه بوده و نیز برای یک خانواده 2 نفری این مبلغ 184907 کرون ایسلندی به میزان ماههایی که متقاضی مجاز به اقامت در این کشوراست ، می باشد.


Tampa.Floorida.Usa
پاسخ
تشکر کنندگان: hamedrouhi ، ali2011 ، mavarfan ، mohammad.maleki
این کشور در ایران سفارت دارد؟
در مورد آب و هوا وهزینه های زندگی اگر اطلاعاتی دارید ممنون میشم اینجا بگذارید
پاسخ
تشکر کنندگان:
دوتا از دانشگاه هاي ايسلند مورد قبول وزارت علوم هستند كه يكي دانشگاه ايسلند كه قديمي ترين دانشگاه ايسلند و ديگري دانشگاه ريكياويك كه متاسفانه پوليه فكر مي كنم.
در ضمن اب و هواشو هم در نظر بگيرين!!!!! چندين پله از نروژ و سوئد بدتره!
هزينه ها هم در حدود هزينه ي زندگي در نروژه.تقريبا ماهي 1000 تا 1200$
پاسخ
تشکر کنندگان: hamedrouhi ، mavarfan ، Classic
کسی از دوستان دانشگاه ایسلند درس نمیخونه کمی اطلاعات بدهد
ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان:
فكر نميكنم كسي از ايران تا حالا رفته باشه ايسلند؟!!! اما تو سايت خود دانشگاه ريكياويك اطلاعات بدي نيست.تجربيات دانشجويان خارجي هم هست كه مي تونه جالب باشه
پاسخ
تشکر کنندگان: mavarfan ، Classic ، hamedrouhi ، mohammad.maleki




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان