کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مشکلات مهاجرت از طریق پ ن ا ه ن د گ ی به اروپا
رادیو زمانه ـ پژمان اکبرزاده: یکشنبه 10 آوریل 2011، صدها ایرانی، هلندی و همچنین از ملیت‌های دیگر، در مراسم یادبود کامبیز روستایی شرکت کردند. این پناهجوی ۳۶ ساله ایرانی که درخواست پناهندگی‌اش در هلند رد شده بود، چهارشنبه، ششم آوریل، در وضعیت نابسامان روحی در آمستردام خودسوزی کرد.

این برنامه یادبود از سوی «پلاتفورم مبارزه با نژادپرستی و حذف» که به کوشش فعالان هلندی و غیرهلندی اداره می‌شود سازماندهی شده بود.

فرنگیس اوسیوند، سخنگوی انجمن زنان علیه بازگرداندن پناهجویان، از نخستین سخنرانان این گردهمایی بود. او خواستار همبستگی بیشتر بین ایرانیان شد.

در ادامه یِلِ کلاس، وکیل سوسیالیست، سخنرانی کوتاهی در اعتراض به سیاست‌های پناهندگی در هلند ایراد کرد و گفت: «من علیه مرزهایی هستم که انسان‌های فقیر را از سرمایه‌داران جدا می‌کند.”

آخرین سخنران، لونکه لمیر، از «پلاتفورم مبارزه با نژادپرستی و حذف» بود. او گفت: «ما امروز اینجا هستیم برای بدرود گفتن با یک مرد ایرانی که برای داشتن آزادی و یک زندگی امن به هلند آمد. او در کشورش امنیت نداشت. او در کشورش آزادی نداشت، اما در اینجا هم امیدی برای او پیدا نشد. کامبیز در قفس روند پناهندگی گرفتار شد.”

این فعال هلندی در پایان سخنان کوتاهش، از حاضران دعوت کرد که به کامبیز بیاندیشند و در سکوت، گل‌هایی را که برای گرامیداشت یاد او آورده‌اند در محل خودسوزی‌اش بگذارند.

دقایقی بعد، گروهی از ایرانیان به شعاردادن علیه حکومت ایران پرداخت و چند جدال لفظی بین تعداد اندکی از شرکت‌کنندگان پیش آمد. چند نفر از پناهجویان ایرانی که هنوز موفق به دریافت پاسخ پناهندگی از سوی هلند نشده بودند به سیاست‌های این کشور معترض بودند و تعدادی دیگر، عملکرد هزاران پناهنده ایرانی را که پس از دریافت گذرنامه هلندی بلافاصله به ایران سفر کرده‌اند را از دلایل پدید آمدن چنین شرایطی ارزیابی می‌کردند.

کامبیز روستایی به دلیل آنچه وکیل او، فرانک فان هارن، «محکم نبودن مدارک» عنوان کرد در حدود هفت سال پیش، پاسخ منفی اداره مهاجرت در هلند را دریافت کرد ولی به حضور غیرقانونی خود در این کشور ادامه داد. وی حدود نه ماه را نیز به همین دلیل در زندان گذراند.

صاحب یک سوپرمارکت ایرانی در غرب آمستردام به «زمانه» گفت: «آقای روستایی از مشتریان ما بود و به گفته خودش یک مهندس برق بود ولی به خاطر وضعیت اقامت‌اش، اجازه کار نداشت.”

خودسوزی کامبیز روستایی در یکی از پر رفت‌وآمدترین مناطق آمستردام، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های هلندی داشت. فیلمی تکان‌دهنده از لحظات خودسوزی او از سوی یکی از رهگذران ضبط شده که تا کنون صدها هزار نفر آنرا تماشا کرده‌اند.

پرویز نوشیرانی، از دوستان نزدیک کامبیز روستایی، به «زمانه» گفت، پیکر کامبیز، بامداد دوشنبه به سفارت ایران در لاهه تحویل داده می‌شود تا به ایران منتقل شود. او در مراسم به ایرانیانی که علیه رهبر ایران شعار می‌دادند گفت: «خانواده کامبیز از ایرانیان خواسته‌اند که در مراسم، علیه حکومت ایران شعار داده نشود.» ولی کسی به سخنان او توجه نکرد.
یکشنبه عصر، در گردهمایی یادبود این پناهجوی ایرانی در آمستردام، علی صفویان، ترانه «مرغ سحر» را با سه‌تار بلوط خزرایی، اجرا کرد. بسیاری از ایرانیان نیز برای اجرای این ترانه، به‌یاد کامبیز روستایی، با او هم‌آوا شدند. بیش از سیصد نفر در مراسم شرکت کردند که حدود نیمی از آنها را غیرایرانیان تشکیل می‌دادند.

دست‌کم سی و دو هزار ایرانی در هلند زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها را پناهندگان تشکیل می‌دهند. موج ورود ایرانیان به هلند به سال‌های پایانی دهه ۱۹۸۰ تا سال‌های میانی دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد. پس از سرکوب حرکت‌های اعتراضی در سال ۲۰۰۹ در ایران نیز هلند، بسیاری از پناهجویان ایرانی را پذیرفته است و بسیاری دیگر نیز همچنان در انتظار دریافت پاسخ هستند. یکی از ایرانیان در مراسم روز یکشنبه در جدال لفظی خود به دیگر ایرانیان ‌می‌گفت: «با هزاران امید، کارخانه‌اش را در ایران بسته و برای سرمایه‌گذاری در هلند درخواست پناهندگی داده ولی دولت هلند به او پاسخ منفی داده است.”

محل خودسوزی پناهجوی ایرانی در میدان دام، همچنان مملو از گل، شمع، پرچم ایران و پلاکاردهای شعار علیه دولت ایران و سیاست‌های پناهندگی هلند است. بسیاری نیز نامه‌های کوتاهی را به هلندی، پارسی و انگلیسی خطاب به کامبیز نوشته‌اند. در یکی از این یادداشت‌ها به زبان انگلیسی در کنار عکس او، نوشته شده:”کامبیز، اکنون تو برای همیشه آزاد هستی…”

انتشار ویدئوی خودسوزی این پناهجو، بازتاب گسترده ای در وبلاگ های پارسی داشت، بسیاری بی تفاوتی برخی از هلندی های حاضر در صحنه واقعه را به انتقاد گرفتند و اتهامات زیادی مبنی بر نژادپرستی به هلند وارد شد.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، storagemeter ، 327 ، havin1 ، مهدی 116 ، lighter ، hameddjj ، ali65 ، barvos ، msar
سلام .. لطفا یکی منو راهنمایی کنه ممنون میشم

من میخوام برم فوتسال بازی کنم تو یه کشور .. هر کشوری که شد .. انقدر اطمینان دارم به خودم که میتونم موفق باشیم ..
کسی میتونه با کمترین هزینه کمک من بکنه .. با تشکر از همه دوستان
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام به همه. من نمیدونم اینجا جای درستیه که سوالم رو بپرسم یا نه.
من آخر اسفند یا اوایل فروردین ویزای فرانسه م جور میشه.ویزای توریستی دارم میگیرم. که فکر میکنم 15 روزه باشه.
خیلی دوست داشتم برم انگلیس که متاسفانه هزینه هاش برام سنگین در میومد. و نتونستم.
25 سالمه و فوق دیپلم روابط عمومی دارم.
میخوام درخواست پناهندگی کنم. اما خیلی نگرانم. توی هیچ جای اروپا هم کسی رو ندارم.
به نظرتون فرانسه برای پناهندگی خوبه؟ و شرایطش چطوریه.
و یا آلمان و هر کشور دیگه ای .
از نظر زبان هم فقط انگلیسی رو میدونم. اونم در حد متوسط.
واقعا تصمیمم برای پناهندگی جدیه. اما نمیدونم باید کدوم کشور برم . و چیکار کنم؟ میگن فرانسه که ویزا داده انگشت نگاری میکنه و بعد از اون نمیتونم از کشورای دیگه درخواست پناهندگی کنم درسته ؟
و اگه میتونین درباره زندگی در فرانسه و شرایطش برام بگین. و اینکه به نظرتون چیکار کنم.
هر نظری بدید . فقط نگید اینجا بمونم
پاسخ
تشکر کنندگان: hameddjj ، msar
(2013-02-02 ساعت 22:33)mmaryamm نوشته:  سلام به همه. من نمیدونم اینجا جای درستیه که سوالم رو بپرسم یا نه.
من آخر اسفند یا اوایل فروردین ویزای فرانسه م جور میشه.ویزای توریستی دارم میگیرم. که فکر میکنم 15 روزه باشه.
خیلی دوست داشتم برم انگلیس که متاسفانه هزینه هاش برام سنگین در میومد. و نتونستم.
25 سالمه و فوق دیپلم روابط عمومی دارم.
میخوام درخواست پناهندگی کنم. اما خیلی نگرانم. توی هیچ جای اروپا هم کسی رو ندارم.
به نظرتون فرانسه برای پناهندگی خوبه؟ و شرایطش چطوریه.
و یا آلمان و هر کشور دیگه ای .
از نظر زبان هم فقط انگلیسی رو میدونم. اونم در حد متوسط.
واقعا تصمیمم برای پناهندگی جدیه. اما نمیدونم باید کدوم کشور برم . و چیکار کنم؟ میگن فرانسه که ویزا داده انگشت نگاری میکنه و بعد از اون نمیتونم از کشورای دیگه درخواست پناهندگی کنم درسته ؟
و اگه میتونین درباره زندگی در فرانسه و شرایطش برام بگین. و اینکه به نظرتون چیکار کنم.
هر نظری بدید . فقط نگید اینجا بمونم
Doste aziz , man nemigam toye Iran bemoon. vali panahandegi dar France kheili najoore. Hezaran panahandeh dar Faranse montazere yek forsat hastand ta az onja fara konnan be England. Faranse hich emkanati be panahandeha nemide. In kar ro nakonid. kami sabr konid. Ba dashtane vizaye Faranse , shansi baraye gereftane panahandegi nadarid
پاسخ
تشکر کنندگان: mmaryamm ، msar
دوستای عزیزم
اگه واقعا فکر رفتن از ایران به اروپا از طریق پناهندگی هستین من نمیخوام نظرتون رو عوض کنم.
اما قبل از هر چیز خوب تحقیق کنید. حتما کسی رو پیدا کنید که پناهنده ی کشور مقصد باشه و بهتون اطلاعات بده.
دوستای عزیزم یکی از عزیزانم الان 3 ساله تو آلمان در بدترین شرایط زندگی میکنه و هنوز تکلیفش مشخص نشده.
امیدوارم منظور من رو از بدترین شرایط درک کنید. در مورد کمپ ها مخصوصا کمپ های آلمان تحقیق کنید.
بطور خلاصه بگم...
پناهندگی بدون داشتن کیس قوی یعنی بدبختی.
اگه کیس قوی دارین اقدام کنید که در اون صورت ارزش سختی کشیدن به مدت چند ماه رو داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، یه مهاجر ، mahe_choobi ، Mana Moli ، barvos ، msar
به گفته دو پناهجوی ایرانی، حامد سمیعی ۲۸ ساله که از بیست ماه پیش به آلمان آمده و درخواست پناهندگی داده بود، شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ (۷ مارس ۲۰۱۳)، به دلیل "افسردگی ناشی از بلاتکلیفی و فشارهای ناشی از وضعیت پناهندگی"، در کمپ پناهندگی شهر هوف واقع در ایالت بایرن آلمان با خوردن بیش از ۷۰ قرص خودکشی کرده است.

علی سلمانی از دوستان حامد که او هم پناهجوست و در همین کمپ پناهندگی زندگی می‌کند با اعلام این خبر به دویچه وله گفت: «صبح جمعه (۱۸ اسفند) یکی از پناهندگان دید در اتاق حامد باز است و او فوت کرده است. وقتی آمبولانس آمد گفتند ۵ ساعت پیش فوت کرده است.»به گفته علی سلمانی، حامد سمیعی بیست ماه پیش در آلمان درخواست پناهندگی داده بود، اما در این مدت نه جواب مثبت گرفته بود و نه جواب منفی. به همین خاطر خیلی افسرده و ناراحت بود و اصلا با کسی هم صحبت نمی‌کرد.

آن طور که این پناهجوی ایرانی می‌گوید در کمپ پناهندگی شهر هوف آلمان ۱۵ ایرانی زندگی می‌کنند که برخی از آن‌ها سال‌هاست منتظر جواب پناهندگی خود هستند.به گفته علی سلمانی، جسد حامد سمیعی هم‌اکنون در سردخانه شهر هوف است. او می‌گوید: «به خانواده حامد سمیعی در ایران خبر خودکشی او را دادیم. خانواده برای انتقال جنازه به ایران پول کافی ندارد. متاسفانه مسئولان تامین اجتماعی شهر هوف و شهرداری هم هزینه انتقال جسد به ایران را تقبل نمی‌کنند.»

علیرضا قلمی از دیگر دوستان حامد سمیعی که او نیز در همین کمپ زندگی می‌کند با تایید "افسردگی شدید" حامد سمیعی به دلیل بلاتکلیفی ناشی از بدون جواب ماندن درخواست پناهندگی، می‌گوید: «سه چهار روز قبل از فوت حامد، من با تعدادی از دوستان پیش او بودیم. حامد گفت خسته است و روحیه‌اش خراب شده است. دوستان به او گفتند که اگر مشکلی داری، برگرد ایران. اما او گفت که من الان بیست ماه است در این‌جا هستم، بعد از بیست ماه کجا بروم. ما نمی‌دانیم که چی شد و چه چیزی در روحیه‌ی این جوان تاثیر گذاشته بود که به چنین نتیجه‌ای رسید.»

به گفته علیرضا قلمی، پس از خودکشی حامد سمیعی ، دیگر پناهجویان ایرانی برای انتقال جسد او به ایران به اداره تامین اجتماعی و شهرداری شهر هوف مراجعه کردند ولی آن‌ها گفتند "به ما ربطی ندارد". علیرضا قلمی می‌گوید: «هزینه‌ انتقال جنازه حداقل بین هشت تا ده‌ هزار یورو خواهد بود. ما هم مستاصل مانده‌ایم که چه‌کار باید بکنیم.»

شرایط بد پناهندگان در ایالت بایرن

پناهندگان در ایالت بایرن آلمان به نسبت دیگر ایالت‌های کشور آلمان شرایط بدی دارند. شرایط بد نگهداری پناهندگان در ایالت بایرن آلمان بعد از خودکشی محمد رهسپار پناهجوی ایرانی در کمپ پناهندگی وورتسبورگ بر سر زبان‌ها افتاد. محمد رهسپار، ۲۹ ساله، حدود یک سال پیش، یکشنبه ۲۹ ژانویه ۲۰۱۲ در کمپ پناهندگی وورتسبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان خودکشی کرد. او خود را از پنجره اتاق‌اش حلق‌آویز کرده بود.

در چند ماه گذشته حرکت‌های اعتراضی نسبت به وضعیت پناهجویان در آلمان بالا گرفته است. راهپیمایی بیش از ۵۰ پناهجو از کشورهایی چون ایران، افغانستان و غنا از وورتسبورگ به برلین یکی از آخرین حرکت‌های اعتراضی پناهجویان بود که انعکاس قابل‌توجهی در رسانه‌ها پیدا کرد. این پناهجویان با هدف جلب توجه افکار عمومی و دولت آلمان نسبت به شرایط زندگی پناهجویان، نداشتن حق کار و نداشتن اجازه خروج از محل اقامت خود، از وورتسبورگ تا برلین راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.
پاسخ
تشکر کنندگان: Saeedv13 ، Ali Sepehr ، ParsTrader ، battosai ، rs232 ، 327 ، havin1 ، Mana Moli ، lighter ، ali65 ، barvos ، msar
سلام به همه دوستان من 27 سالمه میخوام برم اروپا همه کارایه رفتنم ردیف شده ولی نمیدونم اونجا برسم باید چکار کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-03-30 ساعت 16:56)alikalak نوشته:  سلام به همه دوستان من 27 سالمه میخوام برم اروپا همه کارایه رفتنم ردیف شده ولی نمیدونم اونجا برسم باید چکار کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

علیک سلام جوون.

کجای اروپا؟؟ چکاری بلدی ؟؟ چقدر پول داری؟؟

[/color]مگه ما علم غیب داریم... اینجوری سوال جواب بدیم

لازم شد بریم علم غیب یاد بگیرمRolleyesSadSad
به سراغ من اگر میاید نرم آهسته بیاید مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهای من.Rolleyes
پاسخ
تشکر کنندگان: Mana Moli ، msar ، aazitaa
سلام دوستان چند تا سوال داشتم
1.برای مهاجرت به کانادا از طزیق تخصص چه کار باید کرد؟
2.چه تخصصی باید داشته باشیم؟
3.و اینکه آیا در خصوص اون تخصص سابقه کار هم باید داشته باشیم؟
4.اگه آره چند سال؟
ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی در این مورد داره منو راهنمایی کنه
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من یه سوال داشتم / من بازیکن فوتبالم / البته تو تیم مشهوری بازی نمیکنم / میخواستم بپرسم اطلاعاتی دارید که چطوری میتونم برای ادامه دان فوتبالم به اروپا برم ؟ یه چه ویزایی باید بگیرم یا از طرف باشگاهی باید دعوت نامه بگیرم ؟ اگه اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنماییم بکنید/با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2013-05-04 ساعت 22:03)elminho نوشته:  سلام من یه سوال داشتم / من بازیکن فوتبالم / البته تو تیم مشهوری بازی نمیکنم / میخواستم بپرسم اطلاعاتی دارید که چطوری میتونم برای ادامه دان فوتبالم به اروپا برم ؟ یه چه ویزایی باید بگیرم یا از طرف باشگاهی باید دعوت نامه بگیرم ؟ اگه اطلاعاتی داره ممنون میشم راهنماییم بکنید/با تشکر


سلام

باید تیم مورد نطر برای شما دعوت نامه بفرستد (حالا یا هزینه هاتونو متقبل میشه یا نه)دعوتنامه رو به سفارت میبرید و درخواست ویزا میکنید.در صورت مثبت بودن جواب ویزا به کشور مورد نظر سفر کرده و در صورت توافق با باشگاه قرارداد امضا کرده و ویزای کاری میگیرید .فقط دقت کنید گیر دلالهای سودجو نیفتید.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Mana Moli ، msar
با سلام
من امير 30ساله و ليسانس برق دارم و از سال 85 تا الان كارمندم
سابقه كارم واسه مهاجرت خوبه ولي مشكل مدرك زبان دارم.دارم درباره پناهنگي در آلمام تحقيق ميكنم چون ميگن نسبت به جاهاي ديگه بهتره ياحتا ميگن واسه پناهندگي استراليا از طريق هوايي ميشه اقدام كرد
نميدونم تصميم درستيه يا نه ولي از يه طرف موندنم توي ايران فايده اي نداره با حقوق 1/200
بين 2 راهي موندم هر كسي يه چيزي ميكه
پاسخ
تشکر کنندگان: barvos ، msar
(2013-06-27 ساعت 21:42)dosalonimame نوشته:  با سلام
من امير 30ساله و ليسانس برق دارم و از سال 85 تا الان كارمندم
سابقه كارم واسه مهاجرت خوبه ولي مشكل مدرك زبان دارم.دارم درباره پناهنگي در آلمام تحقيق ميكنم چون ميگن نسبت به جاهاي ديگه بهتره ياحتا ميگن واسه پناهندگي استراليا از طريق هوايي ميشه اقدام كرد
نميدونم تصميم درستيه يا نه ولي از يه طرف موندنم توي ايران فايده اي نداره با حقوق 1/200
بين 2 راهي موندم هر كسي يه چيزي ميكه



با توجه به خواسته هاتون از زندگي تصميم گيرنده نهايي خودتون هستيد .
پاسخ
تشکر کنندگان: hameddjj ، msar
(2013-06-27 ساعت 21:42)dosalonimame نوشته:  با سلام
من امير 30ساله و ليسانس برق دارم و از سال 85 تا الان كارمندم
سابقه كارم واسه مهاجرت خوبه ولي مشكل مدرك زبان دارم.دارم درباره پناهنگي در آلمام تحقيق ميكنم چون ميگن نسبت به جاهاي ديگه بهتره ياحتا ميگن واسه پناهندگي استراليا از طريق هوايي ميشه اقدام كرد
نميدونم تصميم درستيه يا نه ولي از يه طرف موندنم توي ايران فايده اي نداره با حقوق 1/200
بين 2 راهي موندم هر كسي يه چيزي ميكه

سلام دوست عزیز
چند ماه از پست مطلب شما میگذره اما چیزایی رو که میدونم میگم شاید بدرد
باقی دوستان بخوره.
-پناهندگی استرالیا خیلی سخت شده با توجه به صحبت های سفیر استرالیا
در مورد پناهجویان ایرانی. با توجه به شرایط شما که کارمند هستید و مدرک دارید
استرالیا ریسک بالایی داره و اصلا پیشنهاد نمیشه.
-اگه پیشنهاد منو بخوایی میگم مدرک زبان رو بگیر و از طریق مهاجرت اقدام کن.
یا حتی از طریق ادامه تحصیل.
با شرایطی که شما دارید خیلی چیزها برای از دست دادن هست پس خوب فکر کن و اصلا احساسی تصمیم نگیر.
-کشور آلمان هم برای پناهندگان شرایط سختی داره. در صورتی که میخواین پناهجوی آلمان بشین دنبال یک کیس قوی باشین.
پاسخ
تشکر کنندگان: gbtm ، Mana Moli ، msar
بنده اصلا از طریق "پناهندگی" به دیگران توصیه نمیکنم که مهاجرت کنن.

دلیلش رو هم همه شماها میدانید. و نیازی نیست که بگم.

تا میتونید از روش قانونی اقدام کنید .

شخصیت خودتون هم حفظ میشه.
NO امضاءTongue
پاسخ
تشکر کنندگان: Mana Moli ، ali65 ، barvos ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان