کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
شهرهای که برای اقامت بهتر است و کم هزینه تر
سلام.من الان در ترکیه هستم و به علت خیلی از مسایلی که در ایران داشتم سازمان un من و خانواده ما رو پذیرفتن و ما قبولی کانادا رو گرفتیم خواستم بدونم برای یک زندگی معمولی کدوم شهر بهتره راستی کل موجودی نقدی ما هم بیشتر از 50 هزار تا نیست .و سوال بعدی اینه که من نتونستم توی ایران بیشتر از دوم دبیرستان درس بخونم اگه بیام اونجا بخوام ادامه تحصیل بدم چقدر طول میکشه تا بتونم وارد دانشگاه بشم ممنون. فرید [/size]
پاسخ
تشکر کنندگان: jahan_roone ، HAZARA
درود بر دوستان خوب ...
این هم اطلاعاتی راجع به بدترین مکان های کانادا برای زندگی در سال 2011

در حالیکه همیشه خبرهای مربوط به بهترین شهرها و مناطق کانادا برای زندگی منتشر می شود، نشریه MoneySense در گزارشی با استناد به اطلاعات موجود در اداره آمار، محیط زیست و انجمن مشاوران مسکن، لیست بدترین مناطق کانادا را اعلام کرده است. قطعا فرآیند تعیین بدترین مکانها برای زندگی کمتر خوشایند است.
باوجود اینکه کانادا کشوری ثروتمند محسوب می شود، اما هنوز شهرهایی در استانهای مختلف این کشور وجود دارند که از مشکلات بسیاری همچون بیکاری ، جرم و جنایت، آلودگی و ... رنج می برند. برخی از این مکانها در حال جنگ با مشکلات هستند، در حالی که برخی دیگر رو به زوال هستند. بیشتر آنها در واقع، قربانی تغییرات و تحولات اقتصادی، جغرافیایی و یا ترکیبی از این دو هستند.

همه ساله این مجله، بر روی همه شهرهای دارای ۱۰۰۰۰ نفر جمعیت و بیشتر (امسال ۱۸۰ شهر) مطالعه کرده و آنها را بر مبنای امتیاز مربوطه، طبقهبندی میکند. از جمله این امتیازها میتوان به مشکلات اقتصادی و اجتماعی چون نرخ بیکاری، بهای مسکن و متوسط درآمد خانوار، جرائم، دسترسی به امکانات بهداشتی و مالیات اشاره کرد. البته شاخصهای نامحسوس دیگری همچون روح جامعه، مهماننوازی، ارتباط با مردم و دوستیابی را میتوان در تعیین این بدترینها در نظر گرفت ولی در این رتبهبندی گنجانده نشده­اند.

۱۰ شهری که در قعر جدول قرار گرفتهاند، تقریبا در نقاط انتهایی شرق و غرب کانادا قرار دارند. این شهرها از شرایط آب و هوایی نسبتا خشن رنج میبرند و یا اقتصادی مبتنی به منابع حساس بازار جهانی دارند. مبارزه همه آنها با بیکاری، درآمد کم و جمعیت رو به کاهش است:

شهر Tuque La در استان کبک
با اینکه این شهر در جایگاه دوم جدول از نظر بهای مسکن و بالاترین جایگاه از نظر دسترسیهای شهری با پای پیاده یا دوچرخه است. اما با مشکلات قابل توجهی از لحاظ درآمد کم خانواده، کاهش جمعیت و کمبود پزشک روبرو است. نرخ بیکاری ۴/۱۲ درصد گزارش شده است..

شهر Alberni Port در استان بریتیش کلمبیا
این شهر در جزیره ونکوور، قبلا با عنوان پایتخت ماهی salmon مشهور بوده است، اما با گذشت زمان تجارت ماهی رو به کاهش نهاد. شهر در تلاش جذب گردشگر در بخش ماهیگیری، کوهنوردی و قایق سواری است. نرخ بیکاری ۱۰ درصد و درآمد خانوادهها حتی کفاف خرید ماشین نو را به کسی نمیدهد.

شهر Summerside در جزیره پرنس ادوارد
دومین شهر بزرگ استان و جایگاه بسیاری از مراکز صنعتی همچون Vector Aerospace،Cavendish ،Farms ، Honeywell، McCain Foods است و دفتر آژانس درآمد کانادا در این مکان واقه شده است. با این وجود، حضور این مراکز در یک شهر کوچک در کوچکترین استان کانادا، نه تنها این مکان را به اندازه کافی برای جذب جمعیت زیاد مستعد نمیکند بلکه نمیتواند ساکنین زیادی را در خود حفظ کند و جمعیت ۱۴۵۰۰ نفری آن با نرخ رشد ۳/۰ درصدی، سال به سال رو به کاهش است.

شهر Norfolk در استان انتاریو
یکی از شهرهای جنوبی انتاریو در ساحل شمالی دریاچه ایری است که زمانی از وسیعترین مناطق کشت تنباکو بود، اما به سمت سایر محصولات کشاورزی تغییر کرد. دسترسی به مراقبت سلامت و درمان، نگرانی عمده و بزرگترین مشکل ساکنان این شهر است و بازای هر ۱۰۰۰ نفر، تنها ۷۶/۰ نفر پزشک( نرخ ملی ۲/۲ درصد است) وجود دارد. آقای دنیس تراوال، شهردار نورفولک از سختی جذب یا پرورش متخصصین گلهمند بوده و آن را عامل منفی در رشد اقتصادی شهر میداند.

شهر Campbell River در استان بریتیش کلمبیا
این شهر ساحلی شناخته شده در جزیره ونکوور هم قبلا جایگاه خوبی از نظر صنعت ماهیگیری قزلآلا، فلزات گرانبها و استخراج زغالسنگ و صنعت کاغذ و خمیر داشت. اما نرخ بیکاری و بخصوص بهای بالای مسکن، مشکلات زیادی را برای اقشار کمدرآمد ایجاد کرد. متوسط بهای مسکن در این شهر، ۳۳۶۰۰۰ دلار است که بالاتر از میانگین ملی میباشد و متوسط زمان استطاعت ساکنان برای خرید خانه ۸۵/۴ سال میباشد. اما انتظار می رود، فعالیت های انجام شده در زمینه انرژی سبز در این شهر، کم کم آن را به قطب پروژههای انرژی تمیز کشور تبدیل کند. این شهر به تازگی موفق به کسب جایزه خانه سبز شده است.

شهر Quesnel در استان بریتیش کلمبیا
این شهر در اصل مرکز استخراج معادن طلا که بعد از آن به مرکز استخراج جنگل انتقال یافت. اما هماکنون با مشکلات زیادی دست به گریبان است که از آن جمله میتوان به بیکاری، جرموجنایت و بهداشتودرمان اشاره کرد. هجوم سوسکها و آسیب رساندن به جنگاها باعث شده که تقاضای آمریکا برای خرید چوب کانادا کاهش یافت. همین موضوع به اقتصاد این شهر آسیب رساند و شهردار برای تامین بودجه کمک مالی، یک شرکتتوسعه اقتصادی تشکیل داد.

شهر Williams Lake در استان بریتیش کلمبیا
این شهر، یکی دیگر از شهرهای بریتیش کلمبیا دارای معادن طلا، سابقا عنوان پایتخت جرم کانادا را داشت. با این حال، هنوز هم با این مشکل درگیر است، اما مسئولان محلی در صدد رفع آن هستند. این مشکلات چهره شهر را به لحاظ جذب صنعت، درآمد کافی و چشمانداز شغلی مخدوش کرده است.

شهر Val-d’or در استان کبک
این شهر که در ۴۰۰ کیلومتری شمال غربی مونترآل قرار دارد، قبلا مرکز استخراج طلا بود. اما هم اکنون با انواع مشکلات از جمله کاهش تدریجی جمعیت دست به گریبان است. همینطور آب و هوای بسیار بد که ۱۹۱ روز از سال دارای برف یا باران است و متوسط دما در ژانویه نیز ۲۳- درجه سانتیگراد میباشد.

شهر Bay Roberts در استان نیوفانلند
این شهر در ۹۰ کیلومتری شمال سنتجونز قرار دارد که از انواع مشکلات از جمله بیکاری و کم بودن درآمد خانواده ها رنج میبرد. شهردار این شهر معتقد است مشهور بودن به بدترین جا در کانادا برای زندگی، برای از دست دادن فرصتها کافیست.

شهر New Glasgow در استان نووا اسکوشیا
این شهر در ۱۵۹ کیلومتری شمال هلیفاکس قرار دارد. اداره آمار نرخ بیکاری را بزرگترین مشکل شهر میداند، اما شهردار میگوید، فرصتهای شغلی بیش از متقاضیان است. میزان جرم و جنایت نیز از دیگر معضلات آن میباشد.
منبع : اینترنت
موفقیت های بزرگ لازمه اراده ی قوی هستند.!
پاسخ
تشکر کنندگان: OverLord ، maxsoulfly ، rexi ، storagemeter ، ahmad183 ، HAZARA ، mahannn4779 ، farzad47 ، 327 ، گلناز ن ، copol
با سلام به شما ممکنه شهر های مناسب رو هم بنویسید
برگ در انتهای زوال می افتد و میوه در انتهای کمال بنگر که چگونه می افتی چون برگی زرد یا سیبی سرخ (کنفسیوس)
پاسخ
تشکر کنندگان: HAZARA




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان