کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزای دانشجویی تایلند

نحوه اخذ ویزای دانشجویی (education visa) برای تایلند (‘non-immigrant ED visa’) در پنج مرحله

در صورتی که از مقررات اداره مهاجرت آگاه باشید، روند کار بسیار ساده می باشد. توجه داشته باشید که کارکنان اداره مهاجرت دقیقا" روند قانونی را طی می کنند، بنابراین در مورد روند انجام کار با آنها مجادله ننمایید و در صورتی که از شما خواسته شد کاری را انجام دهید بهتر است بدون پرسیدن دلیل، آن آنرا بپذیرید تا برایتان مشکلی ایجاد نگردد. توجه داشته باشید که ممکن است قوانین مربوط به ویزای دانشجویی تغییر نماید، بنابراین توسط دانشگاهی که برای آن اقدام نموده اید اطلاعات لازم را کسب نمایید. در ضمن این را بخاطر داشته باشید که شما مسئول ویزای خود هستید و نه دانشگاه یا فرد دیگر.

قدم اول: اقدام برای ثبت نام در دانشگاه

روند ثبت نام در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. ممکن یک دانشگاه به صورت آنلاین و با ارسال اسکن مدارک توسط ایمیل از شما ثبت نام نماید و دانشگاه دیگر کپی برابر اصل شده تمام مدارک شما به همراه عکس مناسب را از شما درخواست نمایند. و حتی نیاز به مصاحبه داشته باشه و حضوری

مرحله بعدی پرداخت هزینه پذیرش می باشد. قانونا" درخواست ثبت نام هنگامی مورد بررسی قرار می گیرد که هزینه آن پرداخت شده باشد. بعضی از دانشگاه ها به علت اینکه کارمزد حواله پول از یک بانک خارجی برای مقادیر کم مقرون به صرفه نمی باشد ممکن است به شما پیشنهاد دهند که هزینه درخواست ثبت نام را در روز ثبت نام پرداخت نمایید.

در هر صورت انجام مرحله ثبت نام می بایست توسط خود شما انجام پذیرد. مگر در موارد استثناء مانند دوره های آموزش از راه دور.

قدم دوم : نامه پذیرش (Letter of Admission)

هنگامی که درخواست شما پذیرفته شد، شما نامه پذیرش را دریافت خواهید نمود.

این نامه در سربرگ رسمی دانشگاه و با امضای رسمی مدیریت مربوطه صادر می شود. در این نامه تایید می شود که شما در دوره مورد نظر پذیرفته شده اید و از شما دعوت می شود در تاریخ مشخص تحصیل خود را شروع نمایید. همچنین در آن تعداد واحد هایی که در نیم سال تحصیلی اخذ خوهید نمود ذکر می شود. تمام این جزئیات مهم می باشند.

ویزای دانشجویی یکساله می باشد و برای افرادی می باشد که به صورت جدی به ادامه تحصیل علاقه مند هستند و بنابراین شما باید برای هر نیم سال حداقل در سه کورس ثبت نام نمایید که بهتر است برای اطمینال از تمدید ویزا و داشتن حاشیه امنیت حداقل در 4 کورس ثبت نام نمایید.

قدم سوم : اقدام برای ویزا

با در دست داشتن نامه پذیرش و کپی پاسپورت(حداقل با 6 ماه اعتبار) و عکس جدید به ابعاد عکس پاسپورت، می توانید با مراجعه به سفارت تایلند در کشور خود برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

در صورتی که در تایلند باشید و بخواهید برای ویزای دانشجویی اقدام نمایید باید از کشور خارج شوید و مجددا" پس از اخذ ویزای دانشجویی وارد خاک تایلند شوید. برای بعضی از کشورها از جمله ایران نیاز است که فقط از طریق سفارت تایلند در کشور ایران اقدام به اخذ ویزا نمایید.
باید کپی پاسپورت خود را با خودکار آبی امضاء نمایید و عکس شما نباید به همراه عینک یا کلاه باشد.

قدم چهارم : اولین ویزای یکساله دانشجویی شما تنها 90 روز اعتبار خواهد داشت

توجه داشته باشید که اولین ویزای دانشجویی شما 90 روز معتبر خواهد بود. در طول این 90 روز شما می بایست برای ترم مربوطه ثبت نام نمایید و شهریه آن را پرداخت کنید. پس از آن و با اخذ تاییدیه ثبت نام از دانشگاه شما می توانید پس از 90 روز ویزای خود را به مدت 9 ماه دیگر تمدید نمایید. برای تمدید ویزا لازم نیست که شما از کشور خارج شوید همچنین برای تمدید ویزا برای سال های بعد نیز مراحا کار به شکل فوق و ساده می باشد.
توجه داشته باشید که با ویزای دانشجویی شما فقط می توانید در تایلند تحصیل نمایید و اجازه کار یا تدریس نخواهد داشت.

قدم پنجم: اطلاع محل اقامت هر 90 روز یکبار

جدا از اینکه شما قصد دارید چه مدت در تایلند اقامت نمایید، می باید هر 90 روز یکبار آدرس خود را به اداره مهاجرت اعلام نمایید. این کار با پرکردن یک فرم ساده و بدون پرداخت هزینه انجام می پذیرد. برای اینکار شما می توانید از 7 روز قبل از پایان مهلت 90 روزه اقدام به اینکار نمایید، در صورتی که حتی یک روز دیرتر از 90 روز به اداره مهاجرت مراجعه نمایید مبلغ 5000 بات معادل 150000 تومان جریمه خواهید شد. در صورتی که این اتفاق برای دومین بار تکرار شود ممکن است ویزای شما به خطر افتد.

آدرس اداره مهاجرت بانکوک :

Government Center Chaengwattana Building B
No. 120, Moo 3 , Chaengwattana Road
Tungsonghong , Laksi, Bangkok 10210, Thailand
Tel : 0-2141-9889
Fax : 0-2143-8228

لیست دانشگا های تایلند

------------------
Ramkhamhaeng
Cool
Kasetsart
Chulalongkorn
Prince of Songkla
Mahidol
Chiang Mai
Khon Kaen
Thammasat
Asian Institute of Technology
Burapha
King Mongku’s University of Technology
Naresuan
King Mongku’s University of Technology
Srinakharinwirot
Assumption

راستی می تونید اینجا ویزای دانشجوی بگیریدبدون هیچ مدرکی با گزرندان دوره های زبان ایلس یا زبان تای در یکی از موسسات زبان که چیزی حدود 23 هزار بت تا 30 هزار بت میشه این نوع ویزا تا 1 سال قابل اکستنکش(تمدید هست ) و خیلی راه خوبی که دوستان بیشر با محیط تایلند اشنا بشند و بعد تصمیمشون رابگیرند
اینم چند تا از موسسات زبان
language express
ritish Council
AUA Language Institute
Wall Street Institute
Berlitz Language Service
Callan Lanquage

سوال داشتید یا نظری یا اطلاعات خواهشند شر کنید که دیگران نیز از تجربیات شما استفاده کنند با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: hvm ، maxsoulfly ، Pay ، storagemeter ، hesam1 ، msar
برای خیلی‌ از دوستان سواله که چرا همه می‌رن مالزی و تایلند رو برای تحصیل انتخاب نمیکنن. دلایل زیادی هست ولی‌ مهمترین دلیلش اینکه مالزی روی دانشگاهاش سرمایه گذاری زیادی کرده و با دانشگاه‌های خیلی‌ از کشورها قرارداد تبادل دانشجو داره تا دانشجوهاش در بین تحصیل یا اتمام تحصیل بتونن به کشورها‌یی مثل کانادا و استرالیا و خیلی‌ از کشورهای دیگه برن. اکثر کسایی‌ که تایلند می‌رن MBA می‌خونن چون رشته‌های مهندسی‌ ضعیفی داره. و دانشگاه‌های خوبشم امتحان ورودی سختی دارن. من MBA رو اصلا توصیه نمیکنم چون هم اشباع شده و هم دکتراش خیلی‌ گرونه. دلیلش اینه که دانشگاه‌ها به این رشته به عنوان منبع درامد نگاه می‌کنن و بنابراین امکان گرفتن کمک هزینه‌ هم وجود نداره.
پاسخ
تشکر کنندگان: gadfly ، ParsTrader ، iranathai ، Pay ، nastaran86 ، katkay ، msar
من و همسرم برای یک دوره 20 ساعته مکالمه زبان انگلیسی با معلم خصوصی آمریکایی در موسسه ذیل (در پاتایا) ثبت نام کردیم.البته هزینه ش بالا شد ولی بسیار ارزنده و مفید واقع شد.( برای مهاجرت به آمریکا)
هزینه یکدوره 20 ساعته خصوصی با معلم آمریکایی: هر نفر 6000بات - کلاس اشتراکی: 4000بات
بامعلم تایلندی خصوصی: 4000 بات و کلاس اشتراکی: 2500 بات
آدرس : پاتایا - خیابان سنترال پاتایا -بالا تر از مرکز خرید بیگ سی اکسترا ( کار فور سابق): P.L.C School

http://www.plcpattaya.com/
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: nastaran86 ، dr.omid ، iranathai ، Ramkal ، msar
سلام
کسی اطلاع داره از موقع گرفتن پذیرش دانشگاه تا گرفتن ویزای لازم چقدر وقت طول میکشه؟ منظورم اینه که از وقتی پذیرش در دستمون بود و اقدام کردیم برای ویزای دانشجویی چقدر وقت طول میکشه تا ویزا صادر بشه؟

پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوست عزیز من اطلاع دقیق ندارم ولی تا جایی که میدونم اصولا" سفارت تایلند در تهران 5 روزه ویزا صادر میکنه میتونید براحتی به آدرس سفارت واقع در: تهران - پائینتر از دروازه شمیران - مقابل بیمارستان طرفه مراجعه کنید
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
کسی میدونه که آیا میشه با ویزای دانشجویی کار کرد یا نه؟ البته به نظر میاد غیر قانونی باشه ولی آیا چقدر در این مورد سخت گیر هستند؟!
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-10-14 ساعت 17:42)amind نوشته:  کسی میدونه که آیا میشه با ویزای دانشجویی کار کرد یا نه؟ البته به نظر میاد غیر قانونی باشه ولی آیا چقدر در این مورد سخت گیر هستند؟!

سلام دوست عزیز خیر این امکان وجود نداره برای کار نیاز به داشتن ویزای تجاری و همچنین ورک پریمت یا اجازه نامه کار ........... هست .. .. باید بگم بدون ورک پریمت به مشکل بر می خوردید
پاسخ
تشکر کنندگان: Pay ، msar
سلام
با عرض پوزش - برای گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاههای تایلند چه مراحلی باید طی بشه؟
همیشه رفتن رسیدن نیست - اما برای رسیدن باید رفت

پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-11-01 ساعت 12:38)matgogoia نوشته:  سلام
با عرض پوزش - برای گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاههای تایلند چه مراحلی باید طی بشه؟

دوست گرامی در برخی از رشته ها در مقاطق ارشد و دکترا امکان پذیر است و انجمن اسلامی دانشجویان در تایلند به شما در این امر کمک میکنند.
http://iaistu.com
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-10-17 ساعت 20:02)iranathai نوشته:  [quote='amind' pid='143714' dateline='1318597929']
کسی میدونه که آیا میشه با ویزای دانشجویی کار کرد یا نه؟ البته به نظر میاد غیر قانونی باشه ولی آیا چقدر در این مورد سخت گیر هستند؟!

سلام دوست عزیز خیر این امکان وجود نداره برای کار نیاز به داشتن ویزای تجاری و همچنین ورک پریمت یا اجازه نامه کار ........... هست .. .. باید بگم بدون ورک پریمت به مشکل بر می خوردید
[/quo
درود برشما وسپاس از پاسخهای خوبی که میدین میخواستم بدونم الان هزینه های اقامت تحصیلی حدودا چقدر میشه برای یکسال بازم ممنونم دوست عزیز
پاسخ
تشکر کنندگان:
سلام ممنون از توضیحات خوبتون

درود برشما وسپاس از پاسخهای خوبی که میدین میخواستم بدونم الان هزینه های اقامت تحصیلی حدودا چقدر میشه برای یکسال بازم ممنونم دوست عزیز تاریخ در حال حاضر هفتم نوامبر2015
پاسخ
تشکر کنندگان:
راستی یه سوال دیگه الان میشه درتایلند کارپیدا کرد ؟؟؟جایی ویا کسی هست که درقبال مبلغ ، کار پیدا کنه؟؟ممنون از دوستان هرکی میدونه کمک کنه لطفا
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان