کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
ویزا و اقامت کاری
در صورت ارائه دعوت نامه کاری از شرکت ثبت شده در تایلند بهمراه برگه های ثبت شرکت مربوطه و پرداخت هزینه ویزا که در حال حاضر 55 یورو می باشد(سفارت نقدا به با مدارکتون ازتون میگره ) می توانید ویزا کاری 3 ماهه دریافت کنید .
بدیهیست که تمدید این ویزا از طریق مراجعه به اداره مهاجرت و ارائه مدارک کامل مالیاتی و شرکتی اکه در آن کار می کنید هستش و همچنین هر برای تمدید مجدد با مراجعه به اداره مهاجرت و پر کردن فرم + پرداخت 1900 بات 90 روز میشه
ثبت شرکت در تایلند ملزم طی مراحل خاصی می باشد که بهتر است از طریق وکیل و افراد مجرب انجام گردد . برای ثبت شرکت در تایلند شما نیازمند داشتن حداقل 2 شریک تایلندی هستید که 51% سهامدار شرکت شما باشند و بازای هر 1 نفر خارجی باید 4 نفر کارمند تایلندی در شرکت شما مشغول به کار باشند و بازای هر کارکمند خارجی باید 2 میلیون بات تایلند به سرمایه شرکت شما اضافه گردد .توصیه من این که هر نفر جداگانه شرکت ثبت کنه
برای ثبت شرکت نیز ابتدا باید با ویزای توریستی وارد کشور شوید و سپس پس از ثبت شرکت باید به ایران بازگشته یا کشور ثالث رفتهه و با ارائه مدارک شرکت از سفارت تایلند تقاضای ویزای کاری نمایید... و پس از بازگشت به تایلند اقدام به درخواست ورک پرمیت از طریق وکیل خور نمایید و توجه داشته باشید داشتن ویزای کار بتنهایی مجوز کار برای شما ایجاد نمی کند ..و شما باید WORK PERMIT مربوط به شغل خود را ارائه دهید .
.. WORK PERMIT هر شغل و حرفه ای متفاوت هستش و اشتغال به هر کاری بدون داشتن ورک پرمیت و ویزای کاری غیر قانونی بوده و می تواند شامل جریمه نقدی و اخراج از کشور گردد .
Shy
خوب با این نوع ویزا می تونید یه حساب بانکی باز کنید و حتی درخواست وام بدید
Smile
روی این ویزا می تونید مجوز صادارت و واردات اجناس مختلف را از تایلند به کشورهای دیگر یا ایران بگیرد
Smile
می تونید خودرو و اجناس مختلف را نیز با تسهیلات اقساطی بخرید
Smile
خرید خودرو و اجناس دیگر به صورت اقساط
Wink
رفت و آمد به ایران در مدت اقامت البته با گرفتن مرخصی بین دوره های 90 روز و درخواست ویزا multiple entry از اداره مهاجرت
Sad

Rolleyes
مدارک لازم اصل گذرنامه متقاضی 3 قطعه عکس 4 * 6
کپی تمام صفحات شناسنامه
دعوتنامه رسمی تجاری ازکشور تایلند که این شرکت تهیه و تضمین می نماید
حضور متقاضی جهت رفتن به سفارت کشور مربوطه الزامی می باشد
ارائه برگه های مربوط به ثبت شرک مربوطه از DBD تایلند
پرداخت هزینه 55 یورو

تکمیل فرم مخصوص ویزای تایلند و ارائه 2 کپی دیگر از آن


در مورد راهای اقامت از طریق ملک در یه تاپیک دیگه جامع صحبت می کنیم و
در اینجا اطلاعات و نظرات شما رایت داون
پاسخ
تشکر کنندگان: m.h ، msar
با عرض ادب و احترام تاپيكي در موردراهای اقامت از طریق ملک پيدا نكردم لطفا راهنمايي كنيد با سپاس
پاسخ
تشکر کنندگان: Pay ، msar
سلام خدمت همه دوستان گل
من کارم با اینترنت هست و ماهی 500 تا 600 دلار اینا درامد دارم. و چون درامدم به دلار هست هر کشوری باشم فرقی برام نمیکنه . و بین مالزی و تایلند موندم . خواستم از شما بپرسم که آیا با این مبلغ میتونم در تایلند زندگی کنم؟ چطوری میتونم اونجا بمونم؟ ( راهکارهایی که برای ماندن هست مثل ویزا دانشجویی یا ثبت شرکت یا ازدواج صوری و... کدام بهتر و و از نظر هزینه بصرفه تره ؟ اگر ممکن هست دقیق و مفصل توضیح دهید . قبلا از پاسخ و نظرهای شما عزیزان تشکر میکنم .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
اگه مختصرا" بخام بگم با این پول نه!!!!Sad
مالزی که اصلا".
تایلند>>اولین موضوع اجاره استودیو 20 یا 30 متری مبله یکساله(کوتاه مدت گرونتر!):
جای پرت حداقل ماهی 6000 الی 7000 بات (حدود 200 الی 250 دلار)>>بانکوک(جای دور ونه چندان خوب), پوکت (جای دور ونه چندان خوب),پاتایا (جای معمولی ونه چندان خوب) , چیانگ مای (جای معمولی) احیانا" شاید در شهرهای کوچک دیگر جای بهتر بتوان اجاره کرد.
جای خوب ومرتب با وسایل شیک حدود 10000 بات (حدود 300 الی 350 دلار)>>بانکوک(جای متوسط), پوکت (جای متوسط خوب),پاتایا (جای خوب با وسایل نسبتا" شیک) , چیانگ مای (جای خیلی خوب)
این شد از اجاره. حالا شما به من بگو شما با ماهی 300 , 400 دلار میتونی هم شکمتو سیر کنی- هم خوش بگذرونی هم پول کرایه تاکسی یا حداقل اجاره موتور و ... چیزایی که دوست داری بخری بدی؟Sad
شوخی کردم مهندس .Tongue یکم مایه رو بالا ببر یا فکر کار تو تایلند باش اونم نه از نوع حقوق بگیری. ناامید هم نشو چون راه زیاد داره فقط باید یه سر اونجا بری و تحقیق کنی که میرزه.Cool
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdi_gh ، hvm ، msar ، majid.a
ممنون از پاسخ شما
والا من 3 ماهی مالزی بودم . اونجا یه اتاق اجاره کردم ماهی 400 رینگت ( اونموقع رینگت 300 تومن بود یعنی 120 هزار تومن) یه خانه بود که توش چند اتاق بود البته در اجاره دانشگاه بود و کولر گازی هم داشت . آشپز خونه هم اشتراکی بود که اشپزخونه اونجا معنا نداره و کلا دست خودم بود چون تو مالزی من ندیدم کسی با اشپزخونه کاری داشته باشه . تا جایی که من میدونم مالزی 4-5 برابر گرونتر از تایلند هست ولی خوب اونجا راحت بودم و برای همین فکر تایلند افتادم . همچین جایی در تایلند ( منطقه خوب ) پیدا نمیشه؟ در مالزی در منطقه سان وی بودم که بسیار خوب و آرام بود ( محل نژاد چینی های مالزی بود) در بانکوک یا شهر های ساحلیش کسی سراغ نداره همچین جایی؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوست عزیز من الان 2 ماهی هست که در پنانگ(مالزی) هستم.اونم در منطقه خوب و ساحلی توریستی باتوفرینگیCool.شما که در مالزی بودی خوشبختانه اطلاعاتی داری از این جمله که: 1- در مالزی آژانس املاک کم پیدا میشه ولی در تایلند به وفوره 2-برای پیدا کرده یه آپارتمان در مالزی باید کلی بگردی و وقت بذاری و ناامید بشی ولی تو تایلند از روز اول امیدواری شروع میشه! Wink3-تو مالزی اکثرا" به راحتی انگلیسی حرف میزنند و تو تایلند خیلی کم انگلیسی بلدند! 4- مردم تایلند پر حوصله و صبورن و به توریستها و خارجیها خیلی احترام میذارن و خوب سرویس میدن و براتون وقت میذارن و شرمنده تون میکنن ولی تو مالزی مردم خیلی کم حوصله ن اصولا" مغرورن(شاید چون پولدارترن) زیاد براشون مهم نیست توریست هستید یا مقیم .کمک کردن و احترام گذاشتن تو مالزی زیاد مفهومی نداره و یه جورایی مثل خودمون( ایرونیا!!) میمونن!!!!Sad
فقط مشگل تایلند :محدودیت زمانی ویزا توریستی برای ایرانیهاست که نهایتا" 2 بار ورود (4ماهه) اونو فقط از سفارت تایلند در ایران با پرداخت 60 یورو میتونید بگیرید و متاسفانه نمیتونید بیشتر از اون تمدیدش کنید مگر نوعشو در تایلند عوض کنید>> ازدواج- تحصیلی- کار و ... که اونم باز یه بار باید برگردید ایران.
در ضمن من توصیه میکنم با بودجهای که دارید4000 بات(=400 رینگت) در شهر ساحلی پاتایا(google: property pattaya ): حوالی ایست پاتایا یا خیابان سوم پاتایا دنبال استودیو حوالی 20 تا 30 متر بگردید(تمام مبله با کولر گازی و آشپزخانه با گاز برقی یا ماکروویو ) و یه موتور سیکلت اتومات 125 نو ماهی:1250 بات هم اجاره کنید.ضمیمه پست قبلیتون یادم رفت بگم که اینترنت وای فای اونجا به وفوره و در جاهای دورتر هم میتونین از سیستم موبایل(یا ایر کارد) با دانلود نامحدود به قیمت ماهی 800 بات استفاده کنید.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: iranathai ، mahdi_gh ، lighter ، msar
سلام

می خواستم بدونم چطور میشه توی تایلند مغازه کرایه کرذ و کار کرد.مثلا مغازه پوشاک
با تشکر از پاسخگوییتون.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
[/color]
(2011-12-11 ساعت 00:43)pride نوشته:  سلام

می خواستم بدونم چطور میشه توی تایلند مغازه کرایه کرذ و کار کرد.مثلا مغازه پوشاک
با تشکر از پاسخگوییتون.

دوست عزیز قبل از اومدن به تایلند باید از طریق سفارت تایلند در تهران اجازه کار در تایلند را بگیری که برای راهنمایی بیشتر توصیه میکنم به آگهی های روزنامه همشهری مرتبط با این موضوع مراجعه کنی.دیگر اینکه مکان اجاره و شهر مورد نظرت برای کسب و کار خیلی مهم است و خیلی باید دقت کنی تا متضرر نشی. در انتها با توجه به اینکه حدود 10 ساله در ارتباط با واردات پوشاک از تایلند به ایران فعالیت میکنم اصلا" توصیه نمیکنم مغازه پوشاک در تایلند باز کنی( زیره به کرمان بردن؟!) توصیه من به دوستانی که میخواهند در تایلند کسب و کاری راه بندازند: هرگونه فعالیت شغلی (بیزنس) توریستی و خدماتی برای ایرانیان گردشگر اعم از: محل سکونت و خوراک و گردش شهری و سرویس ایاب و ذهاب و تور لیدری و معاملات املاک و مواد اولیه خوراک ایرانی و امثالهم میباشد که خیلی خیلی هنوز بکر است و فضا رقابتی نشده.
با امید موفقیت شما
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: pride ، miroor ، mahdi_gh ، yasi1 ، nora ، m.h ، msar
سلام ، من می خواستم اقامت از طریق سرمایه گذاری بگیرم . میشه منو راهنمایی کنید و بگید چقدر پول لازم هست ؟اگر میشه به ایمیل من اطلاعات رو بفرستید ممنون میشم sorour.alizadeh7@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام من می خوام توی تایلند یه کاری راه بندازم چند تا سوال داشتم اگه بخوام رستوران بزنم در آمدش چطوره؟کلا چه شغلی الان اونجا می گیره؟و از بین دو شهر پاتایا و بانکوک کدوم برای کار بهتر؟اگه با ویزای زبان برم اونجا می تونم مجوز کار بگیرم؟لطفا منو راهنمایی کنید ممنون
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام.ارزشداره تو تایلند ادامه تحصیل داد؟ارشد صنایع خوند؟اصلا دانشگاه خوب تو تایلند هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام خسته نباشید.میخواستم راهنمایی کنید چطور میتونم یه مغازه تو پاتایا اجاره کنم و چطوری میتونم ویزای کار و مجوز کار برای رستوران بگیرم؟
شرایط شراکت تو تایلند چطوریه؟چون من به همراه یکی از دوستان میخوایم این کارو شروع کنیم.آیا به دو نفر برای یک مغازه مجوز و ویزای کار میدن؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
iranathai عزیز
همونطور که مطلع هستید در کشور تایلند چیزی به اسم اقامت (residency) کاری وجود نداره. اون موردی که شما لطف کردید توضیح دادید ویزای کلاس B یا همون ویزای بیزینس یا تجاری است.
حتی با گرفتن اجازه کار یا work permit به شما اقامت داده نمیشه و فقط اجازه کار دارید. منظور از اجازه کار ، کار یدی (labor) است.
به همین دلیل پیشنهاد می کنم نام این موضوع را از ویزا و اقامت کاری ، به ویزای کار و اجازه کار تغییر دهید
پیروز باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-08-12 ساعت 13:37)accpt نوشته:  با عرض ادب و احترام تاپيكي در موردراهای اقامت از طریق ملک پيدا نكردم لطفا راهنمايي كنيد با سپاس

دوست عزیز در جریان باشید کشور تایلند به هیچ عنوان با خرید ملک به شما اقامت نمیده. ولی شما می تونید ملک بخرید. روش های خرید ملک به شرح زیر است :
... هر فرد خارجی با داشتن گذرنامه معتبر و هرگونه ویزای معتبر حتی توریستی می تونه آپارتمان (condominium, condo ) که بیشتر به اسم کاندو شناخته میشه خریداری کنه. مدل فروش کاندومینیوم اجاره 99 ساله است. به نام خودتون ثبت میشه و هیچ کس تحت هیچ شرایطی قبل از 99 سال نمیتونه اونو ازتون بگیره. حق استفاده شخصی و اجاره و فروش آن به شخص دیگر در اختیار شماست. موظف به پرداخت هزینه های شارژ و تعمیرات مشاعات ساختمان به اندازه سهم خودتون هستید (مثل ایران)

... اگر بخوهید خانه ای بخرید که زمین آن تنها در اختیار شما باشد (خانه های ویلایی یا دربستی) که house خوانده می شوند قضیه کمی مشکل تر است. خانه نباید حتما ویلایی باشه ، همین که به اون house بگویند و آپارتمان نباشه شامل قانونی میشه که در ادامه میگم. برای خرید هرگونه زمین یا خانه باید شرکت ثبت کنید ، و خانه یا زمین را به نام شرکتتون بخرید. تا زمانی که شرکت شما دایرباشه و هرسال مالیات بپردازید مالکیت خانه در اختیار شماست. ولی زمانی که به هر دلیل مشکلی برای شرکت شما ایجاد بشه که اموال شرکت ضبط بشه ، خونه یا زمینتون هم به نفع دولت مصادره میشه تا زمانی که تکلیف شرکتتون روشن بشه.

در مورد اجاره هم در پست های بعدی توضیح میدم
پاسخ
تشکر کنندگان: مهرداد آمریکایی ، msar ، majid.a
(2011-10-19 ساعت 20:29)takpar نوشته:  سلام خدمت همه دوستان گل
من کارم با اینترنت هست و ماهی 500 تا 600 دلار اینا درامد دارم. و چون درامدم به دلار هست هر کشوری باشم فرقی برام نمیکنه . و بین مالزی و تایلند موندم . خواستم از شما بپرسم که آیا با این مبلغ میتونم در تایلند زندگی کنم؟ چطوری میتونم اونجا بمونم؟ ( راهکارهایی که برای ماندن هست مثل ویزا دانشجویی یا ثبت شرکت یا ازدواج صوری و... کدام بهتر و و از نظر هزینه بصرفه تره ؟ اگر ممکن هست دقیق و مفصل توضیح دهید . قبلا از پاسخ و نظرهای شما عزیزان تشکر میکنم .

دوست عزیز
درآمد شما چیزی حدود پانزده هزار بات است که کاملا برای یک ماه زندگی در تایلند کفایت میکنه البته بستگی کامل به نحوه زندگی و میزان هزینه هاتون داره. خوب هرجای دیگه دنیا هم همین طوره دیگه. ولی با این مبلغ میشه یه زندگی متوسط داشت. خیلی از تایلندی ها درآمد ماهیانه شون کمتر از ده هزارتا ست.
ولی موضوعی که شما را باید نگران کنه ویزا ست. شما می تونی با ویزای توریستی تا نود روز بمونی ، ولی بعد از اون باید از تایلند خارج بشی ، از سفارت تایلند ویزای مجدد بگیری و دوباره وارد بشی. اگر از اول ویزای دبل یا دوبار ورود گرفته باشی میتونی فقط ورود و خروج بزنی ، مثلا بری مالزی و برگردی ، توی مرز نود روز دیگه ویزا میگیری. اما این همیشگی نخواهد بود. من خودم کسی را دیدم که با ویزای توریستی سالیانه نه الی ده ماه در تایلند زندگی می کرد ولی کنسول هر بار برای ویزای جدید باهاش مصاحبه می کرد و ازش می پرسید اونجا چه کار می کنی که همه ش تایلند هستی. اونم می گفت وضع مالیم خوبه میرم اونجا پولامو خرج می کنم! Tongue
پاسخ
تشکر کنندگان: lighter ، msar ، majid.a




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان