کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
تحصيل در روسيه/بلاروس/اوكراين
دانشجویان پس از ورود به مسکو به مدت یکسال در دوره مقدماتی زبان روسی ( پادفکت ) مشغول به تحصیل می شوند.( این دوره را می توان به صورت فشرده 6 ماهه و یا بصورت طولانی تر یعنی یکسال و نیم گذراند. )
دانشجویان می بایست به محض ورودبه مسکو گذرنامه خود راتحویل دانشگاه داده تا اقامتشان ثبت گردد. ( در غیر اینصورت شامل جریمه می گردند ) و نیز می بایست گذرنامه و مدارک اقامت را همیشه به همراه داشته باشند.
دانشجویان باید 2 هفته قبل از اینکه اقامتشان پایان یابد گذرنامه خود را برای تمدید اقامت به دانشگاه تحویل دهند ، در غیر اینصورت شامل جریمه یا دیپورت خواهند گردید.
دانشجویان می بایست از اموال خود ( پول و گذرنامه ) به دقت نگهداری نمایند.درب خوابگاه های دانشجویی در ساعات 24 الی 5 صبح بسته می باشد.دانشجویان می بایست در ساعات دیروقت شب از حضور و تردد در مکان های پر خطر و خلوت جداً بپرهیزند.

در خوابگاه دانشجویان می بایست طبق مقررات دانشگاه و خوابگاه رفتار نموده و توجه کنند تکرار بی نظمی موجبات اخراج از خوابگاه و دانشگاه را برایشان فراهم می آورد.
در ابتدای ورود دانشجویان به شهر مسکو ، در مسیر فرودگاه تا دانشگاه نماینده مؤسسه کلیه اطلاعات لازم را به دانشجویان ارائه نموده و دانشجو لازم است به گوشزد های نماینده باتجربه مؤسسه با کمال دقت گوش فرا دهد و به آنها عمل نمایند.
هزینه دانشگاه های مسکو با خوابگاه حدوداً بین 4000 تا 6000 دلار می باشد. لازم بذکر است هزینه تحصیل در رشته های هنری ( موسیقی ، کارگردانی ، نقاشی ) و دانشگاه دولتی مسکو آرشییتکت مارخی بیشتر می باشد.
هزینه زندگی دانشجویی در مسکو ماهیانه بین 300 تا 500 دلار می باشد.

منبع : www.rus-iran.com
We Can Change Cool
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
دوستان من در اکراین دندان پزشکی خوندم میخوام واسه تخصص برم یک کشور اروپایی مثلا المان
اما هیچ یک از کشورها مدرک اکراین رو کامل تایید نمیکنن ایا امکان ثبت نام در اروپا به طور پیوسته بدون طی کردن دورههای تکمیلی وجود داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
پاسخ
تشکر کنندگان: mohammad.maleki ، msar
سلام.
من در کشور بلاروس دوره پادفک میگذرونم.
میخوام پزشکی بخونم ولی متوجه شدم که اینجا پزشکی ارزش نداره.
بهنظر شما:
1. بهتره اینجا بمونم و بعد فارغ التحصلی برم یه کشور دیگه مثل روسیه-مسکو (اگه قبول داشته باشن سایر کشورا مدرک اینجا رو )؟
2.بعد پادفک برم مسکو (دانشگاه ام گ او ) ؟
3.بعد پادفک برم اوکراین؟
*تایید مدرکم تو ایران مهم نیست.
دانشگاه خوب و بدرد بخوری مثل ام گ او رو تایید نمیکنه ایران...
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام
اگر مشكل مالي نداري 100% برو مسكو .البته دوره پادفك رو بگذرون و بعد برو مسكو .اصلا شك نكن يه ذره. اوكراين اينارو بنداز دور.حالا كه داري روسي درس ميخوني برو مسكو كه ارزش داشته باشه. دانشگاه ام گ او هم بسيار عاليست
پاسخ
تشکر کنندگان: yyyaaasss ، msar
میدونی‌ چقدر خرجت در مسکو در میاد ؟ خدا تومن،.. اصلا فکرشو نکن، با این پول میتونی بری مجارستان لاقل توی اتحادیه هست، اگر هم مسالهٔ مالی برات مهمه برو اوکراین
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، hamedrouhi ، msar
من در حال حاضر بلاروسم
نمیدونم مدرک پزشکی رو کدوم کشورا قبول دارن
از کجا میتونم بدونم ؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان اين تاپيك و وا كردم تا هر كسي اطلاعاتي راجع به اكراين تحصيل و اقامت داره بيادو بقيه رو هم آگاه كنه مرسي پيشاپيش
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام دوستان لطفا منو راهنمایی کنید.من فوق دیپلم گرافیک هستم و همسرم ترم 5 برق و الکترونیک آزاد .حالا میخایم بریم یه کشور اروپایی برای تحصیل(همسرم از اول برای کارشناسی بخونه و منم از کاردانی به کارشناسی) حدودا 50 60 میلیون هم پول داریم به نظر شما کدوم دانشگاه در اوکراین بریم که هم هزینمون کم باشه هم مدرک معتبر تر از ایران باشه و اینکه تحصیل به زبان انگلیسی باشه!
خیلی ممنون میشم اگه جواب بدید.مرسی
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
(2011-06-18 ساعت 07:58)Despina نوشته:  سلام دوستان اين تاپيك و وا كردم تا هر كسي اطلاعاتي راجع به اكراين تحصيل و اقامت داره بيادو بقيه رو هم آگاه كنه مرسي پيشاپيش

خیلی وضعیت اوکراین داغونه کیو که پایتخت کشوره پره قاچاقچی دزد و ادم کشه
باورتون نمیشه پسر خاله من که رفت سره 3 ماه برگشت میگفت اصلا امنیت نداره تمام دزد قاچقاچیا اونجا اسلحه دارند جلوت یه دفعه سبز میشن ازت با اسلحه ازت خفت گیری میکنن و صحنه ای که باعث شد بود برگرده یه شب تو راه برگشت به خونه دانشجوییش با همکلاسی هندیش داشته برمیگشته که خفتشون میکنن پسر خاله من ساعت هر چی پول داشته میده ولی هندیه نمیده خیلی راحت خون سرد بهش با تفنگ شلیک میکنن مالو اموالشو میبرن پسر خاله من تا یه مدت خول شده بود این صحنه رو دیده بود . پلیس هم نقش هویج رو اونجا بازی میکنه هر چند زورش نمیرسه چون تعداد خلاف کارا اونجا زیاده
[font=Arial]به نام اهورامزدا خدای یکتا و خالق بخشنده[/font]
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، khabok ، msar
سلام دوستان یک سوالی داشتم من از مقطع دیپلم می خوام برم خارج پزشکی بخونم پزشک عمومی فارغ التحصیل در اکراین می تونه برای تخصص بره امریکا و پزشکی ترکیه معتبر تره یا اکراین؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
سلام.سال 3 مهندسی صنایع(سراسری) میخونم.2سال تا لیسانس 2سال هم سربازی.4سال فرصت دارم هرچی لازمه واسه خروج از کشور بگیرم.دنبال تحصیل بعد اقامت هستم.میشه تو اکراین یا روسیه ارشد مهندسی صنایع خوند؟میشه بورس گرفت؟چیکار باید بکنم؟
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
باسلام
من برای ادامه تحصیل به سنت پیترزبورگ میخوام برم ،میشه لطفا از هزنیه های زندگی در اونجا و خود شهرش بگید.
پاسخ
تشکر کنندگان: msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان