کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
مسافرت طولانی(مهاجرت موقت)
سلام به دوستان . این تاپیک رو باز میکنم تا دوستانی که میخوان یه تجربه کوچک از زندگی در یک کشور دیگر ( حتی کوتاه مدت) داشته باشند استفاده کنند.
میدونید کشورهای زیادی نیستند که به ایرانیها( با پاسپورت ایرانی) راحت ویزا بدن و کشورهای زیادی رو هم نمیشه پیدا کرد که با هزینه پایین (از بابت بلیط هواپیما و اجاره مسکن ارزان و کوتاه مدت و هزینه های روزمره: خورد و خوراک و تفریح و ...) بشه توش زندگی ( ولو موقت) رو شروع کرد. شاید تایلند و مالزی جزو معدود کشورایی باشند که بخاطر توریست پذیری و درآمد توریستی تونستن شرایط خوبی رو برای توریست های موقت یا مهاجران بوجود بیارن. اونا یاد گرفتن چه جوری باید به یک توریست خارجی احترام گذاشت و اونا میدونن اگه توریست به کشورشون نیاد اون کشور از لحاظ اقتصادی فلج میشه و این جزو رفتار فرهنگیشون شده( که متاسفانه در ایران کلا" این رفتار بی معنیه حتی برای هموطنانمون که داخل ایران به مسافرین داخلی سرویس میدن) البته در این مورد بهتره واقع بین باشم و در مورد تایلند و مالزی کلمه اکثریت رو بکار ببرم چون بد و خوب همه جا هست .یه موضوع دیگه که قبل از صحبت اصلیم باید یادآوری کنم اینه که در این چند ساله که تایلند به راحتی به ایرانیها ویزا داده عده زیادی از تجار وکسبه به اینجا رفت و آمد کرده اند خیلی از هموطنان از دور افتاده ترین جاهای ایران هم در صورت امکان سری به اینجا زده اند. هموطنانی رو میشناسم که شاید در طول عمرشون به تهران سفر نکرده بودند وگاها" کسانی رو ملاقات کرده ام که اصولا" با واژه و فرهنگ معمول مسافرت حتی در ایران آشنایی ندارند و بخاطر ارزانی و سهولت مسافرت به این منطقه سری زده اند و گاها" خرده تجارتی هم کرده اند ولی با یک نگاه اختلاف رفتار بین بقیه ( توریست های خارجی) و این اندک هموطنان رامتوجه میشوید .این باعث شده این هموطنان دید خاص خودشان را از تایلند به گوش بقیه برسانند و همینطور هموطنانی که بصورت خانوادگی به این کشور مسافرت میکنند با دیدن گروه بالا موضع احتیاطی و محافظه کاری میگیرند و از آن عده دوری و پرهیز میکنند.
هر کشوری در نقاط خاصی از شهرهای توریستی مکانهایی برای انواع مختلف توریستها از مجرد و خانواده و بازرگان و زن ومرد و پیر و جوان دارد. از اروپا و آمریکا گرفته تا سایر نقاط.
این اشتبا هه که وقتی اسم یک کشور میاد ذهنمون فقط به موردی سوق داده بشه که دیگران گفتند یا ما فقط برای یک یا حتی چند بار از اون نقطه خاص دیدن کرده ایم.
امیدوارم منظورم رو به واضحی بیان کرده باشم.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
در ادامه نوشته بالا میخوام در مورد اقدام اولیه مسافرت به تایلند اطلاعاتی که دارم اضافه کنم(این اطلاعات در محدوده خرداد 1390 است)
من چندین بار به این کشور سفر کرده ام ولی قانون سفارت جهت ویزا دادن به ایرانیها همیشه یکسان نبوده. در محدوده تاریخی که ذکر کردم شما میتونید در اولین قدم برای گرفتن بلیط اقدام کنید. آسانترین راه گرفتن بلیط ایران ایر یا ماهان ایر است که مستقیما" از تهران پرواز دارند و حدود 7 ساعت میانگین پرواز است. انتخاب دیگه خرید بلیط از هواپیمائیهای کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل الاتحاد ایر( ابوظبی) الامارات (دوبی) قطر ایر(دوحه) که بنا به انتخاب شما وبلیط موجود حداقل 2 ساعت توقف در شهرهای ذکر شده خواهند داشت و ادامه مسیر هم همان 7 ساعت پرواز میباشد .لازم به یادآوریه که در حال حاضر قیمت بلیط این شرکتها از رقبای ایرانیشون ارزانتره!!! و با توجه به کیفیت پروازها و پذیرایی و با توجه به اینکه این شرکتها در تهران دفتر نمایندگی دارند میتوانید حتی قبل از خرید بلیط سری به سایت اینترنتی این شرکتها بزنید و بعد از مقایسه تصمیم بگیرید. در ضمن مزیت خرید از این شرکتها این است که شما حق جابجایی تاریخ برگشت و اعتبار بلیط را میتوانید از فروشنده بلیط خواستار شید. تاکید میکنم چون در دفتر نمایندگی این شرکتها هم بلیط الکترونیک ( شامل یک برگ پرینت اطلاعات کلی) به شما میدهند و متاسفانه سرویس دهی در ایران ( چه شرکت خارجی و چه داخلی) مشتری مداری جایگاهی نداره دقت کنید وقتی آن پرینت کلی را گرفتید پرینت های ضمیمه ( شامل نحوه جابجایی تاریخ و احیانا" ابطال ) را بگیرید و به توضیحات شفاهی فروشنده بلیط بسنده نکنید چون احتمال متغایر بودن صحبت فروشنده با واقعیت زیاد است!!؟؟!! من بلیط 6 ماهه الاتحاد را انتخاب کردم که واقعا" هم از انتخابم راضی بودم و توصیه میکنم( دفتر فروش: خ ولی عصر مقابل پارک ملت - برج سایه طبقه دوم) دفتر هواپیمایی الامارات هم همین آدرس در طبقه اول واقع است.
قدم دوم اقدام برای ویزا توریستی از سفارت تایلند در تهران( آدرس: بعد از پل چوبی به سمت بهارستان مقابل بیمارستان طرفه) که مدارک مورد نیاز شامل 1-عکس 2-اصل وکپی پاسپورت 3-مبلغ 30 یورو برای ویزای یکبار ورود 2 ماهه (برای بزرگسال یا بچه و همراه فرقی نمیکنه)(60 یورو برای ویزای 2 بار ورود 4 ماهه). 4-فرم تایپ شده (که میتونید از لینک سفارت تایلند در تهران دانلود کنید یا با مراجعه به اولین کتابفروشی پایینتر از پل چوبی و پرداخت مبلغ اندک فرم را کامل شده تحویل بگیرید) 5-پرینت کارکرد حساب بانکی( زیاد هم جدی نیست!!) که اگر مدارکتون کامل باشه سفارت 5 روزه ویزا صادر میکنه البته شرایط ویزا و مبلغ درخواستی سفارت همیشه یکسان نیست و در ایامی از سال این مبلغ مجانیه!!! شرایط دیگه ای هم برای انواع دیگر ویزا دارند که با مراجعه به سایت سفارت یا بورد بیرون در سفارت میتونید مطلع شید.
یه مطلب مهم دیگه اینکه اگه ویزا 2 بار ورود میگیرید حتما" قبل از اتمام 2 ماه اول ویزاتون باید از مرز تایلند خارج شید که اگر مقیم بانکوک یا پاتایا باشید میتونید با پرداخت 2000 بات ( هر بات در این تاریخ حدود 40 تومان) تور یکروزه به مرز کامبوج بگیرید که خیلی راحت و متداوله اگر مقیم چیانگ مای ( شمال تایلند) باشید میتونید تور لائوس یا برمه و اگر مقیم سامویی یا پوکت ( جنوب تایلند) باشید به همین شکل به مالزی سفری داشته باشید( یادآوری : ویزا کامبوج -لائوس - برمه از طریق همین تورها قابل دریافت است و مالزی برای ایرانیان در بدو ورود به مرز ویزای 3 ماهه صادر میکنه)
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
موضوع بعدی مسئله اقامت موقت در هتل و اقامت طولانی تر در منزل( خانه یا آپارتمان) است. خوشبختانه در تایلند بعلت اهمیت دولت به توریست شما امکان انتخاب محل اقامت بصورت هتل - هتل آپارتمان- خانه - آپارتمان و کلبه در اندازه و امکانات مختلف و در شهرهای مهم و معمولی و روستاها و در محله های مختلف بصورت خرید و اجاره بلند مدت و کوتاه مدت -نوساز و چند سال ساخت با هر سلیقه ای موجود است.شما میتوانید اطلاعات هتل و توریستی را از سایت " هتل تایلند " که مرجع خوب توریستی تایلند است ببینید و اطلاعات ومحل و قیمت هتل مورد نظرتون رو پیدا کنید. چون در ایران امکان استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی ساده نیست میتوانید بعد از پیدا کردن هتل مورد نظر با یک ایمیل ساده درخواست رزرو به وبسایت مستقیم هتل یا با تلفن مستقیم به هتل بدون پرداخت هیچ هزینه ای اطاق مورد نظرتان را رزرو کنید. در غیراینصورت زیاد نگران نباشید چون بعلت کثرت هتل در این کشور در شلوغترین ایام سال(کریسمس و ژانویه) هم میتونید بعد از رسیدن با مراجعه مستقیم به هتل مورد نظرتون اطاق دلخواهتون رو بگیرید( این تجربه شخصی من بوده و واقعا" مشگلی نیست) در مورد مراجعه حضوری مزیت خاصش اینه که میتونید اطاق مورد نظرتون رو قبل از پرداخت وجه انتخاب کنید و در مورد مبلغ هم چانه بزنید!! و اصولا" تخفیف خوبی هم بگیرید . مخصوصا" هتلهای 4 و5 ستاره تخفیفهای باور نکردنی میدهند که گاها" از یک هتل 3 ستاره ارزانتر میشود بشرطی که جرات داشته باشید از لابی مجلل هتل وارد بشوید و با اعتماد بنفس کافی درخواست اطاق و تخفیفات لازم را کنید!
من اجمالا" در مورد شهر بانکوک و پاتایا توضیحاتی میدهم که مراجعه بیشتری دارد:
*بانکوک: شهر شلوغ- پرترافیک- شهر کار و تجارت- ساختمانهای مجلل و بلند مرتبه و مدرن در مراکز اداری و تجاری تا خانه های محقر و حاشیه نشینی وفقر مثل خیلی از شهرهای بزرگ دیگر - حمل و نقل: اتوبوس -تاکسی -مترو -قطار هوایی- اتوبوس آبی از کانالها و مسیرهای آبی داخل شهری-توک توک
*برای توریستها ارزانترین و سریعترین وسیله حمل و نقل اتوبوسهای آبی است که اگر نقشه داشته باشید میتوانید از طریق کانالها و رودخانه بزرگ بسیار ارزان و سریع ( بین 8 الی 20 بات )بدون هیچ ترافیکی در مسیرهای مشخص و شلوغ شهری عبورکنید و از قسمت بازار پاتونام(کانال مرکزی) تا نزدیک بوبی تاور و قصر بزرگ و از طرف دیگر تا نزدیکی ترمینال بین شهری اکامای بروید . رودخانه اصلی شهرهم که بسیار دیدنی و زیباست با اتوبوس آبی خود از بالاترین قسمت شهر و معابد مهم و قصر بزرگ به سمت بازار چینی ها و پائینترین نقاط شهر در رفت و آمد است. وسیله ارزان و تمیز و سریع دیگر در بانکوک قطار هوایی و مترو است که تا نیمه شب بطور منظم سرویس میدهند اگر از فرودگاه وهتل خود نقشه تهیه کنید متوجه میشوید که میتوانید از فرودگاه تا مرکز شهر و دورترین نقاط شهر با این وسیله براحتی سفر کنید در صورت مراجعه به ماموران خوش اخلاق مستقر در ایستگاهها میتوانید از هزینه سفر و نحوه خرید بلیط و .. راهنمایی بگیرید و از شلوغی شهر فاصله بگیرید. توصیه من برای استفاده از تاکسی برای اواخر شب 10/5 به بعد است که حتما" موقع سوار شدن به تاکسی متر توجه کنید تا با دبه رانندگان مشگلی پیش نیاید. توک توک(موتور 3 چرخه) وسیله جالبی است که گاها" استفاده از آن برای تفریح جالب بنظر میرسد ولی با چانه زدنهای مدام راننده و دبه کردن و.. نداشتن کولر زیاد بصرفه نیست. استفاده از پیک های موتور سوار هم راهی دیگر برای رسیدن به مقصد است که با توجه به شلوغی وخطر زیاد زیاد توصیه نمیکنم.استفاده ازاتوبوس شهری هم در ترافیک فوق سنگین شهر برای یک توریست زیاد عاقلانه نیست.
توصیه شخصی من به مسافران عزیز اقامت در محله های زیبا و تمیز و امن توریستی شهر است که بتوانید تا پاسی از شب براحتی از دستفروشها خرید کنید. به رستوران برویدو در خیابان و مکانهای عمومی قدم بزنید: از میدان سیام تا اواسط خیابان سوخومویت (ایستگاه نانا و ایستگاه آسو) جزو این مناطق است.موضوع این است که شما در طول روز به راحتی و با هر وسیله ای به جاهای دیدنی و خرید و بازار میروید وغروب آفتاب که به محل اقامت برمیگردید بهترین حالت جابجایی قدم زدن در حوالی هتل است که اگر شلوغ و دیدنی باشد بسیار لذت خواهید برد.شما در محله هایی که ذکر کردم میتوانید از اطاق های تمیز وشیک از 700 بات برای هر شب( بسیار ارزان است!! به تابلوهای اطاق برای اجاره بالای رستورانها و کافی نتها و ... توجه کنید) تا ارزانترین هتلها از حدود 1200و1000 بات به بالا پیدا کنید.در مورد غذا و رستوران هم سابقا" کنسرو از ایران میبردیم که در حال حاضر مقرون به صرفه نیست. چلوکبابی و غذای ایرانی با کیفیت خوب و ارزان در اطراف بازار به تعداد زیاد هست.در مکانهای مورد ذکر بالا هم به وفور فست فودهای بین المللی و معروف پیدا خواهید کرد به اضافه اینکه در محله عرب ها( نانا) غذاهای خوب و ارزان بسیار است.یک نکته اینکه در این محله ها کمتر غذاهای تایلندی کنار خیابانی میبینید که ایرانیها را مشمئز میکند.شما در میدان زیبای سیام میتوانید تا قبل از ساعت 9 شب از رستورانهای بین المللی داخل ابرپاساژهای مدرن آن منطقه غذای مورد علاقه خود را به قیمت مناسب انتخاب کنید. جالب است که بدانید شما حتی از نمازخانه واقع در طبقه زیر همکف سیام پاراگون لذت خواهید برد.
موضوع دیگر اجاره آپارتمان است که اگر حداقل تصمیم به اقامت یکماهه دارید میتونید با مراجعه به آژانسهای املاک( PROPERTY) که اصولا" عکس و مشخصات ملک و قیمت را پشت شیشه میچسبانند به راحتی ببینید و با مراجعه به آنها ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید.البته نکته اینجاست که برخلاف ایران فایل آژانسها یکسان نیست و گاها" شما مجبورید به چندین آژانس مراجعه کنید تا محل مورد نظرتان را پیدا کنید و احیانا" اگر یکی 2 تا از آنها با قیمت و ابعاد مورد نظرتان مکانی نداشتند ناامید نشید چون آژانس مجاور آنها امکان دارد فایل اکازیون داشته باشد. سرویس ایاب و ذهاب برای دیدن ملک هم اصولا" از طرف آژانس مهیا میشود( یه گشت مجانی!) . توصیه من اینه قبل از اینکه به تایلند بیایید با مراجعه به موتور گوگل و وارد کردن ( PROPERTY) و شهر محل اقامتتون قیمت اجاره و اطلاعات اولیه را با عکس و نقشه ببینید تا راحت تر تصمیم بگیرید.
*پاتایا: شهر توریستی (به معنای واقعی!) - ساحلی -با 3 ساحل شمالی :ناکولا -ساحل مرکزی: پاتایا بیچ - ساحل جنوبی : جامتین بیچ
ترافیک محدودی در قسمت خیابان ساحلی و خیابان دوم در پاتایا وجود دارد که باعث تفریح هم هست!!؟! - شهر کافه و بار و رستوران و ماساژ و خریدو تفریح . من توصیه اکید میکنم اگر قصد تجارت ندارید به هیچ وجه به بانکوک نروید.یه راست از فرودگاه به پاتایا بیایید(تاکسی دربست حدود 1000 بات). با هر عقیده دینی و خانوادگی وارزان( ناکولا و جامتین) و مجردی (پاتایا بیچ) و ... چون شما میتونید طبق سلیقه تون محل اقامتتون رو انتخاب کنید.با قیمت بسیار مناسب هتل خوب بگیرید( از شبی 500 بات به بالا) یا آپارتمان اجاره کنید ( از ماهی 5000 -10000 بات استودیو مبله با تجهیزات تا متوسط 20000 -25000 یکخوابه مبله کامل و 30000 -25000 دو خوابه مجهز{البته همگی نزدیک ساحل ودر مکانهای خوب و نسبتا" گران}<ارزانتر هم بسیار است> ) براحتی با تاکسی (وانت مسقف) با قیمت 10 بات هر نفر از هر نقطه ای جابجا شوید!(مسیر مستقیم) براحتی موتور سیکلت تمام اتوماتیک اجاره کنید به قیمت یکروزه: 150 بات هفته ای:700 بات و ماهیانه:2400 بات( بدون نیاز به گواهینامه و فقط با کپی پاسپورت و ودیعه 1000 بات). ماشین اجاره کنید( البته فرمان سمت راست!) براحتی قایق اجاره کنید یا با کشتی به جزیره های اطراف بروید( نفری 50 بات) براحتی در تورهای تفریحی و تاریخی ثبت نام کنید( قیمت مناسب) .حتی با مراجعه به تورهای فارسی زبان ( هما تور: خیابان دوم-مقابل مرکز خرید سنترال فستیوال" هتل هیلتون") از اطلاعات هتل و تور و... استفاده کنید. در پاتایا حدود 10 -15 چلوکبابی و غذای ایرانی وجود دارد( با قیمت حدود 150 بات تا حداکثر 250 بات)برای انواع غذای با کیفیت ایرانی از انواع چلو خورشت تا چلوکباب. فست فود های بین المللی 24 ساعته ( مک دونالد- برگر کینگ- کی اف سی-ساب وی) و کافه های بین المللی( استارباکس و ...) و همچنین فود لند (طبقه پایین مرکز خرید سنترال فستیوال) مشگل غذایی شما را بطور کل حل میکنند. حتی با مراجعه به سوپر مارکتهای 11-7 (که به وفور در هر کوی و برزنی 24 ساعته باز است) میتونید ساندویج هات داگ با مخلفات به قیمت فقط 25 بات نوش جان کنید.با این حساب ناراحتی از مسئله غذا کلا" منتفی است.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
سلام وتشکر فراوان از شما دوست عزیز
اگر ممکنه میشه بگید قیمت بلیطی که از هواپیمایی الاتحاد گرفتید چه قدر هست؟وچقدر با هواپیماایی
های ایرانی مثلا ایران ایر قیمتش فرق میکنه؟
واینکه ایا در شیراز هم نمایندگی دارند؟
ممنون
كتگوري F3
تاريخ اپلاي 2004 AUG
کیس نامبر  ABD2010


پاسخ
تشکر کنندگان: Pay ، msar
(2011-07-08 ساعت 19:55)Pay نوشته:  در ادامه نوشته بالا میخوام در مورد اقدام اولیه مسافرت به تایلند اطلاعاتی که دارم اضافه کنم(این اطلاعات در محدوده خرداد 1390 است)
من چندین بار به این کشور سفر کرده ام ولی قانون سفارت جهت ویزا دادن به ایرانیها همیشه یکسان نبوده. در محدوده تاریخی که ذکر کردم شما میتونید در اولین قدم برای گرفتن بلیط اقدام کنید. آسانترین راه گرفتن بلیط ایران ایر یا ماهان ایر است که مستقیما" از تهران پرواز دارند و حدود 7 ساعت میانگین پرواز است. انتخاب دیگه خرید بلیط از هواپیمائیهای کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل الاتحاد ایر( ابوظبی) الامارات (دوبی) قطر ایر(دوحه) که بنا به انتخاب شما وبلیط موجود حداقل 2 ساعت توقف در شهرهای ذکر شده خواهند داشت و ادامه مسیر هم همان 7 ساعت پرواز میباشد .لازم به یادآوریه که در حال حاضر قیمت بلیط این شرکتها از رقبای ایرانیشون ارزانتره!!! و با توجه به کیفیت پروازها و پذیرایی و با توجه به اینکه این شرکتها در تهران دفتر نمایندگی دارند میتوانید حتی قبل از خرید بلیط سری به سایت اینترنتی این شرکتها بزنید و بعد از مقایسه تصمیم بگیرید. در ضمن مزیت خرید از این شرکتها این است که شما حق جابجایی تاریخ برگشت و اعتبار بلیط را میتوانید از فروشنده بلیط خواستار شید. تاکید میکنم چون در دفتر نمایندگی این شرکتها هم بلیط الکترونیک ( شامل یک برگ پرینت اطلاعات کلی) به شما میدهند و متاسفانه سرویس دهی در ایران ( چه شرکت خارجی و چه داخلی) مشتری مداری جایگاهی نداره دقت کنید وقتی آن پرینت کلی را گرفتید پرینت های ضمیمه ( شامل نحوه جابجایی تاریخ و احیانا" ابطال ) را بگیرید و به توضیحات شفاهی فروشنده بلیط بسنده نکنید چون احتمال متغایر بودن صحبت فروشنده با واقعیت زیاد است!!؟؟!! من بلیط 6 ماهه الاتحاد را انتخاب کردم که واقعا" هم از انتخابم راضی بودم و توصیه میکنم( دفتر فروش: خ ولی عصر مقابل پارک ملت - برج سایه طبقه دوم) دفتر هواپیمایی الامارات هم همین آدرس در طبقه اول واقع است.
قدم دوم اقدام برای ویزا توریستی از سفارت تایلند در تهران( آدرس: بعد از پل چوبی به سمت بهارستان مقابل بیمارستان طرفه) که مدارک مورد نیاز شامل 1-عکس 2-اصل وکپی پاسپورت 3-مبلغ 30 یورو برای ویزای یکبار ورود 2 ماهه (برای بزرگسال یا بچه و همراه فرقی نمیکنه)(60 یورو برای ویزای 2 بار ورود 4 ماهه). 4-فرم تایپ شده (که میتونید از لینک سفارت تایلند در تهران دانلود کنید یا با مراجعه به اولین کتابفروشی پایینتر از پل چوبی و پرداخت مبلغ اندک فرم را کامل شده تحویل بگیرید) 5-پرینت کارکرد حساب بانکی( زیاد هم جدی نیست!!) که اگر مدارکتون کامل باشه سفارت 5 روزه ویزا صادر میکنه البته شرایط ویزا و مبلغ درخواستی سفارت همیشه یکسان نیست و در ایامی از سال این مبلغ مجانیه!!! شرایط دیگه ای هم برای انواع دیگر ویزا دارند که با مراجعه به سایت سفارت یا بورد بیرون در سفارت میتونید مطلع شید.
یه مطلب مهم دیگه اینکه اگه ویزا 2 بار ورود میگیرید حتما" قبل از اتمام 2 ماه اول ویزاتون باید از مرز تایلند خارج شید که اگر مقیم بانکوک یا پاتایا باشید میتونید با پرداخت 2000 بات ( هر بات در این تاریخ حدود 40 تومان) تور یکروزه به مرز کامبوج بگیرید که خیلی راحت و متداوله اگر مقیم چیانگ مای ( شمال تایلند) باشید میتونید تور لائوس یا برمه و اگر مقیم سامویی یا پوکت ( جنوب تایلند) باشید به همین شکل به مالزی سفری داشته باشید( یادآوری : ویزا کامبوج -لائوس - برمه از طریق همین تورها قابل دریافت است و مالزی برای ایرانیان در بدو ورود به مرز ویزای 3 ماهه صادر میکنه)
سلام دوست عزیز
اول یه تشکر ویژه بابت پست بسیار زیبات می کنم واقعا مفید بود


ایا ادرس یا شماره تلفن از دفتر مسافرتی در تایلند دارید که تور یک روزه به مرز کامبوج یا لائوس داشته باشند ممنون میشم لطف کنید

پیروز باشید
پاسخ
تشکر کنندگان: Pay ، msar
سلام ,من هم از شما متشکرم. من در خردادماه بلیط 6 ماهه الاتحاد را به قیمت حدود 800000 تومان خریدم (البته با امکان تغییر تاریخ یکبار مجانی و دفعه دوم 30 $) قیمت بلیط 4 ماهه در همان زمان حدود 650000 تومان بود و یکماهه ارزانتر .
در آن زمان حدود 200000 تومان از مشابه ایرانی ارزانتر بود. توصیه میکنم شما از سایت کایاک قیمتهای مقایسه ای را مشاهده کنید چون در زمانهای متفاوت قیمتها هم مختلف است. دوم اینکه شما از هر آژانس معتبری میتوانید بلیط هایی که مربوط به شرکتهای دارای نمایندگی در ایران هست براحتی خریداری کنید و خرید بلیط ازشرکتهایی هم که نماینده ایرانی ندارند هم با مراجعه به بعضی آژانسها که خرید بلیط اینترنتی میکنند با مبلغی اندک بعنوان کارمزد قابل ابتیاع است.

(2011-07-20 ساعت 12:55)amir2640 نوشته:  سلام وتشکر فراوان از شما دوست عزیز
اگر ممکنه میشه بگید قیمت بلیطی که از هواپیمایی الاتحاد گرفتید چه قدر هست؟وچقدر با هواپیماایی
های ایرانی مثلا ایران ایر قیمتش فرق میکنه؟
واینکه ایا در شیراز هم نمایندگی دارند؟
ممنون

درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: amir2640 ، mahdi_gh ، mehrdad60 ، Danoosh ، msar
سلام دوست عزیزم.سوال شما در مورد کل تایلنده؟!؟!؟ در تایلند یکی از مشاغلی که به وفور پیدا میشه دفتر مسافرتیه!!! از بقالی های ایران هم بیشتر!!
من قراره آخر ماه جولای به مرز کامبوج برای تمدید ویزا برم ( با خانواده) تا الان تحقیق کردم که اگه حداکثر تا 2 نفر هستید بهترین راه تور مسافرتیه که براحتی از سر کوچه محل اقامتتون( هر جای تایلند که هستید) میتونید تور بخرید. رو شیشه هاشون هم قیمت زدن و اطلاعات نوشتن. ولی اگر بیشتر از 2 نفر هستید صرفه با گرفتن تاکسیه (روز کامل 4000 بات) هر کجا هم هر وقت خواستید میتونید توقف کنید.شنیده م در مرز هم هیچ مشگلی نیست و براحتی با صرف وقت کمی امور خروج و ورود و ویزای کامبوج و تجدید ویزا(در صورتی که مهر ویزا 2 بار ورود تایلند در گذرنامه شما از سفارت تایلند در ایران خورده باشد) انجام میشود. اگه اطلاعات کاملتری خواستید اوایل ماه اگوست2011 از من سوال کنید تا من پس از برگشت از مرز در اختیار شما بگذارم.

(2011-07-20 ساعت 15:16)iranathai نوشته:  
(2011-07-08 ساعت 19:55)Pay نوشته:  یه مطلب مهم دیگه اینکه اگه ویزا 2 بار ورود میگیرید حتما" قبل از اتمام 2 ماه اول ویزاتون باید از مرز تایلند خارج شید که اگر مقیم بانکوک یا پاتایا باشید میتونید با پرداخت 2000 بات ( هر بات در این تاریخ حدود 40 تومان) تور یکروزه به مرز کامبوج بگیرید که خیلی راحت و متداوله اگر مقیم چیانگ مای ( شمال تایلند) باشید میتونید تور لائوس یا برمه و اگر مقیم سامویی یا پوکت ( جنوب تایلند) باشید به همین شکل به مالزی سفری داشته باشید( یادآوری : ویزا کامبوج -لائوس - برمه از طریق همین تورها قابل دریافت است و مالزی برای ایرانیان در بدو ورود به مرز ویزای 3 ماهه صادر میکنه)[/color]
سلام دوست عزیز
اول یه تشکر ویژه بابت پست بسیار زیبات می کنم واقعا مفید بود


ایا ادرس یا شماره تلفن از دفتر مسافرتی در تایلند دارید که تور یک روزه به مرز کامبوج یا لائوس داشته باشند ممنون میشم لطف کنید

پیروز باشید

درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: amir2640 ، mahdi_gh ، mehrdad60 ، miroor ، msar
دوستان عزیز من فرستاده قبلیمو : "اقامت موقت " ویرایش و کامل کردم که میتونید مطالعه بفرمایید.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: amir2640 ، nastaran86 ، iranathai ، mahdi_gh ، saba1100 ، msar
(2011-07-08 ساعت 19:55)Pay نوشته:  در ادامه نوشته بالا میخوام در مورد اقدام اولیه مسافرت به تایلند اطلاعاتی که دارم اضافه کنم(این اطلاعات در محدوده خرداد 1390 است)
من چندین بار به این کشور سفر کرده ام ولی قانون سفارت جهت ویزا دادن به ایرانیها همیشه یکسان نبوده. در محدوده تاریخی که ذکر کردم شما میتونید در اولین قدم برای گرفتن بلیط اقدام کنید. آسانترین راه گرفتن بلیط ایران ایر یا ماهان ایر است که مستقیما" از تهران پرواز دارند و حدود 7 ساعت میانگین پرواز است. انتخاب دیگه خرید بلیط از هواپیمائیهای کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل الاتحاد ایر( ابوظبی) الامارات (دوبی) قطر ایر(دوحه) که بنا به انتخاب شما وبلیط موجود حداقل 2 ساعت توقف در شهرهای ذکر شده خواهند داشت و ادامه مسیر هم همان 7 ساعت پرواز میباشد .لازم به یادآوریه که در حال حاضر قیمت بلیط این شرکتها از رقبای ایرانیشون ارزانتره!!! و با توجه به کیفیت پروازها و پذیرایی و با توجه به اینکه این شرکتها در تهران دفتر نمایندگی دارند میتوانید حتی قبل از خرید بلیط سری به سایت اینترنتی این شرکتها بزنید و بعد از مقایسه تصمیم بگیرید. در ضمن مزیت خرید از این شرکتها این است که شما حق جابجایی تاریخ برگشت و اعتبار بلیط را میتوانید از فروشنده بلیط خواستار شید. تاکید میکنم چون در دفتر نمایندگی این شرکتها هم بلیط الکترونیک ( شامل یک برگ پرینت اطلاعات کلی) به شما میدهند و متاسفانه سرویس دهی در ایران ( چه شرکت خارجی و چه داخلی) مشتری مداری جایگاهی نداره دقت کنید وقتی آن پرینت کلی را گرفتید پرینت های ضمیمه ( شامل نحوه جابجایی تاریخ و احیانا" ابطال ) را بگیرید و به توضیحات شفاهی فروشنده بلیط بسنده نکنید چون احتمال متغایر بودن صحبت فروشنده با واقعیت زیاد است!!؟؟!! من بلیط 6 ماهه الاتحاد را انتخاب کردم که واقعا" هم از انتخابم راضی بودم و توصیه میکنم( دفتر فروش: خ ولی عصر مقابل پارک ملت - برج سایه طبقه دوم) دفتر هواپیمایی الامارات هم همین آدرس در طبقه اول واقع است.
قدم دوم اقدام برای ویزا توریستی از سفارت تایلند در تهران( آدرس: بعد از پل چوبی به سمت بهارستان مقابل بیمارستان طرفه) که مدارک مورد نیاز شامل 1-عکس 2-اصل وکپی پاسپورت 3-مبلغ 30 یورو برای ویزای یکبار ورود 2 ماهه (برای بزرگسال یا بچه و همراه فرقی نمیکنه)(60 یورو برای ویزای 2 بار ورود 4 ماهه). 4-فرم تایپ شده (که میتونید از لینک سفارت تایلند در تهران دانلود کنید یا با مراجعه به اولین کتابفروشی پایینتر از پل چوبی و پرداخت مبلغ اندک فرم را کامل شده تحویل بگیرید) 5-پرینت کارکرد حساب بانکی( زیاد هم جدی نیست!!) که اگر مدارکتون کامل باشه سفارت 5 روزه ویزا صادر میکنه البته شرایط ویزا و مبلغ درخواستی سفارت همیشه یکسان نیست و در ایامی از سال این مبلغ مجانیه!!! شرایط دیگه ای هم برای انواع دیگر ویزا دارند که با مراجعه به سایت سفارت یا بورد بیرون در سفارت میتونید مطلع شید.
یه مطلب مهم دیگه اینکه اگه ویزا 2 بار ورود میگیرید حتما" قبل از اتمام 2 ماه اول ویزاتون باید از مرز تایلند خارج شید که اگر مقیم بانکوک یا پاتایا باشید میتونید با پرداخت 2000 بات ( هر بات در این تاریخ حدود 40 تومان) تور یکروزه به مرز کامبوج بگیرید که خیلی راحت و متداوله اگر مقیم چیانگ مای ( شمال تایلند) باشید میتونید تور لائوس یا برمه و اگر مقیم سامویی یا پوکت ( جنوب تایلند) باشید به همین شکل به مالزی سفری داشته باشید( یادآوری : ویزا کامبوج -لائوس - برمه از طریق همین تورها قابل دریافت است و مالزی برای ایرانیان در بدو ورود به مرز ویزای 3 ماهه صادر میکنه)

شما میتوانید تفاوت بلیط الاتحاد و ماهان را ذکر کنید و یا کلا با توجه به تجربه تان بلیط کدامیک از خطوط هوائی بهتر است؟؟؟

پاسخ
تشکر کنندگان: msar
حقیقت امر بنظر من مهمترین مسئله در مسافرت هوایی اول: امنیت پرواز - دوم: قیمت بلیط - سوم : بدون توقف بودن ( زمان پرواز) - چهارم: سرویس دهی مهمانداران و غذا - پنجم: فواصل صندلی و امکانات خاص( مونیتور و ..) میباشد.
از نظر مقایسه در حال حاظر بترتیب بالا :
اول: الاتحاد و ماهان هر دو امن هستند
دوم:< فعلا"> قیمت الاتحاد ارزانتر است و حتی در حالت تساوی امکان جابجایی تاریخ الاتحاد راحت تر و ارزانتر است
سوم:ماهان بدون توقف است و حدود 7 ساعت پرواز ولی اتحاد 2 ساعت پرواز به ابوظبی و سپس توقف و بعد 7 ساعت پرواز( البته چون حرکت آن عصر است و زمان پرواز و توقف هر کدام 2 ساعت است زیاد خسته کننده نیست در ضمن فرودگاه ابوظبی هم بسیار دیدنیست. ولی تعویض پرواز و ترمینال در ابوظبی به دقت نیاز دارد.
چهارم: سرویس دهی مهمانداران هر دو پرواز بسیار خوب است و پرواز ایرانی غذای ایرانی میدهد ولی پرواز اتحاد لیست غذا میدهد( خوب است ولی ایرانی نیست) در ضمن الاتحاد پذیرایی چای و قهوه و نوشابه الکلی و غیر الکلی مرتب دارد.
پنجم: فواصل صندلی در الاتحاد بازتر است و امکانات مونیتوری بسیار جالبی برای هر صندلی دارد که واقعا" زمان پرواز را پر میکند.
در ضمن اگه لوکس سفر میکنید با خرید بلیط بیزنس کلاس و فرست کلاس میتوانید صاحب تختخواب کامل و امکانات فوق تصور دیگر شوید. بیاد داشته باشید الاتحاد جزو معدود پرواز های 5 ستاره دنیاست.


شما میتوانید تفاوت بلیط الاتحاد و ماهان را ذکر کنید و یا کلا با توجه به تجربه تان بلیط کدامیک از خطوط هوائی بهتر است؟؟؟


[/quote]

درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: amir2640 ، iranathai ، mahdi_gh ، saba1100 ، mehrdad60 ، miroor ، hamedrouhi ، msar
ساعت 6 صبح مورخ 30 جولای (یعنی 1 روز قبل از پایان اولین ویزا)از شهر پاتایا با کرایه یک تاکسی مینی ون به مبلغ 3500 بات (به مدت 12 ساعت اجاره دربستی) به مقصد مرز کامبوج - تایلند ( مرز چانتابوری - بن پاکارد) باتفاق خانواده حرکت کردیم . تقریبا" حدود نصف راه بزرگراه بسیار خلوتی بود وادامه مسیر هم جاده دو طرفه بسیار زیبا (مشابه قسمت شمالی جاده فیروزکوه) بود. کل مسیر بسیار زیبا و قسمتی از مسیر بعد از چانتابوری به سمت مرز داخل جنگلهای گرمسیری واقع میشد و از نظر جاده ای بسیار امن و با آسفالت عالی که دوستان حتی میتوانند با اجاره اتومبیل به این سفر اقدام کنند( البته اگر با رانندگی سمت راست آشنایی دارید!) کل سفر از پاتایا تا مرز( چانتابوری - بن پاکارد) حدود 3 الی 3/5 ساعت طول میکشد. مرز شامل یک ساختمان کوچک در قسمت تایلند است و یک کیوسک در قسمت کامبوج. ماموران در موقع رسیدن به مرز با احترام شما را به گیشه تایلند راهنمایی میکنند و بعد از وارد کردن مشخصاتتان در فرم خروج و امضای آن مهر خروج توسط مامور مربوطه به گذرنامه شما زده میشود. سپس به سمت قسمت کامبوج راهنمایی میشوید: در آنجا افرادی که با مرزبانان قرارداد دارند پشت میز ها نشسته و کارشان پرکردن فرم ویزا کامبوج و فرم ویزا مجدد تایلند و اصولا" سرویس دهی به مسافران است.شما برای هر نفر 2 قطعه عکس نیاز دارید که به مامور مربوطه میدهید در ضمن برای هر نفر مبلغ 1300 بات باید به مامور (جهت صدور ویزا 1ماهه کامبوج و صدور ویزا مجدد تایلند و پر کردن فرمها و تشریفات اداری) پرداخت کنید.کل این تشریفات حداکثر 15 دقیقه طول میکشد و بعد از آن به سمت قسمت تایلند مجددا" راهنمایی میشوید که افسر بعد از بررسی ویزا 2 بار ورود شما از قبل مهر ورود مجدد به گذرنامه شما میزند و خوش آمد میگوید.
نکته 1 : ویزا بار دوم برای حداکثر 58 روز صادر میشود
نکته 2 : ویزا کامبوج در صورتی صادر میشود که شما ویزا 2 بار ورود تایلند داشته باشید.
نکته 3 : این مرز بسیار زیبا- خلوت و تمیز میباشد ولی طی مطالعاتم در اینترنت در زمان طلوع و غروب آفتاب و شب هنگام خطر پشه مالاریا در این قسمت وجود دارد. توصیه میکنم در عین زیبایی طبیعی زیاد علاقه مندی به پرسه زدن در آن مکان نشان ندهید.
نکته 4 : شما امکان انتخاب 3 مرز دیگر با کامبوج را نیز دارید .اطلاعات من : مرز شمالی با کامبوج از بانکوک بسیار دور است و بعلت اختلاف مرزی گاها" درگیری رخ میدهد و خطرناک است و چند گاهی مرز را میبندند. مرز میانی با کامبوج بسیار کثیف و شلوغ است و فقط نوعی سفر اجباری محسوب میشود. مرز جنوبی با کامبوج (مرز ساحلی) تحت اشغال خمر های سرخ است. اصولا" تاکسی ها و تورهای مسافرتی به این مرز میروند و فوق العاده شلوغ است و گاها" تشریفات مرزی تا حدود 1 تا 1/5 ساعت طول میکشد. ظاهرا" باید بوسیله قایق غیر مطمئنی از عرض رودخانه مرزی عبور کنید و قایقرانان و مرزبانان کامبوجی ( که حالت مستقلی از دولت مرکزی نیز دارند) مبالغ بالاتری از نرخ مصوب جهت صدور ویزا درخواست میکنند و در غیر اینصورت شما را بیش از اندازه معطل میکنند.
*** من با تجربه سفر خودم و اطلاعات دریافتی ام توصیه میکنم هنگام ثبت نام در تور تمدید ویزا یا کرایه تاکسی توجه کنید به مرز (چانتابوری - بن پاکارد- پایلین) بروید و از سفرتان نیز لذت ببرید.
** حتما" 1 تا 2 روز قبل از پایان دور اول ویزایتان به مرز مراجعه کنید تا از مسائل پیش بینی نشده( بسته شدن مرز بعلت درگیری و ...) پیشگیری کنید.
* اگر مثل من تاکسی دربست کرایه میکنید (دربست 12 ساعته) هنگام برگشت از مرز با توجه به نقشه بهتره از مسیر ساحلی برگردید و از داخل شهرهای سر راه دیدن کنیدو از زیبایی های مسیر عکس بگیرید و لذت ببرید در ضمن برای صرف نهار نیز میتوانید از رستوران های زنجیره ای بین المللی ( مثل کی اف سی و مک دونالد و ...) در شهر چانتابوری یا شهر رایونگ استفاده کنید. تمام پمپ بنزین های بین راه نیز سوپر مارکت زنجیره ای 11-7 و کافی شاپ و توالت دستشویی های فوق العاده تمیز و گاها" رستوران دارا هستند
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: mahdi_gh ، mehrdad60 ، iranathai ، sahel-2012 ، miroor ، hvm ، hamedrouhi ، msar
دوست عزیز ممنون از اطلاعات مفیدت . فقط اگه اطلاعاتی درباره راه اندازی کار و بیزینس تو تایلند داری ممنون میشم بنویسی .
پاسخ
تشکر کنندگان: msar
دوست عزیز بیزنس در تایلند جا زیاد داره مخصوصا" برای ایرانیها که بیشتر بصورت توریست اومدن نه برای اقامت.البته برای تحقیق در مورد بیزنس مورد علاقه تون باید زیاد وقت بذارید و روش کار کنید و البته ریسک ولی جدا از مورد بیزنس باید ببینید کلا" دوست دارید در تایلند زندگی کنید یا نه! چون ممکنه در بلند مدت از بابت خانواده با شرایط فرهنگی تایلند مشگل پیدا کنید. مگه اینکه تصمیم داشته باشید مجرد بمونید یا بچه نداشته باشید و... من توصیه میکنم اول یه ویزا دبل بگیرید و احیانا" فرم تاسیس شرکت رو از سفارت تایلند در تهران بگیرید و شرکت تاسیس کنید.سپس یه بررسی 4 ماهه در تایلند براتون مشخص میکنه چه کاری بهتره.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: mehrdad60 ، miroor ، msar
اقا من از نوشتت خیلی لذت بردم . انگار یه سفر رفتم تایلند و اومدم . خیلی جالب بود.
خواستم بپرسم آیا انجا کسی خانه داره که بخواد اتاق اجاره بده؟ من یه اتاق میخواستم که اگر وسیله هم نداشت مهم نیست ( اینترنت برام مهمه ) قیمت یه اتاق ساده چقدر هست؟ ایا دانشگاه ها اتاق برای اجاره دارند برای غیر دانشجو؟
پاسخ
تشکر کنندگان: Pay ، miroor ، msar
ممنون . قابل شما رو نداشت.Wink من در این مورد زیاد اطلاعات ندارم ولی میتونید از سایتهای Real Estate, Property در شهر مورد نظرتون در گوگل جستجو کنید و ببینید اطاق مشترک دارند یا نه. ولی کلا" توصیه نمیکنم چون 1-اجاره ها آنقدر بالا نیست که دنبال اطاق اشتراکی باشید 2-برای اجاره هر استودیو یا آپارتمان نهایتا" 1 ماه پول پیش میگیرند. 3- شما در یک کشور دیگر نمیدونید از کدوم ملیت هم خونه شما میشه و اصولا" هم خونه ها اونم برای غیر دانشجوها اصولا" از وضعیت مالی و فرهنگی جالبی برخوردار نیستند( مثلا بهداشت آسیایی ها مخصوصا" هندیها و بنگلادشیها و ...) با ماها زمین تا آسمون فرق داره که به اعصاب خوردی هم خونه ایشون نمیرزه.Sad 4- تنوع در اجاره مکان اونقدر زیاده که بسته به بودجه ای که دارید کمی دورتر میتونید مکان مورد نظرتون رو پیدا کنید Rolleyes5-وسیله در اکثر آپارتمانها در حد مورد نیاز موجود هست چون موقع خرید اولیه سازندگان آن با وسایل اولیه اونو تحویل میدن و ظرف و ظروف و خورده ریزهای داخل آپارتمان بسته به سلیقه اجاره دهنده کم و زیاد داره و زیاد هم تاثیری در مبلغ اجاره نمیذاره 6- مدت اجاره (هر چه طولانی تر ) حق انتخاب و قیمت ارزانتر رو برای شما به همراه میاره 7- در مجموع توصیه میکنم اول اطلاعات مکانی و قیمت رو از اینترنت پیدا کنید و احیانا" به آژانسهای املاک پیشنهاد دهنده ایمیل بزنید(ایران), بعد با حضور در نزدیکی محل مورد نظر به آژانسها مراجعه کنید و نهایتا"با 2 یا 3 روز وقت برای رویت و انتخاب, مکان مورد نظرتون را انتخاب کنید.Cool
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: miroor ، msar




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان