کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
دوستان منتظر ویزا! بحث کار و اشتغال را جدی بگیرید
(2011-08-18 ساعت 18:31)viona نوشته:  اینجوری که پیداست باید کاملا" قید مهاجرت رو بزنیم ...

واله قصد من منصرف کردن شما نبود. مطمئنا داستان فیل شناسی در تاریکی مولانا رو خوندین که یک عده ای شب تو تاریکی میخوان فیل سیرک هندی ها رو ببینن تا فردا پز بدن که اول از همه دیدنش. هرکی تو تاریکی یک جای فیل رو لمس میکنه و فردا دعواشون میگیره سر اینکه یکی میگه فیل دراز و نرمه (خرطومش رو لمس کرده!) و اونیکی میگه فیل عین تخت بزرگه (شکمش رو لمس کرده!) و الی آخر. حالا من هم در مورد جنوب فلوریدا صحبت کردم که صنعت اصلیش توریسم هست. ممکنه دوستان در ایالات دیگه نظر دیگه ای داشته باشن که مشتاقم بشنوم. مطمئنا هم بدردم میخوره. اما اونجوری که از روحیه شما و همسرتون برداشت کردم و خودتون هم نوشتین بهر قیمتی حاضر نیستین اینجا باشین و این اتوماتیک نصف بیشتر قضیه رو حل میکنه مگه اینکه صرفا بخواهین مدتی اینجا باشین و از پولتون خرج کنین و زندگی کنین تا اقامت رو بگیرین و بعد برگردین. در موزد اینکه نوشتین حاضر نیستین همسرتون کار نظافت کنه تا شما آمریکا باشین باید بگم همون شغل نظافت هم وارد بودن میخواد و از آدم رفرنس میخوان و تازه با حقوق یک نفر نظافتچی زندگی دو و نیم نفر (!!) نمیچرخه و همسرش هم حتما باید کار کنه. ولی خوب برای کوچولوتون اینجا آینده خوبی خواهد بود.
پاسخ
(2011-08-18 ساعت 18:42)yami نوشته:  واله قصد من منصرف کردن شما نبود. ....
دوست من خیلی خوبه که شما و دیگر دوستانی که الان داخل امریکا هستید دید ما رو نسبت به اونجا بازتر میکنید. اننخاب ما برای ورود به امریکا کالیفرنیا ، Red Landsبود چراکه اسپانسرمون اونجا ساکن هستند. ایشون هم خیال ما رو راحت کردند که توی یکسال اول نباید انتظار داشته باشیم که کارپیدا کنیم و هزینه های ماهانه رو بشرح زیر برامون لیست کردن:
Medical insurance, $1000.00 to 1500.00 per month
Food, about $500.00 a month
Housing, $900.00 to $1200.00 per month
Utilities, tv, internet, phone, etc. $200.00 to $300.00 a month
Car insurance, $100.00 to $200.00 a month
To buy a reliable car which you must have, $10,000.00 to $20,000.00
Incidental expenses, about $500.00 a month.

خب درسته که با پولی که باخودمون میبریم برای سال اول میتونیم این هزینه ها رو پوشش بدیم ولی بعدش چی؟ اگر قرار باشه بازار کار همیشه به همین شکل داغون باشه باید هرچی داریم و نداریم توی ایران بفروشیم که میخواهیم 5 سال توی امریکا بمونیم که پاسپورت امریکایی بگیریم!!!
آقای اسپانسر عزیز ما هم معتقدند که ما اول بایستی هدفمون مشخص باشه و ببینیم چه چیزهایی برامون پررنگ و شاخصه. اگر اون چیزها رو توی ایران هم میتونیم داشته باشیم که تکلیف روشنه ولی اگر بدست آوردنشون تنها و تنها با رفتن به امریکا محقق میشه بایستی بابتش خیلی چیزها رو فدا کنیم. که راستش این سبک و سنگین کردنه هنوز به نتیجه ای نرسیده.
درمورد دخترم هم باید بگم درسته که امریکا میتونه آینده خوبی براش رقم بزنه ولی دوست ندارم زندگی و موقعیت کاری و اجتماعی پدرش رو فدا کنم که ...
شاید بهتر باشه تلاش کنیم که همینجا یه موقعیت خوب براش فراهم کنیم.
به هرحال تصمیم گیری خیلی سختیه.
بازهم ممنون از همفکریتون.


پاسخ
کار پیدا کردن در گوگل و یاهو ساده نیست و حتی اگر مصاحبه و قبول شوید ممکن است یک سال طول بکشد تا شما را به کار دعوت کنند. آنها همیشه رزو کافی برای خودشان نگه می دارند. در ضمن کار کردن در آن شرکت ها هم بر خلاف تصور عموم چندان خوش آیند و لذت بخش و مفرح نیست.
ارائه بیش از یک مدرک تخصصی برای پیدا کردن کار بسیار منفی است و شرکت های امریکایی ترجیح می دهند که شما به جای داشتن چندین مدرک بتوانید در عمل ثابت کنید که در یک رشته کاری خبره هستید.
بازیگر را هم باید در بازیگردانی و یا در جابازیگری پیدا کنید همان گونه که شمع را می توان در شمعدانی و یا جاشمعی پیدا کرد.
با آرزوی موفقیت برای شما
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، Hossein81 ، OverLord ، maaref ، rad_95 ، viona ، honey62 ، pariya2 ، ملیحه مجید ، maryam.azad ، copol ، aazitaa
(2011-08-19 ساعت 01:47)seab0y نوشته:  دوست عزیزبه نظر تو من با این مدارک بین المللی که دارم و به علاوه این تو کار نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته هم حرفه ای هم میتوانم تو یه شرکت بزرگ مثل گوگل و یاهو و اپل یا ... و یا حداقل یه مغازه واسه خودم ردیف کنم و توش کار کنم . بعد به نظرت پیدا کردن یه بازیگر (yvonne strahovski ) تو لس آنجلس کار اسونی باشه .
ممنون میشم اگه بگی در حقم برادری کردی.

عزیزم! اگه درست حدس زده باشم شما مدرک تحصیلی تون دیپلم هست و جهت جبران کمبود مدرک تحصیلی به گرفتن مدارک تخصصی مایکروسافت و سیسکو روی آوردین. اگه اینطوری هست باید عرض کنم که متاسفانه آموزشگاههای کامپیوتر در ایران برای بازار گرمی خودشون چنان تبلیغ میکنن که حتی اگه یک فرد با سواد راهنمایی هم این مدارک رو بگیره میتونه خودش رو مهندس مایکروسافت یا سیسکو خطاب کنه که اشتباه محض هست. تنها مدارک در زمینه سخت افزار و شبکه که ممکنه از یک دیپلمه بعنوان مهارت قبول کنن +A و +Network هست که نشان دهنده اینه که این فرد مهارت سخت افزار و شبکه داره. مابقی مدارک معمولا بعنوان مهارتهای تکمیلی یک مهندس کامپیوتر (چه سخت و چه نرم افزار) مورد قبوله و گرفتن اونا توسط فردی بغیر از مهندس کامپیوتر بندرت ممکنه باعث ایجاد اشتغال پایدار برای فرد بشه چون پایه مهندسی کامپیوتر رو نداره. مثل اینه که شما به یک دیپلمه یا فوق دیپلم پرستاری به زور, بخیه زدن قلب رو آموزش بدی و بعد ادعا کنی که ایشون بنوعی جراح قلب هم هستن!! حالا کاری با بازار پر استرس و رقابت مشاغل کامپیوتر چه اینجا و چه اکثر جاهای دنیا ندارم. استخدام در اون شرکتهایی که نام بردین بسیار زمان بر و سخت هست و دوام آوردن در اونها سختتر. زیر مدرک فوق لیسانس یا لیسانس با نمرات عالی بهمراه سابقه کار و تحقیق پربار تقریبا محاله که پاش به اون شرکتها برسه. هر لحظه هم که با سیل رزومه از طرف نخبه های جوانتر و با سوادتر تحت استرس برکنار شدن هستین. نمونه اش هموطن عزیزمون پژمان هست که با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر از سوئد در شرکتهای گوگل ایرلند و بعد اریکسون سوئد استخدام بودن و نهایتا به کارآفرینی روی آوردن (http://cyberpejman.com)
من خودم از اونایی هستم که زندگیم رو سر کامپیوتر و اینترنت بنوعی فدا کردم و هنوز هم پشمانم. اگه سراغ تخصصهایی مثل مکانیک خودرو یا سیستمهای حرارت مرکزی و برودتی رفته بودم الان برای خودم بیزنسی داشتم! ماشالا الان هم که همه ماشینها چنان های تک و کامپیوتری و پیچیده شدن که دیگه هر کسی ادعای دست به آچار شدن نمیتونه داشته باشه! همین امروز برای تعویض تسمه تایم ماشین مدل 99, قطعه و دستمزد 300 دولار بعلاوه 300 دولار ناقابل پول رایج این مملکت رو دو دستی تحویل اوستا کردم! یعنی ایشون در عرض 3 ساعت حقوق 4 الی 5 روز یک کارمند یا کارگر ساده رو زد به جیب!
اون هنرپیشه هه هم من جای شما باشم بهش ایمیل بزن اگه تونستی وادارش کنی که بهت پاسخ بده, جای امیدواری هست که بتونی از نزدیک ببینیش.
امیدوارم پاسخ من رو به حساب ضد حال یا چیز دیگه ای نذاری ولی کمی با واقعیت هم زندگی کردن بد نیست. من کتک خورده این تریپ زندگی کردن هستم, دارم این وصیت رو میکنم...
پاسخ
(2011-08-18 ساعت 19:07)viona نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 18:42)yami نوشته:  واله قصد من منصرف کردن شما نبود. ....
دوست من خیلی خوبه که شما و دیگر دوستانی که الان داخل امریکا هستید دید ما رو نسبت به اونجا بازتر میکنید...

خانم, یک مطلبی رو باید عرض کنم که نظر خود منه البته و اون اینکه بعضی ها فکر میکنن که حالا میاییم یک 5 سالی دوام میاریم و بعد پاسپورت میگیریم و بر میگردیم! ولی باور کنین به این آسونی ها نیست! تو این 5 سال چنان به استانداردهای بالای زندگی اینجا عادت خواهید کرد که به هر قیمتی حاضر خواهید بود که این راه رو ادامه بدین. از وسط شهر تهران آمده باشین, و برگردین و در نیاوران و فرمانیه هم زندگی کنین باز همه چیز رو با آمریکا مقایسه کرده و خودتون رو ملامت خواهین کرد در حالی که در این 5 سال تقریبا اکثر پولتون رو خرج کردین و نه تنها بالای شهر بلکه وسط شهر هم نخواهید تونست جاگیر بشین و مجبور خواهین شد برین پایین شهر. حالا تصور کنین اونوقت چه حالی خواهید داشت؟ مجسم کنین که بچه تون که اینجا به کودکستان و کلاس اول دوم رفته, یک دفعه با مقنعه و مانتو از یک کلاس با دیوارهای سیاه و معلمهایی خسته از مشکلات زندگی برخورد خواهد کرد. 24 ساعت روز, 25 ساعتش رو خانواده صرف مقایسه زندگی 5 ساله اش در آمریکا با ایران خواهد کرد و .... خلاصه کنم. دوستانی دارم که اون زمان دهه 90 برو برو به ژاپن هفت هشت ده سالی اونجا تازه اونم قاچاقی کار و زندگی میکردن. الان ده ساله برگشتن و اکثرشون هنوز تو شوک تغییر هستن و نتونستن اونجور که باید و شاید به زندگیشون سر و سامان بدن. خلاصه تو برزخی هستن که بعید میدونم تا آخر عمرشون بتونن ازش بیرون بیان. نه راه پیش نه راه پس...
ولی اون گوشه تصمیماتتون در نظر بگیرین که کوچولوتون بزرگ شد, بفهمه بابا مامان گرین کارت داشتن ولی آمریکا رو بیخیال شدن, قشقرقی راه خواهد انداخت! مثل همونی که من سر بابام آوردم!! ... البته میدونم خیلی سخته. زندگی مجردی نیست که...
پاسخ
من مهندسی فناوری اطلاعات (IT) خوندم و 2 سال هم سابقه کار دارم...الان هم دنبال گرفتن مدارک بین المللی مربوط به رشتم هستم مثله ITIL و COBIT و ... خانوادم میگن به محض ورو به آمربکا باید وارد دانشگاه بشی هر چی هم می گم ساله اول به من وام نمی دن و خرج دانشگاه بالاست می گن اشکال نداره سال اول رو ما میدیم...حالا با همه این حرف ها درسته که در دیزی بازه اما من که نمی تونم قبول کنم یه سال دست رو دست بذارم و تواین سن باز خانواده خرجم رو بدن...اینه که می خواستم از افراد با تجربه تر بپرسم که من می تونم یه کار کوچیک تو یه شرکت کوچیک برای سال های اول پیدا کنم با این رزومم؟؟ الان که 1سال و نیمی مونده تا اومدنم چی کار کنم تو ایران که اونجا به دردم بخوره؟ زبانم بد نیست و تا چند ماه دیگه تافل IBT میگیرم....به دنبال مدارک بیشتر باشم ؟؟ امکانش هست بتونم تو دانشگاه کاری پیدا کنم؟ یعنی کسی بوده که پیدا کرده باشه؟؟ نزدیک رفتنم شد با شرکت ها مکاتبه کنم برای پیدا کردن کار نیمه وقت؟؟؟ با دانشگاه ها چطور؟؟ با استادها مکاتبه کنم برای کار و درس با هم؟؟ خلاصه خوشحال می شم اگر توصیه ای دارید بشنوم! ممنون
شماره کیس: 39000
کنسولگری:ابوظبی
تاریخ کارنت شدن کیس:March,2012-اسفند
تاریخ مصاحبه:May2012-اردیبهشت
تاریخ دریافت ویزا:یک ضرب
تاریخ اولین ورود به امریکا: 11 آگوست 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، pariya2 ، maryam.azad
(2011-08-19 ساعت 07:14)yami نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 19:07)viona نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 18:42)yami نوشته:  واله قصد من منصرف کردن شما نبود. ....
دوست من خیلی خوبه که شما و دیگر دوستانی که الان داخل امریکا هستید دید ما رو نسبت به اونجا بازتر میکنید...

خانم, یک مطلبی رو باید عرض کنم که ...
یکی از دلایلی که گفتم ما باید قید مهاجرت رو بزنیم بابت همین بود دیگه !! بابت اینکه نمیخواستم دچار تضاد بشیم. نمیخواستم باقیمانده عمرم درگیر مقایسه باشم. ولی نظری هم که شما میدی بخشی از واقعیت زندگیه که نمیشه نادیده گرفتش. کی بدش میاد جایی زندگی کنه که استانداردهای زندگی بالاست؟ ولی باز یه چیزی گوشه ذهنم میگه " به چه قیمتی؟"
حالا فعلا" آروم آروم پیش میریم و سعی میکنیم یه مهارتهایی رو بشکل حرفه ای یاد بگیریم ببینیم چی پیش میاد. اصلا" معلوم نیست بهمون ویزا میدن یا نه !!
دوست عزیز ، من هنوز متوجه نشدم که از نظر شما و بقیه دوستانی که ساکن امریکا هستید ، پتینه کاری مدرن دیواری ایتالیایی ( رنگها دیواری مدرن) با توجه به اینکه به نوعی کار هنری محسوب میشه و از طرفی هم میشه جزء کارهای ساختمانی بحساب آوردش میتونه بازار کار داشته باشه؟
یا اینکه بابت اون هم باید گواهی از خود امریکا داشت تا بشه کار گیرآورد؟

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، rad_95 ، honey62 ، pariya2
(2011-08-19 ساعت 13:16)viona نوشته:  
(2011-08-19 ساعت 07:14)yami نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 19:07)viona نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 18:42)yami نوشته:  واله قصد من منصرف کردن شما نبود. ....
دوست من خیلی خوبه که شما و دیگر دوستانی که الان داخل امریکا هستید دید ما رو نسبت به اونجا بازتر میکنید...

خانم, یک مطلبی رو باید عرض کنم که ...
یکی از دلایلی که گفتم ...

واله این جنوب فلوریدا که اکثرا رنگ و نقاشی دیوار هست. فکر کنم بخاطر رطوبت هوا حتی کاغذ دیواری هم خوب جواب نده چه برسه به پتینه.
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، rad_95 ، pariya2 ، maryam.azad
seab0y@
آهان این شد یک چیزی! لیسانس نرم افزار. من توصیه ام اینه که حسابی رو برنامه نویسی کار کنی. JAVA, PHP, MySQL البته اینجا چون هر بیزنسی برای خودش برنامه کامپیوتری خودش رو میخواد دیدم که پروژه های کوچیک رو با Visual Basic هم مینویسن اما خوب الان فعلا دور اون سه تا بالایی هاست. بمحض رسیدن به اینجا هم باید فکر ادامه تحصیل یعنی برابر کردن مدرک تحصیلیت با لیسانس کامپیوتر اینجا باشی. اینجا آچار فرانسه بودن اصلا خوب نیست پس یک بار راهت رو مشخص کن به عنوان یک مهندس نرم افزار و هی از این شاخه به اون شاخه (مدارک سخت افزار و شبکه و سیسکو اینا) نپر که برات نون و آب نمیشه. کلا برنامه نویسی جاوا الان خیلی خوب استخدام داره بشرط اینکه خداش باشی و برنامه نویسی تحت وب با PHP و MySQL اینجا خوبه. اکثر شرکتها برنامه هاشون حتی اگه به اینترنت وصل نباشه در خود شرکت بصورت اینترانتی و سرور کلاینت هست و در اینترنت اکسپلورر مثلا اجرا میشه. بعلت فروش آنلاین معمولا برنامه ها به اینترنت هم وصل هستن بنابرین باید رو بحث امنیت و ضد هک بودن برنامه ات هم کار بکنی. با 50000$ دلار خونه مغازه با هم نمیشه مگه در یک جای دور افتاده تو صحرا یا جنگل! با او پول میتونی الان که وضع خونه خرابه یک خونه کوچیک حتی در شهرهای کوچیک فلوریدای جنوبی که توریستی هست بخری. مغازه اینجا خریدن مد نیست. همه اجاره میکنن. مثل ایران نیست سر سال بگه پسرم از سربازی اومده یاله تخلیه کن بعد خود موجر بیزنس تو رو با مشتری هایی که جمع کردی ادامه بده. تا اجاره ات رو بدی قراردادت معمولا تمدید میشه.
خودت که خدای اینترنتی! اسم هنرپیشه رو سرچ کن ده تا سایت هست واسش. شروع کن با طرفدارانش صحبت کردن بلکه بهت کمکی کردن.
پاسخ
تشکر کنندگان: ParsTrader ، faranak.n ، frozen mind ، OverLord ، maaref ، mary200 ، honey62 ، pariya2 ، parastoo mohajer ، AliT ، maryam.azad
(2011-08-19 ساعت 12:24)faranak.n نوشته:  من مهندسی فناوری اطلاعات (IT) خوندم و 2 سال هم سابقه کار دارم...الان هم دنبال گرفتن مدارک بین المللی مربوط به رشتم هستم مثله ITIL و COBIT و ... خانوادم میگن به محض ورو به آمربکا باید وارد دانشگاه بشی هر چی هم می گم ساله اول به من وام نمی دن و خرج دانشگاه بالاست می گن اشکال نداره سال اول رو ما میدیم...حالا با همه این حرف ها درسته که در دیزی بازه اما من که نمی تونم قبول کنم یه سال دست رو دست بذارم و تواین سن باز خانواده خرجم رو بدن...اینه که می خواستم از افراد با تجربه تر بپرسم که من می تونم یه کار کوچیک تو یه شرکت کوچیک برای سال های اول پیدا کنم با این رزومم؟؟ الان که 1سال و نیمی مونده تا اومدنم چی کار کنم تو ایران که اونجا به دردم بخوره؟ زبانم بد نیست و تا چند ماه دیگه تافل IBT میگیرم....به دنبال مدارک بیشتر باشم ؟؟ امکانش هست بتونم تو دانشگاه کاری پیدا کنم؟ یعنی کسی بوده که پیدا کرده باشه؟؟ نزدیک رفتنم شد با شرکت ها مکاتبه کنم برای پیدا کردن کار نیمه وقت؟؟؟ با دانشگاه ها چطور؟؟ با استادها مکاتبه کنم برای کار و درس با هم؟؟ خلاصه خوشحال می شم اگر توصیه ای دارید بشنوم! ممنون
با سلام به شما
با این مدرک ورزومه احتمال شاغل شدن شما زیر دو درصدهست
خانوادت درست میگن هدفت باید ادامه تحصیل باشه اگه میای اینجا ودر دیزی هم که باز باشه چه بهتر جای نگرانی نیست.شما تا اومدنت به اینجا فقط وفقط باید زبانتو قوی کنی.تافل هم برای ادامه تحصیل ضروریه .کار هم گیرت میاد ولی نه به این زودیها.مکاتبه کردن برای کارهم با مدرک دکترا به با لا نتیجه مثبت داره صد البته استثنا هم وجود داره دراین مورد به نظر من حول وحوش یک درصد.باقیش هم ملالی نیست و موید باشیدSmile


کیس نامبر2010
ورود اول اکتبر 2010
ورود دوم:می2011
باآرزوی توفیق برای شما
someil=سمیل=اسماعیل=samuel
پاسخ
تشکر کنندگان: faranak.n ، maaref ، rad_95 ، honey62 ، pariya2 ، maryam.azad
(2011-08-19 ساعت 12:24)faranak.n نوشته:  من مهندسی فناوری اطلاعات (IT) خوندم و 2 سال هم سابقه کار دارم...الان هم دنبال گرفتن مدارک بین المللی مربوط به رشتم هستم مثله ITIL و COBIT و ... خانوادم میگن به محض ورو به آمربکا باید وارد دانشگاه بشی هر چی هم می گم ساله اول به من وام نمی دن و خرج دانشگاه بالاست می گن اشکال نداره سال اول رو ما میدیم...حالا با همه این حرف ها درسته که در دیزی بازه اما من که نمی تونم قبول کنم یه سال دست رو دست بذارم و تواین سن باز خانواده خرجم رو بدن...اینه که می خواستم از افراد با تجربه تر بپرسم که من می تونم یه کار کوچیک تو یه شرکت کوچیک برای سال های اول پیدا کنم با این رزومم؟؟ الان که 1سال و نیمی مونده تا اومدنم چی کار کنم تو ایران که اونجا به دردم بخوره؟ زبانم بد نیست و تا چند ماه دیگه تافل IBT میگیرم....به دنبال مدارک بیشتر باشم ؟؟ امکانش هست بتونم تو دانشگاه کاری پیدا کنم؟ یعنی کسی بوده که پیدا کرده باشه؟؟ نزدیک رفتنم شد با شرکت ها مکاتبه کنم برای پیدا کردن کار نیمه وقت؟؟؟ با دانشگاه ها چطور؟؟ با استادها مکاتبه کنم برای کار و درس با هم؟؟ خلاصه خوشحال می شم اگر توصیه ای دارید بشنوم! ممنون

اگر شما بروید یک جایی در شرکت بزرگ کار کنید و مهارت عملی کسب کنید. و همزمان مدارک مربوط مثل CCNP رو بگیرید و زبانتان هم خوب کنید به طور قطع در چند ماه اول کار پیدا می کنید. حتی ممکن است کاری پیدا کنید که نظرتون راجع به دانشگاه و رشته ای که قرار بود درس بخونید عوض بشه.
توصیه من به شما اینه که هیچ روزی رو برای کسب مهارت بیشتر از دست ندید.

پاسخ
تشکر کنندگان: ابی22 ، faranak.n ، OverLord ، الی الی ، maaref ، rad_95 ، honey62 ، pariya2 ، parastoo mohajer ، AliT ، maryam.azad ، copol
سلام دوستان
كسي در مورد رشته حسابداري و بازار كارش اطلاعات داره؟
كلي گرخيديم از خوندن مطالب مربوط به بازار كار. وقتي وضعيت كار خرابه حتما براي رشته ما هم خرابه ديگه.
ممنون مي شم اطلاعات بديد.
2012AS00018XXX
دریافت نامه قبولی: 2011 , 16 Jul
کنسولگری: آنكارا
ارسال فرمها: 2011 , 2 August
مصاحبه: Jan 2012
دریافت ویزا: Mar 2012
هزینه ها: خيلي زياد
ورود به آمریکا: May 2012
دریافت گرین کارت: Jun 2012
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref
(2011-08-20 ساعت 17:38)shahab2000 نوشته:  سلام دوستان
كسي در مورد رشته حسابداري و بازار كارش اطلاعات داره؟ ...

در حین کارجویی هام به این نکته پی بردم که وضع کارش بد نیست (خفن هم نیست) اما فراموش نکنین که اولا این رشته فارغ التحصیل بسیار زیادی در آمریکا داره, از گواهینامه های بوککیپری که شش ماهه میشه گرفت تااا فوق لیسانس و دکترای حسابداری. رقابت بسیار زیاده و خیلی ها که کارمند ساده شرکتها هستن بعد از مدتی کارکردن برای ارتقا شغلی شون به تحصیل پاره وقت حسابداری رو میارن که بازار کار رو کمی سخت میکنه و طبیعتا شما باید اول یک مقطعی در این زمینه اینجا تحصیل کنین که هم به سیستم حسابداری اینجا آشنا بشین و هم زبان تخصصی تون قوی بشه وگرنه در اینکه سیستم مالی و مالیاتی اینجا کاملا با ایران فرق داره شکی نیست.
پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، frozen mind ، shahab2000 ، OverLord ، pariya2 ، AliT ، mohamad2014 ، maryam.azad ، copol
سلام دوستان
من فوق لیسانس معماری ام. میخواستم بدونم کسی میدونه اونجا بلد بودن برنامه(نرم افزار)، برای کار گیر آوردن کافیه؟ یا مدرکت رو قبول ندارن و بهتره حتما یه مستر بخونم؟
اگه کار معماری جواب نمیده برم دنبال کار رستوران !؟ البته چون دخترم یکم برام سخته ولی چون داییم رستوران داره ،میتونم این مدت که هستم برم اونجا کار یاد بگیرم و به فکر زدن رستوران باشم؟؟؟
کارای دیگه چه طور؟ مثل درست کرد ن بدلی جات و آرایشگری؟ .....
اونایی که رفتن راهنمایی کنن ما که هنوز نیمدیم چی یاد بگیریم به درد بخوره؟
من دارم گیج میزنم .....فکر میکنم باید همه چیزو یاد بگیرم، نرم افزارهای معماری؟ آرایشگری؟رستوران داری؟.....تا بلکه یکیش به کارت بیاد !!!!!ولی وقت که نمیشه، تازه تافل هم بخوای بدی.....خوندن زبان و وقتی که رو اون بخوای بزاری هم خودش داستانی داره!!!

اگه در معماری نرم افزارهایی که اونجا باش کار میکنن رو هم کسی می دونه ممنون می شم راهنمایی کنه. آخه میگن اوتوکد اونجا کاربرد نداره×!
شماره کیس : 2012AS00013XXX
تاریخ رویت قبولی در سایت:15 جولای
تاریخ ارسال فرمهای سری اول:19 جولای 2011 DHL
کنسولگری: ANKARA
تاریخ کارنت شدن کیسBig Grinecember
تعداد: 1
تاریخ مصاحبه:19 dec
تاریخ دریافت ویزا:19 dec
سفر به آمریکا : FEB 2012

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، rad_95 ، pariya2 ، maryam.azad
سلام دوست عزیز
ببین این که هدف شما از سفر به آمریکا چیه و میخوای بعد از اینکه اومدی اینجا پولتو چطوری خرج کنی کاملا یک موضوع شخصیه و البته قابل احترام. منم امیدوارم که شما به هر آرزویی که داری برسی و تو زندگیت شاد باشی. اما نکته ای که من میخوام بگم اینه که این هدف شما با موضوع این تاپیک سنخیتی نداره. هدف از ایجاد این تاپیک درگیر کردن ذهن دوستانی است که الان در ایران هستند و به همه چیز در آمریکا فکر می کنن الا اینکه در اینجا چگونه کسب درآمد کنن ! (خود من نمونه بارز این قضیه هستم!) من بعد از خوندن این تاپیک کلی حسرت خوردم که کاش این تاپیک 1 ماه زودتر ایجاد میشد. در اون صورت دیگه نیاز نبود که اینجا یک ماه دوندگی کنم و روحیه و انرژی از دست بدم تا چیزایی رو بفهمم که تو این 4 صفحه دوستان گفتن. میشد که با خوندن این هشدارها حداقل ذهنمو آماده کنم که آقا اینجا شرایط اینطوری نیس که کار فراوان باشه و زود کار پیدا کنی و ...
به هر حال، من فکر میکنم که اگر اجازه بدیم این تاپیک راه خودشو بره میتونه خیلی خیلی مفید باشه و روشنگر ذهن خیلی از دوستان باشه. شما هم میتونین تو فروم های زیادی که مربوط به طرفداران بازیگرا و خواننده ها و ... هست دنبال جوابتون باشین، شخصا امیدوارم موفق باشین.
معذرت میخوام از Yami عزیز که مخاطب ایشون بود اما من جوابیدم
(2011-08-21 ساعت 03:46)gooderr0r نوشته:  
(2011-08-19 ساعت 18:57)yami نوشته:  seab0y@
آهان این شد یک چیزی! لیسانس نرم افزار. من توصیه ام اینه که ...[/i]

پاسخ
تشکر کنندگان: maaref ، frozen mind ، shahrzad_a ، mercedeh2011 ، parastoo mohajer ، mohamad2014 ، copol




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان