کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
چگونه SoP بنویسیم؟
Statement of Purpose یا Personal Statement متن خلاصه ای از اهداف تحصیلی شماست که معمولا برای اپلای کردن در موسسات آکادمیک و تحقیقاتی لازم است. SoP در واقع متنی درباره اهداف شما، راه های مورد نظر شما براي رسيدن به آنها و كارهايی كه تا كنون براي رسيدن به آنها انجام داده ايد است. SoP غالبا به عنوان معياری برای ارزيابی توانايی های دانشجوی متقاضی در زمينه نوع تفكر و تصميم گيری، توانايی تجزيه و تحليل، علايق، اهداف و چشم اندازهای وی است. در واقع SoP ميتواند به متقاضی كمك كند كه خودش را به به گروه پذیرش بشناساند. يك SoP كوتاه، واضح و حاوی بيان و اهداف مشخص ميتواند در جلب نظر ‍گروه پذيرش موثر باشد. SoP در واقع تنها بخش رزومه شماست كه منحصرا در اختيار خود شماست و فرصتی است تا مستقيما با گروه پذيرش صحبت كنيد و آنها را متقاعد نماييد كه شما را انتخاب نمايند.

اين متن در دانشگاه هاي مختلف ممكن است تحت عناويني چون Graduate School Essay، Letter of Intent، Letter of Intention، Statement of Intent، Statement of Intention، Statement of Interest، Goals Statement، Personal Narrative و Application Essay عنوان گردد.

معمولا SoP در 1 تا 2 صفحه نوشته ميشود. براي نوشتن آن، بايد متن سوال مورد نظر دانشگاه در اين زمينه به دقت خوانده شود تا بدانيد كه دانشگاه انتظار دارد كه دقيقا چه چيزی را بنويسيد. علاقه خود به زمينه مورد نظر را نشان دهيد. ميتوانيد در اين زمينه از پروژه مشابهی كه قبلا انجام داده ايد صحبت كنيد و بيان كنيد كه چه چيزی را از آن فرا گرفته ايد.
نشان دهيد كه با دقت به تحصيلات آينده فكر كرده ايد، می دانيد كه قرار است به كجا برسيد و اعتماد به نفس لازم براي رسيدن به اهدافتان را داريد. گروه پذيرش را وادار كنيد كه شما را بپذيرند.
در پايان متن ميتوانيد پاراگراف كوتاهي درباره اينكه دوست داريد در خارج از زمينه حرفه ای تان، چه كاری را انجام دهيد بنويسيد اما تمركز متن را به هم نزنيد. تمام جملات به كار رفته بايد قوی باشند. در نوشتن SoP از نوشتن تك تك افتخارات و كارهايی كه انجام داده ايد خودداری كنيد، زيرا آنها را بايد در رزومه يا CV ذكر كنيد.
متن را چند بار به دقت بخوانيد و از ديگران نيز درباره آن نظرخواهی كنيد.
پاسخ




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان