کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
پنانگ Penang
پنانگ جزیره ای زیبا در شمال غربی مالزی است. از طریق پل زیبا و بلندی به سرزمین اصلی که بندر Butter Worth نام دارد متصل شده. شهر Butter Worth بندر کوچکی است که در اصل فقط نقش ارتباط با جزیره را ایفا میکند.شما میتوانید از طریق زمینی( اتوبوس یا قطار) به بندر Butter Worth رفته و از آنجا بوسیله کشتی (Ferry) یا تاکسی و اتوبوس به پنانگ بروید. در ضمن مسافرت با قطار و اتوبوس به تایلند و بالعکس از طریق بندر Butter Worth امکانپذیر است. در جزیره پنانگ فرودگاه بین المللی وجود دارد و از فرودگاه به نقاط دیگر جزیره سیستم منظم اتوبوسرانی و تاکسی وجود دارد.
جورج تاون(Georg Town)محله قدیمی جزیره پنانگ است با ساختمانهای قدیمی و موزه ها و مسجد ها و مکانهای تاریخی وبرج و مرکز خرید Komtarکه در ضلع شمال شرقی جزیره پنانگ واقع شده است. من در اینجا به ذکر چند نکته اشاره میکنم که احیانا"به درد مسافران این جزیره خواهد خورد:
1-حمل و نقل عمومی و ارزان این جزیره بر پایه اتوبوسرانی است.اطلاعات مربوط به خطوط اتوبوسرانی را هتلها و پایانه ها بصورت رایگان در اختیار مسافران قرار میدهند. بلیط این اتوبوسها که بصورت نقدی توسط راننده اتوبوس داخل اتوبوس فروخته میشود بسته به دوری و نزدیکی مسیر بین 1 رینگت تا 3 رینگت میباشد.بهتر است قبل از سوار شدن نقشه مسیر و شهر را از هتل خود گرفته و مرور کنید و میتوانید جهت پیاده شدن درمقصد از راننده کمک بگیرید. سیستم اتوبوسرانی از صبح زود تا 11 شب منظما" مشغول به کار است.
2- تاکسی در مراکز خرید و هتلها و بعضی اماکن پر رفت و آمد بصورت ایستگاهی و ساکن وجود دارد.بنابراین پیدا کردن تاکسی بصورت عبوری و شانسی در خیابانها بندرت و شبها محال است.قبل از سوار شدن هم نیاز به طی کردن مبلغ و مسیر میباشد که در مجموع تاکسی گران میباشد.
3-محله های مدرن و جدید پنانگ بیشتر در قسمت شمالی جزیره واقع شده اند که میتوان از محله های Gurney Drive , Tanjung Tokong, Tanjung Bunga نام برد . در این محله ها بطور فراوان هتل و هتل آپارتمان یافت میشود و در ادامه مسیر به شمالی ترین قسمت جزیره که حالت جنگلی و شهرک ساحلی Batu Feringgi قرار دارد که ساحل زیبا و توریستی با هتل ها, هتل آپارتمانهاو رستورانهای متعدد و زیبا میباشد و در ادامه مسیر به باغهای زیبا و پارک ملی پنانگ میرسد. از مرکز George Town تا ساحل Batu Feringgi در صورت خلوت بودن مسیر حدود 20 دقیقه با اتوبوس زمان میبرد و هر بزرگسال 3 رینگت بابت بلیط باید بپردازد.
4-نرخ هتلها از 3 ستاره به بالا در اکثر نقاط جزیره حداقل از حدود شبی100 رینگت به بالا میباشد.مراکز خرید معروف جزیره بیشتر در George Town و Gurney Drive واقع شده و در اکثر مراکز خرید رستوران و فست فود های زنجیره ای وجود دارد.
5- با توجه به ترافیک شهر توصیه میکنم در ساحل Batu Feringgi اقامت کنید .تا در طول روز از مراکز خرید داخل جزیره یا از طبیعت اطراف آن بخش از جزیره و شبها با توجه به خستگی جسمی از بازارچه زیبا و محلی آن قسمت و رستورانهای متنوع آنجا لذت ببرید.
6-اجاره آپارتمان یا هتل آپارتمان با توجه به نبود آژانس املاک در معرض دید در سطح جزیره کار آسانی نیست.توصیه میکنم از طریق جستجوی گوگل : Penang Realestate را وارد نموده و ایمیل خود را برای پیگیری وارد نمایید. توصیه دیگر من در محله های Gurney Drive و ساحل Batu Feringgi است که با مراجعه به مدیریت واحد های آپارتمانی زیبا گاها" میتوانید آپارتمان تمام مبله با تمام وسایل و 3 خوابه را حدود ماهی 3000 الی 4000 رینگت اجاره نمائید .البته آپارتمانهای نیمه مبله یا 2 خوابه نیمه مبله را میتوان گاها" در این مناطق از حدود 1500 یا 2000 رینگت بسته به جا اجاره نمود.در مجموع اجاره آپارتمان برای کوتاه مدت زیاد راحت نیست در صورتیکه امکان اجاره سالیانه واحدها به وفوربا و بسیار راحت میباشد.
از دوستان خوبم تقاضا میکنم اطلاعات تکمیلی خودتون رو در ادامه اضافه کنید و در مورد شهرهای دیگر نیز در تاپیک جداگانه توضیح ارائه فرمایید.
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، msar
پیرو متن قبل دوستانی که مایلند در مکان خوب نزدیک ساحل پنانگ در منطقه Batu Feringgi اقامت کنند توصیه میکنم به مجتمع آپارتمانی :Sri Sayang سری بزنند. در لابی این مجتمع 2 ریسیپشن وجود دارد که هر کدام واحدهای مخصوص به خود و سرویسهای خاص خود و قیمتهای مختلفی دارند. در ضمن اگر میخواهید کم هزینه اقامت کنید به رستوران این مجتمع سر بزنید و از مسئول رستوران در مورد واحد های متعلق به این شخص سوال کنید که حدود یک سوم قیمت بقیه در میاد: حدود هفته ای 500 رینگت!!( 2 خوابه مبله با تمام امکانات)Tongue اصولا" هم همیشه آپارتمان خالی در این مجتمع پیدا میشه چون 33 طبقه ست و هر طبقه 6 واحد!! فقط توصیه میکنم طبقات بالا اجاره کنید تا از سرو صدای استخر و ... در امان باشید و از منظره دریا و کشتی ها و... لذت ببرید.Cool
درخواست گرین کارت برای والدین:
Case number: YRV2019
Visa Class: IR5
Your case is currently at: NVC
Foreign state of chargeability: Iran
Interview Location: Yerevan
Priority Date:  09-Feb-2018
پاسخ
تشکر کنندگان: battosai ، msar
عالی بود ممنون از شما
پاسخ
تشکر کنندگان:




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان