کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آستین، ایالت تگزاس
راهنمای زیر برای دانشجویان تازه وارد به دانشگاه تگزاس در آستین تهیه شده است، اما بخش زیادی از مطالب آن برای مهاجرین غیر دانشجو که این شهر را برای زندگی انتخاب میکنند هم مفید است.

اینجا کلیک کنید
شماره کیس: AS93XX
نامه اول: 2007 4th April
ارسال مدارک: 9th May 2007
دریافت پاکت دوم: 23rd March 2008
مصاحبه: 6th May 2008
كليرنس: 13th May 2008
دريافت ويزا: 9th June 2008
دریافت کارت: 11th July 2008
پاسخ
فرشاد جان من نیویورک رو فقط دیدم و اونجا زندگی نکردم، بنابراین اطلاعات دقیق نمیتونم بهت بدم، فقط میدونم که هزینه های زندگی در نیویورک بالا هست و مخصوصا اجاره خونه رقم زیادی هست. در ضمن صحنه هایی که توی فیلم و عکسها میبینی مربوط به یک محله خاص نیویورک به اسم منهتن هست، بقیه شهر تفاوت زیادی با منهتن داره. برای اینکه هزینه های خونه تا حدودی دستت بیاد میتونه قسمت Housing اینجا رو نگاه کنی:
http://newyork.craigslist.org
شماره کیس: AS93XX
نامه اول: 2007 4th April
ارسال مدارک: 9th May 2007
دریافت پاکت دوم: 23rd March 2008
مصاحبه: 6th May 2008
كليرنس: 13th May 2008
دريافت ويزا: 9th June 2008
دریافت کارت: 11th July 2008
پاسخ
سلام. میشه بگید در آستین ایرانی ها چند نفرند .؟
آیا از حجاب جلو گیری میکنند؟
از نظر فساد اخلاقی چگونه هست؟
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، h4di ، panteha ، nika ، soli asali ، mhb161 ، adonis2006 ، msar ، milad.abadani
در هیچ کجای امریکا جلوی حجاب رو نمی گیرند... 
از پاسخ به پیام خصوصی معذورم. Shy
شماره کیس:‌ 2011AS18XXX
دریافت نامه قبولی: May/2010/19
ارسال فرم : June 6
نامه دوم : 4 April 2011
مصاحبه: آنکارا- 25 April 2011
کلیرنس :‌ June 2011 9
دریافت ویزا :‌ 15 June 2011
تاریخ پرواز : 8 July 2011
پاسخ
تشکر کنندگان: Amirreza ، sina619 ، emankh101 ، SH1A2R3 ، mohammadm64 ، smith ، Emad_L ، arman_m ، anikoo ، panteha ، nika ، lottory ، H Pier ، soli asali ، mhb161 ، adonis2006 ، r.bazargan ، barfi1 ، msar ، copol ، milad.abadani
من در یداهو زندگی میکنم بد ا ۲ سال که به امریکا آمدم به این نتیجه رسیدم که اگر به تحصیل نکنم اینجا جایی برای من نیست من قصد دارم به آستین بروم برای ادامه زندگی. اما در آنجا من کسی را ندارم فقط شنیدم که در این شرایط بد مالی امریکا آنجا جای مناسبی است من به دنبال اطلاعتی از آنجا هستم خاهش میکنم هرکس اطلاعتی دارد خواهشن در اختیار من قرار دهید این ایمیل من است. /seanglory7@gmail.com
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، emankh101 ، SH1A2R3 ، Emad_L ، آزی ، panteha ، HAZARA ، nika ، mhb161 ، adonis2006 ، r.bazargan ، msar ، heridas ، milad.abadani
دوستان میشه اطلاعاتی در مورد محله های مختلف آستین بدین. من قصد دارم تا 2 ماه دیگه به آستین بروم اما اطلاعات زیادی در مورد محله های اونجا ندارم.
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، 2000sahar ، Emad_L ، arman_m ، panteha ، mhb161 ، adonis2006 ، msar ، heridas ، milad.abadani
این پست رو دو سال بعد از ورودم به ایالات متحده ویرایش کردم و به این شکل براتون نوشتم ...

دوستان عزیزی که قصد مهاجرت به ایالات متحده رو دارید و به شدت سر در گم هستید ... شرایط سخت و پر استرس شما رو کاملن درک میکنم چون خودم هم این دوران بلاتکلیفی رو گذروندم، امروز که این مطلب رو برای شما مینویسم دو سال هست که در آمریکا زندگی میکنم و در آغاز وارد شهر استین تگزاس شدم و البته امروز در لاس وگاس زندگی میکنم ... بیش از چهل و چهار ایالت آمریکا رو شهر به شهر به اقتضای شغلی گشتم و کم و بیش آشنایی با اب و هوا و شرایط زندگی در نقاط مختلف آمریکا پیدا کردم . تقریبن در هر ایالتی یک یا چند دوست ایرانی دارم و جویای احوالشون هستم. نمیدونم این فلسفه ی زندگی آسان در تگزاس از کجا پیدا شده ولی این رو خیلی خوب میدونم که ما ایرانی ها در آمریکا با وجود تمام آدمهایی که اطرافمون رو گرفتن، بسیار تنها هستیم ... زندگی در آمریکا عمومن بر خلاف انچه که تصور میکردیم سخت و خسته کننده هست. میدونم که خیلی ها با این صحبت های من به شدت مخالف هستن ولی وقتی به موفق ترین ایرانی های اطرافم نگاه میکنم، اونهایی که بیش از بیست یا سی سال هست که اینجا هستن میتونم به راحتی متوجه این موضوع بشم که آمریکا همه ی ما رو چنان درگیر کار و خرج و مخارج میکنه که یادمون میره روزی به هوای تنفس در فضای تفکر آزاد و آزاد اندیشی و خلاقیت و غیره اومده بودیم اینجا ... والبته برای بعضی ها مثل من نوعی توفیق اجباری بوده. بگذریم، هدفم از نوشتن اینها مایوس کردن شما از مهاجرت به آمریکا نیست، بیشتر دوست دارم فضای ذهنی شما رو آماده کنم برای برخورد با انچه که تصورات اشتباهی راجع بهش دارید.
توی این مدت دوستان زیادی رو از طریق سایت مهاجر سرا شناختم و با تماس و ایجاد ارتباط تونستم میزبان ورودشون به آمریکا باشم، چه در تگزاس و چه در لاس وگاس که البته دوستان تگزاسی بعد از یک مدت دومرتبه به ما در لاس وگاس پیوستن ... تا به حال جز دو مورد از دوستان که تکلیف خودشون رو با قضیه ی مهاجرت کاملن روشن کرده بودن و اومده بودن اینجا که کار کنن، کلاسهای زبانشون رو رفته بودن و با آمادگی کامل اومده بودن اینجا که زندگیشون رو برای همیشه اینجا بسازن و واقعن از روز اولی هم که وارد شدن موفق بودن و همه ی کارهاشون روی برنامه پیشرفت، متاسفانه دوستان دیگه نه تنها برای خودشون، وقتشون و زندگیشون بلکه برای اطرافیانشون هم ارزش قائل نبودن و به هوای چیزهای دیگه دست خانواده شون رو گرفتن و تمام زندگیشون رو فروختن و اومدن اینجا، اونها حتی مطمئن نبودن میخوان اینجا زندگی کنن یا نه ؟ اونها حتی برای یک احوالپرسی ساده هم مطالعه ی زبان انگلیسی نکرده بودن ... اونها حتی زحمت کمی تحقیق راجع به زندگی در آمریکا رو هم نکشیده بودن و متاسفانه از همون روزهای اول مشکلات روحی و خانوادگیشون هم به تمام استرس و مشکلات زندگی آمریکاشون اضافه شد .
همونطور که گفتم زندگی در آمریکا به شدت مستلزم داشتن برنامه ی دقیق و در عین حال تلاش بیوقفه و خوب بلد بودن حساب و کتاب زندگی هست. ولی مساله ی اصلی که بیشتر دوستان درگیر اون هستن انتخاب مکان زندگی در آمریکاست که خودش در واقع مهم ترین مرحله ی شروع زندگی در اینجاست و البته مطمئنن میزان هزینه ها و درآمرد در یک شهر یکی از موثر ترین لازمه های انتخابه. همچنین اطلاع دارم که برخی دوستان با تحصیلات و تجربیات فوق عالی و با برنامه ی مشخص زندگی برای حضور در بعضی کارهای تخصصی به آمریکا میان و خب مشخصن میدونن که باید چه کار کنن. ولی اکثر دوستان مهاجر دارای چنین شرایطی نیستن و تقریبن بدون هیچ برنامه ی قبلی ولی مصمم برای کار کردن مهاجرت میکنن که این اونها رو به شدت بر سر دو یا چند راهی قرار میده.
خود من زندگیم رو از آستین تگزاس شروع کردم و خب تجربه ی بسیار گران قیمتی رو برای زندگی در استین پرداختم، اینکه آستین تگزاس شهر فوق العاده زیبا و ارامی هست شکی درش نیست، مطمئن هستم که هیچ کس به اندازه ی من این شهر رو موشکافی نکرد چون به اقتضای شغلم چندین فیلم مستند در سطح تگزاس و شهر آستین ساختم که تجربیاتم رو دو چندان کرد، لاکن فضای زندگی در شهر های تگزاس فضایی بی تحرک و بسیار کند و خسته کننده بود. عدم تکاپوی اقتصادی در فضاهای قابل دسترسی تر و مردمی تر و خلوت بودن و پراکندگی جغرافیایی اکثر شهر های تگزاس باعث کمبود شغل های خوب و یا عدم درسترسی به اونهاست . در عین حال هزینه های نسبتن گران و مسیرهای طولانی در این شهر سختی زندگی رو دو چندان میکنه. بعد از یکسال دست و پا زدن در این شهر متاسفانه به تلف کردن وقت خودم پی بردم و تصمیم گرفتم که از این شهر مهاجرت کنم و به جای بهتری برای زندگی برم ... که بعد از دو ماه تحقیق در این باره لاس وگاس رو برای زندگی انتخاب کردم که خب اولین فرصت شغلی من در لاس وگاس این اجازه رو به من داد که به بیش از چهل و چهار ایالت آمریکا در مدت شش ماه سفر کنم و تجربیات خوبی بدست بیارم و همچنان بر این باورم که لاس وگاس با توجه به ورود بیش از چهل میلیون توریست در سال یکی از پردرآمدترین، جذاب ترین و پر کارترین شهر ها برای شروع زندگی هر ایرانی در آمریکاست.
امروز این حرف رو میزنم چون خیالم راحته که تقریبن کل این سرزمین رو زیر پا گذاشتم و کورکورانه از مکانی که در اون زندگی میکنم تعریف بیجا نمیکنم. به هر حال باز هم اگر سوال خاصی در مورد این شهر داشتید حتمن با ایمیل با من تماس بگیرید و سوالاتتون در مورد لاس وگاس رو با اشاره به جزئیات از من بپرسید ... حتمن به شما کمک خواهم کرد ... saeedmvardani@hotmail.com

داستان ارزانی در تگزاس بیشتر شبیه به یک افسانه هست، هر چند در قیاس با ایالت کالیفرنیا و شهر هایی مثل واشنگتن و نیویورک سیتی بله ایالت خیلی ارزانی هست ولی وقتی با شهر لاس وگاس قیاس میکنم در مرحله ی اول متوجه موضوع جالبی میشم، اینکه در این ایالت( نوادا) برای مواد غذایی مالیات وجود نداره و وجود فروشگاه های کوچک محلی باعث بالا رفتن رقابت و ارزانی یک سومی مواد غذایی به نسبت تگزاس هست .. موضوع بعدی اجاره ی خانه هست که در تگزاس شبیه به هفت خوان رستم ... برای اجاره ی یه آپارتمان بسیار ساده در محله ی پایین شهر بقدری باید دوندگی کنید که اگر از پا نیافتید با مبلغ بالایی بتونید اجاره کنید اختصاصن تازه وارد ها که هیچ سابقه ای ندارن
( داخل پرانتز میخوام یکی از تجربیاتم رو در مورد اجاره ی راحت آپارتمان به شما خیلی مختصر بگم. در همون اولین روزهای ورودتون میتونید به یکی از شعبه های DMV شهر برید و درخواست کارت شناسایی کنید Identification Card شما نیازی به داشتن سوشیال سکیوریتی و چیز دیگه ای ندارید پاسپورت و داشتن یک آدرس کافی هست که میتونید از آدرس یکی از دوستانتون استفاده کنید. بعد از دریافت کارت شناسایی موقت به یکی از بانک های wells Fargo یا Bank of America مراجعه کنید هر دوی این بانک یکی از { ... } بانکهای ایالات متحده هستن ولی با پاسپورت ایرانی و کارت شناسایی موقت و بدون سوشیال برای شما حساب بانکی باز میکنن، بعد از واریز پول هاتون به حساب بانکی یک پرینت از صورت حسابتون بگیرید و به هر مجتمعی که قصد دارید آپارتمان اجاره کنید مراجعه کنید در صورتی که به میزان شش ماه اجاره تون پول در حسابتون موجود باشه میتونید آپارتمان اجاره کنید، یادتون نره بعد از دریافت کارت سوشیال سکیوریتی جسابتون رو در این بانکها ببندید و به یک بانک محلی مراحعه کنید و حساب باز کنید، اگر هم از همین بانکها راضی بودید که ..)
من در لاس وگاس وارد یک مجتمع آپارتمانی شدم قیمت هاش فوق العاده پایین بود، به آفیس رفتم در عرض بیست دقیقه خونه رو بدون چک کردن حتی کردیتم اجاره کردم. جالبتر اینکه من اپارتمان تک خوابه در محیطی بسیار عالی فقط 525 دلار ماهیانه اجاره کردم که برای شروع فوق العاده است .
و اما مساله ی فوق العاده مهم ... آستین یک شهر دانشجویی هست و همین موضوع باعث شده که کارهای ساده و ارزان هم به سختی پیدا بشه ... نمونه اش رو بسیار دیدم که میگم ... از دوستانی که آمدن ... ولی اینجا همسرم و خودم در همان هفته ی اول استخدام شدیم با بیمه و مزایای بسیار بالا و البته حقوق تقریبن دو برابر تگزاس.

برای اون دسته از دوستانی که به امید دانشگاه و غیره و ذالک میخوان بران تگزاس باید بگم . بله تگزاس ایالت فوق العاده خوبیه برای درس خوندن ولی عمده مشکل دوستان این هست که هنوز فرق دانشگاه و کالج برای اونها مبهم هست ... دوستان عزیزم شمایی که تازه از ایران وارد امریکا میشید بدون داشتن مدارک تافل و آیالتس و جی مت تقرین ورود شما به دانشگاه در یک یا دو سال اول غیر ممکن هست و باید از کالج شروع کنید که داستانش کاملن متفاوته ... در سراسر ایالات متحده کالج های زیادی وجود داره که البته هر شهری هم معمولن یک کالج به اصطلاح ایرانی ها دولتی داره ... کالج آستین یا همون آستین کامیونیتی کالج، کالج بسیار عالی هست ولی در قیاس با اینجا باید بگم که نوع تدریس، بورکراسی اداری در مورد وام تحصیلی و فاینانشیال اید بسیار سخت گیر هست ... این در حالی هست که بعد از ورودمون به لاس وگاس در ماه اول تمامی وام های تحصیلی رو دریافت کردیم و جالب تر اینکه زمان کلاسها طوری طراحی شده که شما بعد از ساعت کاریتون میتونید به کلاسهاتون برسید . خلاصه اینکه زندگی در آستین تجربه ی قشنگ و به یاد ماندنی بود ولی خب آب و هوای داغ لاس وگاس رو به شرایط نسبتن سخت زندگی در آستین ترجیح میدم ...

باز هم دوستان اگر سوال خاصی در مورد نوادا و شهر لاس وگاس بود میتونید به من ایمیل بفرستید نظراتم رو به صورت شفاف راجع به تگزاس بیان کردم، پس لطفن راجع به تگزاس اینقدر ایمیل نفرستید ... saeedmvardani@hotmail.com
پاسخ
خیلی عجیبه، آستین از لحاظ کار و کیفیت زندگی از دالاس خیلی بالاتره اما نمی دونم چرا اینقدر ساکت مونده و کسی ازش صحبت نمی کنه
پاسخ
تشکر کنندگان: emankh101 ، SH1A2R3 ، Emad_L ، arman_m ، panteha ، HAZARA ، mhb161 ، adonis2006 ، r.bazargan ، mbsamani ، msar ، ELNAZ21
من فکر می کنم تو سایت اپلای ابرود بهتر می تونید راجع به آستین اطلاعات بگیرید چون اغلب بچه هایی که با ویزای دانشجویی میان مقصدشون آستین است
2010
------------------------------
آموخته ام ... که زندگي دشوار است، اما من از او سخت ترم
پاسخ
تشکر کنندگان: kavoshgarnet ، SH1A2R3 ، Emad_L ، arman_m ، panteha ، HAZARA ، H Pier ، mhb161 ، adonis2006 ، msar
باز هم دوستان اگر سوال خاصی در مورد نوادا و شهر لاس وگاس بود میتونید به من ایمیل بفرستید نظراتم رو به صورت شفاف راجع به تگزاس بیان کردم، پس لطفن راجع به تگزاس اینقدر ایمیل نفرستید ... saeedmvardani@hotmail.com
پاسخ
خیلی خوشحالم که میشنوم که یکی از دوستان مهاجرسرایی به آستین اومدن، جالبه که ما هم تقریبا یک ماهه به این شهر اومدیم. همانطور که سعید عزیز گفتن شهر بسیار خوبیه، بدون ماشین هم میشه تو این شهر زندگی کرد که خب باید یه کم سختی رو تحمل کنین. تا اینجا که ما فهمیدیم مناطق غربی شهر محل بهتری برای سکونت هست. چون در اون مناطق بیشتر دانشجوها زندگی می کنن و محیط بهتری داره. نکته ای که خیلی دلگرم کنندس اینه که آدم تو این شهر کاملا احساس امنیت میکنه و ما تا الان هیچ موردی از خشونت یا دزدی ندیدیم و نشنیدیم (البته ارتباطات زیادی هم نداشتیم). قیمت خونه هم نسبت به شهرهای دیگه مناسبه و بسته به مساحت و موقعیت خونه از ماهی 450 دلار شروع میشه.
گویا یکی دیگه از دوستان مهاجرسرایی هم قراره تا اواخر سپتامبر به آستین بیان، امیدوارم با اضافه شدن ایشون جمعی تشکیل بشه که بتونه در حد توان به بقیه دوستان کمک کنه.
خوشحال میشم اگه بتونم به دوستای خودم کمک کنم. راستی آقا سعید، شما واسه کار اقدامی کردین؟
پاسخ
(2011-08-18 ساعت 08:55)mohsen mirzaei نوشته:  خیلی خوشحالم که میشنوم که یکی از دوستان مهاجرسرایی به آستین اومدن، جالبه که ما هم تقریبا یک ماهه به این شهر اومدیم. همانطور که سعید عزیز گفتن شهر بسیار خوبیه، بدون ماشین هم میشه تو این شهر زندگی کرد که خب باید یه کم سختی رو تحمل کنین. تا اینجا که ما فهمیدیم مناطق غربی شهر محل بهتری برای سکونت هست. چون در اون مناطق بیشتر دانشجوها زندگی می کنن و محیط بهتری داره. نکته ای که خیلی دلگرم کنندس اینه که آدم تو این شهر کاملا احساس امنیت میکنه و ما تا الان هیچ موردی از خشونت یا دزدی ندیدیم و نشنیدیم (البته ارتباطات زیادی هم نداشتیم). قیمت خونه هم نسبت به شهرهای دیگه مناسبه و بسته به مساحت و موقعیت خونه از ماهی 450 دلار شروع میشه.
گویا یکی دیگه از دوستان مهاجرسرایی هم قراره تا اواخر سپتامبر به آستین بیان، امیدوارم با اضافه شدن ایشون جمعی تشکیل بشه که بتونه در حد توان به بقیه دوستان کمک کنه.
خوشحال میشم اگه بتونم به دوستای خودم کمک کنم. راستی آقا سعید، شما واسه کار اقدامی کردین؟


خیلی خوشحال شدم از آشنایی شما محسن عزیز ، در حال حاظر در حال گذراندن دوره های مرتبط با کار هستم ، البته این دوره ها عمومی نیست ولی اگر کسی از دوستان خواست میتونم اطلاعاتی که بدست آوردم رو در اختیارشون بذارم . محسن جان تمام حرف هایی که در مورد استین زدید حقیقت هست و آرامشی که در این شهر هست رو با هیچ چیز نمیشه عوض کرد . من در شمال آستین زندگی میکنم و در چند ماه آینده قصد دارم به نزدیکی های دریاچه نقل مکان کنم اگر کیس مناسبی پیدا کردم .
پاسخ
تشکر کنندگان: free_free ، mohsen mirzaei ، SH1A2R3 ، OverLord ، schaghayegh ، Emad_L ، panteha ، HAZARA ، mhb161 ، adonis2006 ، barfi1 ، msar ، milad.abadani
(2011-08-18 ساعت 08:55)mohsen mirzaei نوشته:  خیلی خوشحالم که میشنوم که یکی از دوستان مهاجرسرایی به آستین اومدن، جالبه که ما هم تقریبا یک ماهه به این شهر اومدیم. همانطور که سعید عزیز گفتن شهر بسیار خوبیه، بدون ماشین هم میشه تو این شهر زندگی کرد که خب باید یه کم سختی رو تحمل کنین. تا اینجا که ما فهمیدیم مناطق غربی شهر محل بهتری برای سکونت هست. چون در اون مناطق بیشتر دانشجوها زندگی می کنن و محیط بهتری داره. نکته ای که خیلی دلگرم کنندس اینه که آدم تو این شهر کاملا احساس امنیت میکنه و ما تا الان هیچ موردی از خشونت یا دزدی ندیدیم و نشنیدیم (البته ارتباطات زیادی هم نداشتیم). قیمت خونه هم نسبت به شهرهای دیگه مناسبه و بسته به مساحت و موقعیت خونه از ماهی 450 دلار شروع میشه.
گویا یکی دیگه از دوستان مهاجرسرایی هم قراره تا اواخر سپتامبر به آستین بیان، امیدوارم با اضافه شدن ایشون جمعی تشکیل بشه که بتونه در حد توان به بقیه دوستان کمک کنه.
خوشحال میشم اگه بتونم به دوستای خودم کمک کنم. راستی آقا سعید، شما واسه کار اقدامی کردین؟
با سلام به شما دوست عزیز
میتونید یه مقایسه ای بین این سه شهر داشته باشید آستین/دالاس/هیوستن/از نظر آب وهوا/مکانهای ادامه تحصیل/کار/.البته اگر تحقیق کردید قبلا.با تشکر


کیس نامبر2010
ورود اول اکتبر 2010
ورود دوم:می2011
باآرزوی توفیق برای شما
someil=سمیل=اسماعیل=samuel
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، MPU ، smith ، Emad_L ، آزی ، panteha ، arman_m ، HAZARA ، Mamadreza ، battosai ، mhb161 ، msar ، crewalfa ، milad.abadani
سلام به شما تگزاس دوست عزیز Big Grin
از نظر آب و هوا فقط میتونم بگم که هیوستون هوای شرجی تری نسبت به دو شهر دیگه داره، با توجه به اینکه تا الان فقط در آستین بودم بیشتر از این نمیتونم راهنماییتون کنم، دوستان دیگه باید نظر بدن.

از نظر ادامه تحصیل هم بستگی به رشتتون داره، اینکه توی ایران چی خوندین و اینجا میخواین تو چه رشته ای ادامه تحصیل بدین. آخه رنک دانشگاهها تو رشته های مختلف با هم فرق میکنه. اگه رشتتون رو بگین بهتر میشه راهنمایی کرد. خب تو اکثر رشته های فنی دانشگاه آستین دانشگاه بهتریه، البته همین میتونه دلیلی باشه واسه اینکه ممکنه اصلا به شما admission هم ندن!!! البته برای ادامه تحصیل قاعدتا باید برای چند دانشگاه اپلای کنین و نتایج رو با هم مقایسه کنین، پس خیلی تو این مورد سخت نگیرین، میتونین یک سال توی یکی از این شهرها زندگی کنین و پس از in-state شدن برای همه دانشگاههای تگزاس اپلای کنین و ... ولی دقت کنین که دو دانشگاه خوب تگزاس یعنی Texas Tech و Texas A&M که تو اکثر رشته ها از دانشگاههای هیوستون و آرلینگتون (و در برخی موارد از دانشگاه آستین!!!)بهتر هستند تو شهرهای بسیار کوچیکی قرار دارن، پس بهتره قضیه انتخاب شهر واسه سال اول رو بر اساس دانشگاه اون شهر انجام ندی.

برای کار هم چون خودم یک ماهه دارم تلاش بیهوده میکنم پس اصلا به حرف من گوش نکن که بدبخت میشی Wink اینطوری که من فهمیدم هیوستون شهر بسیار بزرگ با فرصت های خیلی بزرگه. توی آستین هم کار خیلی زیاده، ولی فکر کنم متقاضی خیلی خیلی زیاده که نوبت به ما نمیرسه!!

این نظرات بر اساس تحقیقات، شنیده ها، دیده ها، تخیلات و توهمات بنده بوده، دوستان دیگه میتونن یه دستی برسونن و تکمیلش کنن.
(2011-08-19 ساعت 22:36)someil نوشته:  
(2011-08-18 ساعت 08:55)mohsen mirzaei نوشته:  خیلی خوشحالم که میشنوم که یکی از دوستان مهاجرسرایی به آستین اومدن، جالبه که ما هم تقریبا یک ماهه به این شهر اومدیم. همانطور که سعید عزیز گفتن شهر بسیار خوبیه، بدون ماشین هم میشه تو این شهر زندگی کرد که خب باید یه کم سختی رو تحمل کنین. تا اینجا که ما فهمیدیم مناطق غربی شهر محل بهتری برای سکونت هست. چون در اون مناطق بیشتر دانشجوها زندگی می کنن و محیط بهتری داره. نکته ای که خیلی دلگرم کنندس اینه که آدم تو این شهر کاملا احساس امنیت میکنه و ما تا الان هیچ موردی از خشونت یا دزدی ندیدیم و نشنیدیم (البته ارتباطات زیادی هم نداشتیم). قیمت خونه هم نسبت به شهرهای دیگه مناسبه و بسته به مساحت و موقعیت خونه از ماهی 450 دلار شروع میشه.
گویا یکی دیگه از دوستان مهاجرسرایی هم قراره تا اواخر سپتامبر به آستین بیان، امیدوارم با اضافه شدن ایشون جمعی تشکیل بشه که بتونه در حد توان به بقیه دوستان کمک کنه.
خوشحال میشم اگه بتونم به دوستای خودم کمک کنم. راستی آقا سعید، شما واسه کار اقدامی کردین؟
با سلام به شما دوست عزیز
میتونید یه مقایسه ای بین این سه شهر داشته باشید آستین/دالاس/هیوستن/از نظر آب وهوا/مکانهای ادامه تحصیل/کار/.البته اگر تحقیق کردید قبلا.با تشکر

پاسخ
تشکر کنندگان: someil ، battosai ، SH1A2R3 ، rkarimi83 ، Man ، OverLord ، MPU ، smith ، Emad_L ، آزی ، h4di ، el333 ، houmanes ، arman_m ، Afies ، parsush ، panteha ، m0riiii ، opayamani ، sam11 ، مانترا ، hanna01 ، ashkan019 ، H Pier ، mhb161 ، barfi1 ، msar ، milad.abadani
(2011-10-01 ساعت 17:11)elham shafieyan نوشته:  سلام میخواستم بدونم اگر کسی بخواد استین کار کنه با مدرک لیسانس مکانیک از جه راهی میتونه اقدام کنه؟
البته فقط برای کار نه تحصیل
مرسی
چقدر باید هزینه کنه ؟ایا اونجا براش کار پیدا میشه؟"؟
با داشتن مدرک ایران به هیچ عنوان کار خوبی نمیتونید پیدا کنید. چرا ظرف شستن . یا در یک رستوران میتونید کار کنید. تا زمانی که مدرکی از دانشگاه اونجا نداشته باشید همین اوضاع هست . باید برای تحصیل اقدام کنید . کاری هم اصلا صحبتشو نکنید.
پاسخ
تشکر کنندگان: SH1A2R3 ، rkarimi83 ، Emad_L ، arman_m ، panteha ، sam11 ، mhb161 ، barfi1 ، msar ، ostokhan ، milad.abadani




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان