کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
آیا هنوز رویای آمریکایی وجود داره؟
عزیزان ساکن در ایالات متحده سوالی داشتم!
آقا هنوز رویای آمریکایی وجود داره؟
چون امروزه اکثر امریکایی ها معتقدند که رویایی به نام رویای امریکا از بین رفته!
لطفاً توضیحی مختصر بدهید
با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: Arwen ، masih sh ، mohammad.maleki
(2012-03-15 ساعت 22:03)Mehrdadvictor نوشته:  عزیزان ساکن در ایالات متحده سوالی داشتم!
آقا هنوز رویای آمریکایی وجود داره؟
چون امروزه اکثر امریکایی ها معتقدند که رویایی به نام رویای امریکا از بین رفته!
لطفاً توضیحی مختصر بدهید
با تشکر

اساس رویای امریکایی معمولا 2 چیز بوده : اشتغال و مسکن اما به دنبال رکود اقتصادی که از 2008 شروع شد بسیاری از امریکاییها خونه هاشون رو به علت بدهی به بانک از دست دادن و حراج شد و اوضاع اشتغال هم که خوب نبود و نیست. به همین علت میگن که این رویا از بین رفته (فعلا) و الان که دوره تبلیغات ریاست جمهوری امسال هست اتفاقا یکی از دعواها یا دعوی های !
کاندیداها بر سر برگرداندن رویای امریکایی است که همین ادعا باعث محبوبیت خواهد بود.
البته رویای امریکایی با رویای رفتن به امریکا که دوستمون میگه 2 چیز جداست صرفنظر از اینکه ممکنه رفتن و ماندن در امریکا به امریکن دریم هم ختم بشه.
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، Haghighat ، storagemeter ، ParsTrader ، Mehrdadvictor ، behnam_mgs ، BirdMan
بله وجود داره ، وقتی یک مرد سیاهپوست که اگر چند سال زودتر به دنیا امده بود ،تبعیض نژادی حتی اجازه نمیداد که سوار اتوبوس سفیدها بشه ،شده رییس جمهور این مملکت . وقتی که هر روز برنامه هایی مثل امریکن ایدل و اکس فکتور و وُیس و غیره در پی کشف استعدادهای نهفتۀ خوانندگی وسوپر استار کردنِ مردم عادیه و خیلی از شرکت کنندگان خوانندگان خیابانی هستند .وقتی که خانم اُپرا میتونه از یک دختر سیاهپوست که نه ظاهر زیبایی داره و نه مال و منالی ، نامزد اسکار بسازه . وقتی که یک آدم بی خانمان خیابون گرد میشه مجری پرطرفدار برنامۀ رادیویی و همۀ اینها هم اخیرا اتفاق افتاده، اینها یعنی اینکه رویای امریکایی هنوز وجود داره و اصلا تمام سعی بر اینه که این رویا توسط رسانه ها و تبلیغات هم که شده زنده نگه داشته بشه و آمریکا از این حالت رویایی خودش یعنی کشوری که میتونی از هیچ به همه چیز برسی خارج نشه .

ولی اینکه آیا عملا هم این رویا در زندگی مردم عادی مثل من و شما هم زنده است یا نه ؟ بحثش بسته به دید افراد متفاوته ...ولی من باز هم میگم بله هنوز زنده است. همین که با یک قرعه کشی ساده بدون هزینه هنگفت و زحمت زیاد به من این فرصت داده شده که از یک کشور جهان سوم بیایم ودر یک کشور مدرن زندگی کنم و تمام حقوق یک شهروند عادی آمریکایی رو داشته باشم یعنی اینکه من هم در رویای آمریکایی زندگی میکنم . همین که میبنم آقای ایکس و خانم ایگرگِ مجرد که تازه یکی دوسالیست آمده به آمریکا و اگه ایران بود هنوز که هنوزه امیدش به جیب باباش بود و باید حالا حالاها پیش خانواده اش زندگی میکرد ،با پیدا کردن شغلِ معمولی الان ماشین شخصی خودش رو داره و از پس اجاره خونه ش برمیاد یعنی رویای آمریکایی هنوز زنده است.
برنده لاتاری ۲۰۰۹. ساکن لس انجلس.

وبلاگ: https://rasaraplanet.wordpress.com سیاره راساراسا
پاسخ
مردم امریکا با مهاجرت افراد به کشورشون موافق نیستند
این کشمکش بین سنا و کنگره و مردم هستش که مردم می گویند مهاجر باعث کاهش کیفیت زندگی برای مردم امریکا می شود و سنا و کنگره هم می گویند مهاجرین عامل بالا بردن سطح پیشرفت کشور می شوند
به قول Masih sh شاید مردم آمریکا کشورشون رو دست بالا گرفتند(یعنی توقعات بالا رفته) و سهیل موقعیت اقتصادی کنونی،
همینطور کاملاً با rasarasa‌ موافق هستم
اما این تعداد اندکی که در وال استریت و جلوی پارک زاکوتی و اطراف کاخ سفید هستند چطور ؟
این تعداد اندک معتقدند که امریکا این روز ها به جهنم تبدیل شده است (البته اکثریت آن ها از فرهیختگان و دانشگاهیان هستند!!!)
پاسخ
تشکر کنندگان: masih sh
چند وقت پیش تو همین فورام خوندم که تعداد شرکت کنندگان در لاتاری امسال نصف میانگین سالهای قبل بوده و این نشون میده که مردم دنیا اطمینانشون رو جهت پیشرفت و داشتن یک زندگی بهتر در صورت مهاجرت به آمریکا از دست داده اند.
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011 ، wushu kung fu ، Mehrdadvictor
نقل قول:
(2012-04-02 ساعت 10:05)Xman نوشته:  چند وقت پیش تو همین فورام خوندم که تعداد شرکت کنندگان در لاتاری امسال نصف میانگین سالهای قبل بوده و این نشون میده که مردم دنیا اطمینانشون رو جهت پیشرفت و داشتن یک زندگی بهتر در صورت مهاجرت به آمریکا از دست داده اند.

درسته دوست عزیز منم این رو شنیدم و همچنین دیدم خیلی از کسای که تا 4-5 سال پیش غرق رفتن بودن و هر روز فکر رفتن دیگه هیچ میلی به رفتن ندارن یا کمتر شده

کلا یه بحث باید در این باره آغاز کنیم و ببینیم که دلیل این کارا چیه و چرا کسای که تا دیروز همش به فکر رفتن بودن حالا میگن نه

دوست بنده تا 4-5 سال پیشه همش میگفت دیگه دارم میرم و فلان
چند وقت پیش که دیدمش گفتم نرفتی گفت پشیمون شدم گفت هیچ جا مثل ایران نمیشه پول دراورد و فهمیدم برا خودش شرکت زده و سرمایه گذاری داره میکنه
یه تصمیم یه هدف یا شکست یا پیروزی .... در جاده ی موفقیت دور زدن ممنوع
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011 ، frozen mind ، Mehrdadvictor ، Xman
به نظر من آمریکا توی دهه 90 داره درجا میزنه از نظر تکنولوژی، سیستم های قدیمی و منسوخ شده توی دنیا هنوز اینجا داره استفاده میشه و خوب مطمئنا اون بازدهی رو نداره.
نسبت به اروپا که خیلی عقب هست...
پاسخ
تشکر کنندگان: Mehrdadvictor
بستگی داره رویایی آمریکایی رو چی تعریف کنید؟
بنظر من آمریکا سرزمین فرصتهاست ، یعنی هر کسی که احساس بکنه دارای استعدادی خاص هستش برای شکوفا کردنش یکی از جاهایی که میتونه روش حساب بکنه آمریکاست.البته بهترین جا بنظر من.
اگر چنین تعریفی رو پذیرفتید باید گفت بله آمریکا هنوز سرزمین فرصتهاست.
چون زمینه سازی برای شکوفا کردن استعدادها توسط افراد بحران زده بوجود نمیاد.آنها نیروی کار هستند.به همین دلیل دولت آمریکا مهاجرین را یکی از عوامل پیشرفت میداند.یا به عنوان نیروی کار ساده یا متخصص و کارآفرین.
افراد زمینه ساز رو rasarasa توضیح داد.
پاسخ
تشکر کنندگان: Mehrdadvictor ، farshadsh
البته معقوله رویای آمریکایی برای سیاستمداران و صاحبان سرمایه در آمریکا هم خیلی مهم هست چون در دهه های اخیر از این طریق تونستن نخبگان بیشتری رو به کشورشون جذب کنند .این روزها در آمریکا سیاستهایی رو برای زنده نگه داشتن رویای آمریکایی در نظر گرفتن که شامل تبلیغات گوناگونی در سطوح مختلف است.
پاسخ
تشکر کنندگان: farshadsh
به نظر بنده بستگی داره رویات رو چجوری ببینی؟
ولی در کل، آمریکا هنوز هم که هنوزه با وجود بحران مالی و اقتصادی و کار و ... جایگاهش خیلی بالاتر از بقیه کشورها هست!
آمریکا کشوری هست که خیلی راحت میشه توش بزرگ شد و رشد کرد چون استعداد پروره، اقتصاد پروره و ... اینها یعنی یه رگه هایی از اون چیزی که ما میخوایم توش هست.
وقتی منه مخترع ایرانی(مثال) توی کشورم برای تره خورد نمیکنن و میرم آمریکا و تحویلم میگیرن 100% اونجا میشه برای من کشور رویاهام هست!
این فقط یه مورد کوچولو بود اما بستگی داره رویات چی باشه!
به آرزوم میرسم، شک ندارم Smile
پاسخ
تشکر کنندگان: farshadsh
به نظر من اینا همش به این مربوط میشه که هدف هر شخص از آمریکا رفتن چیه؟ مثلا واسه من اون هدفی که میخوام بهش برسم فقط و فقط در آمریکا وجود داره و واسه همین امریکا واسه من سرزمین رویاهام هست ( صرف نظر از اینکه اقتصاد و چیزای دیگش چه جوری باشه)
پاسخ
تشکر کنندگان:
البته این نوشته های دوستان ضمن اینکه جالب هست اما واقعا به امریکن دریم مربوط نیست چون این وازه تعریف خاص خودش رو داره که باید سرچ کرد.
اما مقاله ای دیروز در یاهو بود که به نظرم جالبه . نمیدونم بگم خبر خوبیه یا نه ؟ یا چقدر منفی یا مثبته برای ما مهاجران اخیر . قضاوت با خواننده است.

http://news.yahoo.com/mexican-immigratio...35790.html
آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، farshadsh
من فکر می کنم که الآن رویایی به اسم ایران آزاد واسه همون وجود داره.
پاسخ
تشکر کنندگان: majidusa01 ، Mehrdadvictor
خبر یکی دو روز گذشته در بی بی سی این بود که 1.5 میلیون مکزیکی که به امریکا مهاجرت کرده بودند به کشورشون برگشتند و این مهاجران مکزیکی برای پیدا کردن شغل بهتر راهی کشورهای امریکای جنوبی مانند برزیل شدند و مهاجرین مکزیکی نتیجه عکس خواهند داشت.
پاسخ
تشکر کنندگان: kourosh2011 ، battosai ، masih sh
شما رو نمیدونم اما برای من یکی رویای امریکایی وجود داره.
I have a dream
حالا!!!
پاسخ
تشکر کنندگان: Mehrdadvictor ، battosai ، hoda2012 ، farshadsh




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان