کانال تلگرام مهاجرسرا
https://t.me/mohajersara







##### هشدار #####
به تاریخ ارسال مطالب دقت فرمایید.
شرایط و وضعیت پروسه ویزا دائم در حال تغییر است و ممکن است مطالب قدیمی شامل تغییراتی باشد.
بی خانمانی در آمریکا
(2012-07-03 ساعت 10:40)saher نوشته:  سلام yami جان
من خیلی دوستت دارم ولی باید در نظر داشته باشی که تاپیک های اینجوری از نظر راهنمایی زیاد خوب نیستند... و ضمنا" برای تازه وارد ها نیز بار منفی به همراه دارد.

نه تنها در روزهای اول بلکه در سالهای اول هم نمیدونید که چند مرده حلاجید یا میشید.
در ضمن وقتی امدید و بعد از مدتی چنان دست و بالتان بند و گرفتار میشید که برگشتن اصلا راحت نیست مگر کسی مثل یکی از دوستان اینجا اصولا قید امریکا رو از بیخ و بن بزنه و بر گرده در صورتیکه کار ایرانش رو هم از دست داده بود. بار + بدون اگاهی تبعات بیشتری خواهد داشت حتما.
اما یک توصیه دوستانه اینکه تصورات رو با خود به امریکا نیارید. با بار خنثی و البته با روحیه تشریف بیارید.
بازم عذر میخوام اما اگر خانم هستید حتما تشریف بیارید و کاری به گفته بالا نداشته باشید. چرا ؟.. دیگه واضحه (از نظر شخصی)
هر ایین نامه ای استثنا هم داره . حتما
موفق باشید.

آنکس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به مقصد برساند
پاسخ
سلام

با تشکر از یامی عزیز که بابت این تاپیک زحمت زیادی کشیدند . من همیشه به همه می گم در مورد شرایط اینده فکر بدترین اتفاقی رو که براتون ممکنه بیفته بکنید . اون رو قبول کنید و برای رفع اون راه حل پیدا کنید . اونوقت به ارامش می رسید و ترس از اتفاقات بد شما رو تضعیف نمیکنه . بیایید همیشه بدترین گزینه ها رو بررسی کنیم تا بتونیم از گزینه های خوبی که برامون بوجود می اید استفاده کنیم و لذت ببریم.

یامی جان ! به نظر میرسه همه نکته های لازم را گفته اید و بقیه دوستان هم نکات مثبتی را اضافه کرده اند . من فکر می کنم برای تازه مهاجران انتخاب ایالت و شهر محل اقامت اولیه بسیار بسیار مهم است . یک تازه مهاجر باید با توجه شرایط اجتماعی هر ایالت و شهری ، و امکانات موجود و همچنین بررسی مشاغل مورد نیاز اقدام به انتخاب محل سکونت کند . تا در کمترین زمان بتواند شغل پیدا کرده و از خدمات اجتماعی بهره مند گردد. در این صورت احتمال شکست و از دست دادن همه چیز کمتر می شود و مهاجران هم کمتر درگیر بی خانمانی می شوند . مثلا انتخاب شهر های بزرگتر و پر جنب و جوش تر می تواند به یافتن شغل ( حتی سطح پایین ) در کوتاه مدت کمک کند .
در ضمن ایا دوستان در مورد ساحل شرقی ( مناطقی مثل نیوجرسی و اطراف ان ) اطلاعاتی دارند . ازدحام و تکاپوی جمعیتی در این مناطق چگونه است.

امیدوارم در این تاپیک که بسیار جذاب هم هست بیشتر روی این گونه مسایل بحث شود و اگر دوستان راه حل و راهکاری دارند ارائه دهند تا همه منتفع شوند.


شاد باشید و موفق ....
پاسخ
بنده صرفا در مورد پالم بیچ کانتی اطلاعات دارم که در یک ساعتی شمال میامی هست. یک نخود هم در مورد کل فلوریدا اطلاعات دارم. کسی سوالی داشت در خدمتم با اینکه اومدن به این ایالت رو در اول کار توصیه نمیکنم مگر قصدتون تحصیل باشه که در اون صورت مناطق کمی مایل به شمال فلوریدا آب و هوای بی نظیری در طول سال داره و عملا ممکنه نه بخاری لازم داشته باشین و نه کولر! که خودش کلی هزینه رو میاره پایین مخصوصا اگه مثل من از آب و هوای سرد فراری باشین اما کار بار تعطیله!
پاسخ
یامی جان ایا در این مناطق که نام بردید شهر های بزرگ و پر جمعیت وجود دارد که بر مبنای بیزنس و یا صنعت پایه گذاری شده باشند. من در مورد فلوریدا کلا فکر می کنم خیلی توریستیه و صنایع و تجارت قوی نداره ایا درسته ؟

در ضمن اون مسئله اکثریت زبان اسپانیولی که می فرمایید بسیار ترسناکه و کارو سخت می کنه ... من خودم از ظاهر فلوریدا و خصوصا میامی خیلی خوشم می اد ولی فکر کنم باطنش رو از کسانی مثل شما که ساکنش بودید باید خبر گرفت ...!
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، Omidooo ، roeentan ، Tomas ، taherifar ، smart
(2012-07-04 ساعت 11:40)saied-k نوشته:  یامی جان ایا در این مناطق که نام بردید شهر های بزرگ و پر جمعیت وجود دارد که بر مبنای بیزنس و یا صنعت پایه گذاری شده باشند. من در مورد فلوریدا کلا فکر می کنم خیلی توریستیه و صنایع و تجارت قوی نداره ایا درسته ؟

در ضمن اون مسئله اکثریت زبان اسپانیولی که می فرمایید بسیار ترسناکه و کارو سخت می کنه ... من خودم از ظاهر فلوریدا و خصوصا میامی خیلی خوشم می اد ولی فکر کنم باطنش رو از کسانی مثل شما که ساکنش بودید باید خبر گرفت ...!

کاملا درسته. اینجا فقط برای کار صنعت توریسم و رستوران خوبه که اونم اولا شغل خوبی نیست و ثانیا دست هیسپنیک هاست. مسئله زبان بی نهایت خطرناکه! به خود آمریکاییش که خانمم باشه، رحم نمی کنن چه برسه به من!
میامی هم شهر خطرناکیه!! قول سواحلش رو نخورین!!
پاسخ
تشکر کنندگان: امیر مهاجر ، Omidooo ، saied-k ، online27H ، honey62 ، victorygo ، sadeghi897 ، parsush ، Blaze ، roeentan ، Tomas ، mrhj50 ، taherifar ، smart
(2012-06-24 ساعت 05:21)yami نوشته:  دوستان امروز با یک سوشیال ورکر در مورد بی خانمانی در آمریکا صحبت میکردم که بهم حرفهای جالبی زد. الان تازه از سر کار اومدم و بدجوری خسته هستم. فقط تاپیک رو باز میکنم که تا فردا که میام و خلاصه حرفاشو تا جایی که یادمه مینویسم، اگه کسی حرفی حدیثی در این زمینه داشت بیاد و بگه.
بی خانمانی بحرانی هست که ممکنه گریبانگیر هر کسی در آمریکا بشه، مخصوصا مهاجران. یاد گرفتن زندگی در شرایط سخت بی خانمانی به نظر من برای هر کسی در آمریکا لازمه حتی اگه احتمال یک درصد هم نده که ممکنه یک روزی روزگاری بی خانمان بشه.
پس تا فردا ...


سلام من د ر لاتاری 2013 قبول شدم وتصمیم دارم شهر (هاستین ) رو تو ایالت تکزاس برای زندگی انتخاب کنم .دوتا بچه کوچک دارم ومهندس مکانیک هستم .
نگران پیدا کردن شغل تو امریکا وزندگی کردن در اونجا هستم . لطفا مرا راهنمایی کنید . راستی یک سئوال دیگه دارم .که آیا در بدو ورود با خانواده برم یا نه؟ با تشکر
پاسخ
تشکر کنندگان: taherifar
موضوع خیلی جالبه و تشکر می کنم
به نظر من هم درست نیست دوستانی که هنوز تشریف نیاوردند به فکر همچنین زندگی ای باشند و از همون اول دنبال یه ماشین ون بخرند و تبدیل به خونش کنند ( البته ایده خیلی بدی هم نیست) ولی خب در نظر داشته باشید شما هر چقدر که از زندگی انتظار داشته باشید همون قدر به دست خواهید آورد ، مثلا اگه به همچنین زندگی ایی قانع باشید هیچ وقت کارتون به کرایه خونه هم نمی رسه ولی با این حال برای کسانی که حس می کنند موقعیت مالی خوبی ندارند و کفگیرشون به ته دیگ خورده راه حل خیلی خوبیه ، البته موقتا.

چون آقایی توی همین فروم بودند که 60 سال داشتند و پولشون ته کشیده بود و حتی نمی تونسنتد بر گردند ، برای ایشون این کار راه حل بسیار خوبی بود و اگر این کار رو می کردند به اون وضع دچار نمی شدند، البته من دیگه ازشون خبری ندارم و امیدوارم موفق باشند و خدایی نکرده اتفاق بدی برایشان نیافتاده باشه

نقل قول:سلام من د ر لاتاری 2013 قبول شدم وتصمیم دارم شهر (هاستین ) رو تو ایالت تکزاس برای زندگی انتخاب کنم .دوتا بچه کوچک دارم ومهندس مکانیک هستم .
نگران پیدا کردن شغل تو امریکا وزندگی کردن در اونجا هستم . لطفا مرا راهنمایی کنید . راستی یک سئوال دیگه دارم .که آیا در بدو ورود با خانواده برم یا نه؟ با تشکر
اول بهتون تبریک میگم بابت قبولی
حمید جان اگه خانوادت از لحاظ موندن مشکلی ندارند و خانمت هم در ایران شاغله، به نظر من بهتر اولش خودت تنها بیای و شرایط رو بسنجی

توی شهر آستین با اطلاعاتی که من دارم وضعیت شغلی بیشتر به نفت معطوف هستش و برای مکانیک هم شغل بدک نیست ولی به مهارت زبان و سابقه کاری خودتون و رزومه شما خیلی ربط داره که چه کاری رو پیدا می کنید. حقوقشون هم از ساعتی 25$ تا 50$ برای مهندس مکانیک ها متغییره

ولی به نظر من شما با دو تا بچه نمی تونی زندگی بی خانمانی رو خدایی نکرده تجربه کنید و خیلی ـسیب می بینند و اگر اولش اونها نیایند بهتره
.
.
( تنها نری آمریکا با زن و بچه جدید برگردی فقط ، شوخی کردم )

موفق باشید
پاسخ
یامی جان از توضیحات بسیار کامل و جامعت سپاسگذارم و امیدوارم که هیج وقت هموطنان ما گرفتار بی‌خانمانی نشوند ولی من هم در تایید نوشته های شما به دوستان عزیز تازه وارد پیشنهاد می‌کنم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند چون هزینه های زندگی در این کشور چنان بالاست که در کوتاه ترین زمان موجودیتان تمام شده و مشکلات از همه طرف حمله ور می‌شوند.
پاسخ
تشکر کنندگان: frozen mind ، yami ، roeentan ، Tomas ، مرآت74 ، taherifar
وقتی 4 سال پیش با مدرک مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) فارغ التحصیل شدم و برای پیدا کردن کار با یه ساک دستی اومدم تهران و هفته اول مجبور شدم شبها رو تو سالن انتظار ترمینال آرژانتین بخوابم، هیچ وقت فکر نمی کردم که 4 سال دیگه یه شغل خیلی خوب تو رشته خودم داشته باشم و از تو خونه ای که صاحبش خودم هستم، بیام تو این فروم کامنت بذارم و واسه رفتن به آمریکا برنامه ریزی کنم.
اینا رو به این دلیل گفتم که صحبتهای دوست عزیزمون Yami خیلی مفید و منطقی به نظرم اومد که متاسفانه بعضی دوستان صرفاً با دید منفی به این قضیه نگاه کردن.
فکر میکنم روی صحبت این دوست خوب با کسایی بود که تصمیم ندارن بعد از مواجه شدن با شکست در سرزمین جدید، به ایران برگردن و می خوان به هر قیمت که شده سختیها رو تحمل کنن و زندگیشون رو از نو بسازن. (نه اینکه صرفاً مثل یه گدا زندگی کنن)
خود من هم همون 4 سال پیش میتونستم برگردم شهرستان و قید تهران و زندگی مستقل و پرهیجان و بدتر از همه دوری از خونواده رو بزنم و تو شهر خودم با یه شغل خوب در کنار خونواده و تو رفاه زندگی کنم، ولی می دونم که موندن و تحمل کردن همه اون سختیها ارزشش رو داشت و الان هم اصلاً پشیمون نیستم.
توصیه ام به سایرین هم اینه که با دید مثبت به این قضیه نگاه کنن و حالا که یه نفر پیدا شده که حاضره اطلاعاتش رو بدون هیچ چشمداشتی در اختیار بقیه قرار بده، چه بهتر که ما هم استقبال کنیم و استفاده کنیم و خودمون رو برای اینچنین مواقع اضطراری آماده کنیم، که به قول گذشتگان، حادثه هیچگاه خبر نمی کند...

با تشکر
کیس نامبر: 2013AS100## - قبولی نوبت دوم - 1 نفر - ارسال مدارک با ایمیل 19 نوامبر - مصاحبه 19 آگوست ابوظبی - آپدیت 28 آگوست - کلیر 3 سپتامبر - ویزا 12 سپتامبر - کالیفرنیا
پاسخ
(2012-12-10 ساعت 08:40)Pouria1350 نوشته:  یامی جان از توضیحات بسیار کامل و جامعت سپاسگذارم و امیدوارم که هیج وقت هموطنان ما گرفتار بی‌خانمانی نشوند ولی من هم در تایید نوشته های شما به دوستان عزیز تازه وارد پیشنهاد می‌کنم که به این موضوع توجه ویژه داشته باشند چون هزینه های زندگی در این کشور چنان بالاست که در کوتاه ترین زمان موجودیتان تمام شده و مشکلات از همه طرف حمله ور می‌شوند.

من هم دو تا بچه کوچک دارم و خانمم شاغل نیست.با این وضع دولار نهایتا 10 هزار تا بیشتر ندارم خانمم هم شاغل نیست.شغل ایرانم هم که ت ح و ی ل د ا ری هستش که همچین شغل جذابی که با مدرکم جور در بیاد نیس.فکر کنم ما بیاییم نهایتا کارتون خواب میشیم. اما من به خاطر خودم نمیگم واسه بچه هام ناراحت هستم.یه جایی خوندم به حساب بچه ها پول واریز میشه که نمیدونم چقدر صحت داره.با این اوضاع فکر کنم قید مهاجرت رو بزنیم بهتره?
CN:2013as5## / کنسولگری آنکارا / تاریخ مصاحبه:5Nov / مدت زمان انتظار:85 روز(شغل دولتی و خدمت س پ ا ه بدون هیچ گونه سفر خارجی) / جمع هزینه ها: 13 میلیون تومان
پاسخ
تشکر کنندگان: storagemeter ، Tomas ، lighter ، taherifar ، smart
(2012-12-19 ساعت 21:47)mea694 نوشته:  
(2012-12-10 ساعت 08:40)Pouria1350 نوشته:  یامی جان از توضیحات بسیار کامل و جامعت سپاسگذارم و ...

من هم دو تا بچه کوچک دارم و خانمم شاغل نیست.با این وضع دولار نهایتا 10 هزار تا بیشتر ندارم خانمم هم شاغل نیست.شغل ایرانم هم که ت ح و ی ل د ا ری هستش که همچین شغل جذابی که با مدرکم جور در بیاد نیس.فکر کنم ما بیاییم نهایتا کارتون خواب میشیم. اما من به خاطر خودم نمیگم واسه بچه هام ناراحت هستم.یه جایی خوندم به حساب بچه ها پول واریز میشه که نمیدونم چقدر صحت داره.با این اوضاع فکر کنم قید مهاجرت رو بزنیم بهتره?

برادر عزیز، ممکن من اینجا کارتن خوابی رو کمی با مزه و با نمک نوشتم ولی باور کن به این راحتی نیست. در ضمن ممکنه یک مرد مجرد سبیل کلفت مدتی راحت بتونه اینجوری زندگی کنه اما با زن و بچه؟؟؟ خداییش من اصلا بهش فکر هم نمیتونم بکنم. بچه فکر کنم باید سیتیزن باشه که ماهیانه بهش پول بدن. بازم بچه دارها نظر بدن ولی من نشنیدم که به بچه مهاجر که سیتیزن نیست پولی بدن. اینجوری باشه که خانواده های پرجمعیت میان اینجا اصلا لازم نیست کار کنن!!
من نه میگم قیدش رو بزن و نه میگم نزن. خودت بشین دو دو تا چهارتا کنن ببین با عقل جور در میاد یا نه. با نهایتا ده هزار چوق اینجا شما نهایتا نهایتا بتونی 4 یا 5 ماه اول رو دووام بیاری. بعدش چی؟ اصلا پول بلیط برگشتت هم برات نمی مونه. اینجا من دو سال اینجام هنوز جا نیوفتادم. زبانم فول و خیلی مسائل دیگه. من تصورش برام خیلی سخته که یک خانواده سه نفره بیان اینجا و زن و شوهر قروپی دو تا کار مشدی پیدا کنن و بتونن گذران زندگی کنن از همان ماههای اول. به گدار به آب نزن. تف سر بالا میشه، دار ندارت هم از دستت میره به خاطر یک مهر ورود به آمریکا در پاسپورتت...
پاسخ
تشکر کنندگان: mea694 ، el333 ، apoornaki ، ASALI ، maka2 ، شرقي ، roeentan ، Tomas ، saeid-ss ، pari pariaaa ، taherifar ، smart ، amin_j ، golia
(2012-12-19 ساعت 21:47)mea694 نوشته:  
(2012-12-10 ساعت 08:40)Pouria1350 نوشته:  

من هم دو تا بچه کوچک دارم و خانمم شاغل نیست.
من یک پیشنهاد ساده دارم ولی رو عملی بودن یانبودنش خودتون تصمیم بگیرین
( با این دید که آینده بچه ها در کجا بهتر خواهد بود)
شما می تونین خانوادگی باهم بیاین آمریکا گرین کارت و ... بگیرین خانواده برگردن شما بمونین و دنبال کار بگردین هم هزینه هاتون خیلی کمتر میشه و شاید بتونین 2 تا شیفت کاری حالا تو فروشگاه ها و ... پیدا کنین

خیلی دوری از خانواده سخته ولی فرصت تصمیم گیری بهتر رو براتون ایجاد می کنه
برنده 2012-اولین ورود: ژانویه 2013- دریافت پاس سفید اوت 2013- ورود مجدد سپتامبر 2015
پاسخ
تشکر کنندگان: mea694 ، roeentan ، Tomas ، pari pariaaa ، taherifar ، amin_j
(2012-12-20 ساعت 12:47)frz61 نوشته:  
(2012-12-19 ساعت 21:47)mea694 نوشته:  
(2012-12-10 ساعت 08:40)Pouria1350 نوشته:  

من هم دو تا بچه کوچک دارم و خانمم شاغل نیست.
من یک پیشنهاد ساده دارم ولی رو عملی بودن یانبودنش خودتون تصمیم بگیرین
( با این دید که آینده بچه ها در کجا بهتر خواهد بود)
شما می تونین خانوادگی باهم بیاین آمریکا گرین کارت و ... بگیرین خانواده برگردن شما بمونین و دنبال کار بگردین هم هزینه هاتون خیلی کمتر میشه و شاید بتونین 2 تا شیفت کاری حالا تو فروشگاه ها و ... پیدا کنین

خیلی دوری از خانواده سخته ولی فرصت تصمیم گیری بهتر رو براتون ایجاد می کنه

آخه میگه سه نفر هستن و نهایت ده هزار چوق هم پول دارن! اینجوری که شما میگین این پوله هپلی هپو میشه میره با یک رفت و برگشت به اینجا و چند روز اقامت در متل! چیزی دیگه واسشون نمیمونه.
پاسخ
تشکر کنندگان: mea694 ، roeentan ، Tomas ، pari pariaaa ، taherifar
(2012-12-20 ساعت 22:06)yami نوشته:  
(2012-12-20 ساعت 12:47)frz61 نوشته:  
(2012-12-19 ساعت 21:47)mea694 نوشته:  
(2012-12-10 ساعت 08:40)Pouria1350 نوشته:  

من هم دو تا بچه کوچک دارم و خانمم شاغل نیست.

آخه میگه سه نفر هستن و نهایت ده هزار چوق هم پول دارن! اینجوری که شما میگین این پوله هپلی هپو میشه میره با یک رفت و برگشت به اینجا و چند روز اقامت در متل! چیزی دیگه واسشون نمیمونه.
من با فرض جدا بودن پول بلیط گفتم SadSad
برنده 2012-اولین ورود: ژانویه 2013- دریافت پاس سفید اوت 2013- ورود مجدد سپتامبر 2015
پاسخ
تشکر کنندگان: Tomas ، pari pariaaa ، taherifar
بیخیال بابا حالا قهر نکن Smile Big Grin
پاسخ
تشکر کنندگان: frz61 ، mea694 ، Tomas ، taherifar ، golia




کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان